2025 m. liepos 11 d. penktadienis, 12:02:48
Reklama  |  facebook

Pradedami darbai paskutiniuose 43 kelio Vilnius-Utena kilometruose

2025-04-08 13:08
AB „Via Lietuva“ tęsia darbus blogiausiu Lietuvos keliu tituluojamoje magistralėje Vilnius–Utena. Likusius beveik 43 km kelio planuojama baigti tvarkyti 2026 m. Rangovai jau pradėjo darbus – ardoma senoji betoninių plokščių danga, formuojama sankasa. Eismas rekonstruojamose atkarpose reguliuojamas šviesoforais ir vyksta viena juosta.
nuotrauka
„Via Lietuva“ nuotr.


Minimos įmonės
Via Lietuva (iki 2024 m. Lietuvos automobilių kelių direkcija), AB
HISK (Holistinės Infrastruktūros Statybų Kompanijos, buvusi „Panevėžio keliai“), AB
Fegda, UAB
Magistralės Vilnius-Utena (kelio numeris – A14) ilgis – 95,6 km. Šis kelias buvo nutiestas dar 1979-1985 metais ir yra vienintelis iš betono blokų pastatytas kelias Lietuvoje. Ilgus metus jis kėlė daug problemų vairuotojams: magistralėje nuolat atsirasdavo pravažų, duobių, skilinėdavo blokus jungiančios siūlės, o vasarą, atėjus karštesniems orams, betono plokštės iškildavo, dėl to susidarydavo nemažos spūstys.

Pranešime cituojamas „Via Lietuva“ l. e. p. generalinis direktorius Martynas Gedaminskas džiaugėsi, kad jau pasirašytos visos sutartys su rangovais, o tai leis sklandžiai atlikti darbus. „Šio kelio rekonstravimo laukė daugybė šalies gyventojų“, – akcentavo M. Gedaminskas.

Pasirinkta „2+1“ eismo juostų sistema

Iš viso rekonstruojamas likęs 42,8 kilometro ruožas, kuriame bus atnaujinta kelio danga, sustiprinta konstrukcija ir sankasa, įrengtos vandens pralaidos bei nuovažos. Visame kelyje bus įrengtos ir „2+1“ eismo juostos. Pagal projektą eismo juostos keisis maždaug kas 1,5-2,5 kilometro.

Ši Skandinavijoje plačiai naudojama sistema, leidžia optimizuoti eismo srautus ir greičiau važiuojančioms transporto priemonėms saugiai aplenkti lėtesnes. Pagrindinių (dvejų) eismo juostų plotis bus 3,5 metro, o papildomos (+1) – 3,25 metro. Siekiant užtikrinti maksimalų saugumą, priešpriešines juostas skirs metaliniai atitvarai.

Via Lietuva, HISK, Fegda

„Via Lietuva“ nuotr.

„Pavyzdžiui, vienu metu vienoje kelio pusėje bus dvi eismo juostos, o važiuojant kita kryptimi bus viena eismo juosta, ir kas 1,5-2,5 km apsikeis. Taip bus sudarytos papildomos galimybės apvažiuoti lėčiau važiuojančius automobilius“, – paaiškino „Via Lietuva“ l. e. p. generalinis direktorius M. Gedaminskas.

Sprendimas įrengti besikeičiančias juostas priimtas remiantis automobilių srautų duomenimis. Pavyzdžiui, ruože nuo 16 iki 25 kelio kilometrų per parą pravažiuoja apie 12 000 automobilių, nuo 21,5 iki 28,4 kilometro – 7 600 automobilių, o štai ruože nuo Molėtų iki Utenos – tik 4 300 transporto priemonių.

Gerinama infrastruktūra vairuotojams, autobusų keleiviams ir net gyvūnams

Įgyvendinant šį projektą, kelyje bus įrengta daugybė patogumą ir saugumą užtikrinančių infrastruktūros elementų.

Bus pastatytos penkios požeminės perėjos laukiniams gyvūnams, įrengta 90 kilometrų apsauginės tinklo tvoros. Nuo susidūrimo eismo dalyvius saugos 95,91 kilometro metalinių atitvarų, o nuo automobilių keliamų garsų – 1,6 kilometro triukšmo užtvarų.

Via Lietuva, HISK, Fegda„Via Lietuva“ nuotr.

Keliaujantiems viešuoju transportu magistralė taip pat taps kur kas patogesnė – bus pastatyta 20 autobusų sustojimo stotelių su laukimo paviljonais. Automobilių vairuotojai bei keleiviai galės atsipūsti poilsio aikštelėje.

Be to, sankirtoje su keliu Nemenčinė-Eitminiškės-Paberžė bus įrengta žiedinė sankryža, o per magistralę einantis kelio Giedraičiai–Miežioniai–Dubingiai viadukas bus kapitaliai suremontuotas.

Darbus penkiose atkarpose (bendras ilgis – 42,8 kilometro) vykdys AB „HISK“ ir UAB „Fegda“. Bendra darbų kaina – 98 793 709,80 Eur be PVM. Numatoma darbų pabaiga – 2026 m. 
Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2025-07-11 06:44
Europos Komisijai pradėjus viešąsias konsultacijas dėl karinio mobilumo paketo, Lietuva aktyviai sieks daugiau Europos Sąjungos (ES) investicijų strateginiams projektams, gerinantiems Baltijos šalių regiono susisiekimą ir karinio mobilumo jungtis su Europa.
nuotrauka
2025-07-10 12:36
Magistralė Vilnius–Utena (A14) keičiasi iš pagrindų – prasidėję rekonstrukcijos darbai sparčiai juda į priekį. Vykdant vieną didžiausių kelių infrastruktūros projektų Lietuvoje, modernizuojamas daugiau nei 42 kilometrų ruožas. Šiandien kelio atkarpose jau klojami pirmieji asfalto sluoksniai.
nuotrauka
2025-07-08 13:04
AB „Kelių priežiūra“ atveria duomenis apie žvyrkelių nuolatinės priežiūros darbus. Nuo šiol gyventojai kviečiami naudotis interaktyviu vasaros darbų žemėlapiu, kuriame galima matyti, kokiuose keliuose su žvyro danga yra suplanuoti arba jau atlikti nuolatinės priežiūros darbai.
nuotrauka
2025-07-07 13:35
Nuo š.m. liepos 1 d. įsigaliojo Energetikos ministerijos inicijuoti pokyčiai, kuriais siekiama skatinti gyventojus ir verslus efektyviau išnaudoti ESO technines sąlygas, skirtas saulės elektrinių įrengimui bei energijos kaupimo sprendimams. Nuo šiol gaminantys vartotojai, įsirengę elektrinę ar kitus...
nuotrauka
2025-07-03 08:55
„Via Lietuva“, siekdama kokybiškai prižiūrėti valstybinės reikšmės kelių infrastruktūrą, diegia inovacijas, padėsiančias efektyviau valdyti procesus. Pasitelkiant inovatyvius sprendimus – specialiai dangos būklei vertinti sukurtą mobilią aplikaciją – planuojama per keletą metų įvertinti visą pėsčiųj...
nuotrauka
2025-07-02 12:55
AB „Via Lietuva“ tęsia darnaus judumo infrastruktūros plėtrą prie valstybinės reikšmės kelių – pasirašytos dvi sutartys dėl pėsčiųjų ir dviračių takų, kurių bendras ilgis apie 4,3 km, įrengimo Palangoje. Planuojama, kad naujai įrengta infrastruktūra palangiškiai ir kurorto svečiai galės naudotis jau...
nuotrauka
2025-07-01 15:27
Atsinaujinančios energetikos bendrovė „Ignitis grupė" pradeda elektros energijos kaupiklių sistemų (EEKS) parkų projektų įgyvendinimą Lietuvoje. Energijos kaupiklių parkai bus įrengti Kelmės, Mažeikių ir Kruonio apylinkėse. Projektų bendra galia sieks 291 megavatus (MW), o talpa – 582 megavatalandes...
nuotrauka
2025-06-26 10:07
AB „Via Lietuva“ praneša, kad modernizuojant „Via Baltica“ atkarpą nuo Marijampolės iki Lietuvos-Lenkijos sienos jau atlikta daugiau nei 50 proc. visų suplanuotų darbų. Visus paskutinio 12 km kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai ruožo (nuo 85 iki 97,06 km) darbus numatyta pabaigti iki metų pabaigos,...
nuotrauka
2025-06-25 09:31
Vykdant magistralinio kelio A14 Vilnius-Utena ruožo nuo 64,332 iki 93,726 km kapitalinį remontą, po gausesnių kritulių kelyje A14 Vilnius-Utena, ruože nuo Molėtų iki Utenos, šlaituose susidarė išplovos.
nuotrauka
2025-06-23 13:12
Atsinaujinančios energijos gamyba Lietuvoje sparčiai auga, tačiau kartu daugėja ir neišspręstų klausimų – kaip efektyviai paskirstyti elektros srautus, kaip išnaudoti energijos perteklių, kaip reaguoti į rinkos svyravimus be žmogaus įsikišimo. Šiuos iššūkius spręsti ėmėsi panevėžietis Paulius Leonav...
nuotrauka
2025-06-20 09:53
Generalinės prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo departamentas perdavė teismui baudžiamąją bylą su kaltinamuoju aktu, kuriame vienos Lenkijos Respublikos akcinės bendrovės atstovas kaltinamas davęs kyšį valstybės tarnautojui prilygintam asmeniui – UAB „Enefit Green“ projektų vad...
nuotrauka
2025-06-19 09:23
Lietuvoje vystant kelių infrastruktūrą vis daugiau dėmesio skiriama ne tik darbų mastui, bet ir jų kokybei bei iššūkiams, su kuriais susiduria rangovai ir projektuotojai. Kelių remontas, rekonstravimas, naujų tiesimas – tai sudėtingas inžinerinis procesas, kuriame kiekvienas etapas turi įtakos galut...
nuotrauka
2025-06-18 11:55
Vilniuje tęsiami gatvių atnaujinimo darbai, apimantys dešimtis skirtingų miesto gatvių bei kelių ruožų. Per šiuos metus planuojama ištisiniu būdu išasfaltuoti daugiau nei pusšimtį sostinės gatvių kilometrų. Dalį projektų įgyvendina tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“. Da...
nuotrauka
2025-06-18 09:50
Birželio 17 d. baigėsi juridinių asmenų paraiškų teikimas didelės galios elektros energijos kaupimo įrenginių, skirtų teikti balansavimo paslaugas elektros perdavimo sistemos operatoriui, įrengimui. Priemonei buvo skirta 102 mln. eurų.
nuotrauka
2025-06-18 09:37
AB „Via Lietuva“ toliau vykdo darnaus judumo infrastruktūros plėtrą šalyje. Dar šiais metais planuojama pradėti ir iki 2026 m. vidurio įrengti ar sutvarkyti apie 16 pėsčiųjų ir dviračių takų ruožų, kurių bendras ilgis – kiek daugiau nei 50 km.
nuotrauka
2025-06-17 09:11
Dalyje Lietuvos kariuomenės karinių vienetų, strategiškai svarbiausiose vietovėse, jau veikia neseniai įrengtos naujos degalinės. Kituose Lietuvos kariuomenės daliniuose vyksta arba netrukus prasidės degalinių ir kuro saugyklų statybos, kurios leis užtikrinti kuro atsargų tiekimą taikos, krizės ar k...
nuotrauka
2025-06-16 14:34
Viena svarbiausių uostamiesčio jungčių tarp Šilutės plento ir Taikos prospekto netrukus pasikeis neatpažįstamai – tvarkoma ne tik važiuojamoji dalis, bet ir pėsčiųjų bei dviračių takai. Šiandien, birželio 16 d., Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus lankėsi Paryžiaus Komunos gatvėje, kur intensyviai atlie...
nuotrauka
2025-06-13 10:58
Panevėžio apygardos teismas atmetė bendrovės „Proit“ prašymą taikyti laikinąsias apsaugos priemones, kuriomis buvo siekiama sustabdyti AB „Via Lietuva“ vykdomą elektroninės kelių rinkliavos (e-tolling) sistemos nuomos (EKRIS) konkursą. Tai jau antrasis „Proit“ inicijuotas teisminis bandymas per past...
nuotrauka
2025-06-13 10:54
Atvertas eismas rekonstruotu tiltu per Dubysą Ariogaloje, Raseinių rajono savivaldybėje. Tiltas eismo dalyviams atveriamas net keliais mėnesiais anksčiau nei planuota, o visi statybos darbai turėtų būti baigti liepos pabaigoje.
nuotrauka
2025-06-11 13:58
Šį mėnesį planuojama pradėti Kareivių gatvės atkarpos nuo Verkių g. iki Žirmūnų g. rekonstrukciją. Itin didelius eismo srautus patiriančioje sostinės gatvėje bus siekiama pagerinti situaciją visiems eismo dalyviams – automobilių vairuotojams, dviratininkams ir pėstiesiems, taip pat viešojo transport...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra