2022 birželio 27 d. pirmadienis, 17:41
Reklama  |  facebook

ALVOROS su partneriais įgyvendintas projektas užtikrins Baltijos šalių ir Suomijos dujų rinkos integraciją į Europos dujų rinką

2022-02-15 07:10
„Lygiai per dvejus metus, pasaulinės pandemijos ir itin didelio neapibrėžtumo aplinkybėmis sėkmingai įgyvendintas dešimtmečius planuotas tarptautinės reikšmės GIPL projektas yra didelis pasiekimas. Tai pavyko padaryti atkakliomis projektą įgyvendinančių profesionalių specialistų ir partnerių pastangomis“, – sako GIPL projektą įgyvendinusio dujų perdavimo sistemos operatoriaus „Amber Grid“ vadovas Nemunas Biknius.
nuotrauka
„Amber Grid“ nuotr.


Minimos įmonės
Amber Grid, AB
Alvora, UAB
Šiaulių dujotiekio statyba, UAB
Elsis TS, UAB
GIPL – itin svarbus energetikos infrastruktūros projektas ne tik Lietuvai – tai buvo, „Amber Grid“ vadovo N.Bikniaus žodžiais, ir įsipareigojimas Baltijos šalims, Suomijai, kuri neseniai susijungė su Estijos dujų tinklais, Lenkijai bei kitoms Europos valstybėms dėl dar vienos nepriklausomos dujų tiekimo arterijos sukūrimo. GIPL dujotiekį kūrusių ir stačiusių žmonių dėka izoliuota Baltijos šalių dujų rinka pagaliau bus sujungta su Europos dujų rinka. Tai didelė atsakomybė, kalbant apie Lietuvos energetinę laisvę, pasirinkimą ir konkurencingesnę verslo aplinką.

Tarptautinį dujotiekių jungties tarp Lietuvos ir Lenkijos GIPL statybų projektą įgyvendino stipri, susitelkusi komanda, sudaryta iš patyrusių „Amber Grid“ ir viešąjį tarptautinį konkursą laimėjusių rangovų – „Alvoros“ ir „Šiaulių dujotiekio statybos“ – specialistų.

Nemunas Biknius AMBER GRID

„Amber Grid“ vadovas
Nemunas Biknius.
„Amber Grid“ nuotr. 

„Technologiškai sudėtingas, didelio masto GIPL statybų projektas visus 24 mėnesius vyko pagal grafiką ir net jį aplenkiant. Būtent labai aiškus darbų grafikas, numatantis kiekvienos savaitės darbus, leido įvertinti rangovo planavimą ir sekti progresą. Projektinės drausmės principas, bendradarbiavimas ir atskaitomybė buvo pagrindinės veiklos kryptys, padėjusios tinkamai ir laiku įgyvendinti projektą, – akcentuoja N.Biknius. – Taip pat itin didelis dėmesys buvo skiriamas darbuotojų saugai ir rizikų, susijusių su Covid-19 pandemija, valdymui. Dujotiekis buvo tiesiamas per 9 savivaldybes, todėl reikėjo maksimalių pastangų, kad gyventojai kuo mažiau pajustų, jog vyksta statybos.“

Daugiau kaip 15 tūkst. siūlių tikrintos rentgenu ir ultragarsu

GIPL projekto metu, naudojant automatinį suvirinimą, suvirinimą pusautomačiais ir elektrolankinį suvirinimą, suvirinta ir paklota 165 km plieninių izoliuotų vamzdžių, įrengta 19 iš AB „Amber Grid“ dispečerinio centro valdomų čiaupų aikštelių, skirtų paleisti ar išjungti dujotiekį.

Tomas Šidlauskas ALVORA GIPL

Alvora“ vadovas 
Tomas Šidlauskas.
„Alvora“ nuotr. 

Pasitelkus BIM metodologiją, pastatyta visiškai automatizuota, valdoma ir kontroliuojama iš dispečerinio centro Santakos dujų apskaitos ir slėgio reguliavimo stotis, kuri tarnaus kaip vartai dujoms patekti į Lietuvą ir į Lenkiją.

„Visos daugiau nei 15 tūkst. suvirinimo siūlių peršviestos rentgeno spinduliai, buvo patikrinta jų kokybė, o ypač svarbios suvirinimo siūlės buvo tikrintos dar ir ultragarsu. Siūles patikrinus radiografiniu būdu ir paklojus visą vamzdį, jis buvo išbandytas ir padidintu slėgiu. Tada vidinę diagnostiką vykdė į vidų įleistas „Rosen“ (Vokietija) kompanijos robotas, kuris matavo vidinę ertmę, ieškodamas galimų paslėptų mechaninių pažeidimų. Tik po teigiamų išvadų vamzdynas buvo jungiamas prie jau veikiančios atkarpos“, – apie kelių etapų kontrolę pasakoja įmonės „Alvora“ generalinis direktorius Tomas Šidlauskas.

Pasitelkus aplinką tausojančią horizontalaus kryptinio gręžimo (HDD) technologiją, 2 km vamzdynas buvo nutiestas per Nerį, kertant viena gija, ir Nemuną, klojant dvi lygiagrečias jungtis. HDD darbus vykdė Vokietijos įmonė „LMR Drilling“.

Įvykdė didžiausio skersmens veikiančio dujotiekio atjungimą Baltijos šalyse

Vienas iš atsakingiausių darbų, kuriuos teko įveikti „Alvorai“, buvo prisijungimas prie veikiančio GIPL dujotiekio vietoje, kur susikerta pagrindiniai Lietuvos dujotiekio vamzdynai. Kadangi nebuvo jokių galimybių nutraukti dujų tiekimą, buvo nuspręsta sumontuoti laikiną apylankos liniją: naudojant specialią įrangą ir nemažinant dujotiekio slėgio, vamzdis buvo įpjautas, ir dujos, atjungus jungties vietą, paleistos apylanka.

ALVORA GIPL

„Alvora“ nuotr. 

Įpjauti veikiantį dujotiekį su specialia aparatūra padėjo Belgijos įmonė „T. D. Williamson“. Tai buvo labai atsakingi darbai. Tokios technologijos didelio skersmens vamzdynams – o tai buvo didžiausio skersmens atjungimas Baltijos šalyse – naudojamos retai.

„Visi šie darbai mūsų įmonei gerai žinomi, o nuolat tobulėjant technikai ir jos patikimumui, darbas tampa malonesnis“, – sako „Alvoros“ vadovas.

Visą GIPL projekto automatizacijos dalį atliko Lietuvos įmonė „Elsis TS“, o Vilniaus universiteto suburta archeologų komanda nuo pat pradžios lygiagrečiai su statybos darbais 200 ha plote įvykdė žvalgomuosius tyrimus ir 9 tūkst. kv. m teritorijoje atliko archeologinius tyrinėjimus.

Grafiko įtampos: spėti per 3 savaites arba laukti metus

Šis projektas, pripažįsta „Alvoros“ vadovas T.Šidlauskas, įmonei buvo nemažas iššūkis.

ALVORA GIPL

„Alvora“ nuotr. 

„Projektui įvykdyti buvo suburta darbo grupė iš patikimų, itin patyrusių specialistų, kuriems vadovavo ilgametę patirtį turintis statybos vadovas Vladimiras Ževžikovas. Siekdami, kad laikantis numatytų terminų būtų išsaugota aukšta darbų kokybė, griežtai kontroliavome kalendorinį darbų planą, – dalijasi T.Šidlauskas. – Projekto darbuose dalyvavo ne tik beveik visi mūsų įmonės darbuotojai, bet ir subrangovai, tad suvaldyti daugiau kaip 250 žmonių, koordinuoti, valdyti ir užtikrinti darbų kokybę buvo vienas iš rimtesnių iššūkių.“

ALVORA GIPL

„Alvora“ nuotr. 

Atsakingi išskirtinio projekto darbuotojai buvo patikrinti specialiųjų tarnybų, dokumentų valdymui buvo naudota padidinto saugumo programinė įranga. Kaip pastebi T.Šidlauskas, užsakovas „Amber Grid“ vykdė savo pažadą: nė vienas vamzdžio milimetras neliko nepatikrintas.

Šis projektas „Alvorai“ iššūkių kėlė nuo pat konkurso, kuriame teko susigrumti su stipriomis Lietuvos, Europos ir kitų šalių kompanijomis. Kitas iššūkis buvo laikas: projekto užbaigimo data buvo tarsi iškalta granite – nekeičiama jokiomis aplinkybėmis. Trasa kirto keletą saugomų teritorijų su laiko ir darbų ribojimais. Vienoje iš jų teko nemenkas išbandymas: jeigu darbų nespėjama atlikti per pirmas 3 savaites, teks laukti beveik metus, taip vėlinant ir kitus darbų etapus.

2020 m. pandemija apribojo galimybę atvykti rangovams iš Vokietijos ir Belgijos, pradėjo trūkinėti tiekimo grandinės – kilo reali grėsmė, kad projekto nepavyks įgyvendinti per numatytą laiką. Įtampas su 1,4 tūkst. sklypų, kuriuos reikėjo kirsti, savininkais teko mažinti net persodinant obelis ar riešutmedžius.

Pirmą kartą Lietuvoje dujotiekis buvo sujungtas su Lenkijos dujų trasa

Pirmą kartą Lietuvoje dujotiekis buvo sujungtas su Lenkijos dujų trasa: dviejų šalių – Lietuvos ir Lenkijos (JT S.A.) – rangovai nutiesė dujotiekį, kertantį valstybines sienas. Pasak T.Šidlausko, pats darbas nebuvo ypatingas, bet savo specifikos įnešė dvigubi – lietuviški ir lenkiški – derinimai, dviguba kontrolė.

„Šis GIPL projektas buvo didžiausias magistralinio dujotiekio statybos projektas ne tik „Alvorai“, bet ir nepriklausomos Lietuvos dujofikavimo istorijoje. Statybos tempai buvo itin spartūs, o reikėjo įgyvendinti net 4 skirtingus dujotiekio linijinės dalies etapus, pastatyti Santakos dujų apskaitos ir slėgio reguliavimo stotį, – sako „Alvoros“ vadovas T.Šidlauskas, akcentuodamas projekto vertę (79,85 mln. Eur be PVM rangos sutartis su „Alvora“ ir „Šiaulių dujotiekio statyba“) – tai yra vienas iš didžiausių projektų įmonės istorijoje. – Darbai baigti laiku, ir tai pavyko bendromis pastangomis. Didžiuojuosi savo komanda, kuri šauniai išlaikė šį sunkų egzaminą.“
Statybunaujienos.lt




Infrastruktūra

nuotrauka
2022-06-27 14:47
VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) per šių metų vasarą atliks valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 167 Smiltynė–Nida projektinius tyrinėjimus. Gavus priešprojektinių tyrinėjimų duomenis, bus parinkta keliui tvarkyti tinkamiausia remonto rūšis. Tvarkyti kelią yra būti...
nuotrauka
2022-06-27 09:16
Tvarių miestų plėtros ir statybų bendrovė „YIT Lietuva“ pradeda sostinės kelių transporto infrastruktūros tinklui itin svarbių Vilniaus miesto gatvių remonto darbus. Jie nuo birželio pabaigos bus vykdomi Rasų, Liepkalnio, Pramonės gatvėse ir Minsko plente. Iš viso bus suremontuota beveik 5 km kelio....
nuotrauka
2022-06-20 06:43
Atnaujintos požeminės komunikacijos ir kontaktinis troleibusų tinklas, dar daugiau erdvės pėstiesiems – tokius pokyčius jau šią vasarą pasitiks Nemuno gatvė Kaune. Pradėjus intensyvius darbus, nuo pirmadienio ši senamiesčio gatvė taps nepravažiuojama – nuo Priešgaisrinės gelbėjimo valdybos iki pat B...
nuotrauka
2022-06-17 12:03
Už „Rail Baltica“ projekto Lietuvoje įgyvendinimą atsakinga bendrovė „LTG Infra“ pasirašė sutartis su dviejų konkursų laimėtoju. Pagal vieną jų bus suplanuota Panevėžio geležinkelio mazgo infrastruktūra, pagal antrąją – rengiami regioninių stočių ir inžinerinių sistemų projektavimui reikalingi dokum...
nuotrauka
2022-06-10 08:20
Neringoje jau suprojektuota pėsčiųjų ir dviračių tako dalis nuo Smiltynės iki Juodkrantės (ruožai nuo 2,104 iki 2,956 km ir nuo 2,956 iki 15,567 km). Projektai galės būti realizuojami po to, kai bus gautas Kuršių nerijos nacionalinio parko direkcijos ir kitų suinteresuotų institucijų pritarimas. Pla...
nuotrauka
2022-06-09 11:05
Dujų perdavimo sistemos operatorius „Amber Grid“ pasirašė tris rangos darbų sutartis dėl dujų skirstymo stočių, esančių Kėdainiuose, Vievyje ir Grigiškėse rekonstrukcijos. Bendra sutarčių su viešąjį konkursą laimėjusia įmone „MT Group“ vertė – 7,6 mln. eurų.
nuotrauka
2022-06-09 09:26
Bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO), įgyvendindama Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo nuostatas, suregistravo skirstomajam tinklui elektros tinklų ir skirstomųjų dujotiekių apsaugos zonas viešajame registre. Nuo šiol, visi Lietuvos gyventojai savo Registrų centro išrašuose gali...
nuotrauka
2022-06-07 11:32
Rekonstravus magistralinio kelio už Kauno ties Giraitės kaimu (A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožas nuo 102,90 iki 107,00 km) ruožą, panaikinta viena pavojingiausių vieno lygio sankryžų valstybinės reikšmes kelių tinkle. Eismas per naujai įrengtą infrastruktūrą paleistas š. m. birželio 7 dieną.
nuotrauka
2022-06-03 11:31
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) išnagrinėjo ginčą tarp vartotojo ir AB „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) dėl apskaičiuotos prijungimo įmokos pagrįstumo.
nuotrauka
2022-06-02 09:11
Pasirašyta sutartis tarp Ukmergės savivaldybės valdomos įmonės „Ukmergės šiluma“ ir energetikos bendrovės „Ignitis“, kuri rajone įrengs 3,6 MW galios saulės elektrinių parką. Pagal pasirašytą sutartį „Ignitis“ bus atsakinga už elektrinės įrengimą ir jos priežiūrą pirmuosius dvylika mėnesių. Vėliau e...
nuotrauka
2022-05-30 12:01
Po Rusijos pradėto karo Ukrainoje, diskusijos apie įvairių Lietuvos sektorių saugumo stiprinimą ir atsiribojimą nuo rusiškų ir baltarusiškų verslų netyla. Ne išimtis ir noras greičiau nei suplanuota atsiskirti nuo elektros perdavimo sistemos BRELL, jungiančios tris Baltijos šalis, Rusiją ir Baltarus...
nuotrauka
2022-05-25 10:38
Lankydamasis Alytuje, susisiekimo ministras Marius Skuodis su miesto meru Nerijumi Cesiuliu ir savivaldybės atstovais aptarė regiono kelių tvarkymo ir priežiūros klausimus. Siekiant gerinti valstybei svarbių vietinės reikšmės kelių būklę, susisiekimo komunikacijoms Ulonų, Pulko, Santaikos gatvėse Al...
nuotrauka
2022-05-23 13:53
Reaguodama į Rusijos invazijos į Ukrainą sukeltus pasaulinės energijos rinkos sutrikimus, Europos Komisija pristatė planą RePowerEU, kuriame numato priemones, kaip pertvarkyti Europos energetikos sistemą, kad ji nebebūtų priklausoma nuo Rusijos iškastinio kuro, kuris naudojamas kaip ekonominis ir po...
nuotrauka
2022-05-20 09:17
VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija paskelbė viešąjį pirkimą magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai („Via Baltica“) ruožo nuo 72,50 km iki 79 km rekonstravimo darbams. Planuojama, kad sėkmingai atlikus viešųjų pirkimų procedūras, sutartis su rangovu būtų sudaryta šių metų III ketvirt...
nuotrauka
2022-05-20 05:51
Šnipiškės toliau atsinaujina – tarp Žalgirio iki Lvivo gatvių šiandien šventiškai atidaryta nauja beveik kilometro ilgio Kernavės gatvė. Gatvė įrengta rūpinantis, kad ji būtų patogi, saugi, žalia, gyva, kaimyniška, jauki.
nuotrauka
2022-05-19 10:42
Dėl prasidėjusio karo Ukrainoje Europos Sąjunga (ES) pasiryžo dar labiau skatinti žaliosios energijos transformaciją. Tokiu būdu ketinama pasiekti strateginių tikslų - drastiškai sumažinti savo priklausomybę nuo iškastinio kuro importo, spręsti klimato kaitos problemas ir suvaldyti įsibėgėjusią infl...
nuotrauka
2022-05-19 10:15
Vakarų Lietuvoje toliau modernizuojamas kelių tinklas ir išasfaltuojama vis daugiau kelių su žvyro danga. Savo eilės sulaukė ir rajoninis kelias Kretingalė-Plikiai-Smilgynai, kurio dviejų paskutinių dar neasfaltuotų ruožų remontu rūpinsis tvarių miestų plėtros ir statybų bendrovė „YIT Lietuva“. Netr...
nuotrauka
2022-05-17 15:32
Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“ kviečia Lietuvos mokslo ir verslo bendruomenes susipažinti su pirmąja Baltijos šalyse prie perdavimo tinklo prijungta 1 MW galios ir 1 MWh talpos baterija ir ją išmėginti.
nuotrauka
2022-05-17 10:14
Valstybinius kelius prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ praneša 2022–2025 m. sieksianti užtikrinti atliekamų darbų kokybę ir prisidėti prie saugumo keliuose didinimo.
nuotrauka
2022-05-16 14:51
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT), išnagrinėjo ginčą tarp vartotojo ir AB „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) dėl išduotų saulės elektrinės prijungimo sąlygų ir apskaičiuotos saulės elektrinės prijungimo įmokos pagrįstumo.

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra