2018 birželio 21 d. ketvirtadienis, 15:12
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

Oro uostas. Įveikusi iššūkius, AB „Problematika“ įgijo neįkainojamos patirties  1

2017-09-29 06:53
Vienas iš svarbiausių šios vasaros bendrovės „Problematika“ darbų buvo Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija. AB „Problematika“ kartu su jungtinės veiklos partneriais objekte vykdo techninę priežiūrą ir teikia FIDIC inžinieriaus priežiūros paslaugas bei atlieka būtinus laboratorinius bandymus ir tyrimus.
nuotrauka
Vienas iš svarbiausių šios vasaros bendrovės „Problematika“ darbų buvo Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija. Bendrovės „Problematika“ nuotr.


Minimos įmonės
Problematika, AB
A.C.B., UAB

„Šis projektas, kurio didžioji dalis jau įgyvendinta, mums buvo nemažas iššūkis, nes rangovas darbus atliko didžiuliu tempu, tad mūsų specialistai tas 35 dienas, kai oro uostas buvo uždarytas, objekte dirbo praktiškai ištisą parą, – sako AB „Problematika“ direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Petrauskas. – Tuo laiku statybvietėje vienu metu dirbo ir didžiulis žmonių skaičius, buvo daug įvairiausios technikos, gerai organizuotas asfalto mišinio tiekimas, tad ir mūsų žmonėms reikėjo darbuotis intensyviai: klausimus spręsti vietoje, laiku ir, svarbiausiai, greitai.“

Klausimai buvo sprendžiami vietoje, laiku ir greitai

Kadangi AB „Problematika“ oro uoste dirbo su partneriais, tai ir jų darbų sritys buvo skirtingos. AB „Problematikos“ specialistai prižiūrėjo kilimo ir tūpimo tako rekonstrukciją, žiburių valdymo sistemos rekonstrukciją, naujos drenažo ir lietaus surinkimo sistemos įrengimą, elektros instaliacijos darbus. Objekte nuolat dirbo keturi techniniai prižiūrėtojai. Trys techniniai prižiūrėtojai darbavosi prižiūrėdami dangos ir lietaus nuvedimo sistemų įrengimo darbus, o vieno techninio prižiūrėtojo, turinčio specialių kompetencijų, darbas buvo susijęs su žiburių valdymo sistemų įrengimo priežiūra.

Rekonstrukcijos darbų generalinis rangovas – latvių bendrovės „ACB“ vadovaujamas įmonių konsorciumas. Pasak bendrovės „Problematika“ direktoriaus pavaduotojo M. Petrausko, tokios svarbos objekte tai buvo pakankamai atsakingai dirbantis rangovas. Techniniams prižiūrėtojams užfiksavus nedidelius neatitikimus, viskas buvo sprendžiama iš karto vietoje, operatyviai informuojant generalinį rangovą, kuris greitai ieškodavo sprendimo būdų, kaip ištaisyti neatitikimus.

„Nors objekte dirbo nemažai rangovo brigadų, tiekėjų, darbai vyko pakankamai sklandžiai, jiems buvo pasirengta iš anksto“, – sakė M. Petrauskas. 

Sumontuoti latakai

Iššūkiu tapo suvaldyti laiką, kokybę ir mobilizuoti darbuotojus

Vertingiausios praktikos, pasak bendrovės „Problematika“ direktoriaus pavaduotojo M. Petrausko, įgyjama dirbant intensyviai, kai terminai itin suspausti, o objekte dirbantis rangovas darbus atlieka itin sparčiai. Techninis prižiūrėtojas tampa tarsi ryšininku tarp užsakovo ir rangovo, turi operatyviai reaguoti, informuoti ir priimti geriausius, tinkamiausius sprendimus. Efektyviam darbui didelės įtakos taip pat turi ir tinkami projektiniai sprendiniai.

„Kad galutinis produktas būtų toks, kokio laukia užsakovas, visi statybos proceso dalyviai turi dirbti išvien, turėti būtinų kompetencijų, – sako M. Petrauskas. – Mums iššūkiu ir patirtimi tapo sukoncentruoti savo darbuotojų pajėgas, nes tai buvo vasaros laikotarpis, kai žmonėms reikia atostogų, o organizuojant darbą vėlai vakarais ir savaitgaliais, negalima pamiršti, kad žmonės turi ir šeimas, kad jiems reikia ir laiko poilsiui, nes tai lemia ir darbo kokybę. Taigi tai mums buvo projektas, kurio metu pasitikrinome savo jėgas ir darbuotojų pajėgumus tuo metu, kada labiausiai reikia – ne kiekvieną dieną tokie projektai pasitaiko.“

Bendrovė yra dirbusi daugelyje Lietuvos susisiekimo infrastruktūros objektų: Vilniaus vakarinio aplinkkelio trečiajame etape, automagistralėje A1 Vilnius-Kaunas-Klaipėda, šiuo metu darbuojasi kelyje „Via Baltica“ bei daugelyje kitų objektų. Nebe pirmą kartą įmonė darbus vykdo ir oro uoste. Tačiau lygindamas darbą oro uoste ir kituose kelių infrastruktūros objektuose, M. Petrauskas pastebi, kad darbas šiuose objektuose nėra įspraustas į tokius trumpus terminus, nereikia dirbti naktimis.

„Visi džiaugiasi, kad Vilniaus oro uostas jau atidarytas, tačiau darbai dar tęsiasi ir rangovui reikia sėkmingai užbaigti visus likusius nepadarytus darbus“, – sako M. Petrauskas.

Per 35 dienas – apie 3 400 bandymų ir matavimų

Dar viena iš bendrovės „Problematika“ oro uoste atliekamų darbų sričių buvo laboratoriniai naudojamų medžiagų kokybės bei įrengtų konstrukcijos sluoksnių tyrimai.

„Laboratorijos darbuotojai tikrino žemės sankasą, visus įrenginėjamus dangos sluoksnius, šių medžiagų kokybę ir atitikimą techniniam projektui. Mūsų akiratyje buvo ir horizontalus kilimo – tūpimo tako ženklinimas, eksploatacinės viršutinio sluoksnio savybės, t. y. rato sukibimo su danga bei lygumas“, – pasakojo bendrovės „Problematika“ laboratorijos vadovas Andrius Baltrušaitis.

Bendrovės „Problematika“ laboratorijos vadovas Andrius Baltrušaitis

Kartu su jungtinės veiklos partneriais bendrovės laboratorija per šiek tiek ilgiau negu mėnesį atliko apie 3 400 skirtingų bandymų ir matavimų. Įvertinus tai, kad sutartinės nuostatos įpareigoja bendrovę lygiagrečiai vykdyti darbus ir kituose valstybinės reikšmės kelių objektuose, be jungtinės veiklos partnerių pagalbos ir paramos Vilniaus oro uoste darbas būtų sunkiai įsivaizduojamas.

Laboratorija darbus pradėjo birželį, dar veikiant oro uostui. Darbai, pagal saugos reikalavimus, veikiančiame oro uoste buvo atliekami 25 metrų atstumu nuo tako. Pats intensyviausias darbas vyko 25-ias dienas: liepos 14– rugpjūčio 8 dienomis. Atidarius oro uostą, laboratorijos darbuotojai tęs tyrimus apsauginėse tako zonose.

„Nors darbas vyko ištisomis paromis, tačiau stengdavomės savo darbus atlikti dienos metu“, – sakė A. Baltrušaitis, pastebėdamas, kad atidarius oro uostą teks dirbti ir nakties metu – tomis valandomis, kai nebus skrydžių.

Objekte pakaitomis dirbo apie 20 „Problematikos“ laboratorijos darbuotojų, dar apie 10 – partnerių specialistų. Kadangi bandymai turėjo būti atlikti per tris kalendorines dienas, laboratorijoje taip pat vyko intensyvus darbas.

Dirbo kompetentinga komanda

Bendrovės „Problematika“ bandymų laboratorijos veikla akredituota Lietuvos nacionalinio akreditacijos biuro ir Vokietijos akreditacijos įstaigos, tad bandymų rezultatai pripažįstami ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Vilniaus oro uoste darbavosi aukštos kvalifikacijos, turintys ilgametę praktiką darbuotojai, įgalioti atlikti bandymus, o tyrimai atlikti modernioje laboratorijoje, kuri, laboratorijos vadovo A. Baltrušaičio tvirtinimu, niekuo nesiskiria nuo užsienio laboratorijų.

„Dirbti greitai ir kokybiškai ne visada yra įmanoma, – pasakoja laboratorijos vadovas. – Bandymų atlikimas aprašytas norminiuose dokumentuose, nurodyta, per kiek laiko ir kaip jie turi būti atliekami, tad negali daryti greičiau, negu yra nurodyta. Išeitis – dirbi ilgiau, taip atliekant didesnį bandymų kiekį.“

Laboratorijos vadovui, kaip ir organizuojant techninių prižiūrėtojų darbą, didžiausias iššūkis buvo mobilizuoti žmones, į kiekvieną užsakymą reaguoti ne vėliau nei kitą dieną, o dažniausiai – tą pačią.

Iš kairės: bendrovės „Problematika“ direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Petrauskas, direktorius Rimantas Jaraminas, direktoriaus pavaduotojas Darjušas Mučinis ir techninis prižiūrėtojas Mečislovas Sivilečius oro uoste 

„Oro uosto projekto metu jokių žymesnių nukrypimų nuo projekto kokybinių parametrų, įrenginėjant asfalto dangą, nenustatyta. Lietuvos gamintojai, kurie tiekė asfalto mišinius, darbą atliko gerai, nes jie vykdo dar ir savikontrolę. Taigi patys rangovai pasitikrina, kad gamybos procese neatsirastų klaidų, – sako A. Baltrušaitis – Mes esame užsakovo įrankis, kuriuo jis gali pasitikrinti, ar tikrai perka tai, ką deklaruoja rangovas.“

Bendrovės „Problematika“ direktorius Rimantas Jaraminas, apibendrindamas intensyviausią darbų periodą iki oro uosto atidarymo, sako, kad darbas su objekto rangovais buvo sklandus: technikos ir žmonių gausa netapo kliūtimi, klausimai buvo sprendžiami konstruktyviai, į pastabas atsižvelgiama, o trūkumai – taisomi. Bendrovė Vilniaus oro uoste dar darbuosis iki metų pabaigos.

Projekto skaičiai:
  • Kilimo ir tūpimo tako ilgis – 2 515 m
  • Asfalto dangos plotis su šoninėmis saugos juostomis – 60 m
  • Asfalto dangos plotas – 180 tūkst. kv. m
  • Iš viso paklota asfalto –115 tūkst. t
  • Palyginimui – futbolo aikštės plotas – 7 245 kv. m
  • Apsauginės tako zonos gruntinės dalies plotas – 388 tūkst. kv. m 
Bendrovės „Problematika“ nuotr.
Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.

kaži
2017-09-29 11:48
už darbą naktimis buvo sumokėta pagal įstatymus?

Objektai. Technologijos

nuotrauka
2018-06-19 15:18
Uostamiestyje įsibėgėja mokyklų sporto aikštynų atnaujinimas. Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas pasirašė rangos darbų sutartį, pagal kurią už 872 410 eurų bus sutvarkytas „Verdenės“ progimnazijos sporto aikštynas.
nuotrauka
2018-06-19 09:39
Darbai administraciniame pastate, esančiame Gedimino pr. 27/2, Vilniuje, atliekami pagal tvarkomųjų statybos darbų, paprastojo remonto, projektą. Vakar (birželio 18 d.) Kultūros paveldo departamente nuspręsta nedelsiant reaguoti į esamą situaciją dėl kultūros paveldo objekte vykdomų darbų ir sudaryt...
nuotrauka
2018-06-15 13:57
Pastaruoju metu tiek ES, tiek ir Lietuvoje pastebimas šilumos siurblių rinkos augimas. O tai ženkliai prisideda prie visos Europos tikslo stabdyti klimato kaitą. Pagal surinktus statistinius duomenis, jis stebimas ketvirtus metus iš eilės. Dėl palankių sąlygų statybų sektoriuje ir augančiu poreikiu ...
nuotrauka
2018-06-15 06:30
Kauno S. Dariaus ir S. Girėno stadioną rekonstruos mažiausią kainą konkurse pasiūliusi Turkijos kompanija „Kayi Construction“. Šį ketvirtadienį Kauno miesto savivaldybė su konkursą laimėjusia įmone pasirašė statybos darbų sutartį. Tuo pačiu buvo pasirašytas sutarties priedas, kuris miestui leis grie...
nuotrauka
2018-06-13 14:00
Vilniuje pradėta rekonstruoti viena ilgiausių – daugiau kaip 9 kilometrų ilgio Verkių gatvė. Iki vėlyvo rudens bus paklota 2,2 kilometro naujos asfaltbetonio dangos, sutvarkyti kelkraščiai, atnaujintas ženklinimas. Verkių gatvės remontui Vilniaus miesto savivaldybė skyrė apie 200 tūkst. eurų.
nuotrauka
2018-06-13 11:00
Kultūros paveldo departamento direktoriaus įsakymu sudaryta laikinoji komisija ištyrė Šv. Jokūbo ligoninės pastatų komplekso teritorijoje projektuojamus statybos darbus. Pagal komisijos išvadas birželio 1 d. inicijuota ligoninės komplekso vertingųjų savybių patikslinimo procedūra, o birželio 7 d. pr...
nuotrauka
2018-06-13 09:23
Dronų naudojimas nėra naujiena fotografijoje, kino pramonėje, pramoginėje, laisvalaikio ar net sporto veikloje, tačiau, pasirodo, šie skraidantys robotai kelia nemažą perversmą statybos bei projektavimo sektoriuose.
nuotrauka
2018-06-12 10:00
Ant daugiau kaip trijų tūkstančių metų istoriją menančio Pyplių piliakalnio (Ringaudų sen.) – didelis bruzdesys. Tiesa, piliakalnį dabar „užpuolė“ ne kryžiuočiai, o archeologai ir statybininkai. Kauno rajono savivaldybės užsakymu bendrovė „HCS Baltic“ įgyvendina didelį projektą, pagal kurį piliakaln...
nuotrauka
2018-06-11 06:57
Šį šeštadienį, birželio 9 d. atidaryta Lukiškių aikštė. Šventės vinis – ilgai laukto interaktyvaus ir analogų Baltijos šalyse neturinčio fontano atidarymas.
nuotrauka
2018-06-07 12:10
Visi suplanuoti Garliavos miesto atnaujinimo darbai vyksta pagal numatytą planą. Jau ruošiami nauji projektai, – pranešta antradienį (biržėlio 5 d.) Garliavos seniūnijoje įvykusiame Kauno rajono vadovų pasitarime.
nuotrauka
2018-06-07 10:51
Įsikūręs vaizdingoje Nemuno pakrantėje viešbutis „Royal SPA Residence“, kuris 2019 m. prisijungs prie „Mercure“ viešbučių tinklo, po remonto vėl atidarė 18 kambarių – taip buvo įgyvendintas pirmasis visiško viešbučio atnaujinimo plano etapas.
nuotrauka
2018-06-07 10:39
Lukiškių aikštė – viena svarbiausių viešųjų erdvių Lietuvos ir Vilniaus istorijoje. Artėjant šeštadienio renginiui, kurio metu į atgimstančią Lukiškių aikštę pamatyti dešimtmečius lauktą naująjį aikštės veidą susirinks visi miestiečiai ir miesto svečiai, apie Lukiškių aikštės istoriją, reikšmę vilni...
nuotrauka
2018-06-04 10:07
Vilniečių pamėgtoje dviratininkų traukos trasoje P.Vileišio gatvėje, nuo Šilo tilto iki Antakalnio g. 120, jau baigti visi darbai: nutiestas naujas beveik pusantro kilometro raudono asfalto dviračių takas su šaligatviais, sujungęs Šilo tiltą su trasa link Antakalnio žiedo. Ateityje šis P. Vileišio g...
nuotrauka
2018-05-31 06:27
Vakar (gegužės 30 d.) Vilniuje įvyko oficialus pirmojo Baltijos šalyse „Courtyard by Marriott“ viešbučio pristatymas visuomenei. Į verslo klientus orientuoto keturių žvaigždučių viešbučio pristatyme dalyvavo Vyriausybės, užsienio šalių ambasadų, Vilniaus miesto savivaldybės, verslo organizacijų atst...
nuotrauka
2018-05-30 09:08
Kaune veikianti Suomijos kapitalo gelžbetonio jungčių ir statybinių kompozitinių konstrukcijų gamintoja „Peikko Lietuva“ plečia savo veiklą. Bendrovė įsigijo Vilniuje įsikūrusią inžinerinių paslaugų įmonę „ASD Konstrukcijos“ ir kuria padalinį šiame mieste.
nuotrauka
2018-05-24 14:12
Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje sparčiai vyksta JAV medicinos prietaisų gamybos įmonės „Hollister Incorporated“ naujos gamyklos statybos darbai. Darnios nekilnojamojo turto plėtros ir statybų bendrovė „YIT Kausta“ pradėjo jau antrąjį statybų etapą, kurio darbų vertė sieks 25 mln. eurų. Jį planuo...
nuotrauka
2018-05-24 09:14
Pavasarį sostinėje pradėtos naujo pėsčiųjų ir dviračių viaduko per T. Narbuto gatvę statybos sparčiai pasistūmėjo, o šį savaitgalį prasideda svarbus etapas – sijų montavimas, – praneša Vilniaus savivaldybės atstovai.
nuotrauka
2018-05-22 06:26
Vilniaus senamiestyje, Didžiojoje gatvėje, baigėsi 2 metus trukusi istorinių Pacų rūmų restauracija ir penkių žvaigždučių viešbučio statybos. Projekto vystytojas – NT įmonių grupės UAB „Blendas“. Investicijos į viešbutį – ~ 20 mln. Eur.
nuotrauka
2018-05-21 13:06
2015 m. pradėtas vystyti Vilniaus industrinio parko projektas, tinkamas logistikos, gamyklų, laboratorijų ir technologinių įmonių plėtrai. Šiuo metu 54 hektarų dydžio teritorija, įsikūrusi Vilniaus mieste, Užukampio k. (netoli Lentvario) ruošiama vystymui. Atliekami paruošiamieji vidaus kelio statyb...
nuotrauka
2018-05-18 13:23
Atsinaujinusi viena iš gražiausių Palangos vilų – „Anapilis“ – bei sutvarkyta vilos aplinka jau traukia praeivių žvilgsnius. Papuoštos ir šioje viloje įsikūrusio Kurorto muziejaus prieigos – čia įrengti gėlynai, pasodinta rododendrų bei hortenzijų.

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos

nuotrauka

Švarus oras – visoms pramonės šakoms

Danų įmonė JKF POLSKA jau daugiau nei 60 metų nuosekliai didina savo indėlį į geresnės aplinkos kūrimą visame pasaulyje. Iš galvanizuoto metalo lakštų ir nerūdijančio plieno filtrus, separat...
nuotrauka

Neįtikėtinų produktų istoriją rankomis kuria nedidelių dirbtuvėlių meistrai

Grynas varis, amerikietiškas riešutmedis, ypač stiprus betono mišinys ir rankų darbas. Tokios yra sudėtinės dalys gaminių, kurie idealiai tinka aukščiausios klasės verslo dovanoms.