2020 gegužės 31 d. sekmadienis, 0:57
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

Oro uostas. Įveikusi iššūkius, AB „Problematika“ įgijo neįkainojamos patirties  2

2017-09-29 06:53
Vienas iš svarbiausių šios vasaros bendrovės „Problematika“ darbų buvo Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija. AB „Problematika“ kartu su jungtinės veiklos partneriais objekte vykdo techninę priežiūrą ir teikia FIDIC inžinieriaus priežiūros paslaugas bei atlieka būtinus laboratorinius bandymus ir tyrimus.
nuotrauka
Vienas iš svarbiausių šios vasaros bendrovės „Problematika“ darbų buvo Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija. Bendrovės „Problematika“ nuotr.


Minimos įmonės
Problematika, AB
A.C.B., UAB

„Šis projektas, kurio didžioji dalis jau įgyvendinta, mums buvo nemažas iššūkis, nes rangovas darbus atliko didžiuliu tempu, tad mūsų specialistai tas 35 dienas, kai oro uostas buvo uždarytas, objekte dirbo praktiškai ištisą parą, – sako AB „Problematika“ direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Petrauskas. – Tuo laiku statybvietėje vienu metu dirbo ir didžiulis žmonių skaičius, buvo daug įvairiausios technikos, gerai organizuotas asfalto mišinio tiekimas, tad ir mūsų žmonėms reikėjo darbuotis intensyviai: klausimus spręsti vietoje, laiku ir, svarbiausiai, greitai.“

Klausimai buvo sprendžiami vietoje, laiku ir greitai

Kadangi AB „Problematika“ oro uoste dirbo su partneriais, tai ir jų darbų sritys buvo skirtingos. AB „Problematikos“ specialistai prižiūrėjo kilimo ir tūpimo tako rekonstrukciją, žiburių valdymo sistemos rekonstrukciją, naujos drenažo ir lietaus surinkimo sistemos įrengimą, elektros instaliacijos darbus. Objekte nuolat dirbo keturi techniniai prižiūrėtojai. Trys techniniai prižiūrėtojai darbavosi prižiūrėdami dangos ir lietaus nuvedimo sistemų įrengimo darbus, o vieno techninio prižiūrėtojo, turinčio specialių kompetencijų, darbas buvo susijęs su žiburių valdymo sistemų įrengimo priežiūra.

Rekonstrukcijos darbų generalinis rangovas – latvių bendrovės „ACB“ vadovaujamas įmonių konsorciumas. Pasak bendrovės „Problematika“ direktoriaus pavaduotojo M. Petrausko, tokios svarbos objekte tai buvo pakankamai atsakingai dirbantis rangovas. Techniniams prižiūrėtojams užfiksavus nedidelius neatitikimus, viskas buvo sprendžiama iš karto vietoje, operatyviai informuojant generalinį rangovą, kuris greitai ieškodavo sprendimo būdų, kaip ištaisyti neatitikimus.

„Nors objekte dirbo nemažai rangovo brigadų, tiekėjų, darbai vyko pakankamai sklandžiai, jiems buvo pasirengta iš anksto“, – sakė M. Petrauskas. 

Sumontuoti latakai

Iššūkiu tapo suvaldyti laiką, kokybę ir mobilizuoti darbuotojus

Vertingiausios praktikos, pasak bendrovės „Problematika“ direktoriaus pavaduotojo M. Petrausko, įgyjama dirbant intensyviai, kai terminai itin suspausti, o objekte dirbantis rangovas darbus atlieka itin sparčiai. Techninis prižiūrėtojas tampa tarsi ryšininku tarp užsakovo ir rangovo, turi operatyviai reaguoti, informuoti ir priimti geriausius, tinkamiausius sprendimus. Efektyviam darbui didelės įtakos taip pat turi ir tinkami projektiniai sprendiniai.

„Kad galutinis produktas būtų toks, kokio laukia užsakovas, visi statybos proceso dalyviai turi dirbti išvien, turėti būtinų kompetencijų, – sako M. Petrauskas. – Mums iššūkiu ir patirtimi tapo sukoncentruoti savo darbuotojų pajėgas, nes tai buvo vasaros laikotarpis, kai žmonėms reikia atostogų, o organizuojant darbą vėlai vakarais ir savaitgaliais, negalima pamiršti, kad žmonės turi ir šeimas, kad jiems reikia ir laiko poilsiui, nes tai lemia ir darbo kokybę. Taigi tai mums buvo projektas, kurio metu pasitikrinome savo jėgas ir darbuotojų pajėgumus tuo metu, kada labiausiai reikia – ne kiekvieną dieną tokie projektai pasitaiko.“

Bendrovė yra dirbusi daugelyje Lietuvos susisiekimo infrastruktūros objektų: Vilniaus vakarinio aplinkkelio trečiajame etape, automagistralėje A1 Vilnius-Kaunas-Klaipėda, šiuo metu darbuojasi kelyje „Via Baltica“ bei daugelyje kitų objektų. Nebe pirmą kartą įmonė darbus vykdo ir oro uoste. Tačiau lygindamas darbą oro uoste ir kituose kelių infrastruktūros objektuose, M. Petrauskas pastebi, kad darbas šiuose objektuose nėra įspraustas į tokius trumpus terminus, nereikia dirbti naktimis.

„Visi džiaugiasi, kad Vilniaus oro uostas jau atidarytas, tačiau darbai dar tęsiasi ir rangovui reikia sėkmingai užbaigti visus likusius nepadarytus darbus“, – sako M. Petrauskas.

Per 35 dienas – apie 3 400 bandymų ir matavimų

Dar viena iš bendrovės „Problematika“ oro uoste atliekamų darbų sričių buvo laboratoriniai naudojamų medžiagų kokybės bei įrengtų konstrukcijos sluoksnių tyrimai.

„Laboratorijos darbuotojai tikrino žemės sankasą, visus įrenginėjamus dangos sluoksnius, šių medžiagų kokybę ir atitikimą techniniam projektui. Mūsų akiratyje buvo ir horizontalus kilimo – tūpimo tako ženklinimas, eksploatacinės viršutinio sluoksnio savybės, t. y. rato sukibimo su danga bei lygumas“, – pasakojo bendrovės „Problematika“ laboratorijos vadovas Andrius Baltrušaitis.

Bendrovės „Problematika“ laboratorijos vadovas Andrius Baltrušaitis

Kartu su jungtinės veiklos partneriais bendrovės laboratorija per šiek tiek ilgiau negu mėnesį atliko apie 3 400 skirtingų bandymų ir matavimų. Įvertinus tai, kad sutartinės nuostatos įpareigoja bendrovę lygiagrečiai vykdyti darbus ir kituose valstybinės reikšmės kelių objektuose, be jungtinės veiklos partnerių pagalbos ir paramos Vilniaus oro uoste darbas būtų sunkiai įsivaizduojamas.

Laboratorija darbus pradėjo birželį, dar veikiant oro uostui. Darbai, pagal saugos reikalavimus, veikiančiame oro uoste buvo atliekami 25 metrų atstumu nuo tako. Pats intensyviausias darbas vyko 25-ias dienas: liepos 14– rugpjūčio 8 dienomis. Atidarius oro uostą, laboratorijos darbuotojai tęs tyrimus apsauginėse tako zonose.

„Nors darbas vyko ištisomis paromis, tačiau stengdavomės savo darbus atlikti dienos metu“, – sakė A. Baltrušaitis, pastebėdamas, kad atidarius oro uostą teks dirbti ir nakties metu – tomis valandomis, kai nebus skrydžių.

Objekte pakaitomis dirbo apie 20 „Problematikos“ laboratorijos darbuotojų, dar apie 10 – partnerių specialistų. Kadangi bandymai turėjo būti atlikti per tris kalendorines dienas, laboratorijoje taip pat vyko intensyvus darbas.

Dirbo kompetentinga komanda

Bendrovės „Problematika“ bandymų laboratorijos veikla akredituota Lietuvos nacionalinio akreditacijos biuro ir Vokietijos akreditacijos įstaigos, tad bandymų rezultatai pripažįstami ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Vilniaus oro uoste darbavosi aukštos kvalifikacijos, turintys ilgametę praktiką darbuotojai, įgalioti atlikti bandymus, o tyrimai atlikti modernioje laboratorijoje, kuri, laboratorijos vadovo A. Baltrušaičio tvirtinimu, niekuo nesiskiria nuo užsienio laboratorijų.

„Dirbti greitai ir kokybiškai ne visada yra įmanoma, – pasakoja laboratorijos vadovas. – Bandymų atlikimas aprašytas norminiuose dokumentuose, nurodyta, per kiek laiko ir kaip jie turi būti atliekami, tad negali daryti greičiau, negu yra nurodyta. Išeitis – dirbi ilgiau, taip atliekant didesnį bandymų kiekį.“

Laboratorijos vadovui, kaip ir organizuojant techninių prižiūrėtojų darbą, didžiausias iššūkis buvo mobilizuoti žmones, į kiekvieną užsakymą reaguoti ne vėliau nei kitą dieną, o dažniausiai – tą pačią.

Iš kairės: bendrovės „Problematika“ direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Petrauskas, direktorius Rimantas Jaraminas, direktoriaus pavaduotojas Darjušas Mučinis ir techninis prižiūrėtojas Mečislovas Sivilečius oro uoste 

„Oro uosto projekto metu jokių žymesnių nukrypimų nuo projekto kokybinių parametrų, įrenginėjant asfalto dangą, nenustatyta. Lietuvos gamintojai, kurie tiekė asfalto mišinius, darbą atliko gerai, nes jie vykdo dar ir savikontrolę. Taigi patys rangovai pasitikrina, kad gamybos procese neatsirastų klaidų, – sako A. Baltrušaitis – Mes esame užsakovo įrankis, kuriuo jis gali pasitikrinti, ar tikrai perka tai, ką deklaruoja rangovas.“

Bendrovės „Problematika“ direktorius Rimantas Jaraminas, apibendrindamas intensyviausią darbų periodą iki oro uosto atidarymo, sako, kad darbas su objekto rangovais buvo sklandus: technikos ir žmonių gausa netapo kliūtimi, klausimai buvo sprendžiami konstruktyviai, į pastabas atsižvelgiama, o trūkumai – taisomi. Bendrovė Vilniaus oro uoste dar darbuosis iki metų pabaigos.

Projekto skaičiai:
  • Kilimo ir tūpimo tako ilgis – 2 515 m
  • Asfalto dangos plotis su šoninėmis saugos juostomis – 60 m
  • Asfalto dangos plotas – 180 tūkst. kv. m
  • Iš viso paklota asfalto –115 tūkst. t
  • Palyginimui – futbolo aikštės plotas – 7 245 kv. m
  • Apsauginės tako zonos gruntinės dalies plotas – 388 tūkst. kv. m 
Bendrovės „Problematika“ nuotr.
Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.

A
2018-07-31 13:30
AB Problematika apmoka net ir 15 min virsvalandzius. Ir ne tik kai vykdo tokius projektus
kaži
2017-09-29 11:48
už darbą naktimis buvo sumokėta pagal įstatymus?

Infrastruktūra

nuotrauka
2020-05-26 10:50
Dviračių ir pėsčiųjų takams tiesti ir rekonstruoti bei kitoms kelių saugumo priemonėms įrengti šiemet skirta beveik 14,7 mln. eurų. Šios investicijos suteikiamos iš Vyriausybės skirtų 150 mln. eurų valstybinės ir vietinės reikšmės kelių infrastruktūrai.
nuotrauka
2020-05-19 14:01
Aplinkos ministerija kviečia savivaldybes ir vandentvarkos įmones parengti paraiškas finansavimui, skirtam gyventojų būstus prijungti prie centralizuotų nuotekų tinklų, ir teikti jas Aplinkos projektų valdymo agentūrai (APVA).
nuotrauka
2020-05-11 09:56
Užbaigus šildymo sezoną, sostinės savivaldybės įmonė Vilniaus šilumos tinklai (VŠT) tęsia vieną didžiausio masto vamzdynų rekonstrukciją Naujamiestyje. Siekiant sumažinti šilumos tiekimo tinklų avaringumą ir užtikrinti patikimą šilumos tiekimą šio projekto metu bus pakeista apie 2 km šilumos tiekimo...
nuotrauka
2020-05-11 08:26
„Klaipėdos miesto savivaldybė seniai siekė, kad būtų rekonstruotas pagrindinis susisiekimo per Tauralaukį kelias, todėl dar šį mėnesį prasidėsiantys darbai – labai svarbus uostamiesčiui įvykis. Rekonstravus Pajūrio gatvę, patogiau bus ir gyventojams, ir visiems eismo dalyviams – automobilių vairuoto...
nuotrauka
2020-05-07 15:22
Pradedamas rengti vandentiekio ir buitinių nuotekų tinklų rekonstravimo ir naujos statybos kvartale tarp Pramonės, Statybininkų, Kalnėnų ir P. Paulaičio gatvių, Jurbarko mieste, techninis darbo projektas.
nuotrauka
2020-05-07 09:14
AB „Panevėžio energija“ pradeda naują šilumos tinklų rekonstravimo projektą, kurio tikslas ‒padidinti centralizuotos šilumos tiekimo sistemos patikimumą ir efektyvumą. Per pusantrų metų bus atnaujinta 5,39 km ilgio šilumos tinklų Kėdainiuose, Kupiškyje, Noriūnuose (Kupiškio r.), Šepetoje (Kupiškio r...
nuotrauka
2020-05-06 13:19
Dėl COVID-19 viruso pandemijos Lietuvoje paskelbtas karantinas ir veiklos apribojimai neturėjo įtakos dujų jungties tarp Lietuvos ir Lenkijos GIPL statyboms – šio strateginio energetikos projekto statybos darbai aktyviai vyksta. Kaip ir planuota, ši ne tik Lietuvai, bet ir viso regiono dujų rinkos d...
nuotrauka
2020-05-04 11:08
Energetikos ministerija kviečia savivaldybes teikti paraiškas ir gauti finansavimą gatvių apšvietimo modernizavimo projektams. Tam numatyta skirti 12 mln. eurų. Atnaujinus infrastruktūrą savivaldybėms mažės išlaidos už elektros energiją ir tinklų priežiūrą, bus efektyviau naudojama elektra ir mažina...
nuotrauka
2020-05-02 08:12
Vilniaus Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko plento sankryžoje vyksta grandiozinė rekonstrukcija – transporto arterijoje, kurią ne karantino metu kasdien kerta daugiau kaip 60 tūkst. transporto priemonių, sparčiai rekonstruojama į dviejų lygių sankryžą su tuneliu. Jau po keleto savaičių – nuo gegužė...
nuotrauka
2020-04-29 14:38
Šalia Elektrėnų trečiadienį, balandžio 29 d., atidaryta 1 MW saulės elektrinė. Šis įvykis žymi pirmos pasaulyje visiems šalies namų ūkiams prieinamos nutolusių saulės jėgainių platformos „Ignitis saulės parkai“ veiklos startą.
nuotrauka
2020-04-23 16:28
Šiandien, balandžio 23 d. „Rail Baltica“ virtualus forumas surinko daugiau nei 1000 žiūrovų iš 39 šalių. Tai teikėjai, industrijos profesionalai ir kiti susidomėję „Rail Baltica“ progresu bei šių metų planais. Tiesioginės transliacijos metu „RB Rail AS“ atstovai pristatė pagrindinius pirkimus, įgyve...
nuotrauka
2020-04-23 11:51
Vilniaus Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko plento sankryžoje vyksta grandiozinė rekonstrukcija – transporto arterijoje, kurią ne karantino metu kasdien kerta daugiau kaip 60 tūkst. transporto priemonių, sparčiai rekonstruojama į dviejų lygių sankryžą su tuneliu.
nuotrauka
2020-04-21 15:53
Per karantiną ištuštėjusioje sostinėje kasimo, tinklų tiesimo ir kitų darbų leidimų išduodama net iki 55 proc. per savaitę daugiau, o automobilių eismą ribojančių darbų – 30 proc. daugiau. Karantinas sukuria ir galimybes – gerokai sumažėjęs eismas mieste leidžia greičiau atlikti darbus, susijusius s...
nuotrauka
2020-04-21 14:43
Panevėžio miesto savivaldybei skirta 699 tūkst. Eur iš 2020 m. Kelių priežiūros ir plėtros programos rezervo įgyvendinti J. Janonio g. sujungimo su tarptautine magistrale „Via Baltica“ projektą.
nuotrauka
2020-04-20 15:06
Po ilgų darbo energetikos srityje metų susidūrimas su kai kurių asmenų kompetencijos trūkumu nustoja stebinti. Tačiau 2020 m. sausio 22 d. paviešintam LRT tyrimui „Icor“ ir „Veolia“ Šimašiui po Vilniumi pakasė brangų rusišką standartą“ visgi pavyko nustebinti ir mane.
nuotrauka
2020-04-17 09:06
Atsižvelgiant į Lietuvos savivaldybių pateiktus prašymus, Susisiekimo ministerija paskirstė 20 mln. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, numatytų vietinės reikšmės keliams su žvyro danga asfaltuoti.
nuotrauka
2020-04-16 13:32
Šią savaitę sostinės Kalvarijų g. – Konstitucijos pr. – Šeimyniškių g. sankryžoje atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Joje vairuotojai pastebės papildomas šviesoforų sekcijas kairiesiems posūkiams, važiuojant iš Kalvarijų g. ir sukant į kairę link Konstitucijos pr. ir Šeimyniškių g. Taip pat sa...
nuotrauka
2020-04-16 12:12
Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Kelių direkcija) informuoja, kad statant naują tiltą Kaune per Nerį ir viaduką per Jonavos gatvę, rangovas jau atliko parengiamuosius darbus, įgręžė tilto polius, statomos atramos, formuojami pylimai.
nuotrauka
2020-04-16 08:41
Susisiekimo ministerija informuoja, kad „Rail Baltica“ įgyvendinimo darbai karantino sąlygomis nesustoja – laikantis saugumo reikalavimų tęsiamas žemės išpirkimas su šiuo projektu susijusiems automobilių keliams. Aktai dėl žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrų pasirašomi nuotoliniu būdu, pad...
nuotrauka
2020-04-16 07:58
Ministrų kabinete pritarta Vyriausybės komisijos, kuri koordinuos Lietuvos energetikos sistemos sinchronizacijos su kontinentinės Europos elektros tinklais projekto įgyvendinimą, steigimui. Sinchronizacija yra pripažinta prioritetiniu Europos Komisijos (EK) energetikos projektu.

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra

nuotrauka

„Išjungti“ žmogui kenksmingus organizmus galima ir šviesos jungikliu?

Pastaruoju metu tam tikrais daiktais išmokome naudotis „be rankų“. Durų rankeną įmanoma nuspausti alkūne taip pat lengvai kaip ir įjungti šviesą, o pirkinių krepšelį prekybos centre – suimti...