2025 sausio 15 d. trečiadienis, 23:52
Reklama  |  facebook

2024-ųjų darbdavio įvaizdžio kampanijos: suaktyvėjo energetikos sektorius

2024-12-23 09:27
Įtempta darbo rinka, augantys kandidatų lūkesčiai ir nuolatinis darbo jėgos trūkumas verčia Lietuvos darbdavius ieškoti ilgalaikių sprendimų. Vienas svarbiausių – darbdavio įvaizdžio stiprinimas, kuris tampa esmine organizacijų strategijų dalimi. 2024-ieji pasižymėjo įvairia kampanijų gausa: kai kurios tapo sėkmės istorijomis, kitos – pamokomis, o dar dalis sukėlė kontroversijų.
nuotrauka
„ID Vilnius“ nuotr.


Minimos įmonės
Kauno tiltai, AB
Ignalinos atominė elektrinė, valstybės įmonė,
Oro navigacija (iki 2023 m. VĮ), AB

„DID Moons" partnerės Justina Darulytė, Asta Mikalajūnienė ir „TRELO" personalo ir komunikacijos vadovas Paulius Stravinskas aptaria pagrindines tendencijas ir pamokas 2025-iesiems.

Lyderiaujantys sektoriai

Jei iki šiol aršiausiai dėl darbuotojų kovodavo technologijų sektorius, šiemet įvyko lūžis. Ekspertai tikina, kad mažmeninės prekybos ir energetikos sritys pademonstravo ypač aktyvią darbdavio įvaizdžio plėtrą. Pasak A. Mikalajūnienės, tai galima paaiškinti dėl kelių priežasčių.

„Žinoma, kad darbuotojų kaita mažmeninės prekybos sektoriuje yra viena didžiausių (tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje siekianti apie 39-60 proc.), tad nestebina organizacijų lūkestis atsigręžti į ilgalaikius, tvaresnius sprendimus, kuriant savo įvaizdį ir taip siekiant auginti darbuotojų lojalumą. O energetikos sektorius tokį žingsnį šiemet drąsiau žengė dėl didėjančio darbuotojų, ypač inžinierių, trūkumo darbo rinkoje", – teigia pranešime cituojama A. Mikalajūnienė.

Pamokos profesinėje 
mokykloje.
Švietimo ministerijos
nuotr.

Tikrasis organizacijos balsas – darbuotojai

Tiek talentų paieškoms, tiek komunikacijos stiprinimui svarbiausiu įrankiu, anot ekspertų, tampa darbuotojų ambasadorystė. Pranešime cituojama J. Darulytė tikina, kad ši tendencija viena ryškiausių, mat vis daugiau verslų supranta, jog žmonėms įdomu tai, ką pasakoja tikri žmonės, o ne išgalvoti personažai.

„Darbuotojai į darbdavio įvaizdžių kampanijas įtraukiami skirtinguose etapuose – nuo idėjų kūrimo iki tapimo pagrindiniais organizacijos balsais. Šiemet tokią komunikaciją vykdė nemažai įmonių: „IKI", „LIDL", „Camelia vaistinė", „Venipak", „Kauno Tiltai", „Oro navigacija" ir kt.", – vardina J. Darulytė. Ji priduria, kad žiūrint į 2025-uosius globaliai, darbuotojų ambasadorystė taip pat bus tarp svarbiausių prioritetų. Ir nors Lietuvoje ji jau gerokai įsitvirtinusi, dėl ko kai kuriems verslams kyla baimė, kad tendencija slops, ekspertai sutinka, kad ambasadorystės programos niekur nedings. Tokios iniciatyvos ir toliau lieka autentiškos komunikacijos pagrindu.

Stereotipų laužymas ir bandymai šokiruoti

Tuo tarpu P. Stravinskas pastebi, kad nors dauguma kampanijų šiemet beveik niekuo neišsiskyrė, buvo keletas sudrebinusių internetą. Vienos bandė laužyti stereotipus, kitos – praplėsti darbuotojų ambasadorystę ir į komunikaciją įtraukti darbuotojų atžalas.

Ignalinos atominė elektrinė, VĮIgnalinos atominės elektrinės
kampanijos iliustracija
 
„Daug visuomenės dėmesio susilaukė ne visai standartinė „Ignalinos atominės elektrinės" kampanija, kurios pagrindiniais herojais tapo darbuotojų vaikai. Išsiskyrė ir nemažai apdovanojimų už kūrybinį sprendimą pelniusi „Kauno Tiltų" komunikacija, papildomo dėmesio sulaukusi dar ir dėl to, jog statybų sektorius apskritai gana retai pristato darbdavio įvaizdžio kampanijas", – įžvalgomis dalijasi pranešime cituojamas P. Stravinskas.

Visgi, kai kurios provokacijos nebuvo sėkmingos. Pavyzdžiui, vienos statybų įmonės reklama, kurioje naudoti necenzūriniai žodžiai, sulaukė Lietuvos marketingo asociacijos ir reklamos etikos institucijų kritikos bei buvo greitai pašalinta. „Tai pamoka, kad provokacijos turi turėti aiškią ribą", – komentuoja P. Stravinskas.

Komunikacija – kertinis tvarios kultūros pagrindas

Ryškėja ir kitos tendencijos – daugelis darbdavių, anot strategės A. Mikalajūnienės, akcentavo augimo ir karjeros galimybes, atsigręžė į esamus darbuotojus bei stengėsi pabrėžti unikalią kultūrą. Tačiau pastarąją perteikti nėra taip lengva. Ekspertai vieningai sutinka – svarbu užtikrinti sklandžią komunikaciją ir aiškiai susiderinti abiejų pusių – darbdavio ir darbuotojo – lūkesčius dar prieš įsidarbinant.

Ivan SamkovIvan Samkov nuotr.

„Kad būtų išvengta nesusipratimų, organizacijos turėtų kasmet analizuoti savo komunikaciją ir vertinti, kaip jas mato konkurentai bei potencialūs darbuotojai. Pavyzdžiui, pasidaryti profesionalų, išorės ekspertų atliekamą darbdavio įvaizdžio auditą", – teigia A. Mikalajūnienė. Anot jos, tik brandžios, iš tiesų vertybėmis paremtos įmonės geba nuosekliai perteikti savo kultūrą. „Vertybės nėra vien skambios frazės, užrašytos ant lentos.Tai pagrindiniai principai, kuriais vadovaujasi darbuotojai kasdien veikdami, priimdami sprendimus", – priduria ji.

Pamokos ir ko tikėtis 2025-aisiais

2024-ieji parodė, kad darbuotojai yra svarbiausias organizacijos balsas, tad unikali ir autentiška komunikacija, pasak P. Stravinsko, taps nepamainoma ir kitąmet: „Dabar gyvename laikais, kai visi supanašėja, todėl unikalios darbdavio vertės išgryninimas turės tapti pagrindiniu darbu prieš pradedant bet kokią darbdavio įvaizdžio kampaniją", – tikina ekspertas. Jis pridūria, kad darbo rinkai ir toliau susiduriant su darbuotojų trūkumu, dėmesys turės būti skiriamas platesniam kandidatų ratui: integracijai ir lygioms galimybėmis nepriklausomai nuo amžiaus, lyties, rasės ir kitų aspektų, taip stiprinant sąžiningumo ir įvairovės vertybes.
Statybunaujienos.lt



Objektai. Technologijos. Verslas

nuotrauka
2025-01-15 14:21
Visuomenės nuostatos apie žmones su negalia Lietuvoje po truputį keičiasi. Vis tik išlieka akivaizdūs skirtumai tarp požiūrio į gyvenimą šalia jų ir bendrą darbą drauge, atskleidžia apklausa. Neigiamas nusiteikimas ypač ryškus žmonių su intelekto ar psichosocialine negalia atžvilgiu – vos kiek daugi...
nuotrauka
2025-01-15 09:55
„Ober-Haus“ Lietuvos butų kainų indekso (OHBI), fiksuojančio butų kainų pokyčius penkiuose didžiausiuose Lietuvos miestuose (Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje), 2024 metų gruodžio mėnesio reikšmė paaugo 0,5%. Bendras butų kainų lygis Lietuvos didmiesčiuose per pastaruosius 12 mėn...
nuotrauka
2025-01-14 17:56
Klaipėdos valstybinei kolegijai parduodant aukštosios mokyklos turtą tarpininkaus Turto bankas: per artimiausius kelerius metus ant jo viešųjų aukcionų prekystalio atsidurs net 25 objektai, kurių bendra vertė sieks ne mažiau kaip 10 mln. Eur. Iš aukcionų surinktos lėšos bus skirtos naujo kolegijos p...
nuotrauka
2025-01-09 16:27
Pernai Lietuvos oro uostų (LTOU) pasiektas aptarnautų keleivių rekordas (6,6 mln.) – tarpinė stotelė puoselėjant lyderystę Baltijos regione ir toliau vykdant strateginę plėtrą. Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostus valdanti bendrovė šiemet numato įgyvendinti esminius projektus, kurie ateityje leis ...
nuotrauka
2025-01-09 16:22
Vilniaus universitetui (VU) ir įmonei UAB „Veikmės statyba“ pasirašius 32,8 mln. eurų vertės statybos rangos sutartį, pradedami naujojo VU Chemijos ir geomokslų fakulteto statybos parengiamieji darbai. Saulėtekio al., daugiau kaip 12 tūkst. kv. m teritorijoje, naujajame pastate įsikurs fakultetas ir...
nuotrauka
2025-01-09 16:14
Nacionalinis plėtros bankas ILTE pasirašė sutartį su viena didžiausių Lietuvos infrastruktūros įmonių HISK (anksčiau – „Panevėžio keliai“), kuriai skiriama 13 mln. EUR paskola. Šias lėšas bendrovė yra numačiusi skirti kelių statybų transportui, technikai, įrangai ir mechanizmams įsigyti pakeičiant j...
nuotrauka
2025-01-08 12:01
Pernai Lietuvoje gerokai išaugusį būsto rinkos aktyvumą demonstruoja ir infrastruktūros plėtros bendrovės „YIT Lietuva“ būsto pardavimo duomenys. Per praėjusius metus bendrovė savo vystomuose projektuose iš viso pardavė 239 butus – beveik dvigubai daugiau nei 2023 metais – ir fiksavo itin sėkmingą p...
nuotrauka
2025-01-07 12:39
Europos Centrinio Banko palūkanų normų kritimas paskatino lietuvius pernai skolintis aktyviau: dažniausiai, kreiptasi dėl vartojimo paskolų, o metams einant pabaigos link, buvo vis dažniau pateikiamos paraiškos būsto paskoloms. Nekilnojamo turto rinkos atsigavimą rodo ir Registrų centro statistika.
nuotrauka
2025-01-07 09:50
Valstybės duomenų agentūros duomenimis, 2024 m. trijų ketvirčių Lietuvos eksportas sumažėjo 6%, lyginant su tuo pačiu 2023 m. laikotarpiu ir siekė 28,2 mlrd. Eur, o importas sumažėjo 7,5% iki 31,3 mlrd. Eur. Lietuvos užsienio prekybos deficitas sudarė 3,1 mlrd. Eur ir buvo penktadaliu mažesnis nei p...
nuotrauka
2025-01-06 13:54
Per pastaruosius trejus metus pasaulinė sutelktinio finansavimo rinka išaugo 5 kartus. Skaičiuojama, kad vien tik Baltijos šalyse sutelktinio finansavimo indėlis į NT rinką 2024 m. pasieks beveik 1 mlrd. JAV dolerių ribą.
nuotrauka
2025-01-06 13:37
Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „EIKA Development", apibendrindama praėjusių 2024-ųjų metų rezultatus, konstatuoja, kad jie rodo NT rinkos atsigavimą ir prognozuoja, kad optimistinės nuotaikos tęsis ir kitais metais. Teigiama, kad nors vis daugiau pirkėjų, prieš tai atidėlioję sprendimą įsigyti...
nuotrauka
2025-01-03 09:29
Inžinerijos bei technologijų pramonė ir 2024-aisiais išliko Lietuvos ekonomikos ir progreso varikliu bei vienu pagrindinių visos mūsų šalies pramonės lokomotyvų. LINPRA prognozuoja, kad per visus 2024 m. Lietuvos inžinerinės pramonės produkcijos gamybos apimtys (to meto kainomis) sudarys 7,25 mlrd. ...
nuotrauka
2025-01-02 12:56
Vilnius – sparčiausiai augantis Baltijos regiono miestas, kuriame pernai buvo išduota daugiausia, net 12 proc. visų statybos leidimų, kai tuo tarpu Kaune – 7 proc., Klaipėdoje – 2 proc. Visuomenėje vyksta diskusijos, kad Vilniuje plėtra galėtų būti dar spartesnė, o greitį lemia per didelė biurokrati...
nuotrauka
2025-01-02 12:24
Sostinės nekilnojamojo turto rinka praėjusiais metais pademonstravo žvalesnį atsigavimą. Pirminėje rinkoje fiksuoti 39 proc. didesni pardavimai nei prieš metus – iš viso parduotas 3131 butas. Rezultatyviausias buvo paskutinysis metų ketvirtis, o itin išsiskyrė gruodžio mėnuo, kurio metu parduoti 384...
nuotrauka
2025-01-02 09:33
Inovacijų agentūros duomenimis, verslo steigimas Lietuvoje išlieka itin spartus – 2024 m. pradžioje Lietuvoje veikė 120 tūkst. įmonių, o per 2023 metus jų skaičius padidėjo 19,9 tūkst., arba net 20 procentų. Inovacijų agentūra pastebi, kad sparčiausiai kuriasi itin mažos įmonės, o verslumas auga ne ...
nuotrauka
2024-12-31 10:56
2024-uosius Vilniaus nekilnojamojo turto (NT) rinka užbaigė su trenksmu: per paskutinį metų mėnesį sostinėje parduoti 415 butų – daugiausiai nuo 2022 m. vasario. Palyginti su lapkričio mėnesiu, pardavimai ūgtelėjo daugiau kaip trečdaliu (34 proc.) – nuo 310 parduotų butų.
nuotrauka
2024-12-31 09:40
Pastarųjų metų tyrimai rodo, kad socialinių tinklų era kardinaliai keičia žmonių dėmesio koncentraciją. 2023 m. LMU Miuncheno mokslininkai atliko tyrimą, kuris atskleidė, jog trumpų vaizdo įrašų platformos, tokios kaip „TikTok“, gerokai sumažina vartotojų gebėjimą išlaikyti dėmesį ir įgyvendinti pla...
nuotrauka
2024-12-27 09:39
Kelerius pastaruosius metus pristabdžiusi tempą Lietuvos nekilnojamojo turto (NT) rinka šių metų vasarą ėmė demonstruoti atsigavimo ženklus. Pokyčius paskatino gerėjančios bendros ekonominės sąlygos, Europos centrinio banko sprendimas mažinti bazinę palūkanų normą ir optimistiškesni gyventojų lūkesč...
nuotrauka
2024-12-20 14:48
Sostinės Konstitucijos prospekte vystomas verslo centras unikaliu lietuvišku pavadinimu „Sąvaržėlė“ skelbia apie pirmojo statybų etapo pabaigą. Jau įgyvendinta apie 22 proc. projekto ir prasideda statybų darbai virš žemės. Pasaulinio garso architektų studijos RSHP projektą planuojama baigti 2025 m. ...
nuotrauka
2024-12-20 09:36
Besibaigiantys 2024-ieji buvo dosnūs absoliučiai daugumai dirbančiųjų: kilo ir vidutinis, ir minimalus mėnesinis atlyginimas. Kiek šiemet augo įmonių vadovų atlyginimai, rodo „Figure Baltic Advisory" atlikto Baltijos šalių tyrimo duomenys.

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos. Verslas