2025 m. liepos 6 d. sekmadienis, 7:21:16
Reklama  |  facebook

Voluojamo betono technologija su vietinėmis medžiagomis – pigiau ir tvariau

2022-10-06 06:51
Kelių tiesimo įmonė „KTD group“ pastaruosius trejus metus naudoja voluojamą betoną su lietuviška dolomito skalda. Įmonės vadovas Giedrius Jocius įvardino tris priežastis, kodėl granitinę skaldą verta keisti dolomitine.
nuotrauka
Įmonės „Dolomitas“ nuotr.


Minimos įmonės
Dolomitas, AB
KTD group, UAB
VILNIUS TECH Kelių tyrimo institutas,
Įmonė „KTD group“ per pastaruosius keletą metų kardinaliai pakeitė požiūrį į voluojamo betono sudėtį: mat anksčiau naudojo mišinius vien su importuojama granitine skalda, o dabar mišiniuose ją naudoja itin retai.

Kelininkai įvardina dolomito skaldos vertes

„Iš pradžių itin atsargiai vertinome tokius pokyčius, baimindamiesi prarasti kokybę, dangos patikimumą. Todėl sulaukę pasiūlymo pabandyti naujos sudėties mišinį, kreipėmės į specializuotas laboratorijas, kad įvertintų, ar, pakeitę granitą dolomitu, neprarasime būtinų dangai parametrų“, – pasakoja „KTD group“ vadovas G.Jocius. Tik sulaukę mokslininkų išvadų, kelininkai ryžosi pokyčiams.

Per trejus metus, naudojant voluojamo betono technologiją, betono mišiniu su dolomitine skalda jau paklota daug objektų, kur dangos išlaiko dideles, pvz., karinės technikos, apkrovas.

„Naudodami mobilią betono maišyklę, gaminame mišinius vietoje. Taigi, mažindami transportavimo sąnaudas, radome būdą sumažinti savo veikloje CO2 emisijas. Noriu pabrėžti dar vieną dolomitinės skaldos naudojimo pranašumą: dolomito užpildas pasižymi tolygia granuliometrine sudėtimi, jis suteikia tolygesnę mišinio struktūrą, tad nebereikia gamybos metu naudoti papildomos frakcijos užpildo“, – dalijasi įžvalgomis „KTD group“ vadovas G.Jocius.

Dolomito“ įmonės eksploatuojamame Petrašiūnų karjere gaunamas dolomitas pagal savo kilmę bei, panaudojus atitinkamą žaliavos perdirbimo technologiją, atitinka granito stiprumo savybes, todėl buvo ieškoma galimybių gaminti užpildus kelių tiesimui.

MINDAUGAS GUDAS DOLOMITAS

DOLOMITAS
 
 
 
 
„Dolomito“ gaminamas sertifikuotas I klasės dolomito užpildas (frakcija 4/16) tenkina reikalavimus fizinėms-mechaninėms charakteristikoms (atsparumas trupinimui, formos rodiklis, trupintų ir skaldytų dalelių kiekis) bei atsparumui aplinkos poveikiui (vandens įmirkiui, atsparumui šalčio ciklams), kurie svarbūs kelių statybai skirto betono mišinių gamybai“, – sako AB „Dolomitas“ vadovas Mindaugas GUDAS. 

Įprastai gaminant tokį betoną, kuris būtų atsparus ir didelėms apkrovoms, ir aplinkos veiksnių poveikiui, naudojami granito užpildai importuojami iš užsienio. Tačiau mes suteikėme galimybę naudoti ir vietines žaliavas – „Dolomito“ gaminamas sertifikuotas I klasės dolomito užpildas, kurio frakcija 4/16, tenkina visus keliamus reikalavimus fizinėms-mechaninėms charakteristikoms (atsparumas trupinimui, formos rodiklis, trupintų ir skaldytų dalelių kiekis) bei atsparumui aplinkos poveikiui (vandens įmirkiui, atsparumui šalčio ciklams), kurie yra svarbūs kelių statybai skirto betono mišinių gamybai“, – pasakoja AB „Dolomitas“ generalinis direktorius Mindaugas Gudas ir akcentuoja tolygią granuliometrinę sudėtį, kuri užtikrina tolygesnę mišinio struktūrą – gaminat mišinį, nebereikia papildomos frakcijos užpildo.

Įmonė pamatė galimybę ir ja sėkmingai pasinaudojo

I klasės dolomito užpildą įmonė pradėjo gaminti dar 2012 m., modernizavus vieną iš skaldos gamybos linijų, o 2019 m. kreipėsi į VILNIUS TECH Kelių tyrimo institutą, kad mokslininkai sukurtų ir išbandytų voluojamojo betono mišinį (angl. RCC – Roller Compacted Concrete), jame naudojant ne granito skaldą, o vietines žaliavas: dolomito skaldos ir smėlio užpildus, cementą bei vandenį.

DOLOMITAS

JAV, Vokietijoje bei kitose šalyse ši technologija plačiai taikoma klojant kelius, konteinerių krovos aikšteles, terminalus ir kitas didelės apkrovos eismo zonas. Šio tipo dangų JAV per metus įrengiama apie 1,5 mln. kv. metrų. Pastaraisiais metais voluojamojo betono dangos pradėtos plačiai naudoti Lenkijoje.

Voluojamas betonas nuo įprasto betono skiriasi tuo, kad yra neslankus, gali būti transportuojamas savivarčiais, įrengiamas įprastais asfalto klotuvais ir tankinamas volais. Nereikia brangios ir sudėtingos įrengimo technikos, kaip klojant betoną slenkančiais klojiniais. Dažniausiai betono mišiniai gaminami tiesiog statybos aikštelėje, tokiu būdu taupant logistikos sąnaudas ir užtikrinant deramą dangos įrengimo kokybę. Voluojamo betono dangų privalumas yra sparti statyba, greitas eismo paleidimas, ekonomiškumas, ilgaamžiškumas, atsparumas cheminėms medžiagoms, nedidelės eksploatacijos sąnaudos. Tačiau siekiant geriausių voluojamo betono mišinio savybių, sudėtis turi būti optimali, parenkant tinkamiausius komponentus ir jų proporcijas.

Mokslininkai patvirtino – dolomitinė skalda yra patikimas pasirinkimas

Įmonės „Dolomitas“ užsakymu VILNIUS TECH atliko mokslinius tyrimus voluojamojo betono su dolomito užpildu maketui sukurti. Moksliniais tyrimais nustatyta, kad dolomito I klasės 4/16 frakcijos skalda pasižymi puikiomis savybėmis, kurios tinka voluojamo betono gamybai, o voluojamo betono mišiniai su šiuo stambiuoju užpildu pasižymi išskirtinai aukštomis stiprumo charakteristikų vertėmis. Sukurtas mišinys įgijo pranašumą prieš voluojamojo betono mišinius su granito užpildais. Nustatytos iki 2,2 % didesnės stiprio gniuždant bei iki 11,4 % didesnės stiprio lenkiant vertės. Atlikus voluojamo betono atsparumo šalčiui bandymus, nustatyta, kad visų tirtų betono mišinių atsparumas šalčiui atitinka standarto LST 1428-17 keliamus reikalavimus, o I klasės dolomito ir granito užpildai šiuo aspektu laikytini lygiaverčiais.

DOLOMITAS KTD GROUP

Užtikrinant optimalią voluojamo betono granuliometrinę sudėtį ir naudojant stambųjį užpildą, nereikia papildomo smulkesnės frakcijos užpildo, kaip naudojant granito 5/16 frakcijos skaldą: voluojamo betono gamybai naudojant du stambiuosius užpildus yra apsunkinamas logistinis ir gamybinis procesas, o kartais – naudojant paprastesnes betono maišykles – yra neįmanomas.

Vietinis dolomitas trumpina tiekimo grandines

Kelių tiesimo įmonė „KTD group“ buvo viena iš pirmųjų „Dolomito“ klientų, pasiryžusių išbandyti naujos sudėties voluojamą betoną. Naujovėms, kaip pastebi AB „Dolomitas“ generalinis direktorius M.Gudas, visada reikia laiko, kad rinka jas pripažintų, kad klientai įsitikintų, jog dolomito savybės atitinka griežtus kelių tiesimo reikalavimus. Kita vertus, ir pati voluojamo betono technologija Lietuvoje dar nėra itin paplitusi. Tačiau įmonė neabejoja šios technologijos, naudojant dolomito skaldą, nauda.

DOLOMITAS KTD GROUP

„Dabar jau drąsiai galime savo klientams pateikti dolomito I klasės užpildą voluojamam betonui, o klientai anksčiau ar vėliau supras, kad, naudodami šią technologiją, jie gali sumažinti kelių tiesimo sąnaudas, tam naudodami ne importuojamas medžiagas, o vietines gamtines žaliavas, – sako įmonės vadovas M.Gudas. – Mes tikimės, kad naujasis produktas sudomins kelių ir kitas statybos bendroves, kurioms aktualu greitai ir paprastai įrengti santykinai nedidelio ploto teritorijas, privažiavimo kelius, kiemus, aikšteles.“

Kurdama naujus statybos produktus, įmonė „Dolomitas“ lygiagrečiai skiria didelį dėmesį racionaliems taršos mažinimo sprendimams. Importuojamo granito keitimas vietiniu dolomitu, kaip ir betono mišinio gaminimas statybvietėje, trumpina logistikos grandinę. Tvarumo požiūriu tai yra veiksniai, mažinantys aplinkos taršą, kuri neišvengiama transportuojant – kuo ilgesnės tiekimo grandinės, tuo didesnė tarša.

Įmonių „Dolomitas“ ir „KTD group“ nuotr. 
Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2025-07-03 08:55
„Via Lietuva“, siekdama kokybiškai prižiūrėti valstybinės reikšmės kelių infrastruktūrą, diegia inovacijas, padėsiančias efektyviau valdyti procesus. Pasitelkiant inovatyvius sprendimus – specialiai dangos būklei vertinti sukurtą mobilią aplikaciją – planuojama per keletą metų įvertinti visą pėsčiųj...
nuotrauka
2025-07-02 12:55
AB „Via Lietuva“ tęsia darnaus judumo infrastruktūros plėtrą prie valstybinės reikšmės kelių – pasirašytos dvi sutartys dėl pėsčiųjų ir dviračių takų, kurių bendras ilgis apie 4,3 km, įrengimo Palangoje. Planuojama, kad naujai įrengta infrastruktūra palangiškiai ir kurorto svečiai galės naudotis jau...
nuotrauka
2025-07-01 15:27
Atsinaujinančios energetikos bendrovė „Ignitis grupė" pradeda elektros energijos kaupiklių sistemų (EEKS) parkų projektų įgyvendinimą Lietuvoje. Energijos kaupiklių parkai bus įrengti Kelmės, Mažeikių ir Kruonio apylinkėse. Projektų bendra galia sieks 291 megavatus (MW), o talpa – 582 megavatalandes...
nuotrauka
2025-06-26 10:07
AB „Via Lietuva“ praneša, kad modernizuojant „Via Baltica“ atkarpą nuo Marijampolės iki Lietuvos-Lenkijos sienos jau atlikta daugiau nei 50 proc. visų suplanuotų darbų. Visus paskutinio 12 km kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai ruožo (nuo 85 iki 97,06 km) darbus numatyta pabaigti iki metų pabaigos,...
nuotrauka
2025-06-25 09:31
Vykdant magistralinio kelio A14 Vilnius-Utena ruožo nuo 64,332 iki 93,726 km kapitalinį remontą, po gausesnių kritulių kelyje A14 Vilnius-Utena, ruože nuo Molėtų iki Utenos, šlaituose susidarė išplovos.
nuotrauka
2025-06-23 13:12
Atsinaujinančios energijos gamyba Lietuvoje sparčiai auga, tačiau kartu daugėja ir neišspręstų klausimų – kaip efektyviai paskirstyti elektros srautus, kaip išnaudoti energijos perteklių, kaip reaguoti į rinkos svyravimus be žmogaus įsikišimo. Šiuos iššūkius spręsti ėmėsi panevėžietis Paulius Leonav...
nuotrauka
2025-06-20 09:53
Generalinės prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo departamentas perdavė teismui baudžiamąją bylą su kaltinamuoju aktu, kuriame vienos Lenkijos Respublikos akcinės bendrovės atstovas kaltinamas davęs kyšį valstybės tarnautojui prilygintam asmeniui – UAB „Enefit Green“ projektų vad...
nuotrauka
2025-06-19 09:23
Lietuvoje vystant kelių infrastruktūrą vis daugiau dėmesio skiriama ne tik darbų mastui, bet ir jų kokybei bei iššūkiams, su kuriais susiduria rangovai ir projektuotojai. Kelių remontas, rekonstravimas, naujų tiesimas – tai sudėtingas inžinerinis procesas, kuriame kiekvienas etapas turi įtakos galut...
nuotrauka
2025-06-18 11:55
Vilniuje tęsiami gatvių atnaujinimo darbai, apimantys dešimtis skirtingų miesto gatvių bei kelių ruožų. Per šiuos metus planuojama ištisiniu būdu išasfaltuoti daugiau nei pusšimtį sostinės gatvių kilometrų. Dalį projektų įgyvendina tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“. Da...
nuotrauka
2025-06-18 09:50
Birželio 17 d. baigėsi juridinių asmenų paraiškų teikimas didelės galios elektros energijos kaupimo įrenginių, skirtų teikti balansavimo paslaugas elektros perdavimo sistemos operatoriui, įrengimui. Priemonei buvo skirta 102 mln. eurų.
nuotrauka
2025-06-18 09:37
AB „Via Lietuva“ toliau vykdo darnaus judumo infrastruktūros plėtrą šalyje. Dar šiais metais planuojama pradėti ir iki 2026 m. vidurio įrengti ar sutvarkyti apie 16 pėsčiųjų ir dviračių takų ruožų, kurių bendras ilgis – kiek daugiau nei 50 km.
nuotrauka
2025-06-17 09:11
Dalyje Lietuvos kariuomenės karinių vienetų, strategiškai svarbiausiose vietovėse, jau veikia neseniai įrengtos naujos degalinės. Kituose Lietuvos kariuomenės daliniuose vyksta arba netrukus prasidės degalinių ir kuro saugyklų statybos, kurios leis užtikrinti kuro atsargų tiekimą taikos, krizės ar k...
nuotrauka
2025-06-16 14:34
Viena svarbiausių uostamiesčio jungčių tarp Šilutės plento ir Taikos prospekto netrukus pasikeis neatpažįstamai – tvarkoma ne tik važiuojamoji dalis, bet ir pėsčiųjų bei dviračių takai. Šiandien, birželio 16 d., Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus lankėsi Paryžiaus Komunos gatvėje, kur intensyviai atlie...
nuotrauka
2025-06-13 10:58
Panevėžio apygardos teismas atmetė bendrovės „Proit“ prašymą taikyti laikinąsias apsaugos priemones, kuriomis buvo siekiama sustabdyti AB „Via Lietuva“ vykdomą elektroninės kelių rinkliavos (e-tolling) sistemos nuomos (EKRIS) konkursą. Tai jau antrasis „Proit“ inicijuotas teisminis bandymas per past...
nuotrauka
2025-06-13 10:54
Atvertas eismas rekonstruotu tiltu per Dubysą Ariogaloje, Raseinių rajono savivaldybėje. Tiltas eismo dalyviams atveriamas net keliais mėnesiais anksčiau nei planuota, o visi statybos darbai turėtų būti baigti liepos pabaigoje.
nuotrauka
2025-06-11 13:58
Šį mėnesį planuojama pradėti Kareivių gatvės atkarpos nuo Verkių g. iki Žirmūnų g. rekonstrukciją. Itin didelius eismo srautus patiriančioje sostinės gatvėje bus siekiama pagerinti situaciją visiems eismo dalyviams – automobilių vairuotojams, dviratininkams ir pėstiesiems, taip pat viešojo transport...
nuotrauka
2025-06-10 11:51
Kauno geležinkelio stotis ir jos prieigos – vartai į miestą, matomi atvykstantiems svečiams ir turistams. Siekiant šią teritoriją padaryti patrauklesnę keliaujantiems, teritorijoje tarp M. K. Čiurlionio gatvės ir stoties pastato pradedami rekonstrukcijos darbai. Čia bus įrengtos patogios „Kiss and R...
nuotrauka
2025-06-10 09:45
Maždaug pusės senesnės statybos Vilniaus daugiabučių namų vidaus vamzdynų būklė yra kritinė. Šių gyvenamųjų objektų inžinerinių tinklų nusidėvėjimas pasiekė tokią ribą, kad ignoruoti padėtį darosi pavojinga. Tai liudija ir kasmet tūkstančiais fiksuojamos avarijos. Specialistai atviri – be gyventojų ...
nuotrauka
2025-06-10 09:20
Elektromobilių įkrovimo tinklo operatorė „Inbalance grid“ pradėjo vasaros plėtros sezoną – startavo nuo Kryžkalnio „Orlen“ degalinių, kur įjungti 8 nauji greitojo įkrovimo taškai A1 kelyje į pajūrį ir iš jo. Iš viso šiais metais „Inbalance grid“ įrengs 54 didelės galios įkrovimo prieigas.
nuotrauka
2025-06-09 13:18
Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) finansuos įvairiose Lietuvos savivaldybėse esančių kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, tvarkymą: 7 projektams įgyvendinti skirta 5 mln. eurų.

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra