2024 gruodžio 14 d. šeštadienis, 5:46
Reklama  |  facebook

Pernai „Švykai“ renovavo aukščiausią Lietuvos statinį ir ilgiausią šalyje automobilių tiltą

2018-01-11 08:28
Itin dideliame aukštyje vykdyti aukščiausio Lietuvos statinio ir ilgiausio šalies automobilių tilto rekonstrukcijos darbai – tai du unikalūs projektai, kuriuos 2017 metais sėkmingai įgyvendino Kaune įsikūrusi įmonė „Švykai“.
nuotrauka
Ilgiausias Lietuvoje automobilių tiltas per Nemuną (Jurbarke). Bendrovės „Švykai“ nuotr.


Minimos įmonės
Švykai, UAB
Tilsta, UAB

Gelžbetonio ir metalinių konstrukcijų remonto darbus atliekanti įmonė sėkmingai atliko Vilniaus televizijos bokšto konstrukcijų – gelžbetonio stiebo ir taurės – remontą. Antrasis, bet ne mažiau profesionalumo pareikalavęs iššūkis – ilgiausio Lietuvoje automobilių tilto per Nemuną (Jurbarke) gelžbetoninių konstrukcijų stiprinimo ir remonto darbai.

„Nors įmonė yra vykdžiusi nemažai ambicingų projektų Lietuvoje ir užsienyje, vis tik Vilniaus televizijos bokšto rekonstrukcija buvo unikali užduotis. Tai buvo pirmas kartas, kai teko darbuotis tokiomis sąlygomis ir tokiame aukštyje. Džiaugiamės, kad puikiai pavyko pasirengti projekto įgyvendinimui – dirbant išvengėme klaidų ir saugiai pabaigėme darbus“, – sakė įmonės „Švykai“ statybos direktorius Mindaugas Švykas.

mindaugas svykas,

Bendrovės „Švykai“ statybos direktorius Mindaugas Švykas

Sustabdė koroziją, nepakeisdami bokšto išvaizdos

Bendras Vilniaus televizijos bokšto aukštis – 362 metrai, bokštą sudaro gelžbetoninis stiebas ir taurė, kurių aukštis yra 168 metrai. Rekonstrukcijos darbų užsakovas – Lietuvos radijo ir televizijos centras, o techninį darbų projektą parengė Vilniaus Gedimino technikos universitetas.

„Rekonstrukcijos tikslas buvo sustabdyti televizijos bokšto stiebo ir taurės gelžbetoninių konstrukcijų koroziją. Gelžbetonines konstrukcijas sudaro betonas ir armatūra. Jei betone esanti armatūra dėl aplinkos poveikio pradeda rūdyti, rūdys, kaip ir ledas, didina savo tūrį ir taip atplėšiamas apsauginis betonas, kuris nukrenta nuo armatūros. Tuomet korozija paspartėja dar labiau, nes ant konstrukcijų ir į jų vidų patenka daugiau kritulių, deguonies ir taip sumažėja gelžbetoninių konstrukcijų laikančioji geba. Tai būdinga visoms gelžbetoninėms konstrukcijoms“, – kalbėjo įmonės statybos direktorius.

„Švykai“ atliko gelžbetoninio stiebo ir taurės remonto darbus. Svarbiausias uždavinys buvo pašalinti pažeistas betono konstrukcijas iki armatūros sluoksnio bei konstrukcijose buvusią armatūrą papildomai inkaruoti ir sustiprinti, padengti specialiais apsauginiais mišiniais. Atliekant rekonstrukcijos darbus, buvo svarbu atstatyti ikiprojektinį betono storį remontiniais mišiniais.

Vilniaus televizijos bokšto konstrukcijos buvo padengtos specialia medžiaga (inhibitoriumi), kurios paskirtis – įsiskverbti per betoną iki armatūros ir stabdyti koroziją. Remontuojamos televizijos bokšto dalys taip pat buvo padengtos apsaugine danga, kuri padidina betono eksploatacinį laiką ir apsaugo nuo žalingo aplinkos poveikio. Tai buvo hidrofobizuojantis impregnantas, kuris per poras, įtrūkimus, oro burbuliukus neleidžia į betoninį paviršių skverbtis drėgmei ir vandeniui, taip betoninius paviršius apsaugodamas nuo užšalimų ir atšilimų ciklo.

„Džiaugiamės, kad visus darbus atlikome laiku: jie prasidėjo 2017-ųjų birželio viduryje ir buvo baigti lapkričio pabaigoje. Sėkmingai pavyko prailginti bokšto gelžbetoninio stiebo ir taurės eksploatacijos laiką, – pasakojo M. Švykas. – Taip pat turėjome užtikrinti, kad remonto darbų metu naudodami apsaugines dangas ir mišinius nepakeisime Vilniaus televizijos bokšto stiebo ir taurės išvaizdos, nes bokštas įtrauktas į Kultūros paveldo registrą. Jis yra istorinę atmintį, susijusią su Sausio 13-tąja, saugantis objektas. Turėjome ne tik išsaugoti tokią pat spalvą, bet ir tas vietas, kurios per lemtingąją Sausio 13-osios naktį buvo pažeistos kulkų. Šias autentiškas vietas turėjome taip pat palikti nepakeistas – kaip istorinės atminties elementus.“

tv bokstas, svykai, statyba, rekonstrukcija,

Prireikė specialios įrangos ir papildomų saugos priemonių darbuotojams

Kadangi televizijos bokštas yra įspūdingai aukštas, o darbus atlikti reikėjo iš išorės, svarbu buvo užtikrinti saugias ir patogias darbo sąlygas specialistams. Tam stiebo viršuje buvo suprojektuotas ir įrengtas „laikinas kelias“ iš specialių konsolių – bėgių, žiedu juosiančių statinį. Ant jų buvo užkelta elektrinė platforma. Taip rekonstrukcijos darbus atliekantys specialistai platforma galėjo judėti aplink bokštą 360 laipsnių spinduliu. Elektrine platforma darbuotojai taip pat galėjo judėti ir aukštyn bei žemyn stiebu.

Ši du elektrinius variklius turinti ir vertikaliai judanti platforma leido specialistams saugiai darbuotis dideliame aukštyje.

Vilniaus televizijos bokšto taurės rekonstrukcijai buvo parengtas atskiras projektas ir sumontuota kitokia platforma, kuri atkartojo statinio kontūrus, bei buvo sumontuoti du „lopšiai“, kurie galėjo judėti aplink bokšto taurę 360 laipsnių spinduliu. Minėtos platformos turėjo ribotą kėlimo galią – ne daugiau 360 kilogramų, tad teko riboti ir kylančių žmonių skaičių. Darbuotojų kelionė į bokšto viršų, į 168 metrų aukštį, ir žemyn trukdavo po septynias minutes. Dėl saugumo buvo pasitelkti ir papildomi lynai: sujungdami apraišus su inkaravimo įtaisu, jie užtikrino aukštyje besidarbuojančių žmonių saugumą.

TV bokstas, rekonstrukcija, svykas

Pašnekovas neslėpė, kad remontų darbų tempui įtakos turėjo ir oro sąlygos. Ypač svarbus veiksnys atliekant darbus dideliame aukštyje, yra vėjas.

„Jei vėjo greitis būdavo didesnis nei penki metrai per sekundę, negalėdavome kilti į bokštą ir naudotis turima įranga. Taip pat darbai stodavo, jei lydavo lietus, mat vienas iš svarbiausių mūsų prioritetų yra darbuotojų saugumas. Esant blogoms oro sąlygoms turime atkreipti dėmesį į tai, kad naudojamuose įrenginiuose yra įtaisyti elektriniai stabdžiai, kurie, esant dideliam kritulių kiekiui, gali neužtikrinti pakankamai gero stabdymo“, – kalbėjo jis.

Didžiausias dėmesys buvo skirtas darbuotojų saugumui, nes bet kokia klaida galėjo lemti nelaimę.

Tiltai, restauracija, inzinerinaii tiltu sprendimai, statyba, svykaiIlgiausias automobilių tiltas – restauravo 25 tūkst. kv. m paviršių

Nors 1978 m. statytas ilgiausias Lietuvoje automobilių tiltas tarnauja jau 40 metų, pernai jis buvo kapitaliai remontuojamas pirmą kartą. Du Nemuno krantus Jurbarke jungiančio tilto ilgis – 495 metrai.

Tilto rekonstrukcijos darbų užsakovas buvo Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, o rekonstrukcijos darbų konkursą laimėjusi tiltų remonto ir statybos įmonė „Tilsta“ subrangovais pakvietė „Švykus“.

„Mums teko užduotis atlikti visos tilto perdangos ir atramų gelžbetoninių paviršių stiprinimą bei remontą. Bendras paviršių plotas siekė net 25 tūkst. kvadratinių metrų. Palyginkime, Vilniaus televizijos bokšto stiebo ir taurės plotas sudarė 6 tūkst. kvadratinių metrų“, – apie įspūdingas rekonstrukcijos apimtis kalbėjo pašnekovas.

Kadangi automobilių eismo intensyvumas auga, krovinių pervežimo srautai didėja, sunkėja ir vežami kroviniai, tiltui jau nebeužteko laikančios galios. Vienas iš svarbiausių projekto tikslų – sustiprinti tiltą ir padidinti laikančiąją galią, atlikti kapitalinį remontą.

„Mūsų darbas buvo atlikti tilto laikančiųjų konstrukcijų, atramų gembių stiprinimo darbus, naudojant anglies pluoštą. Toks sprendinys praverčia, kai vykdant rekonstrukcijos darbus negalima padidinti skerspjūvių. Tokias atvejais prie gelžbetonio konstrukcijų specialiais epoksidiniais klijais klijuojamas anglies pluoštas, kurio tempimo jėga yra labai didelė. Anglies pluoštas gelžbetoninėms konstrukcijoms neleidžia temptis. Taip padidinama gelžbetoninių konstrukcijų laikančioji galia ir mažinamas jų įlinkis, perimant tempimo apkrovą“, – pasakojo M. Švykas, kalbėdamas apie panaudotus technologinius sprendinius, kurių prireikė vykdant tilto kapitalinį remontą.

Taip pat buvo sustiprintos tilto gembės, nuvalyti visi betoniniai paviršiai, korozijos pažeistos vietos – iki pat armatūros. Armatūra nuvalyta, padengta specialiu antikoroziniu mišiniu. Tam, kad betone neliktų įtrūkimų, visos konstrukcijos buvo padengtos specialiu cementiniu glaistu. Vėliau tilto konstrukcijos buvo padengtos specialiais elastingais dažais, kurie nepraleidžia vandens, anglies dvideginio ir pailgina betono konstrukcijų ilgaamžiškumą.

ilgiausias automobiliu tiltas, svykai, statyba

Trumpesni terminai – didesnės darbuotojų pajėgos

Darbai buvo sudėtingi ir dėl tilto specifikos, kai dalis statinio stovi vandenyje, o dalis – virš vandens. Bendrovė naudojo modulinius pastolius, kurių techninės galimybės leidžia prisitaikyti prie rekonstruojamo objekto specifikos, nes galima sumodeliuoti reikiamų proporcijų pastolių konstrukciją.

svykai, logo, statyba„Nuo Nemuno upės vandens paviršiaus iki tilto perdangos apačios aukštis, kuriame teko dirbti mūsų darbuotojams, svyravo nuo 8 iki 16 metrų“, – sakė M. Švykas.

Nors užsakovas – Lietuvos kelių direkcija, pageidavo, kad tilto rekonstrukcijos darbai būtų atlikti per dvejus metus, tačiau projektas buvo įgyvendintas greičiau – tilto rekonstrukcija užtruko vos septynis mėnesius, „Švykai“ dirbo dar trumpiau – šešis mėnesius.

Tiesa, tokia darbo sparta pareikalavo didesnių darbuotojų pajėgumų, mat ant pastolių nuolat dirbo daugiau nei 30 žmonių. 

Bendrovės „Švykai“ nuotr. 

Statybunaujienos.lt



Objektai. Technologijos. Verslas

nuotrauka
2024-12-11 13:18
Statybų sektorius – vienas didžiausių aplinkos teršėjų: prie to prisideda ir naujų statybinių medžiagų gamyba, ir didžiulis atliekų kiekis, kuris neretai atsiduria sąvartynuose. Siekiant mažinti šį kiekį ir užtikrinti pakartotinį medžiagų panaudojimą, Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VILNI...
nuotrauka
2024-12-10 16:13
Energetikos bendrovė „Ignitis", valdanti greito elektromobilių įkrovimo tinklą „Ignitis ON", sudarė elektrinio transporto įkrovimo paslaugų sutartį su betono gamybos įmone „Heidelberg Materials Lietuva Betonas". Ši įmonė tapo pirmąja Lietuvoje įsigijusia elektrinius betonvežius ir dar dvi lengvąsias...
nuotrauka
2024-12-10 10:31
„Stasys Museum" kvietimą kurti muziejų kartu išgirsta vis daugiau verslo atstovų. „Arginta Engineering" pradeda šventinį sezoną ir dovanoja muziejui modernią ekskursijoms bei edukacijoms skirtą įrangą – dabar gidai bei edukatoriai galės kokybiškai vesti ekskursijas ir užsiėmimus didesnėms dalyvių gr...
nuotrauka
2024-12-10 10:18
STT atlikto kasmetinio „Lietuvos korupcijos žemėlapio" tyrimo duomenimis, 10 % verslo vadovų korupciją įvardija kaip labai rimtą problemą jų veiklai. Vadovų dalis, mananti, kad kyšiai padeda spręsti problemas, išlieka reikšminga – net 33 %, o 5 % pripažįsta per pastaruosius metus davę kyšį. Skaidrų ...
nuotrauka
2024-12-10 07:10
Šiaulių rajone rugsėjo 24 d. oficialiai atidarytas modernus maisto ir virtuvės atliekų perdirbimo cechas, kurio tikslas – efektyviai mažinti atliekų kiekį sąvartynuose bei sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas. Generalinis objekto rangovas – įmonė „RASEINIŲ STATYBA“, įrangą projektavo...
nuotrauka
2024-12-09 11:04
Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Darnu Group“ baigė „Vilniaus verslo parko“ statybas sostinės Gariūnų gatvėje. Į 8200 kv. metrų ploto prekybinių ir sandėliavimo patalpų (angl. stock-office) kompleksą įmonė investavo 13 mln. eurų.
nuotrauka
2024-12-06 14:18
Vilniaus rajone, Didžiojoje Riešėje, gruodžio 6 d. iškilmingai įkasta simbolinė kapsulė, žyminti naujos Šiaurės licėjaus statybų etapo pradžią. Ši inovatyvi ir moderni mokykla ir darželis su baseinu mažiesiems mokytis plaukti jau 2025 m. rugsėjį duris atvers vaikams iš aplinkinių rajonų – Bajorų, Je...
nuotrauka
2024-12-06 14:00
SBA grupės verslo ir prekybos mieste „Urban HUB“ duris atvėrė naujas pastatas, o jame – 3000 kv. m. erdvėse įsikūrė 8 naujos parduotuvės. Taip pat planuojama netrukus gyventojams ir klientams atverti A1 kelio nuovažą, iš A6 pusės projektas jau lengvai pasiekiamas.
nuotrauka
2024-12-06 10:13
Daugybę metų buvo manoma, kad darbo aplinka turėtų būti sterili – kad niekas neblaškytų žmonių dėmesio ir nemažintų jų produktyvumo. Tačiau pastaraisiais metais vis daugiau tyrimų bei studijų rodo, kad yra priešingai – meno kūriniai, laisvalaikio erdvės ir kuo jaukesnė aplinka gerina darbuotojų savi...
nuotrauka
2024-12-05 16:26
Ginčas dėl Lietuvą ir Lenkiją sujungusiame GIPL dujotiekyje sumontuotų jungiamųjų detalių patikimumo pasiekė Daniją. Neslopstant „Amber Grid“ ir kitų energetiką kuruojančių institucijų iniciatyvai išpjauti ir pakeisti dujotiekyje sumontuotas jungiamąsias detales, generalinė GIPL statybų rangovė ALVO...
nuotrauka
2024-12-05 08:04
Susisiekimo ir Aplinkos ministrams patvirtinus teisės aktų pakeitimus dėl inžinerinių tinklų tiesimo kelio juostoje – „Via Lietuva“ suderino „Teltonika“ projektuotojų pateiktus projektinius sprendinius. Už kelių plėtrą atsakinga bendrovė atliko visus reikalingus veiksmus, jog TECH parko projektas ga...
nuotrauka
2024-12-05 06:20
Siekiant riboti pigios darbo jėgos imigraciją į mūsų šalį ir paskatinti darbdavius įdarbinti Lietuvos darbuotojus, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM) pirmą kartą siūlo 2025 metams nustatyti griežtą užsieniečių iš trečiųjų šalių įdarbinimo kvotą, kurios nebus galima viršyti – mažiau kaip...
nuotrauka
2024-11-29 11:26
Lietuvos verslininkai, planuojantys nekilnojamojo turto projektus, dažnai susiduria su iššūkiais jau pradiniuose etapuose. Netinkamai įvertintos sklypo galimybės, apribojimai, biurokratija ar aplinkos veiksniai gali lemti didžiulius finansinius nuostolius ir projekto vėlavimą.
nuotrauka
2024-11-28 09:36
Šiandien daugelis gyventojų nori gyventi ne tik patogiame ir kokybiškai įrengtame, bet ir tvariame būste. Tiesa, būsto ir miesto tvarumo suvokimas neretai skiriasi, tačiau daugeliui Lietuvos didmiesčių gyventojų pirmiausiai asocijuojasi su žaliųjų erdvių gausa. Įsigydami būstą, žaliųjų erdvių aspekt...
nuotrauka
2024-11-26 14:16
Sanatorinio gydymo rinkos Lietuvoje lyderė „Eglės sanatorija", kurią valdo privataus kapitalo fondas „INVL Baltic Sea Growth Fund", kitais metais pradės Druskininkuose veikiančios sanatorijos atnaujinimą. Planuojama, kad įgyvendinus šį projektą medicininės reabilitacijos paslaugų ir sanatorinio gydy...
nuotrauka
2024-11-25 16:06
2025 m. III ketvirtį Žvėryno rajone Vilniuje iškils išskirtiniai verslo namai „Summos". Šis verslo centras nuomininkams pasiūlys kitokią darbo aplinką – čia ji perteiks namų atmosferą, kur galima dirbti jaukiai ir patogiai. Projektą įgyvendina nekilnojamo turto vystytojas „Releven", privačių investu...
nuotrauka
2024-11-25 13:22
Vyriausybė pritarė Lietuvos Aukščiausiojo Teismo (LAT) pastato Vilniuje, Gynėjų g. 6, atnaujinimo projektui. Už beveik 15 mln. Eur atnaujinus nusidėvėjusį pastatą sostinės centre, teismo darbuotojams bus sukurtos šiuolaikiškos darbo vietos. Tolesne priežiūra ir tai, kad objektas atitiktų pažangiausi...
nuotrauka
2024-11-25 13:18
Lietuvos įmonės yra labiau linkusios finansuoti veiklą nuosavomis lėšomis lyginant su kitomis ES šalimis. Didžiausias finansavimo trūkumas kyla įmonių poreikiui modernizuoti, atnaujinti pastatus, įrangą, skaitmeninti procesus. Visgi tik trečdalis Lietuvos įmonių ieško išorinio finansavimo. Tą parodė...
nuotrauka
2024-11-25 10:17
Periodiškai iškyla atvejų, kai įvykdomos didelės apimties vagystės iš gyvenamųjų namų ir butų, o tai kelia klausimą – ar mūsų namai iš tiesų yra saugūs? Nors statistika rodo, kad vagysčių, padarytų įsibraunant į gyvenamąsias patalpas, mažėja, bendras tokių nusikaltimų skaičius vis dar išlieka reikšm...
nuotrauka
2024-11-22 14:54
Vilniaus miesto savivaldybė išdavė statybas leidžiantį dokumentą susisiekimo infrastruktūros gerinimo projektui Eigulių g., kuris bus įgyvendinamas šalia sostinės Vilkpėdės rajone planuojamo daugiafunkcio komplekso „Akropolis Vingis“. Projektas apima sprendinius, kurie bus įgyvendinti Eigulių g. atk...

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos. Verslas

nuotrauka

Svarbus žingsnis tvaresnės aplinkos link: Šiaulių rajone pastatytas pažangus maisto ir virtuvės atliekų perdirbimo cechas

Šiaulių rajone rugsėjo 24 d. oficialiai atidarytas modernus maisto ir virtuvės atliekų perdirbimo cechas, kurio tikslas – efektyviai mažinti atliekų kiekį sąvartynuose bei sumažinti šiltnami...