„Urban HUB“ Kaune plėtotojai: situacija nuomos rinkoje palanki patalpų ieškančiam verslui

Ankstyvas sprendimas – daugiau lankstumo ir mažesnės sąnaudos
Specialistai pabrėžia, kad viena iš pagrindinių strateginio planavimo naudų – galimybė iš anksto pritaikyti patalpas specifiniams veiklos poreikiams. Tai apima ne tik patalpų zonavimą – biuro, sandėlio ar ekspozicijos funkcijoms – bet ir iš anksto apgalvotus sprendimus dėl inžinerinių pajėgumų, vėdinimo, vėsinimo ar gaisrinės saugos.
„Jai patalpos planuojamos dar projektavimo ar statybos etapuose, sumažėja būtinybė atlikti papildomus įrengimo darbus, trumpėja įsikūrimo terminas ir mažėja išlaidos, – pastebi R. Adžgauskas. – Vis dėlto kartais sprendimus tenka priimti greitai, tad tokiais atvejais patraukli alternatyva – pirmojo etapo „Urban HUB“ pastatai, kuriuose dar yra keli laisvi ir jau pilnai įrengti plotai. Tai leidžia įmonėms pradėti veiklą nedelsiant, be papildomų įsirengimo darbų.“

Įsikeliant į jau pastatytas, bet individualiems poreikiams nepritaikytas erdves, įmonės dažnai susiduria su poreikiu koreguoti patalpų išplanavimą, dėl ko tenka keisti/pritaikyti inžinerines sistemas ar gaisro saugos sprendimus, pastebi R. Adžgauskas. Tai pareikalauja ne tik investicijų, bet ir gali reikšmingai paveikti projekto grafiką.
Anot jo, tokie procesai užtrunka ir pareikalauja papildomų investicijų: „Paprasto įrengimo kaina „stock-office“ ar prekybinėms erdvėms prasideda nuo 100 Eur/kv. m., tačiau esant nestandartiniams poreikiams, ji gali išaugti iki 300 Eur/kv. m. Be to, darbai gali užtrukti 1-2 mėnesiais ilgiau nei planuojant viską iš anksto“, – skaičiuoja ekspertas.
Kitas svarbus aspektas – papildomas administracinis procesas. Patalpų projektavimas, leidimų gavimas, derinimai su techniniais ekspertais ir valstybinėmis institucijomis, sako R. Adžgauskas: „Iš anksto suplanuotas įsikėlimas į dar projektuojama pastatą ne tik sumažina įsirengimo išlaidas, bet ir padeda išvengti neprognozuojamų vėlavimų bei nereikalingos biurokratinės naštos“.
„SBA Urban“ nuotr.
Nekilnojamojo turto sprendimai retai būna spontaniški – juos lemia įmonės augimas, veiklos modelio pokyčiai ar technologijų integracija. Todėl net jei konkretus persikėlimas ar erdvių optimizacija planuojama tik po kelerių metų, ekspertai sako, jog verta analizuoti rinką jau dabar.
„Blogiausia, kas gali nutikti – gausite geresnes sąlygas iš dabartinio nuomotojo, kuris sužinojo apie įmonės ketinimus. Tačiau dažnu atveju tokie tyrimai atveria naujas alternatyvas, kurios padeda įvertinti, ar dabartinė vieta iš tiesų optimaliai tenkina jūsų veiklos poreikius“, – aiškina R. Adžgauskas.
Be to, pasak jo, proaktyvi laikysena leidžia sumažinti riziką – tiek finansinę, tiek operacinę. Verslai, kurie žino savo galimybes, mažiau priklauso nuo rinkos svyravimų ar spaudimo priimti skubius sprendimus esant nepalankioms sąlygoms.
„Urban HUB“ projektas Kaune vystomas etapais. Pirmasis – jau baigtas, o tolesnės plėtros vykdomi jau dabar. Viso įmonė planuoja išvystyti 70 000 kv. m. multifunkcinių erdvių, atitinkančių tiek logistikos, tiek administracinių patalpų, tiek greitai augančių verslų poreikius.