Šiemet „Rail Baltica“ dėmesį skirs projektavimui, statyboms ir indėliui į ekonomikos atsigavimą po Covid-19
2020-04-23 16:28
Šiandien, balandžio 23 d. „Rail Baltica“ virtualus forumas surinko daugiau nei 1000 žiūrovų iš 39 šalių. Tai teikėjai, industrijos profesionalai ir kiti susidomėję „Rail Baltica“ progresu bei šių metų planais. Tiesioginės transliacijos metu „RB Rail AS“ atstovai pristatė pagrindinius pirkimus, įgyvendinimo grafiką, strateginę statybos darbų pirkimo kryptį ir ilgalaikės plėtros veiksmus.
„Rail Baltica“ geležinkelio ruožo Kaunas-Palemonas statybų nuotr.
Virtualų forumą atidarė Europos transporto komisarės Adinos Valean ir Baltijos šalių susisiekimo ministrų – Taavi Aas iš Estijos, Talio Linkaičio iš Latvijos ir Jaroslavo Narkevič ir Lietuvos – sveikinimai. Ministrai pabrėžė projekto svarbą po Covid-19 atsigaunančioms ekonomikoms ir įsipareigojo užbaigti „Rail Baltica“ laiku.
Adina Valean, Europos transporto komisarė, teigė, kad norint pasiekti ambicingą tikslą ir 2026 m. pradėti eksploatuoti „Rail Baltica“, reikia sparčiai užbaigti projektavimo fazę ir greitai plėsti statybos darbų apimtis. Ji pridėjo: „ES biudžetas turėtų būti pagrindinis europinis įrankis, kuriuo užkursime savo ekonomikas ir nukreipsime atsigavimą link atsparesnės, žalesnės ir skaitmeninės Europos. „Rail Baltica“ prisidės prie visų trijų tikslų. Investicijos į tvarią transporto infrastruktūrą taps kaip niekad svarbios siekiant įgyvendinti naująjį žaliąjį susitarimą“.
Iki 2026 m. į „Rail Baltica“ Baltijos šalyse bus investuota net 5,8 mlrd. eurų, kurių 85% dosniai skirs Europos Sąjunga. Tai suteiks stimulą vietos statybos, inžinerijos ir kitoms paslaugų industrijoms. Statybos piko metu 2022-2025 m., „Rail Baltica“ sukurs maždaug 13 tūkst. statybos sektoriaus darbo vietų, dar 24 tūkst. bus sukurta tiekiant medžiagas, gaminant komponentus, teikiant logistikos, apgyvendinimo ir maitinimo bei kitas paslaugas.
Nepaisant visose trijose Baltijos šalyse paskelbtos nepaprastosios padėties, „Rail Baltica“ įgyvendinimas vyksta be trikdžių. „RB Rail AS“ valdybos pirmininkas Agnis Driksta teigė: „Ne tik vykdome detalųjį techninį projektavimą Estijoje, Latvijoje ir dviejose sekcijose Lietuvoje, bet ir rengiamės didelės apimties statybos darbams. Šiandien daugiausia pastangų skiriame pirkimų sistemos, kuri užtikrintų kokybę, kainą, statybos darbų atlikimo greitį ir konkurenciją tarp vietos bei tarptautinių tiekėjų, kūrimui“.
2020 m. planai
„RB Rail AS“ programų direktorius ir valdybos narys Markas Loaderis apžvelgė artimiausius projektavimo ir statybų darbus bei jų pirkimus visose trijose Baltijos šalyse. „Projekto įgyvendinimo grafikas ambicingas. Nepaisant to, naudodami tinkamus įrankius ir nuosekliai planuodami bei valdydami rizikas, galėsime pasiekti šį tikslą. Svarbiausia, turime aiškų projekto apimties supratimą ir šiandienos poreikiams patenkinti užtikrintą finansavimą.“
Kartu su detaliuoju techniniu vėžės projektavimu, Baltijos šalyse 2020 m. bus vystomos ir keleivių stotys, krovinių terminalai ir geležinkelio priežiūros infrastruktūra.
Estijoje bus tęsiamas techninis Pernu ir Talino keleivių terminalų projektavimas. Bus pradėti krovinių terminalų, riedmenų ir geležinkelio priežiūros depų techninio projektavimo paslaugų pirkimai. Taip pat bus pradėta statyti daugiau nei 20 viadukų ir žaliųjų tiltų.
Latvijoje daugiausiai dėmesio bus skiriama Rygos centrinės stoties statybos darbams ir Rygos oro uosto sekcijos sutarties pasirašymui. Bus pradėtas Salaspilio multimodalinio terminalo projektavimas, Rygos geležinkelio mazgo plėtros ir poveikio aplinkai studijos.
Lietuvoje tęsiasi Kauno mazgo statybos darbai, šiemet bus paskelbtas ruožo nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos v.s. statybos darbų pirkimas. Be to, toliau bus vykdomasi erdvinis sekcijų Kaunas - Vilnius ir Kaunas - Lietuvos-Lenkijos v.s. planavimas.
Bendrai, „RB Rail AS“ rengsis didelės apimties statybos darbams: rengs statybos darbų ir konsoliduotų medžiagų pirkimo strategijas. „RB Rail AS“ taip pat pradės dviejų esminių sistemų – energijos posistemio inžinerijos bei kontrolės, valdymo ir signalizacijos – pirkimus. Bendra įmonė toliau analizuos „Rail Baltica“ transporto paklausą ir rengs globalaus projekto rinkodaros strategiją.
Pirkimai ir finansavimas
2020 m. projektui įgyvendinti ES visoms Baltijos šalims skirs 200 mln. eurų. Iki šiol projektui jau skirta 941 mln. eurų CEF finansavimo, šalys pateikė bendrą paraišką papildomiems 781 mln. eurų.
Kasmet augant projekto vystymo išlaidoms ir siekiant užtikrinti efektyvumą ir skaidrumą, „Rail Baltica“ pirkimų strategija nuolatos tobulinama. „RB Rail AS“ įvykdė labai konkurencingą ir ekonomiškai patrauklų 643 km. detaliojo linijos techninio projektavimo įsigijimą, kurio metu sulaukta 39 paraiškų iš 16 tarptautinių bei vietos tiekėjų. Šie darbai buvo nupirkti neviršijant jiems skirto biudžeto.
Didžiuosius Baušius, Akmenynę bei Turgelius jungiantis prastos būklės rajoninis kelias, vedantis į Šalčininkus, netrukus pasikeis neatpažįstamai. Kelio ruožo remonto imasi tvarių miestų plėtros ir statybų bendrovė „YIT Lietuva“, projekto vertė siekia beveik 1 mln. eurų.
Seimas pritarė Statybos įstatymo pakeitimams, kuriais atsisakoma techninės būklės pažymų išdavimo elektros energijos gamybos įrenginiams (saulės elektrinėms) nebe iki 30 kW galios, bet iki 100 kW įrengtosios galios (užteks rangovo deklaracijos, kaip nustatyta šiuo metu iki 30 kW galios elektrinėms),...
AB Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, kad valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 229 Aristava–Kėdainiai–Cinkiškiai 5,151 km tilto rekonstrukcija artėja į pabaigą. Eismą tiltu planuojama paleisti birželio pabaigoje, t.y. anksčiau nei numatyta sutartyje. Pėstiesiems per Nevėžį susisiekima...
Malkų įlankoje baigta Vakarų laivų gamyklos (VLG) įmonių grupės krantinių rekonstrukcija, Uosto direkcijai kainavusi daugiau kaip 12 milijonų eurų. Rekonstruotos krantinės skirtos švartuoti laivus, laukiančius remonto doke arba baigiamus remontuoti laivus. Šis investicinis projektas taip pat užbaigi...
Siekiant nukreipti tranzitinį transportą nuo miesto centrinės dalies, Tauragėje tiesiamas pietinis aplinkkelis – pirmą jo dalį numatoma baigti šių metų rudenį. Kaip valstybei svarbiam vietinės reikšmės kelių projektui, aplinkkeliui tiesti ir susijusioms sankryžoms įrengti šiemet skirta 369,8 tūkst. ...
Netrukus prasidės ilgiausios „Via Baltica“ ruožo nuo magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 58,62 iki 72,50 km rekonstravimas. Statybos darbus planuojama pabaigti iki kitų metų pabaigos. Projekto vertė – apie 223,6 mln. eurų.
Pasibaigus kvietimui teikti paraiškas, Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA) sulaukė 130 socialiai remtinų asmenų prašymų kompensacijoms už saulės elektrinės ar šilumos siurblio, biokuro katilo įsigijimą ir įrengimą. Prašoma finansavimo suma siekia beveik 1,2 mln. eurų, iš viso tam tikslui buvo ...
Tęsiantis karui Ukrainoje, Lietuva rūpinasi savo saugumu ir gerina sąlygas šalies kariuomenės bei NATO sąjungininkų karių rengimui. Prieš metus atkurtas Šalčininkų rajone esantis Rūdninkų karinis poligonas, kurį pasiekti karių transportas jau netrukus galės dar greičiau, saugiau bei sklandžiau.
Elektrifikacijos srityje sparčiai kylanti Vokietija elektromobilių (EV) įkrovimo stotelių gamintojams taiko itin griežtus reikalavimus, nustatytus šios šalies vyriausybės bei reguliavimo institucijų. Aukštą viešųjų EV įkrovimo stotelių rinkos kartelę verslams peržengti galima tik turint „Eichrecht“ ...
Lietuvos automobilių kelių direkcijos specialistai, susitikę su Kėdainių rajono savivaldybės atstovais, sutarė, kad eismas tiltu per Nevėžį (valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 1906 Aukštutiniai Kaniūkai–Babtai–Labūnava–Kėdainiai 44,3 km (Tilto g.) bus atnaujintas per birželio mėnesį, kai AB „K...
Netoli Šakių, Lietuvos pietvakariuose, netrukus įsikurs vėjo jėgainių parkas, kuriame bus pastatytos keturios 4,5 MW galios vėjo jėgainės. Prie šio projekto finansavimo prisidėjo ir Šiaulių bankas, kuris suteikė 25 mln. eurų paskolą vėjo jėgainių parko įkūrimui.
Balandžio 28 d. startavęs kvietimas teikti paraiškas kompensacijoms už nuosavas saulės elektrines iki 10 kW jau sulaukė 10 tūkst. gyventojų. Jų prašoma suma siekia kiek daugiau nei 27 mln. eurų.
Poilsio aikštelių prie magistralinių kelių pertvarką AB Lietuvos automobilių kelių direkcija pradeda nuo šalyje judriausios automagistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, kuria per parą pravažiuoja vidutiniškai virš 25 tūkst. automobilių, o kai kuriose jos vietose pravažiuoja ir vidutiniškai iki 65 tūk...
„Eika“ įmonių grupei priklausantis nutolęs saulės elektrinės parkas Klaipėdos rajone jau gamina elektros energiją. Nuo 2023 pavasario 5 megavatų bendros galios elektrinė aprūpina apie 85 proc. „Eika“ grupės dabartinio energijos poreikio.
Atlikus tilto per Nevėžį (valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 1906 Aukštutiniai Kaniūkai–Babtai–Labūnava–Kėdainiai 44,3 km (Tilto g.) ekspertizę ir įvertinus eksperto pateiktas rekomendacijas, AB Lietuvos automobilių kelių direkcija priėmė sprendimą atnaujinti eismą tiltu per Nevėžį Kėdainiuose...
Rekonstruotame, strategiškai susisiekimui ir prekybai svarbiame kelyje „Via Baltica“ bus įgyvendinti modernūs infrastruktūriniai sprendimai, kurie pagerins ne tik vietinį, bet ir tarptautinį susisiekimą bei suteiks didesnį saugumą keliautojams ir vežėjams.
Įmonė „Kuršasta“ dalyvavo „Ignitis grupės“ plėtojamo vėjo jėgainių parko Mažeikių rajone statyboje, vykdė kelių, kranų aikštelių statybos ir melioracijos rangos darbus. Nuo 2006 m. „Kuršasta“ įrengė infrastruktūrą prie daugiau negu 100 vėjo jėgainių.
Gegužės 16 d. oficialiai atidarytas Vievio (Paparčių) viadukas. Renginyje dalyvavo susisiekimo ministras Marius Skuodis, Seimo nariai, Elektrėnų meras, AB Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir rangovų atstovai.
Parama saulės elektrinėms įsirengti jau ne vienerius metus skiriama tiek namų ūkiams, tiek verslui. Ji skatina gaminančių elektros energijos vartotojų plėtrą. Tačiau ir namų ūkiai, ir saulės energetikos srityje veikiantis verslas kasmet priversti spėlioti: kada bus naujas kvietimas, kokios bus kviet...