2025 m. gegužės 23 d. penktadienis, 20:35:59
Reklama  |  facebook

Voluojamo betono technologija su vietinėmis medžiagomis – pigiau ir tvariau

2022-10-06 06:51
Kelių tiesimo įmonė „KTD group“ pastaruosius trejus metus naudoja voluojamą betoną su lietuviška dolomito skalda. Įmonės vadovas Giedrius Jocius įvardino tris priežastis, kodėl granitinę skaldą verta keisti dolomitine.
nuotrauka
Įmonės „Dolomitas“ nuotr.


Minimos įmonės
Dolomitas, AB
KTD group, UAB
VILNIUS TECH Kelių tyrimo institutas,
Įmonė „KTD group“ per pastaruosius keletą metų kardinaliai pakeitė požiūrį į voluojamo betono sudėtį: mat anksčiau naudojo mišinius vien su importuojama granitine skalda, o dabar mišiniuose ją naudoja itin retai.

Kelininkai įvardina dolomito skaldos vertes

„Iš pradžių itin atsargiai vertinome tokius pokyčius, baimindamiesi prarasti kokybę, dangos patikimumą. Todėl sulaukę pasiūlymo pabandyti naujos sudėties mišinį, kreipėmės į specializuotas laboratorijas, kad įvertintų, ar, pakeitę granitą dolomitu, neprarasime būtinų dangai parametrų“, – pasakoja „KTD group“ vadovas G.Jocius. Tik sulaukę mokslininkų išvadų, kelininkai ryžosi pokyčiams.

Per trejus metus, naudojant voluojamo betono technologiją, betono mišiniu su dolomitine skalda jau paklota daug objektų, kur dangos išlaiko dideles, pvz., karinės technikos, apkrovas.

„Naudodami mobilią betono maišyklę, gaminame mišinius vietoje. Taigi, mažindami transportavimo sąnaudas, radome būdą sumažinti savo veikloje CO2 emisijas. Noriu pabrėžti dar vieną dolomitinės skaldos naudojimo pranašumą: dolomito užpildas pasižymi tolygia granuliometrine sudėtimi, jis suteikia tolygesnę mišinio struktūrą, tad nebereikia gamybos metu naudoti papildomos frakcijos užpildo“, – dalijasi įžvalgomis „KTD group“ vadovas G.Jocius.

Dolomito“ įmonės eksploatuojamame Petrašiūnų karjere gaunamas dolomitas pagal savo kilmę bei, panaudojus atitinkamą žaliavos perdirbimo technologiją, atitinka granito stiprumo savybes, todėl buvo ieškoma galimybių gaminti užpildus kelių tiesimui.

MINDAUGAS GUDAS DOLOMITAS

DOLOMITAS
 
 
 
 
„Dolomito“ gaminamas sertifikuotas I klasės dolomito užpildas (frakcija 4/16) tenkina reikalavimus fizinėms-mechaninėms charakteristikoms (atsparumas trupinimui, formos rodiklis, trupintų ir skaldytų dalelių kiekis) bei atsparumui aplinkos poveikiui (vandens įmirkiui, atsparumui šalčio ciklams), kurie svarbūs kelių statybai skirto betono mišinių gamybai“, – sako AB „Dolomitas“ vadovas Mindaugas GUDAS. 

Įprastai gaminant tokį betoną, kuris būtų atsparus ir didelėms apkrovoms, ir aplinkos veiksnių poveikiui, naudojami granito užpildai importuojami iš užsienio. Tačiau mes suteikėme galimybę naudoti ir vietines žaliavas – „Dolomito“ gaminamas sertifikuotas I klasės dolomito užpildas, kurio frakcija 4/16, tenkina visus keliamus reikalavimus fizinėms-mechaninėms charakteristikoms (atsparumas trupinimui, formos rodiklis, trupintų ir skaldytų dalelių kiekis) bei atsparumui aplinkos poveikiui (vandens įmirkiui, atsparumui šalčio ciklams), kurie yra svarbūs kelių statybai skirto betono mišinių gamybai“, – pasakoja AB „Dolomitas“ generalinis direktorius Mindaugas Gudas ir akcentuoja tolygią granuliometrinę sudėtį, kuri užtikrina tolygesnę mišinio struktūrą – gaminat mišinį, nebereikia papildomos frakcijos užpildo.

Įmonė pamatė galimybę ir ja sėkmingai pasinaudojo

I klasės dolomito užpildą įmonė pradėjo gaminti dar 2012 m., modernizavus vieną iš skaldos gamybos linijų, o 2019 m. kreipėsi į VILNIUS TECH Kelių tyrimo institutą, kad mokslininkai sukurtų ir išbandytų voluojamojo betono mišinį (angl. RCC – Roller Compacted Concrete), jame naudojant ne granito skaldą, o vietines žaliavas: dolomito skaldos ir smėlio užpildus, cementą bei vandenį.

DOLOMITAS

JAV, Vokietijoje bei kitose šalyse ši technologija plačiai taikoma klojant kelius, konteinerių krovos aikšteles, terminalus ir kitas didelės apkrovos eismo zonas. Šio tipo dangų JAV per metus įrengiama apie 1,5 mln. kv. metrų. Pastaraisiais metais voluojamojo betono dangos pradėtos plačiai naudoti Lenkijoje.

Voluojamas betonas nuo įprasto betono skiriasi tuo, kad yra neslankus, gali būti transportuojamas savivarčiais, įrengiamas įprastais asfalto klotuvais ir tankinamas volais. Nereikia brangios ir sudėtingos įrengimo technikos, kaip klojant betoną slenkančiais klojiniais. Dažniausiai betono mišiniai gaminami tiesiog statybos aikštelėje, tokiu būdu taupant logistikos sąnaudas ir užtikrinant deramą dangos įrengimo kokybę. Voluojamo betono dangų privalumas yra sparti statyba, greitas eismo paleidimas, ekonomiškumas, ilgaamžiškumas, atsparumas cheminėms medžiagoms, nedidelės eksploatacijos sąnaudos. Tačiau siekiant geriausių voluojamo betono mišinio savybių, sudėtis turi būti optimali, parenkant tinkamiausius komponentus ir jų proporcijas.

Mokslininkai patvirtino – dolomitinė skalda yra patikimas pasirinkimas

Įmonės „Dolomitas“ užsakymu VILNIUS TECH atliko mokslinius tyrimus voluojamojo betono su dolomito užpildu maketui sukurti. Moksliniais tyrimais nustatyta, kad dolomito I klasės 4/16 frakcijos skalda pasižymi puikiomis savybėmis, kurios tinka voluojamo betono gamybai, o voluojamo betono mišiniai su šiuo stambiuoju užpildu pasižymi išskirtinai aukštomis stiprumo charakteristikų vertėmis. Sukurtas mišinys įgijo pranašumą prieš voluojamojo betono mišinius su granito užpildais. Nustatytos iki 2,2 % didesnės stiprio gniuždant bei iki 11,4 % didesnės stiprio lenkiant vertės. Atlikus voluojamo betono atsparumo šalčiui bandymus, nustatyta, kad visų tirtų betono mišinių atsparumas šalčiui atitinka standarto LST 1428-17 keliamus reikalavimus, o I klasės dolomito ir granito užpildai šiuo aspektu laikytini lygiaverčiais.

DOLOMITAS KTD GROUP

Užtikrinant optimalią voluojamo betono granuliometrinę sudėtį ir naudojant stambųjį užpildą, nereikia papildomo smulkesnės frakcijos užpildo, kaip naudojant granito 5/16 frakcijos skaldą: voluojamo betono gamybai naudojant du stambiuosius užpildus yra apsunkinamas logistinis ir gamybinis procesas, o kartais – naudojant paprastesnes betono maišykles – yra neįmanomas.

Vietinis dolomitas trumpina tiekimo grandines

Kelių tiesimo įmonė „KTD group“ buvo viena iš pirmųjų „Dolomito“ klientų, pasiryžusių išbandyti naujos sudėties voluojamą betoną. Naujovėms, kaip pastebi AB „Dolomitas“ generalinis direktorius M.Gudas, visada reikia laiko, kad rinka jas pripažintų, kad klientai įsitikintų, jog dolomito savybės atitinka griežtus kelių tiesimo reikalavimus. Kita vertus, ir pati voluojamo betono technologija Lietuvoje dar nėra itin paplitusi. Tačiau įmonė neabejoja šios technologijos, naudojant dolomito skaldą, nauda.

DOLOMITAS KTD GROUP

„Dabar jau drąsiai galime savo klientams pateikti dolomito I klasės užpildą voluojamam betonui, o klientai anksčiau ar vėliau supras, kad, naudodami šią technologiją, jie gali sumažinti kelių tiesimo sąnaudas, tam naudodami ne importuojamas medžiagas, o vietines gamtines žaliavas, – sako įmonės vadovas M.Gudas. – Mes tikimės, kad naujasis produktas sudomins kelių ir kitas statybos bendroves, kurioms aktualu greitai ir paprastai įrengti santykinai nedidelio ploto teritorijas, privažiavimo kelius, kiemus, aikšteles.“

Kurdama naujus statybos produktus, įmonė „Dolomitas“ lygiagrečiai skiria didelį dėmesį racionaliems taršos mažinimo sprendimams. Importuojamo granito keitimas vietiniu dolomitu, kaip ir betono mišinio gaminimas statybvietėje, trumpina logistikos grandinę. Tvarumo požiūriu tai yra veiksniai, mažinantys aplinkos taršą, kuri neišvengiama transportuojant – kuo ilgesnės tiekimo grandinės, tuo didesnė tarša.

Įmonių „Dolomitas“ ir „KTD group“ nuotr. 
Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2025-05-23 12:15
Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) prezidentas Dalius Gedvilas dalyvavo kasmetinėje FIEC Annual Conference 2025, vykusioje Atėnuose, įspūdingame Stavros Niarchos Foundation kultūros centre. Šių metų konferencijos tema – atsparumas vandens išteklių iššūkiams – ypač aktuali šių dienų Europai.
nuotrauka
2025-05-23 08:05
Ties Ašigalio gatve įsibėgėjant viaduko statybai per A1 magistralinį kelią, artėjama prie didžiausių iššūkių – 110 kilovoltų AB „Litgrid“ aukštos įtampos elektros perdavimo linijos atramų paaukštinimo. Tik atlikus šiuos darbus bus galima įrengti užvažiavimo kelią viaduku Kleboniškio miško pusėje. Pe...
nuotrauka
2025-05-22 13:28
Lietuvos, Latvijos ir Šiaurės Rytų Vokietijos elektros sistemų operatoriai – „Litgrid“, „Augstsprieguma tīkls“ ir „50Hertz“, teikia bendrą paraišką dėl hibridinės jūrinės elektros jungties „Baltic Hub“ projekto įtraukimo į Europos elektros energijos perdavimo sistemos operatorių asociacijos ENTSO-E ...
nuotrauka
2025-05-22 13:00
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis, dalyvaudamas Leipcige, Vokietijoje, vykstančiame Tarptautinio transporto forumo (ITF) ministrų susitikime, išreiškė būtinybę stiprinti transporto tinklų atsparumą ir paramą Ukrainai. Svarstant, kaip padėti Ukrainai atstatyti jos susisiekimo infrastruktūrą, pa...
nuotrauka
2025-05-22 08:34
Krunos tilto rekonstravimas – vienas didžiausių šiais metais AB „Via Lietuva“ vykdomų kelių infrastruktūros projektų. Šiuo metu vykdomi I etapo darbai – griaunamas vienas iš dviejų tiltų, t. y. kairės pusės tiltas, kuriuo eismas vyko Kauno link. Baigus griovimo darbus, gegužės pabaigoje planuojama p...
nuotrauka
2025-05-21 13:03
Susisiekimo ministro Eugenijaus Sabučio įsakymu sudaryta darbo grupė, kuri nuo šiol koordinuos europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimą Lietuvoje.
nuotrauka
2025-05-20 16:22
Vilniaus miesto savivaldybė pasirašė sutartį dėl Vokiečių gatvės rekonstrukcijos darbų. Vieną pagrindinių sostinės senamiesčio gatvių atnaujins rangos konkursą laimėjusi UAB „KRS".
nuotrauka
2025-05-20 09:51
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis ir LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas apžiūrėjo „Rail Baltica“ statybų aikšteles Jonavos rajone, kur 46,3 km ruožuose statybų darbus atlieka 5 rangovai iš Lietuvos ir Italijos. Būsimo ilgiausio geležinkelio tilto Baltijos šalyse statybose ja...
nuotrauka
2025-05-20 09:34
Už valstybinės reikšmės kelių plėtrą ir priežiūrą atsakinga bendrovė „Via Lietuva“ praneša, kad šiuo metu Lietuvoje tvarkoma daugiau nei 90 km magistralinių, krašto bei rajoninių kelių. Be to, dabar vykdomi arba netrukus prasidės viešieji pirkimai bei rangos darbai dėl daugiau nei 130 km kelių – įsk...
nuotrauka
2025-05-19 11:00
Vilniuje prasideda Valakampių tilto kapitalinio remonto darbai. Jų metu bus stiprinamos perdangos sijų sienutės, tvarkomi plyšiai, šalitilčiai, turėklai, apšvietimo atramos, važiuojamoji dalis ir įrengiama paviršinio vandens surinkimo sistema.
nuotrauka
2025-05-19 09:21
LTG grupės infrastruktūros įmonė „LTG Infra“, 2025 m. suplanavusi greitojo geležinkelio „Rail Baltica“ statybas pratęsti iki 114 km, skelbia naują viešąjį pirkimą atkarpos Berčiūnai-Joniškėlis sankasos ir inžinerinių statinių statybai. Viso šiuo metu vyksta 43 km sankasos ir 10 km viršutinės kelio k...
nuotrauka
2025-05-16 13:49
Pasvalio rajone atsinaujinančios energetikos įmonių grupė „E energija“ pradėjo trijų saulės ir vėjo hibridinių parkų statybą.
nuotrauka
2025-05-16 10:56
Šiaulių miestas žengia pirmuosius žingsnius bendruomeninės energetikos plėtros link – pasirašyta sutartis tarp Nacionalinio plėtros banko ILTE ir asociacijos „Saulės dominija“ dėl dotacijos techninei pagalbai steigiant energetikos bendriją.
nuotrauka
2025-05-14 15:06
Rekordinį 2024-ųjų metų infrastruktūros projektų lietų Lietuvoje keičia rekordinė projektų sausra – viena didžiausių Lietuvos susisiekimo infrastruktūros grupių „Fegda grupė“ prognozuoja, kad po rekordiškai sėkmingų praėjusių metų grupės veiklos apimtys šiemet trauksis mažiausiai 30 proc., o pesimis...
nuotrauka
2025-05-14 11:27
Klaipėdiečiai netrukus sulauks reikšmingų permainų – planuojamas Šilutės plento atkarpos nuo Rimkų geležinkelio iki Smiltelės g. kapitalinis remontas. Šiuo metu baigiami rengti dokumentai, būtini rangos darbų pirkimo procedūros pradžiai.
nuotrauka
2025-05-13 10:15
Vilniaus miesto savivaldybė išdavė statybos leidimą naujam pėsčiųjų ir dviratininkų tiltui per Nerį. Tiltas sujungs A. Goštauto ir Upės gatves bei taps svarbia grandimi darnaus judumo infrastruktūroje. Planuojama, kad tiltas bus baigtas iki 2027 m.
nuotrauka
2025-05-13 10:07
AB „Via Lietuva“ praneša, kad šiuo metu tiek didesnio, tiek mažesnio intensyvumo valstybinės reikšmės keliuose tvarkoma 13 tiltų, iš kurių didžioji dauguma yra kritinės būklės. Dar 11 tiltų remonto darbai yra viešųjų pirkimų procedūrų etape, todėl, sėkmingai pasirašius sutartis, darbai prasidėtų dar...
nuotrauka
2025-05-12 09:24
Nacionalinis plėtros bankas ILTE ir tarptautinė atsinaujinančios energetikos bendrovė „Green Genius“ sutarė dėl 10 nutolusių saulės parkų visoje Lietuvoje finansavimo. Projektams, kurių bendra galia sieks net 89,67 MW, skirtų paskolų vertė siekia 48,9 mln. eurų.
nuotrauka
2025-05-09 11:21
Klaipėdos centrinėje dalyje esančios Danės gatvės laukia dideli pokyčiai. Gatvės atkarpa nuo Laivų skersgatvio bus rekonstruota ir pratęsta iki pat Artojo gatvės. Darbai prasidės jau šiais metais – pradedamos procedūros rangovui parinkti.
nuotrauka
2025-05-09 10:17
Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ pradeda dar vieną krašto apsaugai svarbų kelių remonto projektą. Bendrovei patikėta išasfaltuoti į Kairių karinį poligoną vedančią Marių gatvę Klaipėdos rajone. 1,8 km žvyrkelio rekonstrukcijos darbų vertė pagal su Klaipėdos rajono adm...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra