2025 m. liepos 12 d. šeštadienis, 3:09:06
Reklama  |  facebook

Nuo perėjų varliagyviams iki kelio paruošimo 1500 tonų kroviniui: ką dirba inžinieriai

2024-03-04 10:06
Nors stojančiųjų į kelių ar geležinkelių inžineriją skaičiai mažėja, galimybių ir įspūdingų projektų šioje srityje netrūksta. „Tyrens Lietuva" specialistai papasakojo, kuo juos žavi ši sritis ir kokie projektai paliko didžiausią įspūdį.
nuotrauka
Iš kairės: Arvydas Domatas, Rimantas Valančius, Aistė Kočkinienė. Pranešimo autorių nuotr.


Minimos įmonės
Tyrens Lietuva, UAB
Išaugusi aplinkosaugos svarba

Žalieji tiltai gyvūnams, apsaugos sistemos varliagyviams, triukšmo sienelės, vandens telkinių apsaugos nuo taršos priemonės – objektus, prie kurių dirba šiuolaikiniai inžinieriai vardija „Tyrens Lietuva" Aplinkosaugos skyriaus projekto dalies vadovas Arvydas Domatas.

Kelis dešimtmečius inžinerijos srityje dirbantis specialistas sako, kad tikriausiai niekas nesitikėjo, jog kada nors turėsime tokius griežtus aplinkosauginius reikalavimus.

„Jaučiame, kaip didėja šios srities svarba ir keičiasi požiūris į gamtos apsaugą. Tai nebėra tik pavienės priemonės – nuo pat projekto pradžios turime glaudžiai bendradarbiauti su kitų disciplinų specialistais, kad statomas objektas būtų saugus aplinkai", – pasakoja pranešime cituojamas A. Domatas.

Pasak specialisto, aplinkos inžinieriai planuoja ir projektuoja aplinkosaugines priemones, atlieka poveikio aplinkai ar strateginius pasekmių aplinkai vertinimus, rengia privalomus dokumentus: „Nemažą darbo šioje srityje dalį sudaro projekto derinimas su tikrinančiomis institucijomis, užsakovais, tad reikia ne tik inžinerinių, bet ir komunikacinių gebėjimų."

Visgi, anot A. Domato, viską atperka žinojimas, kad prisidėjai prie aplinkai palankesnės infrastruktūros kūrimo.

Nemiegoti privertusi „istorinė kelionė"


Klaipėdos Kelių skyriaus vyresnysis projekto vadovas Rimantas Valančius į inžineriją pasuko prieš daugiau nei dešimtmetį, įkvėptas tėčio pavyzdžio, kuris daug metų kelių statybos įmonėje sėkmingai vadovavo gamybai, tik Rimantas pasirinko ne kelių tiesimą, o projektavimą. Nors R. Valančiui teko vadovauti rengiant ne vieną didelį projektą, kol kas didžiausiu iššūkiu jis laiko daugeliui girdėtą „istorinę kelionę": reaktoriaus kelio paruošimo projektą nuo Klaipėdos uosto į Juodeikiuose esančią „Orlen Lietuva" naftos perdirbimo produktų gamyklą.

„Kai supratau, kokio darbo imamės, nerimo buvo daug, bet, projektą išskaidžius dalimis ir viską smulkiai susiplanavus, nusiraminau. Subūrėme stiprią kelių, tiltų, vandentiekio inžinierių, geologų komandą. 155 kilometrų krovinio gabenimo maršrutas tęsėsi per 5 savivaldybes, teko rengti projektus dėl kelkraščių platinimo ir stiprinimo, tiltų rekonstravimo, geležinkelio pervažų apsaugojimo, Klaipėdos miesto gatvių paruošimo. Itin sudėtingu etapu laikyta 1500 tonų krovinio kelionė per durpingą kelio ruožą. Jį nusprendėme stiprinti geotinklais ir spraustasienėmis (6 metrų gylio tarpusavyje sujungiamais metaliniais įlaidais)", – pasakoja pranešime pacituotas projekto vadovas.

Rimantas pripažįsta, kad nors dirbo labai stipri komanda, prasidėjus kelionei buvo ir nerimo, ir bemiegių naktų, kadangi tokio svorio krovinys Lietuvos keliais riedėjo pirmą kartą.

„Pirmąją reaktoriaus kelionės savaitę lydėjau krovinį, tačiau nuo antros krovinio kelionės eigą sekiau tik telefonu, nes supratau, kad viskas bus gerai", – teigia specialistas.

Paklaustas, kuo jį žavi inžinerija, R. Valančius įvardija galimybę matyti darbo rezultatą: „Sritis tikrai įdomi, o savo projektus jau po poros metų gali išvysti gyvai ir sakyti: „Štai čia mūsų komandos projektuota, čia parinkome tokį sprendinį." Aišku, norėdamas dirbti su įdomesniais ir iššūkių keliančiais projektais turi tobulėti, mokytis, ieškoti naujovių ir bandyti jas pritaikyti. Nors inžinierių darbą riboja įvairios sąlygos, reglamentai ir normatyvai, bet, ieškant geriausių sprendimų, reikia ir kūrybiškumo."

Iššūkių kupina geležinkelių projektavimo sritis

Spartėjant „Rail Baltica" projekto įgyvendinimui intensyviai dirba ir geležinkelių inžinieriai. Geležinkelių skyrius projekto dalies vadovė Aistė Kočkinienė pasakoja, kad civilinę inžineriją pasirinko dėl galimybės prisidėti prie visuomenės gerovės, o dideli vienetiniai projektai kelia ne tik iššūkių, bet ir neleidžia nuobodžiauti.

LTG Infra„LTG Infra“ pav.

Kadangi A. Kočkinienės darbo kryptis yra vadybinė, jai tenka tikrinti projektų atitiktį teisės aktams, taisyklėms, standartams, derinti projektus su institucijomis, taip pat ji yra įsitraukusi į koordinacinį darbą.

„Prie vieno projekto paprastai dirba daugybė skirtingų skyrių ir sričių specialistų. Visiems turi būti aiškūs grafikai, terminai, darbų apimtys. Projektuojant geležinkelį reikia atlikti geologinius tyrimus, gali tekti pertrasuoti automobilių kelius, pakeisti vandentiekio, nuotekų, dujų trasas, projektas turi atitikti aplinkosauginius reikalavimus. Jei kažkoks sprendinys keičiasi vienoje srityje, didelė tikimybė, kad pokyčiai bus reikalingi ir kitose, tad mano darbas yra suvaldyti pokyčius, kad būtų rastas bendras sprendimas", – pasakoja pranešime cituojama A. Kočkinienė.

Nors nemaža dalis geležinkelių srities projektų yra dideli, kaip vieną iš įdomesnių projektų ji mini „rentgeną traukiniams".

„Rentgeno kontrolės sistemos projektavimas Kenoje buvo nedidelis, bet visiškai nestandartinis projektas. Kalbant paprastai, tai betoninės konstrukcijos, į kurias įmontuotas rentgenas, skenuojantis vagonus ir rodantis jose esančio krovinio medžiagiškumą, tad vagonų talpyklų nereikia fiziškai tikrinti ir taip pagreitinama muitinės procedūrų kontrolė", – apie įsiminusį projektą pasakoja Geležinkelių skyriaus specialistė.

A. Kočkinienė vadovaujasi posakiu „9 kartus pamatuok, o tada kirpk": „Kuo anksčiau pastebėsi kokius nors neatitikimus, tuo mažiau reikės įdėti pastangų juos taisant. O kad tai pavyktų, reikia domėtis įvairiomis sritimis, nebijoti užduoti klausimų, gilintis, bet tai darbą ir daro įdomų, šioje srityje visada atrasti ką nors naujo". 
Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2025-07-11 15:34
Liepos 4 d. Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) priėmė nutartį civilinėje byloje, kurioje išaiškino, kad buitinių nuotekų tinklų skersmeniui padidėjus nuo 160 mm iki 250 mm, naujas statybos leidimas nereikalingas, nors toks pokytis ir lėmė statinio kategorijos pasikeitimą – iš nesudėtingojo į neyp...
nuotrauka
2025-07-11 06:44
Europos Komisijai pradėjus viešąsias konsultacijas dėl karinio mobilumo paketo, Lietuva aktyviai sieks daugiau Europos Sąjungos (ES) investicijų strateginiams projektams, gerinantiems Baltijos šalių regiono susisiekimą ir karinio mobilumo jungtis su Europa.
nuotrauka
2025-07-10 12:36
Magistralė Vilnius–Utena (A14) keičiasi iš pagrindų – prasidėję rekonstrukcijos darbai sparčiai juda į priekį. Vykdant vieną didžiausių kelių infrastruktūros projektų Lietuvoje, modernizuojamas daugiau nei 42 kilometrų ruožas. Šiandien kelio atkarpose jau klojami pirmieji asfalto sluoksniai.
nuotrauka
2025-07-08 13:04
AB „Kelių priežiūra“ atveria duomenis apie žvyrkelių nuolatinės priežiūros darbus. Nuo šiol gyventojai kviečiami naudotis interaktyviu vasaros darbų žemėlapiu, kuriame galima matyti, kokiuose keliuose su žvyro danga yra suplanuoti arba jau atlikti nuolatinės priežiūros darbai.
nuotrauka
2025-07-07 13:35
Nuo š.m. liepos 1 d. įsigaliojo Energetikos ministerijos inicijuoti pokyčiai, kuriais siekiama skatinti gyventojus ir verslus efektyviau išnaudoti ESO technines sąlygas, skirtas saulės elektrinių įrengimui bei energijos kaupimo sprendimams. Nuo šiol gaminantys vartotojai, įsirengę elektrinę ar kitus...
nuotrauka
2025-07-03 08:55
„Via Lietuva“, siekdama kokybiškai prižiūrėti valstybinės reikšmės kelių infrastruktūrą, diegia inovacijas, padėsiančias efektyviau valdyti procesus. Pasitelkiant inovatyvius sprendimus – specialiai dangos būklei vertinti sukurtą mobilią aplikaciją – planuojama per keletą metų įvertinti visą pėsčiųj...
nuotrauka
2025-07-02 12:55
AB „Via Lietuva“ tęsia darnaus judumo infrastruktūros plėtrą prie valstybinės reikšmės kelių – pasirašytos dvi sutartys dėl pėsčiųjų ir dviračių takų, kurių bendras ilgis apie 4,3 km, įrengimo Palangoje. Planuojama, kad naujai įrengta infrastruktūra palangiškiai ir kurorto svečiai galės naudotis jau...
nuotrauka
2025-07-01 15:27
Atsinaujinančios energetikos bendrovė „Ignitis grupė" pradeda elektros energijos kaupiklių sistemų (EEKS) parkų projektų įgyvendinimą Lietuvoje. Energijos kaupiklių parkai bus įrengti Kelmės, Mažeikių ir Kruonio apylinkėse. Projektų bendra galia sieks 291 megavatus (MW), o talpa – 582 megavatalandes...
nuotrauka
2025-06-26 10:07
AB „Via Lietuva“ praneša, kad modernizuojant „Via Baltica“ atkarpą nuo Marijampolės iki Lietuvos-Lenkijos sienos jau atlikta daugiau nei 50 proc. visų suplanuotų darbų. Visus paskutinio 12 km kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai ruožo (nuo 85 iki 97,06 km) darbus numatyta pabaigti iki metų pabaigos,...
nuotrauka
2025-06-25 09:31
Vykdant magistralinio kelio A14 Vilnius-Utena ruožo nuo 64,332 iki 93,726 km kapitalinį remontą, po gausesnių kritulių kelyje A14 Vilnius-Utena, ruože nuo Molėtų iki Utenos, šlaituose susidarė išplovos.
nuotrauka
2025-06-23 13:12
Atsinaujinančios energijos gamyba Lietuvoje sparčiai auga, tačiau kartu daugėja ir neišspręstų klausimų – kaip efektyviai paskirstyti elektros srautus, kaip išnaudoti energijos perteklių, kaip reaguoti į rinkos svyravimus be žmogaus įsikišimo. Šiuos iššūkius spręsti ėmėsi panevėžietis Paulius Leonav...
nuotrauka
2025-06-20 09:53
Generalinės prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo departamentas perdavė teismui baudžiamąją bylą su kaltinamuoju aktu, kuriame vienos Lenkijos Respublikos akcinės bendrovės atstovas kaltinamas davęs kyšį valstybės tarnautojui prilygintam asmeniui – UAB „Enefit Green“ projektų vad...
nuotrauka
2025-06-19 09:23
Lietuvoje vystant kelių infrastruktūrą vis daugiau dėmesio skiriama ne tik darbų mastui, bet ir jų kokybei bei iššūkiams, su kuriais susiduria rangovai ir projektuotojai. Kelių remontas, rekonstravimas, naujų tiesimas – tai sudėtingas inžinerinis procesas, kuriame kiekvienas etapas turi įtakos galut...
nuotrauka
2025-06-18 11:55
Vilniuje tęsiami gatvių atnaujinimo darbai, apimantys dešimtis skirtingų miesto gatvių bei kelių ruožų. Per šiuos metus planuojama ištisiniu būdu išasfaltuoti daugiau nei pusšimtį sostinės gatvių kilometrų. Dalį projektų įgyvendina tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“. Da...
nuotrauka
2025-06-18 09:50
Birželio 17 d. baigėsi juridinių asmenų paraiškų teikimas didelės galios elektros energijos kaupimo įrenginių, skirtų teikti balansavimo paslaugas elektros perdavimo sistemos operatoriui, įrengimui. Priemonei buvo skirta 102 mln. eurų.
nuotrauka
2025-06-18 09:37
AB „Via Lietuva“ toliau vykdo darnaus judumo infrastruktūros plėtrą šalyje. Dar šiais metais planuojama pradėti ir iki 2026 m. vidurio įrengti ar sutvarkyti apie 16 pėsčiųjų ir dviračių takų ruožų, kurių bendras ilgis – kiek daugiau nei 50 km.
nuotrauka
2025-06-17 09:11
Dalyje Lietuvos kariuomenės karinių vienetų, strategiškai svarbiausiose vietovėse, jau veikia neseniai įrengtos naujos degalinės. Kituose Lietuvos kariuomenės daliniuose vyksta arba netrukus prasidės degalinių ir kuro saugyklų statybos, kurios leis užtikrinti kuro atsargų tiekimą taikos, krizės ar k...
nuotrauka
2025-06-16 14:34
Viena svarbiausių uostamiesčio jungčių tarp Šilutės plento ir Taikos prospekto netrukus pasikeis neatpažįstamai – tvarkoma ne tik važiuojamoji dalis, bet ir pėsčiųjų bei dviračių takai. Šiandien, birželio 16 d., Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus lankėsi Paryžiaus Komunos gatvėje, kur intensyviai atlie...
nuotrauka
2025-06-13 10:58
Panevėžio apygardos teismas atmetė bendrovės „Proit“ prašymą taikyti laikinąsias apsaugos priemones, kuriomis buvo siekiama sustabdyti AB „Via Lietuva“ vykdomą elektroninės kelių rinkliavos (e-tolling) sistemos nuomos (EKRIS) konkursą. Tai jau antrasis „Proit“ inicijuotas teisminis bandymas per past...
nuotrauka
2025-06-13 10:54
Atvertas eismas rekonstruotu tiltu per Dubysą Ariogaloje, Raseinių rajono savivaldybėje. Tiltas eismo dalyviams atveriamas net keliais mėnesiais anksčiau nei planuota, o visi statybos darbai turėtų būti baigti liepos pabaigoje.

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra