2018 liepos 18 d. trečiadienis, 12:02
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

Jeigu sieki ilgalaikių tikslų, negali sau leisti būti chamu

Povilas SABALIAUSKAS      2016-04-21 06:30
Verslininko įvaizdis – tai ne tik jo ar jos batai ar apranga. Asmenybė, kalbėsena yra tokia pati svarbi įvaizdžio dalis. Konkuruoti dėl klientų, bendrauti su partneriais reikia išmokti. Tai ne visada lengva ir ne visiems pavyksta pasiekti. Gerą įvaizdį bei reputaciją susikurti labai sunku, o prarasti labai lengva. Ką reikėtų atsiminti, kokių taisyklių derėtų laikytis bendraujant tiek su savo klientais, tiek su esamais arba būsimais partneriais?
nuotrauka
Jeigu svajojate apie tai, kaip sukursite šimtametę kompaniją, privalote investuoti ne tik į gamybą ar infrastruktūrą, bet ir į savo asmenybę. Asociatyvi Pixabay.com nuotr.


Koks turėtų būti verslininkas? Susikoncentravęs tik į savo veiklą ar visgi gerokai platesnio akiračio žmogus? Darbdavių konfederacijos ir „Žinių radijo“ generalinis direktorius Danas Arlauskas (nuotraukoje kairėje) net neabejoja, kad teisingas antrasis variantas.

„Kaip pavyzdį aš pakankamai dažnai paminiu a. a. Bronislavą Lubį. Jis buvo žmogus, kuris, net ir valdydamas didžiulį verslą, labai aktyviai dalyvavo ir visuomeninėje veikloje. Jis dirbo su labdaros organizacijomis, spėjo gauti daktaro disertaciją, daug laiko skyrė neformaliems susitikimams su žmonėmis, rėmė knygų leidybą, meną. Visi šie dalykai jam labai padėjo kiekvienoje kompanijoje su skirtingais žmonėmis kalbėtis jų kalba“, – prisimena jis.

Pašnekovas prisimena, kaip jį stebindavo B. Lubio sugebėjimas bendrauti su pačiais įvairiausiais pašnekovais. Su smulkiais verslininkais jis kalbėdavo apie savo verslo pradžią, o kitą dieną jau su aukšto rango svečiais – apie meną, pasaulio politiką.

„Tiems žmonėms, kurių akiratis platesnis, šiame vis labiau besiintegruojančiame pasaulyje atsiveria visai kitos galimybės. Išsilavinę žmonės yra ir pakankamai jautrūs. Jie geba gerai perprasti žmonių nuojautas, kultūrinę aplinką. Tai labai svarbu. Juk ne vietoje ir ne laiku pasakytas anekdotas gali visai sugadinti nuomonę apie tave. Kaip įmanoma kartu vykdyti verslą, jeigu tavo apranga ir kalbėsena visai nesutampa su tikslais?“ – retoriškai klausė Darbdavių konfederacijos ir „Žinių radijo“ generalinis direktorius.

Jo manymu, visapusiškai išsilavinęs verslininkas turi visai kitokias galimybes. „Aišku, yra ir nemažai chamų, kurie vysto didelį verslą, tačiau tai labiau būdinga besivystančioms rinkoms. Mes juk irgi turime gausybę nemandagių verslininkų, kurie nežino, kas yra socialinė atsakomybė, niekada niekam nėra paaukoję. Jiems viskas apsiriboja kapitalo auginimu. Tačiau kai kalbame apie ilgametį verslą, pvz., Skandinavijoje, labai svarbiu dalyku tampa tai, kas tu esi. Ir jeigu neatitinki tam tikro įsivaizdavimo, kaip dera rengtis, kalbėti ir elgtis, tavimi tiesiog nepasitikės. Pagal tai bus nuspręsta, ar su tavimi dirbti yra perspektyvu“, – teigia D. Arlauskas.

Svarbu save adekvačiai įvertinti

Verslo ir verslininko tapatybę sudaro ne viena dedamoji, tačiau viena svarbiausių iš jų yra gebėjimas bendrauti ir su savo klientas, ir su kolegomis.

„Ten, kur yra stipri konkurencija, įmonės visada turėtų mokėti reaguoti, atsiprašyti, priimti kritiką ir stengtis kuo labiau tobulėti. Srityse, kuriose konkurencijos labai mažai, įmonės labai greitai pajunta, kad jos valdo situaciją. O tada tu gali elgtis iš esmės, kaip nori. Selas (Egidijus Dragūnas, red. past.) juk gali daryti, ką nori, siuntinėti visus, važinėti girtas. Žmonės vis tiek ateis į jo koncertus. Arūnas Valinskas irgi gali iš esmės elgtis kaip tinkamas. Jo gi niekas nepakeis“, – kalbėjo viešųjų ryšių konsultantas Mindaugas Lapinskas (nuotraukoje dešinėje).

Kitaip tariant, bet kuriam verslininkui tiesiog būtina save adekvačiai įvertinti. Tik tada jis ar ji galės suvokti, kiek sau galima leisti. Aišku, supratimas ateina tik darant klaidas ir iš jų mokantis, o Lietuvos verslininkams tai daryti ne visada pavyksta. Juk tam, kad savo klaidas suvoktum, reikia jas pripažinti. Tai padaryti ne visada patogu, ypač prieš savo kolegas, su kuriais santykiai pakankamai dažnai būna visai nekolegiški.

„Bendravimo stokos problemą siečiau su mūsų posovietine kultūra. Per dažnai galvojama, kad laimėsi, jeigu nukirsi kampą arba nusipirksi sau lengvesnį taką. Kitaip tariant, laimima ne žaidžiant pagal taisykles, o surandant sau kažkokią alternatyvą. Kol pergalės garantas bus gebėjimas kažkur prasmukti ne visai pagal taisykles, tol žmonės nebus suinteresuoti dirbti su kolegomis, siekti su jais bendrų tikslų“, – kalbėjo viešųjų ryšių specialistas. 

Anot jo, šalyse su ilgametėmis verslo tradicijomis yra kaip tik priešingai. Jeigu bandysi kažką apgauti, kaip tik būsi bendruomenės atstumtas. Tai puikiai matoma Skandinavijoje, kur daugelis sutarčių sudaromos žodžiu. Tačiau žodiniai susitarimai galioja tik ten, kur žmonės save projektuoja į ateitį. Jeigu tu nori būti toje rinkoje, tai natūraliai ateis supratimas: jeigu meluosi visiems, labai greitai su tavimi niekas nebenorės turėti reikalų. Skandinavijoje žmonės galvoja apie tai, kad jiems viskas jų bendruomenėje tinka, ir jie ten gyvens. Lietuvoje dar yra kitaip.

„Jeigu esi kažkur Ispanijoje ir nepalieki restorane arbatpinigių, tai gal dėl to ir nėra jokios problemos. Juk vis tiek ten nebegrįši. Jeigu esi Lietuvoje, arbatpinigių dažniausiai palieki. Visgi labai gali būti, kad į tą vietą tu dar ateisi. Čia lygiai taip pat. Jeigu tu nori likti bendruomenėje, tu laikysiesi žodžio. Tačiau jeigu galvoji, kad šiandien sudarysi sutartį, o rytoj išvažiuosi į Airiją, tai ir tas žodžio laikymasis nebetenka prasmės“, – aiškino M. Lapinskas. 

Kitaip tariant, bendravimo tiek su klientais, tiek su kolegomis maniera tiesiogiai priklauso nuo verslo tikslų. Jeigu svajojate apie tai, kaip sukursite šimtametę kompaniją, privalote investuoti ne tik į gamybą ar infrastruktūrą, bet ir į savo asmenybę.

Kaip tinkamai reprezentuoti įmonę? Apie asmens – verslininko, biuro darbuotojų – įvaizdžio svarbą kuriant sėkmingą įmonę, balandžio 29 d. 14.30 val. parodoje „Resta“ (5.3 salėje) diskutuos Arvydas Avulis, įmonės „Hanner“ valdybos pirmininkas, Arminas Lydeka, etiketo žinovas, Mindaugas Lapinskas, viešųjų ryšių konsultantas, Alvyda Jasilionytė, įvaizdžio konsultantė, Audronė Endriukaitytė, „Paroc“ rinkodaros vadovė Baltijos šalims, Danas Arlauskas, Darbdavių konfederacijos ir „Žinių radijo“ generalinis direktorius, Egidijus Sidaras, mados namų „Cantas“ dizaineris.

Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.


RESTA

nuotrauka
2018-05-18 13:53
Parodos RESTA metu vykusiame specialiame renginyje „Lietuvos BIM projektai 2018“ geriausiais buvo pripažinti sostinės prekybos ir paslaugų centro „ŽALI“ bei surenkamojo gelžbetonio konstrukcijų bendrovės „Inhus“ būstinės projektai.
nuotrauka
2018-05-11 13:09
Vis labiau populiarėjantis LED apšvietimas suteikia plačias galimybės improvizuoti visose namų erdvėse, laužant tradicines taisykles ir priimant drąsius sprendimus. LED apšvietimo nauda akivaizdi – patogu, efektyvu ir taupu. Lietuviai jau spėjo pamėgti šį apšvietimo tipą, tačiau neretai pridaro ir k...
nuotrauka
2018-05-09 09:48
Pastaraisiais dešimtmečiais įsibėgėjusi skaitmenizacija stipriai keičia daugelį industrijų. Ne išimtis ir statybų sektorius, kuriam šiuolaikiniai technologiniai sprendimai leidžia sparčiai žengti į priekį. Daugiausiai dėmesio šioje srityje, be abejo, tenka statinio informacinio modeliavimo sistemai ...
nuotrauka
2018-05-08 08:00
Svarbiausias konkurso „Įspūdingiausios RESTOS ekspozicijos“ komisijos darbas yra surasti ir visiems parodyti ekspozicijas, kuriomis gali didžiuotis ir pačios įmonės, ir LITEXPO, kaip parodos rengėja. Tačiau komisijos darbas turi ir kitos vertės: ji parodo kelią, kaip tapti matomiems tarp kelių šimtų...
nuotrauka
2018-05-04 09:29
Skandinaviška filosofija, kad ne žmogus turi tarnauti namui, o namas žmogui, vis labiau prigyja ir Lietuvoje. Moduliniai pastatai – greitas ir patogus būdas įsirengti namus ar verslo patalpas. 12 metų Lietuvos rinkoje veikianti antrinė Danijos kompanijos įmonė „Baltic Modules“ jau netrukus įsikūrsia...
nuotrauka
2018-05-02 12:56
Trečius metus iš eilės įvyko konkursas „Lietuvos BIM projektai“. Konkurso nugalėtojai buvo apdovanoti konferencijos „Skaitmeninė statyba 2018. Vilnius“ metu balandžio 27 d. Konkursas „Lietuvos BIM projektai“ yra skirtas išrinkti geriausią Lietuvos įmonių praktiką naudojant statinio informacinio mode...
nuotrauka
2018-04-28 15:00
Šiandien buvo nominuota dar viena konkurso „Įspūdingiausios RESTOS ekspozicijos“ nugalėtoja. Paaiškėjo lankytojų simpatijos, kurios atiteko bendrovės „Structum projektai“ ekspozicijai.
nuotrauka
2018-04-28 13:23
RESTOJE pakalbinti bendrovės LANDERO vadovą Ramūną Beinorių buvo ne taip ir paprasta - ekspozicija su medinėmis ir vinilinėmis grindimis buvo apgulta visas keturias dienas.
nuotrauka
2018-04-28 11:10
Bendrovė BAUMIT yra vienas iš statybos rinkos lyderių, į Lietuvą tiekiančių fasadų sistemas. 100-o metų patirtį turinti įmonė siūlo savo klientams sprendimus, kurie sukuria ilgalaikę vertę, dėl kurių dėmesio centre atsiduria ne pastatas, jo konstrukcijos, o žmogus, jo jausena, komfortas.
nuotrauka
2018-04-28 07:14
Arvidas Juozaitis, bendrovės „Ranga“ direktorius, į RESTĄ atvažiavo iš Klaipėdos. „Kelintą sykį esu RESTOJE, nebesuskaičiuoju, - sako jis. – Kaip krepšinis susideda iš detalių, kurios lemia pergalę, taip ir RESTOJE – ateini ir randi - gal iš pirmo žvilgsnio ir nereikšmingą detalę, bet kai ją panaudo...
nuotrauka
2018-04-28 06:34
Trečią RESTOS dieną jau antrus metus vykusio konkurso „Įspūdingiausios RESTOS ekspozicijos“ nugalėtojams ir ekspozicijų autoriams išdalinti prizai.
nuotrauka
2018-04-27 15:01
UAB „Delta Nova“ yra RESTOS senbuvė, jau 15-us metus prisistatanti didžiausioje Baltijos šalyse statybos parodoje. Jos direktorius Saulius Pilka sako, kad jau tapo įpročiu kiekvieną pavasarį būti LITEXPO parodų rūmuose.
nuotrauka
2018-04-27 13:26
„Praėjusiais metais Italijoje pagaliau BIM (Building Image Model) metodologijos naudojimas tapo privalomas ir apibrėžtas įstatymuose. Tačiau Lietuvoje nuolat girdime apie pastatų modernizavimą, o Italijoje BIM naudojamas mūsų kultūros ir tapatumo išsaugojimui – pastatų koncervavimui, – paklaustos ap...
nuotrauka
2018-04-27 10:33
„Išmanumas yra universali sąvoka, nes į ją įeina labai daug dalykų. Svarbiausia, kad technologijos nebūtų vien dėl technologijų, svarbiausia, kad jos padėtų žmogui gyventi, taupyti energiją, bet tuo pačiu suteiktų komfortą, – sako Raimundas Skurdenis, bendrovės „JUNG Vilnius“ direktorius. – Visa sis...
nuotrauka
2018-04-26 14:57
RESTA galima surasti idėjų savo namo vizijai ir sprendimų kaip svajonę įgyvendinti, – pasakoja jau ketvirtus metus parodą lankantys vilniečiai Irena ir Miroslav.
nuotrauka
2018-04-26 13:53
Jubiliejinė paroda RESTA vyks Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ balandžio 25-28 d. Tai – didžiausia Baltijos šalyse statybų paroda, skirta visiems statantiems, remontuojantiems ir renovuojantiems. Parodoje pristatomi skaitmeniniai sprendimai ir statybų sektoriaus naujovės, medžiagos, įran...
nuotrauka
2018-04-26 12:52
Sakoma, kad objektyviausiai pokyčius įvertina tie, kurie kartais į reiškinius pažvelgia lyg iš šono. Kaip sako antrą kartą su penkių metų pertrauka RESTOS parodoje dalyvaujanti UAB „Decoramentum“ direktorė Tatjana Firsanova, per penkis metus RESTA pasikeitė neatpažįstamai.
nuotrauka
2018-04-26 07:56
Parodos RESTA metu jau antrą kartą įvyko „Įspūdingiausių RESTOS ekspozicijų“ konkursas, kurio metu įvardintos įmonės nugalėtojos ir ekspozicijų autoriai.
nuotrauka
2018-04-26 07:13
Vakar (balandžio 25 d.) Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ prasideda didžiausia Baltijos šalyse tarptautinė statybų paroda RESTA. Šiemet ji surengta jau 25-tą kartą. Jubiliejinėje parodoje kiekvienas lankytojas tikrai atras sau naudingos ir praktiškos informacijos.
nuotrauka
2018-04-25 14:46
Pirmą kartą Lietuvoje ekologiškas cementinis dekoratyvinis tinkas pristatytas šiandien (balandžio 25 d.) duris pravėrusioje RESTOJE.

Statybunaujienos.lt » RESTA

nuotrauka

Nauja modulinė stogo danga „Ruukki® Hyygge“ – šiuolaikinio, skandinaviško stiliaus mėgėjams

Ilgametė plieninių stogų gamybos lyderė Skandinavijos ir Baltijos šalių regione – kompanija „Ruukki“ visiškai kontroliuoja visą plieninių stogo dangų gamybos procesą, turi savo metalo liejyk...
nuotrauka

„Ciranova“. Amžinas medis

Belgų prekinio ženklo „Ciranova“ produktai medienos paviršių apdailai ir priežiūrai gaminami jau 89-erius metus. Lauko ir vidaus mediniams paviršiams skirti produktai į Lietuvą pradėti tiekt...