Sėkmingai dirbanti įmonė apie rizikingą darbų vadybą ir atsarginius ėjimus
2020-ieji metai įmonėms buvo sudėtingi, o „Grinduva“ paslaugų apimtis užaugino nuo 872 tūkst. eurų (I ketv.) iki 2 884 tūkst. eurų (III ketv.). Kas lėmė tokį augimą?
Pirmiausia tai didieji mūsų projektai Vilniuje. Išskirtiniu mums tapo „Mitnijos“ projektas S7: mes dalyvavome įgyvendinant 3 iš 4 etapų – įrengėme 40 tūkst. kv. metrų požeminės automobilių stovėjimo aikštelės grindų dangos ir 6 tūkst. kv. m šviesaus betono kiemo dangų. Kitas didelis praėjusių metų projektas – „YIT Lietuva“ užsakymu pradėjome darbus šios įmonės statomuose daugiaaukščiuose namuose sostinės Linkmenų gatvėje. 2020 m. pavasarį pradėjome, o neseniai etapais baigėme darbus naujai statomame išparduotuvių centre prie Vakarinio aplinkkelio Vilniuje – tai buvo 10 tūkst. kv. m ploto grindų dangos įrengimas. Šiame objekte dirbame ir šiemet.
Laimėję darbus viename etape, paprastai sulaukiame užsakymo dirbti ir kituose etapuose. Džiaugiamės, kad mus pastebi ir šalia dirbantys užsakovai – gauname pakvietimų į jų objektus. Mums tai yra patvirtinimas, kad dirbame kokybiškai, laikydamiesi susitarimų bei greitai reaguodami į besikeičiančią situaciją.
Taigi pernai mūsų apyvartą augino dideli užsakymai, kuriuos dėl darbų eiliškumo, nulemto technologijų, vykdėme etapais.
84 tūkst. eurų skyrėte investicijoms – kokie tai įsigijimai?
Įsigijome keletą naujų glaistymo mašinų ir transportą darbuotojams vežti.
Mes atsisakėme komandiruočių, nebent tai būtų poros dienų užsakymai Klaipėdoje, Šiauliuose. Todėl mums itin svarbu turėti komfortabilias transporto priemones darbuotojams vežti į objektus: kasdien važinėjame iš Alytaus kone po visą Lietuvą ir atgal. Visas mūsų transporto ūkis yra apynaujis, nes mums svarbu, kad darbuotojai važiuotų patogiai, saugiai, be streso, kad kelyje gali mašina sugesti.
Taip pat įsigijome naujų glaistyklių, kurios didina darbo našumą, efektyvumą. Nuolat atnaujiname darbo priemones: senas, valdomas mechaniškai, keičiame hidraulinėmis naujo tipo glaistyklėmis. Dirbant jomis, ne tik taupomas laikas, bet ir pats procesas darbininkams tampa lengvesnis, reikalaujantis mažiau fizinės jėgos.
Kadangi esame įmonė ant ratų, mums svarbus patogus ir saugus transportas. Mums labai svarbu, kad nelengvas fizinis grindų įrengimo darbas taptų kiek įmanoma lengvesnis. Tad tiek darbo priemonės, tiek transportas mums yra vienodai svarbūs.
Įsteigėte 5 naujas darbo vietas, kai daugelis atleidžia darbuotojus, skelbia prastovas.
Lėmė anksčiau minėti didieji projektai, ryškiai padidinę darbo apimtis. Tad priėmėme grindų klojėjų ir pagalbinių darbininkų. Per 5 pastaruosius metus kasmet priimame po 2–3 žmones. Taip auginame darbuotojų skaičių. Pasibaigus projektams, ne atleidžiame žmones, o ieškome įmonei darbo. Šiuo metu „Grinduvoje“ dirba 39 darbuotojai, iš kurių 29 – betarpiškai dirba objektuose.
Kokie iššūkiai Jus, kaip vadovą, išbandė 2020-aisiais?
Jie mane bando kasdien. Mūsų įmonėje objektuose dirba 29 žmonės. Tuo pačiu metu vykdome ne po vieną, o kelis projektus. Užsakymai vykdomi net ne vienoje vietoje, ne viename mieste. Kadangi paprastai dirbame kaip subrangovai, esame priklausomi nuo rangovų darbų, tempo, terminų ir susitarimų laikymosi. Esame priklausomi net nuo oro sąlygų ir vargas, jeigu staiga keičiamos sinoptikų prognozės.
Tai kelia didžiulių iššūkių tiems, kurie tvarko įmonės vadybą. Vienu metu dirbame keliuose objektuose Vilniuje, Kaune ir Babtuose. Sakykim, rytdiena suplanuota, žinom, kas ir kokiuose objektuose dirbs, užsakytas betonas. Tačiau staiga pasikeičia sinoptikų prognozės, rangovus ištinka force majore, ir tampa aišku, kad arba žmonės rytoj neturės darbo, arba privalai gerai pasukti galvą perplanuodamas darbus – paskirstydamas darbuotojus po kitus objektus. Todėl turėti mažiau užsakymų – rizikinga. Todėl ne visada pavyksta suplanuoti darbus savaitei, bet visada būtina turėti atsarginį planą.
Jeigu tai priklausytų tik nuo manęs, kaip vienos įmonės vadovo, gal didelių iššūkių ir nekiltų. Tačiau planai keičiasi kone kasdien, todėl retą vakarą praleidžiu be kitos dienos darbo planavimo. Vadovo sėkmę arba nesėkmę, pagal pasaulinio lygio verslo konsultantą Brian Tracy, nulemia planavimas, organizavimas, įdarbinimas, darbų paskirstymas, vadovavimas, įvertinimas ir atsiskaitymas. Ir visos šios sritys kartu, o ne kelios, paimtos atskirai, lemia sėkmingą darbą. Nedidelė įmonė reikalauja atidžios ir įžvalgios vadybos, nes būtina nuolat palaikyti įmonės „formą“.
Kaip pildosi 2021 m. užsakymų portfelis?
Tokios įmonės kaip mūsų paprastai džiaugiasi užsitikrinusios darbo bent mėnesiui į priekį. Mūsų įmonės 2021 m. užsakymų portfelyje – darbų sukaupta keliems mėnesiams. Tai labai geras rezultatas, kurio nereiktų laikyti atsitiktine sėkme.
Antanas Minkevičius, ilgametis įmonės vadovas ir akcininkas, dabar – konsultantas, padėjo ir įtvirtino pagrindus, ant kurių buvo sukurta nedidelė, bet stabiliai 24-tus metus auganti įmonė. Rinka neleidžia atsipalaiduoti, todėl mūsų žmonės skiria dar didesnį dėmesį kokybei, greitam problemų sprendimui, greitam reagavimui, sklandiems, tarpusavio pasitikėjimu grįstiems santykiams su rangovais. Mes žinome, kad einame teisinga kryptimi, nes užsakovai neretai dar iki konkurso konsultuojasi su mumis, tariasi net konstruktoriai, nes mūsų įmonė jiems reiškia stabilumą, patikimumą, patirtį ir kokybę.
Bet didžiausias apdovanojimas mūsų įmonei yra užsakovai, su kuriais, kaip „Mitnija“ ar „YIT Lietuva“, dirbame po kelerius metus iš eilės; rangovai, kurie, pamatę mūsų žmonių darbą, kviečia kartu dirbti ir kituose objektuose. Ir gerai žinau, kad visa tai sukuria mūsų žmonės, kurie ir neprašyti pasidalija geriausiais sprendimais, padėdami optimizuoti užsakovams darbus.
Manau, kad tai ir yra tam tikra sėkmingai veikiančios įmonės formulė, kurioje dera ilgametė istorija, geras vardas, atsakingumas, kokybė, laiku įvykdomi projektai.