Pradedami darbai paskutiniuose 43 kelio Vilnius-Utena kilometruose

Pranešime cituojamas „Via Lietuva“ l. e. p. generalinis direktorius Martynas Gedaminskas džiaugėsi, kad jau pasirašytos visos sutartys su rangovais, o tai leis sklandžiai atlikti darbus. „Šio kelio rekonstravimo laukė daugybė šalies gyventojų“, – akcentavo M. Gedaminskas.
Pasirinkta „2+1“ eismo juostų sistema
Iš viso rekonstruojamas likęs 42,8 kilometro ruožas, kuriame bus atnaujinta kelio danga, sustiprinta konstrukcija ir sankasa, įrengtos vandens pralaidos bei nuovažos. Visame kelyje bus įrengtos ir „2+1“ eismo juostos. Pagal projektą eismo juostos keisis maždaug kas 1,5-2,5 kilometro.Ši Skandinavijoje plačiai naudojama sistema, leidžia optimizuoti eismo srautus ir greičiau važiuojančioms transporto priemonėms saugiai aplenkti lėtesnes. Pagrindinių (dvejų) eismo juostų plotis bus 3,5 metro, o papildomos (+1) – 3,25 metro. Siekiant užtikrinti maksimalų saugumą, priešpriešines juostas skirs metaliniai atitvarai.

„Via Lietuva“ nuotr.
„Pavyzdžiui, vienu metu vienoje kelio pusėje bus dvi eismo juostos, o važiuojant kita kryptimi bus viena eismo juosta, ir kas 1,5-2,5 km apsikeis. Taip bus sudarytos papildomos galimybės apvažiuoti lėčiau važiuojančius automobilius“, – paaiškino „Via Lietuva“ l. e. p. generalinis direktorius M. Gedaminskas.
Sprendimas įrengti besikeičiančias juostas priimtas remiantis automobilių srautų duomenimis. Pavyzdžiui, ruože nuo 16 iki 25 kelio kilometrų per parą pravažiuoja apie 12 000 automobilių, nuo 21,5 iki 28,4 kilometro – 7 600 automobilių, o štai ruože nuo Molėtų iki Utenos – tik 4 300 transporto priemonių.
Gerinama infrastruktūra vairuotojams, autobusų keleiviams ir net gyvūnams
Įgyvendinant šį projektą, kelyje bus įrengta daugybė patogumą ir saugumą užtikrinančių infrastruktūros elementų.Bus pastatytos penkios požeminės perėjos laukiniams gyvūnams, įrengta 90 kilometrų apsauginės tinklo tvoros. Nuo susidūrimo eismo dalyvius saugos 95,91 kilometro metalinių atitvarų, o nuo automobilių keliamų garsų – 1,6 kilometro triukšmo užtvarų.
„Via Lietuva“ nuotr.
Be to, sankirtoje su keliu Nemenčinė-Eitminiškės-Paberžė bus įrengta žiedinė sankryža, o per magistralę einantis kelio Giedraičiai–Miežioniai–Dubingiai viadukas bus kapitaliai suremontuotas.
Darbus penkiose atkarpose (bendras ilgis – 42,8 kilometro) vykdys AB „HISK“ ir UAB „Fegda“. Bendra darbų kaina – 98 793 709,80 Eur be PVM. Numatoma darbų pabaiga – 2026 m.