Įmonių ir vadovų kontaktai internete. Kaip galima užsidirbti įtartiną reputaciją

Paprašyti redakcijos, portalo bendraautoriai ir keletas skaitytojų domėjosi statybų ir susijusio verslo tinklapiais. Jų prašėme įvertinti, kaip pateikti kontaktai, nes ir publikacijų autoriai, ir vadybininkai atvirai koneveikia bendroves, kai tenka internete ieškoti būtinos informacijos apie bendrovių darbuotojus, telefonus, elektroninius paštus.
Kontaktų paieška prilygsta kelių lygių internetiniam žaidimui
„Mano nuomone, šiais laikais įmonės veidas – ne graži administratorė, o internetinis puslapis. Atsivertus seniai atnaujintą, kartais ir 2011 m., neinformatyvų, prasto dizaino internetinį puslapį, taip ir norisi kuo greičiau paspausti išėjimo mygtuką ir daugiau niekados nebeužsukti“, – dalijosi vienas tinklapių stebėtojas. Kartais atsidaręs įmonės internetinį puslapį net nesupranti, kur patekai, kokia veikla užsiimančios įmonės puslapyje atsidūrei. Tenka patikrinti, ar tikrai tai ta pati įmonė, kurios ieškojau.
Ieškodami kontaktų, vartotojai nori juos gauti kuo trumpesniu keliu – kad visa būtų tiesiog akyse, kad taupytų laiką. Tačiau stebėtojai sakė juos neretai randantys nugrūstus apačion, parašytus neryškiai arba paslėptus kokioje nors kitoje pozicijoje, kaip, pvz., „Apie mus“, tad iki kontaktų dar reikia prasibrauti, nelygu internetiniuose žaidimuose, kai įveikinėjami keli lygiai. Įgudę interneto vartotojai sako tiesiog nuspėjantys, kur gali būti paslėpti kontaktai.
Dalykinės informacijos ieškantys vartotojai sako nesuvokiantys, kam rimtos bendrovės, besiverčiančios statybomis, o ne pramogų organizavimu, tinklapyje naudojama animacija, muzikėlės, prie pagrindinės informacijos reikia brautis kaip kortų kaladėje ieškant reikiamos kortos.
„Mokėkit pinigus, o visa kita jums neturi rūpėti“
Kai pagaliau pavyksta surasti kontaktų skiltį, laukia nusivylimas. Kontaktuose, dalijasi viena stebėtojų, pateikta informacija, kuri naudinga ne bendrauti, o tik sąskaitoms išrašyti: „Mokėkit pinigus, o visa kita jums neturi rūpėti“ – tik tokia mintis ir ateina į galvą, kai pamatai tokius kontaktus.“
Neretai bendrovės naudoja vadinamuosius laiškų langelius. Pamatęs tokį, uždarai ir išeini, nes erzina, kai prašo per daug visokiausių kontaktų, tavo informacijos – vos ne apie tave renka visą informaciją. Tokiu atveju, sako stebėtojai, žinai, kad informacijos reikės ilgai laukti, o kas dabar turi laiko? Dar įdomiau, kai darbuotojų ar vadovų mobiliuosius telefonus randi ne bendrovės tinklapyje, o kur nors kažkieno surinktuose kontaktuose.
„Kai randi visa, ko reikia, supranti, kad įmonė atvira, iš karto vyksta greitas darbas, atsiranda motyvacija, nes pasieksi reikiamą kontaktą reikiamu metu“, – dalijasi stebėtojai.Ką pasako ir sukuria vadovų šypsenos
Yra bendrovių, taip pat ir garsių, kurių kontaktuose nėra vadovų pavardžių, jau nekalbant apie kontaktus. Tada tenka „goglinti“ ir tikėtis, kad kas nors kada nors rašė apie tą įmonę ir paminėjo vadovą. Arba pateikti padalinių adresai – be darbuotojų, pavardžių, nurodyta vos po vieną bendrą telefono numerį.
Visi stebėtojai sutinka, kad suradus tinklapį su visais kontaktais, vadovų, o kartais ir visų darbuotojų nuotraukomis, darbuotis – vienas malonumas. „ Kai nuotraukose dar visi vadovai ir šypsosi, negali patikėti, kad tai yra lietuviškos bendrovės tinklapis“, – sako stebėtojai, tarstelėdami, kad paprastai tai yra užsienio rinkose dirbančios, tad ir civilizuotesnės bendrovės. Jų žodžiais, tokios nuotraukos perduoda gerą emociją ir tinklapio lankytojui, sukuria įspūdį, kad tai yra atvira, sėkmės lydima bendrovė.Slepiami kontaktai kelia įtarimų
Protokolo ir etiketo žinovas, Seimo narys Arminas Lydeka sako nesuprantąs, ką bendrovės nori paslėpti. Nes tinklapis be išsamesnės informacijos apie vadovus, be kontaktų, jo nuomone, leidžia kalbėti tik apie bandymą pasislėpti nuo klientų, nuo visuomenės, partnerių, kolegų.„Kada žmogus slepiasi? Tada, kai jis kažko bijo, vengia, kai jaučiasi nepatogiai, kai yra sietinas su neskaidria veikla. Ar slėpsis žmogus, darydamas gerus darbus? Nesigėdija žmogus savo vardo, gerų darbų, biografijos, tuomet jis skaidriai ir atvirai bendrauja su visuomene“, – sako protokolo ir etiketo žinovas, akcentuodamas, kad kontaktų slėpimas neturi nieko bendro su kuklumu, priešingai – tai vertintina kaip noras paslėpti kažkokius savo neskaidrius veiksmus, nenoras bendrauti su visuomene.
Kiekviena įmonė, anot A. Lydekos, siekia, kad jos vadovas būtų autoritetingas, gerbiamas visuomenėje žmogus. Tam dirbama, mokami pinigai, siekiama, kad jis būtų kviečiamas į rimtas konferencija, į asociacijų, įmonių, žiniasklaidos priemonių jubiliejus, vakarėlius ir kad jis būtų matomas ir gerbiamas kaip autoritetingas žmogus, nes gerai, kad įmonei vadovauja garbingas, autoritetingas, matomas ir žinomas žmogus.Ministrus ir parlamentarus pasiekti paprasčiau, negu įmonių vadovus
„Jeigu įmonė nori turėti kuo daugiau klientūros, gauti atsiliepimų, vertinimų apie savo produkciją, teikiamas paslaugas, tai kuo daugiau žmonių žinos kontaktus, tuo daugiau parašys ar paskambins. Tuo kiekviena sveikai mąstanti įmonė turi būti suinteresuota“, – sako etiketo žinovas A. Lydeka, pabrėždamas, kad jeigu įmonė yra skaidri, tvarkinga, garbinga, progresyvi, siekianti būti ne vienadiene, o veikti, klestėti ir eiti į priekį dešimtmečiais, šimtmečiais, tai savo tinklapiuose pateiks kuo išsamesnę informaciją – ir apie vadovus, ir apie įmonę. A. Lydekos žodžiais, tokia įmonė tinklapyje talpins ne tik vadovo vardą, pavardę, bet stengsis ir nuotrauką – net ne vieną – talpinti, įrašyti kuo daugiau kontaktų.
Gerbdama savo klientą ir norėdama gauti kuo daugiau naudos ir grįžtamosios informacijos, įmonė tinklapyje talpins kelis telefono numerius, nes gal kažkam patogiau į vienokį telefoną skambinti, o kitam – į kitokį. Bus pateikti ir keli elektroninio pašto adresai. Taip klientui suteikiama galimybė susisiekti su visais darbuotojais, visais skyriais. Didelėje įmonėje vadovas pats tikriausiai neatsilieps, bet atsakys administratorė.
Seimo narys, dabar europarlamentaras Petras Auštrevičius didžiuodamasis sakė, kad pats asmeniškai atsako į visus elektroninio pašto laiškus. Buvęs aplinkos ministras Valentinas Mazuronis, dabar taip pat europarlamentaras, savo mobiliojo telefono numerį buvo davęs visiems žurnalistams, atrodo, kad jis buvo laisvai prieinamas ir verslui. Ir atsiliepdavo pats, o kai negalėdavo, perskambindavo.
„Nieko gudresnio nėra ir versle, nes verslas kuria socialinį produktą, o ne aferas. Tad verslininkas, kaip ir politikas, nori, kad jo produkcija būtų žinoma“, – sako A. Lydeka. Todėl tiek verslininkui, tiek politikui svarbu būti atviram ir prisistatyti visuomenei, nemato skirtumo etiketo žinovas: jeigu žmogus nori būti geras verslininkas ir gauti gerą pelną, jis, kaip ir politikas, taip pat turi eiti į visuomenę atvirai.Viešinti naudinga ir samdomus vadovus, specialistus
Etiketo žinovas A. Lydeka sako, kad slėpti savo kontaktus, mažų mažiausia, – yra neišmintinga, nes verslininko interesas yra būti matomu. Vardui – tiek savininko, tiek įmonės, tuolab, kai įmonė pavadinta savininko vardu, – reklamuoti paprastai metami dideli pinigai, dirbama dešimtmečiais. Specialistai sako, kad verta padirbėti ir dėl samdomo vadovo žinomumo.
Įmonės moka didelius pinigus, kad pasamdytų kuo žinomesnį, geresnį vadybininką. „Jeigu jis vienoje įmonėje buvo žinomas, kitoje, tai svarbu, kad tas žmogus dabar vadovauja mano įmonei, – sako A. Lydeka. – Galima kurti ir naujus vardus – pasamdei eilinį jauną vaikinuką, kuris tiesiog gabus ir protingas, dar neturi sukurto vardo ženklo, bet informacinių technologijų dėka galima bandyti kurti vardą ir nuolat jį rodyti, – jo nuotraukas, pavardę. Įmonė iš to tik išloštų, o ne praloštų. Tad slėptis – mažų mažiausia neišmintinga.“