Lietuvos ir Lenkijos geležinkeliai tariasi dėl greičio didinimo galimybių
2018-10-12 10:59
„Lietuvos geležinkelių“ ir Lenkijos PKP Polskie Linie Kolejowie S.A. (PKP PLK), kuri yra Lenkijos geležinkelių infrastruktūros valdytoja, delegacijos dalyvavo bendroje pasienio geležinkelio ruožo Baltstogė (Lenkijos Respublika) - Kaunas (Lietuvos Respublika) apžiūroje ir per dvi dienas aptarė projekto "Rail Baltica" įgyvendinimo eigą Lenkijoje ir Lietuvoje.
Rail Baltica. Portalo Statybunaujienos.lt (KAUNO TILTAI, Juozas Kamenskas) archyvo nuotr.
Abiejų šalių delegacijose, kuriose dirbo po 10 kiekvienos šalies atstovų, susitiko aukščiausi „Lietuvos geležinkelių“ ir PKP PLK struktūrinių padalinių vadovai, tiesiogiai atsakingi už infrastruktūros priežiūros, strategijos, investicijų valdymo, eksploatacijos, techninės integracijos, standartų nustatymo, keleivių vežimo, eismo valdymo bei „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimo veiklas.
Geležinkelio ruožo apžiūros metu buvo vertinama „Rail Baltica“ Lenkijos ruožo Balstogė – Elkas – Trakiškiai (Lenkijos ir Lietuvos valstybių siena) būklė, aptartos linijos būklės gerinimo galimybės atskirose atkarpose, aplankyta ir aptarta Mockavos stoties infrastruktūra ir jos galimybės pasiūlyti paslaugas verslui, įvertintos Šeštokų stoties perkrovimo tarp skirtingo pločio vėžių galimybės, tartasi dėl ruožo pervažų modernizavimo galimybių, Kaune apžiūrėta pastatytos europinės 1435 mm vėžės numatoma jungtis su Kaunas – Palemonas projektu.
„Siekiant sėkmingai įgyvendinti „Rail Baltica“ projekto idėją efektyviai sujungti Baltijos šalis su Vakarų Europa, Lenkija vaidina ypatingai svarbų vaidmenį, nuo kurios veiksmų didele dalimi priklauso šios linijos greitis ir kokybė. Džiaugiamės, kad lenkai labai atsakingai ir supratingai žiūri į šio didžiausio Baltijos šalių projekto strateginę svarbą ir imasi aktyvių bei ryžtingų žingsnių planuodami greitinti geležinkelio liniją Lenkijos teritorijoje“, – pranešime cituojamas „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojas – Geležinkelių infrastruktūros direkcijos vadovas Karolis Sankovski.
Aukščiausių ekspertų dviejų dienų susitikimo metu aptarta ruožo Elk-Kaunas skyriaus atkūrimo, siekiant padidinti keleivinių traukinių transporto pajėgumą ir greitį perspektyva, infrastruktūros prieinamumo ir suderinamumo projektai, signalizavimo sistemų sąveikos problemų sprendimas, PKP PLK turimos technikos priemonių nuomos galimybės, programinės įrangos diegimo ir daug kitų svarbių techninių bei organizacinių klausimų.
„Rail Baltica“ yra svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai - Suomija.
Bendra apskaičiuota projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 milijardo eurų. Projekto socialinė ekonominė nauda viršys 16 mlrd. eurų. Investicijų Lietuvoje suma – apie 2,474 milijardo eurų, iš kurių 85 proc., tikimasi, finansuos ES.
Baigti tiesti europinę geležinkelio vėžę planuojama 2025 metais, o naująją vėžę pradėti eksploatuoti 2026-aisiais. Šiuo metu europinė vėžė jau yra nutiesta nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos iki Kauno. Ja gali važiuoti tiek krovininiai, tiek keleiviniai traukiniai.
Geležinkelio ruožo apžiūros metu buvo vertinama „Rail Baltica“ Lenkijos ruožo Balstogė – Elkas – Trakiškiai (Lenkijos ir Lietuvos valstybių siena) būklė, aptartos linijos būklės gerinimo galimybės atskirose atkarpose, aplankyta ir aptarta Mockavos stoties infrastruktūra ir jos galimybės pasiūlyti paslaugas verslui, įvertintos Šeštokų stoties perkrovimo tarp skirtingo pločio vėžių galimybės, tartasi dėl ruožo pervažų modernizavimo galimybių, Kaune apžiūrėta pastatytos europinės 1435 mm vėžės numatoma jungtis su Kaunas – Palemonas projektu.
„Siekiant sėkmingai įgyvendinti „Rail Baltica“ projekto idėją efektyviai sujungti Baltijos šalis su Vakarų Europa, Lenkija vaidina ypatingai svarbų vaidmenį, nuo kurios veiksmų didele dalimi priklauso šios linijos greitis ir kokybė. Džiaugiamės, kad lenkai labai atsakingai ir supratingai žiūri į šio didžiausio Baltijos šalių projekto strateginę svarbą ir imasi aktyvių bei ryžtingų žingsnių planuodami greitinti geležinkelio liniją Lenkijos teritorijoje“, – pranešime cituojamas „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojas – Geležinkelių infrastruktūros direkcijos vadovas Karolis Sankovski.
Aukščiausių ekspertų dviejų dienų susitikimo metu aptarta ruožo Elk-Kaunas skyriaus atkūrimo, siekiant padidinti keleivinių traukinių transporto pajėgumą ir greitį perspektyva, infrastruktūros prieinamumo ir suderinamumo projektai, signalizavimo sistemų sąveikos problemų sprendimas, PKP PLK turimos technikos priemonių nuomos galimybės, programinės įrangos diegimo ir daug kitų svarbių techninių bei organizacinių klausimų.
„Rail Baltica“ yra svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai - Suomija.
Bendra apskaičiuota projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 milijardo eurų. Projekto socialinė ekonominė nauda viršys 16 mlrd. eurų. Investicijų Lietuvoje suma – apie 2,474 milijardo eurų, iš kurių 85 proc., tikimasi, finansuos ES.
Baigti tiesti europinę geležinkelio vėžę planuojama 2025 metais, o naująją vėžę pradėti eksploatuoti 2026-aisiais. Šiuo metu europinė vėžė jau yra nutiesta nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos iki Kauno. Ja gali važiuoti tiek krovininiai, tiek keleiviniai traukiniai.
Infrastruktūra
2024-09-11 17:09
Šių metų pradžioje Druskininkų savivaldybės meras Ričardas Malinauskas ir AB Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas pasirašė sutartį dėl vandens kelio (17,7 km) paruošimo, pritaikymo laivybai Nemuno upės atkarpoje ties Druskininkais, o praėjusią savaitę ties M...
2024-09-11 17:03
Šiandien Vyriausybė pritarė Finansų ministerijos teiktam nutarimo projektui, kuriuo siūloma dar šiemet skirti papildomų lėšų karinio mobilumo transporto infrastruktūros projektams. Susisiekimo ministerijai iš skolintų lėšų bus skiriama 42,3 mln. eurų dvigubos paskirties (karinėms ir civilinėms reik...
2024-09-11 16:52
Šią savaitę baigtas kelio ties Lazdijų pasienio punktu kapitalinis remontas. Kitąmet suplanuota pradėti ir dar vienos, 10 km ilgio atkarpos prie Lietuvos-Lenkijos sienos fizinius atnaujinimo darbus, kurie po ilgos pertraukos bus finansuojami INTERREG programos lėšomis.
2024-09-09 16:36
Iki 2040 metų šešias šalis – Suomiją, Estiją, Latviją, Lietuvą, Lenkiją ir Vokietiją – turėtų jungti 2500 km ilgio žaliojo vandenilio koridorius, kuriuo kasmet bus transportuojama iki 2,7 mln. tonų (Mt) žaliojo vandenilio, rodo Suomijos, Estijos, Latvijos, Lietuvos, Lenkijos ir Vokietijos „Ontras“ d...
2024-09-06 13:26
Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorei „Litgrid" vykdant Lentvario 110 kV transformatorių pastotės skirstyklos rekonstrukciją, du sekmadienius daliai klientų Trakų rajone nebus tiekiama elektra. „Energijos skirstymo operatorius" (ESO) besiruošiant rekonstrukcijos darbams rado sprendimą, kur...
2024-09-04 14:01
Gerinamos paramos sąlygos privačioms juridinių asmenų elektromobilių įkrovos stotelėms įrengti. Valstybė nuo šiol finansuos net pusę darbuotojų ir klientų elektromobiliams įkrauti skirtų stotelių įrengimo kaštų. Tai turėtų paskatinti įmones prie savo patalpų įrengti daugiau privačių (t. y., nekomerc...
2024-09-04 09:17
Tarptautinė žaliosios energetikos bendrovė „Ignitis renewables“ plečia savo veiklą Latvijoje. Jos priimtame investiciniame sprendime numatoma 106 mln. eurų skirti 174 megavatų (MW) Tumės saulės parko vystymui. Tai bus vienas didžiausių tokio tipo saulės parkų Baltijos šalyse. Tai yra trečiasis „Igni...
2024-09-03 15:52
Statybvietėje tarp Nemuno salos bei Žemosios Fredos įkasta simbolinė statybų pradžios kapsulė. Greta būsimo M. K. Čiurlionio koncertų centro statoma 258 metrų ilgio ir bemaž 6 m pločio jungtis pėstiesiems ir dviratininkams. Pasak rangovų, tilto statybai prireiks apie 6,5 tūkst. tonų betono.
2024-09-03 15:21
Šiandien, rugsėjo 3 d., ant triukšmą mažinančių užtvarų netoli Vilniaus pradeda veikti saulės moduliai, kurių pagaminta žalioji energija bus naudojama pagrindinės šalies automagistralės Vilnius-Kaunas-Klaipėda kelio ženklų apšvietimui.
2024-09-03 09:21
Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA) birželio mėnesį paskelbusi 4 paramos kvietimus gyventojams, norintiems įsirengti saulės elektrines arba padidinti jau turimų saulės elektrinių galią, pasibaigus vasarai jau sulaukė virš 16,5 tūkst. gyventojų paraiškų. Iš Energetikos ministerijos skirtų 40 ml...
2024-09-02 09:55
Vilniuje jau antrą sezoną iš eilės vykdomi gatvių remonto darbai – šiemet planuojama ištisiniu būdu išasfaltuoti net 120 kilometrų gatvių. Prasidedant naujiems mokslo metams, kai transporto srautai mieste ženkliai suintensyvėja, darbus stengiamasi užbaigti visose svarbiausiose sostinės susisiekimo a...
2024-08-30 13:12
Klaipėdoje toliau gerinama infrastruktūra pėstiesiems ir dviratininkams. Darbai neseniai baigti Šilutės plente, ties bendrovės „Klaipėdos energija“ teritorija, taip pat – Dubysos gatvėje. Šilutės plente įrengta daugiau nei pusė kilometro naujų takų, Dubysos gatvėje – daugiau nei 300 metrų. Abiejuose...
2024-08-29 11:58
Kiekvieną mėnesį prie skirstomojo tinklo vidutiniškai prijungiama virš 3 tūkst. saulės elektrinių, kurios Lietuvoje dažniausiai montuojamos ant privačių namų stogų. „Energijos skirstymo operatoriaus" (ESO) ekspertų teigimu, tapti gaminančiais vartotojais ir taip sumažinti sąnaudas už elektros energ...
2024-08-29 11:48
Vilniaus miesto savivaldybės Taryba pritarė, kad būtų pradėta šalia Gariūnų sankryžos esančio Gariūnų g. 48 sklypo paėmimo visuomenėms poreikiams procedūra. Nors teritorija nedidelė (5,5 aro), ji svarbi siekiant pradėti Gariūnų sankryžos rekonstrukcijos antrąjį etapą ir įrengti viaduką per Gariūnų g...
2024-08-29 09:50
Taryba pritarė naujos aplinkai draugiškos transporto rūšies – elektrinio vandens transporto – integravimui į Vilniaus viešojo transporto sistemą. Planuojama vandens transportą integruoti trimis etapais, pirmuoju sukuriant susisiekimo jungtį tarp sostinės centro ir Žirmūnų. Tikimasi, kad naują susisi...
2024-08-27 13:35
Lietuvos oro uostai (LTOU) praneša, kad jau šio ketvirtadienio (29 d.) ryte planuojama atverti Vilniaus oro uosto centrinę eismo schemą ir baigti esminius rekonstrukcijos darbus. Lengviesiems automobiliams ir autobusams bus atidaryta iš esmės atnaujinta transporto judėjimo schema, kurios sprendimai ...
2024-08-26 10:25
Alytuje bei Nemenčinėje veikianti aliuminio bei plastiko langų, durų ir fasadų projektavimu, gamyba bei montavimu užsiimanti įmonė „Glassbee“ laimėjo vieną iš Kauno oro uosto keleivių terminalo ir šiaurinio perono plėtros projektams skelbtų konkursų. Jau pradėti svarbūs darbai, kurie yra specialiai ...
2024-08-22 09:56
Bendra saulės ir vėjo galia Lietuvoje per keturis metus išaugo daugiau nei keturis kartus ir peržengė simbolinę 3 GW ribą. Tokios galios buvo 2009 m. sustabdyta Ignalinos atominė elektrinė.
2024-08-21 08:11
Siekiant Lietuvos geležinkelių tinklą padaryti dar saugesnį, bus modernizuojama 14 ruožuose Vilnius-Klaipėda, Kaišiadorys-Kybartai ir kituose svarbiuose transporto koridoriuose esančių geležinkelio pervažų. Susisiekimo ministerija į šių prioritetinių pervažų rekonstrukciją planuoja investuoti daugia...
2024-08-21 07:55
Liepos pabaigoje Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) suteikė leidimą gaminti elektrą 3500 saulės modulių elektrinei ant „Švyturys-Utenos alus“ (ŠUA) daryklos stogo Utenoje. Kartu su elektrine bendrovė „Green Genius“ įrengė 2 MWh talpos ličio jonų energijos kaupiklių sistemą, kuri suteik...