2017 gruodžio 13 d. trečiadienis, 5:40
Reklama  |  El. paštas  |  facebook  google plus  twitter  linkendin

Jeigu sieki ilgalaikių tikslų, negali sau leisti būti chamu

Povilas SABALIAUSKAS      2016-04-21 06:30
Verslininko įvaizdis – tai ne tik jo ar jos batai ar apranga. Asmenybė, kalbėsena yra tokia pati svarbi įvaizdžio dalis. Konkuruoti dėl klientų, bendrauti su partneriais reikia išmokti. Tai ne visada lengva ir ne visiems pavyksta pasiekti. Gerą įvaizdį bei reputaciją susikurti labai sunku, o prarasti labai lengva. Ką reikėtų atsiminti, kokių taisyklių derėtų laikytis bendraujant tiek su savo klientais, tiek su esamais arba būsimais partneriais?
nuotrauka
Jeigu svajojate apie tai, kaip sukursite šimtametę kompaniją, privalote investuoti ne tik į gamybą ar infrastruktūrą, bet ir į savo asmenybę. Asociatyvi Pixabay.com nuotr.


Koks turėtų būti verslininkas? Susikoncentravęs tik į savo veiklą ar visgi gerokai platesnio akiračio žmogus? Darbdavių konfederacijos ir „Žinių radijo“ generalinis direktorius Danas Arlauskas (nuotraukoje kairėje) net neabejoja, kad teisingas antrasis variantas.

„Kaip pavyzdį aš pakankamai dažnai paminiu a. a. Bronislavą Lubį. Jis buvo žmogus, kuris, net ir valdydamas didžiulį verslą, labai aktyviai dalyvavo ir visuomeninėje veikloje. Jis dirbo su labdaros organizacijomis, spėjo gauti daktaro disertaciją, daug laiko skyrė neformaliems susitikimams su žmonėmis, rėmė knygų leidybą, meną. Visi šie dalykai jam labai padėjo kiekvienoje kompanijoje su skirtingais žmonėmis kalbėtis jų kalba“, – prisimena jis.

Pašnekovas prisimena, kaip jį stebindavo B. Lubio sugebėjimas bendrauti su pačiais įvairiausiais pašnekovais. Su smulkiais verslininkais jis kalbėdavo apie savo verslo pradžią, o kitą dieną jau su aukšto rango svečiais – apie meną, pasaulio politiką.

„Tiems žmonėms, kurių akiratis platesnis, šiame vis labiau besiintegruojančiame pasaulyje atsiveria visai kitos galimybės. Išsilavinę žmonės yra ir pakankamai jautrūs. Jie geba gerai perprasti žmonių nuojautas, kultūrinę aplinką. Tai labai svarbu. Juk ne vietoje ir ne laiku pasakytas anekdotas gali visai sugadinti nuomonę apie tave. Kaip įmanoma kartu vykdyti verslą, jeigu tavo apranga ir kalbėsena visai nesutampa su tikslais?“ – retoriškai klausė Darbdavių konfederacijos ir „Žinių radijo“ generalinis direktorius.

Jo manymu, visapusiškai išsilavinęs verslininkas turi visai kitokias galimybes. „Aišku, yra ir nemažai chamų, kurie vysto didelį verslą, tačiau tai labiau būdinga besivystančioms rinkoms. Mes juk irgi turime gausybę nemandagių verslininkų, kurie nežino, kas yra socialinė atsakomybė, niekada niekam nėra paaukoję. Jiems viskas apsiriboja kapitalo auginimu. Tačiau kai kalbame apie ilgametį verslą, pvz., Skandinavijoje, labai svarbiu dalyku tampa tai, kas tu esi. Ir jeigu neatitinki tam tikro įsivaizdavimo, kaip dera rengtis, kalbėti ir elgtis, tavimi tiesiog nepasitikės. Pagal tai bus nuspręsta, ar su tavimi dirbti yra perspektyvu“, – teigia D. Arlauskas.

Svarbu save adekvačiai įvertinti

Verslo ir verslininko tapatybę sudaro ne viena dedamoji, tačiau viena svarbiausių iš jų yra gebėjimas bendrauti ir su savo klientas, ir su kolegomis.

„Ten, kur yra stipri konkurencija, įmonės visada turėtų mokėti reaguoti, atsiprašyti, priimti kritiką ir stengtis kuo labiau tobulėti. Srityse, kuriose konkurencijos labai mažai, įmonės labai greitai pajunta, kad jos valdo situaciją. O tada tu gali elgtis iš esmės, kaip nori. Selas (Egidijus Dragūnas, red. past.) juk gali daryti, ką nori, siuntinėti visus, važinėti girtas. Žmonės vis tiek ateis į jo koncertus. Arūnas Valinskas irgi gali iš esmės elgtis kaip tinkamas. Jo gi niekas nepakeis“, – kalbėjo viešųjų ryšių konsultantas Mindaugas Lapinskas (nuotraukoje dešinėje).

Kitaip tariant, bet kuriam verslininkui tiesiog būtina save adekvačiai įvertinti. Tik tada jis ar ji galės suvokti, kiek sau galima leisti. Aišku, supratimas ateina tik darant klaidas ir iš jų mokantis, o Lietuvos verslininkams tai daryti ne visada pavyksta. Juk tam, kad savo klaidas suvoktum, reikia jas pripažinti. Tai padaryti ne visada patogu, ypač prieš savo kolegas, su kuriais santykiai pakankamai dažnai būna visai nekolegiški.

„Bendravimo stokos problemą siečiau su mūsų posovietine kultūra. Per dažnai galvojama, kad laimėsi, jeigu nukirsi kampą arba nusipirksi sau lengvesnį taką. Kitaip tariant, laimima ne žaidžiant pagal taisykles, o surandant sau kažkokią alternatyvą. Kol pergalės garantas bus gebėjimas kažkur prasmukti ne visai pagal taisykles, tol žmonės nebus suinteresuoti dirbti su kolegomis, siekti su jais bendrų tikslų“, – kalbėjo viešųjų ryšių specialistas. 

Anot jo, šalyse su ilgametėmis verslo tradicijomis yra kaip tik priešingai. Jeigu bandysi kažką apgauti, kaip tik būsi bendruomenės atstumtas. Tai puikiai matoma Skandinavijoje, kur daugelis sutarčių sudaromos žodžiu. Tačiau žodiniai susitarimai galioja tik ten, kur žmonės save projektuoja į ateitį. Jeigu tu nori būti toje rinkoje, tai natūraliai ateis supratimas: jeigu meluosi visiems, labai greitai su tavimi niekas nebenorės turėti reikalų. Skandinavijoje žmonės galvoja apie tai, kad jiems viskas jų bendruomenėje tinka, ir jie ten gyvens. Lietuvoje dar yra kitaip.

„Jeigu esi kažkur Ispanijoje ir nepalieki restorane arbatpinigių, tai gal dėl to ir nėra jokios problemos. Juk vis tiek ten nebegrįši. Jeigu esi Lietuvoje, arbatpinigių dažniausiai palieki. Visgi labai gali būti, kad į tą vietą tu dar ateisi. Čia lygiai taip pat. Jeigu tu nori likti bendruomenėje, tu laikysiesi žodžio. Tačiau jeigu galvoji, kad šiandien sudarysi sutartį, o rytoj išvažiuosi į Airiją, tai ir tas žodžio laikymasis nebetenka prasmės“, – aiškino M. Lapinskas. 

Kitaip tariant, bendravimo tiek su klientais, tiek su kolegomis maniera tiesiogiai priklauso nuo verslo tikslų. Jeigu svajojate apie tai, kaip sukursite šimtametę kompaniją, privalote investuoti ne tik į gamybą ar infrastruktūrą, bet ir į savo asmenybę.

Kaip tinkamai reprezentuoti įmonę? Apie asmens – verslininko, biuro darbuotojų – įvaizdžio svarbą kuriant sėkmingą įmonę, balandžio 29 d. 14.30 val. parodoje „Resta“ (5.3 salėje) diskutuos Arvydas Avulis, įmonės „Hanner“ valdybos pirmininkas, Arminas Lydeka, etiketo žinovas, Mindaugas Lapinskas, viešųjų ryšių konsultantas, Alvyda Jasilionytė, įvaizdžio konsultantė, Audronė Endriukaitytė, „Paroc“ rinkodaros vadovė Baltijos šalims, Danas Arlauskas, Darbdavių konfederacijos ir „Žinių radijo“ generalinis direktorius, Egidijus Sidaras, mados namų „Cantas“ dizaineris.

Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.


RESTA

nuotrauka
2017-05-22 08:00
„Tai, kas šiuo metu vyksta kelių statybos ir namų renovacijos techninės priežiūros rinkoje, visiškai nesuvokiama ir nepateisinama“, – sako bendrovės Laboratorinių bandymų centras direktorius Gediminas Kunčinas, įmonei vadovaujantis nuo jos įkūrimo. Kaune įsikūrusi bendrovė Laboratorinių bandymų cen...
nuotrauka
2017-05-19 08:04
Modernių technologijų amžiuje inžinerijos ir projektavimo galimybės balansuoja ant mokslo ir meno ribos, o gebėjimas jungti šias sritis ir įgyvendinti itin funkcionalius ambicingiausius projektus laikomas esmine nuostata.
nuotrauka
2017-05-18 08:03,      papildyta 2017-05-25 13:40, papildyta nuotraukomis
Šių dienų moderniosios statybos technologijos leidžia ne tik efektyviai taupyti laiką bei išteklius, bet ir rasti funkcionalių sprendimų. Uždarosios akcinės bendrovės „Ryterna modul“ specializacija – modulinių pastatų, konteinerių ir mobiliųjų statinių gamyba. „Ryterna modul“ džiaugiasi vis daugiau ...
nuotrauka
2017-05-16 09:35
Statybos projektų užsakovams nepakanka tik statinio brėžinio ir jo charakteristikų – kiekvienas projektas tampa unikalia, iki smulkiausių detalių apgalvota vizija. Modernios technologijos į statybų sektorių atnešė nemažai pažangių naujovių, tad ir šioje srityje besidarbuojantys specialistai klientam...
nuotrauka
2017-05-15 08:12
Įrengiant posėdžių kambarius, organizuojant konferencijas, seminarus, pristatymus ar kitus verslo susitikimus, svarbi kiekviena detalė. Reikalingas nepriekaištingas garsas, kokybiškas vaizdas ir beveik nematoma, bet tobulai veikianti technika. Tad siekiant aukščiausios kokybės, sklandžių renginių, v...
nuotrauka
2017-05-08 08:29
Bendrovė „Dzūkijos statyba“, nors įsikūrusi tik 1992 metais, skaičiuoja jau 45-erius gyvavimo metus, nes ji įkurta privatizavus Alytaus 5-ąją statybos tresto valdybą. Buvusioji organizacija veikė nuo 1972 metų ir dažniausiai statydavo pramoninės paskirties pastatus.
nuotrauka
2017-05-05 07:00
Vaidas Baltuška prieš 4-erius metus įsidarbino pirmuoju inžinieriumi-konstruktoriumi bendrovėje „Layher Baltic“, kuri Lietuvoje atstovauja pastolių gamintojui „Layher“. Per tuos darbo metus jis sukaupė didžiulę patirtį, tad dabar jo pastebėjimai suprantami ne visiems: neįsigilinusiems į klausimo esm...
nuotrauka
2017-05-04 12:47
Prasideda visiškai nauja PVC langų ir durų konstrukcinių sprendimų era. Veiklos dvidešimtmetį mininti bendrovė GEALAN BALTIC, Baltijos šalių PVC langų ir durų profilių rinkos lyderė, pristato išskirtinę naujovę – ištisinio stiklo sistemą GEALAN-KUBUS.
nuotrauka
2017-05-04 09:54,      papildyta 2017-05-05 13:40, Papildyta komisijos komentarais
Parodos RESTA metu pirmą kartą vyko „Įspūdingiausių RESTOS ekspozicijų“ konkursas, kurio metu įvardintos šešios nugalėtojos. Kaip po konkurso pastebėjo vertinimo komisijos nariai, nuostabiausia tai, kad „ragus dėl nugalėtojų vardo surėmė“ mažosios ekspozicijos su didžiosiomis.
nuotrauka
2017-05-04 08:01
Praėjusią savaitę vykusios parodos RESTA lankytojai galėjo susipažinti su naujausiais ir išmaniausiais sprendimais statyboje – skaitmenine statyba ir statinio informaciniu modeliavimu (angl. Building Information Modelling, BIM), o didžiausiame parodos renginyje, konferencijoje „Skaitmeninė statyba 2...
nuotrauka
2017-05-03 12:50
Šį savaitgalį parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vykusi jau 24-oji, didžiausia Baltijos šalyse statybų tematikos paroda „Resta“ sutraukė daugiau kaip 44.4 tūkst. lankytojų. Didžioji jų dalis domėjosi moderniomis technologijomis ir išmaniaisiais sprendimais būstui, lankėsi parodos renginiuose, kurių...
nuotrauka
2017-05-03 07:44
Tarptautinė privačių, komercinių ir visuomeninių pastatų statybos kompanija „ArchitechtumTM“ – ambicingi rinkos naujokai, klientams galintys pasiūlyti inovatyvius sprendimus ir unikalią, patentuotą statybos sistemą, atitinkančią naujausius energijos suvartojimo efektyvumo, vidaus mikroklimato ir kom...
nuotrauka
2017-04-29 09:46,      papildyta 2017-04-29 00:00, papildyta informacija apie ekspozicijų projektuotojus
Parodoje RESTA 2017 pirmą kartą buvo suorganizuotas konkursas „Įspūdingiausios RESTOS ekspozicijos“. Vertinimo komisija paskelbė nugalėtojų šešetuką.
nuotrauka
2017-04-29 08:00
„Šių metų parodoje mes pristatome sąmatų skaičiavimui skirtus produktus: programas, normatyvus, kainynus, tai yra visa, kas skirta ekonominiam skaičiavimui, sąmatų sudarymui, kainos apskaičiavimui, investicijų planavimui“, – sako Albinas Vaitkevičius, bendrovės „Sistela“ generalinis direktorius.
nuotrauka
2017-04-28 15:30,      papildyta 2017-04-28 21:15, papildyta nuotraukomis
Šiandien komisija paskelbė konkurso „Įspūdingiausios RESTOS ekspozicijos“ nugalėtojų šešetuką.
nuotrauka
2017-04-28 13:01
Didžiausioje Baltijos šalių statybų tematikos parodoje „Resta“ šiemet itin didelis dėmesys skiriamas ateities miestų ir pastatų vizijoms. Ateities miestai lyginami su interneto gyvavimo pradžia – nors dabar jie daugeliui sunkiai įsivaizduojami, po kelerių metų nebežinosime, kaip gyvenome be jų. Be t...
nuotrauka
2017-04-28 11:33
Šiųmetinėje RESTOJE pristatomas naujas prekinis ženklas bauroc. Šį prekinį ženklą naudoja bendrovė AEROC, taip pat pakeitusi pavadinimą: dabar tai yra bendrovė „Bauroc“.
nuotrauka
2017-04-28 10:52
Kai fabrikuose buvo sumontuotos pirmosios mašinos, darbininkai jas sulaužė, nes baiminosi netekti darbo. Dabartinis žmogus net šviesos išjungti nebenori pats. Kam daryti tokį niekinį darbą, jeigu per tą laiką galima nuveikti ką nors malonaus? „JUNG Vilnius“ parodoje RESTA pristato sprendimus, keičia...
nuotrauka
2017-04-27 15:57
„Mūsų RESTOS ekspozicijos idėja buvo pasatyti realų projektą – parodyti mūsų sprendimus, kaip statyti tiltus", – sakė laikančius pastolius ir jų sistemas tiekiančios įmonės „Layher Baltic" direktorius Viktoras Voroncovas. Įmonės vadovas neslėpė, kad tai yra pasirengimas „Rail Baltic" statyboms – sav...
nuotrauka
2017-04-27 14:30,      papildyta 2017-04-27 16:15, Papildyta nuotraukomis
„Šioje parodoje tradiciškai pristatome STIHL ir VIKING naujoves“, – sako Mocevičiaus firmos „Ginalas“, kuri yra STIHL ir VIKING atstovė Lietuvoje, vadovo pavaduotojas Eduardas Derenka.

Statybunaujienos.lt » RESTA

nuotrauka

Kodėl verta rinktis Röben Tonbaustoffe GmbH vokiečių gamintojo fasadines plyteles

UAB DASFA ir Ko siūlo „Röben Tonbaustoffe“ GmbH vokiečių gamintojo fasadines plyteles. Esame oficialus „Röben Tonbaustoffe“ GmbH vokiečių gamintojo atstovas Lietuvoje, todėl plytelės pristat...