Metų inžinierius-projektuotojas Andrius Gudelis: kodėl išmokyti jaunus žmones ir paleisti – nėra praradimas
Savo komandai atiduota tai, ką yra gavęs pats
Pirmoji Andriaus Gudelio, tada studento, ką tik baigusio antrąjį kursą, darbovietė buvo Vilniaus architektūros studija (VAS), viena iš geriausių projektavimo komandų Lietuvoje, kur jis buvo pakviestas dirbti konstruktoriumi-projektuotoju. Iš pradžių nelabai suprato, ar jam patinka ši sritis, bet sekėsi gerai: dirbdamas konstruktyvą perprato geriau, negu universitete studijuodamas statybos inžineriją, nors praktika ir studijos suveikė sinergiškai.
„Nelabai tuomet ir suvokiau, ar man patinka būti konstruktoriumi, bet su kiekvienu projektu vis labiau įsitraukiau. Suveikė ir mano būdas – patiko priimti iššūkius, konkuruoti, uoliai mokiausi ir stengiausi dirbti atsakingai, o kai valdžia klausdavo, kas nori imtis naujo sudėtingo projekto, pirmas ranką keldavau aš“, – pasakoja A.Gudelis.
INOKON komanda. Dešinėje – Andrius Gudelis. INOKON nuotr.
VAS studijoje A.Gudelis dirbo daugiau kaip 8 metus, lydimas Laimono Stiklerio ir Alfonso Vaškevičiaus. Šiems profesionalams A.Gudelis yra dėkingas ir už pelnytą titulą, nes iš jų jaunas specialistas perėmė pagrindus. Kaip su juo elgėsi patyrę kolegos, taip ir A.Gudelis elgiasi su savo jaunaisiais INOKON komandos nariais. Kolegų iš LSIS pripažinimą A.Gudelis priima ir kaip įvertinimą už jaunųjų konstruktorių mokymą – jam malonu perduoti žinias tiems, kurie nori išmokti, nori sužinoti, nori daryti geriau.
Rinkdami Metų inžinierių, komisijos nariai vertino pagal kriterijus, tarp kurių: išsiskiriantys technologiniai sprendimai, asmeniniai pasiekimai, būsimų inžinierių ugdymas ir kt. Komisijos sprendimą lėmė kriterijų visuma ir nepriekaištinga profesinė etika. Kaip pastebi LSIS direktorius Robertas ENCIUS, A.Gudelis išsiskiria dėmesingumu ir atsakingumu.
„Pas mus ateina ne tie, kurie tiesiog nori dirbti, o tie, kurie nori būti konstruktoriai, – sako A.Gudelis. – Pastebiu, kad daugelyje įmonių yra susiaurinta projektuotojų specializacija, o mes suteikiame galimybę rengti įvairius projektus, atlikti skaičiavimus, modeliuoti, net vykdyti projekto priežiūrą. Projektavimo įmonėje dirba tik apie 10 inžinierių, nes tai yra optimalus skaičius, norint kiekvienam skirti dėmesio tiek, kad jie augtų ir būtų ugdomi kaip savo srities profesionalai.“
Tarp projektų – įstabūs sostinės ir iššūkių keliantys pajūrio objektai
Po pusmečio INOKON minės 10 metų veiklos sukaktį. Per dešimtmetį komanda sėkmingai įgyvendino daugiau kaip 200 projektų, didžioji jų dalis – tai daugiabučiai ar jų kvartalai, administracinės ir pramonės paskirties objektai.
Objektas Nidoje. UAB Kančo studija
Tarp įdomiausių šiuo metu INOKON komandos darbų yra projektai pajūryje – Nidoje ir Klaipėdoje. Išskirtiniai iššūkiai ne tik projektuotojams ir rangovams šiuose projektuose – požeminių automobilių stovėjimo aikštelių įrengimas žemiau jūros lygio. Darbų portfelyje – naujai planuojamas statyti Vilniaus Sporto maniežo pastatas Žirmūnų g. ir neseniai pastatyta naujoji autobusų stotis Trakuose („313 architects“), Tarptautinė Amerikos mokykla sostinės Srovės gatvėje („Formatas A1“). Susižavėjimą keliantis „Darnu group“ Vilniaus Paupys, įtrauktas į geriausių Europoje urbanistinių rajonų sąrašą, taip pat susijęs su INOKON: jau įgyvendinti 3 nauji gyvenamųjų ir administracinių namų kvartalai, partnerystė su statytojais tęsiasi dar tik startuojančiuose projektuose.
Dar vienas statytojas, su kuriuo dirba INOKON, – žinoma kompanija „YIT Lietuva“. Jau baigiamas statyti jų suprojektuotas Naujojo Skanseno gyvenamųjų namų kompleksas Vilniuje. „Netrukus visas kvartalas bus paleistas į trasą, o žodis „trasa“ šiuo atveju labai tinkamas, nes per visą kompleksą numatytas bėgimo takelis, kurį apibėgti bus galima tik pabaigus viso kvartalo statybas“, – sako A.Gudelis.
INOKON taip pat bendradarbiauja su architektų komandomis iš „Do architects“, „JP architektūra“, „313 architects“, „Arches“, AEXN, „Ponama“, „Eventus Pro“, IMPLMNT, PPMM ir kt.Šeima išmokė darbo reikalus sudėlioti į 8 valandas
INOKON – įmonė, kurioje dirba nuostabių, ambicingų, atsidavusių jaunų, bet savo darbą išmanančių ir inovatyvių konstruktorių komanda. Pats A.Gudelis puikiai suderino įmonės vadovo ir konstruktoriaus darbą. Skirdamas tik 20–30 % laiko įmonės reikalams, jis daugiausiai daro tai, kas jam įdomiausia – konstruoja.
Namuose laukiantys 3 vaikai ir mylinti žmona išmokė jį darbo reikalus sudėlioti į 8 darbo dienos valandas, o preciziškai sukoordinuotas komandos darbas leidžia įmonei atlikti projektus kokybiškai ir visada laiku. „Tiksliau sakant – projektus atiduodame anksčiau, negu gauname galutines užduotis jiems atlikti“, – tvirtina vadovas.Specialybė reikalauja nuolat mokytis
Atsirinkdamas darbuotojus, A.Gudelis prioritetą skiria kompetencijoms, patirčiai ir atsakingumui. Jo negąsdina, jei darbuotojas ko nors nemoka – visi įmonės senbuviai yra pasirengę padėti, jei tik žmogus to nori. „Man neretai kolegos iš kitų įmonių sako, kad neverta per daug investuoti laiko apmokant naujokus, nes jie bet kada gali išeiti. Nesu savanaudis ir inžinieriaus darbas man nėra vien tik verslas. Tai yra profesija, ir aš jaučiu didelį džiaugsmą, kai išgirstu gerus atsiliepimus apie savo buvusius darbuotojus, įvertinimą, kad jie yra gerai išmokyti“, – sako A.Gudelis. Jis didžiuojasi girdėdamas, kai jo inžinieriai pasakoja apie neeilinius projektus Šveicarijoje, Skandinavijoje, vietos rinkoje. Vadinasi, buvo verta juos mokyti.
Statybininkų dienos šventėje A.Gudeliui buvo įteiktas Metų statybos inžinieriaus-projektuotojo apdovanojimas. Alekso Jauniaus nuotr.
Inžinieriaus darbas nėra paprastas. INOKON jau seniai projektuoja naudodama BIM, ir tai reiškia, kad inžinierius turi mokėti kur kas daugiau, negu prieš 10 metų. Tai yra viena iš priežasčių, kodėl mažėja statybos inžinierių: pareigų konstruktoriams kasmet yra vis daugiau, jie turi ne tik mokėti skaičiuoti konstrukcijas ir parengti brėžinius, bet ir modeliuoti 3D aplinkoje, priskirti teisingus parametrus, kurti algoritmus ir programavimo įrankius, o tai iš dalies yra jau IT sritis. Statybų dalyviai iš konstruktorių-inžinierių kaskart reikalauja vis daugiau, vis detalesnių brėžinių, detalesnio mazgų aprašymo, techninių specifikacijų ir pan. Todėl specialybė tampa vis reiklesnė žinioms, mokymuisi ir aukštai kvalifikacijai.
Prieš 10 metų įveikė didžiausią karjeroje iššūkį, pripažinimas atėjo šiemet
Objekto projektavimas neretai trunka 2–3 metus, bet kai ima nusibosti vienas, atsiranda kitas – su naujais iššūkiais, naujais architektais ir užsakovais. Visi projektai skirtingi – tai verčia sukti galvą, bet kaip tik tai, pasak A.Gudelio, ir yra įdomu.
Per 18 karjeros metų A.Gudelis suprojektavo daugybę statinių, bet įspūdingiausiu ir įsimintiniausiu jam liko objektas, kėlęs didžiausių iššūkių karjeroje. Tai yra prieš 10 metų projektuotas Kauno Karmėlavos oro uosto orlaivių priežiūros ir remonto angaras su beveik 100 m tarpatramio plieno arkomis.
„Užsakovai užsakė suprojektuoti kuo ekonomiškesnį ir tvaresnį statinį. Tai buvo didžiausias man, kaip inžinieriui (tuomet jis dirbo VAS, aut. past.), iššūkis, prie šio projekto su kolegomis praleidome beveik 3 metus. Didžiavausi tuomet, didžiuojuosi šiuo projektu iki šiol. Tuomet pats sau kukliai sakydavau, kad esu geriausias. Reikėjo dar dešimtmečio, kad tai pasakytų ir inžinierių bendruomenė“, – šypsosi A.Gudelis, šiemet pelnęs Metų statybos inžinieriaus-projektuotojo titulą.