2025 m. liepos 12 d. šeštadienis, 5:14:58
Reklama  |  facebook

2024-ųjų darbdavio įvaizdžio kampanijos: suaktyvėjo energetikos sektorius

2024-12-23 09:27
Įtempta darbo rinka, augantys kandidatų lūkesčiai ir nuolatinis darbo jėgos trūkumas verčia Lietuvos darbdavius ieškoti ilgalaikių sprendimų. Vienas svarbiausių – darbdavio įvaizdžio stiprinimas, kuris tampa esmine organizacijų strategijų dalimi. 2024-ieji pasižymėjo įvairia kampanijų gausa: kai kurios tapo sėkmės istorijomis, kitos – pamokomis, o dar dalis sukėlė kontroversijų.
nuotrauka
„ID Vilnius“ nuotr.


Minimos įmonės
Kauno tiltai, AB
Ignalinos atominė elektrinė, valstybės įmonė,
Oro navigacija (iki 2023 m. VĮ), AB

„DID Moons" partnerės Justina Darulytė, Asta Mikalajūnienė ir „TRELO" personalo ir komunikacijos vadovas Paulius Stravinskas aptaria pagrindines tendencijas ir pamokas 2025-iesiems.

Lyderiaujantys sektoriai

Jei iki šiol aršiausiai dėl darbuotojų kovodavo technologijų sektorius, šiemet įvyko lūžis. Ekspertai tikina, kad mažmeninės prekybos ir energetikos sritys pademonstravo ypač aktyvią darbdavio įvaizdžio plėtrą. Pasak A. Mikalajūnienės, tai galima paaiškinti dėl kelių priežasčių.

„Žinoma, kad darbuotojų kaita mažmeninės prekybos sektoriuje yra viena didžiausių (tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje siekianti apie 39-60 proc.), tad nestebina organizacijų lūkestis atsigręžti į ilgalaikius, tvaresnius sprendimus, kuriant savo įvaizdį ir taip siekiant auginti darbuotojų lojalumą. O energetikos sektorius tokį žingsnį šiemet drąsiau žengė dėl didėjančio darbuotojų, ypač inžinierių, trūkumo darbo rinkoje", – teigia pranešime cituojama A. Mikalajūnienė.

Pamokos profesinėje 
mokykloje.
Švietimo ministerijos
nuotr.

Tikrasis organizacijos balsas – darbuotojai

Tiek talentų paieškoms, tiek komunikacijos stiprinimui svarbiausiu įrankiu, anot ekspertų, tampa darbuotojų ambasadorystė. Pranešime cituojama J. Darulytė tikina, kad ši tendencija viena ryškiausių, mat vis daugiau verslų supranta, jog žmonėms įdomu tai, ką pasakoja tikri žmonės, o ne išgalvoti personažai.

„Darbuotojai į darbdavio įvaizdžių kampanijas įtraukiami skirtinguose etapuose – nuo idėjų kūrimo iki tapimo pagrindiniais organizacijos balsais. Šiemet tokią komunikaciją vykdė nemažai įmonių: „IKI", „LIDL", „Camelia vaistinė", „Venipak", „Kauno Tiltai", „Oro navigacija" ir kt.", – vardina J. Darulytė. Ji priduria, kad žiūrint į 2025-uosius globaliai, darbuotojų ambasadorystė taip pat bus tarp svarbiausių prioritetų. Ir nors Lietuvoje ji jau gerokai įsitvirtinusi, dėl ko kai kuriems verslams kyla baimė, kad tendencija slops, ekspertai sutinka, kad ambasadorystės programos niekur nedings. Tokios iniciatyvos ir toliau lieka autentiškos komunikacijos pagrindu.

Stereotipų laužymas ir bandymai šokiruoti

Tuo tarpu P. Stravinskas pastebi, kad nors dauguma kampanijų šiemet beveik niekuo neišsiskyrė, buvo keletas sudrebinusių internetą. Vienos bandė laužyti stereotipus, kitos – praplėsti darbuotojų ambasadorystę ir į komunikaciją įtraukti darbuotojų atžalas.

Ignalinos atominė elektrinė, VĮIgnalinos atominės elektrinės
kampanijos iliustracija
 
„Daug visuomenės dėmesio susilaukė ne visai standartinė „Ignalinos atominės elektrinės" kampanija, kurios pagrindiniais herojais tapo darbuotojų vaikai. Išsiskyrė ir nemažai apdovanojimų už kūrybinį sprendimą pelniusi „Kauno Tiltų" komunikacija, papildomo dėmesio sulaukusi dar ir dėl to, jog statybų sektorius apskritai gana retai pristato darbdavio įvaizdžio kampanijas", – įžvalgomis dalijasi pranešime cituojamas P. Stravinskas.

Visgi, kai kurios provokacijos nebuvo sėkmingos. Pavyzdžiui, vienos statybų įmonės reklama, kurioje naudoti necenzūriniai žodžiai, sulaukė Lietuvos marketingo asociacijos ir reklamos etikos institucijų kritikos bei buvo greitai pašalinta. „Tai pamoka, kad provokacijos turi turėti aiškią ribą", – komentuoja P. Stravinskas.

Komunikacija – kertinis tvarios kultūros pagrindas

Ryškėja ir kitos tendencijos – daugelis darbdavių, anot strategės A. Mikalajūnienės, akcentavo augimo ir karjeros galimybes, atsigręžė į esamus darbuotojus bei stengėsi pabrėžti unikalią kultūrą. Tačiau pastarąją perteikti nėra taip lengva. Ekspertai vieningai sutinka – svarbu užtikrinti sklandžią komunikaciją ir aiškiai susiderinti abiejų pusių – darbdavio ir darbuotojo – lūkesčius dar prieš įsidarbinant.

Ivan SamkovIvan Samkov nuotr.

„Kad būtų išvengta nesusipratimų, organizacijos turėtų kasmet analizuoti savo komunikaciją ir vertinti, kaip jas mato konkurentai bei potencialūs darbuotojai. Pavyzdžiui, pasidaryti profesionalų, išorės ekspertų atliekamą darbdavio įvaizdžio auditą", – teigia A. Mikalajūnienė. Anot jos, tik brandžios, iš tiesų vertybėmis paremtos įmonės geba nuosekliai perteikti savo kultūrą. „Vertybės nėra vien skambios frazės, užrašytos ant lentos.Tai pagrindiniai principai, kuriais vadovaujasi darbuotojai kasdien veikdami, priimdami sprendimus", – priduria ji.

Pamokos ir ko tikėtis 2025-aisiais

2024-ieji parodė, kad darbuotojai yra svarbiausias organizacijos balsas, tad unikali ir autentiška komunikacija, pasak P. Stravinsko, taps nepamainoma ir kitąmet: „Dabar gyvename laikais, kai visi supanašėja, todėl unikalios darbdavio vertės išgryninimas turės tapti pagrindiniu darbu prieš pradedant bet kokią darbdavio įvaizdžio kampaniją", – tikina ekspertas. Jis pridūria, kad darbo rinkai ir toliau susiduriant su darbuotojų trūkumu, dėmesys turės būti skiriamas platesniam kandidatų ratui: integracijai ir lygioms galimybėmis nepriklausomai nuo amžiaus, lyties, rasės ir kitų aspektų, taip stiprinant sąžiningumo ir įvairovės vertybes.
Statybunaujienos.lt



Objektai. Technologijos. Verslas

nuotrauka
2025-07-11 06:44
Europos Komisijai pradėjus viešąsias konsultacijas dėl karinio mobilumo paketo, Lietuva aktyviai sieks daugiau Europos Sąjungos (ES) investicijų strateginiams projektams, gerinantiems Baltijos šalių regiono susisiekimą ir karinio mobilumo jungtis su Europa.
nuotrauka
2025-07-10 12:42
Per pirmuosius šešis šių metų mėnesius tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ pardavė 218 būstų ir komercinių patalpų Vilniuje ir Kaune. Šis skaičius beveik pasiekė visų 2024-ųjų metų rezultatą, kai buvo parduoti 239 objektai, ir gerokai viršija visų 2023 metų pardavimus, k...
nuotrauka
2025-07-09 06:55
Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) sprendimas nutraukti narystę Lietuvos pramonininkų konfederacijoje (LPK) sulaukė viešo dėmesio. Liepos 3 d. LSA paskelbė apie išėjimą iš organizacijos, su kuria ją siejo net 35 metų partnerystė. Po šio žingsnio abi pusės pateikė savo vertinimus – LSA akcentavo...
nuotrauka
2025-07-08 09:02
Dar prieš porą metų Kauno tarpukario architektūrai patekus į UNESCO paveldo sąrašą daugelio kauniečių ir miesto svečių akys atsigręžė į jų kasdien praeinamus istorinius pastatus. Visgi, nors kultūrinio paveldo požiūriu tokie pastatai yra vertybė, energetiškai jie gali būti vieni nuostolingiausių.
nuotrauka
2025-07-08 07:34
Pasibaigus Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) organizuotiems Metų renovacijos projekto rinkimams, paaiškėjo, kad vienas iš trijų daugiausiai visuomenės balsų surinkusių projektų – penkiaaukštis daugiabutis Marijampolėje. Pastatą atnaujino generalinis rangovas UAB „Coner“, o jo transformacija...
nuotrauka
2025-07-07 08:17
Naujamiestis – vienas iš greičiausiai augančių sostinės rajonų ir strateginė Vilniaus teritorija, kur sprendimai dėl plėtros šiandien gali nulemti ne tik šio rajono, bet ir miesto gyvybingumo ateitį, sako NT ir verslo ekspertai. Sparčiai besikeičiantis buvęs pramoninis rajonas vis dar neturi aiškaus...
nuotrauka
2025-07-03 20:05
Skiriasi šalies statybų sektoriaus įmones vienijančios Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) ir Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) keliai – LSA taryba liepos 3 d. priėmė sprendimą išstoti iš Lietuvos pramonininkų konfederacijos.
nuotrauka
2025-07-03 15:36
Kaune, A. Juozapavičiaus pr. 57, duris atvėrė atnaujintas Turto banko administracinis pastatas, kuriame patogesnėmis darbo sąlygomis jau džiaugiasi 6 valstybės įstaigos. Atlikti darbai leido reikšmingai pagerinti pastato energinį naudingumą nuo F iki A klasės. Teigiami pokyčiai leidžia energijos sąn...
nuotrauka
2025-07-03 09:52
2024-ieji Elinta Charge komandai tapo kryptingo virsmo metais. Reaguodama į rinkos pokyčius ir augančius klientų lūkesčius, įmonė perorientavo pardavimų strategiją, sustiprino fokusą į B2B segmentus ir performavo komandą. Šie sprendimai tapo pagrindu investicijoms į produktų kokybę, sertifikavimą, n...
nuotrauka
2025-07-02 13:13
Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) pasirašė 19-ąją stambaus investicinio projekto sutartį su bendrove „Pentasweet“, kuri Vilniuje plėtos gamybos projektą, paremtą pažangiomis biosintezės technologijomis. Įgyvendinant projektą planuojama investuoti 44 mln. eurų.
nuotrauka
2025-07-02 12:07
Vilniaus oro uostas tęsia keleiviams skirtų erdvių modernizavimo darbus – senosiose išvykimo erdvėse prasidėjo pertvarkos. Nuo keleivių atitvertose patalpose vyksta pasiruošimo rekonstrukcijai etapas. Planuojama, kad po maždaug pusantrų metų senoji erdvė pasikeis neatpažįstamai – terminalas taps ne ...
nuotrauka
2025-07-02 11:59
Nacionalinis plėtros bankas ILTE skyrė kiek daugiau nei pusę milijono eurų Kėdainių rajone esančio Kalnaberžės dvaro atnaujinimui. Pasak projektą įgyvendinančios UAB „Rangon“ vadovo, siekiama atgaivinti nykstantį kultūros paveldą ir pritaikyti jį šiuolaikiniams visuomenės poreikiams.
nuotrauka
2025-07-02 09:55
2025 m. pirmąjį pusmetį Vilniaus pirminė būsto rinka demonstravo įspūdingą atsigavimą – pardavimų apimtys išaugo daugiau nei dvigubai, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Aktyvumas fiksuotas ne tik sostinėje, bet ir Kaune bei Klaipėdoje. Rinkos dalyvės „EIKA Development“, „Citus“ ir „Realco“ v...
nuotrauka
2025-07-02 07:31
Jei esate architektas ar interjero dizaineris ir jaučiate, kad technologijos sparčiai keičia jūsų profesiją, greičiausiai esate susidūrę su klausimu: kaip suspėti su pokyčiais ir tuo pačiu dirbti efektyviau? Šiandien mokymai – tai ne tik naujų mygtukų pažinimas, bet visos darbo kultūros atnaujinimas...
nuotrauka
2025-07-01 16:19
KTU Studentų miestelis sparčiai modernėja – vykdomi atnaujinimo darbai atspindi universiteto siekį kurti tvarią, inovatyvią ir bendruomenei draugišką aplinką. Nuo žaliųjų erdvių ir sporto infrastruktūros iki apšvietimo – visi šie pokyčiai yra nuoseklūs žingsniai link šiuolaikiško, tarptautinius stan...
nuotrauka
2025-06-30 14:15
Ekonomikos ir inovacijų ministerijos (EIMIN) iniciatyva nuo š. m. rugpjūčio 1 d. bus įsteigiama smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) ombudsmeno pareigybė. Ji skirta nagrinėti SVV subjektų skundus. Tam šiandien pritarė Seimas.
nuotrauka
2025-06-30 09:31
Šiemet prekės ženklą atnaujinusi „PST Group" tęsia strateginius pokyčius: įmonėje įsteigtas Tvarumo skyrius ir paskirtas pirmasis tvarumo vadovas. Anot pranešime cituojamo bendrovės vadovo Tomo Stuko, šis struktūrinis sprendimas atspindi įmonės siekį sistemingai į kasdieninę veiklą integruoti tvarum...
nuotrauka
2025-06-27 14:34
Naujausias Turto banko užsakymu atliktas tyrimas parodė, kad, renkantis darbdavį, kas penktam gyventojui svarbi ergonomiška darbo vieta. Psichologas-psichoterapeutas Erikas Siudikas pritaria – kai darbo erdvė jauki, yra oro, šviesos, darnos, kūnas atsipalaiduoja, imama giliau kvėpuoti, mąstyti ir ku...
nuotrauka
2025-06-27 07:29
Architektų ir interjero dizainerių darbe technologijos vis dažniau tampa nebe pagalbinėmis, o pagrindinėmis darbo priemonėmis. Jos keičia ne tik projektavimo eigą, bet ir pačią profesinę tapatybę. Duomenų analizė, dirbtinio intelekto (DI) įrankiai, CLOUD sprendimai, generatyvinio dizaino algoritmai ...
nuotrauka
2025-06-26 15:07
Tarptautinės rinkos tyrimų kompanijos „Kantar“ (UAB „TNS LT“) Vilniaus biuras praėjusią savaitę persikėlė į naujas patalpas baigiamo rekonstruoti Šv. Jokūbo komplekso teritorijoje. Atskirame 19 amžiaus pabaigos pastate bendrovė suderino istorinį paveldą su šiuolaikiniu darbo organizavimu.

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos. Verslas