2019 rugsėjo 18 d. trečiadienis, 14:48
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

„Betonas ir gelžbetonis. Dabartis ir ateitis“. Apie akmens amžių, nuotakyną ir betono paviršių Fotogalerija

2017-02-13 07:41
Kokius vamzdžius rinktis nuotakynui, kiek Lietuva turi gamtos išteklių, ar tik lygutėlis betono paviršius yra kokybiškas? Tai yra kelios iš temų, kurios buvo nagrinėtos konferencijoje „Betonas ir gelžbetonis. Dabartis ir ateitis“, kurią organizavo Lietuvos statybos industrijos asociacija (SIA) kartu su Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Statybos fakultetu.
nuotrauka
Paviršinės oro poros betone. Prof. dr. Mindaugo Daukšio pranešimo skaidrė


Minimos įmonės
Statybos industrijos asociacija,
Kauno technologijos universitetas (KTU),
Aleksandro Stulginskio universitetas,
Lietuvos geologijos tarnyba,
Gelgaudiškio gelžbetonis, UAB

Kodėl verta rinktis betoną ir gelžbetonį, įrengiant drenažo ir nuotakyno tinklus

Kaip drenažo ir nuotakyno tinklo pagrindas surenkamojo gelžbetonio sistemos naudojamos jau daugiau nei 140 metų. Per tą laiką šie gaminiai įrodė savo patikimumą – tvirtumą, ekonomiškumą, montavimo greitį, ilgaamžiškumą, saugumą, ekologiškumą. Betono nuotekų sistemos gali tarnauti daugiau nei 100 metų beveik be jokių išlaidų priežiūrai ir atnaujinimui – betonas sendamas tvirtėja.

Atlikti tyrimai dėl laiko sąnaudų, įrengiant nuotekų sistemas, rodo, kad iki 35 proc. šių sistemų įrengimo laiko užima grunto išvežimas, tankinimas bei užpylimas. Betono ir gelžbetonio sistemos gali būti įrengiamos nenaudojant granuliuoto išlyginamojo sluoksnio bei filtro aplink šulinį ar vamzdį, tad taupomas ne tik laikas, bet ir lėšos. Betono nuotekų sistemoms įrengti reikia mažiau pagrindo tankinimo darbų, tad sumažėja statybvietės darbo sąnaudos.

Betono sistemos yra nedegios, nes pagamintos iš neorganinių medžiagų. Ši aplinkybė ypač svarbi, žinant, kad kasmet kyla šimtai gaisrų, deginant žolę. Betoninėms nuotekų sistemoms nekenkia trumpalaikė 95 laipsnių nutekamųjų vandenų temperatūra, o nuolatinė nuotekio temperatūra gali siekti 35 laipsnius.

Dėl didelio svorio betono sistemos yra atsparesnės iškilnojimui ar išplukdymui nei kitų medžiagų gaminiai. Ypač – per potvynius arba pakilus gruntiniam vandeniui. Betono sistemas galima suprojektuoti su lanksčiomis jungtimis, kurios padėtų amortizuoti žemės judėjimą. Betono sistemos atsparios išlinkimui, išsaugo struktūrinį vientisumą bei hidraulinį efektyvumą. Betono nuotekų sistemos atsparios dilimui ir korozijai, o tai ypač aktualu lietaus drenažo sistemoms, į kurias vanduo patenka su abrazyviomis smėlio dalelėmis.

Betono vamzdžiai ir šuliniai yra atsparūs plovimui aukšto slėgio vandens srove, sistema atlaiko vandens srovės iki 300 barų slėgį.

Aleksandro Stulginskio universiteto Hidrotechninės statybos inžinerijos instituto doc. dr. Vincas Gurskis pristatė studiją, kurioje aiškinosi vandentiekio ir nuotakyno tinklų betoninių gaminių techninius-ekonominius pranašumus. Studija atlikta remiant įmonei „Gelgaudiškio gelžbetonis“.

„Ši studija parodė, kad gelžbetoniniai, betoniniai vamzdžiai, šulinių žiedai pranašesni už pagamintus iš kitų medžiagų, nes pasižymi dideliu stiprumu, yra nedegūs, atsparūs iškėlimui veikiant hidrostatiniam vandens slėgiui, pasižymi ekologiškumu. Jie gaminami Lietuvoje iš vietinių žaliavų, todėl juos naudojant mūsų šalyje išlaikomos ar sukuriamos naujos darbo vietos, – sakė doc. dr. Vincas Gurskis. – Tyrimų rezultatais galėtų vadovautis užsakovai, projektuotojai pasirinkdami optimalią vandentiekio ir nuotekų tinklų vamzdžių bei šulinių žiedų medžiagą.“

Akmens amžius niekuomet nesibaigs

Betono ir gelžbetonio pramonė naudoja gamtos išteklius, todėl vienas iš konferencijos pranešimų buvo skirtas jiems.

Nuotraukoje kairėje – dr. Jonas Satkūnas

„Žmogui iš gamtos reikėjo, reikia ir reikės trijų svarbiausių gamtinių dalykų: oro, vandens ir akmens. Taigi akmens amžius niekuomet nesibaigs“, – priminė dr. Jonas Satkūnas, Lietuvos geologijos tarnybos direktorius.

Kasmet pasaulyje išgaunama apie 30 mlrd. kub. m mineralinių išteklių, iš kurių apie 60 proc. sudaro žvyras ir smėlis bei smulkinant kietas uolienas pagamintas žvirgždas ir skalda.

Tarptautinė ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija prognozuoja, kad globalus mineralinių išteklių gavybos pramonės augimas iki 2020 m. sieks apie 3,3 proc., iki 2050 metų – dar apie 2,4 procento.

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, Lietuvos naudingųjų iškasenų vertė sudaro apie trečdalį nacionalinio turto ir siekia, kaip buvo suskaičiuota prieš penkerius metus, 58 mlrd. litų arba apie 17 mlrd. eurų. Apie 70 proc. reljefo Lietuvoje yra priemoliai ir priesmėliai, smėlio – 21 proc., žvirgždingų ir gargždingų nuogulų – 4 proc., molio, aleurito, biogeninių ir kitų nuogulų – 5 procentai. Išteklių gavyba 2015 m. siekė 13,288 mln. kub. metrų.

„Kiek turime žvyro ir kokiam laikui jo turėsime? Dabar veikiančiuose karjeruose jo dar yra 506,33 mln. kub. m, kasmet išgaunama 7–8 mln. kub. m, tad šių išteklių užteks 67 metams, – sakė dr. J. Satkūnas. – Iki šiol kasmet išžvalgoma apie 5–6 mln. kub. m naujų išteklių, tad betono gamybos pramonė gali plėtotis.“

Kaip betono paviršiaus kokybės trūkumai tampa geidžiama dekoro dalimi

Prof. dr. Mindaugas Daukšys, KTU Statybos technologijų katedros vedėjas konferencijoje kalbėjo apie betono gaminių paviršiaus kokybės vertinimą.

Nuotraukoje – prof. dr. Mindaugas Daukšys

„Jau 1975 m. CIB parengtame standarte buvo pateikta metodika, kuri betonus pagal jų paviršiaus kokybę skirsto į kelias klases, – sakė jis, kalbėdamas apie betono gaminių paviršiaus kokybės vertinimą. – Specialiojo betono paviršiaus kokybei keliami ypatingai dideli reikalavimai; aukštos kokybės betono paviršiaus kokybei keliami apibrėžti reikalavimai; įprasto betono paviršiaus kokybė neturi didelės įtakos, o grubios tekstūros betono paviršiaus kokybei nėra keliami jokie reikalavimai.“

Betono paviršius laikomas kokybišku, jeigu monolitinio betono konstrukcijos ar betono gaminio paviršiuje susiformavusių oro porų ploto santykis su nagrinėjamu paviršiaus plotu neviršija tam tikro nustatyto dydžio (atskira paviršiaus klasė); kai nėra paviršiaus defekto dėl betono korėjimo; nėra paviršiaus defekto dėl cemento tešlos išplovimo prie klojinio sienelės paviršiaus; kai spalva pasiskirsčiusi tolygiai visame konstrukcijos ar gaminio plote; nėra paviršiaus defektų dėl nekokybiškų klojinių paviršių ar jų netinkamos konstrukcijos. Dėl to, kad mišinio klojimo bei tankinimo metu oras ar vanduo nepasišalina iš mišinio – jie uždaromi prie klojinio sienelės paviršiaus, – monolitinio betono konstrukcijos ar betono gaminio paviršiuje susiformuoja tam tikro dydžio paviršinės oro poros. Pateikdamas rekomendacijas dėl betono paviršiaus kokybės, prof. dr. M. Daukšys priminė, kad tokį betono vaizdą, bent jau JAV, labai vertina architektai, laiko jį dekoratyviniu elementu.

Betono paviršius paprastai ima korėti, dalijosi konferencijoje KTU atstovas, dėl netolygaus užpildo dalelių pasiskirstymo bei oro tuštumų formavimosi erdviniame plieninės armatūros karkase betonavimo metu. Tai gali įvykti dėl per mažo mišinio pasklidimo ar per didelės mišinio plastinės klampos ir kitų priežasčių.

„Cemento tešlos išplovimas prie klojinio sienelės paviršiaus dažniausiai pasireiškia dėl vandens atsiskyrimo iš betono mišinio klojimo metu. Klojinio paviršiumi į viršų kildamas vanduo suformuoja savotišką kelią. Šiose vietose vanduo išplauna cemento tešlą prie klojinio paviršiaus“, – kalbėjo prof. dr. M. Daukšys. Kaip sprendimą jis siūlo padidinti smulkaus užpildo kiekį bendrajame užpildų mišinyje, padidinti orą įtraukiančios įmaišos kiekį mišinyje.

Tarp pagrindinių priežasčių, kurios lemią prastą betono paviršiaus kokybę, buvo įvardintos tokios, kaip: netinkamai parinkta betono mišinio sudėtis; klaidos projektuojant betono monolitinę konstrukciją; prasta klojinių skydų paviršiaus kokybė, nenuvalyti jų paviršiai ir netinkamai surinkta klojinių sistema bei kitos priežastys. Lektorius įvardino ne tik dažniausiai pasitaikančias betono paviršių problemas, jų atsiradimo priežastis, bet ir prevencines priemones.

„Lietuvos gamintojai pradėjo gaminti susitankinančio betono mišinius ir yra teigiama, kad šis betonas yra pranašesnis, lyginant su įprastu betonu“, – kalbėjo prof. dr. M. Daukšys, kaip pranašumus įvardindamas vienodesnę paviršiaus spalvą, lengviau pasišalinantį įtrauktą orą ir kt.

Lektorius pateikė informaciją apie tai, pagal kokius dokumentus, teisės aktus vertinama betono paviršiaus kokybė. Tarp jų pateikta informacija ir apie tai, kaip surenkamojo gelžbetonio matmenų ir paviršiaus kokybė vertinama taikant BIM principus.
 

Taip pat skaitykite:

>>>Konferencijoje apie betoną ir gelžbetonį – nuo kasdienių darbų iki neišvengiamų pokyčių

>>>Apie betono ir jo gaminių subtilybes, dokumentaciją ir naujoves – gamintojų organizuojamoje konferencijoje

Konferencijos „Betonas ir gelžbetonis. Dabartis ir ateitis“, kurią organizavo Lietuvos statybos industrijos asociacija (SIA) kartu su Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Statybos fakultetu, medžiagą rasite čia. Portale www.statybunaujienos.lt – netrukus daugiau informacijos iš konferencijos.

Alekso Jauniaus (VGTU) nuotr.  
Statybunaujienos.lt
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka




Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.


Objektai. Technologijos. Bendrovėse

nuotrauka
2019-09-17 10:21
15 metų – beveik tiek laiko Lietuvoje vyksta daugiabučių renovacijos procesas, kurio metu atnaujinta šimtai gyvenamųjų namų. Padidintas jų energinis efektyvumas, akį glosto pasikeitusi išorė, tačiau ar išaugo butų vertė ir gyvenimo juose kokybė?
nuotrauka
2019-09-16 10:05
Įsibėgėjant „Rail Baltica“ projektui, Kauno pašonėje esančiame Palemone ryškėja naujų automobiliams ir pėstiesiems skirtų tunelių kontūrai. Spūsčių mažinimui ir saugumui skirti požeminiai tuneliai – tik maža dalis naudos, kurią kitąmet pajus kauniečiai.
nuotrauka
2019-09-12 15:12,      papildyta 2019-09-14 10:20, tikslinamas transportavimo laikas
Dėl sudėtingo oro sąlygų ir papildomų darbų transportavimas atidėtas šeštadienio vakarui. Alytaus bendrovė „Traidenis“ pradės Kauno kogeneracinei jėgainei skirto įrenginio – skruberio, dydžiu prilygstančio 12 aukštų namui, transportavimą. Vietomis bus ribojamas eismas.
nuotrauka
2019-09-12 09:46
Įmonė „Raseinių statyba“, įgyvendindama vieną iš sudėtingiausių technologiniu požiūriu objektų – „Intersurgical“ užsakymu statydama automatizuotą specialios paskirties sandėlį Pabradėje – būtinos statybinės technikos turėjo ieškoti užsienyje. Tai buvo tik vienas iš iššūkių, kuriuos teko įveikti gene...
nuotrauka
2019-09-10 11:00
Lietuvos paštas į savo tinklo atnaujinimą Kaune iki šių metų pabaigos investuos 610 tūkst. Eur – tiek numatyta skirti „miegamuosiuose“ mikrorajonuose šiuolaikiškiems pašto skyriams įrengti.
nuotrauka
2019-09-05 08:00
Savo žmones „Caverion Lietuva“ vadovas Egidijus Šydeikis vadina žvaigždžių komanda. Visomis prasmėmis: tiek inžinerinių žinių ir inovatyvumo, tiek požiūrio į gyvenimą, lankstumo ir įsiklausymo. Darbštūs, talentingi bei nuolat tobulėjantys darbuotojai – tai ir yra įmonės sėkmės pagrindas.
nuotrauka
2019-09-03 12:03
Šiuolaikinis pasaulis jau garsiai konstatuoja faktą – dirbtinis intelektas (DI) sparčiai transformuoja verslą ir ekonominius procesus. Vykstantys pokyčiai neišvengiamai keičia ir darbų prigimtį, ir pačią darbo vietos koncepciją. Dar didesnių transformacijų galime tikėtis jau visai netolimoje ateityj...
nuotrauka
2019-09-02 15:24
Pašilaičiuose, Medeinos gatvėje, 14 numeriu pažymėtame sklype nauja mokykla iškilo greičiau nei per metus – praėjusių metų rugpjūčio 28 d. pradėtus darbus bendrovė „Merko statyba“ baigė šiemet pirmosiomis liepos dienomis, rugpjūčio 27 d. pastatas oficialiai perduotas savininkui.
nuotrauka
2019-09-02 09:44
Vilniaus oro uoste planuojama lėktuvų riedėjimo takų plėtra, leisianti orlaiviams atlikti mažiau sudėtingų manevrų bei sutrumpinti nutūpusių ir pakilimui riedančių lėktuvų riedėjimo laiką. Panaudojant Europos Sąjungos fondų investicijas, numatoma praplatinti ir pailginti vieną esamą riedėjimo taką b...
nuotrauka
2019-09-02 08:00
Jau 40 metų „UNILIN“ kuria sprendimus pastatų sandarinimui ir šioje įmonių grupėje „tvarumas“ yra ne skambus žodis, o apgalvota strategija. „Tvarus mąstymas yra būtina sąlyga kiekviename mūsų įmonės lygmenyje. Kad ilgainiui sukeltum pokytį, turi dirbti ekologiškai ir sukurti žiedinę ekonomiką. Visuo...
nuotrauka
2019-08-30 11:13
Prie Balsių progimnazijos sparčiai kyla nauja pradinė mokykla, kurią lankys apie 600 moksleivių. Šiandien sostinės meras Remigijus Šimašius apsilankė statybų aikštelėje ir drauge su rangovais, UAB „Jungtiniai projektai“ atstovais aptarė darbų eigą.
nuotrauka
2019-08-30 11:03
Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (Kelių direkcija) pasirašė sutartį su UAB „Tilsta“ dėl viaduko, dar kitaip vadinamo „Nausodės viaduku“, virš kelio Panevėžys–Šiauliai, rekonstravimo. Pagal sutartį bus keičiamos viaduko perdangos (sijos), atnaujintos statinio dangos ...
nuotrauka
2019-08-29 13:05
Iki metų pabaigos Vilniuje duris atvers penki moduliniai darželiai. Keturiems iš jų – „Gabijėlei“, „Atžalėlei“, „Gintarėliui“ ir „Medynėliui“ – modulius pagamino ir tiekė bendrovė „Ryterna Modul“.
nuotrauka
2019-08-29 08:32
Aplinkos ministerija toliau sėkmingai tęsia Klimato kaitos programą, jau patvirtinta kompensacinių išmokų fiziniams asmenims tvarka, vis daugiau įmonių ir asmenų dalyvauja mažindami aplinkos taršą. Padažnėjus klimato atšilimo reiškiniams (liūtys, sausra, karštis), pasikeitė ir visuomenės požiūris. T...
nuotrauka
2019-08-28 14:12
Žaliausias Lietuvoje būsto projektas „Aeronamai“ tapo pirmuoju ir kol kas vieninteliu Baltijos šalyse būsto projektu, įvertintu dviem aukščiausios energinės klasės sertifikatais. Negana to, visą reikiamą elektros energiją – ir skirtą šildymui, vėsinimui ar vėdinimui, ir kasdienėms gyventojų reikmėms...
nuotrauka
2019-08-27 15:58
Nuo rugpjūčio pradžios bendrovėje „Dzūkijos statyba“ – pokyčiai. Įmonės generalinio direktoriaus pareigas eina naujas vadovas – Edvardas Mačiulaitis.
nuotrauka
2019-08-27 14:06
Vilniaus Balsių rajone jau metus veikiančiam 6,5 mln. eurų vertės prekybos ir paslaugų centrui „Žali“ suteiktas BREEAM (angl. Building Research Establishment Environmental Assessment Method) galutinis sertifikatas. Centrą pastatė bendrovė „Eikos statyba“.
nuotrauka
2019-08-27 10:18
Jau 2022-aisiais Kauno oro uostas keleivius planuoja pasitikti atsinaujinęs – didesnis, erdvesnis ir patogesnis. Pokyčius diktuoja sparčiai augantys oro transportu keliaujančių srautai. Keleivių terminalo plėtros projekto architektas Gintautas Natkevičius pažymi, kad šiame oro uosto plėtros etape nu...
nuotrauka
2019-08-27 09:39
Nors Europa Sąjunga draudžia šalinti senas padangas sąvartynuose, tačiau nemažai jų ten dar patenka. Visgi pasaulyje atsiranda naujų sprendimų, kaip efektyviai panaudoti senas padangas.
nuotrauka
2019-08-26 09:38
Nauji „Cat“ mini ekskavatoriai nuo didžiųjų ekskavatorių skiriasi dydžiu ir svoriu, tačiau išmanumu mažai kuo nusileidžia didžiosioms kasimo mašinoms. Tai universali ir nepamainoma smulkioji statybinė technika, kuri dabar dar efektyvesnė, taupesnė ir patogesnė nei bet kada.

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos. Bendrovėse

nuotrauka

„UTHERM premium“ – pagerinto šilumos laidumo PIR plokštės

„UTHERM premium“ plokštės pasižymi puikiomis šiluminėmis savybėmis, yra perpus plonesnės negu mineralinės vatos ar EPS sluoksnis. Tokiu būdu taupoma erdvė. Šios plokštės lengvos ir lengvai m...
nuotrauka

Naujos CAT® technikos paklausa Baltijos šalyse didėja

Š. m. gegužės mėn. vyko statybinės technikos šventė „Caterpillar Roadshow“, kurios metu visiems besidomintiems statybinės technikos naujovėmis buvo pademonstruotos pažangiausios „Cat“ prekės...