2025 m. balandžio 21 d. pirmadienis, 7:58:41
Reklama  |  facebook

ALVOROS su partneriais įgyvendintas projektas užtikrins Baltijos šalių ir Suomijos dujų rinkos integraciją į Europos dujų rinką

2022-02-15 07:10
„Lygiai per dvejus metus, pasaulinės pandemijos ir itin didelio neapibrėžtumo aplinkybėmis sėkmingai įgyvendintas dešimtmečius planuotas tarptautinės reikšmės GIPL projektas yra didelis pasiekimas. Tai pavyko padaryti atkakliomis projektą įgyvendinančių profesionalių specialistų ir partnerių pastangomis“, – sako GIPL projektą įgyvendinusio dujų perdavimo sistemos operatoriaus „Amber Grid“ vadovas Nemunas Biknius.
nuotrauka
„Amber Grid“ nuotr.


Minimos įmonės
Amber Grid, AB
Alvora, UAB
Šiaulių dujotiekio statyba, UAB
Elsis TS, UAB
GIPL – itin svarbus energetikos infrastruktūros projektas ne tik Lietuvai – tai buvo, „Amber Grid“ vadovo N.Bikniaus žodžiais, ir įsipareigojimas Baltijos šalims, Suomijai, kuri neseniai susijungė su Estijos dujų tinklais, Lenkijai bei kitoms Europos valstybėms dėl dar vienos nepriklausomos dujų tiekimo arterijos sukūrimo. GIPL dujotiekį kūrusių ir stačiusių žmonių dėka izoliuota Baltijos šalių dujų rinka pagaliau bus sujungta su Europos dujų rinka. Tai didelė atsakomybė, kalbant apie Lietuvos energetinę laisvę, pasirinkimą ir konkurencingesnę verslo aplinką.

Tarptautinį dujotiekių jungties tarp Lietuvos ir Lenkijos GIPL statybų projektą įgyvendino stipri, susitelkusi komanda, sudaryta iš patyrusių „Amber Grid“ ir viešąjį tarptautinį konkursą laimėjusių rangovų – „Alvoros“ ir „Šiaulių dujotiekio statybos“ – specialistų.

Nemunas Biknius AMBER GRID

„Amber Grid“ vadovas
Nemunas Biknius.
„Amber Grid“ nuotr. 

„Technologiškai sudėtingas, didelio masto GIPL statybų projektas visus 24 mėnesius vyko pagal grafiką ir net jį aplenkiant. Būtent labai aiškus darbų grafikas, numatantis kiekvienos savaitės darbus, leido įvertinti rangovo planavimą ir sekti progresą. Projektinės drausmės principas, bendradarbiavimas ir atskaitomybė buvo pagrindinės veiklos kryptys, padėjusios tinkamai ir laiku įgyvendinti projektą, – akcentuoja N.Biknius. – Taip pat itin didelis dėmesys buvo skiriamas darbuotojų saugai ir rizikų, susijusių su Covid-19 pandemija, valdymui. Dujotiekis buvo tiesiamas per 9 savivaldybes, todėl reikėjo maksimalių pastangų, kad gyventojai kuo mažiau pajustų, jog vyksta statybos.“

Daugiau kaip 15 tūkst. siūlių tikrintos rentgenu ir ultragarsu

GIPL projekto metu, naudojant automatinį suvirinimą, suvirinimą pusautomačiais ir elektrolankinį suvirinimą, suvirinta ir paklota 165 km plieninių izoliuotų vamzdžių, įrengta 19 iš AB „Amber Grid“ dispečerinio centro valdomų čiaupų aikštelių, skirtų paleisti ar išjungti dujotiekį.

Tomas Šidlauskas ALVORA GIPL

Alvora“ vadovas 
Tomas Šidlauskas.
„Alvora“ nuotr. 

Pasitelkus BIM metodologiją, pastatyta visiškai automatizuota, valdoma ir kontroliuojama iš dispečerinio centro Santakos dujų apskaitos ir slėgio reguliavimo stotis, kuri tarnaus kaip vartai dujoms patekti į Lietuvą ir į Lenkiją.

„Visos daugiau nei 15 tūkst. suvirinimo siūlių peršviestos rentgeno spinduliai, buvo patikrinta jų kokybė, o ypač svarbios suvirinimo siūlės buvo tikrintos dar ir ultragarsu. Siūles patikrinus radiografiniu būdu ir paklojus visą vamzdį, jis buvo išbandytas ir padidintu slėgiu. Tada vidinę diagnostiką vykdė į vidų įleistas „Rosen“ (Vokietija) kompanijos robotas, kuris matavo vidinę ertmę, ieškodamas galimų paslėptų mechaninių pažeidimų. Tik po teigiamų išvadų vamzdynas buvo jungiamas prie jau veikiančios atkarpos“, – apie kelių etapų kontrolę pasakoja įmonės „Alvora“ generalinis direktorius Tomas Šidlauskas.

Pasitelkus aplinką tausojančią horizontalaus kryptinio gręžimo (HDD) technologiją, 2 km vamzdynas buvo nutiestas per Nerį, kertant viena gija, ir Nemuną, klojant dvi lygiagrečias jungtis. HDD darbus vykdė Vokietijos įmonė „LMR Drilling“.

Įvykdė didžiausio skersmens veikiančio dujotiekio atjungimą Baltijos šalyse

Vienas iš atsakingiausių darbų, kuriuos teko įveikti „Alvorai“, buvo prisijungimas prie veikiančio GIPL dujotiekio vietoje, kur susikerta pagrindiniai Lietuvos dujotiekio vamzdynai. Kadangi nebuvo jokių galimybių nutraukti dujų tiekimą, buvo nuspręsta sumontuoti laikiną apylankos liniją: naudojant specialią įrangą ir nemažinant dujotiekio slėgio, vamzdis buvo įpjautas, ir dujos, atjungus jungties vietą, paleistos apylanka.

ALVORA GIPL

„Alvora“ nuotr. 

Įpjauti veikiantį dujotiekį su specialia aparatūra padėjo Belgijos įmonė „T. D. Williamson“. Tai buvo labai atsakingi darbai. Tokios technologijos didelio skersmens vamzdynams – o tai buvo didžiausio skersmens atjungimas Baltijos šalyse – naudojamos retai.

„Visi šie darbai mūsų įmonei gerai žinomi, o nuolat tobulėjant technikai ir jos patikimumui, darbas tampa malonesnis“, – sako „Alvoros“ vadovas.

Visą GIPL projekto automatizacijos dalį atliko Lietuvos įmonė „Elsis TS“, o Vilniaus universiteto suburta archeologų komanda nuo pat pradžios lygiagrečiai su statybos darbais 200 ha plote įvykdė žvalgomuosius tyrimus ir 9 tūkst. kv. m teritorijoje atliko archeologinius tyrinėjimus.

Grafiko įtampos: spėti per 3 savaites arba laukti metus

Šis projektas, pripažįsta „Alvoros“ vadovas T.Šidlauskas, įmonei buvo nemažas iššūkis.

ALVORA GIPL

„Alvora“ nuotr. 

„Projektui įvykdyti buvo suburta darbo grupė iš patikimų, itin patyrusių specialistų, kuriems vadovavo ilgametę patirtį turintis statybos vadovas Vladimiras Ževžikovas. Siekdami, kad laikantis numatytų terminų būtų išsaugota aukšta darbų kokybė, griežtai kontroliavome kalendorinį darbų planą, – dalijasi T.Šidlauskas. – Projekto darbuose dalyvavo ne tik beveik visi mūsų įmonės darbuotojai, bet ir subrangovai, tad suvaldyti daugiau kaip 250 žmonių, koordinuoti, valdyti ir užtikrinti darbų kokybę buvo vienas iš rimtesnių iššūkių.“

ALVORA GIPL

„Alvora“ nuotr. 

Atsakingi išskirtinio projekto darbuotojai buvo patikrinti specialiųjų tarnybų, dokumentų valdymui buvo naudota padidinto saugumo programinė įranga. Kaip pastebi T.Šidlauskas, užsakovas „Amber Grid“ vykdė savo pažadą: nė vienas vamzdžio milimetras neliko nepatikrintas.

Šis projektas „Alvorai“ iššūkių kėlė nuo pat konkurso, kuriame teko susigrumti su stipriomis Lietuvos, Europos ir kitų šalių kompanijomis. Kitas iššūkis buvo laikas: projekto užbaigimo data buvo tarsi iškalta granite – nekeičiama jokiomis aplinkybėmis. Trasa kirto keletą saugomų teritorijų su laiko ir darbų ribojimais. Vienoje iš jų teko nemenkas išbandymas: jeigu darbų nespėjama atlikti per pirmas 3 savaites, teks laukti beveik metus, taip vėlinant ir kitus darbų etapus.

2020 m. pandemija apribojo galimybę atvykti rangovams iš Vokietijos ir Belgijos, pradėjo trūkinėti tiekimo grandinės – kilo reali grėsmė, kad projekto nepavyks įgyvendinti per numatytą laiką. Įtampas su 1,4 tūkst. sklypų, kuriuos reikėjo kirsti, savininkais teko mažinti net persodinant obelis ar riešutmedžius.

Pirmą kartą Lietuvoje dujotiekis buvo sujungtas su Lenkijos dujų trasa

Pirmą kartą Lietuvoje dujotiekis buvo sujungtas su Lenkijos dujų trasa: dviejų šalių – Lietuvos ir Lenkijos (JT S.A.) – rangovai nutiesė dujotiekį, kertantį valstybines sienas. Pasak T.Šidlausko, pats darbas nebuvo ypatingas, bet savo specifikos įnešė dvigubi – lietuviški ir lenkiški – derinimai, dviguba kontrolė.

„Šis GIPL projektas buvo didžiausias magistralinio dujotiekio statybos projektas ne tik „Alvorai“, bet ir nepriklausomos Lietuvos dujofikavimo istorijoje. Statybos tempai buvo itin spartūs, o reikėjo įgyvendinti net 4 skirtingus dujotiekio linijinės dalies etapus, pastatyti Santakos dujų apskaitos ir slėgio reguliavimo stotį, – sako „Alvoros“ vadovas T.Šidlauskas, akcentuodamas projekto vertę (79,85 mln. Eur be PVM rangos sutartis su „Alvora“ ir „Šiaulių dujotiekio statyba“) – tai yra vienas iš didžiausių projektų įmonės istorijoje. – Darbai baigti laiku, ir tai pavyko bendromis pastangomis. Didžiuojuosi savo komanda, kuri šauniai išlaikė šį sunkų egzaminą.“
Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2025-04-18 12:08
AB „Via Lietuva“ eismo dalyviams primena, jog valstybinės reikšmės keliuose intensyviai vykdomi kelių bei tiltų remontai. Dėl to, prieš leidžiantis į keliones per Velykas, vairuotojai raginami atsižvelgti, jog tam tikruose kelių ruožuose gali formuotis spūstys, ir atsakingai planuoti keliones, laik...
nuotrauka
2025-04-16 08:14
Naujo būsto pirkimas – jaudinanti ir džiugi patirtis, tačiau už jos slypi ir daugybė praktinių klausimų, į kuriuos reikia atsakyti, kad gyvenimas būtų kuo patogesnis. Vienas tokių – elektros tiekimas ir energijos valdymo sprendimai. Elektra – neatsiejama ir bene būtiniausia kiekvieno būsto dalis, yp...
nuotrauka
2025-04-15 18:23
Vilniaus miesto savivaldybėje balandžio 16 d. baigiamas 2024-2025 metų šildymo sezonas. Šilumos tiekimą Vilniaus gyvenamuosiuose daugiabučiuose namuose ir administraciniuose pastatuose namų administratoriai arba bendrijos išjungs nuo balandžio 16 d. Gyventojai, kurių daugiabučiuose namuose yra moder...
nuotrauka
2025-04-15 09:43
Nors automagistralėje „Via Baltica“ žaliasis tiltas gyvūnams pastatytas tik 2023-ųjų pabaigoje, jis jau prisideda prie biologinės įvairovės išsaugojimo – vos prieš mėnesį sumontuota vaizdo stebėjimo kamera spėjo užfiksuoti, kad tiltu aktyviai naudojasi gyvūnai – lapės, stirnos, pilkieji kiškiai bei ...
nuotrauka
2025-04-10 09:59
Ambicingi Kauno projektai netolimoje ateityje žymiai pagerins susisiekimą tarp mikrorajonų ir nukreips transporto srautus nuo centrinių miesto gatvių. Keturių eismo juostų tilto kontūrai ties Santaka jau ryškėja. Neatsilieka ir pirmosios pėsčiųjų ir dviratininkų jungties statybos iš Nemuno salos į Ž...
nuotrauka
2025-04-09 14:36
Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas balandžio 9 d. dalyvavo Kopenhagoje, Danijoje, vykusioje Europos vėjo energetikos asociacijos kasmetinėje konferencijoje (angl. Wind Europe 2025). Jos metu energetikos ministras Ž. Vaičiūnas susitiko su Latvijos klimato ir energetikos ministru Kaspars Melni...
nuotrauka
2025-04-08 13:08
AB „Via Lietuva“ tęsia darbus blogiausiu Lietuvos keliu tituluojamoje magistralėje Vilnius–Utena. Likusius beveik 43 km kelio planuojama baigti tvarkyti 2026 m. Rangovai jau pradėjo darbus – ardoma senoji betoninių plokščių danga, formuojama sankasa. Eismas rekonstruojamose atkarpose reguliuojamas š...
nuotrauka
2025-04-07 14:48
„Via Lietuva“ informuoja, kad šiandien, balandžio 7 d., pradedami fiziniai Tarandės tunelio statybos darbai – bus pradėta rengti apylanka, kurią planuojama pabaigti po dviejų savaičių. Įrengus apylanką, ties automagistralės Vilnius-Panevėžys 10-tu kilometru keisis eismo organizavimo tvarka.
nuotrauka
2025-04-07 09:29
Aplinkos ministerija skiria daugiau nei 4,6 mln. eurų paramos iš Klimato kaitos programos saulės elektrinėms su elektros energijos kaupikliais įrengti Ukrainos gydymo įstaigose. Ši parama bus skirta pagal vystomojo bendradarbiavimo priemonę, kurios tikslas – prisidėti prie šiltnamio efektą sukelianč...
nuotrauka
2025-04-04 15:27
„Via Lietuva" tęsia darbus blogiausiu Lietuvos keliu tituluojamoje magistralėje Vilnius-Utena. Likęs nerekonstruotas kelias su betoninių blokų danga greitai taps tik prisiminimu, tačiau tuomet, kai bus atliekami darbai, teks susidurti su nepatogumais. Visus eismo dalyvius raginame atkreipti dėmesį i...
nuotrauka
2025-04-04 13:41
Seimo Audito komitetas pakartotinai svarstė klausimą dėl Baltijos jūroje planuojamo statyti antrojo jūros vėjo elektrinių parko ekonominio pagrįstumo. Komitetas dar 2025 m. sausio 15 d. posėdyje rekomendavo Energetikos ministerijai laikinai sustabdyti paskelbto konkurso procedūras, iki kol bus paren...
nuotrauka
2025-04-04 09:20
Atsinaujinančios energetikos bendrovė „Green Genius" oficialiai pradėjo tiekti žaliąją elektros energiją alaus ir vaisvandenių gamintojui „Švyturys-Utenos alus" iš užbaigto 7,5 MW galios saulės elektrinių ir 6 MWh kaupiklių parko. Didžiausiai alaus daryklai tai leido dekarbonizuoti energijos vartoj...
nuotrauka
2025-04-03 07:02
Klaipėdos miesto savivaldybė sulaukė žinios – miestui bus skirta 7,440 mln. eurų iš Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų. Tai 1 mln. eurų daugiau nei pernai, kai buvo gauta 6,524 mln. eurų. Šis finansavimas leis įgyvendinti svarbius kelių infrastruktūros projektus ir dar labiau gerinti susisie...
nuotrauka
2025-04-02 13:35
Kilus diskusijai dėl Neries pritaikymo laivybai, Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) pabrėžia: šiuo metu nėra suplanuota jokia veikla Neryje tarp Vilniaus ir Kauno. Apie konkrečius sprendimus būtų galima kalbėti nebent ateityje. Tai būtų daroma išklausius suinteresuotas puses bei atlikus detalią a...
nuotrauka
2025-04-02 09:26
„Via Lietuva“ valstybinės reikšmės krašto kelyje Kaunas-Žeimiai-Šėta esančiame dviračių take atlieka bandymą: keli šimtai metrų šio tako bus paženklinti naktyje švytinčiais fluorescenciniais dažais. Šie dažai dieną nuo šviesos „pasikrauna“, o tamsiuoju paros metu šviečia be papildomų šviesos šaltini...
nuotrauka
2025-04-01 15:24
Lietuvos oro uostai (LTOU) skelbia visas gautas ir konkurso pateikimo reikalavimus atitikusias architektūrines idėjas būsimam Vilniaus oro uosto atvykimo terminalui. Pateikimo reikalavimus atitiko viso 11 idėjų, jos vėliau bus vertinamos specialios tarptautinės komisijos, kurioje dalyvaus tiek oro u...
nuotrauka
2025-04-01 09:35
Generalinė prokuratūra atkreipė dėmesį į AB „Ignitis grupė“ vystomo vėjo parko Baltijos jūroje plėtros projekto eigą.
nuotrauka
2025-04-01 09:28
Nuo balandžio mėnesio įsigalioja lankstesnės žvyrkelių asfaltavimo taisyklės, numatančios galimybę projektuoti ir įrengti supaprastintas konstrukcijas keliuose su žvyro danga. Šis sprendimas, tikimasi, atpigins žvyrkelių atnaujinimo kaštus ir paspartins procesus.
nuotrauka
2025-04-01 09:11
Už valstybinės reikšmės kelių plėtrą ir priežiūrą atsakinga bendrovė „Via Lietuva" informuoja, jog šiais metais šalyje bus tvarkoma daugiau nei 30 km krašto kelių. Taip pat kelininkų technika grįš ir į intensyviausius magistralinius kelius Vilnius-Kaunas-Klaipėda bei Vilnius-Panevėžys, iš viso planu...
nuotrauka
2025-03-28 15:02
Lietuvos kelių kokybė diskusijų sulaukia nuolatos, tačiau VILNIUS TECH mokslininko dr. Mindaugo Zakarkos atlikti geotinklu armuoto grunto tyrimai bei jų rezultatai gali šią situaciją iš esmės pakeisti.

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra