2020 rugsėjo 19 d. šeštadienis, 2:32
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

VGTU mokslininkai sukūrė inovatyvią betono modulių dangą pėsčiųjų takams

2019-09-25 12:26
Jau galima aplankyti, išbandyti ir įvertinti Linkmenų gatvėje Vilniuje įrengtą eksperimentinį pėsčiųjų taką. Tai pirma vieta, kur praktiškai pritaikyta Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Kelių tyrimo instituto mokslininkų inovacija – betono moduliai.
nuotrauka
Naujieji betono moduliai itin palengvintų kelių įrengimą, nes montuoti dangą ir atlikti jos remontą būtų galima etapais nakties metu, nedidelėmis atkarpomis, neužtveriant ilgų kelio ruožų. VGTU nuotr.


Minimos įmonės
Vilniaus Gedimino technikos universitetas (Vilnius Tech),
„Šį pėsčiųjų taką sudaro 21 betono modulis su 7 skirtingais paviršiaus tekstūros bei spalvos variantais, kurie parinkti siekiant įvertinti pėstiesiems tinkamiausią tekstūrą sukibimo ir atsparumo slydimui atžvilgiu, o skirtingi spalvos pigmentai – nustatyti Lietuvos klimatinėms sąlygoms tinkamiausią variantą“, – pasakojo instituto direktorius prof. dr. Audrius Vaitkus.

VGTU mokslininkų sukurti betono moduliai gerokai pranoksta įprastinę dangą. „Vienas iš šių modulių išskirtinumų iš kitų gaminių yra jų dydis (1 x 1,5 m) bei itin mažas modulio storis – vos 5 cm. Tokį storį pasiekti padėjo sukurta betono mišinio sudėtis bei polipropileno makrofibrų panaudojimas. Ši medžiaga padidina gaminio atsparumą smūgiams ir riboja susidariusių plyšių plėtimąsi. Papildomai naudota mikrofibra leido pasiekti gaminio stabilumą betonui stingstant“, – pranešime cituojamas VGTU Kelių tyrimo instituto atstovas.

Anot jo, kitas svarbus betono modulių dangų aspektas yra šio tipo dangų ilgaamžiškumas bei galimybė taikyti dangos konstrukcijos sprendinius su iki 30 proc. plonesne betono danga, kartu užtikrinant tą patį ilgaamžiškumą kaip ir standartinės betono dangos.

Inovatyvi takų danga. VGTU nuotr.

Betono moduliai prie VGTU Kelių tyrimo instituto sumontuoti pašalinus senas šaligatvio plyteles. Pasak A. Vaitkaus, įrengtas eksperimentinis pėsčiųjų takas yra skirtas išbandyti mokslininkų sukurtus betono modulius realioje aplinkoje: „Betono moduliai įrengti ten, kur ateityje juos būtų galima praktiškai naudoti. Taip pat siekiama identifikuoti modulių gamybos ir įrengimo privalumus bei problemas, kurios padėtų atliekant tolimesnius stebėjimus ir tyrimus, kurių metu bus galima išskirti rinkoje didžiausią komercinį potencialą turėsiančias modulių rūšis“.

VGTU atstovas akcentuoja – tai pirmasis žingsnis modulinių dangų taikyme Lietuvoje.

„Pristačius betono modulius takams toliau galėtume juos naudoti automobilių keliams ir gatvėms. Betono moduliai dėl greitesnio įrengimo ir remonto bus pranašesni lyginant su dabartinėmis įprastomis slenkačiais klojiniais klojamomis betono dangomis“, – akcentavo A. Vaitkus.

Naujieji betono moduliai itin palengvintų kelių įrengimą, nes montuoti dangą ir atlikti jos remontą būtų galima etapais nakties metu, nedidelėmis atkarpomis, neužtveriant ilgų kelio ruožų. Tokiu būdu ir dienos metu eismas nebūtų trikdomas ar ribojamas, o tai yra itin svarbu didelio eismo intensyvumo automobilių keliuose ir gatvėse, kurių ateityje tik daugės.

Šiuo metu VGTU Kelių tyrimo institutas Lietuvos Respublikos valstybiniam patentų biurui yra pateikęs patentinę paraišką „Cementbetonio moduliai pėsčiųjų ir dviračių takams“ dėl patento gavimo sukurtiems betono moduliams. Modulinių dangų idėją VGTU Kelių tyrimo institutas vysto įgyvendindamas nacionalinį projektą „Modulinės dangos“ (2018–2021 m.), finansuojamą iš Europos regioninės plėtros fondo lėšų (projekto Nr. 01.2.2-LMT-K-718-01-0044) pagal dotacijos sutartį su Lietuvos mokslo taryba, rašoma VGTU pranmešime.
Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.


Infrastruktūra

nuotrauka
2020-09-11 14:08
VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, kad baigtas remontuoti vienas iš trijų medinių tiltų, esančių valstybinės reikšmės keliuose – žymusis tiltas per ilgiausią Lietuvoje Asvejos ežerą (Dubingiuose, Molėtų r.).
nuotrauka
2020-09-11 12:57
Susisiekimo ministerija, „LTG Infra“ ir paslaugų teikėjas Ispanijos įmonė „Ardanuy Ingenieria S.A.“ pasirašė sutartį dėl projekto „Rail Baltica“ geležinkelių infrastruktūros Kauno geležinkelių mazge susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo plano rengimo. Sutarties vertė – 1,065 m...
nuotrauka
2020-09-08 08:44
Registrų centro sukurtą ir vystomą regionų geoinformacinės aplinkos žemėlapį REGIA papildė projektuotojams, matininkams ir investuotojams bei gyventojams aktuali informacija apie gamtinių dujų perdavimo sistemos operatoriaus „Amber Grid“ valdomą magistralinių dujotiekių tinklą.
nuotrauka
2020-09-07 14:06
Jau netrukus, rugsėjo viduryje, kaip pranešė Klaipėdos m. savivaldybė, prasidės realūs pagrindinio įvažiavimo į Klaipėdą, vadinamosios Baltijos prospekto estakados, rekonstrukcijos darbai.
nuotrauka
2020-09-04 07:43
GIPL projekte, kuris dujotiekiu sujungs Baltijos regioną ir Europą, suvirinta daugiau kaip 100 km plieninių vamzdžių, į tranšėją paklota 65 km vamzdyno. Darbai pasiekė Alytaus rajoną, o lapkritį dujotiekis bus klojamas už Alytaus, artėjant link Lietuvos-Lenkijos sienos. Sudėtingiausia projekto dalis...
nuotrauka
2020-09-03 16:36
Siekiant sudaryti palankesnes sąlygas verslui, į Šiaulių miesto pramoninę zoną numatoma nutiesti geležinkelio atšaką ir taip užtikrinti jungtį su šalies geležinkelių tinklu. Įgyvendinant Ateities ekonomikos DNR planą, Susisiekimo ministerijos siūlymu Vyriausybė pritarė šiam projektui ir jam finansuo...
nuotrauka
2020-09-01 15:58
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) byloje dėl magistralinio kelio A1 Vilnius- Kaunas- Klaipėda atnaujinimui ir visuomenės poreikiams paimto žemės sklypo, paliko galioti žemesnės instancijos teismo sprendimą ir jame nustatytą 64 600 Eur kompensacijos dydį jos savininkams.
nuotrauka
2020-08-28 06:49
Vilniaus miesto Tarybai pritarus valstybinės reikšmės magistralinio kelio A16 ruožo Vilnius–Trakai nuo sankryžos su Gunkliškių gatve iki sankryžos su Savanorių prospektu susisiekimo komunikacijos inžinerinės infrastruktūros vystymo specialiajam planui, pozityvių permainų gali tikėtis visi, keliaujan...
nuotrauka
2020-08-26 13:20
Jonavoje paskelbta geležinkelio tilto per Nerį rekonstrukcijos pradžia. Vieną svarbiausių geležinkelio tiltų Lietuvoje rekonstruos jungtinė čekų, lietuvių ir latvių bendrovių grupė. Šiuo projektu siekiama užtikrinti geriausią strateginio IX B koridoriaus ruožo pralaidumą ir padidinti juo važiuojanči...
nuotrauka
2020-08-24 13:57
Rekonstruota Raseinių miesto Vilniaus gatvė, sutampanti su valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 196 Ariogala–Raseiniai–Kryžkalnis ruožu nuo 36,484 iki 40,124 km. Darbai buvo vykdomi pagal Lietuvos automobilių kelių direkcijos (Kelių direkcija) ir Raseinių rajono savivaldybės partnerystės sutartį.
nuotrauka
2020-08-20 13:07
Projektą „Rail Baltica“ vykdančios bendrovės „RB Rail AS“ ir už sekcijos Kaunas-Ramygala detalųjį techninį projektavimą atsakingos Ispanijos kompanijos IDOM atstovai visuomenei pristatė rekomenduojamus projektinius pasiūlymus.
nuotrauka
2020-08-19 13:23
„LTG Infra“ pasirašė dvi sutartis su Jungtinės veiklos pagrindu veikiančiomis VŠĮ „Kultūros paveldo išsaugojimo pajėgos“, UAB „Statybų archeologija“ ir UAB „Kultūros vertybių paieška“ dėl papildomų detaliųjų archeologinių tyrimų būsimoje „Rail Baltica“ geležinkelio atkarpoje nuo Kauno iki Lietuvos-L...
nuotrauka
2020-08-18 12:33
Įgyvendinant Baltijos regioną ir Europą jungiančio dujotiekio GIPL projektą, žengtas dar vienas svarbus žingsnis – nutiesta pirmoji 750 metrų ilgio dujotiekio gija po plačiausia Lietuvos upe – Nemunu, Alytaus rajone.
nuotrauka
2020-08-14 13:26
Generalinės prokuratūros Viešojo intereso gynimo skyriaus prokurorai įpareigojo Susisiekimo ministeriją spręsti dėl priemonių nustatytiems teisės pažeidimams pašalinti taikymo, kai neteisėtai buvo skirtas finansavimas valstybinės reikšmės kelio Šklėriai-Aluona remontui.
nuotrauka
2020-08-14 11:56
Statybinė technika, praneša Kaunas, juda į Žemaičių gatvę, kur bus naujai perstatytas daugiau kaip 60 metų skaičiuojantis viadukas virš P. Kalpoko gatvės. Darbai prasideda jau šiomis dienomis. Avarinės būklės statinys bus demontuotas, o jį pakeis naujas ir saugus viadukas. Statybas tikimasi užbaigti...
nuotrauka
2020-08-11 14:30
Šalia Kauno laisvosios ekonominės zonos (LEZ) atidaromas į šią teritoriją vedantis magistralinio kelio A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis viadukas. Tai svarbi transporto jungtis, kuri pagerins susisiekimą su šiuo pramonės centru.
nuotrauka
2020-07-27 15:08
Klaipėdos rajone pradedami rajoninio kelio Dituva-Priekulė-Dreižiai ruožo nuo 3,5 km iki 5,8 km rekonstrukcijos darbai. Į populiarias turistines vietas – Ventės Ragą, Kintus, Svencelę – vedančio kelio ruožo rekonstrukciją atliks darnios miestų plėtros ir statybų bendrovė „YIT Lietuva“. Šių darbų ver...
nuotrauka
2020-07-27 14:47
Vilnius pradeda įgyvendinti ambicingą regioninės svarbos paviršinių nuotekų tinklų įrengimo bei valyklos ir kaupyklos statybos projektą. Sprendžiant Geležinio Vilko ir Šiaurinės gatvių sankryžos užtvindymo problemą, Šiaurinėje g., Ukmergės g., Ozo g., Miglos g., Paribio g., Lūšių g. ir Elnių g. supl...
nuotrauka
2020-07-24 15:45
Vilniaus „Grinda“ sostinės Upės gatvėje pradeda eksploatuoti modernią lietaus ir sniego tirpsmo vandens valyklą. Naujieji įrenginiai eliminuos taršos naftos produktais galimybę, sumažins į Nerį patenkančio skendinčiųjų medžiagų – smėlio ir molio – kiekius. Tai yra pirmoji centrinėje miesto dalyje įr...
nuotrauka
2020-07-23 13:57
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) suderino LITGRID AB investicinį projektą – bendrovė rekonstruos 330 kV elektros perdavimo liniją Šiauliai–Kaunas.

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra

nuotrauka

Patalpų valymas po statybų – ar įveiksime patys?

Nors užbaigus statyti ar renovuoti pastatą, rodos, rangovų bendrovė jau gali atsipalaiduoti, tačiau iki pastato pridavimo akimirkos turi būti atliktas dar vienas svarbus įsipareigojimas – pa...