2021 balandžio 14 d. trečiadienis, 10:21
Reklama  |  facebook

Atnaujintam Kėdainių pėsčiųjų tiltui per Nevėžį Lietuvoje analogų nėra Fotogalerija

2018-12-21 11:11,      papildyta nuotraukų galerija 2019-01-03 00:00
2018-ųjų gale Kėdainiuose baigtas analogų Lietuvoje neturintis pėsčiųjų tiltas per Nevėžį. Iš medžio bei plieno konstrukcijų pastatytą tiltą, sujungusį senojo miesto žemaičių ir aukštaičių etnines žemes, suprojektavo architektas prof. Jurgis Rimvydas Palys su dukra Ieva Jurgita Palyte-Veilandiene.
nuotrauka
Kalėdų išvakarėse atidarytas naujas tiltas Kėdainiuose. Vaido Spečkausko nuotr.


Minimos įmonės
Kėdainių r. savivaldybė,
Sweco Lietuva, UAB
Ademo grupė, UAB
Kauno tiltai, AB

Projektuojant tiltą, buvo atsisakyta tradicinių santvarų su apatine horizontalia jungiamąja dalimi. Santvaros savo smaigaliais remiasi į tilto atramas. Tokiu būdu vidurinė tilto dalis kartu su tiltotakiu pakyla aukščiau vandens. Erdvinis, ažūrinis tiltas miestui suteikė išskirtinumo.

Tiltą pagal bendrovės „Sweco Lietuva“ projektą rekonstravo AB „Kauno tiltai“. Šis objektas yra viena iš aštuonių vykdomo projekto „Kompleksiškas Kėdainių miesto upių prieigų sutvarkymas, sukuriant patrauklias viešąsias erdves bendruomenei ir verslui“ dalių. Kėdainiai įgijo ne tik rekonstruotą Nevėžio tiltą. Sykiu tvarkoma ir krantinė, įrengiama prieplauka, pėsčiųjų ir dviračių takai, apšvietimas bei kita būtina infrastruktūra. Kompleksiniu projektu rekonstruotas ir pėsčiųjų tiltas per Smilgos upę, sujungęs Kėdainių senamiestį su naujamiesčiu.

Tiltui per Nevėžį rekonstruoti buvo sukurti keli projektai

„Rekonstruoti pėsčiųjų tiltą per Nevėžį planavome prieš dešimtmetį. Prof. J. R. Palys buvo parengęs kelis projektus, iš kurių atrinkome vieną, bet ne patį originaliausią. Tačiau ir tam negavome finansavimo, tad darbų taip ir nepradėjome“, – priminė įvykius Kėdainių rajono savivaldybės vyriausiasis architektas Vytautas Kundrotas. Pasak jo, dabartiniam tiltui statyti buvo ne tik parengti keli projektiniai siūlymai, bet ir nemažai bendrauta su kolegomis architektais, tartasi ir ieškota geriausio, įdomiausio varianto. 

Vytauto Kundroto nuotraukoje –
naujasis tiltas turi konstrukcijas, primenančias ledolaužių siluetą, kuris tarsi pakyla virš tilto tako aukštyn, sukurdamas atvirkštinę kompoziciją. 

17 a. statytas tiltas buvo ne sykį perstatinėjamas, tad architektai turėjo laisvą pasirinkimą kurti naują tilto projektą. Siekta, kaip sakė savivaldybės vyriausiasis architektas V. Kundrotas, vaizdą priderinti prie pagrindinės miesto aikštės, kuri yra vienoje vizualinėje erdvėje su tiltu, rasti dermę su pastatų siluetais, su jų frontonais.

Kaip rodo istorinės nuotraukos, kitados šis tiltas buvo su ledolaužiais prie šiaurinės pusės atramų. Naujasis tiltas turi konstrukcijas, primenančias ledolaužių siluetą, kuris tarsi pakyla virš tilto tako aukštyn, sukurdamas atvirkštinę kompoziciją. 

„Iš pradžių galvojome statyti metalinį tiltą, bet vis tik nusprendėme, kad jis turi būti medinis, nes medis yra kur kas šiltesnis“, – pasakojo apie pasirinkimą V. Kundrotas, pastebėdamas, kad buvo atsižvelgta ir į nuomones, kad metalinis tiltas primintų geležinkelio tiltą, o ne pėsčiųjų.

Tilto prieigose krantinę-prieplauką suprojektavo „ADEM“ projektuotojai (projekto vadovė Vinga Juškauskaitė). Projektuodami prieplauką, architektai konsultavosi su tilto architektu prof. J. R. Paliu. Kuriant prieigų ir tilto koncepciją, buvo siekta vientisos kompozicijos. Šiuo atveju savivaldybė konsultavosi ir su Kultūros paveldo departamento Kauno skyriaus specialistais, nes erdvė, kurioje yra tiltas ir jo prieigos, patenka į valstybės saugomą teritoriją.

Yra tiltas, bus ir laivas

Pėsčiųjų tilto per Nevėžį projektą parengė bendrovė „Sweco Lietuva“. 

„Iš pradžių buvo sukurtas kur kas kuklesnis, paprastesnis projektas. Tačiau apsisprendę dėl sudėtingesnės konstrukcijos tilto, žinojome, kad „Sweco Lietuva“ įveiks naujus iššūkius: suprojektuos tinkamus taurus, tilto atramas per vidurį išlenktai sijai, kuri turi būti liekna, bet tvirta“, – pasakojo vyriausiasis architektas V. Kundrotas. Jo pastebėjimu, lenkta sija arba kupra sukuria netikėtumo efektą – eini tarsi tuneliu, kurio viduryje atsiveria vaizdas į kitą krantą.

Lenkta sija pasirinkta ne vien dėl vizualumo. 15‒18 a. Nevėžiu plaukiojo vytinės ir vadinamieji baidokai iki Nemuno, juo žemyn, per Kuršių marias į Karaliaučių. Taip vyko prekyba. Kėdainiai viliasi, kad netrukus Nevėžiu vėl plaukys laiveliai. Tai turėtų tapti patrauklia pramoga tiek miesto gyventojams, tiek miesto svečiams. Kėdainiuose ketinama statyti vytinę – upinį, plokščiadugnį laivą, kokie buvo naudojami 15–19 a. 

Tilto atnaujinimo projekto vertė – apie 1,5 mln. eurų.

Vizualizacijų autorius – Edgaras Jasenka

Statybunaujienos.lt
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka





Infrastruktūra

nuotrauka
2021-04-08 15:43
Saulės energetikai skaičiuoja, kad pastaruoju metu vis daugiau saulės elektrines įsirengusių žmonių nori montuoti papildomus saulės modulius. Dabar tuo domisi maždaug kas septintas pasistatęs saulės elektrinę. Dažniausios priežastys – karantino laikotarpiu išaugusios arba pirmos elektrinės įrengimo ...
nuotrauka
2021-04-08 09:40
Susisiekimo ministerijos siūlymu Vyriausybė paskirstė Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) finansavimo rezervą – 19,3 mln. eurų. Ministerijai planuojant kitais metais taikyti naują KPPP finansavimo modelį, šiemet siekiama padėti savivaldybėms baigti pradėtus darbus, todėl daugiausia rezervo ...
nuotrauka
2021-04-07 15:05
Siekiant užtikrinti saugią ir nepertraukiamą Palangos oro uosto veiklą bei išvengti skrydžių ribojimų dėl susidėvėjusios infrastruktūros, šio oro uosto lėktuvų kilimo ir tūpimo bei riedėjimo takams ir peronui rekonstruoti skiriama 10,25 mln. eurų. Susisiekimo ministerijos siūlymu Vyriausybė pritarė,...
nuotrauka
2021-04-07 12:07
Nemažai gyventojų savo būstuose pasirenka naudoti saulės elektrinės energiją. Nekilnojamojo turto savininkams, nusprendusiems pasirinkti saulės energiją, pirmiausia aktualu žinoti, ar šis energijos šaltinis priskirtinas prie atsinaujinančių energijos šaltinių ir ar su saulės elektrinėmis galima pasi...
nuotrauka
2021-04-02 11:36
Prasideda naujas paramos teikimo etapas gyventojams, norintiems įsirengti nedidelės galios (iki 10 kW) saulės elektrines arba jas įsigyti iš elektrinių parko, o taip pat seniems šildymo katilams pasikeisti. Teikti paraiškas bus galima visą mėnesį – nuo kovo 31 d. iki balandžio 30 d.
nuotrauka
2021-04-01 13:40
Kovo 31 d. Seimo Energetikos ir darnios plėtros komisija svarstė parlamentinės kontrolės klausimą „Dėl institucijų veiksmų galimai stabdant vėjo jėgainių plėtros projektus“. Minėtą parlamentinės kontrolės klausimą įtraukti į darbotvarkę paskatino gauti raštai iš Lietuvos verslo konfederacijos (LVF) ...
nuotrauka
2021-03-30 11:44
VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) paslaugų teikėjus kviečia dalyvauti rinkos konsultacijoje dėl valstybinės reikšmės magistralinio kelio A14 Vilnius–Utena ruožo nuo 21,50 iki 39,20 km rekonstravimo.
nuotrauka
2021-03-29 13:24
Kauno kogeneracinė jėgainė (KKJ), kaip rašoma įmonės pranešime, po daugelio planinių ir papildomų bandymų bei nepriklausomų ekspertų vertinimų įrodė, kad atitinka aukščiausius aplinkosaugos standartus, taikomus visoje Europos Sąjungoje.
nuotrauka
2021-03-29 08:28
Klaipėdos miesto savivaldybė pasirašė sutartį dėl dar 9 Tauralaukio kvartalinių gatvių ar jų ruožų rekonstravimo. Didžiąją dalį darbų numatoma atlikti per šiuos ir ateinančius metus.
nuotrauka
2021-03-23 11:18
„LTG Infra“ ėmėsi 26 geležinkelio pervažų modernizavimo bei rekonstrukcijos į dviejų lygių pervažas projektus. Vien šiemet į pervažų saugumo didinimo projektus ketinama investuoti 7,88 mln. eurų.
nuotrauka
2021-03-23 08:15
Klaipėdos uoste prisišvartavo laivas, į Lietuvą atplukdęs 13 įspūdingo dydžio vėjo elektrinių bokštų. Šios elektrinės bus galingiausios šalyje, o savo aukščiu prilygs maždaug dviejų futbolo stadionų ilgiui.
nuotrauka
2021-03-22 16:58
Nustatyta tvarka ir sąlygos, pagal kuriuos elektros vartotojai galės patys organizuoti ir samdyti rangovus elektros skirstomųjų tinklų įrengimui, rekonstravimui bei perkėlimui tais atvejais, kai skirstomieji elektros tinklai, kliudo statinių statybai ar dėl kitų priežasčių.
nuotrauka
2021-03-22 16:45
Baigėsi laikas teikti paraiškas ir gauti finansavimą gatvių apšvietimo modernizavimo projektams – iš viso paraiškas pateikė 15 savivaldybių ir jų valdomos įmonės, o prašoma paramos suma siekia beveik 7 mln. eurų.
nuotrauka
2021-03-22 11:43
Norint klientui nutraukti sutartį ir pakeisti jau pasirinktą nepriklausomą elektros energijos tiekėją, tai padaryti taip pat greita ir paprasta, kaip ir renkantis pirmą kartą. Atkreipiamas dėmesys, kad sutarties nutraukimo sąlygos turi būti aptariamos su tiekėju pasirašomoje sutartyje.
nuotrauka
2021-03-18 12:38
Įpusėjus kovui, po žiemos technologinės pertraukos Klaipėdoje atnaujinami gatvių rekonstrukcijos darbai. Šiais metais gatvėms atnaujinti ir prižiūrėti skiriama daugiau nei 26 mln. eurų.
nuotrauka
2021-03-18 10:02
Įmonė „Inregnum“ informavo savo klientus, kad nuo šių metų balandžio 1 dienos nutraukia savo, kaip nepriklausomo elektros energijos ir gamtinių dujų tiekėjo, veiklą. Klientams energijos tiekimas nenutrūks ir bus užtikrintos tos pačios sąlygos.
nuotrauka
2021-03-18 07:18
Šiuo metu Lietuvoje yra eksploatuojama maždaug 4000 tiltų ir viadukų, kurių bendras ilgis siekia apie 93 km. Didžioji dauguma jų jungia automobilinius kelius ir tik maždaug 14% tiltų yra pastatytų geležinkelio transportui. Gelžbetonio tiltai sudaro maždaug 95% visų Lietuvos tiltų.
nuotrauka
2021-03-15 13:17
Kovo 15 d. baigiasi technologinė pertrauka ir oficialiai, jei orų sąlygos tinkamos, prasideda kelių statybos darbų sezonas. Šiais metais pagal sutartis numatyta pabaigti didžiąją dalį darbų, vykdomų kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, taip pat pradėti vykdyti kitus reikšmingus kelių plėtros ir prieži...
nuotrauka
2021-03-04 09:40
Tiesiant Lietuvą ir Lenkiją sujungsiantį GIPL dujotiekį, išbandyti 102 jau įrengtos naujosios dujų jungties kilometrai. Visas dujotiekio ilgis – 165 km. Atlikus hidraulinius bandymus, patvirtinta, kad vamzdynas išlaiko maksimalaus numatyto slėgio apkrovas. GIPL dujotiekio slėgis šioje atkarpoje siek...
nuotrauka
2021-03-02 10:38
Kaune ties Ugniakuro gatve baigti požeminio tunelio pėstiesiems po geležinkeliu įrengimo darbai.

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra