2018 vasario 22 d. ketvirtadienis, 20:23
Reklama  |  El. paštas  |  facebook  google plus  twitter  linkendin

Oro uostas. Įveikusi iššūkius, AB „Problematika“ įgijo neįkainojamos patirties  1

2017-09-29 06:53
Vienas iš svarbiausių šios vasaros bendrovės „Problematika“ darbų buvo Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija. AB „Problematika“ kartu su jungtinės veiklos partneriais objekte vykdo techninę priežiūrą ir teikia FIDIC inžinieriaus priežiūros paslaugas bei atlieka būtinus laboratorinius bandymus ir tyrimus.
nuotrauka
Vienas iš svarbiausių šios vasaros bendrovės „Problematika“ darbų buvo Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija. Bendrovės „Problematika“ nuotr.


Minimos įmonės
Problematika, AB
A.C.B., UAB

„Šis projektas, kurio didžioji dalis jau įgyvendinta, mums buvo nemažas iššūkis, nes rangovas darbus atliko didžiuliu tempu, tad mūsų specialistai tas 35 dienas, kai oro uostas buvo uždarytas, objekte dirbo praktiškai ištisą parą, – sako AB „Problematika“ direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Petrauskas. – Tuo laiku statybvietėje vienu metu dirbo ir didžiulis žmonių skaičius, buvo daug įvairiausios technikos, gerai organizuotas asfalto mišinio tiekimas, tad ir mūsų žmonėms reikėjo darbuotis intensyviai: klausimus spręsti vietoje, laiku ir, svarbiausiai, greitai.“

Klausimai buvo sprendžiami vietoje, laiku ir greitai

Kadangi AB „Problematika“ oro uoste dirbo su partneriais, tai ir jų darbų sritys buvo skirtingos. AB „Problematikos“ specialistai prižiūrėjo kilimo ir tūpimo tako rekonstrukciją, žiburių valdymo sistemos rekonstrukciją, naujos drenažo ir lietaus surinkimo sistemos įrengimą, elektros instaliacijos darbus. Objekte nuolat dirbo keturi techniniai prižiūrėtojai. Trys techniniai prižiūrėtojai darbavosi prižiūrėdami dangos ir lietaus nuvedimo sistemų įrengimo darbus, o vieno techninio prižiūrėtojo, turinčio specialių kompetencijų, darbas buvo susijęs su žiburių valdymo sistemų įrengimo priežiūra.

Rekonstrukcijos darbų generalinis rangovas – latvių bendrovės „ACB“ vadovaujamas įmonių konsorciumas. Pasak bendrovės „Problematika“ direktoriaus pavaduotojo M. Petrausko, tokios svarbos objekte tai buvo pakankamai atsakingai dirbantis rangovas. Techniniams prižiūrėtojams užfiksavus nedidelius neatitikimus, viskas buvo sprendžiama iš karto vietoje, operatyviai informuojant generalinį rangovą, kuris greitai ieškodavo sprendimo būdų, kaip ištaisyti neatitikimus.

„Nors objekte dirbo nemažai rangovo brigadų, tiekėjų, darbai vyko pakankamai sklandžiai, jiems buvo pasirengta iš anksto“, – sakė M. Petrauskas. 

Sumontuoti latakai

Iššūkiu tapo suvaldyti laiką, kokybę ir mobilizuoti darbuotojus

Vertingiausios praktikos, pasak bendrovės „Problematika“ direktoriaus pavaduotojo M. Petrausko, įgyjama dirbant intensyviai, kai terminai itin suspausti, o objekte dirbantis rangovas darbus atlieka itin sparčiai. Techninis prižiūrėtojas tampa tarsi ryšininku tarp užsakovo ir rangovo, turi operatyviai reaguoti, informuoti ir priimti geriausius, tinkamiausius sprendimus. Efektyviam darbui didelės įtakos taip pat turi ir tinkami projektiniai sprendiniai.

„Kad galutinis produktas būtų toks, kokio laukia užsakovas, visi statybos proceso dalyviai turi dirbti išvien, turėti būtinų kompetencijų, – sako M. Petrauskas. – Mums iššūkiu ir patirtimi tapo sukoncentruoti savo darbuotojų pajėgas, nes tai buvo vasaros laikotarpis, kai žmonėms reikia atostogų, o organizuojant darbą vėlai vakarais ir savaitgaliais, negalima pamiršti, kad žmonės turi ir šeimas, kad jiems reikia ir laiko poilsiui, nes tai lemia ir darbo kokybę. Taigi tai mums buvo projektas, kurio metu pasitikrinome savo jėgas ir darbuotojų pajėgumus tuo metu, kada labiausiai reikia – ne kiekvieną dieną tokie projektai pasitaiko.“

Bendrovė yra dirbusi daugelyje Lietuvos susisiekimo infrastruktūros objektų: Vilniaus vakarinio aplinkkelio trečiajame etape, automagistralėje A1 Vilnius-Kaunas-Klaipėda, šiuo metu darbuojasi kelyje „Via Baltica“ bei daugelyje kitų objektų. Nebe pirmą kartą įmonė darbus vykdo ir oro uoste. Tačiau lygindamas darbą oro uoste ir kituose kelių infrastruktūros objektuose, M. Petrauskas pastebi, kad darbas šiuose objektuose nėra įspraustas į tokius trumpus terminus, nereikia dirbti naktimis.

„Visi džiaugiasi, kad Vilniaus oro uostas jau atidarytas, tačiau darbai dar tęsiasi ir rangovui reikia sėkmingai užbaigti visus likusius nepadarytus darbus“, – sako M. Petrauskas.

Per 35 dienas – apie 3 400 bandymų ir matavimų

Dar viena iš bendrovės „Problematika“ oro uoste atliekamų darbų sričių buvo laboratoriniai naudojamų medžiagų kokybės bei įrengtų konstrukcijos sluoksnių tyrimai.

„Laboratorijos darbuotojai tikrino žemės sankasą, visus įrenginėjamus dangos sluoksnius, šių medžiagų kokybę ir atitikimą techniniam projektui. Mūsų akiratyje buvo ir horizontalus kilimo – tūpimo tako ženklinimas, eksploatacinės viršutinio sluoksnio savybės, t. y. rato sukibimo su danga bei lygumas“, – pasakojo bendrovės „Problematika“ laboratorijos vadovas Andrius Baltrušaitis.

Bendrovės „Problematika“ laboratorijos vadovas Andrius Baltrušaitis

Kartu su jungtinės veiklos partneriais bendrovės laboratorija per šiek tiek ilgiau negu mėnesį atliko apie 3 400 skirtingų bandymų ir matavimų. Įvertinus tai, kad sutartinės nuostatos įpareigoja bendrovę lygiagrečiai vykdyti darbus ir kituose valstybinės reikšmės kelių objektuose, be jungtinės veiklos partnerių pagalbos ir paramos Vilniaus oro uoste darbas būtų sunkiai įsivaizduojamas.

Laboratorija darbus pradėjo birželį, dar veikiant oro uostui. Darbai, pagal saugos reikalavimus, veikiančiame oro uoste buvo atliekami 25 metrų atstumu nuo tako. Pats intensyviausias darbas vyko 25-ias dienas: liepos 14– rugpjūčio 8 dienomis. Atidarius oro uostą, laboratorijos darbuotojai tęs tyrimus apsauginėse tako zonose.

„Nors darbas vyko ištisomis paromis, tačiau stengdavomės savo darbus atlikti dienos metu“, – sakė A. Baltrušaitis, pastebėdamas, kad atidarius oro uostą teks dirbti ir nakties metu – tomis valandomis, kai nebus skrydžių.

Objekte pakaitomis dirbo apie 20 „Problematikos“ laboratorijos darbuotojų, dar apie 10 – partnerių specialistų. Kadangi bandymai turėjo būti atlikti per tris kalendorines dienas, laboratorijoje taip pat vyko intensyvus darbas.

Dirbo kompetentinga komanda

Bendrovės „Problematika“ bandymų laboratorijos veikla akredituota Lietuvos nacionalinio akreditacijos biuro ir Vokietijos akreditacijos įstaigos, tad bandymų rezultatai pripažįstami ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Vilniaus oro uoste darbavosi aukštos kvalifikacijos, turintys ilgametę praktiką darbuotojai, įgalioti atlikti bandymus, o tyrimai atlikti modernioje laboratorijoje, kuri, laboratorijos vadovo A. Baltrušaičio tvirtinimu, niekuo nesiskiria nuo užsienio laboratorijų.

„Dirbti greitai ir kokybiškai ne visada yra įmanoma, – pasakoja laboratorijos vadovas. – Bandymų atlikimas aprašytas norminiuose dokumentuose, nurodyta, per kiek laiko ir kaip jie turi būti atliekami, tad negali daryti greičiau, negu yra nurodyta. Išeitis – dirbi ilgiau, taip atliekant didesnį bandymų kiekį.“

Laboratorijos vadovui, kaip ir organizuojant techninių prižiūrėtojų darbą, didžiausias iššūkis buvo mobilizuoti žmones, į kiekvieną užsakymą reaguoti ne vėliau nei kitą dieną, o dažniausiai – tą pačią.

Iš kairės: bendrovės „Problematika“ direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Petrauskas, direktorius Rimantas Jaraminas, direktoriaus pavaduotojas Darjušas Mučinis ir techninis prižiūrėtojas Mečislovas Sivilečius oro uoste 

„Oro uosto projekto metu jokių žymesnių nukrypimų nuo projekto kokybinių parametrų, įrenginėjant asfalto dangą, nenustatyta. Lietuvos gamintojai, kurie tiekė asfalto mišinius, darbą atliko gerai, nes jie vykdo dar ir savikontrolę. Taigi patys rangovai pasitikrina, kad gamybos procese neatsirastų klaidų, – sako A. Baltrušaitis – Mes esame užsakovo įrankis, kuriuo jis gali pasitikrinti, ar tikrai perka tai, ką deklaruoja rangovas.“

Bendrovės „Problematika“ direktorius Rimantas Jaraminas, apibendrindamas intensyviausią darbų periodą iki oro uosto atidarymo, sako, kad darbas su objekto rangovais buvo sklandus: technikos ir žmonių gausa netapo kliūtimi, klausimai buvo sprendžiami konstruktyviai, į pastabas atsižvelgiama, o trūkumai – taisomi. Bendrovė Vilniaus oro uoste dar darbuosis iki metų pabaigos.

Projekto skaičiai:
  • Kilimo ir tūpimo tako ilgis – 2 515 m
  • Asfalto dangos plotis su šoninėmis saugos juostomis – 60 m
  • Asfalto dangos plotas – 180 tūkst. kv. m
  • Iš viso paklota asfalto –115 tūkst. t
  • Palyginimui – futbolo aikštės plotas – 7 245 kv. m
  • Apsauginės tako zonos gruntinės dalies plotas – 388 tūkst. kv. m 
Bendrovės „Problematika“ nuotr.
Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.

kaži
2017-09-29 11:48
už darbą naktimis buvo sumokėta pagal įstatymus?

Objektai. Technologijos

nuotrauka
2018-02-22 08:39
„Paroc“ akmens vatos izoliaciniai sprendimai buvo pasirinkti UAB „Citus“ Kaune plėtojamame demonstraciniame inovacijų projekte „Aeronamai“. Šalia S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo besikuriantys „Aeronamai“ taps pirmuoju Vokietijos „Passivhaus“ institute sertifikuotu pastatu, užtikrinančiu ilgalaikę bū...
nuotrauka
2018-02-21 13:00
Kauno LEZ valdymo bendrovei 2017-ieji buvo rekordiniai metai – pritrauktas didžiausias plyno lauko investuotojas Lietuvos istorijoje – vokiečių įmonė „Continental“, kuri įsikurs 13 hektarų žemės sklype, esančiame Kauno LEZ teritorijoje. Per artimiausius penkerius metus ši įmonė, statysianti elektron...
nuotrauka
2018-02-21 12:01
Kovo pradžioje L. Asanavičiūtės gatvėje duris atvers pirmasis sostinėje komercinės paskirties A+ energinio efektyvumo klasės pastatas, kuriame įsikurs prekybos centras „Maxima XX“. Nekilnojamojo turto vystytojų „VPH“ ir statybų bendrovės UAB „Binkauskas ir Stašinksas“ pastatytas objektas išsiskiria ...
nuotrauka
2018-02-19 08:00
Asfaltbetonio tyrimų, kelio pagrindų tyrimų, betono mišinių ir cemento tyrimų, kelių statybos darbų techninės priežiūros paslaugas teikiančiam UAB Laboratorinių bandymų centrui (LBC) praėję metai buvo ypač intensyvūs.
nuotrauka
2018-02-15 06:19
Vasario 14 dieną, Klaipėdos universitete (KU) atvertos naujo, šiuolaikiško Jūros tyrimų instituto (JTI) mokslinių laboratorijų pastato durys. Čia veiks trys modernios laboratorijos: Pajūrio aplinkos ir biogeochemijos, Vandens transporto ir oro taršos, Mechanikos ir jūrų inžinerijos. Šiuo metu tai yr...
nuotrauka
2018-02-14 12:04
Šiandien (vasario 14 d.) Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis kartu su susisiekimo ministru Roku Masiuliu apžiūrėjo ties Kaunu esančio Alfonso Meškinio, vadinamojo Kleboniškio, tiltą. Įvertinus visas ekspertų pateiktas Islandijos plento problemų sprendimo alternatyvas, atsižvelgiant į kainą, tra...
nuotrauka
2018-02-12 13:30
Šiandien (vasario 12 d.), pažymint oficialią naujosios Vilniaus kogeneracinės jėgainės statybos darbų pradžią, Jočiočių g. esančiame jėgainės sklype buvo įmūryta atminties kapsulė. Joje patalpintas laiškas ateities kartoms apie šiandieninės visuomenės siekius kurti švaresnę aplinką sostinėje bei vis...
nuotrauka
2018-02-12 11:55
„MG Valda“ šiemet į naujus projektus investuos rekordinę sumą – 74 mln. eurų, tai yra maždaug dvigubai daugiau, nei įmonė investavo 2017 metais (38 mln. eurų).
nuotrauka
2018-02-12 11:11
Vilniuje, Žalgirio g. veikiančiam verslo centrui „135“ suteiktas BREEAM sertifikatas. BREEAM (angl. Building Research Establishment Environmental Assessment Method) yra tarptautinis prestižinis tvariųjų pastatų standartas, rodantis pastatų ir jų valdymo kokybę bei poveikį aplinkai.
nuotrauka
2018-02-12 09:25
Įvažiuojančius į Trakus vairuotojus nuo šiol pasitinka saugesnė ir pralaidesnė turbožiedinė sankryža, įrengta rekonstravus eismo žiedą prie Trakų autobusų stoties. Dėl eismo saugumo tokio tipo žiedai yra itin populiarūs pasaulyje, tačiau Lietuvoje jie dar tik pradeda įsitvirtinti.
nuotrauka
2018-02-09 13:39
Startuoja vienas didžiausių Šiaulių miesto projektų – Prisikėlimo aikštės atnaujinimas. Prisikėlimo aikštės ir jos prieigų rekonstravimo ir darbo projekto parengimo ir darbų atlikimo sutartis buvo pasirašyta su bendrove „Šiaulių plentas“. Bendrovė darbus įsipareigojo atlikti per trumpiau nei dvejus ...
nuotrauka
2018-02-08 13:53
Sparčiai augant „Danske Bank“ Lietuvoje, auga ir sostinės Žvėryno mikrorajone įsikūręs „Danske" miestelis, darbuotojų paprastai vadinamas „Danske Campus". Vakar (vasario 7 d.) verslo biurų „Saltoniškių 7" centre oficialiai atidarytas naujas „Danske Bank" Globalių paslaugų centro biuras, kuriame suku...
nuotrauka
2018-02-07 12:36
Viena didžiausių šalyje fasadines aliuminio ir stiklo konstrukcijas gaminančių bendrovių „KG Constructions“ į naują vystymosi etapą žengia pakeitusi požiūrį į įmonės valdymą bei vykdomus projektus.
nuotrauka
2018-02-07 07:19
Bendrovė „Owens Corning“ (OC) paskelbė, kad gavo visus reguliavimo institucijų patvirtinimus ir maždaug už 900 mln. EUR rinkos vertę įsigijo vieną iš Europoje pirmaujančių nedegios izoliacijos iš akmens vatos bei energiškai efektyvių sprendimų gamintoją „Paroc Group“ („Paroc“).
nuotrauka
2018-02-02 13:22
Savivaldybei priklausantis pastatas Liepų g. 7 vertintas prieš kelerius metus. Nustatyta, kad fasado būklė kritinė, ypatingai pažeistos skulptūros, kurių atkūrimas ir restauravimas būtų pagrindinis pastato remonto tikslas. Objektas yra įtrauktas į Nekilnojamųjų kultūros vertybių registrą, todėl jo b...
nuotrauka
2018-02-01 10:15
2018 m. vasario 1 d. susijungė dvi tarptautinės suomių statybos paslaugų įmonių grupės – YIT ir „Lemminkainen“. Nuo šiol abiejų per šimtą metų veikiančių įmonių veikla tęsiama YIT vardu. Susijungusi YIT yra didžiausia Suomijos bendrovė ir viena didžiausių statybos įmonių grupių Šiaurės Europoje.
nuotrauka
2018-01-30 12:07
2017 m. vasarą sėkmingai iš pagrindų atnaujinęs kilimo ir tūpimo taką, šiemet Vilniaus oro uostas rekonstrukcijos darbus iš lauko perkelia į vidų. Vasarį pagrindinių šalies oro vartų terminale prasidėsianti rekonstrukcija didžiausius teigiamus pokyčius atneš keleiviams. Jų lauks ne tik greitesnis ir...
nuotrauka
2018-01-29 09:44
Europos Komisija priėmė du finansavimo sprendimus, kad paremtų Vilniaus kogeneracinės jėgainės statybą. Joje elektra ir šiluma bus gaminamos iš biomasės ir komunalinių atliekų. Jėgainė padės įvairinti Lietuvos sostinės energijos šaltinius ir pereiti prie žiedinės ekonomikos regione.
nuotrauka
2018-01-24 12:28
EIKA prisijungia prie pirmojo Lietuvoje vyksiančio „PropTech“ hakatono. Jame dalyvauti ir burti komandas kviečiami inovatyviai mąstantys specialistai, kurie turi kompetencijos ir idėjų, kaip pagerinti nekilnojamojo turto vystymo efektyvumą ir sukurti daugiau galimybių pasitelkiant technologijas. Hak...
nuotrauka
2018-01-24 11:06
2018 m. sausio 16 d. pasirašyta iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamo projekto „Ukmergės Vlado Šlaito viešosios bibliotekos modernizavimas“ sutartis. Projekto įgyvendinimui iš Europos regioninės plėtros fondo (ERPF) skirta 600.466,00 Eur.

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos

nuotrauka

TERIVA LIGHT – perdanga A+ ir A++ klasės namams

Nuo 2018 m. Lietuvoje galima statyti tik A+ klasės energinius reikalavimus atitinkančius gyvenamuosius namus. Statybinių medžiagų gamintojai pritaiko savo produktus naujiems poreikiams bei r...
nuotrauka

UAB DASFA ir Ko siūlo itin kokybišką ir ilgaamžę stogų ir fasadų medžiagą – akmens skalūną

Mes oficialiai atstovaujame vokiečių gamintojui „Theis-Boeger“ GmbH, pristatome medžiagas tiesiai iš gamyklos Vokietijoje.