2017 spalio 20 d. penktadienis, 12:10
Reklama  |  El. paštas  |  facebook  google plus  twitter  linkendin

Oro uostas. Įveikusi iššūkius, AB „Problematika“ įgijo neįkainojamos patirties  1

2017-09-29 06:53
Vienas iš svarbiausių šios vasaros bendrovės „Problematika“ darbų buvo Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija. AB „Problematika“ kartu su jungtinės veiklos partneriais objekte vykdo techninę priežiūrą ir teikia FIDIC inžinieriaus priežiūros paslaugas bei atlieka būtinus laboratorinius bandymus ir tyrimus.
nuotrauka
Vienas iš svarbiausių šios vasaros bendrovės „Problematika“ darbų buvo Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija. Bendrovės „Problematika“ nuotr.


Minimos įmonės
Problematika, AB
A.C.B., UAB

„Šis projektas, kurio didžioji dalis jau įgyvendinta, mums buvo nemažas iššūkis, nes rangovas darbus atliko didžiuliu tempu, tad mūsų specialistai tas 35 dienas, kai oro uostas buvo uždarytas, objekte dirbo praktiškai ištisą parą, – sako AB „Problematika“ direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Petrauskas. – Tuo laiku statybvietėje vienu metu dirbo ir didžiulis žmonių skaičius, buvo daug įvairiausios technikos, gerai organizuotas asfalto mišinio tiekimas, tad ir mūsų žmonėms reikėjo darbuotis intensyviai: klausimus spręsti vietoje, laiku ir, svarbiausiai, greitai.“

Klausimai buvo sprendžiami vietoje, laiku ir greitai

Kadangi AB „Problematika“ oro uoste dirbo su partneriais, tai ir jų darbų sritys buvo skirtingos. AB „Problematikos“ specialistai prižiūrėjo kilimo ir tūpimo tako rekonstrukciją, žiburių valdymo sistemos rekonstrukciją, naujos drenažo ir lietaus surinkimo sistemos įrengimą, elektros instaliacijos darbus. Objekte nuolat dirbo keturi techniniai prižiūrėtojai. Trys techniniai prižiūrėtojai darbavosi prižiūrėdami dangos ir lietaus nuvedimo sistemų įrengimo darbus, o vieno techninio prižiūrėtojo, turinčio specialių kompetencijų, darbas buvo susijęs su žiburių valdymo sistemų įrengimo priežiūra.

Rekonstrukcijos darbų generalinis rangovas – latvių bendrovės „ACB“ vadovaujamas įmonių konsorciumas. Pasak bendrovės „Problematika“ direktoriaus pavaduotojo M. Petrausko, tokios svarbos objekte tai buvo pakankamai atsakingai dirbantis rangovas. Techniniams prižiūrėtojams užfiksavus nedidelius neatitikimus, viskas buvo sprendžiama iš karto vietoje, operatyviai informuojant generalinį rangovą, kuris greitai ieškodavo sprendimo būdų, kaip ištaisyti neatitikimus.

„Nors objekte dirbo nemažai rangovo brigadų, tiekėjų, darbai vyko pakankamai sklandžiai, jiems buvo pasirengta iš anksto“, – sakė M. Petrauskas. 

Sumontuoti latakai

Iššūkiu tapo suvaldyti laiką, kokybę ir mobilizuoti darbuotojus

Vertingiausios praktikos, pasak bendrovės „Problematika“ direktoriaus pavaduotojo M. Petrausko, įgyjama dirbant intensyviai, kai terminai itin suspausti, o objekte dirbantis rangovas darbus atlieka itin sparčiai. Techninis prižiūrėtojas tampa tarsi ryšininku tarp užsakovo ir rangovo, turi operatyviai reaguoti, informuoti ir priimti geriausius, tinkamiausius sprendimus. Efektyviam darbui didelės įtakos taip pat turi ir tinkami projektiniai sprendiniai.

„Kad galutinis produktas būtų toks, kokio laukia užsakovas, visi statybos proceso dalyviai turi dirbti išvien, turėti būtinų kompetencijų, – sako M. Petrauskas. – Mums iššūkiu ir patirtimi tapo sukoncentruoti savo darbuotojų pajėgas, nes tai buvo vasaros laikotarpis, kai žmonėms reikia atostogų, o organizuojant darbą vėlai vakarais ir savaitgaliais, negalima pamiršti, kad žmonės turi ir šeimas, kad jiems reikia ir laiko poilsiui, nes tai lemia ir darbo kokybę. Taigi tai mums buvo projektas, kurio metu pasitikrinome savo jėgas ir darbuotojų pajėgumus tuo metu, kada labiausiai reikia – ne kiekvieną dieną tokie projektai pasitaiko.“

Bendrovė yra dirbusi daugelyje Lietuvos susisiekimo infrastruktūros objektų: Vilniaus vakarinio aplinkkelio trečiajame etape, automagistralėje A1 Vilnius-Kaunas-Klaipėda, šiuo metu darbuojasi kelyje „Via Baltica“ bei daugelyje kitų objektų. Nebe pirmą kartą įmonė darbus vykdo ir oro uoste. Tačiau lygindamas darbą oro uoste ir kituose kelių infrastruktūros objektuose, M. Petrauskas pastebi, kad darbas šiuose objektuose nėra įspraustas į tokius trumpus terminus, nereikia dirbti naktimis.

„Visi džiaugiasi, kad Vilniaus oro uostas jau atidarytas, tačiau darbai dar tęsiasi ir rangovui reikia sėkmingai užbaigti visus likusius nepadarytus darbus“, – sako M. Petrauskas.

Per 35 dienas – apie 3 400 bandymų ir matavimų

Dar viena iš bendrovės „Problematika“ oro uoste atliekamų darbų sričių buvo laboratoriniai naudojamų medžiagų kokybės bei įrengtų konstrukcijos sluoksnių tyrimai.

„Laboratorijos darbuotojai tikrino žemės sankasą, visus įrenginėjamus dangos sluoksnius, šių medžiagų kokybę ir atitikimą techniniam projektui. Mūsų akiratyje buvo ir horizontalus kilimo – tūpimo tako ženklinimas, eksploatacinės viršutinio sluoksnio savybės, t. y. rato sukibimo su danga bei lygumas“, – pasakojo bendrovės „Problematika“ laboratorijos vadovas Andrius Baltrušaitis.

Bendrovės „Problematika“ laboratorijos vadovas Andrius Baltrušaitis

Kartu su jungtinės veiklos partneriais bendrovės laboratorija per šiek tiek ilgiau negu mėnesį atliko apie 3 400 skirtingų bandymų ir matavimų. Įvertinus tai, kad sutartinės nuostatos įpareigoja bendrovę lygiagrečiai vykdyti darbus ir kituose valstybinės reikšmės kelių objektuose, be jungtinės veiklos partnerių pagalbos ir paramos Vilniaus oro uoste darbas būtų sunkiai įsivaizduojamas.

Laboratorija darbus pradėjo birželį, dar veikiant oro uostui. Darbai, pagal saugos reikalavimus, veikiančiame oro uoste buvo atliekami 25 metrų atstumu nuo tako. Pats intensyviausias darbas vyko 25-ias dienas: liepos 14– rugpjūčio 8 dienomis. Atidarius oro uostą, laboratorijos darbuotojai tęs tyrimus apsauginėse tako zonose.

„Nors darbas vyko ištisomis paromis, tačiau stengdavomės savo darbus atlikti dienos metu“, – sakė A. Baltrušaitis, pastebėdamas, kad atidarius oro uostą teks dirbti ir nakties metu – tomis valandomis, kai nebus skrydžių.

Objekte pakaitomis dirbo apie 20 „Problematikos“ laboratorijos darbuotojų, dar apie 10 – partnerių specialistų. Kadangi bandymai turėjo būti atlikti per tris kalendorines dienas, laboratorijoje taip pat vyko intensyvus darbas.

Dirbo kompetentinga komanda

Bendrovės „Problematika“ bandymų laboratorijos veikla akredituota Lietuvos nacionalinio akreditacijos biuro ir Vokietijos akreditacijos įstaigos, tad bandymų rezultatai pripažįstami ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Vilniaus oro uoste darbavosi aukštos kvalifikacijos, turintys ilgametę praktiką darbuotojai, įgalioti atlikti bandymus, o tyrimai atlikti modernioje laboratorijoje, kuri, laboratorijos vadovo A. Baltrušaičio tvirtinimu, niekuo nesiskiria nuo užsienio laboratorijų.

„Dirbti greitai ir kokybiškai ne visada yra įmanoma, – pasakoja laboratorijos vadovas. – Bandymų atlikimas aprašytas norminiuose dokumentuose, nurodyta, per kiek laiko ir kaip jie turi būti atliekami, tad negali daryti greičiau, negu yra nurodyta. Išeitis – dirbi ilgiau, taip atliekant didesnį bandymų kiekį.“

Laboratorijos vadovui, kaip ir organizuojant techninių prižiūrėtojų darbą, didžiausias iššūkis buvo mobilizuoti žmones, į kiekvieną užsakymą reaguoti ne vėliau nei kitą dieną, o dažniausiai – tą pačią.

Iš kairės: bendrovės „Problematika“ direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Petrauskas, direktorius Rimantas Jaraminas, direktoriaus pavaduotojas Darjušas Mučinis ir techninis prižiūrėtojas Mečislovas Sivilečius oro uoste 

„Oro uosto projekto metu jokių žymesnių nukrypimų nuo projekto kokybinių parametrų, įrenginėjant asfalto dangą, nenustatyta. Lietuvos gamintojai, kurie tiekė asfalto mišinius, darbą atliko gerai, nes jie vykdo dar ir savikontrolę. Taigi patys rangovai pasitikrina, kad gamybos procese neatsirastų klaidų, – sako A. Baltrušaitis – Mes esame užsakovo įrankis, kuriuo jis gali pasitikrinti, ar tikrai perka tai, ką deklaruoja rangovas.“

Bendrovės „Problematika“ direktorius Rimantas Jaraminas, apibendrindamas intensyviausią darbų periodą iki oro uosto atidarymo, sako, kad darbas su objekto rangovais buvo sklandus: technikos ir žmonių gausa netapo kliūtimi, klausimai buvo sprendžiami konstruktyviai, į pastabas atsižvelgiama, o trūkumai – taisomi. Bendrovė Vilniaus oro uoste dar darbuosis iki metų pabaigos.

Projekto skaičiai:
  • Kilimo ir tūpimo tako ilgis – 2 515 m
  • Asfalto dangos plotis su šoninėmis saugos juostomis – 60 m
  • Asfalto dangos plotas – 180 tūkst. kv. m
  • Iš viso paklota asfalto –115 tūkst. t
  • Palyginimui – futbolo aikštės plotas – 7 245 kv. m
  • Apsauginės tako zonos gruntinės dalies plotas – 388 tūkst. kv. m 
Bendrovės „Problematika“ nuotr.
Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.

kaži
2017-09-29 11:48
už darbą naktimis buvo sumokėta pagal įstatymus?

Objektai. Technologijos

nuotrauka
2017-10-19 14:23
Tiek sandarus, tiek nesandarus namas kainuoja vienodai. Norint įsigyti sandarų, taigi kokybišką namą, patalpas, ir įsitikinti, ar nepermokate, verta atlikti sandarumo matavimus, nes taip nustatomos konkrečios nesandarios pastato vietos, sužinoma apie poreikį sandarinti pastatą, įvertinama langų bei ...
nuotrauka
2017-10-19 14:22
Žmogus nori gyventi patogiai, jis nori daiktų, kurie tarnautų jam, o ne jis jiems. Ir tai yra viena iš priežasčių, kodėl nemaža dalis naujakurių ar savo būstą renovuojančių žmonių renkasi plastikinius langus. „Plastikiniai langai reiškia, kad įsigysite patikimą, ilgaamžį ir, žinoma, patogų naudoti d...
nuotrauka
2017-10-19 11:28
Didžiausia Lietuvoje vandentiekio bendrovė „Vilniaus vandenys” paskelbė tarptautinį Vilniaus nuotekų valyklos viešąjį rekonstrukcijos darbų pirkimo konkursą. Planuojama atsirinkti partnerius, kurie suprojektuos įrenginius ir rekonstruos nuotekų valyklą. Projektui įgyvendinti numatyti 25 mln. eurų.
nuotrauka
2017-10-19 10:09
Didžioji dalis įmonių, kurios tik žengia pirmuosius savo žingsnius, dažniausiai ima ieškoti internetinių tinklalapių kūrėjų, kurie galėtų sukurti jų įmonę reprezentuosiantį internetinį puslapį. Tačiau pasirinkimo procese labai dažnai pastebimos vienos ir tos pačios klaidos.
nuotrauka
2017-10-18 10:38
Šalies pramonės įmonės, susidurdamos su ketvirtosios pramonės revoliucijos iššūkiais, turi skaitmenizuotis, kad neatsiliktų nuo pasaulinių tendencijų. Lietuvoje pramonės sektorius sukuria daugiau nei penktadalį viso šalies bendrojo vidaus produkto ir daugiau kaip 80 procentų eksporto. Todėl skaitmen...
nuotrauka
2017-10-17 13:03
Kaune esantis Draugystės parkas iki kitų metų rudens virs šiuolaikiška ir modernia žaliąja zona, pritaikyta įvairiausiems sporto užsiėmimams. Darbus pradėję statybininkai sutartyje įsipareigojo 15 hektarų teritoriją užimančios teritorijos rekonstrukciją užbaigti iki kitų metų rudens.
nuotrauka
2017-10-17 11:07
Bendrovė „Layher Baltic“ įsijungė į Vokiečių kalbos dienų Lietuvoje renginį. Kaip sakė šios vokiečių kapitalo įmonės direktorius Viktoras Voroncovas, jiems, kaip verslo įmonei, svarbu ne tik atkreipti dėmesį į vokiečių kalbą, bet ir parodyti vokiškos įmonės darbo kultūrą.
nuotrauka
2017-10-12 11:49
Šiandien (spalio 12 d.) oficialiai atidaryta naujai sutvarkyta Piliakalnio gatvė, vedanti prie vienos gražiausių Alytaus kraštovaizdžio vietų. Pirmieji tvarkymo darbai Piliakalnio gatvėje prasidėjo prieš daugiau kaip pusantrų metų, tačiau projekto metu buvo imtasi papildomų priemonių gatvės šlaitams...
nuotrauka
2017-10-10 10:43
Vilniaus miesto savivaldybės administracijai išdavus leidimą, artimiausiu metu rangovai planuoja pradėti Vilniaus kogeneracinės jėgainės statybvietės paruošimo darbus.
nuotrauka
2017-10-09 09:06
„Panevėžio statybos trestui“ (PST) šiemet – 60, tačiau bendrovės generalinis direktorius Dalius Gesevičius sako, kad tai kur kas svarbiau pačiai bendrovei, o ne klientams, užsakovams. „Klientai labiausiai vertina įmonės kompetencijas, modernumą, verslo išmanymą“, – sako D. Gesevičius.
nuotrauka
2017-10-09 08:37
Kauno LEZ, šalia Sergeičikų kaimo, penktadienį įkasta simbolinė kapsulė ir prasidėjo elektronikos komponentus automobiliams gaminančios Vokietijos kompanijos „Hella“ gamyklos statyba. 8,9 hektarų sklype įmonė ketina statyti vieno modulio 7 tūkst. kvadratinių metrų ploto gamybines patalpas, kurios at...
nuotrauka
2017-10-06 11:18
Vilniuje plečiamas katalikiškų mokyklų ir darželių tinklas. Vilniaus arkivyskupija Pašilaičiuose statys katalikišką progimnaziją ir ikimokyklinio ugdymo įstaigą, tariamasi dėl poreikius atitinkančios ugdymo įstaigos Pilaitės mikrorajone.
nuotrauka
2017-10-06 10:10
„IKEA Industry“ priėmė sprendimą investuoti į baldų gamybą Kazlų Rūdoje. Investicijos į pažangias technologijas suteiks galimybę padvigubinti gamybos pajėgumus. Statybas planuojama pradėti dar šių metų rudenį.
nuotrauka
2017-10-06 09:18
Naujais mokslo metais Kauno statybos ir paslaugų mokymo centras pradeda įgyvendinti Erasmus + programos mobilumo projektą „Darbo rinkai būtinų įgūdžių ugdymas“ 2017-1-LT01-KA116 034846. Projekto mobilumas bus organizuojamas keturiomis kryptimis arba sektoriais: statyba, socialinė slauga, mokinių su ...
nuotrauka
2017-10-05 09:52
Šiemet izoliacinių sprendimų kompanija „Paroc“ mini 80 metų jubiliejų. Tai labai svarbi data, svarbus riboženklis visai kompanijai, kuri šiandien yra energiškai efektyvių ir nedegių statybinės, techninės bei akustinės izoliacijos sprendimų sektoriaus lyderė regione.
nuotrauka
2017-10-05 07:13
Klaipėdoje atnaujinti dviejų švietimo įstaigų sporto aikštynai – Prano Mašioto bei „Pajūrio“ progimnazijų stadionai.
nuotrauka
2017-10-03 08:53
Ilgametis UAB Laboratorinių bandymų centro vadovas Gediminas Kunčinas sako, kad šie metai įmonei yra pakankamai sudėtingi: „Šiemet bendrovei su savo partneriais pavyko laimėti daug viešųjų pirkimo konkursų. Dėl to esame patenkinti, tačiau darbų apimtys žymiai padidėjo, teko apmokyti ir priimti net 1...
nuotrauka
2017-10-02 13:37
Vis daugiau jaunų kauniečių šeimų kuriasi sparčiai besivystančiame Aleksoto mikrorajone. Vien per 9 šių metų mėnesius čia savo gyvenamąją vietą deklaravo 2113 naujų gyventojų. Dalis čia įsikuriančių jaunų šeimų susiduria su problema – savo atžalas kauniečiai priversti vežti į kituose miesto rajonuos...
nuotrauka
2017-10-02 11:29
Inžinerinių tinklų projektavimo, statybos ir renovacijos įmonės „Detas“ įkūrėjas Egidijus Račkauskas teigia, kad darbų inžinerinių tinklų tiesimo specialistams netrūksta ištisus metus, o nauji iššūkiai ir nuolat į rinką plūstančios naujovės skatina nuolat tobulėti.
nuotrauka
2017-09-29 16:36
Lietuvoje vis dar pasitaiko atvejų, kai rangovai statybose naudoja prastesnės kokybės medžiagas, o užsakovams deklaruoja, jog buvo panaudotos kitos. Ši tendencija ypač pastebima izoliacinių medžiagų srityje, kur kokybiško produkto pasirinkimas turi įtakos ne tik pastato ilgaamžiškumui, bet ir energi...

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos

nuotrauka

Biožidiniai Ruby Fires – maksimalus komfortas ir saugumas bei minimalios kuro sąnaudos

UAB DASFA ir Ko yra oficialus biožidinių gamintojo „Ruby Fires“ (Olandija) atstovas Lietuvoje.
nuotrauka

A klasė – aukštos kokybės MAGE sistema šiltam ir sandariam namui

Nuo 2017 metų sausio 1 d. galioja naujas statybos techninis reglamentas, pagal kurį naujai projektuojami ir statomi namai privalo atitikti A energinę klasę. A energinės klasės reikalavimai –...
nuotrauka

Dažai „Argentum 20“ – ypač aukštų higienos normų reikalaujančioms patalpoms

Ar kada susimąstėte, kiek mikrobų gali kauptis ant medicinos įstaigų sienų ir lubų? Ligoninių darbo specifika reikalauja specialių antimikrobiniu poveikiu pasižyminčių dažų bei apgalvotų spa...