Pritarta teisingesniam savivaldybių vietinės reikšmės kelių finansavimui
2021-01-27 16:00
Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšos, skirtos vietinės reikšmės kelių infrastruktūrai gerinti, šiemet bus paskirstytos teisingiau, t. y. neišskirti kai kurių šalies savivaldybių. Susisiekimo ministerijos iniciatyva Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms numatoma KPPP programos lėšas skirti panašiomis sąlygomis ir proporcijomis kaip ir kitoms šalies savivaldybėms.

Vilniaus m. sav./Sauliaus Žiūros nuotr.
Vyriausybė, kaip rašoma išplatintame pranešime, pritarė ministerijos siūlymui koreguoti teisės aktus, numatančius papildomas lėšas prioriteto tvarka skirti „žiedinėms“ savivaldybėms.
Šį sprendimą inicijavusio susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio teigimu, taip siekiama išlaikyti paritetą tarp šalies savivaldybių ir neišskirti vienos konkrečios savivaldybės ar jų grupės iš kitų. Peržiūrėjus finansavimo proporcijas Vilniaus rajono ir Trakų rajono savivaldybėms, bus siekiama užtikrinti teisingesnes finansavimo sąlygas visoms šalies savivaldybėms.
Šie kelių finansavimo kriterijų pakeitimai yra tik pirmasis etapas. Kitiems metams KPPP lėšų skyrimo tvarką numatyta peržiūrėti iš esmės.
„Susipažinę su šiuo metu galiojančia KPPP sąmatos projektu, pastebėjome, kad numatant savivaldybėms paskirstomų lėšų proporcijas dvi savivaldybės – Vilniaus rajono ir Trakų rajono – yra net du kartus išskiriamos kitų savivaldybių atžvilgiu. Siekiant išlaikyti paritetą tarp savivaldybių ir neišskirti vienos konkrečios savivaldybės ar jų grupės iš kitų, siūloma suvienodinti lėšų skirstymą, iš dalies atsisakyti prioriteto minėtoms savivaldybėms ir šias lėšas paskirstyti kitoms“, – savo siūlymą grindžia ministras M. Skuodis, cituojamas pranešime.
Ministras pažymi, kad pagal iki šiol galiojantį KPPP finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašą Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms suteikiamas prioritetas vadovaujantis dviem papildomais kriterijais: ir kaip Sostinės regiono savivaldybėms, ir kaip vadinamosioms „žiedinėms“ savivaldybėms. Vyriausybės sprendimu Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms bus suteikta prioritetas tik kaip Sostinės regiono.
Pavyzdžiui, 2020 m. Vilniaus, Trakų, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių ir Alytaus rajonų savivaldybėms pagal „žiedinių“ savivaldybių kriterijų iš viso buvo skirta 2,711 mln. eurų, iš jų trečdalis šių lėšų teko Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms (atitinkamai 668,7 tūkst. ir 223,2 tūkst. eurų).
Šiemet „žiedinėms“ savivaldybėms iš viso numatyta 2,32 mln. eurų KPPP lėšų. Pagal iki šiol galiojusią KPPP lėšų naudojimo tvarką Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms iš šios sumos papildomai būtų tekę 772,6 tūkst. eurų (atitinkamai 577,1 tūkst. ir 195,5 tūkst. eurų). Dabar šios lėšos galės būti paskirstytos likusioms penkioms šio sąrašo savivaldybėms.
Iš viso šiemet pagal KPPP savivaldybių valdomiems vietinės reikšmės keliams bus paskirstyta ne mažiau kaip 111 mln. eurų ir tiek, kiek vėliau bus numatyta papildomai skirti iš KPPP rezervo bei atskirai vietiniams žvyrkeliams asfaltuoti.
Iš viso KPPP šiemet numatoma skirti 531,6 mln. eurų, iš jų 145 mln. eurų – rezervui tiksliniams projektams. Taip pat 251,2 mln. eurų – valstybinės reikšmės keliams bei 19,3 mln. eurų numatoma KPPP rezervui.
Šį sprendimą inicijavusio susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio teigimu, taip siekiama išlaikyti paritetą tarp šalies savivaldybių ir neišskirti vienos konkrečios savivaldybės ar jų grupės iš kitų. Peržiūrėjus finansavimo proporcijas Vilniaus rajono ir Trakų rajono savivaldybėms, bus siekiama užtikrinti teisingesnes finansavimo sąlygas visoms šalies savivaldybėms.
Šie kelių finansavimo kriterijų pakeitimai yra tik pirmasis etapas. Kitiems metams KPPP lėšų skyrimo tvarką numatyta peržiūrėti iš esmės.
„Susipažinę su šiuo metu galiojančia KPPP sąmatos projektu, pastebėjome, kad numatant savivaldybėms paskirstomų lėšų proporcijas dvi savivaldybės – Vilniaus rajono ir Trakų rajono – yra net du kartus išskiriamos kitų savivaldybių atžvilgiu. Siekiant išlaikyti paritetą tarp savivaldybių ir neišskirti vienos konkrečios savivaldybės ar jų grupės iš kitų, siūloma suvienodinti lėšų skirstymą, iš dalies atsisakyti prioriteto minėtoms savivaldybėms ir šias lėšas paskirstyti kitoms“, – savo siūlymą grindžia ministras M. Skuodis, cituojamas pranešime.
Ministras pažymi, kad pagal iki šiol galiojantį KPPP finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašą Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms suteikiamas prioritetas vadovaujantis dviem papildomais kriterijais: ir kaip Sostinės regiono savivaldybėms, ir kaip vadinamosioms „žiedinėms“ savivaldybėms. Vyriausybės sprendimu Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms bus suteikta prioritetas tik kaip Sostinės regiono.
Pavyzdžiui, 2020 m. Vilniaus, Trakų, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių ir Alytaus rajonų savivaldybėms pagal „žiedinių“ savivaldybių kriterijų iš viso buvo skirta 2,711 mln. eurų, iš jų trečdalis šių lėšų teko Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms (atitinkamai 668,7 tūkst. ir 223,2 tūkst. eurų).
Šiemet „žiedinėms“ savivaldybėms iš viso numatyta 2,32 mln. eurų KPPP lėšų. Pagal iki šiol galiojusią KPPP lėšų naudojimo tvarką Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms iš šios sumos papildomai būtų tekę 772,6 tūkst. eurų (atitinkamai 577,1 tūkst. ir 195,5 tūkst. eurų). Dabar šios lėšos galės būti paskirstytos likusioms penkioms šio sąrašo savivaldybėms.
Iš viso šiemet pagal KPPP savivaldybių valdomiems vietinės reikšmės keliams bus paskirstyta ne mažiau kaip 111 mln. eurų ir tiek, kiek vėliau bus numatyta papildomai skirti iš KPPP rezervo bei atskirai vietiniams žvyrkeliams asfaltuoti.
Iš viso KPPP šiemet numatoma skirti 531,6 mln. eurų, iš jų 145 mln. eurų – rezervui tiksliniams projektams. Taip pat 251,2 mln. eurų – valstybinės reikšmės keliams bei 19,3 mln. eurų numatoma KPPP rezervui.
Žymės Kelių priežiūros darbai
Infrastruktūra
2021-02-24 13:22
Lietuvos geležinkelio infrastruktūrą valdanti AB „LTG Infra“, įgyvendindama programą „Triukšmą mažinančių priemonių įrengimas geležinkeliuose“, šiemet net septynių miestų triukšmingiausiose vietose, pastatys naujas triukšmą slopinančias sieneles.
2021-02-23 07:08
Išanalizavę Lietuvos ir kitų šalių padangų atliekų tvarkymo patirtį, ekspertai rekomenduoja šias atliekas panaudoti tiesiant kelius, šaligatvius, dviračių takus, o valstybei šiame sektoriuje formuoti paklausą. Jų rekomendacijos pateiktos pirmadienį visuomenei pristatant Aplinkos ministerijos užsakym...
2021-02-18 08:03
Šiemet Lietuvos kelių tinklui plėtoti ir saugaus eismo priemonėms diegti numatoma skirti 531,6 mln. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų. Tokią Susisiekimo ministerijos parengtą šios programos finansavimo sąmatą šiandien patvirtino Vyriausybė.
2021-02-12 10:04
Kaip įveikti vėlavimą įgyvendinant visus Miesto nuotekų valymo direktyvos reikalavimus ir iki 2023 m. ištaisyti šį pažeidimą, aplinkos viceministras Darius Kvedaravičius aptarė su savivaldybių ir jų kontroliuojamų įmonių, teikiančių nuotekų tvarkymo paslaugas, atstovais.
2021-02-11 09:28
Esant stipriam snygiui, vis dažniau visuomenėje pasigirsta, kad keliai valomi prastai, labai retai. Tačiau ar žinojote, kad sniego valymo, barstymo eiga ir sparta priklauso nuo kelio ar gatvės reikšmės? Kuo kelias aukštesnės kategorijos, tuo priežiūros darbai vykdomi greičiau, reikalavimai atliekami...
2021-02-04 15:44
Valstybinės reikšmės keliuose nuovažas gali įrengti savivaldybės, gyventojai, juridiniai asmenys savo lėšomis, tačiau tam turi turėti kelio valdytojo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) leidimą (sutikimą). Nuovažas taip pat gali rengti ir kelio valdytojas.
2021-02-04 08:35
Vilniaus „Grinda“ vasario 10 d. pradės valymo įrenginių montavimo darbus Upės g. žaliojoje zonoje tarp „Forum Palace" ir Edukologijos universiteto tilto.
2021-02-02 15:49
Susisiekimo ministerija ieškos būdų, kaip padidinti savivaldybėms skiriamą dalį kelių priežiūrai ir remontui Kelių priežiūros ir plėtros programoje. Vienas iš būdų – visoms savivaldybėms nukreipti vietinės reikšmės žvyrkeliams numatytas lėšas ir peržiūrėti lėšų skyrimo kriterijus. Šiuos klausimus mi...
2021-01-29 11:02
Už projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga bendrovė „LTG Infra“ paskelbė konkursą ilgiausio Baltijos šalyse geležinkelio tilto per Nerį statybų priežiūros darbams. Jo metu bus išrinkta bendrovė, kuri atliks statybų techninę priežiūrą ir teiks Inžinieriaus paslaugas.
2021-01-04 11:21
Pandemija šiais metais koregavo nekilnojamojo turto (NT) pirkėjų įpročius: pradėjo populiarėti miesto pakraštyje esantys sklypai, namai ar sodo nameliai. Renkantis tokio tipo būstą ekspertai pataria atsižvelgti į vandentiekio ir nuotekų tinklus.
2020-12-29 15:11
Nauji pėsčiųjų ir dviratininkų takai prie valstybinės reikšmės kelių gyvenvietėse bus rengiami pagal sudarytą prioritetinę eilę.
2020-12-29 10:17
Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT), prisidėdama prie sėkmingo ypatingos valstybinės svarbos magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai rekonstrukcijos projekto įgyvendinimo, pradėjo žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras.
2020-12-29 08:14
Šiemet AB „Panevėžio energija“ baigia įgyvendinti 12 investicinių projektų. Daugiau nei 26 km centralizuotų šilumos tiekimo tinklų rekonstruota Panevėžio, Rokiškio, Kėdainių, Pasvalio, Kupiškio, Zarasų rajonuose ir miestuose, pastatytos naujos 1,3 km ilgio šilumos trasos, rekonstruotos trys katilinė...
2020-12-28 10:48
Už projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga bendrovė „LTG Infra“ pradėjo II konkurso etapą, kurio metu bus atrinktas geležinkelio tilto per Nerį prie Jonavos rangovas. Tai bus ilgiausias, daugiau kaip 1,5 km ilgio, geležinkelio tiltų Baltijos valstybėse.
2020-12-22 11:00
Užbaigus visas procedūras „LTG Infra“ tapo teisėta visuomenės poreikiams paimtos žemės būsimajame „Rail Baltica“ geležinkelio ruože nuo Kauno iki Lietuvos-Latvijos sienos valdytoja. Registrų centre įregistravus 60 valstybinės žemės perdavimo patikėjimo teise sutarčių, „LTG Infra“ įgijo teisę vykdyti...
2020-12-11 10:26
Kėdainių mieste tik 7 procentai visų kelionių vyksta dviračiu. Tokia situacija Kėdainių mieste susiklostė dėl nepakankamai gerai įrengto ir išplėtoto dviračių takų tinklo. Todėl buvo parengta ir dabar pristatoma numatomų dviračių takų infrastruktūros tobulinimo schema.
2020-12-01 15:10
Vilniaus „Grinda“ sklype tarp Upės, Geležinio Vilko gatvių ir Konstitucijos prospekto Vilniuje pradeda lietaus nuotekų valyklos įrengimo darbus.
2020-11-27 09:51
Darnios miestų plėtros ir statybų bendrovė „YIT Lietuva“ kitų metų pavasarį imsis magistralinio kelio Šiauliai-Palanga rekonstrukcijos – bus atnaujintas beveik 2 km ruožas ties Vydmantų gyvenviete. Į pagrindinį šalies pajūrio kurortą vedantis kelias šiuo metu vertinamas kaip prastos būklės, todėl at...
2020-11-25 11:27
„Grigeo Klaipėda“ lapkričio 23 d. pradėjo įrenginėti naujus nuotekų tinklus, kurie leistų vykdyti pirminį nuotekų valymą Dumpiuose. Šis projektas padės spręsti ne tik pastaruoju metu mieste suaktyvėjusią nemalonių kvapų problemą, bet ir leis stabilizuoti šiuo metu „Grigeo Klaipėdos“ nuotekų valymu b...
2020-11-17 08:50
Numatoma plėsti ir modernizuoti į Klaipėdos valstybinį jūrų uostą vedančią susisiekimo infrastruktūrą. Susisiekimo ministerija kviečia susipažinti su vieša ekspozicija, kurioje pristatomas parengtas Klaipėdos uosto susisiekimo infrastruktūros plėtros teritorijoje tarp Kalnupės, Minijos, Senosios Smi...