2024 balandžio 19 d. penktadienis, 14:47
Reklama  |  facebook

ĮSPŪDINGIAUSIOS EKSPOZICIJOS. Paroda – kaip metų įvykis įmonei. Kodėl ne visiems pavyksta? Fotogalerija

2023-05-03 08:49
Jau penktą kartą Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO vykstančios tarptautinės statybų verslo parodos RESTA metu buvo įvardintos įspūdingiausios ekspozicijos. Konkurso „Įspūdingiausios RESTA ekspozicijos“ vertinimo komisija analizavo, kodėl vienoms įmonėms pavyksta būti matomoms, išskirtinėms, o kitos sulaukia vos vieno kito lankytojo.
nuotrauka
Konkurso vertinimo komisijos posėdis. Portalo Statybunaujienos.lt nuotr.


Minimos įmonės
LITEXPO Lietuvos parodų ir kongresų centras, UAB
Raseinių statyba, UAB
Architektūros linija, Lietuvos ir Suomijos UAB,
OXYGEN group, UAB
Vilmers, UAB
Blulita, UAB
Schöck Bauteile GmbH,

Jungtinės parodos RESTA ir BALDAI IR DIZAINO SPRENDIMAI įspūdingiausiomis ekspozicijomis tapo: UAB OXYGEN GROUP, ekspoziciją kūrė pati įmonė (Martynas Martikonis); UAB BLULITA, ekspoziciją kūrė „Dizaino grupė“, Mantas Veržbickas; UAB VILMERS, ekspoziciją kūrė pati įmonė (architektė Džesika Kulpytė); UAB STRUCTUM PROJEKTAI, ekspoziciją kūrė pati įmonė (architektė Agnė Tamašauskaitė); SCHÖCK BAUTEILE GmbH, ekspoziciją kūrė „Ekspozicijų centras“.

Parodos ekspozicijas vertino komisija: portalo Statybunaujienos.lt redaktorė Genė Drungilienė, LITEXPO Infrastruktūros aptarnavimo grupės vadovas Janas Klimas; „Raseinių statyba“ vadovas Saulius Bekampis ir įmonės architektas Domantas Lukšėnas, „Architektūros linija“ architektas Faustas Lasys.

Maža įmonė ar ekspozicija – ne kliūtis būti aiškiai matomiems

Kad į ekspoziciją užsuktų lankytojai, reikia patraukti jų dėmesį: spalvomis, vaizdu, garsais, judesiu, gal net kvapais, akcentavo komisija. Ir lankytojui turi būti aišku, į kieno stendą jis pateko: į jungtinį kelių įmonių, prekinių ženklų ar konkrečios įmonės, kuri pristato kelis prekinius ženklus.

Lauko erdvėje buvo gausu įmonių, todėl išsiskirti buvo ne taip paprasta. Tradiciškai prie įėjimo į teritoriją rikiavosi įmonės, pristatančios augalus. Tarp chaotiškai eksponuojamų augalų išsiskyrė Garliavos medelynas, kuris iš augalų sukūrė kompozicijas. Komisijos pastebėjimu, ekspozicijos vertę didina kuo įvairesnis informacijos apie įmonę ir jos gaminius pateikimas. Pvz., QR kodų naudojimas: tai leidžia lankytojams gauti daugiau informacijos, greitai ir patogiai susipažinti su didesniu įmonės paslaugų ar prekių spektru. Kada nėra galimybės ar išteklių patraukti lankytojų dėmesį išskirtinio dizaino ar turinio ekspozicija, Domanto Lukšėno pastebėjimu, verta pasinaudoti ir kitais elementais: nuotraukomis iš gamybos proceso, pristatyti įmonės vertybes, kaip, pvz., šeimos verslas. Pasitelkti garsą ar veiksmą, kuris atkreiptų lankytojų dėmesį.

Buvo kelios įmonės, kurios pademonstravo, kaip net nedidelėje erdvėje efektyviai pristatyti savo gaminius, sukuriant iš jų kompozicijas, kur labai aiškiai matoma jų paskirtis. Tačiau pritrūko estetikos. Didžiausio komisijos dėmesio lauke sulaukė BLULITA ekspozicija – ne tik dėl ryškiai matomo spalvoto statinio, bet ir gebėjimo apjunti kelis prekinius ženklus, kur aiškiai matoma, kas kokiam prekės ženklui atstovauja. Kaip pastebėjo Saulius Bekampis, didžiausios vertės jiems kaip tik ir suteikė jungtinė ekspozicija.

Kaip suvaldyti dideles erdves ir išskirti mažesnes

Baldų parodos dalyviams sudėtingiausia užduotis – kaip sukurti kompoziciją, kuri netaptų parduotuvės dalimi, nesusilietų su šalia esančiomis panašiomis ekspozicijomis ir taptų išskirtinėmis. Vienas iš būdų, kaip pastebėjo Janas Klimas, sukurti – šviesomis, interjeru, kitomis detalėmis – jaukią erdvę, kuri trauktų ateiti ir joje pabūti. Arba pasinaudoti savo skirtybėmis, kokių suteikia interjero detalių gamintojams, tiekėjams: ekspozicijoje sukurti judančią kompoziciją, mozaiką, kokią sukūrė BYGMA, iš namų dekoro elementų.

VILMERS, kaip pastebėjo Faustas Lasys, puikiai suvaldė didelę erdvę, pačiame centre įkurdinę šviesios spalvos baldų kompoziciją, o ekspoziciją atriboję ne plokštėmis, o lengvomis užuolaidomis, kurios leidžia suvokti ekspozicijos tūrius, bet išvengti griežto ribojimo sienomis. Tokiu būdu VILMERS ekspozicija tapo baldų parodos centru – išskirtiniu, bet palaikančiu gerą kaimynystę su kitomis ekspozicijomis. O QR kodai ant baldų suteikė didesnių informacijos galimybių.

Galvosūkis lankytojui: ką iš tiesų pristato įmonė?

Atsinaujinanti energetika išgyvena intensyvią plėtrą, tačiau kaip tai pademonstruoti parodoje? Skirtingų komisijos vertinimų sulaukė ekspozicijos su automobiliais: vieni tai priėmė kaip saulės energetikos galimybių demonstravimą, kiti – dėmesio atitraukimą nuo saulės modulių. OMNISPOWER BALTIC parodoje pristatė namo su saulės elementais modelį, kuris, pasitelkus išmaniąsias technologijas, planšetėje sukūrė alternatyvią realybę.

Pridėtinės vertės suteikia tiek tinkamai parinkta koncepcija, tiek vieta, kaip ir gebėjimas sukurti tvarkingą ir estetišką ekspoziciją, kaip tai pavyko STRUCTUM PROJEKTAI, kurios ekspozicija taip pat buvo naudojama ir kaip vieta renginiui.

Kaip pastebėjo komisija, įmonė, dalyvaudama parodoje, turi nepamiršti svarbiausių dalykų: pirmiausia, kas yra tas objektas, kuris bus pristatomas, o antra – kaip jį pristatyti, padaryti kuo aiškiau matomu ir suvokiamu.

Merilin Monro arba kaip pasinaudoti atpažįstamumu

Šių metų parodoje 4-oji salė, kurioje įsikūrė inžinerinių sistemų gamintojai ir tiekėjai, nukonkuravo paprastai įdomiausia laikytą 5-ąją salę. O Merilin Monro jau nebe pirmą kartą padeda įmonėms tapti ryškiau matomoms. 2017 m. parodoje RESTA Merilin Monro įvaizdžiu ir jos fraze apie deimantus kaip geriausius moterų draugus pasinaudojo deimantinių grąžtų įmonė. Šįkart garsiosios aktorės įvaizdžiu pasinaudojo OXYGEN GROUP. Plevenantis Monro sijonėlis, atėjęs iš JAV prezidento gimtadienio sveikinimo, įmonei tapo jos gaminių funkcijos – vėdinimo – asociacija: kaip ir juokais, ir rimtai pastebėjo S.Bekampis, atpažįstamas aktorės įvaizdis ne tik patraukia lankytojų dėmesį, bet ir lengvai plevenantis audinys specialistui sufleruoja tai esant gerą vėdinimo sistemą.

Įmonės CELSIS stendas buvo vienas iš gausiai lankomų stendų. To prekybos įmonė pasiekė po vienu stogu sutelkusi įvairių gamintojų atstovus. Analogišką kelią pasirinko ir SANLĖJA: ant pramoninių konstrukcijų patalpino nuotraukas, prie kurių išeksponavo įvairių gamintojų produktus. Taip pavyko išvengti perkrovimo bei atlaisvinti erdvę gausiems lankytojams ir suteikti aiškią informaciją, kur, kokiai paskirčiai (vaizdas nuotraukoje) naudojamas konkretus eksponuojamas gaminys.

Netikėtu akcentu tapo fojė prie 4 salės įsikūrusi kalėdinė ekspozicija, kurią pristatė įmonė iš Latvijos FIRST SERVICE, primindama, kad roges reikia ruošti vasarą. Daugelyje pasaulio parodų dalyvaujanti įmonė parodai RESTA sumažino ekspozicinį balioną, kad jis tilptų LITEXPO fojė. Tuo pat metu komisijos nariai rekomenduoja atsisakyti mažų dalinamų balionų, kurie labiau tinka vaikų ar proginiuose renginiuose, kai išskrido ir jų neliko, o specializuotoje parodoje, skirtoje statybos verslui, dažniau verčia pasijusti nesmagiai arba bandyti mandagiai atsisakyti. Kaip tik dėl to parodose mažėja ir vaikštant brukamų leidinių.

Neišnaudotos galimybės ir LEGO efektas

Parodoje buvo daug įvairių ir vizualiai patrauklių gaminių, produktų, iliustracijų, prie kurių norėjosi prieiti, tačiau priėjus, kaip pastebėjo komisijos nariai, matai savaime gražų daiktą, bet nieko nepasakantį apie gaminį, jo galimybes. „Blokeliai, kurių buvo parodoje, yra puiki medžiaga įvairioms konstrukcijoms – kaip LEGO. Iš jų galima sukonstruoti bet ką ir būti ryškiai matomiems ir įdomiems“, – sakė F.Lasys.

Vertintojų pastebėjimu, dažnai noras eksponatus įkurdinti kuo arčiau lankytojo atsigręžia kitu galu: ekspozicijose dirbantys žmonės eksponatais atsitveria nuo žmonių ir praranda bendravimo, pokalbio užmezgimo galimybę.

Specializuotas parodas lanko ne tik privatūs asmenys, kurie domisi būsto statyba, įrengimu, bet ir profesionalai. Kaip tik ir todėl išskirtine šioje salėje tapo SCHÖCK BAUTEILE ekspozicija, kurioje dirbę įmonės atstovai „išlaikė profesionalo egzaminą“: jie ne tik surado būdą, kaip vizualiai parodyti balkono armavimo elementą šalčio tiltelio sumažinimui, įrengiant gembinius balkonus, bet ir, S.Bekampio vertinimu, gebėjo profesionaliai suteikti išsamią techninę informaciją.

Šioje salėje, kaip ir visoje parodoje, buvo įmonių, kurių stendai nesikeičia daugelį metų. Atpažįstamumas gerai, tačiau jis nebetraukia lankytojų, nes ta pati ekspozicija daugelį metų nejučia perša mintį, kad „nieko naujo nėra“.

Metų įvykis ar darbas privalomai

Dalyvavimas parodoje turi būti vertinamas kaip įmonės metų įvykis, nes per 3 parodos dienas atsiranda galimybė pristatyti savo įmonę, paslaugas, gaminius dideliam lankytojų skaičiui. Viena to įvykio dedamoji yra ekspozicija, o kita – joje dirbantys žmonės. Todėl į parodą verta siųsti pačius geriausius, komunikabiliausius darbuotojus, kurie, kaip taikliai pastebėjo J.Klimas, ne atrodytų saugantys nuo vagių eksponatus, o pristatantys įmonę.

Niekada nenusibosta žiūrėti į degančią ugnį, tekantį vandenį ir dirbantį žmogų. Todėl komisijos nariai rekomenduoja naudoti funkcionalumą, ieškoti būdų, kaip paveikti įvairias lankytojų jusles: gal gerai vėdinamose salėse bus sudėtinga iškvėpinti vien savo ekspoziciją, bet dėmesį galima patraukti vaizdu, garsu, judesiu. Užuot sustačius gaminius, verčiau pademonstruoti jų galimybes. Tokia tendencija stebima ir pastarojo meto parodose visame pasaulyje.
---------------------------------------------------------

Konkurso „Įspūdingiausios RESTA ekspozicijos“ nugalėtojams įteikti 500 eurų vertės LITEXPO dovanų kuponai reklaminėms paslaugoms.

Renginio organizatoriai – portalas www.statybunaujienos.lt ir Lietuvos parodų ir kongresų centras LITEXPO

LITEXPO nuotr. 

Statybunaujienos.lt
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka




RESTA

nuotrauka
2024-04-10 14:13
Paskutinį balandžio savaitgalį, 25-27 d., LITEXPO parodų ir kongresų centras, kaip ir kasmet, vėl pakvies į svarbiausią šalyje statybų sektoriaus temoms dedikuotą parodą – „Resta 2024“. Pirmą kartą surengta dar 1994-aisiais, „Resta“ per 30 metų ženkliai išaugo, sustiprėjo ir dabar yra vienintelė spe...
nuotrauka
2024-02-07 15:06
Pandemija parodų verslui tapo tikrai egzistencine grėsme. Jos laikotarpiu LITEXPO pajamos smuko net penkis kartus. Panašią statistiką fiksavo ir parodų organizatoriai užsienyje. Pesimistiškesni analitikai netgi prognozavo, kad sektorius išgyvena negrįžtamus pokyčius ir patyrė neatitaisomą žalą. Vis ...
nuotrauka
2023-05-30 13:31
Didžiausiai Baltijos šalyse tarptautinei statybų verslo parodai „Resta“ suteiktas Pasaulinės parodų industrijos asociacijos UFI sertifikatas. Lietuvos parodų ir kongresų centro LITEXPO teigimu, ši paroda yra vienintelė Baltijos šalyse, pelniusi tokį įvertinimą.
nuotrauka
2023-04-28 09:26
Jau penktą kartą įvyko konkursas „Įspūdingiausios parodos ekspozicijos“. Jungtinės RESTA ir BALDAI IR DIZAINO SPRENDIMAI 2023 parodos išrinktos įspūdingiausios ekspozicijos, įvardinti jų autoriai.
nuotrauka
2023-04-27 18:59
Ketvirtadienį, balandžio 27 d., LITEXPO atidaryta 3 dienas truksianti didžiausia Baltijos šalyse tarptautinė statybų verslo paroda „Resta 2023". Daugiausia dėmesio joje skiriama energiniam statinių tvarumui, skaitmeninei statybai, profesiniam orientavimui, darniam miestų vystymui ir Ukrainos atstaty...
nuotrauka
2023-04-18 10:43
Išmanių namų ekspertai šių metų tarptautinės statybų verslo parodos RESTA lankytojus balandžio 27–29 d. pasitiks pristatydami tvariam ir komfortiškam gyvenimui sukurtus gaminius. Estetiškų elektros instaliacijos prietaisų ir išmaniųjų sistemų gamintojo JUNG stende didžiausio dėmesio tikimasi naujos ...
nuotrauka
2023-02-03 07:30,      papildyta 2023-04-18 06:50, Komisijos nariai
Tarptautinės statybų verslo parodos RESTA metu jau penktą kartą įvyks konkursas „Įspūdingiausios RESTA ekspozicijos“ (ĮRE). Konkurso metu bus apdovanotos 5 įspūdingiausias ekspozicijas parengusios bendrovės bei architektai/projektuotojai, įrengę nugalėtojų ekspozicijas.
nuotrauka
2022-04-28 07:10
Paroda paprastai suvokiama kaip renginys, kurio metu lankytojams pristatomi eksponatai, sprendimai, veikla. Ir todėl svarbūs du klausimai: ką pristatyti ir kaip tai padaryti.
nuotrauka
2022-04-22 14:24
Medienos vilnos plokštės „Cewood“ Lietuvoje dar itin naujas produktas. Tuo tarpu Latvijoje, namų rinkoje, šis produktas naudojamas labai plačiai: nuo lubų apdailos privačiuose namuose iki daugelio mokyklų, verslo pastatų, kitų objektų atnaujinimo ir statybos projektų.
nuotrauka
2022-04-22 13:27
Mes gaminame priešgaisrinius produktus, kurie skirti pasyviai gaisrinei saugai. Rinkai pristatome įvairius sertifikuotus sprendimus: dūmų šalinimo kanalus, ugniai atsparius ortakius, plieninių ir medinių konstrukcijų apsaugą – tai labai platus spektras sprendimų, dalį kurių su partneriais (UAB FOGO)...
nuotrauka
2022-04-22 11:30
RESTOJE pristatome dvi temas, kurios būdingos mūsų įmonei: išmaniosios technologijos ir dizainas. Parodos lankytojams pristatome naujas išmaniųjų namų sistemas, naujus lietimui jautrius ekranus, šiek tiek pigesnes naujas sistemas valdyti išmanius namus ir kaip visada – naujo dizaino, spalvų jungikli...
nuotrauka
2022-04-20 18:06
Šiemet jau ketvirtą kartą įvyko konkursas „Įspūdingiausios parodos ekspozicijos“. Pamatykite nugalėtojų ekspozicijas.
nuotrauka
2022-04-20 16:54
Šiandien, balandžio 20 d. Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO prasidėjo 4 dienas truksianti tarptautinė statybos ir remonto paroda RESTA, kuri šiemet vyksta kartu su paroda „Baldai ir dizaino sprendimai“.
nuotrauka
2022-04-19 10:52
Jau balandžio 22 d. apie statybų sektoriaus skaitmenizaciją, statybos leidimų išdavimo spartinimą ir reikalingus pokyčius sektoriuje bus diskutuojama jau 11-us metus iš eilės vykstančiame didžiausiame skaitmeninės statybos tematikos renginyje Lietuvoje – tarptautinėje konferencijoje „Skaitmeninė sta...
nuotrauka
2022-04-19 09:22
Žmogus – itin gerai prisitaikanti būtybė. Statybos, energetikos ar susijusių sektorių atveju tai reiškia gebėjimą sukurti ir naudoti technologijas, kurios įveikia ribojimus arba kuria pridėtinių verčių
nuotrauka
2022-04-15 07:48
Po dviejų metų pertraukos „Layher Baltic“ ir Baltijos pastolininkų asociacija BSA rengia antrąjį pastolininkų čempionatą. Dalyvauti jame rengiasi komandos ne tik iš Lietuvos, bet ir iš Suomijos, Švedijos, Norvegijos.
nuotrauka
2022-04-14 07:37
Kaip susikurti, įsirengti ir apstatyti namus? Kaip tai padaryti meniškai? Kokius baldus rinktis? Kaip estetiką suderinti su patogumu? Tai kiekvieno naujakurio klausimai, kurie neapleidžia ir sugalvojusių atnaujinti būstą.
nuotrauka
2022-04-05 13:26
Gyvai grįžtančioje parodoje RESTA įmonės pristatys ne tik naują požiūrį į tradicinius, įprastus dalykus, bet ir suteiks galimybę gyvai pamatyti tai, ko pasaulyje yra vos kelios dešimtys.
nuotrauka
2022-03-17 15:37
Balandžio 20–23 d. Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO vyks didžiausia Baltijos šalyse statybų verslo paroda RESTA. Kartu vyks ir paroda „Baldai ir dizaino sprendimai 2022“.
nuotrauka
2022-03-02 13:45,      papildyta 2022-04-14 06:00, Patikslinta informacija
Tarptautinės statybos ir remonto parodos RESTA metu jau ketvirtą kartą įvyks konkursas „Įspūdingiausios RESTOS ekspozicijos“ (ĮRE). Konkurso metu bus apdovanotos 5 įspūdingiausias ekspozicijas parengusios bendrovės bei architektai/projektuotojai, įrengę nugalėtojų ekspozicijas.

Statybunaujienos.lt » RESTA