Pritarta teisingesniam savivaldybių vietinės reikšmės kelių finansavimui
2021-01-27 16:00
Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšos, skirtos vietinės reikšmės kelių infrastruktūrai gerinti, šiemet bus paskirstytos teisingiau, t. y. neišskirti kai kurių šalies savivaldybių. Susisiekimo ministerijos iniciatyva Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms numatoma KPPP programos lėšas skirti panašiomis sąlygomis ir proporcijomis kaip ir kitoms šalies savivaldybėms.
Vilniaus m. sav./Sauliaus Žiūros nuotr.
Vyriausybė, kaip rašoma išplatintame pranešime, pritarė ministerijos siūlymui koreguoti teisės aktus, numatančius papildomas lėšas prioriteto tvarka skirti „žiedinėms“ savivaldybėms.
Šį sprendimą inicijavusio susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio teigimu, taip siekiama išlaikyti paritetą tarp šalies savivaldybių ir neišskirti vienos konkrečios savivaldybės ar jų grupės iš kitų. Peržiūrėjus finansavimo proporcijas Vilniaus rajono ir Trakų rajono savivaldybėms, bus siekiama užtikrinti teisingesnes finansavimo sąlygas visoms šalies savivaldybėms.
Šie kelių finansavimo kriterijų pakeitimai yra tik pirmasis etapas. Kitiems metams KPPP lėšų skyrimo tvarką numatyta peržiūrėti iš esmės.
„Susipažinę su šiuo metu galiojančia KPPP sąmatos projektu, pastebėjome, kad numatant savivaldybėms paskirstomų lėšų proporcijas dvi savivaldybės – Vilniaus rajono ir Trakų rajono – yra net du kartus išskiriamos kitų savivaldybių atžvilgiu. Siekiant išlaikyti paritetą tarp savivaldybių ir neišskirti vienos konkrečios savivaldybės ar jų grupės iš kitų, siūloma suvienodinti lėšų skirstymą, iš dalies atsisakyti prioriteto minėtoms savivaldybėms ir šias lėšas paskirstyti kitoms“, – savo siūlymą grindžia ministras M. Skuodis, cituojamas pranešime.
Ministras pažymi, kad pagal iki šiol galiojantį KPPP finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašą Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms suteikiamas prioritetas vadovaujantis dviem papildomais kriterijais: ir kaip Sostinės regiono savivaldybėms, ir kaip vadinamosioms „žiedinėms“ savivaldybėms. Vyriausybės sprendimu Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms bus suteikta prioritetas tik kaip Sostinės regiono.
Pavyzdžiui, 2020 m. Vilniaus, Trakų, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių ir Alytaus rajonų savivaldybėms pagal „žiedinių“ savivaldybių kriterijų iš viso buvo skirta 2,711 mln. eurų, iš jų trečdalis šių lėšų teko Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms (atitinkamai 668,7 tūkst. ir 223,2 tūkst. eurų).
Šiemet „žiedinėms“ savivaldybėms iš viso numatyta 2,32 mln. eurų KPPP lėšų. Pagal iki šiol galiojusią KPPP lėšų naudojimo tvarką Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms iš šios sumos papildomai būtų tekę 772,6 tūkst. eurų (atitinkamai 577,1 tūkst. ir 195,5 tūkst. eurų). Dabar šios lėšos galės būti paskirstytos likusioms penkioms šio sąrašo savivaldybėms.
Iš viso šiemet pagal KPPP savivaldybių valdomiems vietinės reikšmės keliams bus paskirstyta ne mažiau kaip 111 mln. eurų ir tiek, kiek vėliau bus numatyta papildomai skirti iš KPPP rezervo bei atskirai vietiniams žvyrkeliams asfaltuoti.
Iš viso KPPP šiemet numatoma skirti 531,6 mln. eurų, iš jų 145 mln. eurų – rezervui tiksliniams projektams. Taip pat 251,2 mln. eurų – valstybinės reikšmės keliams bei 19,3 mln. eurų numatoma KPPP rezervui.
Šį sprendimą inicijavusio susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio teigimu, taip siekiama išlaikyti paritetą tarp šalies savivaldybių ir neišskirti vienos konkrečios savivaldybės ar jų grupės iš kitų. Peržiūrėjus finansavimo proporcijas Vilniaus rajono ir Trakų rajono savivaldybėms, bus siekiama užtikrinti teisingesnes finansavimo sąlygas visoms šalies savivaldybėms.
Šie kelių finansavimo kriterijų pakeitimai yra tik pirmasis etapas. Kitiems metams KPPP lėšų skyrimo tvarką numatyta peržiūrėti iš esmės.
„Susipažinę su šiuo metu galiojančia KPPP sąmatos projektu, pastebėjome, kad numatant savivaldybėms paskirstomų lėšų proporcijas dvi savivaldybės – Vilniaus rajono ir Trakų rajono – yra net du kartus išskiriamos kitų savivaldybių atžvilgiu. Siekiant išlaikyti paritetą tarp savivaldybių ir neišskirti vienos konkrečios savivaldybės ar jų grupės iš kitų, siūloma suvienodinti lėšų skirstymą, iš dalies atsisakyti prioriteto minėtoms savivaldybėms ir šias lėšas paskirstyti kitoms“, – savo siūlymą grindžia ministras M. Skuodis, cituojamas pranešime.
Ministras pažymi, kad pagal iki šiol galiojantį KPPP finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašą Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms suteikiamas prioritetas vadovaujantis dviem papildomais kriterijais: ir kaip Sostinės regiono savivaldybėms, ir kaip vadinamosioms „žiedinėms“ savivaldybėms. Vyriausybės sprendimu Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms bus suteikta prioritetas tik kaip Sostinės regiono.
Pavyzdžiui, 2020 m. Vilniaus, Trakų, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių ir Alytaus rajonų savivaldybėms pagal „žiedinių“ savivaldybių kriterijų iš viso buvo skirta 2,711 mln. eurų, iš jų trečdalis šių lėšų teko Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms (atitinkamai 668,7 tūkst. ir 223,2 tūkst. eurų).
Šiemet „žiedinėms“ savivaldybėms iš viso numatyta 2,32 mln. eurų KPPP lėšų. Pagal iki šiol galiojusią KPPP lėšų naudojimo tvarką Vilniaus ir Trakų rajonų savivaldybėms iš šios sumos papildomai būtų tekę 772,6 tūkst. eurų (atitinkamai 577,1 tūkst. ir 195,5 tūkst. eurų). Dabar šios lėšos galės būti paskirstytos likusioms penkioms šio sąrašo savivaldybėms.
Iš viso šiemet pagal KPPP savivaldybių valdomiems vietinės reikšmės keliams bus paskirstyta ne mažiau kaip 111 mln. eurų ir tiek, kiek vėliau bus numatyta papildomai skirti iš KPPP rezervo bei atskirai vietiniams žvyrkeliams asfaltuoti.
Iš viso KPPP šiemet numatoma skirti 531,6 mln. eurų, iš jų 145 mln. eurų – rezervui tiksliniams projektams. Taip pat 251,2 mln. eurų – valstybinės reikšmės keliams bei 19,3 mln. eurų numatoma KPPP rezervui.
Infrastruktūra
2024-04-16 18:27
Žemės gelmėse slypi neišnaudotas potencialas, kurį galima paversti energijos šaltiniu. Bendradarbiaujant su tarptautinėmis įmonėmis, KTU „M-Lab“ įsikūręs „Geoenergy Lab“ paramos būdu gavo beveik 3 mln. eurų vertės programinę įrangą, leidžiančią efektyviai modeliuoti žemės gelmių reiškinius. Tai svar...
2024-04-12 13:47
Tarptautinė žaliosios energetikos bendrovė „Ignitis renewables" veikla rodo ryžtą tausoti aplinką. Prisijungusi prie ekspedicijos „Išsaugokime Baltiją", įmonė savo aplinkosauginių iniciatyvų sąrašą papildė dar viena svarbia priemone. Pasak įmonės atstovų, šis žingsnis taps dar vienu būdu užtikrinti,...
2024-04-12 10:00
Klaipėdoje atnaujinta dar viena viešoji infrastruktūra – baigti šaligatvio nuo Sausio 15-osios g. iki Tiltų g. remonto darbai. Suremontuoto šaligatvio ruožas yra reprezentacinėje miesto vietoje, kultūros paveldo teritorijoje, prie vienos pagrindinių uostamiesčio gatvių – Taikos prospekto rytinėje pu...
2024-04-10 12:56
Kovo pradžioje „Via Lietuva“ inicijuoti blogiausios šalyje kokybės magistralinio kelio A14 Vilnius-Utena rekonstrukcijos darbai įgauna pagreitį. Per mėnesį netoli 30 km siekiančioje atnaujinamo kelio atkarpoje jau atlikta 70 proc. visų paruošiamųjų darbų, išardyta 10 km ilgio betoninio kelio atkarpa...
2024-04-08 10:44
Nepastovių orų lydima pavasario pradžia vis dar sunkina kelių su žvyro danga būklę. Nepaisant to, AB „Kelių priežiūra“ mechanizmai vien per šių metų kovo mėnesį jau sugreideriavo daugiau kaip 7 tūkst. kilometrų žvyrkelių. Kai kuriuose ypač sudėtinguose ruožuose darbai buvo kartojami kelis kartus. Be...
2024-04-05 09:39
Turto bankas atidarė saulės parkus, kurie elektra aprūpina įmonės valdomus visuomeninės paskirties pastatus. Skaičiuojama, kad 2,21 MW suminės galios saulės parkai per 25 metų eksploatacijos laikotarpį CO2 emisiją sumažins kone 7 tūkst. tonų ir padengs didžiąją dalį elektros energijos poreikio pasta...
2024-04-04 17:04
Pavasarį uostamiestyje skelbia intensyvėjantys miesto gatvių ir šaligatvių dangų atnaujinimo darbai. Kai kurios dangos nebuvo remontuotos jau kelis dešimtmečius – nuo tada, kai buvo paklotos. Atnaujintos dangos ne tik saugesnės pėstiesiems bei kitiems eismo dalyviams, bet ir atrodo estetiškiau.
2024-04-03 13:11
Panevėžyje iki rudens planuojama pabaigti su europine magistrale „Via Baltica“ besijungiančios Smėlynės gatvės kapitalinio remonto darbus. Šiems darbams, kaip valstybei svarbiam vietinės reikšmės kelių projektui, 2024 m. skirta 722 tūkst. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų.
2024-04-03 09:39
Atlikus kasmetę A. Goštauto g. estakados virš Geležinio Vilko g. apžiūrą, specialistai nustatė, jog reikia atlikti tilto sujungimo siūlių ir lietaus nuvedimo tinklo remontą. Kol kas remonto apimtys ir trukmė nėra žinomi, tam būtina atlikti detalesnį konstrukcijų vertinimą.
2024-03-29 15:29
Kauno oro uostui ilgalaikiame Lietuvos oro uostų tinklo plėtros plane (angl. master plan) iki 2052 m. numatytas svarbus vaidmuo. Oro uosto plėtra ir diegiamos inovacijos leis žengti svarbius žingsnius plėtojant konkurencingą Lietuvos oro uostų modelį ir gerinant efektyvumą. Kauno oro uosto plėtra tu...
2024-03-29 10:05
„Ignitis", valdanti didžiausią greito elektromobilių įkrovimo tinklą Lietuvoje „Ignitis ON", neapleidžia lyderio pozicijų elektromobilių įkrovimo tinklo plėtros srityje – sudarė sutartį su „Baltic Shopping Centers", valdančia Kaune įsikūrusį prekybos ir laisvalaikio centrą „Mega", dėl iš viso 20 ele...
2024-03-28 14:43
Šiauliuose po žiemos sezono startavo darbai tranzitinėse miesto gatvėse – kapitalinio remonto darbai prasidėjo intensyvioje Pramonės gatvėje, toliau rekonstruojama ir modernizuojama Aukštabalio gatvė. Abu šie valstybei svarbūs vietinės reikšmės kelių projektai iš dalies finansuojami Kelių priežiūro...
2024-03-27 17:02
Penkios Armėnijoje įsikūrusios įstaigos, įskaitant vaikų darželius, kultūrinį centrą ir nacionalinį politechnikos universitetą, netrukus naudosis lietuvių įrengtos saulės jėgainės elektros energija. Elektrinę įrengs Lietuvos saulės energetikos bendrovė „Solet".
2024-03-27 16:57
Nepatvirtinta Seimo nario abejonė, kad leistinos generuoti galios rezervavimo ribojimai hibridinėms elektrinėms, kurias sudaro saulės ir vėjo elektrinės, yra neteisėti.
2024-03-27 13:32
2024 m. Vilniaus miesto savivaldybės planuose – net 120 kilometrų ištisiniu būdu išasfaltuotų gatvių, apie 40 km sutvarkytų šaligatvių ir 12,5 km įrengtų dviračių takų. Šiemet sostinės susisiekimo infrastruktūros tvarkymui bus skiriama 74 mln. Eur.
2024-03-26 09:51
Lietuvoje žaliąją elektros energiją jau perka daugiau nei kas dešimtas Lietuvos gyventojas. Labiausiai tarp jų išsiskiria 26-25 m. gyventojai, bendrai jie sudaro daugiau nei trečdalį (35,5 proc.) perkančiųjų žalią elektros energiją.
2024-03-25 16:03
„Via Lietuva“ (anksčiau – Lietuvos automobilių kelių direkcija), Susisiekimo ministerijos siūlymu, parengė atnaujintus reikalavimus asfalto sluoksnių įrengimo darbams valstybinės reikšmės keliuose. Nurodoma, kad atnaujintas taisyklių projektas padidins naujų asfalto dangų tarnavimo laiką, sumažins k...
2024-03-25 15:47
Tarptautinė žaliosios energetikos bendrovė „Ignitis renewables" pasirašė 82 mln. eurų finansavimo sutartį su Europos investicijų banku (EIB) ir Šiaurės investicijų banku (NIB) dėl 94 megavatų (MW) Pomeranijos vėjo parko Lenkijoje.
2024-03-25 13:46
Aplinkos ministerijos Vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos teikimo komisija patvirtino reikalavimus projektams, kuriais siekiama besivystančiose šalyse švelninti klimato kaitą ir diegti atsinaujinančius energijos išteklius perduodant Lietuvos patirtį.
2024-03-22 12:53
Iki šiol viešojoje Lietuvos geležinkelių infrastruktūroje buvo naudojamos tokios garsą atspindinčios ir jį sugeriančios sienelės, kurios negeneruoja papildomos pridėtinės vertės, tik nuolatines sąnaudas. Tačiau tai pakeis šalyje vykdomas analogų neturintis pilotinis projektas – jo kūrėjai pasiūlė in...