Šiauliuose rekonstruota 12,38 km paviršinių nuotekų tinklų
2019-09-30 10:37
Rugsėjo pabaigoje baigti paviršinių nuotekų tinklų rekonstrukcijos darbai pagal vieną stambiausią rangos sutartį, kurią UAB „Šiaulių vandenys“ su rangovu – jungtinės veiklos sutarties pagrindu veikiančia ūkio subjektų grupe „Per Aarsleff A/S“ (pagrindinis partneris) ir UAB „Požeminės linijos“ – pasirašė 2017 m. balandžio 11 d. Pagal šią sutartį per du metus Šiauliuose buvo rekonstruota 10,22 km labiausiai susidėvėjusių paviršinių nuotekų vamzdynų, sumontuota 454 vnt. naujų šulinių, įrengta paviršinių nuotekų valykla – naftos produktų skirtuvas.

Atnaujinus paviršinių nuotekų tinklų infrastruktūrą Šiauliuose, sumažės gedimų tinkluose. UAB „Šiaulių vandenys“ nuotr.
Minimos įmonės
Šiaulių vandenys, UAB
Požeminės linijos (POLI), UAB
Per Aarsleff A/S,
Statovita, UAB
Darbai vyko 18-oje miesto gatvių
Pasak pranešime cituojamo „Per Aarsleff A/S“ statybos vadovo Pauliaus Mikalauskio, dėl didelės darbų apimties projektas buvo suskirstytas į etapus ir tai palengvino bei paspartino darbų organizavimą. Tinklai buvo projektuojami dalimis, taip pat dalimis gauti statybos leidimai bei priduoti darbai.
Šio projekto metu paviršinių nuotekų vamzdynai buvo rekonstruojami Vytauto, Ežero, Vilniaus, Tilžės, Aušros al., Draugystės pr., Rūdės, Lydos, Žemaitės, P. Cvirkos, S. Daukanto, Pramonės, Statybininkų, J. Basanavičiaus, Radviliškio, M. K. Čiurlionio, V. Bielskio, A. Mickevičiaus gatvių atkarpose – pagal abi rangos sutartis iš viso 12,38 km.
Vamzdynai rekonstruoti vietoje polimerizuojamais vamzdžiais
Pasak P. Mikalauskio, vamzdynai rekonstruoti keliais metodais, o metodo pasirinkimą lėmė vamzdynų būklė ir jų skersmuo.
„Prieš rekonstrukcijos darbus išvalėme senąjį vamzdyną ir su TV diagnostika įvertinome jo būklę. Patikros metu nustatyta, kad vamzdynai labai prasti – įtrūkę, skilę, susėdę ir užsinešę smėliu bei akmenimis. Sąnašomis užpildytus vamzdžius reikėjo praplauti net po kelis kartus, o susėdusius teko atkasti ir tvarkingai sujungti, kad būtų galima rekonstruoti“, – cituojamas P. Mikalauskis.
Rekonstruojant tinklus, buvo siekiama minimaliai sumažinti senųjų vamzdžių skersmenį, kad išliktų tinklų pralaidumas, ir tuo pačiu atstatyti jų mechaninį atsparumą. Dėl šių priežasčių didžioji dalis vamzdynų buvo rekonstruojami betranšėjiniu metodu, taikant vamzdynų atstatymo technologiją vietoje polimerizuojamais vamzdžiais.
„Šiuo metodu atnaujinome apie 9 km (74 proc.) skirtingo skersmens vamzdynų – nuo 200 iki 1050 mm. Specialios technikos pagalba į esamą seną išvalytą vamzdyną buvo įtraukiama sintetinio pluošto „rankovė“, išmirkyta dervose, kuriose polimerizacija vyksta veikiant šilumai. Įtraukta medžiaga buvo užpildoma karštu vandeniu arba garais. Išsipūsdama „rankovė“ užpildo rekonstruojamo vamzdyno tarpus, įdubas ir įtrūkius. Nuo aukštos temperatūros medžiaga vamzdžio viduje sukietėja, tampa atspari deformacijoms bei gruntinio vandens poveikiui. Taip suformuotas naujas vamzdis patikimai tarnaus apie 50 metų“, – aiškino P. Mikalauskis.
Rangovo teigimu, su garų technologija buvo rekonstruojami mažesnio skersmens (200–500 mm) ir trumpesnės vamzdynų atkarpos (6 m iki 340 m). Tokiais atvejais rekonstrukcija užtrukdavo iki 7 val. Kur kas ilgiau darbai truko naudojant karšto vandens technologiją – 3–5 paras. Taikant šį metodą, buvo rekonstruojami didesnio skersmens vamzdynai (500–1050 mm) ir ilgesnės atkarpos.
Likusi dalis tinklų buvo rekonstruojami laisvo įtraukimo metodu, t. y. į senus vamzdžius įtraukiant naujus mažesnio skersmens plastikinius vamzdžius. Atviru būdu buvo rekonstruojami šoniniai pajungimai ir didelio skersmens vamzdžiai.
Darbams trukdė ir šaltis, ir karštis
Statybos vadovo teigimu, darbų metu nereikėjo kasinėti gatvių, užteko padaryti tik nedideles iškasas, todėl buvo mažiau trikdomas eismas. Rangovas dirbo visais sezonais, tačiau žiemą, kai temperatūra nukrisdavo žemiau 10º C šalčio, būdavo gana sudėtinga dirbti su įranga, nes taikomos vamzdynų atstatymo technologijos pagrindas yra vanduo. Per naktį vanduo užšaldavo, todėl tekdavo atšildyti įrenginius, pakeisti žarnas, kad procesas vyktų nepertraukiamai.
„Karšta vasara taip pat negerai, nes nuo šilumos dervose išmirkyta sintetinio pluošto medžiaga kietėja. Todėl darbų metu reikėjo apdengti vamzdžius nuo tiesioginių saulės spindulių. Palankiausia dirbti pavasarį ir rudenį, kai nelyja. Kadangi buvo rekonstruojami eksploatuojami vamzdžiai, jei lydavo, tekdavo perpumpuoti lietaus nuotekas“, – sakė P. Mikalauskis.
Įrengtas naftos produktų skirtuvas
Šio projekto metu Vilniaus gatvėje prie Prūdelio buvo įrengtas beveik 20 kub. metrų naftos produktų skirtuvas su smėlio ir purvo nusodintuvu. Įrenginys surenka paviršines nuotekas nuo beveik 21 ha ploto baseino ir išvalo į vandenį papuolusius smėlio, purvo ir naftos produktus. Išvalytas vanduo išleidžiamas į atvirus vandens telkinius.
Tinklai prižiūrimi modernia technika
Paviršinių nuotekų tinklų infrastruktūrą būtina reguliariai prižiūrėti ir valyti, nes tinklai nuolat užsineša smėliu, purvu, lapais ir kitomis šiukšlėmis. Vamzdynams valyti UAB „Šiaulių vandenys“ šio projekto lėšomis įsigijo modernią hidrodinaminę mašiną už 336,8 tūkst. (be PVM). Dabar su nauja įranga periodiškai valomi magistraliniai paviršinių nuotekų vamzdynai, nelaukiant kol jie užsineš ir sutrikdys tinkamą sistemos funkcionavimą. 2018 m. išvalyta beveik du kartus daugiau nei įprasta – 23,3 km paviršinių nuotekų tinklo, šiais metais – apie 15 km. Iš viso bendrovė eksploatuoja 262,1 km paviršinių nuotekų tinklų.
Projekto darbai tęsiasi
Šio projekto darbai dar tęsiasi, nes UAB „Šiaulių vandenys“ 2018 m. gavo 1,7 mln. Eur (be PVM) papildomą finansavimą. Pridėjus bendrovės ir Šiaulių miesto savivaldybės 15 proc. finansinį indėlį, bendra papildomų investicijų suma siekia daugiau kaip 2 mln. Eur. Už papildomai skirtas lėšas bus rekonstruota dar 5,86 km paviršinių nuotekų tinklų. Darbai vykdomi pagal dvi rangos sutartis su UAB „Statovita“ ir UAB „Požeminės linijos“. Darbus planuojama užbaigti kitų metų pradžioje.
Miesto aplinka bus saugesnė ir švaresnė
Atnaujinus paviršinių nuotekų tinklų infrastruktūrą Šiauliuose, sumažės gedimų tinkluose ir gatvių užtvindymo tikimybė, pagerės nuotekų tvarkymo paslaugos kokybė, o šiuolaikiškos technologijos padės užtikrinti tinkamą tinklų priežiūrą. Taip miesto aplinka bus saugesnė, švaresnė ir patrauklesnė gyventojams, o UAB „Šiaulių vandenys“ patirs mažiau sąnaudų tinklų eksploatacijai.
Viso projekto vertė – 7,46 mln. eurų (be PVM). Projektas finansuojamas Europos Sąjungos Sanglaudos fondo (85 proc.) ir UAB „Šiaulių vandenys“ bei Šiaulių miesto savivaldybės lėšomis (15 proc.), rašoma pranešime.
Infrastruktūra
2025-06-25 09:31
Vykdant magistralinio kelio A14 Vilnius-Utena ruožo nuo 64,332 iki 93,726 km kapitalinį remontą, po gausesnių kritulių kelyje A14 Vilnius-Utena, ruože nuo Molėtų iki Utenos, šlaituose susidarė išplovos.
2025-06-23 13:12
Atsinaujinančios energijos gamyba Lietuvoje sparčiai auga, tačiau kartu daugėja ir neišspręstų klausimų – kaip efektyviai paskirstyti elektros srautus, kaip išnaudoti energijos perteklių, kaip reaguoti į rinkos svyravimus be žmogaus įsikišimo. Šiuos iššūkius spręsti ėmėsi panevėžietis Paulius Leonav...
2025-06-20 09:53
Generalinės prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo departamentas perdavė teismui baudžiamąją bylą su kaltinamuoju aktu, kuriame vienos Lenkijos Respublikos akcinės bendrovės atstovas kaltinamas davęs kyšį valstybės tarnautojui prilygintam asmeniui – UAB „Enefit Green“ projektų vad...
2025-06-19 09:23
Lietuvoje vystant kelių infrastruktūrą vis daugiau dėmesio skiriama ne tik darbų mastui, bet ir jų kokybei bei iššūkiams, su kuriais susiduria rangovai ir projektuotojai. Kelių remontas, rekonstravimas, naujų tiesimas – tai sudėtingas inžinerinis procesas, kuriame kiekvienas etapas turi įtakos galut...
2025-06-18 11:55
Vilniuje tęsiami gatvių atnaujinimo darbai, apimantys dešimtis skirtingų miesto gatvių bei kelių ruožų. Per šiuos metus planuojama ištisiniu būdu išasfaltuoti daugiau nei pusšimtį sostinės gatvių kilometrų. Dalį projektų įgyvendina tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“. Da...
2025-06-18 09:50
Birželio 17 d. baigėsi juridinių asmenų paraiškų teikimas didelės galios elektros energijos kaupimo įrenginių, skirtų teikti balansavimo paslaugas elektros perdavimo sistemos operatoriui, įrengimui. Priemonei buvo skirta 102 mln. eurų.
2025-06-18 09:37
AB „Via Lietuva“ toliau vykdo darnaus judumo infrastruktūros plėtrą šalyje. Dar šiais metais planuojama pradėti ir iki 2026 m. vidurio įrengti ar sutvarkyti apie 16 pėsčiųjų ir dviračių takų ruožų, kurių bendras ilgis – kiek daugiau nei 50 km.
2025-06-17 09:11
Dalyje Lietuvos kariuomenės karinių vienetų, strategiškai svarbiausiose vietovėse, jau veikia neseniai įrengtos naujos degalinės. Kituose Lietuvos kariuomenės daliniuose vyksta arba netrukus prasidės degalinių ir kuro saugyklų statybos, kurios leis užtikrinti kuro atsargų tiekimą taikos, krizės ar k...
Klaipėdos Paryžiaus Komunos gatvėje – kapitalinio remonto darbai: jau įrengta viena žiedinė sankryža
2025-06-16 14:34
Viena svarbiausių uostamiesčio jungčių tarp Šilutės plento ir Taikos prospekto netrukus pasikeis neatpažįstamai – tvarkoma ne tik važiuojamoji dalis, bet ir pėsčiųjų bei dviračių takai. Šiandien, birželio 16 d., Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus lankėsi Paryžiaus Komunos gatvėje, kur intensyviai atlie...
2025-06-13 10:58
Panevėžio apygardos teismas atmetė bendrovės „Proit“ prašymą taikyti laikinąsias apsaugos priemones, kuriomis buvo siekiama sustabdyti AB „Via Lietuva“ vykdomą elektroninės kelių rinkliavos (e-tolling) sistemos nuomos (EKRIS) konkursą. Tai jau antrasis „Proit“ inicijuotas teisminis bandymas per past...
2025-06-13 10:54
Atvertas eismas rekonstruotu tiltu per Dubysą Ariogaloje, Raseinių rajono savivaldybėje. Tiltas eismo dalyviams atveriamas net keliais mėnesiais anksčiau nei planuota, o visi statybos darbai turėtų būti baigti liepos pabaigoje.
2025-06-11 13:58
Šį mėnesį planuojama pradėti Kareivių gatvės atkarpos nuo Verkių g. iki Žirmūnų g. rekonstrukciją. Itin didelius eismo srautus patiriančioje sostinės gatvėje bus siekiama pagerinti situaciją visiems eismo dalyviams – automobilių vairuotojams, dviratininkams ir pėstiesiems, taip pat viešojo transport...
2025-06-10 11:51
Kauno geležinkelio stotis ir jos prieigos – vartai į miestą, matomi atvykstantiems svečiams ir turistams. Siekiant šią teritoriją padaryti patrauklesnę keliaujantiems, teritorijoje tarp M. K. Čiurlionio gatvės ir stoties pastato pradedami rekonstrukcijos darbai. Čia bus įrengtos patogios „Kiss and R...
2025-06-10 09:45
Maždaug pusės senesnės statybos Vilniaus daugiabučių namų vidaus vamzdynų būklė yra kritinė. Šių gyvenamųjų objektų inžinerinių tinklų nusidėvėjimas pasiekė tokią ribą, kad ignoruoti padėtį darosi pavojinga. Tai liudija ir kasmet tūkstančiais fiksuojamos avarijos. Specialistai atviri – be gyventojų ...
2025-06-10 09:20
Elektromobilių įkrovimo tinklo operatorė „Inbalance grid“ pradėjo vasaros plėtros sezoną – startavo nuo Kryžkalnio „Orlen“ degalinių, kur įjungti 8 nauji greitojo įkrovimo taškai A1 kelyje į pajūrį ir iš jo. Iš viso šiais metais „Inbalance grid“ įrengs 54 didelės galios įkrovimo prieigas.
2025-06-09 13:18
Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) finansuos įvairiose Lietuvos savivaldybėse esančių kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, tvarkymą: 7 projektams įgyvendinti skirta 5 mln. eurų.
2025-06-09 09:37
Krašto apsaugos ministerija skelbia Kairių karinio miestelio infrastruktūros sukūrimo ir priežiūros paslaugų pirkimą viešojo ir privataus sektorių partnerystės (VPSP) būdu. Naujasis karinis miestelis Klaipėdos rajone užtikrins nuolatinę infrastruktūrą Lietuvos kariuomenės motorizuotosios pėstininkų ...
2025-06-09 09:09
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) šiandien atnaujino Jūrinio vėjo parko plėtros konkursą. Tai antrasis konkursas, skirtas išrinkti 700 megavatų jūrinio vėjo parko vystytojus. Sprendimą dėl šio konkurso datos praėjusią savaitę priėmė Lietuvos Vyriausybė. Konkurso dalyvių paraiškų pri...
2025-06-06 13:31
AB „Via Lietuva“ praneša, kad birželį planuojama pradėti valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2505 Leipalingis-Kapčiamiestis-Kauknoris 10 km ilgio ruožo nuo Kapčiamiesčio iki Kauknorio fizinius remonto darbus, taip pat sutvarkyti jame esančius tiltus per Niedą ir Kalvį.
2025-06-06 09:52
Klaipėdos miesto savivaldybė siekia, kad kiekvienas miestietis judėdamas gatvėmis jaustųsi saugiai ir patogiai, todėl toliau kryptingai investuoja į infrastruktūros dviratininkams ir pėstiesiems gerinimą. Šiuo metu baigiami darbai Sausio 15-osios gatvėje – čia klojama nauja asfalto danga, o liepą nu...