Vienas blogiausių kelių šalyje netrukus virs modernia magistrale: Vilnius–Utena rekonstrukcija pasiekė svarbų etapą

Rekonstrukcija apima visus ruožus – darbai įgauna pagreitį
AB „Via Lietuva“ informuoja, kad šiuo metu intensyvūs darbai vyksta visuose penkiuose kelio ruožuose nuo 21 iki 64 kilometro. Iki rugsėjo planuojama pakloti didžiąją dalį pagrindo ir apatinio asfalto sluoksnio, o kai kuriose atkarpose – ir viršutinį asfaltbetonio sluoksnį. Visų darbų pabaiga numatyta 2026 metais.
Betoninės plokštės – į praeitį: kelią keičia šiuolaikinė danga
Kelias Vilnius–Utena – vienintelis Lietuvoje, nutiestas iš betoninių plokščių, – ilgus metus garsėjo prasta būkle. Per pirmuosius keturis mėnesius senojo kelio danga intensyviai ardoma, o ją keičia modernus trijų sluoksnių asfaltas. Daugelyje vietų jau įrengtos žemės sankasos, šalčiui atsparus sluoksnis, skaldos pagrindas bei vandens pralaidos.
Saugumas svarbiausia: nuo gyvūnų perėjų iki metalinių atitvarų
Rekonstruojant kelią, daug dėmesio skiriama eismo saugumui bei ekologijai. Bus įrengtos penkios požeminės perėjos laukiniams gyvūnams, net 90 kilometrų apsauginės tvoros nuo žvėrių bei beveik 96 kilometrai metalinių atitvarų. Nuo transporto keliamo triukšmo saugos 1,6 kilometro triukšmo užtvarų.
„2+1“ eismo sistema – sklandesniam judėjimui
Naujoji kelio struktūra numato „2+1“ eismo juostų principą – tai modernus sprendimas, leidžiantis efektyviau reguliuoti srautą ir saugiau aplenkti lėčiau važiuojančius automobilius. Juostos keisis kas 1,5–2,5 kilometro, o visa kelio konstrukcija bus sustiprinta.
Patogumas keleiviams: stotelės, poilsio aikštelės ir žiedinė sankryža
Keliaujantys viešuoju transportu netrukus galės džiaugtis 20 naujų autobusų stotelių su laukimo paviljonais. Taip pat bus įrengta poilsio aikštelė automobilių vairuotojams ir keleiviams. Dar vienas svarbus patogumo elementas – nauja žiedinė sankryža ties keliu Nemenčinė–Eitminiškės–Paberžė bei kapitališkai suremontuotas viadukas ties Giedraičiais.
Didžiausias kelio rekonstrukcijos projektas – 98,8 mln. eurų vertės
Darbus penkiuose ruožuose atlieka rangovai AB „HISK“ ir UAB „Fegda“, o bendra projekto vertė siekia 98,8 mln. eurų (be PVM). Kol kas eismas rekonstruojamose atkarpose vyksta viena juosta ir yra reguliuojamas šviesoforais.
Vizija tampa realybe
„Kelio Vilnius–Utena rekonstravimas yra vienas svarbiausių šiuo metu vykdomų kelių infrastruktūros projektų Lietuvoje. Šiandien galime džiaugtis realia pažanga – darbai vyksta visuose penkiuose ruožuose, o kai kur jau pradėta tiesti asfalto danga. Žingsnis po žingsnio artėjame prie tikslo sukurti modernų, saugų ir patogų kelią tiek gyventojams, tiek verslui“, – teigia AB „Via Lietuva“ vyriausioji projektų vadovė Anna Dembskienė.