2024 balandžio 16 d. antradienis, 10:32
Reklama  |  facebook

Atnaujintam Kėdainių pėsčiųjų tiltui per Nevėžį Lietuvoje analogų nėra Fotogalerija

2018-12-21 11:11,      papildyta nuotraukų galerija 2019-01-03 00:00
2018-ųjų gale Kėdainiuose baigtas analogų Lietuvoje neturintis pėsčiųjų tiltas per Nevėžį. Iš medžio bei plieno konstrukcijų pastatytą tiltą, sujungusį senojo miesto žemaičių ir aukštaičių etnines žemes, suprojektavo architektas prof. Jurgis Rimvydas Palys su dukra Ieva Jurgita Palyte-Veilandiene.
nuotrauka
Kalėdų išvakarėse atidarytas naujas tiltas Kėdainiuose. Vaido Spečkausko nuotr.


Minimos įmonės
Kėdainių r. savivaldybė,
Sweco Lietuva, UAB
Ademo grupė, UAB
Kauno tiltai, AB

Projektuojant tiltą, buvo atsisakyta tradicinių santvarų su apatine horizontalia jungiamąja dalimi. Santvaros savo smaigaliais remiasi į tilto atramas. Tokiu būdu vidurinė tilto dalis kartu su tiltotakiu pakyla aukščiau vandens. Erdvinis, ažūrinis tiltas miestui suteikė išskirtinumo.

Tiltą pagal bendrovės „Sweco Lietuva“ projektą rekonstravo AB „Kauno tiltai“. Šis objektas yra viena iš aštuonių vykdomo projekto „Kompleksiškas Kėdainių miesto upių prieigų sutvarkymas, sukuriant patrauklias viešąsias erdves bendruomenei ir verslui“ dalių. Kėdainiai įgijo ne tik rekonstruotą Nevėžio tiltą. Sykiu tvarkoma ir krantinė, įrengiama prieplauka, pėsčiųjų ir dviračių takai, apšvietimas bei kita būtina infrastruktūra. Kompleksiniu projektu rekonstruotas ir pėsčiųjų tiltas per Smilgos upę, sujungęs Kėdainių senamiestį su naujamiesčiu.

Tiltui per Nevėžį rekonstruoti buvo sukurti keli projektai

„Rekonstruoti pėsčiųjų tiltą per Nevėžį planavome prieš dešimtmetį. Prof. J. R. Palys buvo parengęs kelis projektus, iš kurių atrinkome vieną, bet ne patį originaliausią. Tačiau ir tam negavome finansavimo, tad darbų taip ir nepradėjome“, – priminė įvykius Kėdainių rajono savivaldybės vyriausiasis architektas Vytautas Kundrotas. Pasak jo, dabartiniam tiltui statyti buvo ne tik parengti keli projektiniai siūlymai, bet ir nemažai bendrauta su kolegomis architektais, tartasi ir ieškota geriausio, įdomiausio varianto. 

Vytauto Kundroto nuotraukoje –
naujasis tiltas turi konstrukcijas, primenančias ledolaužių siluetą, kuris tarsi pakyla virš tilto tako aukštyn, sukurdamas atvirkštinę kompoziciją. 

17 a. statytas tiltas buvo ne sykį perstatinėjamas, tad architektai turėjo laisvą pasirinkimą kurti naują tilto projektą. Siekta, kaip sakė savivaldybės vyriausiasis architektas V. Kundrotas, vaizdą priderinti prie pagrindinės miesto aikštės, kuri yra vienoje vizualinėje erdvėje su tiltu, rasti dermę su pastatų siluetais, su jų frontonais.

Kaip rodo istorinės nuotraukos, kitados šis tiltas buvo su ledolaužiais prie šiaurinės pusės atramų. Naujasis tiltas turi konstrukcijas, primenančias ledolaužių siluetą, kuris tarsi pakyla virš tilto tako aukštyn, sukurdamas atvirkštinę kompoziciją. 

„Iš pradžių galvojome statyti metalinį tiltą, bet vis tik nusprendėme, kad jis turi būti medinis, nes medis yra kur kas šiltesnis“, – pasakojo apie pasirinkimą V. Kundrotas, pastebėdamas, kad buvo atsižvelgta ir į nuomones, kad metalinis tiltas primintų geležinkelio tiltą, o ne pėsčiųjų.

Tilto prieigose krantinę-prieplauką suprojektavo „ADEM“ projektuotojai (projekto vadovė Vinga Juškauskaitė). Projektuodami prieplauką, architektai konsultavosi su tilto architektu prof. J. R. Paliu. Kuriant prieigų ir tilto koncepciją, buvo siekta vientisos kompozicijos. Šiuo atveju savivaldybė konsultavosi ir su Kultūros paveldo departamento Kauno skyriaus specialistais, nes erdvė, kurioje yra tiltas ir jo prieigos, patenka į valstybės saugomą teritoriją.

Yra tiltas, bus ir laivas

Pėsčiųjų tilto per Nevėžį projektą parengė bendrovė „Sweco Lietuva“. 

„Iš pradžių buvo sukurtas kur kas kuklesnis, paprastesnis projektas. Tačiau apsisprendę dėl sudėtingesnės konstrukcijos tilto, žinojome, kad „Sweco Lietuva“ įveiks naujus iššūkius: suprojektuos tinkamus taurus, tilto atramas per vidurį išlenktai sijai, kuri turi būti liekna, bet tvirta“, – pasakojo vyriausiasis architektas V. Kundrotas. Jo pastebėjimu, lenkta sija arba kupra sukuria netikėtumo efektą – eini tarsi tuneliu, kurio viduryje atsiveria vaizdas į kitą krantą.

Lenkta sija pasirinkta ne vien dėl vizualumo. 15‒18 a. Nevėžiu plaukiojo vytinės ir vadinamieji baidokai iki Nemuno, juo žemyn, per Kuršių marias į Karaliaučių. Taip vyko prekyba. Kėdainiai viliasi, kad netrukus Nevėžiu vėl plaukys laiveliai. Tai turėtų tapti patrauklia pramoga tiek miesto gyventojams, tiek miesto svečiams. Kėdainiuose ketinama statyti vytinę – upinį, plokščiadugnį laivą, kokie buvo naudojami 15–19 a. 

Tilto atnaujinimo projekto vertė – apie 1,5 mln. eurų.

Vizualizacijų autorius – Edgaras Jasenka

Statybunaujienos.lt
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka




Infrastruktūra

nuotrauka
2024-04-12 13:47
Tarptautinė žaliosios energetikos bendrovė „Ignitis renewables" veikla rodo ryžtą tausoti aplinką. Prisijungusi prie ekspedicijos „Išsaugokime Baltiją", įmonė savo aplinkosauginių iniciatyvų sąrašą papildė dar viena svarbia priemone. Pasak įmonės atstovų, šis žingsnis taps dar vienu būdu užtikrinti,...
nuotrauka
2024-04-12 10:00
Klaipėdoje atnaujinta dar viena viešoji infrastruktūra – baigti šaligatvio nuo Sausio 15-osios g. iki Tiltų g. remonto darbai. Suremontuoto šaligatvio ruožas yra reprezentacinėje miesto vietoje, kultūros paveldo teritorijoje, prie vienos pagrindinių uostamiesčio gatvių – Taikos prospekto rytinėje pu...
nuotrauka
2024-04-10 12:56
Kovo pradžioje „Via Lietuva“ inicijuoti blogiausios šalyje kokybės magistralinio kelio A14 Vilnius-Utena rekonstrukcijos darbai įgauna pagreitį. Per mėnesį netoli 30 km siekiančioje atnaujinamo kelio atkarpoje jau atlikta 70 proc. visų paruošiamųjų darbų, išardyta 10 km ilgio betoninio kelio atkarpa...
nuotrauka
2024-04-08 10:44
Nepastovių orų lydima pavasario pradžia vis dar sunkina kelių su žvyro danga būklę. Nepaisant to, AB „Kelių priežiūra“ mechanizmai vien per šių metų kovo mėnesį jau sugreideriavo daugiau kaip 7 tūkst. kilometrų žvyrkelių. Kai kuriuose ypač sudėtinguose ruožuose darbai buvo kartojami kelis kartus. Be...
nuotrauka
2024-04-05 09:39
Turto bankas atidarė saulės parkus, kurie elektra aprūpina įmonės valdomus visuomeninės paskirties pastatus. Skaičiuojama, kad 2,21 MW suminės galios saulės parkai per 25 metų eksploatacijos laikotarpį CO2 emisiją sumažins kone 7 tūkst. tonų ir padengs didžiąją dalį elektros energijos poreikio pasta...
nuotrauka
2024-04-04 17:04
Pavasarį uostamiestyje skelbia intensyvėjantys miesto gatvių ir šaligatvių dangų atnaujinimo darbai. Kai kurios dangos nebuvo remontuotos jau kelis dešimtmečius – nuo tada, kai buvo paklotos. Atnaujintos dangos ne tik saugesnės pėstiesiems bei kitiems eismo dalyviams, bet ir atrodo estetiškiau.
nuotrauka
2024-04-03 13:11
Panevėžyje iki rudens planuojama pabaigti su europine magistrale „Via Baltica“ besijungiančios Smėlynės gatvės kapitalinio remonto darbus. Šiems darbams, kaip valstybei svarbiam vietinės reikšmės kelių projektui, 2024 m. skirta 722 tūkst. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų.
nuotrauka
2024-04-03 09:39
Atlikus kasmetę A. Goštauto g. estakados virš Geležinio Vilko g. apžiūrą, specialistai nustatė, jog reikia atlikti tilto sujungimo siūlių ir lietaus nuvedimo tinklo remontą. Kol kas remonto apimtys ir trukmė nėra žinomi, tam būtina atlikti detalesnį konstrukcijų vertinimą.
nuotrauka
2024-03-29 15:29
Kauno oro uostui ilgalaikiame Lietuvos oro uostų tinklo plėtros plane (angl. master plan) iki 2052 m. numatytas svarbus vaidmuo. Oro uosto plėtra ir diegiamos inovacijos leis žengti svarbius žingsnius plėtojant konkurencingą Lietuvos oro uostų modelį ir gerinant efektyvumą. Kauno oro uosto plėtra tu...
nuotrauka
2024-03-29 10:05
„Ignitis", valdanti didžiausią greito elektromobilių įkrovimo tinklą Lietuvoje „Ignitis ON", neapleidžia lyderio pozicijų elektromobilių įkrovimo tinklo plėtros srityje – sudarė sutartį su „Baltic Shopping Centers", valdančia Kaune įsikūrusį prekybos ir laisvalaikio centrą „Mega", dėl iš viso 20 ele...
nuotrauka
2024-03-28 14:43
Šiauliuose po žiemos sezono startavo darbai tranzitinėse miesto gatvėse – kapitalinio remonto darbai prasidėjo intensyvioje Pramonės gatvėje, toliau rekonstruojama ir modernizuojama Aukštabalio gatvė. Abu šie valstybei svarbūs vietinės reikšmės kelių projektai iš dalies finansuojami Kelių priežiūro...
nuotrauka
2024-03-27 17:02
Penkios Armėnijoje įsikūrusios įstaigos, įskaitant vaikų darželius, kultūrinį centrą ir nacionalinį politechnikos universitetą, netrukus naudosis lietuvių įrengtos saulės jėgainės elektros energija. Elektrinę įrengs Lietuvos saulės energetikos bendrovė „Solet".
nuotrauka
2024-03-27 16:57
Nepatvirtinta Seimo nario abejonė, kad leistinos generuoti galios rezervavimo ribojimai hibridinėms elektrinėms, kurias sudaro saulės ir vėjo elektrinės, yra neteisėti.
nuotrauka
2024-03-27 13:32
2024 m. Vilniaus miesto savivaldybės planuose – net 120 kilometrų ištisiniu būdu išasfaltuotų gatvių, apie 40 km sutvarkytų šaligatvių ir 12,5 km įrengtų dviračių takų. Šiemet sostinės susisiekimo infrastruktūros tvarkymui bus skiriama 74 mln. Eur.
nuotrauka
2024-03-26 09:51
Lietuvoje žaliąją elektros energiją jau perka daugiau nei kas dešimtas Lietuvos gyventojas. Labiausiai tarp jų išsiskiria 26-25 m. gyventojai, bendrai jie sudaro daugiau nei trečdalį (35,5 proc.) perkančiųjų žalią elektros energiją.
nuotrauka
2024-03-25 16:03
„Via Lietuva“ (anksčiau – Lietuvos automobilių kelių direkcija), Susisiekimo ministerijos siūlymu, parengė atnaujintus reikalavimus asfalto sluoksnių įrengimo darbams valstybinės reikšmės keliuose. Nurodoma, kad atnaujintas taisyklių projektas padidins naujų asfalto dangų tarnavimo laiką, sumažins k...
nuotrauka
2024-03-25 15:47
Tarptautinė žaliosios energetikos bendrovė „Ignitis renewables" pasirašė 82 mln. eurų finansavimo sutartį su Europos investicijų banku (EIB) ir Šiaurės investicijų banku (NIB) dėl 94 megavatų (MW) Pomeranijos vėjo parko Lenkijoje.
nuotrauka
2024-03-25 13:46
Aplinkos ministerijos Vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos teikimo komisija patvirtino reikalavimus projektams, kuriais siekiama besivystančiose šalyse švelninti klimato kaitą ir diegti atsinaujinančius energijos išteklius perduodant Lietuvos patirtį.
nuotrauka
2024-03-22 12:53
Iki šiol viešojoje Lietuvos geležinkelių infrastruktūroje buvo naudojamos tokios garsą atspindinčios ir jį sugeriančios sienelės, kurios negeneruoja papildomos pridėtinės vertės, tik nuolatines sąnaudas. Tačiau tai pakeis šalyje vykdomas analogų neturintis pilotinis projektas – jo kūrėjai pasiūlė in...
nuotrauka
2024-03-21 13:42
Viena didžiausių susisiekimo infrastruktūros įmonių Lietuvoje „Fegda grupė“ konsoliduotas įmonių grupės pajamas 2023 metais padidino daugiau nei du kartus – nuo 99 mln. EUR iki 218 mln. EUR, tuo tarpu grupės grynasis pelnas padidėjo nuo 3,5 mln. EUR 2022 m. iki 23 mln. EUR pernai. Sėkmingus rezultat...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra