Svečias iš Singapūro apie ateities miestą šiandien
Tokio ambicingo tikslo, kokį sau išsikėlė singapūriečiai, ko gero, dar nesiekė nei viena pasaulio valstybė. Pietryčių Azijoje įsikūręs miestas-valstybė nori sukurti visos šalies 3D modelį. Ir ne šiaip modelį, o maksimaliai tikslų ir smulkų modelį. Tokį tikslų, kad jame būtų identifikuotas kiekvienas medelis.
Kaip sako pats dr. V. Khoo, Singapūras tokiam projektui yra tiesiog ideali vieta. Šalis labai maža. Jos plotas viso labo 693 kvadratiniai kilometrai, todėl uždavinys surinkti informaciją apie kiekvieną žemės lopinėlį neatrodo tokia jau ir neįmanoma.Nusprendus imtis projekto, į Singapūro gatves išriedėjo specialūs automobiliai, kažkuo primenantys tuos, kuriuos Google naudoja savo žemėlapių kūrimui. Šios transporto priemonės yra apginkluotos specialia įranga, kurios tikslas yra skenuoti ir tyrinėti aplinką rinkti duomenis ne tik apie pastatus ar kelius, bet ir apie kiekvieną medį ar didesnį akmenį.
Tuo pačiu į dangų kasdien pakyla ir specialūs dronai, kurie atlieka tokią pačią užduotį, bet pateikia vaizdą iš viršaus. Taip į projekto duomenų bazę suplaukia ištisi terabaitai duomenų, kurie leidžia matyti tiek platųjį, tiek detalųjį miesto vaizdą.Singapūras tapo pirmuoju miestu turinčiu savo 3D žemėlapį. Asociatyvi Pixabay.com nuotr.
Kaip pasakoja dr. V. Khoo, duomenų rinkimo procesas užtruko maždaug apie mėnesį. Tada dar maždaug metus projekto komanda skrupulingai dirbo prie duomenų sudarinėdami patį 3D žemėlapį. Singapūriečiai turėjo tikslą visiškai atsisakyti tradicinių 2D žemėlapių. Anot svečio, jie pernelyg netikslūs ir griozdiški, suprantami tik dirbantiems projektavimo srityje. Tuo tarpu, vienas iš projekto tikslų kaip tik ir buvo suteikti gyventojams galimybę efektyviau įsitraukti į miesto planavimo ir priežiūros procesą.
„Šiandien 3D žemėlapiai mums netgi leidžia visai kitaip registruoti nekilnojamojo turto savininkus. Pasikeitė pats kadastro duomenų naudojimo principas. Tiesiog atsidaręs 3D modelį gali matyti kam priklauso konkreti pastato dalis. Mūsų tikslas visada buvo ir tebėra sukurti maksimaliai detalų 3D žemėlapį, kuris būtų prieinamas kiekvienam“, – kalbėjo dr. V. Khoo.
Žinoma, miesto 3D žemėlapis iš esmės niekada negali būti baigtas. Pats miestas nuolatos keičiasi, todėl kartu su juo privalo keistis ir žemėlapis. Kaip sako svečias iš Singapūro, kūrimo procesas yra nesibaigiantis.Svečias iš Singapūro Dr. Victor Khoo parodoje „RESTA“. LSA nuotr.
„Protingo miesto projektas susideda iš keturių kertinių elementų. Visų pirmą reikia surinkti duomenis. Tada juos reikia apdoroti ir sudėti į 3D modelį. Po to būtina užtikrinti, kad visos modelio sudedamosios dalys atitinka tokius pačius standartus ir sudaro vientisą visumą. Galiausiai privalu nuolatos atnaujinti žemėlapį. Tam puikiai pasitarnauja palydovai, kurie užfiksuoja permainas ir parodo, kad mums reikia atnaujinti informaciją“, - dėstė jis.
Detalaus 3D žemėlapio turėjimas miestui suteikia mums dar sunkiai suvokiamų galimybių.„3D modelis mums netgi padeda spręsti miesto karščio problemas. Žinias, betonas sugeria karštį ir dirbtinai kaitina miestą. Su 3D modeliu galime identifikuoti, kurios zonos sukelia daugiausiai problemų ir imtis veiksmų. Tuo pačiu galime ir pamatyti, kurios miesto vietos yra tinkamiausios saulės kolektorių statybai. Ką jau kalbėti apie įvairias nelegalias statybas. Jas pastebėti galima labai greitai“, - pasakojo dr. V. Khoo.
Ir visa tai tik pradžia. Singapūro ambicijos toli gražu neapsiriboja vien tik 3D žemėlapio sukūrimu. Kaip pasakojo svečias, miesto planuose yra autonomiškai veikianti transporto sistema. Bandymai šioje srityje jau prasidėjo ir tikimasi, kad jau labai greitai singapūriečiams nebereikės patiems vairuoti.Ilgainiui 3D žemėlapis fiksuos net ir tai, kas yra pastatų viduje. Norima užregistruoti kiekvieną daiktą taip užtikrinant nusikaltimų prevenciją ir maksimalų saugumą.
Galų gale, bus nusileista ir po žeme. Ilgainiui visos požeminės komunikacijos bus matomos miesto modelyje.
Kaip sako dr. V. Khoo, visa tai yra labai netolima ateitis. Ateitis miesto, kuriame bus maksimaliai išnaudojami turimi resursai ir užtikrinamas miestiečių komfortas.