„Švykai“: nieko nėra amžino nei Lietuvoje, nei Norvegijoje
Kompanijos „Švykai“ veiklą šiandien galima suskirstyti į tris pagrindinius segmentus. Pirmasis – tiltų remontas. Antrasis, pramoninis segmentas, apima pramonės objektų, tokių, kaip „Orlen“, „Achemos“, „Klaipėdos naftos“, „Lifosos“, „Grigiškių“, elevatorių, rezervuarų, vamzdynų, talpyklų valymo ir remonto darbus. Trečiasis, bet ne mažiau svarbus, – statybinių konstrukcijų apsauga nuo gaisro. Šiuo metu bendrovė plečia paslaugų spektrą – vis aktyviau dirba pramonės įmonių šilumos įrenginių (katilų, šilumokaičių) priežiūros ir remonto srityje.
Tiltas per Kančioginos upę, Mielagėnai 2016
Kaip skaičiuoja įmonės vadovas G. Švykas, peržvelgus Lietuvos ir užsienio rinkose atliktus darbus, didžiąją dalį jų sudaro tiltų remontas – maždaug pusę visų bendrovės užsakymų. Nemaža dalis jų kasmet atliekama ne Lietuvoje – šiemet eksportui teko trečdalis užsakymų.
Pašnekovas juokauja, kad per 11 bendrovės gyvavimo metų „Švykai“ visų tiltų suremontuoti dar tikrai nespėjo – darbo dar yra. „Užsienyje projektai klesti. Norvegijoje tiltų remontui bei statybai planuojama skirti nemažai lėšų. Panašu, kad ir ateityje darbo ten netrūks. Prižiūrėti ir remontuoti reikia viską – nieko nėra amžino nei Lietuvoje, nei Norvegijoje“, – verslo galimybes įžvelgia G. Švykas.Džiaugiasi prisidėję prie neeilinių projektų
Bendrovės vadovas sako, kad tiltai – didesnės apimties projektai, kurie itin įdomūs ir įmonės darbuotojams. „Švykai“ gali didžiuotis prisidėję prie išties neeilinių objektų išsaugojimo ir prikėlimo naujam gyvenimui. „Tiltų esame remontavę visokiausių“, – sako G. Švykas.
Šiemet baigtas Biržų pilies medinio tilto remontas. „Ten buvo ne tik medinis tiltas su turėklais, bet ir dekoratyvūs mediniai vartai, todėl architektūriniu aspektu šie darbai buvo itin sudėtingi“, – sako pašnekovas. Vos prieš kelias savaites, rugsėjo pradžioje iškilmingai atidarytas naujas tiltas per Kančioginos upę Krikonių kaime, Ignalinos rajone. Senasis statinys buvo rekonstruotas įrengiant užpilamo skliauto tiltą.
Trakų pilies tiltas, 2015
Jei lankėtės Trakuose, ko gero, irgi būsite pastebėję pokyčius. Tiltą, vedantį iki Karvinės salos, naujam gyvenimui pernai taip pat prikėlė „Švykų“ specialistai. Darbai Trakuose vyko keliais etapais: iš pradžių buvo sumontuotas laikinasis tiltas, o uždarius senąjį tiltą buvo vykdomas kapitalinis jo remontas.
Ne mažiau „Švykai“ džiaugiasi ir Norvegijoje įgyvendintais ypatingai rimtais projektais, parodančiais šios bendrovės galimybes. Tarp jų – Norvegijos aukščiausio geležinkelio Hjuksa tilto (aukštis – 65 m) antikorozijos darbai, ilgiausio šioje šalyje pontoninio Bergsoysund tilto remontas.Norvegai lietuviams patiki remontuoti ir kultūros paveldo objektus – kartu su partneriais bendrovė „Švykai“ atliko vieno iš dviejų seniausių Norvegijoje išlikusių ketaus konstrukcijų tilto, pastatyto dar 1837 metais, remonto darbus. „Tiltas pagamintas iš ketaus konstrukcijų, o važiuojamoji dalis – iš ąžuolo medienos konstrukcijos. Ąžuolinės konstrukcijos nebuvo keičiamos – atlikome ketaus antikorozinį remontą ir kitus tilto remonto darbus“, – pasakoja bendrovės „Švykai“ vadovas. Dėl nepriekaištingai atliekamų darbų ir Norvegijoje įgytos patirties „Švykų“ paslaugomis susidomėjo ir užsakovai Vokietijoje.
Viena iš naujausių įmonės teikiamų paslaugų – paviršių metalizavimas. Tai naujovė Lietuvos rinkoje. Metalizavimas – tai specialia įranga metalinių konstrukcijų dengimas metalu (cinku, aliuminiu ar jų mišiniu), jį išlydžius elektros lanku ar dujiniu degikliu ir užpurškiant oro srautu ant metalizuojamo paviršiaus.
Šiuo metu bendrovėje dirba 70 darbuotojų. Tarp jų – du „Frosio“ trečiojo lygio antikorozijos ir dažymo inspektoriai pagal NS 476. Šį sertifikatą turintys specialistai pripažįstami bei vertinami visame pasaulyje. Lietuvoje jų dirba vos keli. Tai leidžia įmonei parinkti geriausius technologinius sprendimus ir užtikrinti aukščiausią atliekamų darbų kokybę.
Bendrovės „Švykai“ nuotr.