Šiauliuose rekonstruota 12,38 km paviršinių nuotekų tinklų
2019-09-30 10:37
Rugsėjo pabaigoje baigti paviršinių nuotekų tinklų rekonstrukcijos darbai pagal vieną stambiausią rangos sutartį, kurią UAB „Šiaulių vandenys“ su rangovu – jungtinės veiklos sutarties pagrindu veikiančia ūkio subjektų grupe „Per Aarsleff A/S“ (pagrindinis partneris) ir UAB „Požeminės linijos“ – pasirašė 2017 m. balandžio 11 d. Pagal šią sutartį per du metus Šiauliuose buvo rekonstruota 10,22 km labiausiai susidėvėjusių paviršinių nuotekų vamzdynų, sumontuota 454 vnt. naujų šulinių, įrengta paviršinių nuotekų valykla – naftos produktų skirtuvas.
Atnaujinus paviršinių nuotekų tinklų infrastruktūrą Šiauliuose, sumažės gedimų tinkluose. UAB „Šiaulių vandenys“ nuotr.
Minimos įmonės
Šiaulių vandenys, UAB
Požeminės linijos (POLI), UAB
Per Aarsleff A/S,
Statovita, UAB
Darbai vyko 18-oje miesto gatvių
Pasak pranešime cituojamo „Per Aarsleff A/S“ statybos vadovo Pauliaus Mikalauskio, dėl didelės darbų apimties projektas buvo suskirstytas į etapus ir tai palengvino bei paspartino darbų organizavimą. Tinklai buvo projektuojami dalimis, taip pat dalimis gauti statybos leidimai bei priduoti darbai.
Šio projekto metu paviršinių nuotekų vamzdynai buvo rekonstruojami Vytauto, Ežero, Vilniaus, Tilžės, Aušros al., Draugystės pr., Rūdės, Lydos, Žemaitės, P. Cvirkos, S. Daukanto, Pramonės, Statybininkų, J. Basanavičiaus, Radviliškio, M. K. Čiurlionio, V. Bielskio, A. Mickevičiaus gatvių atkarpose – pagal abi rangos sutartis iš viso 12,38 km.
Vamzdynai rekonstruoti vietoje polimerizuojamais vamzdžiais
Pasak P. Mikalauskio, vamzdynai rekonstruoti keliais metodais, o metodo pasirinkimą lėmė vamzdynų būklė ir jų skersmuo.
„Prieš rekonstrukcijos darbus išvalėme senąjį vamzdyną ir su TV diagnostika įvertinome jo būklę. Patikros metu nustatyta, kad vamzdynai labai prasti – įtrūkę, skilę, susėdę ir užsinešę smėliu bei akmenimis. Sąnašomis užpildytus vamzdžius reikėjo praplauti net po kelis kartus, o susėdusius teko atkasti ir tvarkingai sujungti, kad būtų galima rekonstruoti“, – cituojamas P. Mikalauskis.
Rekonstruojant tinklus, buvo siekiama minimaliai sumažinti senųjų vamzdžių skersmenį, kad išliktų tinklų pralaidumas, ir tuo pačiu atstatyti jų mechaninį atsparumą. Dėl šių priežasčių didžioji dalis vamzdynų buvo rekonstruojami betranšėjiniu metodu, taikant vamzdynų atstatymo technologiją vietoje polimerizuojamais vamzdžiais.
„Šiuo metodu atnaujinome apie 9 km (74 proc.) skirtingo skersmens vamzdynų – nuo 200 iki 1050 mm. Specialios technikos pagalba į esamą seną išvalytą vamzdyną buvo įtraukiama sintetinio pluošto „rankovė“, išmirkyta dervose, kuriose polimerizacija vyksta veikiant šilumai. Įtraukta medžiaga buvo užpildoma karštu vandeniu arba garais. Išsipūsdama „rankovė“ užpildo rekonstruojamo vamzdyno tarpus, įdubas ir įtrūkius. Nuo aukštos temperatūros medžiaga vamzdžio viduje sukietėja, tampa atspari deformacijoms bei gruntinio vandens poveikiui. Taip suformuotas naujas vamzdis patikimai tarnaus apie 50 metų“, – aiškino P. Mikalauskis.
Rangovo teigimu, su garų technologija buvo rekonstruojami mažesnio skersmens (200–500 mm) ir trumpesnės vamzdynų atkarpos (6 m iki 340 m). Tokiais atvejais rekonstrukcija užtrukdavo iki 7 val. Kur kas ilgiau darbai truko naudojant karšto vandens technologiją – 3–5 paras. Taikant šį metodą, buvo rekonstruojami didesnio skersmens vamzdynai (500–1050 mm) ir ilgesnės atkarpos.
Likusi dalis tinklų buvo rekonstruojami laisvo įtraukimo metodu, t. y. į senus vamzdžius įtraukiant naujus mažesnio skersmens plastikinius vamzdžius. Atviru būdu buvo rekonstruojami šoniniai pajungimai ir didelio skersmens vamzdžiai.
Darbams trukdė ir šaltis, ir karštis
Statybos vadovo teigimu, darbų metu nereikėjo kasinėti gatvių, užteko padaryti tik nedideles iškasas, todėl buvo mažiau trikdomas eismas. Rangovas dirbo visais sezonais, tačiau žiemą, kai temperatūra nukrisdavo žemiau 10º C šalčio, būdavo gana sudėtinga dirbti su įranga, nes taikomos vamzdynų atstatymo technologijos pagrindas yra vanduo. Per naktį vanduo užšaldavo, todėl tekdavo atšildyti įrenginius, pakeisti žarnas, kad procesas vyktų nepertraukiamai.
„Karšta vasara taip pat negerai, nes nuo šilumos dervose išmirkyta sintetinio pluošto medžiaga kietėja. Todėl darbų metu reikėjo apdengti vamzdžius nuo tiesioginių saulės spindulių. Palankiausia dirbti pavasarį ir rudenį, kai nelyja. Kadangi buvo rekonstruojami eksploatuojami vamzdžiai, jei lydavo, tekdavo perpumpuoti lietaus nuotekas“, – sakė P. Mikalauskis.
Įrengtas naftos produktų skirtuvas
Šio projekto metu Vilniaus gatvėje prie Prūdelio buvo įrengtas beveik 20 kub. metrų naftos produktų skirtuvas su smėlio ir purvo nusodintuvu. Įrenginys surenka paviršines nuotekas nuo beveik 21 ha ploto baseino ir išvalo į vandenį papuolusius smėlio, purvo ir naftos produktus. Išvalytas vanduo išleidžiamas į atvirus vandens telkinius.
Tinklai prižiūrimi modernia technika
Paviršinių nuotekų tinklų infrastruktūrą būtina reguliariai prižiūrėti ir valyti, nes tinklai nuolat užsineša smėliu, purvu, lapais ir kitomis šiukšlėmis. Vamzdynams valyti UAB „Šiaulių vandenys“ šio projekto lėšomis įsigijo modernią hidrodinaminę mašiną už 336,8 tūkst. (be PVM). Dabar su nauja įranga periodiškai valomi magistraliniai paviršinių nuotekų vamzdynai, nelaukiant kol jie užsineš ir sutrikdys tinkamą sistemos funkcionavimą. 2018 m. išvalyta beveik du kartus daugiau nei įprasta – 23,3 km paviršinių nuotekų tinklo, šiais metais – apie 15 km. Iš viso bendrovė eksploatuoja 262,1 km paviršinių nuotekų tinklų.
Projekto darbai tęsiasi
Šio projekto darbai dar tęsiasi, nes UAB „Šiaulių vandenys“ 2018 m. gavo 1,7 mln. Eur (be PVM) papildomą finansavimą. Pridėjus bendrovės ir Šiaulių miesto savivaldybės 15 proc. finansinį indėlį, bendra papildomų investicijų suma siekia daugiau kaip 2 mln. Eur. Už papildomai skirtas lėšas bus rekonstruota dar 5,86 km paviršinių nuotekų tinklų. Darbai vykdomi pagal dvi rangos sutartis su UAB „Statovita“ ir UAB „Požeminės linijos“. Darbus planuojama užbaigti kitų metų pradžioje.
Miesto aplinka bus saugesnė ir švaresnė
Atnaujinus paviršinių nuotekų tinklų infrastruktūrą Šiauliuose, sumažės gedimų tinkluose ir gatvių užtvindymo tikimybė, pagerės nuotekų tvarkymo paslaugos kokybė, o šiuolaikiškos technologijos padės užtikrinti tinkamą tinklų priežiūrą. Taip miesto aplinka bus saugesnė, švaresnė ir patrauklesnė gyventojams, o UAB „Šiaulių vandenys“ patirs mažiau sąnaudų tinklų eksploatacijai.
Viso projekto vertė – 7,46 mln. eurų (be PVM). Projektas finansuojamas Europos Sąjungos Sanglaudos fondo (85 proc.) ir UAB „Šiaulių vandenys“ bei Šiaulių miesto savivaldybės lėšomis (15 proc.), rašoma pranešime.
Infrastruktūra
2024-04-16 18:27
Žemės gelmėse slypi neišnaudotas potencialas, kurį galima paversti energijos šaltiniu. Bendradarbiaujant su tarptautinėmis įmonėmis, KTU „M-Lab“ įsikūręs „Geoenergy Lab“ paramos būdu gavo beveik 3 mln. eurų vertės programinę įrangą, leidžiančią efektyviai modeliuoti žemės gelmių reiškinius. Tai svar...
2024-04-12 13:47
Tarptautinė žaliosios energetikos bendrovė „Ignitis renewables" veikla rodo ryžtą tausoti aplinką. Prisijungusi prie ekspedicijos „Išsaugokime Baltiją", įmonė savo aplinkosauginių iniciatyvų sąrašą papildė dar viena svarbia priemone. Pasak įmonės atstovų, šis žingsnis taps dar vienu būdu užtikrinti,...
2024-04-12 10:00
Klaipėdoje atnaujinta dar viena viešoji infrastruktūra – baigti šaligatvio nuo Sausio 15-osios g. iki Tiltų g. remonto darbai. Suremontuoto šaligatvio ruožas yra reprezentacinėje miesto vietoje, kultūros paveldo teritorijoje, prie vienos pagrindinių uostamiesčio gatvių – Taikos prospekto rytinėje pu...
2024-04-10 12:56
Kovo pradžioje „Via Lietuva“ inicijuoti blogiausios šalyje kokybės magistralinio kelio A14 Vilnius-Utena rekonstrukcijos darbai įgauna pagreitį. Per mėnesį netoli 30 km siekiančioje atnaujinamo kelio atkarpoje jau atlikta 70 proc. visų paruošiamųjų darbų, išardyta 10 km ilgio betoninio kelio atkarpa...
2024-04-08 10:44
Nepastovių orų lydima pavasario pradžia vis dar sunkina kelių su žvyro danga būklę. Nepaisant to, AB „Kelių priežiūra“ mechanizmai vien per šių metų kovo mėnesį jau sugreideriavo daugiau kaip 7 tūkst. kilometrų žvyrkelių. Kai kuriuose ypač sudėtinguose ruožuose darbai buvo kartojami kelis kartus. Be...
2024-04-05 09:39
Turto bankas atidarė saulės parkus, kurie elektra aprūpina įmonės valdomus visuomeninės paskirties pastatus. Skaičiuojama, kad 2,21 MW suminės galios saulės parkai per 25 metų eksploatacijos laikotarpį CO2 emisiją sumažins kone 7 tūkst. tonų ir padengs didžiąją dalį elektros energijos poreikio pasta...
2024-04-04 17:04
Pavasarį uostamiestyje skelbia intensyvėjantys miesto gatvių ir šaligatvių dangų atnaujinimo darbai. Kai kurios dangos nebuvo remontuotos jau kelis dešimtmečius – nuo tada, kai buvo paklotos. Atnaujintos dangos ne tik saugesnės pėstiesiems bei kitiems eismo dalyviams, bet ir atrodo estetiškiau.
2024-04-03 13:11
Panevėžyje iki rudens planuojama pabaigti su europine magistrale „Via Baltica“ besijungiančios Smėlynės gatvės kapitalinio remonto darbus. Šiems darbams, kaip valstybei svarbiam vietinės reikšmės kelių projektui, 2024 m. skirta 722 tūkst. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų.
2024-04-03 09:39
Atlikus kasmetę A. Goštauto g. estakados virš Geležinio Vilko g. apžiūrą, specialistai nustatė, jog reikia atlikti tilto sujungimo siūlių ir lietaus nuvedimo tinklo remontą. Kol kas remonto apimtys ir trukmė nėra žinomi, tam būtina atlikti detalesnį konstrukcijų vertinimą.
2024-03-29 15:29
Kauno oro uostui ilgalaikiame Lietuvos oro uostų tinklo plėtros plane (angl. master plan) iki 2052 m. numatytas svarbus vaidmuo. Oro uosto plėtra ir diegiamos inovacijos leis žengti svarbius žingsnius plėtojant konkurencingą Lietuvos oro uostų modelį ir gerinant efektyvumą. Kauno oro uosto plėtra tu...
2024-03-29 10:05
„Ignitis", valdanti didžiausią greito elektromobilių įkrovimo tinklą Lietuvoje „Ignitis ON", neapleidžia lyderio pozicijų elektromobilių įkrovimo tinklo plėtros srityje – sudarė sutartį su „Baltic Shopping Centers", valdančia Kaune įsikūrusį prekybos ir laisvalaikio centrą „Mega", dėl iš viso 20 ele...
2024-03-28 14:43
Šiauliuose po žiemos sezono startavo darbai tranzitinėse miesto gatvėse – kapitalinio remonto darbai prasidėjo intensyvioje Pramonės gatvėje, toliau rekonstruojama ir modernizuojama Aukštabalio gatvė. Abu šie valstybei svarbūs vietinės reikšmės kelių projektai iš dalies finansuojami Kelių priežiūro...
2024-03-27 17:02
Penkios Armėnijoje įsikūrusios įstaigos, įskaitant vaikų darželius, kultūrinį centrą ir nacionalinį politechnikos universitetą, netrukus naudosis lietuvių įrengtos saulės jėgainės elektros energija. Elektrinę įrengs Lietuvos saulės energetikos bendrovė „Solet".
2024-03-27 16:57
Nepatvirtinta Seimo nario abejonė, kad leistinos generuoti galios rezervavimo ribojimai hibridinėms elektrinėms, kurias sudaro saulės ir vėjo elektrinės, yra neteisėti.
2024-03-27 13:32
2024 m. Vilniaus miesto savivaldybės planuose – net 120 kilometrų ištisiniu būdu išasfaltuotų gatvių, apie 40 km sutvarkytų šaligatvių ir 12,5 km įrengtų dviračių takų. Šiemet sostinės susisiekimo infrastruktūros tvarkymui bus skiriama 74 mln. Eur.
2024-03-26 09:51
Lietuvoje žaliąją elektros energiją jau perka daugiau nei kas dešimtas Lietuvos gyventojas. Labiausiai tarp jų išsiskiria 26-25 m. gyventojai, bendrai jie sudaro daugiau nei trečdalį (35,5 proc.) perkančiųjų žalią elektros energiją.
2024-03-25 16:03
„Via Lietuva“ (anksčiau – Lietuvos automobilių kelių direkcija), Susisiekimo ministerijos siūlymu, parengė atnaujintus reikalavimus asfalto sluoksnių įrengimo darbams valstybinės reikšmės keliuose. Nurodoma, kad atnaujintas taisyklių projektas padidins naujų asfalto dangų tarnavimo laiką, sumažins k...
2024-03-25 15:47
Tarptautinė žaliosios energetikos bendrovė „Ignitis renewables" pasirašė 82 mln. eurų finansavimo sutartį su Europos investicijų banku (EIB) ir Šiaurės investicijų banku (NIB) dėl 94 megavatų (MW) Pomeranijos vėjo parko Lenkijoje.
2024-03-25 13:46
Aplinkos ministerijos Vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos teikimo komisija patvirtino reikalavimus projektams, kuriais siekiama besivystančiose šalyse švelninti klimato kaitą ir diegti atsinaujinančius energijos išteklius perduodant Lietuvos patirtį.
2024-03-22 12:53
Iki šiol viešojoje Lietuvos geležinkelių infrastruktūroje buvo naudojamos tokios garsą atspindinčios ir jį sugeriančios sienelės, kurios negeneruoja papildomos pridėtinės vertės, tik nuolatines sąnaudas. Tačiau tai pakeis šalyje vykdomas analogų neturintis pilotinis projektas – jo kūrėjai pasiūlė in...