Technologijų įmonę pirmyn veda kūrybiškumas

Kaip teigia pašnekovas, jeigu tūlas galvoja, kad esąs kūrybiškas ir gali viens du sukurti naują produktą, tai jis klysta. Taip niekada nėra buvę. Jeigu viskas vyktų pagal planą, tai, judėdamas nuo idėjos, turėtum išbandyti principus, paskui padaryti maketą, po jo – prototipą, o galiausiai paleisti bandomąją gamybą.
Tačiau realybėje nėra taip pavykę.Dažniausiai būna taip: sugalvojama idėja, sukuriamas maketas, pagaminamas prototipą ir tada... viskas išmetama, nes suvokiama, kad nuo pradžių viską reikėjo daryti visai kitaip.
Kūrybiškumas, tikėjimas ir atkaklumasNaujo produkto kūryba – ilgas ir sudėtingas procesas. Tai iliustruoja ir žinomiausio „Elintos“ produkto – elektrinės dviračio pavaros „Rubbee“ istorija. Šis įrenginys kiekvieną standartinį dviratį greitai paverčia elektriniu. Jo masinę gamybą ruošiamasi pradėti metų pabaigoje. Ir tai yra jau 18 versija! Bandomoji produkto gamyba buvo pradėta tik nuo 13 varianto, tad iki tol sukurtų 12 versijų, kurios turėjo trukūmų ir buvo netinkamos.
Kuriant naujus gaminius dažnai galioja taisyklė – kuo arčiau projekto pabaiga, tuo aiškiau, kad viską reikėjo daryti kitaip. Profesionalai įsitikinę, kad kūrybiškumas turi lygia greta eiti su atkakliu darbu ir tikėjimu idėja. Naujas gaminys be šių trijų komponentų neatsiranda.
Nuotraukoje – Vytautas Jokužis, įmonių grupės „Elinta" vadovas. Bendrovės nuotr.
Kūrybiškumas ir atkaklumas įmonių grupę „Elinta“ pavertė įmonę iš pasyvios užsakymų vykdytojos aktyvia, savo produkciją kuriančia bendrove, o ši veikla kuria didelę pridėtinę vertę.
Pritraukti kūrybingų universiteto žmonių bendradarbiavimą, vystyti savo produktus bei skleisti žinias apie juos, bendrovei padeda ir bendradarbiavimas su Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA).
Sunki padėtis – kūrybiškumo variklis
Anot „Elinta" vadovo, kūrybiškos idėjos į įmonę atkeliauja įvairiais būdais – svarbiausia atsirinkti tinkamą. Štai, pavyzdžiui, posūkis link 3D vaizdų technologijų įvyko tuomet, kai bankrutavo pagrindinis užsakovas – Panevėžio „Ekranas“. Nebuvo aišku, ką daryti su esamu technologiniu įdirbiu. Ir tuomet nuspręsta pasukti link 3D technologijų. taip buvo sukurta įrangą, kuri nuskenuoja žmogaus pėdą ir pagal gautus duomenis 3D spausdintuvas atspausdina idealiai tinkančią avalynę.
Nors tai skamba kaip ateities technologijos, jas jau dabar naudoja įvairių šalių ortopedai ir sportinės avalynės gamintojai. Pavyzdžiui, visos 32 JAV Nacionalinės futbolo lygos komandos naudojasi lietuvių sukurtais skeneriais. Tiesa, teks luktelėti, kol tokios technologijos taps mūsų kasdiena, nes į priekį pažengti dar turi tiek avalynės modeliavimas, tiek 3D avalynės spausdintuvai.Žmonių nenusipirksi
Vis dėlto, svarbiausia – ne produktai, o juos kuriantys žmonės. „Esame priklausomi nuo žmonių, kurie dalyvauja kūrybiniame procese. Todėl mums labai svarbu žmonės ir jų įtraukimas. Elektroniką galima ir nusipirkti, o žmonių nusipirkti neišeina – jie neparduodami. Žinoma, gali nusipirkti žmogaus darbo valandas, jo sėdėjimą darbo vietoje, bet kūrybiškumo nusipirkti neišeina. Jį reikia išsikvoti ir užsitarnauti“, – tvirtina V. Jokužis.
Kurdama savo išskirtinius produktus, „Elinta“ pasinaudojo LVPA teikiama pagalba bei konsultacijomis verslui. Agentūros įgyvendinamos nacionalinės strategijos ir programos Lietuvos ūkio plėtrai ir jo tarptautiniam konkurencingumui didinti kryptingai padeda investuoti paramą verslui, moksliniams tyrimams ir eksperimentinei plėtrai ir energetikai.