2025 m. birželio 25 d. trečiadienis, 14:58:44
Reklama  |  facebook

Pernai „Švykai“ renovavo aukščiausią Lietuvos statinį ir ilgiausią šalyje automobilių tiltą

2018-01-11 08:28
Itin dideliame aukštyje vykdyti aukščiausio Lietuvos statinio ir ilgiausio šalies automobilių tilto rekonstrukcijos darbai – tai du unikalūs projektai, kuriuos 2017 metais sėkmingai įgyvendino Kaune įsikūrusi įmonė „Švykai“.
nuotrauka
Ilgiausias Lietuvoje automobilių tiltas per Nemuną (Jurbarke). Bendrovės „Švykai“ nuotr.


Minimos įmonės
Švykai, UAB
Tilsta, UAB

Gelžbetonio ir metalinių konstrukcijų remonto darbus atliekanti įmonė sėkmingai atliko Vilniaus televizijos bokšto konstrukcijų – gelžbetonio stiebo ir taurės – remontą. Antrasis, bet ne mažiau profesionalumo pareikalavęs iššūkis – ilgiausio Lietuvoje automobilių tilto per Nemuną (Jurbarke) gelžbetoninių konstrukcijų stiprinimo ir remonto darbai.

„Nors įmonė yra vykdžiusi nemažai ambicingų projektų Lietuvoje ir užsienyje, vis tik Vilniaus televizijos bokšto rekonstrukcija buvo unikali užduotis. Tai buvo pirmas kartas, kai teko darbuotis tokiomis sąlygomis ir tokiame aukštyje. Džiaugiamės, kad puikiai pavyko pasirengti projekto įgyvendinimui – dirbant išvengėme klaidų ir saugiai pabaigėme darbus“, – sakė įmonės „Švykai“ statybos direktorius Mindaugas Švykas.

mindaugas svykas,

Bendrovės „Švykai“ statybos direktorius Mindaugas Švykas

Sustabdė koroziją, nepakeisdami bokšto išvaizdos

Bendras Vilniaus televizijos bokšto aukštis – 362 metrai, bokštą sudaro gelžbetoninis stiebas ir taurė, kurių aukštis yra 168 metrai. Rekonstrukcijos darbų užsakovas – Lietuvos radijo ir televizijos centras, o techninį darbų projektą parengė Vilniaus Gedimino technikos universitetas.

„Rekonstrukcijos tikslas buvo sustabdyti televizijos bokšto stiebo ir taurės gelžbetoninių konstrukcijų koroziją. Gelžbetonines konstrukcijas sudaro betonas ir armatūra. Jei betone esanti armatūra dėl aplinkos poveikio pradeda rūdyti, rūdys, kaip ir ledas, didina savo tūrį ir taip atplėšiamas apsauginis betonas, kuris nukrenta nuo armatūros. Tuomet korozija paspartėja dar labiau, nes ant konstrukcijų ir į jų vidų patenka daugiau kritulių, deguonies ir taip sumažėja gelžbetoninių konstrukcijų laikančioji geba. Tai būdinga visoms gelžbetoninėms konstrukcijoms“, – kalbėjo įmonės statybos direktorius.

„Švykai“ atliko gelžbetoninio stiebo ir taurės remonto darbus. Svarbiausias uždavinys buvo pašalinti pažeistas betono konstrukcijas iki armatūros sluoksnio bei konstrukcijose buvusią armatūrą papildomai inkaruoti ir sustiprinti, padengti specialiais apsauginiais mišiniais. Atliekant rekonstrukcijos darbus, buvo svarbu atstatyti ikiprojektinį betono storį remontiniais mišiniais.

Vilniaus televizijos bokšto konstrukcijos buvo padengtos specialia medžiaga (inhibitoriumi), kurios paskirtis – įsiskverbti per betoną iki armatūros ir stabdyti koroziją. Remontuojamos televizijos bokšto dalys taip pat buvo padengtos apsaugine danga, kuri padidina betono eksploatacinį laiką ir apsaugo nuo žalingo aplinkos poveikio. Tai buvo hidrofobizuojantis impregnantas, kuris per poras, įtrūkimus, oro burbuliukus neleidžia į betoninį paviršių skverbtis drėgmei ir vandeniui, taip betoninius paviršius apsaugodamas nuo užšalimų ir atšilimų ciklo.

„Džiaugiamės, kad visus darbus atlikome laiku: jie prasidėjo 2017-ųjų birželio viduryje ir buvo baigti lapkričio pabaigoje. Sėkmingai pavyko prailginti bokšto gelžbetoninio stiebo ir taurės eksploatacijos laiką, – pasakojo M. Švykas. – Taip pat turėjome užtikrinti, kad remonto darbų metu naudodami apsaugines dangas ir mišinius nepakeisime Vilniaus televizijos bokšto stiebo ir taurės išvaizdos, nes bokštas įtrauktas į Kultūros paveldo registrą. Jis yra istorinę atmintį, susijusią su Sausio 13-tąja, saugantis objektas. Turėjome ne tik išsaugoti tokią pat spalvą, bet ir tas vietas, kurios per lemtingąją Sausio 13-osios naktį buvo pažeistos kulkų. Šias autentiškas vietas turėjome taip pat palikti nepakeistas – kaip istorinės atminties elementus.“

tv bokstas, svykai, statyba, rekonstrukcija,

Prireikė specialios įrangos ir papildomų saugos priemonių darbuotojams

Kadangi televizijos bokštas yra įspūdingai aukštas, o darbus atlikti reikėjo iš išorės, svarbu buvo užtikrinti saugias ir patogias darbo sąlygas specialistams. Tam stiebo viršuje buvo suprojektuotas ir įrengtas „laikinas kelias“ iš specialių konsolių – bėgių, žiedu juosiančių statinį. Ant jų buvo užkelta elektrinė platforma. Taip rekonstrukcijos darbus atliekantys specialistai platforma galėjo judėti aplink bokštą 360 laipsnių spinduliu. Elektrine platforma darbuotojai taip pat galėjo judėti ir aukštyn bei žemyn stiebu.

Ši du elektrinius variklius turinti ir vertikaliai judanti platforma leido specialistams saugiai darbuotis dideliame aukštyje.

Vilniaus televizijos bokšto taurės rekonstrukcijai buvo parengtas atskiras projektas ir sumontuota kitokia platforma, kuri atkartojo statinio kontūrus, bei buvo sumontuoti du „lopšiai“, kurie galėjo judėti aplink bokšto taurę 360 laipsnių spinduliu. Minėtos platformos turėjo ribotą kėlimo galią – ne daugiau 360 kilogramų, tad teko riboti ir kylančių žmonių skaičių. Darbuotojų kelionė į bokšto viršų, į 168 metrų aukštį, ir žemyn trukdavo po septynias minutes. Dėl saugumo buvo pasitelkti ir papildomi lynai: sujungdami apraišus su inkaravimo įtaisu, jie užtikrino aukštyje besidarbuojančių žmonių saugumą.

TV bokstas, rekonstrukcija, svykas

Pašnekovas neslėpė, kad remontų darbų tempui įtakos turėjo ir oro sąlygos. Ypač svarbus veiksnys atliekant darbus dideliame aukštyje, yra vėjas.

„Jei vėjo greitis būdavo didesnis nei penki metrai per sekundę, negalėdavome kilti į bokštą ir naudotis turima įranga. Taip pat darbai stodavo, jei lydavo lietus, mat vienas iš svarbiausių mūsų prioritetų yra darbuotojų saugumas. Esant blogoms oro sąlygoms turime atkreipti dėmesį į tai, kad naudojamuose įrenginiuose yra įtaisyti elektriniai stabdžiai, kurie, esant dideliam kritulių kiekiui, gali neužtikrinti pakankamai gero stabdymo“, – kalbėjo jis.

Didžiausias dėmesys buvo skirtas darbuotojų saugumui, nes bet kokia klaida galėjo lemti nelaimę.

Tiltai, restauracija, inzinerinaii tiltu sprendimai, statyba, svykaiIlgiausias automobilių tiltas – restauravo 25 tūkst. kv. m paviršių

Nors 1978 m. statytas ilgiausias Lietuvoje automobilių tiltas tarnauja jau 40 metų, pernai jis buvo kapitaliai remontuojamas pirmą kartą. Du Nemuno krantus Jurbarke jungiančio tilto ilgis – 495 metrai.

Tilto rekonstrukcijos darbų užsakovas buvo Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, o rekonstrukcijos darbų konkursą laimėjusi tiltų remonto ir statybos įmonė „Tilsta“ subrangovais pakvietė „Švykus“.

„Mums teko užduotis atlikti visos tilto perdangos ir atramų gelžbetoninių paviršių stiprinimą bei remontą. Bendras paviršių plotas siekė net 25 tūkst. kvadratinių metrų. Palyginkime, Vilniaus televizijos bokšto stiebo ir taurės plotas sudarė 6 tūkst. kvadratinių metrų“, – apie įspūdingas rekonstrukcijos apimtis kalbėjo pašnekovas.

Kadangi automobilių eismo intensyvumas auga, krovinių pervežimo srautai didėja, sunkėja ir vežami kroviniai, tiltui jau nebeužteko laikančios galios. Vienas iš svarbiausių projekto tikslų – sustiprinti tiltą ir padidinti laikančiąją galią, atlikti kapitalinį remontą.

„Mūsų darbas buvo atlikti tilto laikančiųjų konstrukcijų, atramų gembių stiprinimo darbus, naudojant anglies pluoštą. Toks sprendinys praverčia, kai vykdant rekonstrukcijos darbus negalima padidinti skerspjūvių. Tokias atvejais prie gelžbetonio konstrukcijų specialiais epoksidiniais klijais klijuojamas anglies pluoštas, kurio tempimo jėga yra labai didelė. Anglies pluoštas gelžbetoninėms konstrukcijoms neleidžia temptis. Taip padidinama gelžbetoninių konstrukcijų laikančioji galia ir mažinamas jų įlinkis, perimant tempimo apkrovą“, – pasakojo M. Švykas, kalbėdamas apie panaudotus technologinius sprendinius, kurių prireikė vykdant tilto kapitalinį remontą.

Taip pat buvo sustiprintos tilto gembės, nuvalyti visi betoniniai paviršiai, korozijos pažeistos vietos – iki pat armatūros. Armatūra nuvalyta, padengta specialiu antikoroziniu mišiniu. Tam, kad betone neliktų įtrūkimų, visos konstrukcijos buvo padengtos specialiu cementiniu glaistu. Vėliau tilto konstrukcijos buvo padengtos specialiais elastingais dažais, kurie nepraleidžia vandens, anglies dvideginio ir pailgina betono konstrukcijų ilgaamžiškumą.

ilgiausias automobiliu tiltas, svykai, statyba

Trumpesni terminai – didesnės darbuotojų pajėgos

Darbai buvo sudėtingi ir dėl tilto specifikos, kai dalis statinio stovi vandenyje, o dalis – virš vandens. Bendrovė naudojo modulinius pastolius, kurių techninės galimybės leidžia prisitaikyti prie rekonstruojamo objekto specifikos, nes galima sumodeliuoti reikiamų proporcijų pastolių konstrukciją.

svykai, logo, statyba„Nuo Nemuno upės vandens paviršiaus iki tilto perdangos apačios aukštis, kuriame teko dirbti mūsų darbuotojams, svyravo nuo 8 iki 16 metrų“, – sakė M. Švykas.

Nors užsakovas – Lietuvos kelių direkcija, pageidavo, kad tilto rekonstrukcijos darbai būtų atlikti per dvejus metus, tačiau projektas buvo įgyvendintas greičiau – tilto rekonstrukcija užtruko vos septynis mėnesius, „Švykai“ dirbo dar trumpiau – šešis mėnesius.

Tiesa, tokia darbo sparta pareikalavo didesnių darbuotojų pajėgumų, mat ant pastolių nuolat dirbo daugiau nei 30 žmonių. 

Bendrovės „Švykai“ nuotr. 

Statybunaujienos.lt



Objektai. Technologijos. Verslas

nuotrauka
2025-06-25 14:29
Vilniuje kylantis verslo centras „Hero“ siunčia aiškią žinutę rinkai – biurų administravimas gali būti modernus, skaidrus, patogus ir orientuotas į naudotojus. Tai bus pirmasis projektas Lietuvoje, kuriame nuo pirmųjų eksploatacijos dienų bus įdiegta atnaujinta „Flanco“ platformos versija, užtikrina...
nuotrauka
2025-06-23 09:38
Lenkija, kartu su Estija, Lietuva ir Latvija, pateikė Europos Komisijai pasiūlymą įkurti Dirbtinio intelekto (DI) „giga“ gamyklą, bendradarbiaujant su privačių įmonių ir mokslinių tyrimų institutų konsorciumu. Tai – pirmasis proceso etapas, formaliai išreiškiant susidomėjimą prisijungti prie iniciat...
nuotrauka
2025-06-20 11:44
Utenoje pradėtas statyti modernus, A++ energinio naudingumo klasės, daugiafunkcinės paskirties pastatas. Projektą plėtojanti kompanija „Portum“ teigia, kad 1 290 kv. m ploto objektas bus pritaikytas įvairių sričių verslams – čia bus įrengtos prekybinės, administracinės bei sandėliavimo patalpos.
nuotrauka
2025-06-20 09:43
Būstas niekada neapsiribojo vien keturiomis sienomis – koks vaizdas matomas pro langus, Lietuvos gyventojams visuomet turėjo įtakos. Nauja visuomenės nuomonės apklausa šią tendenciją patvirtina: net 94 proc. gyventojų teigia, jog žaluma ar gamta šalia namų jiems yra svarbi. Tai rodo, kad gyvenamoji ...
nuotrauka
2025-06-19 12:05
Kauno miesto savivaldybė patvirtino detalųjį planą, kuriuo oficialiai įtvirtinama, kaip artimiausiais metais keisis teritorija Nemuno pakrantėje. Nuo 2023 m. „SBA Urban“ rengtas „Nemunaičių“ rajono planas buvo derinamas su Kultūros paveldo departamentu bei infrastruktūros ir ryšių įmonėmis. Planuoja...
nuotrauka
2025-06-19 09:31
Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) paskirstė 300 tūkst. eurų subsidijų verslo asociacijoms, kurios padeda įmonėms ieškoti naujų eksporto rinkų ir partnerių užsienyje. Parama skiriama projektams, susijusiems su verslo partnerių paieška, dalyvavimu tarptautinėse misijose ir renginiuose. Para...
nuotrauka
2025-06-18 15:43
Vyriausybė trečiadienį pritarė Finansų ministerijos siūlymui perskolinti Prienų rajono savivaldybei iki 264 502,55 euro iš Europos investicijų banko (EIB) gautos 300 mln. eurų paskolos. Suteikus šią paskolą, pagerės sąlygos efektyviau ir operatyviau panaudoti Europos Sąjungos (ES) fondų lėšas bei sp...
nuotrauka
2025-06-17 16:40
Perkant būstą, vienas svarbiausių kriterijų – jausmas, kad ši vieta yra tikrieji namai, tačiau kaip tai pajausti, jei viskas, ką turime – buto brėžiniai ir planas? SBA kuriamas „Nemunaičių" rajonas Kaune pirmą kartą Lietuvoje savo statomus butus perkėlė į virtualią realybę. Tai – galimybė patirti bū...
nuotrauka
2025-06-17 15:38
Vakarų Europa bei Lietuva skambina pavojaus varpais: statybos inžinierių, projektuotojų jau ne pirmus metus itin trūksta, o rinkai augant bei daugumai dabartinių profesionalų artėjant prie pensinio amžiaus, situacija netrukus gali tapti kritiška. Ekspertai paaiškino jos susidarymo priežastis.
nuotrauka
2025-06-16 14:50
Sostinės Vilkpėdės rajone atidarytos socialinės dirbtuvės ir dienos užimtumo centras. Juose žmonės su intelekto ar psichosocialine negalia ugdys ir tobulins darbinius įgūdžius: daigins augalus, gamins biohumusą, megs šviesą atspindinčius šalikus. Visa tai vykdoma tam, kad lankytojai ateityje galėtų ...
nuotrauka
2025-06-12 12:30
Nekilnojamojo turto plėtros įmonė „Eriadas“ gavo leidimą statyti du modernius administracinės paskirties pastatus, kurių bendras plotas 29 tūkst. kv. metrų, Vilniuje, adresu Geležinio Vilko g. 6. Šiuo metu čia stovintį ERGO centrinio biuro pastatą „Eriadas“ ir uždarojo tipo informuotiesiems investuo...
nuotrauka
2025-06-12 09:43
Investicijų valdymo įmonės „EIKA Asset Management“ (EAM) fondo „EIKA Real Estate Fund“ valdoma įmonė Lenkijoje pasirašė finansavimo sutartį su „Santander Bank Polska“. Pagal sutartį gautos lėšos skiriamos finansuoti statomą logistikos centrą Sochačevo (Sochaczew) miestelyje, kuris yra apie 50 km į v...
nuotrauka
2025-06-11 15:09
Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Darnu Group“, kartu su Lietuvos hidrobiologų ir narų komanda, šiemet pradeda Neries vagos valymo darbus nuo šiukšlių Vilniaus miesto ribose. Upės tvarkymas apims ruožą nuo Baltojo tilto iki Lazdynų mikrorajono. Pirmieji 8 kilometrai – didesnio įsipareigojimo pra...
nuotrauka
2025-06-11 09:35
Veiviržėnų miestelio centre – džiaugsmingas bruzdesys. Tvoromis aptvertas Veiviržėnų kultūros centras praneša apie čia prasidėjusią kultūros erdvės renovaciją. Rangovas UAB „Tima“ jau ruošia patalpų vidų būsimiems pokyčiams, o kultūros centro kolektyvas rekonstrukcijos metu laikinai persikelia į kit...
nuotrauka
2025-06-09 09:29
Birželio 6 d. Birštone atidarytas naujas konceptualus viešbutis „LAJOS“. Naujasis objektas išsiskiria iš kitų kurorto apgyvendinimo vietų orientacija į verslo turizmą. Viešbutis nuo pat pradžių buvo kuriamas atsižvelgiant į naujausius šio dinamiško sektoriaus poreikius. Svečiams siūlomi 32 kambariai...
nuotrauka
2025-06-06 13:16
Šiandienos pramonė – tarsi gyvas organizmas, kuris reaguoja į duomenis realiu laiku, prognozuoja ateitį ir veikia kone be žmogaus įsikišimo. Tai – sumanioji pramonė, kuri sparčiai keičia pasaulį. Kartu keičiasi ir tai, kokių specialistų jai reikia. Inžinieriaus nebeužtenka, vadovo – taip pat. Reikia...
nuotrauka
2025-06-04 16:18
Lietuvoje įsikūrusios ir visame pasaulyje veikiančios ACMI (lėktuvų nuomos su įgula, technine priežiūra ir draudimu) oro linijos „Avion Express“ persikėlė į naują biurą netoli Vilniaus oro uosto. Naujas biuro pastatas papildo šioje miesto dalyje „Avia Solutions Group“ vystomą aviacijos įmonių mieste...
nuotrauka
2025-06-04 11:20
UAB „Švykų ministerija" pardavė kontrolinį UAB „Švykų priešgaisrinės sistemos" akcijų paketą, šios įmonės akcininkais tampa dabartiniai jos vadovai Mantas Libonas, Artūras Gaina ir Mindaugas Jasaitis.
nuotrauka
2025-06-04 11:05
Vasara – puikus laikas išnaudoti nuotolinio darbo teikiamą laisvę ir atrasti naujas erdves lietuvių jau pamėgtoms darbostogoms. Į tradicija tapusią akciją „Vasara Spiečiuje“ vėl kviečia Inovacijų agentūros įkurtų bendradarbystės centrų tinklas – iki pat rudens daugiau nei 100 darbo vietų 15-oje „Spi...
nuotrauka
2025-06-04 09:16
SBA grupės projekte „Urban HUB“ Kaune susitarta dėl 520 kv. m. ploto patalpų nuomos. Jose įsikurs 98-oji europietiško drabužių ir namų apyvokos prekių tinklo „Pepco“ parduotuvė. Tai bus didžiausia šio tinklo parduotuvė Kaune. „Urban HUB“ jau veikia per 30 verslų, išnuomota beveik 80 proc. erdvių.

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos. Verslas