2021 birželio 25 d. penktadienis, 15:54
Reklama  |  facebook

Pradedama geležinkelio tilto per Nerį rekonstrukcija

2020-08-26 13:20
Jonavoje paskelbta geležinkelio tilto per Nerį rekonstrukcijos pradžia. Vieną svarbiausių geležinkelio tiltų Lietuvoje rekonstruos jungtinė čekų, lietuvių ir latvių bendrovių grupė. Šiuo projektu siekiama užtikrinti geriausią strateginio IX B koridoriaus ruožo pralaidumą ir padidinti juo važiuojančių traukinių greitį.
nuotrauka
„Lietuvos geležinkelių“ nuotr.


Minimos įmonės
LTG (Lietuvos geležinkeliai), AB
Jonavos r. savivaldybė,
Eurovia CS (Čekija),
Eurovia Lietuva, AB
LNK Industries, AS (Latvija),
Projektą „Jonavos geležinkelio tilto (94+634 km) rekonstravimas“ vykdys jungtinės veiklos sutartimi susivienijusi grupė „Eurovia CS“ (Čekija), „Eurovia Lietuva“ ir AS „LNK Industries“ (Latvija).

Jonavos geležinkelio tiltas, kaip skelbiama pranešime, yra išskirtinis konstrukciniu ir eksploataciniu požiūriu – jis sudarytas iš dviejų atskirų tiltų. Neries žemupio pusėje esantis tiltas šiuo metu nenaudojamas, o aukštupio pusėje esančiu tiltu važiuoja traukiniai.

Projekto metu bus rekonstruojamas būtent Neries upės žemupio pusėje esantis, šiuo metu nenaudojamas tiltas – bus keičiami susidėvėję ir reikalavimų neatitinkantys jo elementai. Po atliktų darbų juo bus nukreiptas geležinkelio eismas.

„Šio projekto metu numatyta rekonstruoti kairiąją tilto pusę, kuri buvo atstatyta po antrojo pasaulinio karo, t. y. 1948 metais. Šiuo metu ši tilto pusė nėra eksploatuojama. Darbų metu bus pakeista visa senoji tilto santvara nauja, kuri vizualiai beveik nesiskirs. Taip pat bus surekonstruotos krantinės ir vidurinė tilto atramos, praplatinta geležinkelio kelio sankasa, įrengta nauja balastinė viršutinė geležinkelio konstrukcija“, – pranešime cituojamas Šimkevičius, „Eurovia CS“ filialo Lietuvoje vadovas.

Leis važiuoti greičiau

„Nuosekliai vykdome atsakingai suplanuotas Lietuvos geležinkelių infrastruktūros modernizavimo ir plėtros programas. Jonavos geležinkelio tilto rekonstrukcija pagerins labiausiai apkrauto geležinkelių koridoriaus pralaidumą, traukiniai tiltu galės važiuoti greičiau“, – sako Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius.

IX B koridorius jungia pagrindinį Lietuvos krovinių ir logistikos centrą Klaipėdos jūrų uostą su Vilniumi, Baltarusija, Ukraina ir Rusija. Nuo šio tilto prieinamumo priklauso nenutrūkstamas ir efektyvus geležinkelių paslaugų teikimas visoje šalyje – alternatyvių pravažiavimų tiesiog nėra.

Rekonstravus nenaudojamą tiltą, kaip praneša „Lietuvos geležinkeliai“, keleiviniai traukiniai galės juo važiuoti iki 120 km/h greičiu, tuo tarpu krovininiai – iki 90 km/h. Šiuo metu naudojamu, aukštupio pusėje esančiu tiltu traukiniai gali važiuoti tik 70 km/h greičiu. Planuojama, kad įgyvendinus projektą pastarasis bus užkonservuotas.

Projektą planuojama įgyvendinti per kiek daugiau nei dvejus metus – jį užbaigti numatyta 2022 m. III ketvirtį. Šiuo metu projekto įgyvendinimo finansavimui bus naudojamos „Lietuvos geležinkelių infrastruktūros“ lėšos, tačiau tikimasi projektą dalinai finansuoti ES lėšomis. Darbų kaina sieks 12,5 mln. eurų.

Susprogdintas karo metu

Geležinkelio tiltas per Nerį Jonavoje atsirado dar carinės Rusijos okupacijos metais, kai Lietuvoje buvo nutiestos strategiškai svarbios, vėliau sujungtos geležinkelio linijos Liepoja-Kaišiadorys ir Lentvaris-Romnai. Carinės Rusijos valdžia norėjo turėti tiesioginį susisiekimą tarp tuo metu svarbiu prekybiniu uostu laikytos Liepojos ir Rusijos gilumų.

311 km ilgio geležinkelio trasa nuo Kaišiadorių iki Liepojos vedė per Jonavą, Kėdainius, Radviliškį, Šiaulius, Kuršėnus, Mažeikius ir Priekulę, tad Jonava tapo svarbiu geležinkelių ir sausumos kelių mazgu bei pramonės centru. Pirmasis medinis, 140 metrų ilgio geležinkelio tiltas per Nerį buvo suręstas dar 1871-1873 m.

Vėliau, 1904 m. pastatytas keturių angų, daugiau nei 200 metrų ilgio metalinis tiltas. Dar po dešimtmečio sumontuotas naujas, kesoniniu būdu statytas tiltas pagal garsių inžinierių Petro ir Anupro Vileišių projektą.

Abu tiltai buvo susprogdinti Antrojo pasaulinio karo metu. Senasis, 1904 m. statytas tiltas buvo atstatytas sovietmečiu, tuo tarpu pagal Vileišių projektą statyto tilto išliko tik tašytais granito luitais apmūrytas vidurinis tauras.

„Jeigu prieš 72 metus darbai buvo atliekami pasitelkiant pagrinde žmogaus fizinę jėgą ir mažos keliamosios galios kranus, tai dabar atlikę išsamius tilto konstrukcijų skaičiavimus ir pasitelkę 3D modelius bei inžinerinę patirtį, tiltą planuojame pastatyti panaudojant efektyviausius statybos metodus“, – kalbėjo J. Šimkevičius, „Eurovia CS“ filialo Lietuvoje vadovas.

Numatyti eismo ribojimai

Rekonstruojant Jonavos geležinkelio tiltą numatyti ir eismo apribojimai. Dalyje Panerių g. automobilių eismas bus draudžiamas nuo 2021 m. vasario mėn. iki 2022 m. rudens. Uždarius kelio atkarpą eismas bus nukreipiamas kitomis miesto gatvėmis.

Taurostos g. dalyje daliniai eismo ribojimai truks tris mėnesius nuo 2021 m. rugpjūčio mėn. 

„Lietuvos geležinkelių“ nuotr.

Statybunaujienos.lt




Infrastruktūra

nuotrauka
2021-06-25 08:29
Lietuvoje iš žemės galima išgauti apie 62 tūkst. gigavatvalandžių (GWh) atsinaujinančių šilumos energijos išteklių per metus, o visos valstybės žemės potencialas – beveik 2 mln. GWh, nustatė Lietuvos geologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos (LGT).
nuotrauka
2021-06-21 16:29
Susisiekimo ministerija informuoja, kad vienintelį šalies magistralinį kelią su betono danga – A14 Vilnius–Utena – siekiama visiškai rekonstruoti iki 2025 m. pabaigos. Šio kelio rekonstravimo planą ir numatomus darbų etapus susisiekimo ministras Marius Skuodis pristatė Utenoje vykusiame susitikime s...
nuotrauka
2021-06-21 15:47
Gegužės mėnesio pradžioje iš dalies pradėjus leisti eismą Liepkalnio–Žirnių g.–Minsko pl. sankryža ir naujuoju viaduku, vairuotojams buvo kilę sunkumų dėl tebevykstančių darbų eismo juostose ir jų pakraščiuose. Jau nuo šiandien, birželio 21 d., situacija sankryžoje pagerės, nes atidaroma nuovaža į d...
nuotrauka
2021-06-21 15:39
Norėdami gyventi patogiai, naudojame, nors ir ekonomiškesnių, bet daugiau elektros prietaisų. Šiuo metu elektrai išgauti dažniausiai yra deginamas iškastinis kuras. Visgi, situacija keičiasi – siekiant užtikrinti tvarią žmonijos ateitį, vis intensyviau ieškoma sprendimų, padedančių pereiti prie švar...
nuotrauka
2021-06-21 14:22
AB Vilniaus šilumos tinklai (VŠT) tęsia nematomo Vilniaus atnaujinimą, todėl šiandien prasideda pirmieji šilumos trasų rekonstrukcijos darbai Vokiečių gatvės pėsčiųjų alėjoje. Siekiant sumažinti nepatogumus gyventojams ir verslui, darbai bus atliekami keliais etapais. Taip pat startuoja ir ilgiausią...
nuotrauka
2021-06-18 10:24
VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, kad įpusėjo Lentvario pervažos rekonstrukcija: sėkmingai užbaigta sudėtingiausia šio projekto dalis – gelžbetoninių tunelio konstrukcijų stūmimas po geležinkelio bėgiais, nestabdant traukinių eismo.
nuotrauka
2021-06-11 10:00
Pavasario pradžioje „Vilniaus vandenys" paskelbė aukcione parduodanti dalį bendrovei priklausančių, Vilniaus senamiestyje, Bernardinų sode esančių pastatų. Aukcionas buvo sėkmingas, nebenaudojami pastatai parduoti už triskart didesnę nei pradinę kainą. Gautus pinigus bendrovė nusprendė skirti sparte...
nuotrauka
2021-06-10 09:25
Vilniaus rajone pradedami valstybinės reikšmės rajoninio kelio Bendoriai-Riešė-Kalinas pusės kilometro ruožo ir tilto per Riešės upę rekonstrukcijos darbai. Rekonstrukcijos darbus Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakymu atliks darnios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“. ...
nuotrauka
2021-06-09 10:05
„LTG Infra“ po konsultacijų su rinka patikslino reikalavimus ir skelbia atnaujintą konkursą dėl geležinkelio tilto per Nerį statybos rangos darbų. Šalia Jonavos planuojamas įrengti tiltas bus sudėtingiausias „Rail Baltica“ inžinerinis įrenginys ir ilgiausias geležinkelio tiltas Baltijos šalyse.
nuotrauka
2021-06-09 09:43
Energetikos ministerija skirs papildomą 2,4 mln. finansavimą iš Sanglaudos fondo žmonėms, norintiems įsirengti saulės elektrines. Baigus vertinti per balandžio mėnesį pateiktas paraiškas 1,5 mln. eurų buvo skirti 881 gyventojui saulės elektrinėms iš elektrinių parkų įsigyti.
nuotrauka
2021-06-08 11:03
Kasmet Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) išduoda apie 18 tūkst. sutikimų tiesti susisiekimo komunikacijas, inžinerinius tinklus bei statyti jiems funkcionuoti būtinus statinius valstybinėje žemėje.
nuotrauka
2021-06-07 10:24
AB „Kelių priežiūra“ nuo liepos 1 d. šalies šiaurės ir vakarų regionuose įsikūrusios kelių tarnybos bus aprūpintos iš atsinaujinančių energijos šaltinių pagaminta elektros energija. Tai sudarys beveik 50 proc. visos bendrovės perkamos elektros energijos.
nuotrauka
2021-06-04 18:05
Šilumos perdavimo tinklų Plungės mieste statybos ir rekonstravimo projektą įgyvendins konkursą laimėjusi „Požeminių darbų“ įmonė.
nuotrauka
2021-06-04 10:56
Balandžio mėnesį, kuomet gyventojai galėjo teikti paraiškas saulės elektrinėms įsirengti, Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA) sulaukė beveik 4200 prašymų. Iš jų beveik 4050 atitiko finansavimui gauti keliamus reikalavimus. Bendra jų prašoma suma siekia beveik 11 mln. eurų.
nuotrauka
2021-06-02 08:53
UAB Merko statyba stato vėjo jėgainių parką Anykščių rajone pagal sutartį su bendrove „Anykščių vėjas“. Sutarties vertė viršija 4 mln. eurų, darbus planuojama baigti 2021 m. rugsėjį.
nuotrauka
2021-06-02 07:50
Autonominės saulės elektrinės tapo prieinamos beveik visiems namų savininkams. Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos (Statybos inspekcija) pastebi, kad padaugėjo atvejų, kai gyventojams, nusprendusiems ant pastato stogo ar žemės sklype sumontuoti saulės el...
nuotrauka
2021-05-28 07:15
Pandemija spartina verslo įmonių sprendimus – verčia ieškoti tvarių ir pačių racionaliausių. UAB „Požeminės linijos“ (POLI) pasirinko įveikti pandemijos iššūkius ir užsitikrinti stabilumą naujomis technologijomis, sprendimais, leidžiančiais efektyviau, kokybiškiau ir pigiau atlikti darbus.
nuotrauka
2021-05-27 09:51
„Ignitis grupė“ pirmą kartą pagamino elektros energiją Lenkijoje, čia plėtojamame Pomeranijos vėjo elektrinių parke. Viename iš didžiausių tokio tipo parkų Lenkijoje pagaminta elektra į tinklą buvo perduota atlikus techninius bandymus.
nuotrauka
2021-05-19 14:57
Kuršėnuose esančiame saulės elektrinių parke nuo šiol gyvena beveik 50 avių kaimenė. Tai pirmasis Lietuvoje saulės parkas, kuriame žolę rupšnos nykstančios baltiškos avys – škudės. Šis saulės energijos bendrovės „Saulės grąža“ sprendimas leis tiekti dar žalesnę energiją vartotojams.
nuotrauka
2021-05-19 08:45
Vakar „LitPol Link“ keitiklių stotį, esančią prie Alytaus, atgabentas ir iškrautas galingiausias Baltijos šalyse autotransformatorius. Tai yra vienas iš kertinių įrenginių, reikalingas užbaigti Lietuvos ir Lenkijos elektros sistemų jungties „LitPol Link“ išplėtimo projektą.

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra