2024 balandžio 18 d. ketvirtadienis, 9:41
Reklama  |  facebook

Josifas Puišo: trečios kartos statybininkas, namais pasirinkęs Lietuvą

Birutė ŽEMAITYTĖ      2015-06-19 06:19
Tapti statybininku jam lėmė pats likimas: argi galėjo būti kitaip, kai ir senelis, ir tėvas iš to duoną valgė? Tačiau Josifas Puišo per 50 darbo metų savo pėdsaką ryškiai įspraudė ne tik Lietuvoje, bet ir Estijoje, Karelijoje, Ukrainoje ir net tolimajame Sibire.
nuotrauka
74-erių sulaukęs ilgametis „YIT Kausta“ darbuotojas, vadovavęs net keliems svarbiems įmonės padaliniams, sako, kad statybininko profesiją jis paveldėjo iš senelio ir tėvo. Portalo STATYBUNAUJIENOS.LT nuotr.


Minimos įmonės
YIT, Suomijos statybos kompanija,
Paveldėti statybininko genai

74-erių sulaukęs ilgametis „YIT Kausta“ darbuotojas, vadovavęs net keliems svarbiems įmonės padaliniams, sako, kad statybininko profesiją jis paveldėjo iš senelio ir tėvo.

„Mano diedukas buvo statybininkas. Iki pirmojo pasaulinio karo turėjo nedidelę įmonę ir statė ponams palivarkus Vilniaus krašte. Paskui ir tėvas. Jis norėjo toliau mokytis, bet cariniais laikais baigė tik 7 klases. Karas sutrukdė – visi traukėsi, bėgo nuo jo“, – J. Puišo pradeda pasakoti savo šeimos istoriją, prasidėjusią prie Drūkšių ežero, kur sovietmečiu susibėgdavo trijų respublikų – Lietuvos, Latvijos ir Baltarusijos – sienos ir kur vėliau buvo pastatyta Tautų draugystės elektrinė, o dar vėliau išaugo Visagino atominė.

Kai šeima sugrįžo į karo nuniokotus gimtuosius kraštus, į meistrus, pažįstamus nuo seno, kreipėsi vienas ponas. Manais už tai, kad jam pastatys namą, ponas davė J. Puišo seneliui ir tėvui 60 hektarų žemės. Gal būtų ir iki šiol gyvenę maždaug 12 km nuo Dūkšto, kur 1941-siais gimė Josifas, bet po antrojo pasaulinio karo, kai nemažai žmonių skubėjo pasitraukti iš sovietų užimtų žemių, jo tėvas lenkas nepanoro laimės ieškoti Lenkijoje.

Šeima pasirinko Estiją, Tartu miestą. Čia prieš 58-eris metus Josifas pradėjo dirbti staliaus mokiniu. Dirbdamas baigė vakarinę mokyklą ir 1961-siais įstojo į Talino Politechnikos institutą. Įgijęs pramoninės civilinės statybos inžinieriaus specialybę grįžo į Tartu. Tačiau ne vienas. Nutiko taip, kad būdamas studentas per gamybinę praktiką susipažino su lietuvaite Liucija Rozenbergaite, kilusia iš Skarulių (dabar Jonavos miesto dalis), kuri vėliau tapo jo žmona.

„Baigiau institutą, apsigyniau diplomą ir1966 metais išsivežiau ją iš Lietuvos. Bet artėjant laikui, kai mūsų dukra turėjo pradėti lankyti mokyklą, ėmėm svarstyti, kaip pasielgti, nes jeigu liksime gyventi Tartu, ji mokysis estiškai arba rusiškai, o nė vieno iš mūsų kalbų nemokės. Bet vaikai turi mokėti tėvų kalbą. Todėl nusprendėme, kad atėjo laikas kraustytis į Lietuvą“, – aiškina inžinierius statybininkas, kurio darbo stažas Estijoje – 23-eji, o Lietuvoje – 28-eri metai.

Kitur neišleisčiau, bet į Lietuvą – važiuok

Tartu, pasakoja ponas Josifas, jam sekėsi neblogai. Netrukus po to, kai baigęs studijas Taline su jauna žmona grįžo į Tartu Gelžbetoninių konstrukcijų gamyklą, jį paskyrė Gelžbetoninių konstrukcijų cecho viršininku, o dar po kelerių metų – Gamybos skyriaus viršininku. Pasakodamas apie tuos laikus jis prisimena, kad siekdami įvykdyti planą dirbdavo ir sekmadieniais, tačiau tą patį vakarą vadovai išmokėdavo 5 ar 10 rublių „premiją“ – „ne už darbą, o už tai, kad atėjom dirbti sekmadienį, kai trūksta plano.“ Tačiau, prisimena ponas Josifas, tada jau dirbdavo ne tik darbininkai, bet ir visi vadovai, net direktorius. 

PuišoDirbdamas Tartu J. Puišo tapo pripažintu racionalizatoriumi, o už vieną jo sumanytą patobulinimą inžinierius net buvo apdovanotas Sovietų Sąjungos Liaudies ūkio pasiekimų parodos sidabro medaliu.

Jis neslepia, kad ir Estijoje statybininkai sovietmečiu nemažai gerdavo, ypač po atlyginimo, o kartą vienas darbininkas į cechą dar ir butelį atsinešė. „Tai aš paėmiau ir sudaužiau tą butelį“, – šypteli pašnekovas. Noriai ponas Josifas pasakoja ir apie Tartu Namų statybos kombinatą. Vilniuje, Kaune, Taline tokie stambiaplokščių namų statybos kombinatai veikė jau 12-14 metų, tačiau Tartu diegti naują namų statybos technologiją pradėta tik 1973 metais. Tada J. Puišo buvo paskirtas Tartu Namų statybos kombinato direktoriaus pavaduotoju kapitalinei statybai.

„Šis objektas buvo įrašytas į programą XX TSKP suvažiavime, todėl kiekvieną ketvirtadienį pas mus į pasitarimą atvažiuodavo ministro pavaduotojas iš Talino. Pradėjom statyti kombinatą, bet paaiškėjo, kad reikia keisti technologiją, nes tokių plokščių, kokių mums reikia, niekas negamina – gamykla „Azovstal“ Ukrainoje, Mariupolyje, kuri jas gamins, dar tik statoma. Reikia kasečių – bet tokių kasečių sąjungoje [šnekamojoje kalboje paplitęs trumpinys iš Sovietų Sąjunga – red. past.] iš viso nėra. Todėl reikėjo viską perprojektuoti, 50 metrų pailginti cechą. Bet pastatėm, – pasakoja jis ir tiksliai įvardina datas: „Gruodžio 23 dieną kombinatą „pridavė“. O kitų metų balandį Tartu buvo pradėtas montuoti pirmasis stambiaplokštis gyvenamasis namas“.

Maždaug tuo pačiu metu, 1974-siais ponas Josifas buvo paskirtas vienos Tartu statybos tresto statybos valdybos viršininku, o dar po dvejų metų, kai buvo nuspręsta pertvarkyti Namų statybos kombinatą, jį paskyrė vyriausiuoju inžinieriumi-technikos direktoriumi.

„Dirbau penkerius metus ir atėjo laikas „iks“ – laikas važiuoti į Lietuvą. Su kombinato direktoriumi nuvažiavom pas ministrą, jo kabinete išgėrėme du butelius šampano, ir ministras sako, jeigu kitur važiuotum – neišleisčiau, bet į Lietuvą – važiuok“, – šypsodamasis darbo Estijoje pabaigą prisimena J. Puišo. Ir priduria, kad estai tik kartais jį vadindavo Juozu, o Lietuvoje prigijo būtent šis vardas.

Vyko į Lietuvą – atsidūrė Kogalyme

Lietuvoje šeima įsikūrė 1980 metais. Nors Josifas svajojo įsikurti Vilniuje, Tartu ir Kauno namų statybos kombinatus siejusi ilgametė draugystė ir bendradarbiavimas lėmė, kad jis pasirinko Kauną. Be to, ir butą iš Tartu į butą Kaune pasikeisti pasirodė naudingiau. Įsidarbinęs Kauno namų statybos kombinate iš pradžių dirbo žmonos tėviškėje Jonavoje. Bet netrukus prasidėjo statybos Kogalyme, ir Josifui buvo patikėta organizuoti kombinato darbus tolimajame Sibire bei jiems vadovauti. 

puišo Vien 1981 metais jam teko dvylika kartų ten skristi. Vėliau buvo organizuojami specialūs reisai, reguliariai žmones skraidindavo pirmyn ir atgal, o iš pradžių pirmiausia teko važiuoti į Maskvą, iš ten skristi iki Surguto,o tada dar maždaug 160 kilometrų važiuoti traukiniu. Arba tartis, kad nuskraidintų sraigtasparniu. Tiesa, prisimena pašnekovas, tai nebuvo sunku – tereikėjo turėti konservų dėžutę, duoti ją oro uosto dispečeriui, ir įsodindavo.   

Prisimindamas tuos laikus ponas Josifas atvirai sako, kad tada jie pasielgė labai neapgalvotai, nes pirmąją statybininkų pamainą išsiuntė vėlyvą rudenį.

„Dabar taip nedaryčiau, bet tada – liepė ir viskas. Estai ten jau dirba, latviai dirba, o Lietuvos statybininkų nėra, tik kelininkai, kuriems vadovavo Antanas Jankauskas. Jie vasarą nuvažiavo. Tai sukomplektavome traukinį iš 53 vagonų, iš kurių trys buvo gyvenamieji, ir spalio 23 dieną išsiuntėme 40 žmonių. Visai prieš žiemą. Lapkričio 3 dieną, kai mūsų ešelonas atvažiavo į Kogalymą, buvo 43 laipsniai šalčio. Atvažiavom, mums sako, kad čia kažkur turės išaugti miestas. O ten – sniego iki pusės, tik geležinkelis praeina, daugiau nieko nėra. Net ryšio nebuvo – mes jį turėdavome du kartus per savaitę po 1 valandą, tai darbininkai ateidavo pasiklausyti, ,,kaip mūsų vadas keikiasi su Kaunu ir su Vilnium“, – pasakoja jis.

Pasak pono Josifo, dirbti Sibire buvo sudėtinga ir dėl atšiauraus klimato, ir dėl niekam tikusio sovietinio darbo organizavimo stiliaus. Pavyzdžiui, statybos tresto, kuris buvo už 200 km, Nižnevartovske (Tiumenės sritis, Chanty Mansijsko autonominė apygarda) valdytojas į Lietuvos statybininkų klausimą, kodėl generalinis rangovas neatliko žadėtų darbų, atsakė sparnuota fraze, kuri išvertus į lietuvių kalbą reiškia – „skęstančiųjų gelbėjimas – pačių skęstančiųjų reikalas“. Esą, jums skirta užduotis, jūs ir sukitės, kaip išmanote.

Ir sukosi. Pirmieji statybininkai iš Lietuvos gyveno sniegynuose pastatytuose vagonėliuose ir šildėsi kūrendami anglį. Tik vėliau išdygo pirmieji gyvenamieji namai, valgykla, pirtis. Atsirado ir sava statybinė bazė, ir vieta biliardą pažaisti. Lietuvaičiai Kogalyme pastatė 6 vidurines mokyklas, didelę, 850 vietų 9 aukštų polikliniką, daug kitų pastatų ir gyvenamųjų namų. J. Puišo skaičiuoja, kad per pirmuosius trejus metus statė po 210 butų, o vėliau po 430 butų per metus.

„Vėliau atvažiavę statybininkai jau ir karštą vandenį turėjo, gyveno mūsų statomoje gyvenvietėje. Viskas buvo, tik kad šalčiau negu Lietuvoje. Vyrai tiesiai iš Kauno skrisdavo lėktuvu TU-134 į Kogalymą dviem mėnesiams. Kelininkai du reisus per mėnesį organizuodavo ir mes vieną, kooperuodavomės“, – pasakoja J. Puišo.

Anot tuomečio Kauno namų statybos kombinato generalinio direktoriaus pavaduotojo statyboms už Lietuvos ribų, žmones dirbti į atšiaurų kraštą viliojo galimybė daugiau uždirbti. Lengviau buvo galima gauti paskyrą automobiliui ir butą.

„Grįžtu dešimt dienų Sibire praleidęs, o prie mano kabineto apie 20 žmonių laukia. Sako, noriu važiuot į Sibirą. Klausiu, koks jūsų tikslas, ką moki dirbti? Jeigu sako, kad viską moka, vadinasi, nieko nemoka. Kad nori uždirbti, nesakydavo, nors norėjo, nes ten dirbantiems atlyginimas buvo skaičiuojamas su koeficientu 1,7. Jei Lietuvoje gaudavo 300 rublių, ten už tą patį darbą – 510. Dar komandiruotpinigiai po 3,5 rublio už parą. Pirmieji atidirbę dvejus metus gaudavo Kaune valdišką butą, vėliau daliai skirdavo valdiškus, o kiti be eilės galėjo statytis kooperatinius. Bet jeigu norintis važiuoti į Sibirą dirbti neturėjo tikslo gauti butą ar paskyrą mašinai, atsakydavau, kad jiems nėra ko ten važiuoti, nes jokios romantikos ten nėra“, – prisimena ponas Josifas.

Patyrusio inžinieriaus teigimu, tie, kurie turėjo tikslą, Sibire dirbo neskaičiuodami valandų. Būtent tada jis susipažino su vienu iš stambiausių mūsų laikais Rusijos naftos magnatu Vagitu Alikperovu, vėliau tapusiu „Lukoil“ prezidentu. Pastarasis, kuriam tada nebuvo nė 30 metų, su kitais naftos ieškotojais trejus metus dirbo net be atostogų, sako Josifas, prisimindamas vieną pokalbį su juo: „Sėdim vieną vakarą, o jis ir sako, kad jei per naktį neatšauks, iš ryto pagaliau sės į lėktuvą ir skris atostogauti“.

Kartu su statybininkais Kogalyme dirbo ir Kauno miestų statybos projektavimo instituto specialistai, vadovaujami vyriausiojo inžinieriaus, nepriklausomybės akto signataro Česlovo Stankevičiaus, projektuotojai iš tuomečio Leningrado, kitų respublikų atstovai. Tačiau anuomet sklidusios kalbos, kad Baltijos sesės draugiškai pasidalino, kuri respublika stato klubą, kuri pirtį, o kuri sporto salę – tik mitas.

„Tokie buvo valdžios norai, kad mes kooperuotumėmės, bet kiekvienas darė savo. Visi turėjo savo parduotuvę, savo valgyklą, patys kepė duoną. Mes viską vežėmės iš Lietuvos – ir druską, ir degtinę, ir alų, ir mėsą. Kiekvienas pasistatė savo kontorą. Ir girdavomės, kad mes pastatėme 3,5 metro ilgesnę negu tavo. Lenktyniavom vieni su kitais. Nebuvo to bendravimo nei pradžioj, nei pabaigoj. Va, čia stovėjo trys pirmieji mūsų namai, čia estų trys, o va čia – vienas didelis 9 aukštų latvių namas. Taip ir gyvenome – čia Latvija, čia Estija, o čia Lietuva“, – rodo kaimyninių respublikų gyvenviečių išsidėstymą trijuose įsivaizduojamo stačiakampio kampuose ponas Josifas.

Kauniečiai Kogalyme dirbo ir Lietuvai atkūrus nepriklausomybę, bet jau komerciniais pagrindais. Tačiau J. Puišo teko rūpintis ne tik jo, bet ir statybų Medvežegorske (Karelija), o po 1986-ųjų tragedijos Černobylyje, ir naujo miesto Ukrainoje statybos reikalais.

Slavutičius – miestas iškirstame pušyne

Išgirdęs klausimą, ar labai nerimavo, kai teko važiuoti į ką tik atominės elektrinės avarijos supurtytą Ukrainą, ponas Josifas atsako, kad nerimo tikrai buvo.

„Bet raminome save tuo, kad jeigu jau nuspręsta toje vietoje statyti naują miestą, vadinasi, sąlygiškai ten turi būti saugi zona. Slavutičių statėme kairiajame Dniepro krante. Ten yra geležinkelio linija Černigovas-Pripetė; netoli vienos stoties, maždaug 3 km nuo geležinkelio ir pradėjome. Toje vietoje buvo gražus pušynas. Pirmieji atvažiavo Varėnos miškininkai, mūsų geodezininkas pažymėjo, kur reikia kirsti, o jie iškirto tas pušis. Ir žiemą, 1987 sausio mėnesį pradėjome statyti“, – prisimena jis.

J. Puišo pasakoja, kad naująjį miestą kelios Sovietų Sąjungos respublikos projektavo ir statė kartu: vieną rajoną – Lietuva, Latvija ir Estija, kitą – Užkaukazės respublikos, dar kitą – Kursko, Oriolo sričių statybininkai. Todėl skiriasi ir architektūra.    

Pirmaisiais metais statybininkai iš Kauno pastatė 280 vietų vaikų darželį ir tris namus po 45 butus. Vėliau statė ir muzikos mokyklą, ir stadioną. O paskui išsiderėjo, kad dar vieną mokyklą statys patys ukrainiečiai, o lietuvaičiai mainais papildomai pastatys du gyvenamuosius namus.

Tačiau labiausiai ponui Josifui įsiminė tai, ką pamatė Černigovo krašto muziejuje. Užsuko į jį pasibaigus pasitarimui kartu su Vilium Kazanavičium (buvęs LTSR Ministrų Tarybos pirmininko pavaduotojas).

„Tame muziejuje prie durų – metalinė plokštė su žemėlapiu stovi. O ant jos parašyta: „Velikoje Litovskoje kniažestvo“ (Didžioji Lietuvos kunigaikštystė). Kai V. Kazanavičius tai pamatė, kažkaip keistai sureagavo. O ukrainiečiai, kai atvažiuodavau į pasitarimus, kartais juokaudavo, kad lietuviai į savo istorines žemes atvažiavo“, – prisimena pašnekovas. Lygindamas aukštus to meto Lietuvos pareigūnus jis priduria, kad V. Kazanavičius buvo šaltokas, gana atšiaurus žmogus, o štai A. M. Brazauskas ir Adakras Šeštakauskas, kurie rūpinosi, kaip Lietuvos statybininkams sekasi svetur – šilti ir malonūs, mielai bendraujantys žmonės.

Namo Kačerginėje nepasistatė

Ne Lietuvoje statomais objektais J. Puišo rūpinosi ir vėliau. Tačiau 1987-siais patyrusio inžinieriaus pečius užgulė dar didesnė našta – jis buvo paskirtas Kauno namų statybos kombinato vyriausiuoju inžinieriumi ir šiose pareigoje pakeitė ilgametį kolegą ir šeimos bičiulį dar nuo Estijos laikų inžinierių Vytautą Zabielą. Šį paskyrimą ponas Josifas laiko ypatingu jo darbo įvertinimu ir pasitikėjimu, kadangi kitatautis Kaune į tokias aukštas pareigas skiriamas itin retai, juo labiau – kylant Sąjūdžio bangai.

Tiesa, po kelerių metų tas pats A. Jankauskas, kuris vadovavo kelininkams Kogalyme, išviliojo jį iš įmonės, tuo metu jau gyvenančios reorganizacijos nuotaikomis.

„Sako, nori namo? Kačerginėj yra sklypas. Padirbsi 10 metų, ir bus tavo nuosavybė. Ir atlyginimą daug geresnį pasiūlė. Tada sunkūs laikai buvo, 1993-ieji. Ir suviliojo. Adakras Šeštakauskas dar stabdė, sako, ką tu, Juozai, darai, ir generalinis direktorius Antanas Butkus labai pyko, bet aš jiems sakiau, kad namo Kačerginėj noriu“, – pasakoja ponas Josifas, tuojau pat priduriantis, kad sprendimas palikti „Kaustą“ buvo klaida.

Pradedančių verslininkų, kurie puikiai dirbo atšiauriame Sibire, bėda buvo ta, kad vienas įmonės steigėjų labai greitai pasijuto itin svarbiu ir nustojo girdėti bendradarbius, o dar didesnė bėda – nemokėjimas valdyti finansų. Pavyzdžiui, „Azovstal“ atsiskaitė metalu, kuris skaičiuojant doleriais Lietuvoje buvo penkis kartus brangesnis, o Toljačio įmonė atsiskaitė automobiliais. Tad buvo iš ko prasimanyti apyvartinių lėšų. Bet dalis jų buvo „pravalgyta“, o automobiliai išdalinti darbuotojams. Ir Josifas tada gavo 9-uką, tik naudojosi juo labai trumpai, nes tais pačiais metais, prieš pat Naujuosius metus, jį negrąžinamai „pasiskolino“ ilgapirščiai. Supratęs, kad namo nepasistatys, o dirbti neperspektyvu, po dvejų metų Josifas grįžo į „Kaustą“.

Išlikti turi stiprūs

Grįžęs į „Kaustą“ J. Puišo vėl buvo pasiųstas dirbti į Kogalymą, po metų paskirtas AB „Kausta“ vyriausiuoju technologu, o kai Jonavoje prasidėjo AB „Achema“ rekonstrukcija – statybos vadovu. Po įmonės reorganizacijos (2004 m. bendrovė pakeitė pavadinimą ir tapo ,,YIT Kausta“) iki pat pensijos dirbo projekto vadovu: prisidėjo statant „Forum Palace“, „Banginio“ prekybos centrą Vilniuje. Bet kai 2008 metais iš „YIT Kausta“ generalinio direktoriaus posto pasitraukė net 23-jus metus įmonei vadovavęs Antanas Butkus, trauktis kartu su dar keliais ilgamečiais darbuotojais nusprendė ir Josifas.

Prabilęs apie ilgametį įmonės vadovą jis prisimena ir dar vieną įvykį. „Kai 1988 metais prasidėjo Sąjūdis, aš jau dirbau Kauno namų statybos kombinato vyriausiuoju inžinieriumi ir taip sutapo, kad kai A. Butkus išėjo atostogų, o aš jį pavadavau, pas mus buvo organizuojamas Sąjūdžio susirinkimas. Buvęs mūsų partsekretorius tada dirbo antruoju rajono partijos sekretoriumi. Jis liepė man uždrausti. Aš klausiu, kokiu pagrindu? Žvejų draugijos nariams, įvairioms organizacijoms galima, komjaunuoliams galima, tai kodėl jiems negalima? Jis mane savaitę spaudė, bet aš tiesiai jam pasakiau, kad geriau tegul jis mane atleidžia iš darbo, negu žmonės nuims. Ir susirinkimas įvyko. Ir Vytautas Landsbergis buvo atvažiavęs. O aš žmonių tik vieno prašiau, kad kultūringai viskas vyktų“, – prisimena J. Puišo.

Paklaustas, kur slypi per visus sunkmečius išlikusios ir viena stipriausių įmonių Lietuvoje tapusios „YIT Kausta“ paslaptis, jis sako, kad vienas iš svarbiausių dalykų buvo ir yra sąžiningumas. Tiek darbuotojų, tiek įmonės vadovų. Nė vienas, sako statybų veteranas, kuris netingėjo dirbti, o į pensiją išėjo iš „Kaustos“, nesiskundžia: „Čia visada sąžiningai mokėjo atlyginimus. Jokių vokelių. Vidutinis atlyginimas mūsų įmonėje buvo 2- 2,5 tūkstančio litų. O vienas vyras, dar Namų statybos kombinato laikais dirbęs brigadininku, o paskui išėjęs kitur, neseniai pasakojo, kad toje įmonėje, kur jis perėjo, irgi uždirbdavo per 2 tūkstančius litų. Bet pensijos jis gavo tik 230 litų. Klausiu, kodėl, o jis man sako, kad popieriuose ta įmonė rodydavo tik minimumą.“

Tos įmonės, kurių vadovai aiškina, kad negali mokėti sąžiningai ar padidinti atlyginimų, nes bankrutuos, tegul bankrutuoja, savo nuomonę dėsto J. Puišo ir priduria, kad „tokių, kurie moka vokeliuose, nes patys nemoka dirbti, ir nereikia, tegul bankrutuoja; turi išlikti stiprūs, tokie, kaip „YIT Kausta“.

Atėjo laikas gyventi savo malonumui

O ką dabar veikia pavasarį į 75-uosius gyvenimo metus įžengęs inžinierius? Ar netraukia sugrįžti į darbą? Ne, užtenka, atsako 51-erių metų darbo stažą turintis Josifas. Tačiau tuoj pat priduria, kad kartą A. Butkus teiravosi, ar sutiktų padirbėti. Atsakė, kad jei reikia kam nors padėti, jis mielai tai padarys, bet vėl kasdien eiti į darbą jau nenori.

puišo „Visų pinigų vis tiek neuždirbsi, norisi ir sau pagyventi. Žmonos tėviškėje Jonavoje pastačiau dirbtuvėlę, ten turime 30 arų žemės, tad yra ką veikti. Tik spėk šienauti. Ir žmona, ir aš dabar pagaliau gyvename savo malonumui. Bet Kogalymo laikais tiek prisivažinėjau, kad dabar jau nenoriu niekur toli važiuoti. Be to, norisi daugiau laiko su šeima praleisti. Juk kai grįžome į Lietuvą, dukrai buvo 5 metai, ir aš nuolat būdavau kur nors išvažiavęs, o žmona paaukojo savo karjerą ir praktiškai viena rūpinosi dukra. Tai, kad ji vidurinę baigė sidabro medaliu, žmonos nuopelnas, nes aš ir norėdamas nebūčiau galėjęs padėti, kadangi lietuvių kalbos nemokėjau“, – prisipažįsta dabar puikiai lietuviškai kalbantis pašnekovas.

Namo nei Kačerginėje, nei kur kitur taip ir nepasistatęs J. Puišo su žmona ir dukra Judita, Kauno technologijos universiteto Fizikos katedros docente, dabar gyvena daugiabutyje V. Landsbergio–Žemkalnio gatvėje – name, kurį dar 1981-siais Kauno namų statybos kombinatas pastatė savo darbuotojams.

Į paskutinį klausimą, kur ir kada išmoko lietuvių kalbos, Josifas atsako iki 1987-ųjų jos visai nemokėjęs. „Bet paskui pamažu išmokau, juk Lietuvoje gyvenu“, – šiltai nusišypso jis. 
 
Portalo Statybunaujienos.lt ir asmeninio pašnekovo albumo nuotr. 
Statybunaujienos.lt



Asmenybės. Sėkmės istorijos

nuotrauka
2024-02-29 06:43,      papildyta 2024-03-06 10:15, papildyta nuotraukomis
Vasario 29 d. Julius Laiconas, Lietuvos statybininkų asociacijos vadovų klubo prezidentas, šventė 80-ties metų jubiliejų.
nuotrauka
2023-11-22 09:48
Mirė Lietuvos statybininkų asociacijos Tarybos narys, buvęs AB „Panevėžio statybos trestas“ generalinis direktorius Egidijus Urbonas.
nuotrauka
2023-10-24 11:00
Sekmadienį, spalio 22-ąją, eidamas 78-uosius metus, mirė statybos inžinierius Algimantas Nekrašius.
nuotrauka
2023-10-06 07:27
Būsimiesiems specialistams, kai jie ima rinktis profesiją ar konkrečią mokymo įstaigą, svarbiausia, kad įgytų reikalingų žinių ir praktinių įgūdžių palankiausioje aplinkoje, kad dar mokydamiesi užsitikrintų galimybę sėkmingai įsidarbinti ir siekti karjeros pasirinktoje srityje.
nuotrauka
2023-09-29 07:51
Karjerą pradėjęs kaip darbininkas, Valerijus Iziumovas jau 14 metų yra įmonės YIT LIETUVA statybos direktorius. Bendrovėje jis dirba keturiasdešimt antrus metus: tai jo pirmoji ir, kaip pats sako, tikriausiai ir paskutinė darbovietė.
nuotrauka
2023-09-22 07:39
Įveikęs pirmąjį rimtą karjeros iššūkį, konstruktorius Andrius Gudelis jautėsi geriausiu. Po 10 metų geriausiu jį pripažino ir statybos inžinierių bendruomenė: Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) apdovanojimuose Andrius Gudelis šiemet buvo išrinktas Metų statybos inžinieriumi-projektuotoju.
nuotrauka
2022-08-02 16:25
Eidamas 90-uosius metus mirė Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) emeritas, habilituotas daktaras, profesorius Jonas Gediminas Marčiukaitis.
nuotrauka
2022-04-25 07:43
Penktadienį, balandžio 22 d., Viktoras Voroncovas, LAYHER BALTIC vadovas, buvo apdovanotas Valstybinės darbo inspekcijos (VDI) auksiniu pasižymėjimo ženklu.
nuotrauka
2022-04-12 07:29
Pirmadienį, balandžio 11–ąją, mirė žymus Lietuvos architektas, redaktorius, aktyvus visuomenės veikėjas Leonardas Vaitys, pranešė Lietuvos architektų sąjunga (LAS).
nuotrauka
2022-01-03 15:00
Apie nekilnojamo turto agentūros „Centro kubas“ įkūrėjo ir ilgamečio vadovo Arūno Strolio mirtį šiandien, sausio 3 d., pranešta socialiniame tinkle „Facebook“.
nuotrauka
2021-12-20 06:55
Pasitinkant didžiąsias metų šventes, Lietuvos pramonininkų konfederacija (LPK) sukvietė verslo bendruomenę, visuomenės, politikos ir mokslo lyderius į kalėdinį LPK vakarą.
nuotrauka
2021-11-15 11:33
Eidamas 60-uosiu metus, mirė verslininkas, kelių ir infrastruktūros AB „Panevėžio keliai“ akcininkas, Remigijus Juodviršis. Lapkričio 15 d. R. Juodviršis atgulė Kairėnų kapinėse.
nuotrauka
2021-10-21 06:39
2021 m. spalio 16 d., eidamas 46-uosius metus, mirė Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Aplinkos inžinerijos fakulteto (AIF) Pastatų energetikos katedros docentas, mokslų daktaras Giedrius Šiupšinskas (1976 liepos 24 d.–2021 spalio 16 d.).
nuotrauka
2021-09-19 07:15
Eidamas 88 metus mirė iškilus Lietuvos ir savo gimtojo Salako krašto patriotas, buvęs Lietuvos statybos ir urbanistikos ministras Algirdas Vapšys.
nuotrauka
2021-07-22 10:24
Ankstyvoje paauglystėje pradėjęs domėtis šiuolaikinės elektrotechnikos ir išmanių technologijų galimybėmis, šiandien šešiolikmetis Skirmantas Skurdenis – jauniausias tarptautinį KNX sertifikatą turintis išmaniojo namo sistemos diegėjas Lietuvoje. Vaikino planuose – savarankiškai nuo A iki Z suprojek...
nuotrauka
2021-06-09 09:35
Aplinkos ministerijos šių metų Viktoro Bergo premiją pelnė Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos direktoriaus pavaduotoja Rūta Baškytė. Šia proga Aplinkos ministerija kviečia artimiau susipažinti su žinoma gamtosaugininke, kurios iniciatyva sutvarkyta ir pritaikyta lankymui daugelis vertingų gamti...
nuotrauka
2021-06-01 22:02
Gegužės 31 d. eidamas 80-uosius metus mirė Lietuvos inžinierius statybininkas, aktyvus visuomenės veikėjas Juozas Zykus.
nuotrauka
2021-06-01 16:28
Eidamas 96-uosius metus, mirė Statybos veteranų klubo patriarchas profesorius Bronius Sidauga. Gegužės 31 d. jis buvo palaidotas Vilniaus Karveliškių kapinėse.
nuotrauka
2021-01-26 15:24
Studijos „DO Architects“ bendraįkūrėja Andrė Baldišiūtė – pirmoji lietuvių architektė, jau šį trečiadienį debiutuosianti vokiečių bendrovės JUNG remiamos tarptautinės nemokamų renginių serijos „Architects, not Architecture | Virtual World Tour“ virtualioje scenoje.
nuotrauka
2020-12-23 09:39
Kokios naujovės laukia statybos sektoriaus artimiausiu metu? Kokiomis savybėmis turės pasižymėti šiame sektoriuje dirbantys žmonės? Apie tai pasakoja ne vieną dešimtmetį statybos sektoriuje dirbantis Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) alumnas, „Prorentus“ direktorius Linas Adoma...

Statybunaujienos.lt » Asmenybės. Sėkmės istorijos