2018 rugsėjo 24 d. pirmadienis, 3:09
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

Oro uostas. Įveikusi iššūkius, AB „Problematika“ įgijo neįkainojamos patirties  2

2017-09-29 06:53
Vienas iš svarbiausių šios vasaros bendrovės „Problematika“ darbų buvo Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija. AB „Problematika“ kartu su jungtinės veiklos partneriais objekte vykdo techninę priežiūrą ir teikia FIDIC inžinieriaus priežiūros paslaugas bei atlieka būtinus laboratorinius bandymus ir tyrimus.
nuotrauka
Vienas iš svarbiausių šios vasaros bendrovės „Problematika“ darbų buvo Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija. Bendrovės „Problematika“ nuotr.


Minimos įmonės
Problematika, AB
A.C.B., UAB

„Šis projektas, kurio didžioji dalis jau įgyvendinta, mums buvo nemažas iššūkis, nes rangovas darbus atliko didžiuliu tempu, tad mūsų specialistai tas 35 dienas, kai oro uostas buvo uždarytas, objekte dirbo praktiškai ištisą parą, – sako AB „Problematika“ direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Petrauskas. – Tuo laiku statybvietėje vienu metu dirbo ir didžiulis žmonių skaičius, buvo daug įvairiausios technikos, gerai organizuotas asfalto mišinio tiekimas, tad ir mūsų žmonėms reikėjo darbuotis intensyviai: klausimus spręsti vietoje, laiku ir, svarbiausiai, greitai.“

Klausimai buvo sprendžiami vietoje, laiku ir greitai

Kadangi AB „Problematika“ oro uoste dirbo su partneriais, tai ir jų darbų sritys buvo skirtingos. AB „Problematikos“ specialistai prižiūrėjo kilimo ir tūpimo tako rekonstrukciją, žiburių valdymo sistemos rekonstrukciją, naujos drenažo ir lietaus surinkimo sistemos įrengimą, elektros instaliacijos darbus. Objekte nuolat dirbo keturi techniniai prižiūrėtojai. Trys techniniai prižiūrėtojai darbavosi prižiūrėdami dangos ir lietaus nuvedimo sistemų įrengimo darbus, o vieno techninio prižiūrėtojo, turinčio specialių kompetencijų, darbas buvo susijęs su žiburių valdymo sistemų įrengimo priežiūra.

Rekonstrukcijos darbų generalinis rangovas – latvių bendrovės „ACB“ vadovaujamas įmonių konsorciumas. Pasak bendrovės „Problematika“ direktoriaus pavaduotojo M. Petrausko, tokios svarbos objekte tai buvo pakankamai atsakingai dirbantis rangovas. Techniniams prižiūrėtojams užfiksavus nedidelius neatitikimus, viskas buvo sprendžiama iš karto vietoje, operatyviai informuojant generalinį rangovą, kuris greitai ieškodavo sprendimo būdų, kaip ištaisyti neatitikimus.

„Nors objekte dirbo nemažai rangovo brigadų, tiekėjų, darbai vyko pakankamai sklandžiai, jiems buvo pasirengta iš anksto“, – sakė M. Petrauskas. 

Sumontuoti latakai

Iššūkiu tapo suvaldyti laiką, kokybę ir mobilizuoti darbuotojus

Vertingiausios praktikos, pasak bendrovės „Problematika“ direktoriaus pavaduotojo M. Petrausko, įgyjama dirbant intensyviai, kai terminai itin suspausti, o objekte dirbantis rangovas darbus atlieka itin sparčiai. Techninis prižiūrėtojas tampa tarsi ryšininku tarp užsakovo ir rangovo, turi operatyviai reaguoti, informuoti ir priimti geriausius, tinkamiausius sprendimus. Efektyviam darbui didelės įtakos taip pat turi ir tinkami projektiniai sprendiniai.

„Kad galutinis produktas būtų toks, kokio laukia užsakovas, visi statybos proceso dalyviai turi dirbti išvien, turėti būtinų kompetencijų, – sako M. Petrauskas. – Mums iššūkiu ir patirtimi tapo sukoncentruoti savo darbuotojų pajėgas, nes tai buvo vasaros laikotarpis, kai žmonėms reikia atostogų, o organizuojant darbą vėlai vakarais ir savaitgaliais, negalima pamiršti, kad žmonės turi ir šeimas, kad jiems reikia ir laiko poilsiui, nes tai lemia ir darbo kokybę. Taigi tai mums buvo projektas, kurio metu pasitikrinome savo jėgas ir darbuotojų pajėgumus tuo metu, kada labiausiai reikia – ne kiekvieną dieną tokie projektai pasitaiko.“

Bendrovė yra dirbusi daugelyje Lietuvos susisiekimo infrastruktūros objektų: Vilniaus vakarinio aplinkkelio trečiajame etape, automagistralėje A1 Vilnius-Kaunas-Klaipėda, šiuo metu darbuojasi kelyje „Via Baltica“ bei daugelyje kitų objektų. Nebe pirmą kartą įmonė darbus vykdo ir oro uoste. Tačiau lygindamas darbą oro uoste ir kituose kelių infrastruktūros objektuose, M. Petrauskas pastebi, kad darbas šiuose objektuose nėra įspraustas į tokius trumpus terminus, nereikia dirbti naktimis.

„Visi džiaugiasi, kad Vilniaus oro uostas jau atidarytas, tačiau darbai dar tęsiasi ir rangovui reikia sėkmingai užbaigti visus likusius nepadarytus darbus“, – sako M. Petrauskas.

Per 35 dienas – apie 3 400 bandymų ir matavimų

Dar viena iš bendrovės „Problematika“ oro uoste atliekamų darbų sričių buvo laboratoriniai naudojamų medžiagų kokybės bei įrengtų konstrukcijos sluoksnių tyrimai.

„Laboratorijos darbuotojai tikrino žemės sankasą, visus įrenginėjamus dangos sluoksnius, šių medžiagų kokybę ir atitikimą techniniam projektui. Mūsų akiratyje buvo ir horizontalus kilimo – tūpimo tako ženklinimas, eksploatacinės viršutinio sluoksnio savybės, t. y. rato sukibimo su danga bei lygumas“, – pasakojo bendrovės „Problematika“ laboratorijos vadovas Andrius Baltrušaitis.

Bendrovės „Problematika“ laboratorijos vadovas Andrius Baltrušaitis

Kartu su jungtinės veiklos partneriais bendrovės laboratorija per šiek tiek ilgiau negu mėnesį atliko apie 3 400 skirtingų bandymų ir matavimų. Įvertinus tai, kad sutartinės nuostatos įpareigoja bendrovę lygiagrečiai vykdyti darbus ir kituose valstybinės reikšmės kelių objektuose, be jungtinės veiklos partnerių pagalbos ir paramos Vilniaus oro uoste darbas būtų sunkiai įsivaizduojamas.

Laboratorija darbus pradėjo birželį, dar veikiant oro uostui. Darbai, pagal saugos reikalavimus, veikiančiame oro uoste buvo atliekami 25 metrų atstumu nuo tako. Pats intensyviausias darbas vyko 25-ias dienas: liepos 14– rugpjūčio 8 dienomis. Atidarius oro uostą, laboratorijos darbuotojai tęs tyrimus apsauginėse tako zonose.

„Nors darbas vyko ištisomis paromis, tačiau stengdavomės savo darbus atlikti dienos metu“, – sakė A. Baltrušaitis, pastebėdamas, kad atidarius oro uostą teks dirbti ir nakties metu – tomis valandomis, kai nebus skrydžių.

Objekte pakaitomis dirbo apie 20 „Problematikos“ laboratorijos darbuotojų, dar apie 10 – partnerių specialistų. Kadangi bandymai turėjo būti atlikti per tris kalendorines dienas, laboratorijoje taip pat vyko intensyvus darbas.

Dirbo kompetentinga komanda

Bendrovės „Problematika“ bandymų laboratorijos veikla akredituota Lietuvos nacionalinio akreditacijos biuro ir Vokietijos akreditacijos įstaigos, tad bandymų rezultatai pripažįstami ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Vilniaus oro uoste darbavosi aukštos kvalifikacijos, turintys ilgametę praktiką darbuotojai, įgalioti atlikti bandymus, o tyrimai atlikti modernioje laboratorijoje, kuri, laboratorijos vadovo A. Baltrušaičio tvirtinimu, niekuo nesiskiria nuo užsienio laboratorijų.

„Dirbti greitai ir kokybiškai ne visada yra įmanoma, – pasakoja laboratorijos vadovas. – Bandymų atlikimas aprašytas norminiuose dokumentuose, nurodyta, per kiek laiko ir kaip jie turi būti atliekami, tad negali daryti greičiau, negu yra nurodyta. Išeitis – dirbi ilgiau, taip atliekant didesnį bandymų kiekį.“

Laboratorijos vadovui, kaip ir organizuojant techninių prižiūrėtojų darbą, didžiausias iššūkis buvo mobilizuoti žmones, į kiekvieną užsakymą reaguoti ne vėliau nei kitą dieną, o dažniausiai – tą pačią.

Iš kairės: bendrovės „Problematika“ direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Petrauskas, direktorius Rimantas Jaraminas, direktoriaus pavaduotojas Darjušas Mučinis ir techninis prižiūrėtojas Mečislovas Sivilečius oro uoste 

„Oro uosto projekto metu jokių žymesnių nukrypimų nuo projekto kokybinių parametrų, įrenginėjant asfalto dangą, nenustatyta. Lietuvos gamintojai, kurie tiekė asfalto mišinius, darbą atliko gerai, nes jie vykdo dar ir savikontrolę. Taigi patys rangovai pasitikrina, kad gamybos procese neatsirastų klaidų, – sako A. Baltrušaitis – Mes esame užsakovo įrankis, kuriuo jis gali pasitikrinti, ar tikrai perka tai, ką deklaruoja rangovas.“

Bendrovės „Problematika“ direktorius Rimantas Jaraminas, apibendrindamas intensyviausią darbų periodą iki oro uosto atidarymo, sako, kad darbas su objekto rangovais buvo sklandus: technikos ir žmonių gausa netapo kliūtimi, klausimai buvo sprendžiami konstruktyviai, į pastabas atsižvelgiama, o trūkumai – taisomi. Bendrovė Vilniaus oro uoste dar darbuosis iki metų pabaigos.

Projekto skaičiai:
  • Kilimo ir tūpimo tako ilgis – 2 515 m
  • Asfalto dangos plotis su šoninėmis saugos juostomis – 60 m
  • Asfalto dangos plotas – 180 tūkst. kv. m
  • Iš viso paklota asfalto –115 tūkst. t
  • Palyginimui – futbolo aikštės plotas – 7 245 kv. m
  • Apsauginės tako zonos gruntinės dalies plotas – 388 tūkst. kv. m 
Bendrovės „Problematika“ nuotr.
Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.

A
2018-07-31 13:30
AB Problematika apmoka net ir 15 min virsvalandzius. Ir ne tik kai vykdo tokius projektus
kaži
2017-09-29 11:48
už darbą naktimis buvo sumokėta pagal įstatymus?

Objektai. Technologijos

nuotrauka
2018-09-21 13:44
Ukmergės rajono savivaldybė su bendrove „Ukmergės keliai“ pasirašė Klaipėdos gatvės rekonstrukcijos darbų sutartį.
nuotrauka
2018-09-21 13:08
Valstybinė darbo inspekcija (VDI) dar savaitės pradžioje informavo, kad per šių metų nepilnus devynis mėnesius statyboje žuvo 2 darbuotojai (palyginti, pernai tuo pat metu – 4). Tačiau per dvi savaitės dienas smogė dar dvi mirtinos nelaimės statybose.
nuotrauka
2018-09-21 09:27
Profesinę statybininkų šventę įmonė „PP Baltic“ pasitiko džiugiomis nuotaikomis. „Viskas juda pirmyn, per trumpą laiką mums sėkmingai pavyko rinkai pasiūlyti naują produktą, užsakovai, projektuotojai, inžinieriai tampa atviresni naujovėms, ryžtasi naujiems iššūkiams“, – sako įmonės vadovas Andrius K...
nuotrauka
2018-09-20 12:27
VKEKK atlikusi UAB „Geros dujos“ neplaninį patikrinimą, nustatė, kad bendrovė 2016 m. sausio–2017 m. liepos mėn. nebuitiniams vartotojams pateikiamose sąskaitose neteisingai nurodė įsigyjamų gamtinių dujų kiekį, vartojimo pajėgumus, ilgalaikius užsakomuosius pajėgumus, nesilaikė sutarčių nuostatų su...
nuotrauka
2018-09-20 11:14
Didžiausios Baltijos šalyse privataus ir rizikos kapitalo fondų valdytojos „BaltCap“ fondas „BaltCap Infrastructure Fund“ (BInF) finansuos naujos mokyklos ir vaikų darželio projektą Vilniaus Kalnėnų mikrorajone. Tai bus tik antra nauja mokykla sostinėje pastatyta nuo Nepriklausomybės atkūrimo 1990-a...
nuotrauka
2018-09-20 09:43
Šį savaitgalį Kaune esančiame S. Dariaus ir S. Girėno stadione įvyks paskutinės sporto varžybos. Per 20 mėnesių pastatyti aukščiausius UEFA reikalavimus atitinkantį stadioną įsipareigojusi Turkijos bendrovė „Kayi Construction“ kitą savaitę pradės griovimo darbus.
nuotrauka
2018-09-20 07:30
Statybos sektoriaus statistika rodo, kad nemažai statybos projektų įgyvendinama viršijant biudžetą. Tai paplitęs „negalavimas“. „Bauwise“ internetinės finansų kontrolės sistemos naudotojai yra jūsų kolegos iš statybų sektoriaus ir jie šiuo metu iš viso valdo beveik 600 milijonų projektų portfelį. Ši...
nuotrauka
2018-09-19 12:25
Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (LAKD) visas už Panemunės aplinkkelio projektą atsakingas grupes įpareigojo per dvi savaites pateikti konkrečius techninius pasiūlymus, kaip ištaisyti atsiradusius defektus ir užtikrinti kelio sankasos stabilumą
nuotrauka
2018-09-19 12:05
Į buvusį Žemės ūkio inžinerijos institutą Raudondvaryje (Kauno r.) įžengė statybininkai, kurie pažadėjo iki kitų metų liepos apleistą pastatą paversti šiuolaikine ugdymo įstaiga.
nuotrauka
2018-09-19 07:30
Ant pastolių gali lipti kiekvienas, kuris yra mokęsis statybininko profesijos – tokia grėsminga šiuo metu Lietuvoje situacija, jau pareikalavusi ir žmonių aukų, ir sužalojimų. „Pavojinga, netoleruotina nuostata, kad montuoti ar išmontuoti pastolius nereikia jokių pažymėjimų ar sertifikatų“, – įsitik...
nuotrauka
2018-09-18 16:00
Vilniečiai, gyvenantys šalia geležinkelio, gali lengviau atsikvėpti – didžioji dalis krovinių per miestą traukiniais nebebus vežami, o nukreipiami naujai nutiestu aplinkkeliu.
nuotrauka
2018-09-18 07:30
Pamatai – kokybiško, stabilaus statinio pagrindas. Yra įvairių pamatų įrengimo būdų. Labiausiai paplitę trys: gręžtiniai, juostiniai ir plokštuminiai. Visi jie reikalauja sunkiosios technikos, didelių žemės darbų ir užima nemažai laiko. Tai itin apsunkina ir prailgina procesą, net dirbant su nesudėt...
nuotrauka
2018-09-17 16:00
UAB „Palangos šilumos tinklai“ su rangovu UAB „Plungės lagūna“ pasirašė sutartį, pagal kurią per pusantrų metų Palangoje bus atnaujinta per 4 kilometrai miesto šilumos trasų. Planuojama investicija – apie 2 mln. eurų, dalis šios sumos yra finansuojama ES lėšomis.
nuotrauka
2018-09-14 07:30
Iš vieno patikimo tiekėjo gaudamas visą servisą, klientas užsitikrina kokybišką paslaugą, taupo laiką, nes dirba ne su keliais, o su vienu rangovu. Tokie buvo įmonės „Švykai“ argumentai, rinkai pasiūlius naują paslaugą – nuo pastolių montavimo, metalo antikorozijos, gelžbetonio remonto, izoliavimo, ...
nuotrauka
2018-09-13 09:03
VšĮ „Skaitmeninė statyba“ savo BIM dokumentų sistemoje visiems statinio informacinio modeliavimo metodologijos naudotojams siūlo specialistų sukurtą integruotą klasifikavimo sistemą (SKST ICS). Naudotojams siūlomi du produktai – debesų kompiuterijos programinė įranga, skirta BIM klasifikavimui bei n...
nuotrauka
2018-09-13 07:30
„Perėjome ugnį ir vandenį – sunkmečiai, kuriuos pajuto turbūt visas Lietuvos verslas, įveikti, – sako Mažeikiuose įsikūrusios ir šiemet 20-metį mininčios įmonės „Rostanas“ direktorius Saulius Uselis. – Šiuo metu sklandžiai dirbame, didiname darbų apimtis ir einame į priekį.“
nuotrauka
2018-09-12 14:09
2018 m. rugsėjo 12 d., Vilnius. Suomijos korporacijai YIT priklausančios infrastruktūros projektų bendrovės „YIT Infra Lietuva“ vadovo pareigas laikinai eiti pradeda Arimantas Glebauskas. Jis pakeis iki šiol bendrovei vadovavusį Joną Davidavičių. „YIT Infra Lietuva“ iki šių metų sausio mėnesio veikė...
nuotrauka
2018-09-12 11:57
Šiaulių miesto Aukštabalio gyvenamųjų namų rajone nuo rugpjūčio vidurio vyksta naujų vandentiekio ir nuotekų tinklų statyba. Darbai vykdomi įgyvendinant projektą „Vandentiekio ir nuotekų tinklų plėtra Šiaulių miesto Aukštabalio gyvenamojo rajono pietrytinėje dalyje“.
nuotrauka
2018-09-12 09:21
Bendra Lietuvos ir Čekijos bendrovė „Grinduva“ save įvardija kaip „mažą įmonę ant ratų“. Tai yra sėkmės variklis iš vienos pusės, o iš kitos pusės – tai buvo faktorius, sulaikęs „Grinduvą“ nuo stojimo į Lietuvos statybininkų asociaciją (LSA). Įmonės konsultantas Antanas Minkevičius pripažįsta ilgą l...
nuotrauka
2018-09-11 13:00
Nuo birželio vilniečius ir miesto svečius džiuginantis ir gaivinantis sostinės valdžios iniciatyva įrengtas Lukiškių aikštės pagrindinis akcentas – fontanas, pateikia dar vieną interaktyvią staigmeną. Į judesius reaguojantis ir pasaulyje analogų neturintis interaktyvusis fontanas, kuriam galima diri...

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos