2019 gruodžio 14 d. šeštadienis, 6:29
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

Jeigu sieki ilgalaikių tikslų, negali sau leisti būti chamu

Povilas SABALIAUSKAS      2016-04-21 06:30
Verslininko įvaizdis – tai ne tik jo ar jos batai ar apranga. Asmenybė, kalbėsena yra tokia pati svarbi įvaizdžio dalis. Konkuruoti dėl klientų, bendrauti su partneriais reikia išmokti. Tai ne visada lengva ir ne visiems pavyksta pasiekti. Gerą įvaizdį bei reputaciją susikurti labai sunku, o prarasti labai lengva. Ką reikėtų atsiminti, kokių taisyklių derėtų laikytis bendraujant tiek su savo klientais, tiek su esamais arba būsimais partneriais?
nuotrauka
Jeigu svajojate apie tai, kaip sukursite šimtametę kompaniją, privalote investuoti ne tik į gamybą ar infrastruktūrą, bet ir į savo asmenybę. Asociatyvi Pixabay.com nuotr.


Koks turėtų būti verslininkas? Susikoncentravęs tik į savo veiklą ar visgi gerokai platesnio akiračio žmogus? Darbdavių konfederacijos ir „Žinių radijo“ generalinis direktorius Danas Arlauskas (nuotraukoje kairėje) net neabejoja, kad teisingas antrasis variantas.

„Kaip pavyzdį aš pakankamai dažnai paminiu a. a. Bronislavą Lubį. Jis buvo žmogus, kuris, net ir valdydamas didžiulį verslą, labai aktyviai dalyvavo ir visuomeninėje veikloje. Jis dirbo su labdaros organizacijomis, spėjo gauti daktaro disertaciją, daug laiko skyrė neformaliems susitikimams su žmonėmis, rėmė knygų leidybą, meną. Visi šie dalykai jam labai padėjo kiekvienoje kompanijoje su skirtingais žmonėmis kalbėtis jų kalba“, – prisimena jis.

Pašnekovas prisimena, kaip jį stebindavo B. Lubio sugebėjimas bendrauti su pačiais įvairiausiais pašnekovais. Su smulkiais verslininkais jis kalbėdavo apie savo verslo pradžią, o kitą dieną jau su aukšto rango svečiais – apie meną, pasaulio politiką.

„Tiems žmonėms, kurių akiratis platesnis, šiame vis labiau besiintegruojančiame pasaulyje atsiveria visai kitos galimybės. Išsilavinę žmonės yra ir pakankamai jautrūs. Jie geba gerai perprasti žmonių nuojautas, kultūrinę aplinką. Tai labai svarbu. Juk ne vietoje ir ne laiku pasakytas anekdotas gali visai sugadinti nuomonę apie tave. Kaip įmanoma kartu vykdyti verslą, jeigu tavo apranga ir kalbėsena visai nesutampa su tikslais?“ – retoriškai klausė Darbdavių konfederacijos ir „Žinių radijo“ generalinis direktorius.

Jo manymu, visapusiškai išsilavinęs verslininkas turi visai kitokias galimybes. „Aišku, yra ir nemažai chamų, kurie vysto didelį verslą, tačiau tai labiau būdinga besivystančioms rinkoms. Mes juk irgi turime gausybę nemandagių verslininkų, kurie nežino, kas yra socialinė atsakomybė, niekada niekam nėra paaukoję. Jiems viskas apsiriboja kapitalo auginimu. Tačiau kai kalbame apie ilgametį verslą, pvz., Skandinavijoje, labai svarbiu dalyku tampa tai, kas tu esi. Ir jeigu neatitinki tam tikro įsivaizdavimo, kaip dera rengtis, kalbėti ir elgtis, tavimi tiesiog nepasitikės. Pagal tai bus nuspręsta, ar su tavimi dirbti yra perspektyvu“, – teigia D. Arlauskas.

Svarbu save adekvačiai įvertinti

Verslo ir verslininko tapatybę sudaro ne viena dedamoji, tačiau viena svarbiausių iš jų yra gebėjimas bendrauti ir su savo klientas, ir su kolegomis.

„Ten, kur yra stipri konkurencija, įmonės visada turėtų mokėti reaguoti, atsiprašyti, priimti kritiką ir stengtis kuo labiau tobulėti. Srityse, kuriose konkurencijos labai mažai, įmonės labai greitai pajunta, kad jos valdo situaciją. O tada tu gali elgtis iš esmės, kaip nori. Selas (Egidijus Dragūnas, red. past.) juk gali daryti, ką nori, siuntinėti visus, važinėti girtas. Žmonės vis tiek ateis į jo koncertus. Arūnas Valinskas irgi gali iš esmės elgtis kaip tinkamas. Jo gi niekas nepakeis“, – kalbėjo viešųjų ryšių konsultantas Mindaugas Lapinskas (nuotraukoje dešinėje).

Kitaip tariant, bet kuriam verslininkui tiesiog būtina save adekvačiai įvertinti. Tik tada jis ar ji galės suvokti, kiek sau galima leisti. Aišku, supratimas ateina tik darant klaidas ir iš jų mokantis, o Lietuvos verslininkams tai daryti ne visada pavyksta. Juk tam, kad savo klaidas suvoktum, reikia jas pripažinti. Tai padaryti ne visada patogu, ypač prieš savo kolegas, su kuriais santykiai pakankamai dažnai būna visai nekolegiški.

„Bendravimo stokos problemą siečiau su mūsų posovietine kultūra. Per dažnai galvojama, kad laimėsi, jeigu nukirsi kampą arba nusipirksi sau lengvesnį taką. Kitaip tariant, laimima ne žaidžiant pagal taisykles, o surandant sau kažkokią alternatyvą. Kol pergalės garantas bus gebėjimas kažkur prasmukti ne visai pagal taisykles, tol žmonės nebus suinteresuoti dirbti su kolegomis, siekti su jais bendrų tikslų“, – kalbėjo viešųjų ryšių specialistas. 

Anot jo, šalyse su ilgametėmis verslo tradicijomis yra kaip tik priešingai. Jeigu bandysi kažką apgauti, kaip tik būsi bendruomenės atstumtas. Tai puikiai matoma Skandinavijoje, kur daugelis sutarčių sudaromos žodžiu. Tačiau žodiniai susitarimai galioja tik ten, kur žmonės save projektuoja į ateitį. Jeigu tu nori būti toje rinkoje, tai natūraliai ateis supratimas: jeigu meluosi visiems, labai greitai su tavimi niekas nebenorės turėti reikalų. Skandinavijoje žmonės galvoja apie tai, kad jiems viskas jų bendruomenėje tinka, ir jie ten gyvens. Lietuvoje dar yra kitaip.

„Jeigu esi kažkur Ispanijoje ir nepalieki restorane arbatpinigių, tai gal dėl to ir nėra jokios problemos. Juk vis tiek ten nebegrįši. Jeigu esi Lietuvoje, arbatpinigių dažniausiai palieki. Visgi labai gali būti, kad į tą vietą tu dar ateisi. Čia lygiai taip pat. Jeigu tu nori likti bendruomenėje, tu laikysiesi žodžio. Tačiau jeigu galvoji, kad šiandien sudarysi sutartį, o rytoj išvažiuosi į Airiją, tai ir tas žodžio laikymasis nebetenka prasmės“, – aiškino M. Lapinskas. 

Kitaip tariant, bendravimo tiek su klientais, tiek su kolegomis maniera tiesiogiai priklauso nuo verslo tikslų. Jeigu svajojate apie tai, kaip sukursite šimtametę kompaniją, privalote investuoti ne tik į gamybą ar infrastruktūrą, bet ir į savo asmenybę.

Kaip tinkamai reprezentuoti įmonę? Apie asmens – verslininko, biuro darbuotojų – įvaizdžio svarbą kuriant sėkmingą įmonę, balandžio 29 d. 14.30 val. parodoje „Resta“ (5.3 salėje) diskutuos Arvydas Avulis, įmonės „Hanner“ valdybos pirmininkas, Arminas Lydeka, etiketo žinovas, Mindaugas Lapinskas, viešųjų ryšių konsultantas, Alvyda Jasilionytė, įvaizdžio konsultantė, Audronė Endriukaitytė, „Paroc“ rinkodaros vadovė Baltijos šalims, Danas Arlauskas, Darbdavių konfederacijos ir „Žinių radijo“ generalinis direktorius, Egidijus Sidaras, mados namų „Cantas“ dizaineris.

Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.


RESTA

nuotrauka
2019-05-06 14:44
Prieš penkerius metus VŠĮ „Skaitmeninė statyba“ steigėjai organizavo pirmąją konferenciją „Skaitmeninė statyba 2014“, kuri tapo neatskiriama „Restos“ dalimi. Steigėjų pastangos spartinti BIM diegimą Lietuvoje ir šviesti statybos sektoriaus bendruomenę, pradėjo duoti pirmuosius rezultatus.
nuotrauka
2019-05-03 08:24
Jau trečią kartą iš eilės parodoje RESTA įvyko konkursas „Įspūdingiausios Restos ekspozicijos“, kurio metu komisija išrinko įdomiausių ekspozicijų penketuką – įmones ir ekspozicijų projektų autorius.
nuotrauka
2019-05-02 07:50
Balandžio 25-26 d. Lietuvoje viešėjo Europos statybos pramonės federacijos (FIEC) prezidentas Kjetil Tonning kartu su federacijos technologijų vadove Sue Arundale.
nuotrauka
2019-04-30 14:51
„Restoje“ įvykusio tarptautinio pastolininkų čempionato nugalėtojais tapo UAB „Hotrema“ profesionalai. Antroji liko pastolininkų komanda iš Estijos įmonės „Adelante“, trečioji – įmonės „Arad“ komanda iš Lenkijos.
nuotrauka
2019-04-29 16:50
Jau ketvirtus metus iš eilės VšĮ „Skaitmeninė statyba“ kartu su Lietuvos statybininkų asociacija organizavo konkursą „Lietuvos BIM projektai”, kurio nugalėtojai buvo apdovanoti „Skaitmeninė statyba 2019. Vilnius“ konferencijoje, didžiausios statybų parodos „Resta“ metu. Konkursas yra skirtas išrinkt...
nuotrauka
2019-04-29 16:08
„Ukmergės gelžbetonis“ ką tik pasibaigusioje „Restoje“ pristatė tradicinius gaminius. Įmonei buvo svarbu priminti parodos lankytojams apie gamyklą ir savo gaminius.
nuotrauka
2019-04-26 07:25
Į Vilnių atvyko ir dalyvaus šiandien vykstančioje konferencijoje RESTOJE Europos statybos pramonės (FIEC) prezidentas Kjetil Tonning. Jis statybų sektoriaus bendruomenei skaitys pranešimą konferencijoje „Skaitmeninė statyba 2019. Vilnius”.
nuotrauka
2019-04-26 07:09
Kol Lietuvoje vis dar diskutuojama, verta ar neverta eiti statybų pramonės skaitmeninimo keliu, Vakaruose tuo seniai neabejojama. Atsiliekame net nuo Rytų – NVS šalys sparčiai juda pažangos kryptimi ir intensyviai dirba prie statybų skaitmeninimo projektų, tvirtina UAB „AGA CAD“. Pažangos pavyzdžiu ...
nuotrauka
2019-04-25 16:47
Tarptautinės statybos ir remonto parodos RESTA metu jau trečią kartą įvyko konkursas „Įspūdingiausios RESTOS ekspozicijos“. Šiandien, balandžio 24 d., paskelbti nugalėtojai.
nuotrauka
2019-04-25 09:20
Vakar, balandžio 24 d., prasidėjusioje tarptautinėje statybų parodoje „Resta 2019“ lankytojai galėjo ne tik pasisemti įkvėpimo, kaip įsirengti svetainę, vonią, virtuvę ar terasą, tačiau ir pamatyti tris skirtingus miegamųjų interjerus. 40 kv. m plote įrengtos interjerų ekspozicijos, atspindinčios tr...
nuotrauka
2019-04-25 07:54
Bendrovė BAUMIT, į Lietuvą tiekianti fasadų sistemas, RESTOJE pristatinėja sveiką statybą.
nuotrauka
2019-04-25 07:48
Statybinės medžiagos, kurias RESTOJE pristato įmonė BAUROC, nesikeičia jau kurį laiką. Tačiau, kaip sako įmonės direktorius Alvidas Musius, keičiasi technologijos ir pasiūlymai.
nuotrauka
2019-04-24 18:46
Jungiklių ir išmaniųjų namų sistemų centras „Jung Vilnius“ RESTOJE pristato itin praktiškų produktų, kurie taupo namus įsirenginėjančių žmonių ir interjero dizainerių laiką, pinigus, tuo pat metu suteikdami galimybių rinktis, derinti ir lyginti kainas.
nuotrauka
2019-04-24 16:03
Kaip dekoruoti namų sienas ir lubas? Kokios statybų sektoriaus naujienos pasiekė Lietuvos rinką, kokios tendencijos įsitvirtina? Kaip nesuklysti renkantis augalus ir įsirengiant žalią plotą prie namų ar balkone? Atsakymų visi statybų sektoriaus profesionalai, naujakuriai bei savo būstą statyti, įsir...
nuotrauka
2019-04-24 07:27
Saulei kylant laikas susimąstyti apie namų eksterjerą, nes jaukus rytas su kavos puodeliu, savaitgalio pietūs arba nuostabi vakarienė lauko terasoje – tikras malonumas. Tačiau subjuręs oras ar, atvirkščiai, pernelyg intensyvūs, varginantys saulės spinduliai gali sugriauti planus ir pasisėdėjimas gry...
nuotrauka
2019-04-19 13:42
Jau ketvirtus metus iš eilės VšĮ „Skaitmeninė statyba“ kartu su Lietuvos statybininkų asociacija organizuoja konkursą „Lietuvos BIM projektai”. Konkursas yra skirtas išrinkti geriausią Lietuvos įmonių praktiką, naudojant statinio informacinio modeliavimo (BIM) technologijas ir metodologiją.
nuotrauka
2019-04-19 10:34
Ar žinote, kokios interjero tendencijos šiuo metu madingiausios? Kaip įsirengti mažą erdvę? Kaip atnaujinti vienspalves namų sienas ir papuošti jas, pavyzdžiui, žydinčiomis gėlėmis? Visi atsakymai parodoje RESTA.
nuotrauka
2019-04-17 07:33
Tarptautinėje statybų parodoje „RESTA 2019“ balandžio 24–27 d. parodų ir kongresų centre „Litexpo“ rasite visas jungiklių ir išmanių namų centro „JUNG Vilnius“ naujienas.
nuotrauka
2019-04-08 10:08
Statybų sektoriaus pokyčiai per pastarąjį dešimtmetį visai nekilnojamojo turto rinkai suteikė ne tik naują kvėpavimą, bet ir iš esmės pakeitė statybų greitį, ištobulino projektavimo, technologinių sprendimų grandis. Kol paprastam gyventojui permainos labiausiai jaučiamos per mažesnius komunalinius m...
nuotrauka
2019-04-08 09:27
Europoje jau šiandien vyksta reikšminga skaitmeninė statybos pramonės pertvarka. Šiuo klausimu Europa ne vienalytė – vienur skaitmeninė statyba smarkiai pažengusi, o kitur – gerokai atsilikusi. Todėl Europoje būtina spartinti šiuos pokyčius. Tuo įsitikinęs Kjetil Tonning, Europos statybos pramonės f...

Statybunaujienos.lt » RESTA