Lankstus ir šiuolaikiškas statybininkų rengimas – naujos galimybės ir mokiniams, ir darbdaviams

Dr. Dalia Martišauskienė, Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo centro direktorė. Centro nuotr.
„Mūsų tikslas – atliepti Klaipėdos regiono rinkos poreikius. Siekiame laiku reaguoti į pokyčius ir parengti tuo metu reikalingus darbuotojus. Taip pat stengiamės užtikrinti, kad mokymus baigę asmenys būtų ne tik geri savo srities specialistai, bet ir įgytų papildomų, šiandienos rinkoje aktualių kompetencijų – informacinių technologijų raštingumo, užsienio kalbų, būtų sąmoningi, motyvuoti, savarankiškai paskirtas užduotis atlikti gebantys darbo rinkos dalyviai“, – pabrėžia E. Galvanausko profesinio mokymo centro direktorė dr. Dalia Martišauskienė.
Nuolat jausti rinkos pulsą švietimo įstaigai padeda nuoseklus bendradarbiavimas su regiono darbdaviais ir Lietuvos statybininkų asociacija. Mokymo centro iniciatyva reguliariai organizuojamos atviros diskusijos, kuriose aptariami sektoriaus pokyčiai, naujausios technologijos, priemonės, reikalingos kompetencijos.Programos nuolat atnaujinamos pagal darbdavių poreikius
Statybų įmonių atstovai atvyksta į mokymo centrą pristatyti naujovių, mokiniai taip pat vyksta į jų patalpas, kur gali iš arti stebėti darbo procesą, pamatyti įrenginius, susipažinti su naudojamomis priemonėmis bei naujausiomis technologijomis. Savo sritį puikiai išmanantys praktikai kviečiami dėstyti mokiniams. Prieš tapdami lektoriais, tokie asmenys privalo išklausyti bent bazinį pedagogikos kursą. Mokymai apie rinkos pokyčius ir inovacijas rengiami ir įstaigos vadovybei bei mokytojams.
Pasak dr. D. Martišauskienės, į darbdavių išsakytus siūlymus, kokių naujų žinių ar kompetencijų turėtų įgyti mokiniai, įstaiga stengiasi atsižvelgti ir formuodama bei keisdama mokymų programas. Pirminio mokymo programos kasmet atnaujinamos prieš rugsėjį, o į tęstinių mokymų programas nauji dalykai gali būti įtraukti vos per kelias dienas, kad neprarastų aktualumo.
Pavyzdžiui, popieriniai brėžiniai – jau praeitis, tad profesinė mokykla įsidiegė „AutoCAD“ programas. Taip pat, pasak centro vadovės, šiuo metu dažnai darbdavių aptariama tema – ekostatyba ir A+ klasės pastatai. Tad ir šie dalykai įtraukti į mokymo programas, kad mokiniai laiku išmoktų tai, ko reikia dabartinei rinkai.
Lanksčios mokymosi galimybės tiek moksleiviams, tiek suaugusiems
Mokiniams siūlomos itin lanksčios mokymosi sąlygos. Galima rinktis tiek pilną programą, kuri trunka dvejus (kai asmuo yra įgijęs vidurinį išsilavinimą) arba trejus metus (kai asmuo turi pagrindinį išsilavinimą ir nori kartu su profesija įgyti ir vidurinį išsilavinimą), tiek atskirus mokymų modulius. Taip pat apdailininko programa yra pritaikyta ir specialiųjų poreikių turintiems asmenims.
Nuotraukoje dr. D. Martišauskienė su LSA prezidentu D. Gedvilu (antras iš kairės). Centro nuotr.
Ne pirmus metus daugiausia mokinių renkasi apdailininko specialybę. Šiemet sudarytos net trys naujos grupės. „Mano nuomone, jos populiarumą lemia universalumas. Tai labai plati, modulinė programa, kurioje mokiniai įgyja skirtingų kompetencijų – nuo mūrijimo, dažymo, tinkavimo iki grindų dangų klojimo. Patogu ir tai, kad suteikiame galimybę mokytis atskirų modulių ir įgyti vieną, asmeniui tuo metu reikalingą kvalifikaciją“, – pasirinkimo priežastis komentuoja dr. D. Martišauskienė. Švietimo ekspertė priduria, kad mokinių patogumui organizuojamos įvairios mokymo formos – dieniniai, vakariniai, nuotoliniai (teorinės dalies) mokymai.
Darbdaviams – įvairios ir šiuolaikiškos bendradarbiavimo formosTęstiniam mokymui neretai darbuotojus atsiunčia darbdaviai, o darbo ieškančius ir specialybę keisti norinčius asmenis – darbo birža. Dalis žmonių renkasi mokymąsi savo lėšomis. Įstaigos siūlomos bendradarbiavimo formos naudingos tiek darbdaviams, tiek darbuotojams. Verslininkai, padedant įstaigai, išsiugdo profesionalų specialistą, o darbuotojai, dirbdami ir gaudami atlygį, tuo pačiu įgyja ir kvalifikaciją.
Šiuo metu plačiai taikoma pameistrystės forma. Darbuotojas teorinių žinių semiasi mokymų centre, o praktinių – dirbdamas įmonėje. Kiekvienu atveju individualiai taikomas laikas, kiek dienų per savaitę darbuotojas gali atvykti į įstaigą, o esant poreikiui ar susidarius didesnei grupei teorijos mokytojas gali pamokas surengti darbovietėje.
.jpg)
„Džiugu, kad vis daugiau darbdavių, kurių įmonėse dirba nekvalifikuoti darbuotojai, supranta teorinių ir praktinių žinių svarbą ir, pasinaudodami mūsų suteikiamomis galimybėmis, tokius darbuotojus atsiunčia mokytis. Tikiuosi, kad ateityje tokių darbdavių skaičius tik dar labiau išaugs“, – statybų verslo atstovų sąmoningumą ir aktyvumą vertina dr. D. Martišauskienė.