Vilniaus GRINDA pradeda naują ambicingą lietaus nuotekų sistemų tvarkymo etapą
2020-10-28 12:44
Neseniai užbaigusi T. Narbuto-Saltoniškių lietaus nuotekų kolektoriaus rekonstrukciją, sostinės įmonė „Grinda“ pradeda didelės teritorijos, apimančios Šeškinės, Pašilaičių, Fabijoniškių bei dalį Žvėryno ir Šnipiškių lietaus nuotekų kolektoriaus, valymo įrenginių ir monitoringo sistemos įrengimą.

Sauliaus Žiūros nuotr.
Šiuo metu pradedami lietaus nuotekų tinklų Geležinio Vilko g. ir Ozo g. sankryžoje tvarkymo darbai. Įrengiant dviejų lygių sankryžą, lietaus nuotekų vamzdynas į esamą kolektorių buvo pajungtas pernelyg stačiu kampu, todėl esant dideliems lietaus srautams vanduo keičia kryptį, stabdo nutekėjimą, veržiasi per šulinio dangtį, liejasi Geležinio vilko gatvės važiuojamąja dalimi ir užtvindo žemiau esančią Žalgirio gatvę, trikdydamas eismą.
„Tai, ką matome virš žemės – tėra dalis miesto. Po žeme glūdi svarbios miesto komunikacijos, apie kurias išgirstame tik per avarijas arba liūtis. Šis projektas – dar vienas nematomas, tačiau didžiulis darbas, kuris, panaudodamas naujausias technologijas, vilniečių gyvenimą padarys dar patogesniu“, – pranešime cituojamas Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.
Geležinio Vilko g. yra antra pagal ilgį Vilniaus mieste. Tiek ja, tiek Ozo gatve vyksta intensyvus eismas, todėl statybos darbai turi būti organizuojami taip, kad kuo mažiau trukdytų eismą šiose gatvėse.
„Rekonstrukcija leidžia išspręsti šio mazgo problematiką minimaliais kaštais: nauja 90 m ilgio vamzdyno atkarpa pagerins esamų kolektorių pralaidumą. Atitekėjusios nuo Ozo g. kalno paviršinės nuotekos, ties Geležinio Vilko g. ir Ozo g. sankryža nauju 1280 mm vamzdžiu, bus pajungtos į esamą kolektorių, kurio pralaidumas yra pakankamas tiek šiam paviršinių nuotekų srautui, tiek perspektyviniams kitų vamzdyno atšakų pajungimams“, – cituojamas UAB „Grinda“ direktorius Kęstutis Vaicekiūtis.
Naujos stiklo pluošto vamzdyno atkarpos įrengimą numatoma vykdyti požeminio gręžimo, mikrotuneliavimo, būdu – panašiai, kaip tai buvo daroma po judria T. Narbuto gatve. Mikrotuneliavimo darbo ir įrangos iškėlimo duobės gelžbetoninių polių pagalba įrengiamos ne važiuojamosiose gatvių dalyse, o žaliosiose zonose, todėl autotransporto eismas nebus trikdomas.
„Statybos sklypo inžinerinės geologinės sąlygos yra sudėtingos tiek dėl didelio altitudžių skirtumo, siekiančio 12 m, tiek dėl grunto specifikos, tačiau bendrovės specialistai jau ne kartą įrodė, kad susidūrę su inžinerinės infrastruktūros iššūkiais geba efektyviai naudoti modernias technologijas ir pritaikyti pragmatiškus sprendimus“, – teigia K. Vaicekiūtis.
Mikrotunelio technologija
Darbo duobėje sumontuojamas hidraulinis presas, kuris stumia į priekį gręžimo galvutę ir vamzdžius, bei lazerinė krypties valdymo sistema, leidžianti koreguoti gręžimo tikslumą. Visas išgręžtas gruntas yra atskiedžiamas ir išsiurbiamas iš vamzdyno. Paviršiuje iškasos yra atskiriamos nusodinimo talpoje ir atskyrimo įrenginiuose. Norint sumažinti trintį tarp išorinio vamzdžio paviršiaus ir grunto naudojamas bentonitas – viena iš ypač smulkiagrūdžio molio rūšių. Jis ne tik sumažina trinties jėgas, bet sukietėjęs taip pat stabilizuoja tunelio sieneles.
Šių darbų vertė – 391 tūkst. eurų. Darbus užbaigti numatoma, kaip pranešama, iki 2021 m. vasario mėn.
„Tai, ką matome virš žemės – tėra dalis miesto. Po žeme glūdi svarbios miesto komunikacijos, apie kurias išgirstame tik per avarijas arba liūtis. Šis projektas – dar vienas nematomas, tačiau didžiulis darbas, kuris, panaudodamas naujausias technologijas, vilniečių gyvenimą padarys dar patogesniu“, – pranešime cituojamas Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.
Geležinio Vilko g. yra antra pagal ilgį Vilniaus mieste. Tiek ja, tiek Ozo gatve vyksta intensyvus eismas, todėl statybos darbai turi būti organizuojami taip, kad kuo mažiau trukdytų eismą šiose gatvėse.
„Rekonstrukcija leidžia išspręsti šio mazgo problematiką minimaliais kaštais: nauja 90 m ilgio vamzdyno atkarpa pagerins esamų kolektorių pralaidumą. Atitekėjusios nuo Ozo g. kalno paviršinės nuotekos, ties Geležinio Vilko g. ir Ozo g. sankryža nauju 1280 mm vamzdžiu, bus pajungtos į esamą kolektorių, kurio pralaidumas yra pakankamas tiek šiam paviršinių nuotekų srautui, tiek perspektyviniams kitų vamzdyno atšakų pajungimams“, – cituojamas UAB „Grinda“ direktorius Kęstutis Vaicekiūtis.
Naujos stiklo pluošto vamzdyno atkarpos įrengimą numatoma vykdyti požeminio gręžimo, mikrotuneliavimo, būdu – panašiai, kaip tai buvo daroma po judria T. Narbuto gatve. Mikrotuneliavimo darbo ir įrangos iškėlimo duobės gelžbetoninių polių pagalba įrengiamos ne važiuojamosiose gatvių dalyse, o žaliosiose zonose, todėl autotransporto eismas nebus trikdomas.
„Statybos sklypo inžinerinės geologinės sąlygos yra sudėtingos tiek dėl didelio altitudžių skirtumo, siekiančio 12 m, tiek dėl grunto specifikos, tačiau bendrovės specialistai jau ne kartą įrodė, kad susidūrę su inžinerinės infrastruktūros iššūkiais geba efektyviai naudoti modernias technologijas ir pritaikyti pragmatiškus sprendimus“, – teigia K. Vaicekiūtis.
Mikrotunelio technologija
Darbo duobėje sumontuojamas hidraulinis presas, kuris stumia į priekį gręžimo galvutę ir vamzdžius, bei lazerinė krypties valdymo sistema, leidžianti koreguoti gręžimo tikslumą. Visas išgręžtas gruntas yra atskiedžiamas ir išsiurbiamas iš vamzdyno. Paviršiuje iškasos yra atskiriamos nusodinimo talpoje ir atskyrimo įrenginiuose. Norint sumažinti trintį tarp išorinio vamzdžio paviršiaus ir grunto naudojamas bentonitas – viena iš ypač smulkiagrūdžio molio rūšių. Jis ne tik sumažina trinties jėgas, bet sukietėjęs taip pat stabilizuoja tunelio sieneles.
Šių darbų vertė – 391 tūkst. eurų. Darbus užbaigti numatoma, kaip pranešama, iki 2021 m. vasario mėn.
Projektas vykdomas įgyvendinant regioninės svarbos projektą „Paviršinių nuotekų tvarkymas Vilniaus mieste“.
Infrastruktūra
2025-06-25 09:31
Vykdant magistralinio kelio A14 Vilnius-Utena ruožo nuo 64,332 iki 93,726 km kapitalinį remontą, po gausesnių kritulių kelyje A14 Vilnius-Utena, ruože nuo Molėtų iki Utenos, šlaituose susidarė išplovos.
2025-06-23 13:12
Atsinaujinančios energijos gamyba Lietuvoje sparčiai auga, tačiau kartu daugėja ir neišspręstų klausimų – kaip efektyviai paskirstyti elektros srautus, kaip išnaudoti energijos perteklių, kaip reaguoti į rinkos svyravimus be žmogaus įsikišimo. Šiuos iššūkius spręsti ėmėsi panevėžietis Paulius Leonav...
2025-06-20 09:53
Generalinės prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo departamentas perdavė teismui baudžiamąją bylą su kaltinamuoju aktu, kuriame vienos Lenkijos Respublikos akcinės bendrovės atstovas kaltinamas davęs kyšį valstybės tarnautojui prilygintam asmeniui – UAB „Enefit Green“ projektų vad...
2025-06-19 09:23
Lietuvoje vystant kelių infrastruktūrą vis daugiau dėmesio skiriama ne tik darbų mastui, bet ir jų kokybei bei iššūkiams, su kuriais susiduria rangovai ir projektuotojai. Kelių remontas, rekonstravimas, naujų tiesimas – tai sudėtingas inžinerinis procesas, kuriame kiekvienas etapas turi įtakos galut...
2025-06-18 11:55
Vilniuje tęsiami gatvių atnaujinimo darbai, apimantys dešimtis skirtingų miesto gatvių bei kelių ruožų. Per šiuos metus planuojama ištisiniu būdu išasfaltuoti daugiau nei pusšimtį sostinės gatvių kilometrų. Dalį projektų įgyvendina tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“. Da...
2025-06-18 09:50
Birželio 17 d. baigėsi juridinių asmenų paraiškų teikimas didelės galios elektros energijos kaupimo įrenginių, skirtų teikti balansavimo paslaugas elektros perdavimo sistemos operatoriui, įrengimui. Priemonei buvo skirta 102 mln. eurų.
2025-06-18 09:37
AB „Via Lietuva“ toliau vykdo darnaus judumo infrastruktūros plėtrą šalyje. Dar šiais metais planuojama pradėti ir iki 2026 m. vidurio įrengti ar sutvarkyti apie 16 pėsčiųjų ir dviračių takų ruožų, kurių bendras ilgis – kiek daugiau nei 50 km.
2025-06-17 09:11
Dalyje Lietuvos kariuomenės karinių vienetų, strategiškai svarbiausiose vietovėse, jau veikia neseniai įrengtos naujos degalinės. Kituose Lietuvos kariuomenės daliniuose vyksta arba netrukus prasidės degalinių ir kuro saugyklų statybos, kurios leis užtikrinti kuro atsargų tiekimą taikos, krizės ar k...
Klaipėdos Paryžiaus Komunos gatvėje – kapitalinio remonto darbai: jau įrengta viena žiedinė sankryža
2025-06-16 14:34
Viena svarbiausių uostamiesčio jungčių tarp Šilutės plento ir Taikos prospekto netrukus pasikeis neatpažįstamai – tvarkoma ne tik važiuojamoji dalis, bet ir pėsčiųjų bei dviračių takai. Šiandien, birželio 16 d., Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus lankėsi Paryžiaus Komunos gatvėje, kur intensyviai atlie...
2025-06-13 10:58
Panevėžio apygardos teismas atmetė bendrovės „Proit“ prašymą taikyti laikinąsias apsaugos priemones, kuriomis buvo siekiama sustabdyti AB „Via Lietuva“ vykdomą elektroninės kelių rinkliavos (e-tolling) sistemos nuomos (EKRIS) konkursą. Tai jau antrasis „Proit“ inicijuotas teisminis bandymas per past...
2025-06-13 10:54
Atvertas eismas rekonstruotu tiltu per Dubysą Ariogaloje, Raseinių rajono savivaldybėje. Tiltas eismo dalyviams atveriamas net keliais mėnesiais anksčiau nei planuota, o visi statybos darbai turėtų būti baigti liepos pabaigoje.
2025-06-11 13:58
Šį mėnesį planuojama pradėti Kareivių gatvės atkarpos nuo Verkių g. iki Žirmūnų g. rekonstrukciją. Itin didelius eismo srautus patiriančioje sostinės gatvėje bus siekiama pagerinti situaciją visiems eismo dalyviams – automobilių vairuotojams, dviratininkams ir pėstiesiems, taip pat viešojo transport...
2025-06-10 11:51
Kauno geležinkelio stotis ir jos prieigos – vartai į miestą, matomi atvykstantiems svečiams ir turistams. Siekiant šią teritoriją padaryti patrauklesnę keliaujantiems, teritorijoje tarp M. K. Čiurlionio gatvės ir stoties pastato pradedami rekonstrukcijos darbai. Čia bus įrengtos patogios „Kiss and R...
2025-06-10 09:45
Maždaug pusės senesnės statybos Vilniaus daugiabučių namų vidaus vamzdynų būklė yra kritinė. Šių gyvenamųjų objektų inžinerinių tinklų nusidėvėjimas pasiekė tokią ribą, kad ignoruoti padėtį darosi pavojinga. Tai liudija ir kasmet tūkstančiais fiksuojamos avarijos. Specialistai atviri – be gyventojų ...
2025-06-10 09:20
Elektromobilių įkrovimo tinklo operatorė „Inbalance grid“ pradėjo vasaros plėtros sezoną – startavo nuo Kryžkalnio „Orlen“ degalinių, kur įjungti 8 nauji greitojo įkrovimo taškai A1 kelyje į pajūrį ir iš jo. Iš viso šiais metais „Inbalance grid“ įrengs 54 didelės galios įkrovimo prieigas.
2025-06-09 13:18
Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) finansuos įvairiose Lietuvos savivaldybėse esančių kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, tvarkymą: 7 projektams įgyvendinti skirta 5 mln. eurų.
2025-06-09 09:37
Krašto apsaugos ministerija skelbia Kairių karinio miestelio infrastruktūros sukūrimo ir priežiūros paslaugų pirkimą viešojo ir privataus sektorių partnerystės (VPSP) būdu. Naujasis karinis miestelis Klaipėdos rajone užtikrins nuolatinę infrastruktūrą Lietuvos kariuomenės motorizuotosios pėstininkų ...
2025-06-09 09:09
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) šiandien atnaujino Jūrinio vėjo parko plėtros konkursą. Tai antrasis konkursas, skirtas išrinkti 700 megavatų jūrinio vėjo parko vystytojus. Sprendimą dėl šio konkurso datos praėjusią savaitę priėmė Lietuvos Vyriausybė. Konkurso dalyvių paraiškų pri...
2025-06-06 13:31
AB „Via Lietuva“ praneša, kad birželį planuojama pradėti valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2505 Leipalingis-Kapčiamiestis-Kauknoris 10 km ilgio ruožo nuo Kapčiamiesčio iki Kauknorio fizinius remonto darbus, taip pat sutvarkyti jame esančius tiltus per Niedą ir Kalvį.
2025-06-06 09:52
Klaipėdos miesto savivaldybė siekia, kad kiekvienas miestietis judėdamas gatvėmis jaustųsi saugiai ir patogiai, todėl toliau kryptingai investuoja į infrastruktūros dviratininkams ir pėstiesiems gerinimą. Šiuo metu baigiami darbai Sausio 15-osios gatvėje – čia klojama nauja asfalto danga, o liepą nu...