2023 vasario 6 d. pirmadienis, 5:45
Reklama  |  facebook

Amžinas paradoksas – gyventojai nori tvarkingų gatvių, bet ne kelio darbų: kokių išeičių ieško kelininkai?

2023-01-12 13:57
Keliams ir gatvėms reikalinga nuolatinė priežiūra, tačiau remonto darbai gyventojams bei eismo dalyviams neretai sukelia nepatogumų. Visgi apgalvotas darbų planavimas ir šiuolaikiniai kelių priežiūros metodai suteikia galimybę užtikrinti sklandesnę bei efektyvesnę kelių priežiūrą su kuo mažesniais trukdžiais eismui ir gyventojų ramybei.
nuotrauka
YIT LIETUVA nuotr.


Minimos įmonės
YIT Lietuva, UAB

Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovės „YIT Lietuva“ Infrastruktūros verslo vadovas Aurelijus Braželis sako, kad vykdant kelių priežiūros darbus siekiama pasitelkti gerąsias praktikas, tačiau svarbus ir gyventojų supratingumas bei kantrybė.

Dirbti naktimis įmanoma ne visada

Anot A. Braželio, būtent kantrybės dažnai trūksta gyventojams ir vairuotojams, kurie nori geros būklės gatvių, tačiau neretai turi priekaištų vykdomiems kelių darbams. Išvengti laikinų eismo ribojimų atliekant kelių remontą dažnai yra neįmanoma, nors dedama daug pastangų, kad jų būtų kuo mažiau.

„Didžiuosiuose miestuose automobilių srautams didėjant, o orams mūsų šalyje tampant vis labiau permainingiems, neišvengiamai auga ir kelių remonto poreikis. Esame darbų vykdytojai ir negalime rinktis, kurias gatves ar kelius remontuoti, – tą nusprendžia miestų bei rajonų savivaldybės ir Lietuvos automobilių kelių direkcija. Tačiau kaskart stengiamės, kad darbai būtų atlikti kokybiškai ir operatyviai. Siekdami kuo mažiau trukdyti eismui mieste, esant galimybei, darbus vykdome naktimis. Pavyzdžiui, pernai didelio intensyvumo Savanorių prospekte ir Ozo gatvėje sostinėje kelio remonto darbus vykdėme tik naktimis. Vis tik dirbant gyvenamosiose zonose to daryti negalime, nes naktis yra gyventojų poilsio ir ramybės laikas, kai negalima triukšmauti“, – įmonės pranešime cituojamas A. Braželis.

Ieško geriausių sprendimų

Dienos metu darbai organizuojami taip, kad galėtume išvengti rytinio ir vakarinio eismo piko valandų. Be to, sostinėje taip pat tenka derintis prie troleibusų eismo grafikų. Troleibusai yra susieti su kontaktiniu tinklu, todėl dažniausiai nėra galimybės jų eismo nukreipti kitomis kelio juostomis ar maršrutais. Kadangi Vilniuje troleibusai nevažiuoja vos 5-6 valandas per parą, kelių remonto darbus dažnai tenka atlikti paryčiais. Pavyzdžiui, Ukmergės ir Narbuto gatvėse Vilniuje darbai dienomis buvo atliekami uždarant vieną eismo juostą, o naktimis remontuojant kelio dalį, skirtą viešajam transportui.

Eismo apribojimų reikalaujantys darbai taip pat dažnai yra atliekami savaitgaliais, kai į gatves išvažiuoja gerokai mažiau automobilių. Pernai vieną sekmadienį uždarius sostinės Lentvario gatvę darbus joje pavyko atlikti vos per dieną. Didžiąją darbų dalį organizuodama naktimis ir savaitgaliais, šiemet „YIT Lietuva“ Vilniuje planuoja suremontuoti ir Kojelavičiaus, Pramonės, Liepkalnio gatves.

„Visuomet ieškome kompromiso tarp kuo mažesnių eismo apribojimų, gyventojų ramybės ir darbų efektyvumo. Sukelti kiek įmanoma mažiau nepatogumų aplinkiniams – itin svarbu, nes, jei netrukdome mes, vadinasi, kiti netrukdo mums. Dėl to dažnai dirbame naktimis, rytais, vakarais, savaitgaliais. Kitais atvejais konsultuodamiesi su savivaldybėmis eismo srautus nukreipiame alternatyviomis gatvėmis, esant galimybei sutelkiame didelius resursus, organizuojame pamaininį darbą tam, kad remontą būtų galima atlikti, kaip įmanoma, greičiau“, – teigia A. Braželis.

Bendrovės Infrastruktūros verslo vadovas sako, kad remonto darbus atlikti operatyviau padeda ir pasitelkiamos techninės inovacijos, pažangesnės technologijos bei efektyvūs projektavimo sprendimai. Jie leidžia darbus atlikti ne tik greičiau, bet ir darant mažesnį poveikį aplinkai, užtikrinant kelio dangai keliamus kokybės bei ilgaamžiškumo reikalavimus.

Pasipiktinę gyventojai – vienas didžiausių iššūkių

Anot A. Braželio, tvarkant gatves miestuose, ypač tankiai apgyvendintose jų dalyse, dažnai kyla nemažai iššūkių. Prie tvarkomų kelio ruožų neretai yra sunku patekti su sunkiąja technika, ja neužblokuoti pravažiavimų, važiuojamosios kelio dalies. Darbus taip pat sunkina intensyvaus eismo srautai aplink ar gyventojų išreiškiamas nepasitenkinimas.

„Gyventojai pyksta dėl eismo apribojimų, triukšmo, kylančio specifinio kvapo įrenginėjant asfalto dangas. Pasipiktinusieji dažniausiai nenori suprasti, kad keliai remontuojami dėl visų gerovės. Duobėtais, nelygiais, prastos kokybės keliais važiuoti ne tik nepatogu ir nesaugu, bet taip pat ekonomiškai nuostolinga. Tie patys gyventojai, kurie skundžiasi kelių remonto sukeliamais nepatogumais, neretai turi paploninti savo pinigines, kai dėl duobių gatvėse gadinami jų automobiliai“, – pastebi A. Braželis.

„YIT Lietuva“ Infrastruktūros verslo vadovas ragina gyventojus nepamiršti, kad gatvės ir keliai yra tiesiami visiems, o darbų metu sukeliami nepatogumai – laikini. Kuo mažiau trukdžių ir bereikalingų priekaištų darbininkams bus, tuo greičiau miesto gyventojai bei svečiai galės naudotis nepriekaištinga, komfortą, saugumą ir greitį užtikrinančia miesto infrastruktūra. 

Statybunaujienos.lt




Infrastruktūra

nuotrauka
2023-02-03 07:10
Kėdainių tilto, per kurį dar tą pačią dieną turėjo vykti pats šalies Prezidentas, griūtis – klasikinis pavyzdys, kas atsitinka, kai formalūs reikalavimai ir vykdomi tik formaliai. Plika akimi bet kuris kėdainietis galėjo pasakyti, kad remontas – būtinas čia ir dabar. Defektus pamatė, išvadą 2022-ųjų...
nuotrauka
2023-02-02 05:25
Nuo šiol visiems gyventojams, norintiems įsirengti vietines nuotekų valyklas nereikės gauti statybą leidžiančio dokumento ir vykdyti statybų užbaigimo procedūrų. Išskyrus atvejus, kai jos statomos miestų, saugomose ar kultūros paveldo objektų teritorijose, kur pirmenybė turi būti teikiama jungimuisi...
nuotrauka
2023-02-01 14:14
Transporto priemonėms judėti nuo Molėtų iki Pabradės miesto ir atgal taps dar saugiau, patogiau bei greičiau. Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ atliks šio kelio virš 5 km ilgio ruožo kapitalinį remontą. Darbus, kurie prasidės pasibaigus technologinei pertraukai, planuo...
nuotrauka
2023-01-26 04:52
Švenčionių rajone ties Pabradės poligonu rengiamasi kapitališkai remontuoti rajoninio kelio Pabradė–Meškerinė beveik 6 km ilgio ruožą.
nuotrauka
2023-01-24 07:12
Lietuvoje pradedamas statyti dar vienas naujas vėjo jėgainių parkas – „Windfarm Akmenė One“. Vokietijos kapitalo įmonė „ABOVO red“ Akmenės rajone, Kruopių seniūnijoje, plėtoja 400 MW vėjo jėgainių parką. Simbolinės kapsulės įmūrijimo penktadienį paminėta pirmojo vėjo jėgainių parko etapo pradžia.
nuotrauka
2023-01-17 16:15
Gruodį Susisiekimo ministerija Vilniaus gyventojus supažindino su parengtu specialiojo teritorijų planavimo dokumento projektu, kuriame numatytos konkrečios teritorijos, žemės sklypai ir jų dalys, per kuriuos eis „Rail Baltica" geležinkelio linija ruože Kaunas–Vilnius. Vėžės įrengimas palies kai kur...
nuotrauka
2023-01-12 04:51
Pavojingųjų atliekų tvarkymo bendrovė „Toksika“ pradeda naują projektą – Šiaulių rajone, Jurgeliškių kaime, buvusio sąvartyno teritorijoje bus statomas naujas saulės elektrinių parkas. Šiuo projektu „Toksika“ įgyvendina savo aplinkosaugos tikslus, kuriais siekia mažinti įmonės poveikį aplinkai ir už...
nuotrauka
2023-01-10 09:00
Aplinkos apsaugos agentūra pastebi, kad išaugo planuojamų įrengti vėjo elektrinių skaičius. Tai atspindi gaunamų nagrinėti dokumentų skaičius.
nuotrauka
2023-01-09 05:15
Vilniaus miesto savivaldybėje vyko diskusijos su gyventojais dėl projektuojamos Šiaurinės gatvės, kuri sukurtų vakarinės miesto dalies – Fabijoniškių, Pašilaičių, Justiniškių, Šeškinės – ir Vakarinio aplinkkelio jungtį. Pabrėžiama, kad ši gatvė bus ne tik transporto jungtis, ji kurs kokybiškesnę, da...
nuotrauka
2023-01-04 08:14
Praėjusiais metais Neringos savivaldybei pavyko ženkliai pagerinti kurorto gatvių ir takų būklę. Neringos gatvių tvarkybos darbai planuoti taip, kad darytų kuo mažesnę įtaką kurortiniam gyvenimui, todėl pirmiausia tvarkytos atokesnės vietos.
nuotrauka
2023-01-03 14:31
Baigėsi kvietimas teikti paraiškas Europos Sąjungos (ES) apyvartinių taršos leidimų prekybos sistemoje dalyvaujančioms apdirbamosios pramonės įmonėms, norinčioms įsirengti saulės ar vėjo elektrines. Investicijomis į atsinaujinančius energijos išteklius susidomėjo 16 įmonių, kurios prašo kiek daugiau...
nuotrauka
2022-12-30 10:18
VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija paskelbė viešąjį pirkimą magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai („Via Baltica“) ruožo nuo 56,83 iki 72,50 km rekonstravimo darbams. Planuojama, kad sėkmingai atlikus viešųjų pirkimų procedūras, darbus bus galima pradėti 2023 m. viduryje.
nuotrauka
2022-12-22 09:49
2023 m. bus pradėtas įgyvendinti valstybinės reikšmės magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai 0,00 km estakados kapitalinio remonto projektas. Remonto darbai turės būti atlikti per 13 mėn. nuo sutarties įsigaliojimo. VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) ir r...
nuotrauka
2022-12-22 05:08
Seimas pritarė Atsinaujinančių išteklių energetikos ir Elektros energetikos įstatymų pataisoms, kurios nustato sąlygas atsinaujinančios energetikos plėtrai Lietuvos jūrinėje teritorijoje be paramos. Įstatymų pakeitimais siekiama sukurti kaip įmanoma aiškesnes ir spartesnes konkursų organizavimo proc...
nuotrauka
2022-12-20 10:30
Įsigaliojo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos sutartis dėl magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai („Via Baltica“) ruožo nuo 79 iki 85 km rekonstravimo. Planuojama, kad šiame ruože statybos darbai bus pradėti dar šiais metais, o baigti kitų metų rudenį. Sutarties vertė – apie 66,7 m...
nuotrauka
2022-12-20 10:23
Baigiamas dar vienas europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ teritorijų planavimo etapas – jau patvirtinti Kauno geležinkelio mazge numatyti konkretizuoti sprendiniai. Netrukus visos suinteresuotos šalys bus kviečiamos per dviejų mėnesių laikotarpį susipažinti su specialiajame teritorijų planavi...
nuotrauka
2022-12-15 11:24
Jau kitą vasarą poilsiautojai iš Smiltynės į Nidą viename gražiausių šalies kampelių galės patogiau keliauti dviračiais. Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ pradeda dviejų Kuršių nerijos regioniniu parku einančio dviračių tako ruožų rekonstrukcijos darbus. Iš viso daugia...
nuotrauka
2022-12-14 09:32
Nuosekliai efektyvindama šilumos gamybą ir tiekimą bei siekdama mažinti šilumos kainą, „Kauno energija“ visą savo veiklai reikalingą elektros energiją per ateinančius dvejus metus, iš savo įrengtų saulės fotovoltinių ir ORC elektrinių, pasigamins pati. Įgyvendinus šį ambicingą tikslą per metus bus s...
nuotrauka
2022-12-12 14:55
Geriausios būklės gatvėmis gali pasigirti sostinės Pilaitės, Pašilaičių ir Justiniškių mikrorajonai, o daugiausiai defektų yra Senamiesčio, Rasų ir Žvėryno gatvėse. Tokie duomenys gauti išanalizavus ir apibendrinus 2,4 tūkst. kilometrų Vilniaus gatvių važiuojamųjų dangų būklę. Analizę atlikusių spec...
nuotrauka
2022-12-12 14:20
Naujo geležinkelio sankasą dvikeliui ir inžinerinius statinius „Rail Baltica“ ruože Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena statys jungtinės veiklos partneriai „Fegda“ ir Tilsta“. Jie laimėjo du už projekto vykdymą Lietuvoje atsakingos bendrovės „LTG Infra“ skelbtus konkursus statybos darbams Jo...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra