Į Trakų autobusų stoties pastatų kompleksą planuojama investuoti 3 mln. eurų

„Trakų kaip kultūrinės istorinės vietovės įvaizdis yra išties stiprus ir patrauklus tiek Lietuvos gyventojams, tiek svečiams iš svetur. Per metus vien į Trakų pilį atvyksta apie 350 tūkst. lankytojų, o realus pačiame Trakų mieste apsilankančiųjų srautas yra dar didesnis. Tad autobusų stotis – svarbi miesto infrastruktūros ir reprezentacinė dalis. Neabejojame, jog naujasis stoties pastatų kompleksas ne tik atnaujins įvažiavimo į Trakus „vartus“, bus patogesnis vietos gyventojams ir svečiams, bet ir paskatins aktyvesnį turizmą viešuoju transportu“, – teigia Trakų rajono savivaldybės merė Edita Rudelienė.
Numatoma, kad autobusų stoties kompleksas bus ne tik patogesnis keliaujantiems miesto gyventojams, svečiams, bet ir pasiūlys naujų darbo vietų trakiečiams ir papildomų galimybių vietos smulkiesiems verslininkams.
„Imdamiesi šio projekto didelį dėmesį skyrėme teritorijos tyrimams, projektuojamo pastato stilistikai ir situacijos analizei. Nors statiniai ir nepatenka į Nekilnojamų kultūros vertybių apibrėžtos teritorijos ribas, tačiau specialiai mūsų užsakymu buvo atliktas ir žvalgomasis archeologinis tyrimas. Gautos išvados patvirtino, jog kultūrinio sluoksnio tyrimų vietose neaptikta. Architektūrinis Justino Žalio sprendimas buvo pasirinktas dėl pastatų komplekso darnios sąsajos su Trakų urbanistiniu ir gamtos peizažu: pasažo fasadas atkartoja ežero krantus, jis bus apsodintas smilgomis, o dalis stogo apželdinta žole“, – projektą pristato bendrovės „Trastas“ direktorius ir vienintelis akcininkas Darius Nedzinskas.
Įgyvendinus projektą mieste bus sukurta bent 50 naujų darbo vietų, sutvarkytos įvažiavimo į Trakus prieigos, o infrastruktūros plėtrai suteikiama 100 tūkst. eurų finansinė parama. Ši parama bus panaudota greta komplekso esančiai kalvai ir teritorijai iki tako prie ežero sutvarkyti. Įgyvendinusi projektą bendrovė „Trastas“ autobusų stoties nuosavybės teises ir valdymą perduos Trakų savivaldybės įmonei „Trakų autobusai“, o kitą pastato dalį nuomos RIMI antrinė bendrovė „Hakonlita“.
Numatoma, jog Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos darbai galėtų prasidėti šių metų vasarą, o gyventojams ir miesto svečiams stotis būtų atverta po metų – 2018 m. vasarą. Stoties rekonstrukcijos metu greta naujai statomo pastatų komplekso Bernardinų gatvėje numatoma įrengti laikiną autobusų stotelę.
Seimo nario Naglio Puteikio komentaras:
„Kreipiausi į Valstybinę kultūros paveldo komisiją ir Seimo Kultūros komitetą dėl brutalių paveldo naikinimo atvejų vertinimo ir tokios praktikos užkardymo. Prašydamas apsvarstyti šias aktualias paminklosaugines problemas ir pagal kompetenciją priimti sprendimus, kuriais būtų apgintas kultūros paveldas, t. y. Trakų autobusų stoties/prekybos centro ir „atstatomos“ Anykščių pilies prašyčiau apsvarstyti kaip įmanoma greičiau:
Planuojamą didžiulio, 2000 kvadratinių metrų, prekybos centro statybą Trakuose prie autobusų stoties, kuri taptų dar vienu per amžius susiklosčiusio kultūrinio kraštovaizdžio darkymo projektu ir negrįžtamai sunaikintų unikalų šio istorinio miesto mastelį.
Sumanymą Trakų prieigose statyti tokio dydžio prekybos centrą pagal brutalumą lyginčiau su vieną iš gražiausių Kauno krantinių milžiniška automobilių stovėjimo aikštele sudarkiusiu ir Karmelitų bažnyčią užgožusiu „Akropoliu“, kurio pavyzdys puikiai iliustruoja liūdną faktą, kad atsakingų institucijų pareigūnai išduoda leidimus ir paveldo atžvilgiu nusikalstamiems projektams.
Atkreipiu dėmesį, kad šis projektas sukėlė ir dėl paveldo likimo sunerimusios visuomenės protestą, yra paskelbta peticija, kurią galima rasti čia.“
Kovo 1 d. šią peticiją jau pasirašė 657 žmonės.
UAB „Trastas“ nuotr.