2022 sausio 17 d. pirmadienis, 3:46
Reklama  |  facebook

Lietuviai atskleidė savo požiūrį į elektromobilius

2018-01-31 10:00
Elektra varomos transporto priemonės privalumus būtų galima vardyti kone be sustojimo: pigios kelionės, tyla salone, ekologija, nuolaidos keliuose ir t. t. Tokius aspektus dažniausiai minėjo apklausos apie elektromobilius respondentai. O ką apie tokių transporto priemonių privalumus ar trūkumus mano tie, kurie kasdien jomis važinėja?
nuotrauka
Komfortą išskiria kiekvienas bent kartą elektromobilyje važiavęs žmogus. Pexel.com nuotr.


„Išbandę elektromobilį, žmonės gauna didelę teigiamų įspūdžių dozę. Kartais jie turi kiek skeptišką išankstinę nuomonę, tačiau po važiavimo ji pasikeičia į gerąją pusę. O geriausi elektromobilių ambasadoriai yra jų savininkai – žmonės, patys juos įsigiję ir naudojantys kiekvieną dieną“, – teigia BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.

2 iš 3 pabrėžia taupumą

Apklausoje dalyvavo 600 vairuotojų, kurių buvo klausiama apie savo patirtį vairuojant tokio tipo transporto priemones bei suvokimą apie jų privalumus. Įvardydami didžiausius, apklausos dalyviai dažniausiai žymėjo ekologiškumą ir taupumą: šias savybes svarbiausiomis išskyrė daugiau nei du trečdaliai respondentų. Nebuvo pamirštas ir elektromobilio komfortas bei privilegijos keliuose – šios savybės pasidalijo 3-4 vietas.

„Ekologija kaip vienas didžiausių privalumų yra akivaizdus dėl elementarių priežasčių: važiuodamas elektromobilis tiesiog neskleidžia jokio garso ir neturi išmetimo sistemos, iš kurios virstų dūmai. Juk būtent transporto išmetamosios dujos yra vienas didžiausių aplinkos taršos šaltinių. Be to, elektromobiliui nereikia naudoti alyvos, aušinimo skysčio, o tai taip pat yra dideli taršos šaltiniai“, – sako M. Daujotas.

Taupumas dideliu privalumu vadinamas ne tik dabar, bet ir žvelgiant į ilgalaikę perspektyvą. Degalų kainos kinta kone kasdien, tuo tarpu elektros tarifai keičiasi tik kas kelerius metus. Todėl elektromobilio eksploatacijos kainą apskaičiuoti nėra sunku net ir labai ilgu laikotarpiu.

Trečią vietą, pagal respondentų atsakymus, dalijasi komfortas ir privilegijos. Pastebima, kad komforto reikšmę išskiria arba jaunesni (18-24 m.), arba vyresni (55-64 m.) žmonės, o privilegijas pabrėžia didžiųjų miestų gyventojai vyrai.

„Komfortą išskiria kiekvienas bent kartą elektromobilyje važiavęs žmogus. Tyla jo salone ir neegzistuojanti elektrinio variklio vibracija išties užburia – atrodo, kad tai turėtų būti rami ir lėta transporto priemonė. Tačiau numynus akceleratorių, per kiek daugiau nei septynias sekundes iki 100 km/val. įsibėgėjantis BMW i3 pademonstruoja ir kitą atributą – sportiškumą“, – įvairių žmonių supratimą apie komfortą aiškina M. Daujotas.

Jis teigia, jog faktas, kad elektromobiliams suteikiamas privilegijas išskiria tik didmiesčių gyventojai, yra normalus. Elektra varomos transporto priemonės gali už minimalų mokestį būti parkuojamos mokamose zonose bei naudotis viešajam transportui skirtomis eismo juostomis. Mažesniuose miestuose nei A raidėmis pažymėtų juostų, nei mokamų zonų nėra, tad jų gyventojams tokie privalumai neatrodo aktualūs, nors vilniečiai ar kauniečiai juos itin vertina.

Išskiria efektyvų stabdymą

Verslininkas Vytautas Kratulis elektra varomą BMW i3 įsigijo prieš dvejus metus ir per tą laiką spėjo nuvažiuoti daugiau nei 20 tūkstančių kilometrų. BMW i3 jis naudoja susisiekimui mieste. Garaže dar turi automobilį su vidaus degimo varikliu, kurį naudoja ilgesnėms kelionėms.

„Koks didžiausias elektromobilio privalumas? Smagiausia, kad jis stabdo daug efektyviau nei paprastas automobilis. Visada jautiesi daug saugiau, pranašesnis už kitus“, – pabrėžė V. Kratulis.

BMW i3 savininko teigimu, neįtikėtinas dalykas yra visiška tyla automobilio salone, kuomet didžiausią garsą stovint prie sankryžos skleidžia greta sustojusi transporto priemonė. Toks modelis muzikos klausymui – idealus. Jis pridūrė aktyviai besinaudojantis ir lengvatomis – stovėjimas miestų centrinėse vietose elektromobiliams praktiškai nekainuoja, o ir viešajam transportui skirtomis eismo juostomis naudotis smagu.

Iki BMW i3 įsigijimo V. Kratulis nebuvo vairavęs jokio elektromobilio, tačiau dėl priimto sprendimo nesigaili. Sugrįžęs 2 metus atgal, vėl rinktųsi elektromobilį. Kalbėdamas apie būsimą transporto priemonę, jis tikina nesvarstantis benzinu ar dyzelinu varomų alternatyvų. Tiesa, kitas elektromobilis turėtų nuvažiuoti bent 500 kilometrų, kad juo būtų galima atlikti dalį kelionių užmiestyje.

„Kai tavo vidutinis greitis mieste yra dvidešimt keli kilometrai per valandą, tai kam tau mieste sportinis automobilis? Mano giliu įsitikinimu, jie mieste neturi prasmės. Elektromobilis čia pildo visus poreikius – tai nuostabus miesto transportas“, – sako V. Kratulis.

Internetinė Lietuvos gyventojų apklausa BMW užsakymu buvo atliekama apklausų bendrovės „Norstat Lt“. Ji buvo vykdoma spalio mėn., iš viso apklausta 600 vairuotojų, prie automobilio vairo sėdančių bent kartą per savaitę. 

Statybunaujienos.lt




Infrastruktūra

nuotrauka
2022-01-14 07:44
Pastaraisiais metais Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) leido sausumoje statyti 328 vėjo elektrines, kurių bendra galia sudaro 1,81 GW – tai yra viršija dabartinės Vyriausybės programoje užsibrėžtą tikslą iki 2025 m. įrengti iki 1,2 GW galios vėjo elektrinių.
nuotrauka
2022-01-10 08:02
Valstybės ar savivaldybių institucijos ir įstaigos, tradicinės religinės bendruomenės, bendrijos ar centrai bei privatūs juridiniai asmenys aktyviai naudojosi galimybe gauti subsidiją atsinaujinantiems energijos ištekliams diegti. Gautos 48 paraiškos, prašoma paramos suma siekia beveik 2,5 mln. eurų...
nuotrauka
2022-01-07 12:51
Už „Rail Baltica” projekto Lietuvoje vykdymą atsakinga „LTG Infra” paskelbė dar vieną rangos darbų konkursą. Pastarojo nugalėtojas įrengs beveik 18 km ilgio naujo geležinkelio sankasą dvikeliui bei pastatys inžinerinius statinius Jonavos rajone, konkrečiai – atkarpoje tarp Žeimių ir Šėtos.
nuotrauka
2022-01-07 10:45
Dvejus metus, nuo 2020 m. sausio vykę tarptautinio dujotiekio, jungiančio Lietuvą ir Lenkiją GIPL statybos darbai užbaigti. Tai patvirtino 2021 m. gruodžio 31 d. gautas paskutinis GIPL projekto statybos užbaigimo aktas. Visas 165 km ilgio dujotiekis iki Lenkijos sienos užpildytas dujomis.
nuotrauka
2022-01-06 14:02
Energetikos ministerija praneša, kad jau pirmadienį, sausio 10 d., fiziniams asmenims vėl atveriama galimybė gauti finansavimą saulės elektrinių įsirengimui ar įsigijimui ir tapti gaminančiu vartotoju.
nuotrauka
2022-01-06 10:00
Bendrovė „Elektrum Lietuva“ šiemet pajūryje, netoli Gargždų statys didžiausią Lietuvoje saulės parką, kurio galingumas sieks 13 megavatų (MW). Bendrovė šio parko statybai jau turi preliminarius leidimus, pradeda projektavimo darbus ir planuoja investuoti apie 8 mln. eurų.
nuotrauka
2022-01-03 10:17
Švenčių išvakarėse bendrovė „Kauno vandenys“ paskelbė apie Kauno senamiesčio, Vilniaus gatvės, požeminių tinklų rekonstrukcija pabaigą. Per 5 mėnesius rekonstruota 800 metrų vandentiekio tinklų, 600 m – buitinių nuotekų ir paklota 1,7 km naujų paviršinių lietaus nuotekų surinkimo tinklų. Seniausioje...
nuotrauka
2022-01-03 10:07
Lietuvos viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklą valdanti įmonė „LTG Infra“ aktyviai įgyvendina triukšmo mažinimo programą. Joje numatyti 9 projektai – po dvi triukšmą sugeriančias sienutes Šiauliuose ir Klaipėdoje, po vieną – Kretingoje, Mažeikiuose, Lentvaryje, Kaišiadoryse ir Radviliškyje.
nuotrauka
2022-01-03 10:02
Ruošiantis sostinės Vokiečių gatvės rekonstrukcijai 2021 m. buvo atlikti archeologiniai, dendrologiniai ir gamtiniai ekologiniai jos tyrimai. Pagal visų atliktų tyrimų rezultatus architektai renkasi gatvės pertvarkymo sprendinius.
nuotrauka
2021-12-31 09:03
Susisiekimo ministerija patvirtino optimalią alternatyvą, kur turėtų būti tiesiama nauja „Rail Balticos“ geležinkelio linija nuo Kauno iki Vilniaus. Po intensyvių diskusijų su Vilniaus, Kauno ir aplinkinių regionų gyventojais bei bendruomenėmis, taip pat atsižvelgus į europinei greitojo traukinio ge...
nuotrauka
2021-12-30 15:22
Tarptautinė investicinė VMG grupė per mažiau nei metus Akmenės laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) įrengė 5000 saulės elektros modulių elektrinę, kuri sumontuota medienos drožlių plokštės gamykloje. Tai šiuo metu yra viena galingiausių šalyje saulės elektrinė, įrengta ant pastato stogo.
nuotrauka
2021-12-23 07:59
Medžio apdirbimo įmonėje „ASAJA“ įrengtos 2 saulės elektrinės po 100 kW galios. Viena iš EST LT įrengtų elektrinių turi saulės sekimo sistemą, kuri per metus papildomai sugeneruoja 36 tūkst. kilovatvalandžių.
nuotrauka
2021-12-21 09:16
Norėdami užtikrinti maksimalų saugumą keliuose, kelininkai kasmet atlieka daugybę infrastruktūros patikrinimų, padedančių nustatyti įvairius defektus. Siekiant paversti šį procesą efektyvesniu ir tvaresniu, lietuvių startuolis „Thrust“ ir šalies technologijų bendrovė „Agmis“, kartu su šalies kelius ...
nuotrauka
2021-12-16 14:56
Nors „Žaliasis kursas“ kai kam vis dar atrodo tolima perspektyva, inovacijas kuriantys bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) specialistai teigia, kad tai jau yra realybė. Pavyzdžiui, hibridinė generacija, kuomet saulės ir vėjo jėgainės dirba suderintu režimu, ir gali pakeisti viena kitą ...
nuotrauka
2021-12-16 09:46
Darnios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ pasirašė dvi sutartis su Vilniaus miesto savivaldybe. Bendrovei patikėti rytinės bei pietinės sostinės dalies gatvių remonto ir priežiūros darbai. Maksimali jų vertė sieks 20 mln. eurų be PVM.
nuotrauka
2021-12-15 06:58
Kitąmet Susisiekimo ministerija daugiausia dėmesio planuoja skirti strateginių geležinkelių ir kelių transporto jungčių plėtrai, žaliajai transporto transformacijai, skaitmenizacijai ir transporto inovacijoms skatinti. 2022 metais susisiekimo sektoriui numatoma apie 949 mln. eurų iš valstybės biudže...
nuotrauka
2021-12-08 13:51
„Eika“ įmonių grupė ir „Eternia Solar“ pasirašė susitarimą dėl 5 MW bendros galios saulės elektrinių parko statybos ir eksploatacinės priežiūros. Šiuo susitarimu „Eika“ užtikrintai kreipia veiklą tvarumo kryptimi – nuo 2023 m. ši elektrinė patenkins 85 proc. „Eika“ įmonių grupės dabartinio energijos...
nuotrauka
2021-12-08 12:10
Lietuvos ir Lenkijos elektros perdavimo sistemų operatorės „Litgrid“ ir PSE atliko išskirtinį bandymą, kurio metu dalis Lietuvos elektros energijos sistemos pirmą kartą istorijoje dirbo sinchroniškai su Lenkijos sistema, o kartu – ir su kontinentinės Europos sinchronine zona.
nuotrauka
2021-12-06 16:09
Nepatogūs ir nesaugūs dviračių takai, nutrūkstantys ties miestų ribomis, sunkiai dviračiais pasiekiami traukos centrai ar darbovietės – tik dalis dviratininkų problemų, kurios netrukus turėtų pasibaigti. Tą žada Susisiekimo ministerijos pristatytas Nacionalinis dviračių takų plėtros planas.
nuotrauka
2021-12-06 16:02
Greta kelio A1 Vilnius-Kaunas įrengta daugiau nei pusės kilometro Logistikos gatvės atkarpa leis sklandžiau ir saugiau privažiuoti prie krovimo sandėlių jūrinius konteinerius gabenančiam transportui.

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra