ĮSPŪDINGIAUSIOS EKSPOZICIJOS. Paroda – kaip metų įvykis įmonei. Kodėl ne visiems pavyksta?
Jungtinės parodos RESTA ir BALDAI IR DIZAINO SPRENDIMAI įspūdingiausiomis ekspozicijomis tapo: UAB OXYGEN GROUP, ekspoziciją kūrė pati įmonė (Martynas Martikonis); UAB BLULITA, ekspoziciją kūrė „Dizaino grupė“, Mantas Veržbickas; UAB VILMERS, ekspoziciją kūrė pati įmonė (architektė Džesika Kulpytė); UAB STRUCTUM PROJEKTAI, ekspoziciją kūrė pati įmonė (architektė Agnė Tamašauskaitė); SCHÖCK BAUTEILE GmbH, ekspoziciją kūrė „Ekspozicijų centras“.
Parodos ekspozicijas vertino komisija: portalo Statybunaujienos.lt redaktorė Genė Drungilienė, LITEXPO Infrastruktūros aptarnavimo grupės vadovas Janas Klimas; „Raseinių statyba“ vadovas Saulius Bekampis ir įmonės architektas Domantas Lukšėnas, „Architektūros linija“ architektas Faustas Lasys.
Maža įmonė ar ekspozicija – ne kliūtis būti aiškiai matomiems
Kad į ekspoziciją užsuktų lankytojai, reikia patraukti jų dėmesį: spalvomis, vaizdu, garsais, judesiu, gal net kvapais, akcentavo komisija. Ir lankytojui turi būti aišku, į kieno stendą jis pateko: į jungtinį kelių įmonių, prekinių ženklų ar konkrečios įmonės, kuri pristato kelis prekinius ženklus.
Lauko erdvėje buvo gausu įmonių, todėl išsiskirti buvo ne taip paprasta. Tradiciškai prie įėjimo į teritoriją rikiavosi įmonės, pristatančios augalus. Tarp chaotiškai eksponuojamų augalų išsiskyrė Garliavos medelynas, kuris iš augalų sukūrė kompozicijas. Komisijos pastebėjimu, ekspozicijos vertę didina kuo įvairesnis informacijos apie įmonę ir jos gaminius pateikimas. Pvz., QR kodų naudojimas: tai leidžia lankytojams gauti daugiau informacijos, greitai ir patogiai susipažinti su didesniu įmonės paslaugų ar prekių spektru. Kada nėra galimybės ar išteklių patraukti lankytojų dėmesį išskirtinio dizaino ar turinio ekspozicija, Domanto Lukšėno pastebėjimu, verta pasinaudoti ir kitais elementais: nuotraukomis iš gamybos proceso, pristatyti įmonės vertybes, kaip, pvz., šeimos verslas. Pasitelkti garsą ar veiksmą, kuris atkreiptų lankytojų dėmesį.
Buvo kelios įmonės, kurios pademonstravo, kaip net nedidelėje erdvėje efektyviai pristatyti savo gaminius, sukuriant iš jų kompozicijas, kur labai aiškiai matoma jų paskirtis. Tačiau pritrūko estetikos. Didžiausio komisijos dėmesio lauke sulaukė BLULITA ekspozicija – ne tik dėl ryškiai matomo spalvoto statinio, bet ir gebėjimo apjunti kelis prekinius ženklus, kur aiškiai matoma, kas kokiam prekės ženklui atstovauja. Kaip pastebėjo Saulius Bekampis, didžiausios vertės jiems kaip tik ir suteikė jungtinė ekspozicija.
Kaip suvaldyti dideles erdves ir išskirti mažesnes
Baldų parodos dalyviams sudėtingiausia užduotis – kaip sukurti kompoziciją, kuri netaptų parduotuvės dalimi, nesusilietų su šalia esančiomis panašiomis ekspozicijomis ir taptų išskirtinėmis. Vienas iš būdų, kaip pastebėjo Janas Klimas, sukurti – šviesomis, interjeru, kitomis detalėmis – jaukią erdvę, kuri trauktų ateiti ir joje pabūti. Arba pasinaudoti savo skirtybėmis, kokių suteikia interjero detalių gamintojams, tiekėjams: ekspozicijoje sukurti judančią kompoziciją, mozaiką, kokią sukūrė BYGMA, iš namų dekoro elementų.
VILMERS, kaip pastebėjo Faustas Lasys, puikiai suvaldė didelę erdvę, pačiame centre įkurdinę šviesios spalvos baldų kompoziciją, o ekspoziciją atriboję ne plokštėmis, o lengvomis užuolaidomis, kurios leidžia suvokti ekspozicijos tūrius, bet išvengti griežto ribojimo sienomis. Tokiu būdu VILMERS ekspozicija tapo baldų parodos centru – išskirtiniu, bet palaikančiu gerą kaimynystę su kitomis ekspozicijomis. O QR kodai ant baldų suteikė didesnių informacijos galimybių.Galvosūkis lankytojui: ką iš tiesų pristato įmonė?
Atsinaujinanti energetika išgyvena intensyvią plėtrą, tačiau kaip tai pademonstruoti parodoje? Skirtingų komisijos vertinimų sulaukė ekspozicijos su automobiliais: vieni tai priėmė kaip saulės energetikos galimybių demonstravimą, kiti – dėmesio atitraukimą nuo saulės modulių. OMNISPOWER BALTIC parodoje pristatė namo su saulės elementais modelį, kuris, pasitelkus išmaniąsias technologijas, planšetėje sukūrė alternatyvią realybę.
Pridėtinės vertės suteikia tiek tinkamai parinkta koncepcija, tiek vieta, kaip ir gebėjimas sukurti tvarkingą ir estetišką ekspoziciją, kaip tai pavyko STRUCTUM PROJEKTAI, kurios ekspozicija taip pat buvo naudojama ir kaip vieta renginiui.
Kaip pastebėjo komisija, įmonė, dalyvaudama parodoje, turi nepamiršti svarbiausių dalykų: pirmiausia, kas yra tas objektas, kuris bus pristatomas, o antra – kaip jį pristatyti, padaryti kuo aiškiau matomu ir suvokiamu.
Merilin Monro arba kaip pasinaudoti atpažįstamumu
Šių metų parodoje 4-oji salė, kurioje įsikūrė inžinerinių sistemų gamintojai ir tiekėjai, nukonkuravo paprastai įdomiausia laikytą 5-ąją salę. O Merilin Monro jau nebe pirmą kartą padeda įmonėms tapti ryškiau matomoms. 2017 m. parodoje RESTA Merilin Monro įvaizdžiu ir jos fraze apie deimantus kaip geriausius moterų draugus pasinaudojo deimantinių grąžtų įmonė. Šįkart garsiosios aktorės įvaizdžiu pasinaudojo OXYGEN GROUP. Plevenantis Monro sijonėlis, atėjęs iš JAV prezidento gimtadienio sveikinimo, įmonei tapo jos gaminių funkcijos – vėdinimo – asociacija: kaip ir juokais, ir rimtai pastebėjo S.Bekampis, atpažįstamas aktorės įvaizdis ne tik patraukia lankytojų dėmesį, bet ir lengvai plevenantis audinys specialistui sufleruoja tai esant gerą vėdinimo sistemą.
Įmonės CELSIS stendas buvo vienas iš gausiai lankomų stendų. To prekybos įmonė pasiekė po vienu stogu sutelkusi įvairių gamintojų atstovus. Analogišką kelią pasirinko ir SANLĖJA: ant pramoninių konstrukcijų patalpino nuotraukas, prie kurių išeksponavo įvairių gamintojų produktus. Taip pavyko išvengti perkrovimo bei atlaisvinti erdvę gausiems lankytojams ir suteikti aiškią informaciją, kur, kokiai paskirčiai (vaizdas nuotraukoje) naudojamas konkretus eksponuojamas gaminys.
Netikėtu akcentu tapo fojė prie 4 salės įsikūrusi kalėdinė ekspozicija, kurią pristatė įmonė iš Latvijos FIRST SERVICE, primindama, kad roges reikia ruošti vasarą. Daugelyje pasaulio parodų dalyvaujanti įmonė parodai RESTA sumažino ekspozicinį balioną, kad jis tilptų LITEXPO fojė. Tuo pat metu komisijos nariai rekomenduoja atsisakyti mažų dalinamų balionų, kurie labiau tinka vaikų ar proginiuose renginiuose, kai išskrido ir jų neliko, o specializuotoje parodoje, skirtoje statybos verslui, dažniau verčia pasijusti nesmagiai arba bandyti mandagiai atsisakyti. Kaip tik dėl to parodose mažėja ir vaikštant brukamų leidinių.
Neišnaudotos galimybės ir LEGO efektas
Parodoje buvo daug įvairių ir vizualiai patrauklių gaminių, produktų, iliustracijų, prie kurių norėjosi prieiti, tačiau priėjus, kaip pastebėjo komisijos nariai, matai savaime gražų daiktą, bet nieko nepasakantį apie gaminį, jo galimybes. „Blokeliai, kurių buvo parodoje, yra puiki medžiaga įvairioms konstrukcijoms – kaip LEGO. Iš jų galima sukonstruoti bet ką ir būti ryškiai matomiems ir įdomiems“, – sakė F.Lasys.
Vertintojų pastebėjimu, dažnai noras eksponatus įkurdinti kuo arčiau lankytojo atsigręžia kitu galu: ekspozicijose dirbantys žmonės eksponatais atsitveria nuo žmonių ir praranda bendravimo, pokalbio užmezgimo galimybę.
Specializuotas parodas lanko ne tik privatūs asmenys, kurie domisi būsto statyba, įrengimu, bet ir profesionalai. Kaip tik ir todėl išskirtine šioje salėje tapo SCHÖCK BAUTEILE ekspozicija, kurioje dirbę įmonės atstovai „išlaikė profesionalo egzaminą“: jie ne tik surado būdą, kaip vizualiai parodyti balkono armavimo elementą šalčio tiltelio sumažinimui, įrengiant gembinius balkonus, bet ir, S.Bekampio vertinimu, gebėjo profesionaliai suteikti išsamią techninę informaciją.
Šioje salėje, kaip ir visoje parodoje, buvo įmonių, kurių stendai nesikeičia daugelį metų. Atpažįstamumas gerai, tačiau jis nebetraukia lankytojų, nes ta pati ekspozicija daugelį metų nejučia perša mintį, kad „nieko naujo nėra“.Metų įvykis ar darbas privalomai
Dalyvavimas parodoje turi būti vertinamas kaip įmonės metų įvykis, nes per 3 parodos dienas atsiranda galimybė pristatyti savo įmonę, paslaugas, gaminius dideliam lankytojų skaičiui. Viena to įvykio dedamoji yra ekspozicija, o kita – joje dirbantys žmonės. Todėl į parodą verta siųsti pačius geriausius, komunikabiliausius darbuotojus, kurie, kaip taikliai pastebėjo J.Klimas, ne atrodytų saugantys nuo vagių eksponatus, o pristatantys įmonę.
Niekada nenusibosta žiūrėti į degančią ugnį, tekantį vandenį ir dirbantį žmogų. Todėl komisijos nariai rekomenduoja naudoti funkcionalumą, ieškoti būdų, kaip paveikti įvairias lankytojų jusles: gal gerai vėdinamose salėse bus sudėtinga iškvėpinti vien savo ekspoziciją, bet dėmesį galima patraukti vaizdu, garsu, judesiu. Užuot sustačius gaminius, verčiau pademonstruoti jų galimybes. Tokia tendencija stebima ir pastarojo meto parodose visame pasaulyje.---------------------------------------------------------
Konkurso „Įspūdingiausios RESTA ekspozicijos“ nugalėtojams įteikti 500 eurų vertės LITEXPO dovanų kuponai reklaminėms paslaugoms.
Renginio organizatoriai – portalas www.statybunaujienos.lt ir Lietuvos parodų ir kongresų centras LITEXPO
LITEXPO nuotr.