2024 balandžio 19 d. penktadienis, 16:06
Reklama  |  facebook

ALVOROS su partneriais įgyvendintas projektas užtikrins Baltijos šalių ir Suomijos dujų rinkos integraciją į Europos dujų rinką

2022-02-15 07:10
„Lygiai per dvejus metus, pasaulinės pandemijos ir itin didelio neapibrėžtumo aplinkybėmis sėkmingai įgyvendintas dešimtmečius planuotas tarptautinės reikšmės GIPL projektas yra didelis pasiekimas. Tai pavyko padaryti atkakliomis projektą įgyvendinančių profesionalių specialistų ir partnerių pastangomis“, – sako GIPL projektą įgyvendinusio dujų perdavimo sistemos operatoriaus „Amber Grid“ vadovas Nemunas Biknius.
nuotrauka
„Amber Grid“ nuotr.


Minimos įmonės
Amber Grid, AB
Alvora, UAB
Šiaulių dujotiekio statyba, UAB
Elsis TS, UAB
GIPL – itin svarbus energetikos infrastruktūros projektas ne tik Lietuvai – tai buvo, „Amber Grid“ vadovo N.Bikniaus žodžiais, ir įsipareigojimas Baltijos šalims, Suomijai, kuri neseniai susijungė su Estijos dujų tinklais, Lenkijai bei kitoms Europos valstybėms dėl dar vienos nepriklausomos dujų tiekimo arterijos sukūrimo. GIPL dujotiekį kūrusių ir stačiusių žmonių dėka izoliuota Baltijos šalių dujų rinka pagaliau bus sujungta su Europos dujų rinka. Tai didelė atsakomybė, kalbant apie Lietuvos energetinę laisvę, pasirinkimą ir konkurencingesnę verslo aplinką.

Tarptautinį dujotiekių jungties tarp Lietuvos ir Lenkijos GIPL statybų projektą įgyvendino stipri, susitelkusi komanda, sudaryta iš patyrusių „Amber Grid“ ir viešąjį tarptautinį konkursą laimėjusių rangovų – „Alvoros“ ir „Šiaulių dujotiekio statybos“ – specialistų.

Nemunas Biknius AMBER GRID

„Amber Grid“ vadovas
Nemunas Biknius.
„Amber Grid“ nuotr. 

„Technologiškai sudėtingas, didelio masto GIPL statybų projektas visus 24 mėnesius vyko pagal grafiką ir net jį aplenkiant. Būtent labai aiškus darbų grafikas, numatantis kiekvienos savaitės darbus, leido įvertinti rangovo planavimą ir sekti progresą. Projektinės drausmės principas, bendradarbiavimas ir atskaitomybė buvo pagrindinės veiklos kryptys, padėjusios tinkamai ir laiku įgyvendinti projektą, – akcentuoja N.Biknius. – Taip pat itin didelis dėmesys buvo skiriamas darbuotojų saugai ir rizikų, susijusių su Covid-19 pandemija, valdymui. Dujotiekis buvo tiesiamas per 9 savivaldybes, todėl reikėjo maksimalių pastangų, kad gyventojai kuo mažiau pajustų, jog vyksta statybos.“

Daugiau kaip 15 tūkst. siūlių tikrintos rentgenu ir ultragarsu

GIPL projekto metu, naudojant automatinį suvirinimą, suvirinimą pusautomačiais ir elektrolankinį suvirinimą, suvirinta ir paklota 165 km plieninių izoliuotų vamzdžių, įrengta 19 iš AB „Amber Grid“ dispečerinio centro valdomų čiaupų aikštelių, skirtų paleisti ar išjungti dujotiekį.

Tomas Šidlauskas ALVORA GIPL

Alvora“ vadovas 
Tomas Šidlauskas.
„Alvora“ nuotr. 

Pasitelkus BIM metodologiją, pastatyta visiškai automatizuota, valdoma ir kontroliuojama iš dispečerinio centro Santakos dujų apskaitos ir slėgio reguliavimo stotis, kuri tarnaus kaip vartai dujoms patekti į Lietuvą ir į Lenkiją.

„Visos daugiau nei 15 tūkst. suvirinimo siūlių peršviestos rentgeno spinduliai, buvo patikrinta jų kokybė, o ypač svarbios suvirinimo siūlės buvo tikrintos dar ir ultragarsu. Siūles patikrinus radiografiniu būdu ir paklojus visą vamzdį, jis buvo išbandytas ir padidintu slėgiu. Tada vidinę diagnostiką vykdė į vidų įleistas „Rosen“ (Vokietija) kompanijos robotas, kuris matavo vidinę ertmę, ieškodamas galimų paslėptų mechaninių pažeidimų. Tik po teigiamų išvadų vamzdynas buvo jungiamas prie jau veikiančios atkarpos“, – apie kelių etapų kontrolę pasakoja įmonės „Alvora“ generalinis direktorius Tomas Šidlauskas.

Pasitelkus aplinką tausojančią horizontalaus kryptinio gręžimo (HDD) technologiją, 2 km vamzdynas buvo nutiestas per Nerį, kertant viena gija, ir Nemuną, klojant dvi lygiagrečias jungtis. HDD darbus vykdė Vokietijos įmonė „LMR Drilling“.

Įvykdė didžiausio skersmens veikiančio dujotiekio atjungimą Baltijos šalyse

Vienas iš atsakingiausių darbų, kuriuos teko įveikti „Alvorai“, buvo prisijungimas prie veikiančio GIPL dujotiekio vietoje, kur susikerta pagrindiniai Lietuvos dujotiekio vamzdynai. Kadangi nebuvo jokių galimybių nutraukti dujų tiekimą, buvo nuspręsta sumontuoti laikiną apylankos liniją: naudojant specialią įrangą ir nemažinant dujotiekio slėgio, vamzdis buvo įpjautas, ir dujos, atjungus jungties vietą, paleistos apylanka.

ALVORA GIPL

„Alvora“ nuotr. 

Įpjauti veikiantį dujotiekį su specialia aparatūra padėjo Belgijos įmonė „T. D. Williamson“. Tai buvo labai atsakingi darbai. Tokios technologijos didelio skersmens vamzdynams – o tai buvo didžiausio skersmens atjungimas Baltijos šalyse – naudojamos retai.

„Visi šie darbai mūsų įmonei gerai žinomi, o nuolat tobulėjant technikai ir jos patikimumui, darbas tampa malonesnis“, – sako „Alvoros“ vadovas.

Visą GIPL projekto automatizacijos dalį atliko Lietuvos įmonė „Elsis TS“, o Vilniaus universiteto suburta archeologų komanda nuo pat pradžios lygiagrečiai su statybos darbais 200 ha plote įvykdė žvalgomuosius tyrimus ir 9 tūkst. kv. m teritorijoje atliko archeologinius tyrinėjimus.

Grafiko įtampos: spėti per 3 savaites arba laukti metus

Šis projektas, pripažįsta „Alvoros“ vadovas T.Šidlauskas, įmonei buvo nemažas iššūkis.

ALVORA GIPL

„Alvora“ nuotr. 

„Projektui įvykdyti buvo suburta darbo grupė iš patikimų, itin patyrusių specialistų, kuriems vadovavo ilgametę patirtį turintis statybos vadovas Vladimiras Ževžikovas. Siekdami, kad laikantis numatytų terminų būtų išsaugota aukšta darbų kokybė, griežtai kontroliavome kalendorinį darbų planą, – dalijasi T.Šidlauskas. – Projekto darbuose dalyvavo ne tik beveik visi mūsų įmonės darbuotojai, bet ir subrangovai, tad suvaldyti daugiau kaip 250 žmonių, koordinuoti, valdyti ir užtikrinti darbų kokybę buvo vienas iš rimtesnių iššūkių.“

ALVORA GIPL

„Alvora“ nuotr. 

Atsakingi išskirtinio projekto darbuotojai buvo patikrinti specialiųjų tarnybų, dokumentų valdymui buvo naudota padidinto saugumo programinė įranga. Kaip pastebi T.Šidlauskas, užsakovas „Amber Grid“ vykdė savo pažadą: nė vienas vamzdžio milimetras neliko nepatikrintas.

Šis projektas „Alvorai“ iššūkių kėlė nuo pat konkurso, kuriame teko susigrumti su stipriomis Lietuvos, Europos ir kitų šalių kompanijomis. Kitas iššūkis buvo laikas: projekto užbaigimo data buvo tarsi iškalta granite – nekeičiama jokiomis aplinkybėmis. Trasa kirto keletą saugomų teritorijų su laiko ir darbų ribojimais. Vienoje iš jų teko nemenkas išbandymas: jeigu darbų nespėjama atlikti per pirmas 3 savaites, teks laukti beveik metus, taip vėlinant ir kitus darbų etapus.

2020 m. pandemija apribojo galimybę atvykti rangovams iš Vokietijos ir Belgijos, pradėjo trūkinėti tiekimo grandinės – kilo reali grėsmė, kad projekto nepavyks įgyvendinti per numatytą laiką. Įtampas su 1,4 tūkst. sklypų, kuriuos reikėjo kirsti, savininkais teko mažinti net persodinant obelis ar riešutmedžius.

Pirmą kartą Lietuvoje dujotiekis buvo sujungtas su Lenkijos dujų trasa

Pirmą kartą Lietuvoje dujotiekis buvo sujungtas su Lenkijos dujų trasa: dviejų šalių – Lietuvos ir Lenkijos (JT S.A.) – rangovai nutiesė dujotiekį, kertantį valstybines sienas. Pasak T.Šidlausko, pats darbas nebuvo ypatingas, bet savo specifikos įnešė dvigubi – lietuviški ir lenkiški – derinimai, dviguba kontrolė.

„Šis GIPL projektas buvo didžiausias magistralinio dujotiekio statybos projektas ne tik „Alvorai“, bet ir nepriklausomos Lietuvos dujofikavimo istorijoje. Statybos tempai buvo itin spartūs, o reikėjo įgyvendinti net 4 skirtingus dujotiekio linijinės dalies etapus, pastatyti Santakos dujų apskaitos ir slėgio reguliavimo stotį, – sako „Alvoros“ vadovas T.Šidlauskas, akcentuodamas projekto vertę (79,85 mln. Eur be PVM rangos sutartis su „Alvora“ ir „Šiaulių dujotiekio statyba“) – tai yra vienas iš didžiausių projektų įmonės istorijoje. – Darbai baigti laiku, ir tai pavyko bendromis pastangomis. Didžiuojuosi savo komanda, kuri šauniai išlaikė šį sunkų egzaminą.“
Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2024-04-16 18:27
Žemės gelmėse slypi neišnaudotas potencialas, kurį galima paversti energijos šaltiniu. Bendradarbiaujant su tarptautinėmis įmonėmis, KTU „M-Lab“ įsikūręs „Geoenergy Lab“ paramos būdu gavo beveik 3 mln. eurų vertės programinę įrangą, leidžiančią efektyviai modeliuoti žemės gelmių reiškinius. Tai svar...
nuotrauka
2024-04-12 13:47
Tarptautinė žaliosios energetikos bendrovė „Ignitis renewables" veikla rodo ryžtą tausoti aplinką. Prisijungusi prie ekspedicijos „Išsaugokime Baltiją", įmonė savo aplinkosauginių iniciatyvų sąrašą papildė dar viena svarbia priemone. Pasak įmonės atstovų, šis žingsnis taps dar vienu būdu užtikrinti,...
nuotrauka
2024-04-12 10:00
Klaipėdoje atnaujinta dar viena viešoji infrastruktūra – baigti šaligatvio nuo Sausio 15-osios g. iki Tiltų g. remonto darbai. Suremontuoto šaligatvio ruožas yra reprezentacinėje miesto vietoje, kultūros paveldo teritorijoje, prie vienos pagrindinių uostamiesčio gatvių – Taikos prospekto rytinėje pu...
nuotrauka
2024-04-10 12:56
Kovo pradžioje „Via Lietuva“ inicijuoti blogiausios šalyje kokybės magistralinio kelio A14 Vilnius-Utena rekonstrukcijos darbai įgauna pagreitį. Per mėnesį netoli 30 km siekiančioje atnaujinamo kelio atkarpoje jau atlikta 70 proc. visų paruošiamųjų darbų, išardyta 10 km ilgio betoninio kelio atkarpa...
nuotrauka
2024-04-08 10:44
Nepastovių orų lydima pavasario pradžia vis dar sunkina kelių su žvyro danga būklę. Nepaisant to, AB „Kelių priežiūra“ mechanizmai vien per šių metų kovo mėnesį jau sugreideriavo daugiau kaip 7 tūkst. kilometrų žvyrkelių. Kai kuriuose ypač sudėtinguose ruožuose darbai buvo kartojami kelis kartus. Be...
nuotrauka
2024-04-05 09:39
Turto bankas atidarė saulės parkus, kurie elektra aprūpina įmonės valdomus visuomeninės paskirties pastatus. Skaičiuojama, kad 2,21 MW suminės galios saulės parkai per 25 metų eksploatacijos laikotarpį CO2 emisiją sumažins kone 7 tūkst. tonų ir padengs didžiąją dalį elektros energijos poreikio pasta...
nuotrauka
2024-04-04 17:04
Pavasarį uostamiestyje skelbia intensyvėjantys miesto gatvių ir šaligatvių dangų atnaujinimo darbai. Kai kurios dangos nebuvo remontuotos jau kelis dešimtmečius – nuo tada, kai buvo paklotos. Atnaujintos dangos ne tik saugesnės pėstiesiems bei kitiems eismo dalyviams, bet ir atrodo estetiškiau.
nuotrauka
2024-04-03 13:11
Panevėžyje iki rudens planuojama pabaigti su europine magistrale „Via Baltica“ besijungiančios Smėlynės gatvės kapitalinio remonto darbus. Šiems darbams, kaip valstybei svarbiam vietinės reikšmės kelių projektui, 2024 m. skirta 722 tūkst. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų.
nuotrauka
2024-04-03 09:39
Atlikus kasmetę A. Goštauto g. estakados virš Geležinio Vilko g. apžiūrą, specialistai nustatė, jog reikia atlikti tilto sujungimo siūlių ir lietaus nuvedimo tinklo remontą. Kol kas remonto apimtys ir trukmė nėra žinomi, tam būtina atlikti detalesnį konstrukcijų vertinimą.
nuotrauka
2024-03-29 15:29
Kauno oro uostui ilgalaikiame Lietuvos oro uostų tinklo plėtros plane (angl. master plan) iki 2052 m. numatytas svarbus vaidmuo. Oro uosto plėtra ir diegiamos inovacijos leis žengti svarbius žingsnius plėtojant konkurencingą Lietuvos oro uostų modelį ir gerinant efektyvumą. Kauno oro uosto plėtra tu...
nuotrauka
2024-03-29 10:05
„Ignitis", valdanti didžiausią greito elektromobilių įkrovimo tinklą Lietuvoje „Ignitis ON", neapleidžia lyderio pozicijų elektromobilių įkrovimo tinklo plėtros srityje – sudarė sutartį su „Baltic Shopping Centers", valdančia Kaune įsikūrusį prekybos ir laisvalaikio centrą „Mega", dėl iš viso 20 ele...
nuotrauka
2024-03-28 14:43
Šiauliuose po žiemos sezono startavo darbai tranzitinėse miesto gatvėse – kapitalinio remonto darbai prasidėjo intensyvioje Pramonės gatvėje, toliau rekonstruojama ir modernizuojama Aukštabalio gatvė. Abu šie valstybei svarbūs vietinės reikšmės kelių projektai iš dalies finansuojami Kelių priežiūro...
nuotrauka
2024-03-27 17:02
Penkios Armėnijoje įsikūrusios įstaigos, įskaitant vaikų darželius, kultūrinį centrą ir nacionalinį politechnikos universitetą, netrukus naudosis lietuvių įrengtos saulės jėgainės elektros energija. Elektrinę įrengs Lietuvos saulės energetikos bendrovė „Solet".
nuotrauka
2024-03-27 16:57
Nepatvirtinta Seimo nario abejonė, kad leistinos generuoti galios rezervavimo ribojimai hibridinėms elektrinėms, kurias sudaro saulės ir vėjo elektrinės, yra neteisėti.
nuotrauka
2024-03-27 13:32
2024 m. Vilniaus miesto savivaldybės planuose – net 120 kilometrų ištisiniu būdu išasfaltuotų gatvių, apie 40 km sutvarkytų šaligatvių ir 12,5 km įrengtų dviračių takų. Šiemet sostinės susisiekimo infrastruktūros tvarkymui bus skiriama 74 mln. Eur.
nuotrauka
2024-03-26 09:51
Lietuvoje žaliąją elektros energiją jau perka daugiau nei kas dešimtas Lietuvos gyventojas. Labiausiai tarp jų išsiskiria 26-25 m. gyventojai, bendrai jie sudaro daugiau nei trečdalį (35,5 proc.) perkančiųjų žalią elektros energiją.
nuotrauka
2024-03-25 16:03
„Via Lietuva“ (anksčiau – Lietuvos automobilių kelių direkcija), Susisiekimo ministerijos siūlymu, parengė atnaujintus reikalavimus asfalto sluoksnių įrengimo darbams valstybinės reikšmės keliuose. Nurodoma, kad atnaujintas taisyklių projektas padidins naujų asfalto dangų tarnavimo laiką, sumažins k...
nuotrauka
2024-03-25 15:47
Tarptautinė žaliosios energetikos bendrovė „Ignitis renewables" pasirašė 82 mln. eurų finansavimo sutartį su Europos investicijų banku (EIB) ir Šiaurės investicijų banku (NIB) dėl 94 megavatų (MW) Pomeranijos vėjo parko Lenkijoje.
nuotrauka
2024-03-25 13:46
Aplinkos ministerijos Vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos teikimo komisija patvirtino reikalavimus projektams, kuriais siekiama besivystančiose šalyse švelninti klimato kaitą ir diegti atsinaujinančius energijos išteklius perduodant Lietuvos patirtį.
nuotrauka
2024-03-22 12:53
Iki šiol viešojoje Lietuvos geležinkelių infrastruktūroje buvo naudojamos tokios garsą atspindinčios ir jį sugeriančios sienelės, kurios negeneruoja papildomos pridėtinės vertės, tik nuolatines sąnaudas. Tačiau tai pakeis šalyje vykdomas analogų neturintis pilotinis projektas – jo kūrėjai pasiūlė in...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra