2025 m. rugpjūčio 21 d. ketvirtadienis, 9:50:44
Reklama  |  facebook

Klaipėdos regiono plėtra: antrasis jūros vėjo elektrinių parko konkursas – jau sausį

2023-11-13 10:39
Vyriausybė nutarė, kad konkursas dėl teisės vystyti antrąjį 700 MW jūrinio vėjo parką bus skelbiamas 2024 m. sausio 15 d. Tikimasi, kad vėjo jėgainių parkas ne tik pagamins 6 TWh žaliosios elektros energijos (maždaug pusę dabartinio Lietuvos elektros energijos poreikio), bet ir įpūs naujos gyvybės visam Klaipėdos regionui: sukurs naujų darbo vietų, skatins pasilikti esamus ir atvykti naujus gyventojus.
nuotrauka
Energetikos ministerijos nuotr.


Minimos įmonės
Klaipėda ID, VŠĮ
Klaipėdos m. savivaldybė,
Ignitis Renewables, UAB
Užimtumo tarnyba,
KTU Elektros ir elektronikos fakultetas,

Pranešime cituojamas Energetikos ministras Dainius Kreivys pabrėžia, jog jūrinis vėjas ne tik išspręs vieną svarbiausių energetinio ir nacionalinio saugumo iššūkių – vietinės elektros generacijos trūkumą: „Dviejų planuojamų jūrinio vėjo parkų galia prilygsta nepastatytai Visagino atominei elektrinei, tad jūrinis vėjas uždengs paskutinę skylę generacijos trūkume, sąlygos milžinišką vietinės žalios energijos augimą ir vaidins lemiamą vaidmenį Lietuvai iš elektros importuotojos tampant elektrą eksportuojančia valstybe“.

Pagal konkurso sąlygas, vystytojas galės siūlyti vystyti parką tiek be valstybės paramos, tiek su ja, taip pat konkuruoti dėl prašomos paramos dydžio – visam arba tik daliai pagaminto energijos kieko. Europos Komisija taip pat yra patvirtinusi galimos valstybės paramos schemą. VERT jau yra nustatęs didžiausią ir mažiausią kainą, už kurią vystytojas įsipareigotų parduoti pagamintą elektrą rinkoje.

Pasirengimas antrojo parko konkursui jau įsibėgėjo


Konkurso dalyvių vidutinės trejų metų pajamos turės būti ne mažesnės kaip 250 mln. eurų per metus, o nuosavas kapitalas – ne mažesnis kaip 20 proc. projekto vertės. Vystytojas turėtų būti įgyvendinęs ar yra įgijęs teisę plėtoti bent vieną jūrinio vėjo projektą, kurio galia yra ne mažesnė kaip 150 MW.

Konkurso laimėtojas turės skirti ne mažiau kaip 5 mln. eurų sumą aplinkos apsaugos Lietuvos jūrinėje teritorijoje tikslais. Pastačius jūrinio vėjo elektrinių parką, vystytojas bus įpareigotas kasmet šalia parko esančių savivaldybių bendruomenėms skirti įmoką (1 eurą už 1 MWh pagamintos elektros energijos). Preliminariais vertinimais, per metus ši suma gali siekti maždaug 3 mln. eurų.
Antrajam jūrinio vėjo elektrinių parko konkursui Energetikos ministerija organizuoja parengiamųjų darbų atlikimą. Jau yra patvirtintas jūrinės teritorijos, skirtos atsinaujinančių išteklių energijos objektų plėtrai, vystymo planas, rengiamas numatomų plėtoti vėjo elektrinių prijungimo prie sausumos tinklų vystymo planas, patvirtinta jūrinio vėjo elektrinių parko poveikio aplinkai vertinimo ataskaita, taip pat jūrinėje teritorijoje, skirtoje vėjo elektrinių parko plėtrai, atlikti dugno geofiziniai ir geotechniniai tyrimai bei išmatuotas vėjo greitis ir kiti hidrometeorologiniai parametrai.

Kas užpildys darbo vietas vėjo jėgainių parkuose?

Šiemet vienam projektui jau uždegta žalia šviesa: tarptautinė žaliosios energetikos bendrovė „Ignitis renewables" kartu su partneriu vystys pirmąjį jūrinio vėjo elektrinių parko projektą Lietuvoje.
„Ignitis renewables" žmogiškųjų išteklių vadovė Božena Petikonis-ŠabanienėBožena Petikonis-Šabanienė,
Gedimino Sass nuotr.

„Projekto energetinė ir strateginė reikšmė Lietuvai ir visiems jos gyventojams bei visam mūsų regionui yra milžiniška. Tačiau nederėtų pamiršti ir antrinių jo naudų. Visų pirma, ekonominio ir socialinio poveikio visam Klaipėdos ir pajūrio regionui. Mes skaičiuojame, kad jūrinio vėjo elektrinių parkas sukurs daugybę naujų darbo vietų. Šis projektas įpūs naujos gyvybės ne tik visam miestui, bet ir regionui", – teigia pranešime cituojama „Ignitis renewables" žmogiškųjų išteklių vadovė Božena Petikonis-Šabanienė.

Ekspertai pabrėžia, kad pačios laisvos darbo vietos savaime nieko gero nereiškia. Reikia, kad būtų, kas jas užpildo. Iš pirmo žvilgsnio atrodytų, kad ieškančiųjų darbo Klaipėdos regione yra pakankamai. Nedarbas čia siekia 7,2 proc., o Užimtumo tarnyboje yra registravęsi apie 25,5 tūkst. bedarbių. Visgi tik kiek daugiau nei tūkstantis turi kompetencijas, kurių reikės darbui įgyvendinant jūrinio vėjo elektrinių parko projektą.

Kaip teigia pranešime pacituota Užimtumo Tarnybos Klaipėdos regiono vadovė Jurgita Petraitienė, tai reiškia, kad regionui bus būtina pritraukti daugiau žmonių su tokiais gebėjimais. Keliai čia du: patyrusių specialistų priviliojimas, bei naujos jų kartos ruošimas.

„Kalbant apie žmonių pritraukimą, negalima visko suversti vien ant verslo pečių. Kartu su atlygiu, žmonėms labai svarbi ir infrastruktūra. Pasaulyje pastebima, kad jiems rūpi žalesni miestai, artumas iki netoliese gyvenančių šeimos narių. Norima gyventi mažesniame mieste, bet turėti tokias pačias galimybes, kaip ir didmiestyje. Taigi, didelė atsakomybė tenka savivaldybėms. Jos turi kurti tą infrastruktūrą, kuri yra aktuali talentams", – sako J. Petraitienė.

Švietimo atstovai ragina žvelgti plačiau


Apie tai, kad Jūrinio vėjo parko atsiradimui turi ruoštis visas Klaipėdos regionas, kalba ir švietimo sektoriaus atstovai. Patyrusių darbuotojų pritraukimas svarbus, bet tai neišvengiamai būtų tik trumpalaikis sprendimas. Tuo pačiu metu esą būtina skatinti jaunąją kartą rinktis aktualias profesijas: jūreivystės, inžinerijos, mechanikos ir t.t.

Kaip sako Lietuvos jūreivystės akademijos studijų vadovė Rima Mickienė, Klaipėdos čia dar laukia daugybė nepadarytų darbų. Jūrinio vėjo parkas pareikalaus naujų programų, investicijų treniruočių patalpoms, naujos įrangos, lektorių, papildymo bibliotekoms. Nepaisant to, ji tikra, kad Jūreivystės akademija gali tapti ne tik profesionalų rengimo, bet ir persikvalifikavimo centru.

„Lietuviai nori dirbti Lietuvai. Didelė dalis mūsų paruoštų specialistų dabar išvyksta, bet taip yra dėl to, kad pas mus tiesiog trūksta darbo vietų. Jūrinio vėjo parko projektas suteiks galimybę specialistams likti Lietuvoje, kur jie kuria šeimas, statosi namus. Tačiau sėkmei būtinas sėkmingas bendradarbiavimas tarp universitetų ir verslo įstaigų", – įsitikinusi pranešime cituojama R. Mackienė.

Iš kairės į dešinę J. Vaičys, S. Gudžius, R. Mickienė_Gediminas SassIš kairės į dešinę:
J. Vaičys, S. Gudžius,
R. Mickienė.
Gedimino Sass nuotr.

Savo ruožtu, Kauno technologijų universiteto (KTU) doktorantas Jonas Vaičys mano, jog aukštosios mokyklos jau dabar ruošia puikius specialistus. Problema ta, kad įmonėse jiems nesudaromos galimybės siekti aukštesnių vadovų pozicijų, nors ir ruošiami bendresniam suvokimui ir platesniam žvilgsniui į ekonomiką bei tvarumą. Taip neišnaudojamas jų potencialas.

„Inžinerinėms specialybėms populiarumo trūksta dėl to, kad studentai aiškiai mato ribas. Dauguma aukšto lygio vadovų yra su ekonomikos ar vadybos, o ne energetikos ar inžinerijos diplomais. Jeigu į jūrinių specialybių kursus būtų įtraukiama daugiau tarpdisciplininių aspektų, tikėtina, kad ir susidomėjimas jomis būtų didesnis", – įsitikinęs pranešime cituojamas doktorantas.

Pabrėždamas specialistų ruošimo svarbą KTU Elektros energetikos sistemų katedros vedėjas Saulius Gudžius akcentavo, kad vykstant energetinei transformacijai reikalingi tarpdisciplininių žinių turintys specialistai. Prie tokių specialistų ruošimo proceso gali prisidėti ir įmonės. Visų pirma, kviesdamos tyrėjus ir doktorantus, suteikiant jiems galimybę daryti tyrimus, kviesti studentus į mokamas praktikas bei siųsdamos universitetams mentorius, kurie padėtų studentams iš akademinio gyvenimo pereiti į verslą.

„Lyginant su elektros inžinerijos programa, energetikos kryptis apima ženkliai daugiau potemių. Šios programos yra papildytos įvairiomis socialinių mokslų žinias suteikiančiais moduliais, nes ateities inžinieriai nebebus tiesiog elektrikai ar energetikai. Jie visų pirma bus energetikos ekspertai, kurių tikslas bus vartotojo gerovė", – teigia pranešime pacituotas S. Gudžius.

Uždaviniai sudėtingi, bet potenciali grąža didžiulė. Kaip sako „Klaipėda ID" talentų projektų vadovė Jurgita Raišytė, regiono sėkmė tiesiogiai priklausys nuo gebėjimo skirtingoms interesų grupėms surasti bendrą kalbą ir kurti vieningą Klaipėdos ateities viziją.

Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2025-08-20 11:30
Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai 64-ajame kilometre, Marijampolės savivaldybėje, įrengta pirmoji Lietuvoje sertifikuota poilsio ir automobilių stovėjimo aikštelė, atitinkanti visus Europos Sąjungos reikalavimus. Aikštelė įkurta šalia kelių sankirtos – kur susij...
nuotrauka
2025-08-19 11:25
Stambaus daugiabučių ir kotedžų kvartalo „Horizontai“ Simono Grunau g. gyventojų bendrija kartu su bankrutavusio vystytojo turtą perėmusiais kreditoriais šią vasarą užbaigė vietos bendruomenę 7 metus kamavusį prisijungimo prie miesto nuotekų ir geriamojo vandens tinklų projektą. Išspręsta problema u...
nuotrauka
2025-08-19 10:52
„Via Lietuva“ tęsia automagistralių ir magistralinių kelių atnaujinimą – prasideda paprastojo remonto darbai automagistralėje A2 Vilnius-Panevėžys. Šią savaitę bus pradėti remontuoti du kelio ruožai dešinėje kelio pusėje (važiuojant Panevėžio kryptimi): nuo 42,3 iki 45,2 km (nuo Rimučių iki Užušilių...
nuotrauka
2025-08-18 10:19
Lietuva įgyvendina ambicingus infrastruktūros projektus, kurie padės užtikrinti greitą ir efektyvų sąjungininkų pajėgų judėjimą. Laikinai susisiekimo ministro pareigas einantis Eugenijus Sabutis susitiko su Vokietijos brigados Lietuvoje vadu pulkininku Christophu Huberiu ir aptarė strateginės reikšm...
nuotrauka
2025-08-18 09:27
Įsibėgėjus Vilniaus gatvių atnaujinimo darbų sezonui, didžiąją dalį asfaltavimų, kaip įprastai, stengiamasi užbaigti dar prieš prasidedant naujiems mokslo metams. Transporto srautams mieste vėl suintensyvėjus, darbai toliau vyks tvarkant pėsčiųjų zonas, šalia gatvių esančią aplinką. Visgi planuojama...
nuotrauka
2025-08-14 14:05
Naktį iš sekmadienio į pirmadienį (rugpjūčio 18 d.), bus pradėti kelio dangos atnaujinimo darbai vienoje iš intensyviausio eismo sankryžų – Dubysos g. ir Taikos pr. sankirtoje. Darbus planuojama užbaigti dar iki rugsėjo 1-osios.
nuotrauka
2025-08-13 09:55
Pradedamas vienos judriausių Klaipėdos gatvių – Šilutės plento – paprastasis remontas. Gatvės atnaujinimu siekiama ne tik užtikrinti dangos vientisumą, bet ir padidinti klaipėdiečių kelionių patogumą bei eismo saugumą.
nuotrauka
2025-08-13 09:51
Netrukus prasidės J. Basanavičiaus gatvės atkarpos tarp Mindaugo g. ir Pylimo g. rekonstrukcija. Jos metu bus įrengtas naujas lietaus nuotekų tinklas, paklotos naujos važiuojamosios dalies ir šaligatvių dangos, atnaujinti apšvietimo tinklai. Važiuojamoji dalis bus išklota juodos spalvos tašyto bazal...
nuotrauka
2025-08-13 09:45
Energetikos ministerijos iniciatyva š. m. rugpjūčio 19 d. bus skelbiamas papildomas 5,7 mln. eurų kvietimas gyventojų energijos kaupimo įrenginiams finansuoti. Kvietimą administruos Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA), projektų finansavimo sąlygos yra analogiškos ankstesnio kvietimo finansavim...
nuotrauka
2025-08-12 15:57
Naujojo pėsčiųjų ir dviratininkų tilto per Nerį statybos prasidės jau netrukus – Vilniaus miesto savivaldybė pasirašė susitarimą su UAB „Tilsta“ dėl projekto įgyvendinimo. Planuojama, kad A. Goštauto ir Upės gatves sujungsiantis tiltas bus užbaigtas iki 2027 m.
nuotrauka
2025-08-12 12:11
Po beveik ketverių metų baigėsi ginčai su tiekėjais dėl elektroninės kelių rinkliavos (e-tolling) projekto. Pažangios rinkliavos sistemos įdiegimą Lietuvoje stabdę ginčai buvo užbaigti taikos susitarimu, leidžiant visą dėmesį sutelkti į šiuo metu vykstantį viešojo pirkimo procedūrų vykdymą.
nuotrauka
2025-08-12 12:06
2022 m. prasidėjus karui Ukrainoje, užpultose teritorijose mobilaus ryšio kokybė suprastėjo net 59-74 proc. Ši statistika primena, kad ekstremaliomis ar karo sąlygomis daugybė žmonių netenka galimybės susisiekti su artimaisiais ir gauti svarbią informaciją. KTU studentas Lietuvoje diegia sistemą, sk...
nuotrauka
2025-08-12 09:26
Beveik 100 km ilgio „Rail Baltica“ ruožą nuo Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos iki Kauno (Jiesios) projektuos Vokietijos „Deutsche Bahn“ įmonių grupės įmonė „Deutsche Bahn Engineering & Consulting“, šiandien pasirašiusi sutartį su bendra trijų Baltijos šalių įmone „RB Rail AS“ ir projektą Lietuv...
nuotrauka
2025-08-12 09:18
Modernizuojant vieną svarbiausių šalies kelių – „Via Baltica“ atkarpą nuo Marijampolės iki Lietuvos-Lenkijos sienos – jau atlikta daugiau nei 80 proc. suplanuotų darbų. Visi kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai paskutiniojo 12 km ruožo (nuo 85 iki 97,06 km) darbai turėtų būti baigti iki šių metų pab...
nuotrauka
2025-08-11 13:22
Tęsdama aktyvią plėtrą, elektromobilių įkrovimo tinklą valdanti bendrovė „Inbalance grid“ kartu su „Orlen“ degalinėmis pristato naujas itin didelės galios (DC) įkrovimo stoteles trijuose Lietuvos miestuose – Vilniuje, Panevėžyje ir Marijampolėje. Šis plėtros etapas atliepia augantį vairuotojų poreik...
nuotrauka
2025-08-11 10:18
Bendruomeninės organizacijos, kurių kaimynystėje sukasi vėjo jėgainės ar veikia kitos atsinaujinančių išteklių elektrinės, jau gali gauti finansavimą savo projektams įgyvendinti. Šiais metais bendruomenių projektai pirmą kartą sulauks finansinės paramos iš naujojo gamybos įmokos modelio. Kvietimus f...
nuotrauka
2025-08-11 09:49
Lietuvoje šiuo metu veikia daugiau kaip 2,5 tūkst. viešų ir pusiau viešų elektromobilių įkrovimo prieigų. Planuojama, kad per artimiausius penkerius metus skaičius turėtų ūgtelėti iki 6 tūkst. taškų. „Elektrum Lietuva“ taip pat planuoja investuoti apie 5,1 mln. eurų į elektromobilių įkrovimo infrast...
nuotrauka
2025-08-07 14:13
„Via Lietuva“ nuosekliai įgyvendina tarptautinės magistralės „Via Baltica“ rekonstrukcijos planus ir pradeda pasirengimą likusių, nerekonstruotų ruožų modernizavimui. Artimiausiu metu darbai bus planuojami valstybinės reikšmės magistraliniuose keliuose A8 Panevėžys-Aristava-Sitkūnai, A10 Panevėžys-P...
nuotrauka
2025-08-07 13:39
Bendrovė „Klaipėdos vanduo" sėkmingai užbaigė net tris reikšmingus investicinius projektus Klaipėdos mieste ir rajone. Du iš jų skirti tvariam paviršinių (lietaus) nuotekų valymui, o vienas – buitinių nuotekų infrastruktūros modernizavimui. Bendra projektų vertė siekia daugiau nei 2 mln. eurų be PVM...
nuotrauka
2025-08-07 09:52
LTG grupės infrastruktūros bendrovė „LTG Infra“, įgyvendinanti tarptautinį „Rail Baltica“ projektą Lietuvoje, pasirašė 3 naujas rangos darbų sutartis – dėl bėgių tiesimo 10 km ruože Šveicarija-Žeimiai ir naujo 18,9 km sankasos ruožo statybos nuo Kauno link Šveicarijos. Šių sutarčių bendra vertė – ne...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra