2022 lapkričio 26 d. šeštadienis, 10:42
Reklama  |  facebook

Daugėjant gaminančiais vartotojais siekiančių tapti klientų, ESO ieško sprendimo

2021-10-29 06:29
Dalis Lietuvos gyventojų jau įvertino atsinaujinančios energetikos ekonominę bei ekologinę naudą – pastaruosius metus savo elektrą gaminančių vartotojų skaičius padidėjo pustrečio karto. Tačiau susidaro situacijos, kai atskiruose elektros skirstomojo tinklo ruožuose didėjant gaminančių vartotojų skaičiui, atsiranda poreikis rekonstruoti tinklą.
nuotrauka
ESO nuotr.


Minimos įmonės
ESO (Energijos skirstymo operatorius), AB
Gaminančių vartotojų skaičiui ilguoju laikotarpiui reikšmingai augant – rekonstrukcijų poreikis gali atitinkamai dažnėti. Kaip bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) ieško būdų išvengti tokios situacijos?

„Lietuva žengė didelį žingsnį, sukurdama paprastą ir efektyvią gaminančių vartotojų sistemą. Per pastaruosius dvejus metus saulės jėgainių savininkų skaičius augo beveik tris kartus. Ir nors gyventojams tai leidžia būti efektyviais tuo pat metu tausojant gamtą, augant saulės jėgainių paklausai susiduriama su tinklo pralaidumo mažėjimo problema“, – ESO pranešime cituojamas įmonės Paslaugų plėtros tarnybos inovacijų ekspertas Karolis Gesevičius.

Pasak eksperto, gavęs paraišką saulės jėgainei prijungti, ESO turi įsivertinti, ar pajungimo taške esantis skirstomasis tinklas galės priimti jos pagamintą elektrą nesukuriant neigiamo efekto pačiam gaminančiam vartotojui ar jo kaimynams. Šiuo metu gyventojai dažniausiai yra linkę rinktis 10 kW galios elektrines, tačiau tokios galios jėgainę ne visada galima įrengti neatliekant tinklo rekonstrukcijos. Esant poreikiui rekonstrukcija gali pareikalauti didelių investicijų.

„Kol kas tokių atvejų nėra daug – nuo 2020 m. iš pateiktų paraiškų atsakymą dėl tinklo nepakankamumo gaudavo apie 3 proc. Tačiau prognozuojama, kad ilgainiui, augant gaminančių vartotojų kiekiui su tokia situacija gali susidurti daugiau klientų, siekiančių tapti gaminančiais vartotojais. Todėl iš savo pusės ieškome optimalaus sprendimo: mūsų specialistų komanda šiuo metu vykdo pilotinį projektą, kuriame siekiama išsiaiškinti ir įvertinti ar galima suderinti tinklo ir kliento reikmes technologiniu bei ekonominiu aspektu“, – pasakoja K. Gesevičius.

Baterija leidžia technologiškai išpildyti ir gaminančių vartotojų, ir tinklo reikmes

„Vykdomame projekte tiriame ar galima 10 kW elektrinės norinčiam gyventojui įgyvendinti savo sumanymą nepaisant tinklo ribojimų. Šiuo atveju, elektrinė turi neviršyti 7 kW atidavimo į tinklą galios pagal ESO parametrus, tačiau panaudojus baterijas papildomus 3 kW klientas gali talpinti į baterijas. Taigi, faktinis elektrinės galingumas išpildo kliento poreikius, todėl jis nepraranda saulės elektrinės sugeneruojamos elektros energijos. Kita vertus, dėl ribojamo galios atidavimo į tinklą elektrinė kartu su baterija išpildo visas sąlygas iš tinklo kokybės perspektyvos“, – tvirtina ESO inovacijų ekspertas.

Pasak pašnekovo, technologiniu požiūriu nauda abipusė. Klientas sugeneruotos perteklinės energijos nepraranda ir gali ją panaudoti pagal gaminančio vartotojo schemą, o ESO, nekeisdama savo tinklo struktūros, gali prijungti daugiau atsinaujinančios energijos šaltinių. Tokiu būdu išvengiama papildomų investicijų į skirstomąjį tinklą ir išlaikoma tinklo kokybė kaimynų atžvilgiu.

Papildomos galimybės – netolimoje ateityje


„Baterija kaip energijos kaupimo šaltinis – labai lankstus įrenginys. Žvelgiant ne tik iš gaminančio vartotojo perspektyvos, bet ir iš tradicinio vartotojo, kuris neturi savos generacijos, jos gali būti išnaudojamos vadinamam arbitražui – užkraunamos pigesniu naktiniu tarifu arba kai elektros biržoje mažos kainos ir iškraunamos saviems poreikiams dienos metu, kai kainos pasiekia piką. Taigi, technologiškai baterija neleistų klientui pajusti vartojimo įpročių pasikeitimo, o pati iš savęs galėtų tapti lanksčiu įrenginiu tinkle, leidžiančiu sumažinti išlaidas elektros energijai“, – pranešime cituojamas K. Gesevičius, pabrėždamas, jog taip pat mato galimybes ateityje aktyviems vartotojams turintiems lanksčius įrenginius, kaip baterijos, dalyvauti sisteminių paslaugų teikime bei papildomai gauti pajamų.

Pasak jo, šiandien generuoti ir atiduoti į tinklą elektros energiją yra pigiau negu tik kaupti baterijose. Energijos kaupimo sistema nepagerina visos saulės elektrinės atsipirkimo laiko ir kol kas nėra finansiškaipatrauklus sprendimas. Tačiau žvelgiant į ateitį, prasiplėtus baterijų funkcionalumams irmažėjant jų kainoms, baterijos gali tapti ne tik technologiškai aktualios, bet ir ekonomiškai naudingos tiek saulės elektrinių turėtojams tiek ir kitiems elektros vartotojams. 
Statybunaujienos.lt




Infrastruktūra

nuotrauka
2022-11-24 09:55
Į valstybės remiamų daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) priemonių sąrašą bus įtrauktas elektromobilių įkrovimo infrastruktūros įrengimas daugiabučiam namui priklausančiose automobilių saugyklose. Tam pritarė Vyriausybė.
nuotrauka
2022-11-21 16:19
Lietuvos viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklą valdanti įmonė „LTG Infra" Jonavoje baigė geležinkelio tilto per Nerį rekonstrukciją. Vieno svarbiausių šalies geležinkelio tiltų, kuris jungia Klaipėdos jūrų uostą su Vilniumi, Kaunu ir kitomis svarbiomis kryptimis, rekonstrukciją darbų vertė s...
nuotrauka
2022-11-21 12:04
Atsinaujinančios energijos šaltinių pajėgumai 2021-aisiais pasiekė naują rekordą – padidėjo 6 proc. iki beveik 295 GW. Tuo tarpu energetikos krizė tik paspartino perėjimą prie švarios energijos ir dar kartą pabrėžė itin svarbų jos vaidmenį. Tačiau pasaulyje vystomi ir kitokie alternatyvūs energijos ...
nuotrauka
2022-11-18 15:59
Klaipėdos miestas jau gali tęsti Baltijos prospekto rekonstravimo darbus – Susisiekimo ministerijos siūlymu šiam projektui užtikrintos trūkstamos 4 mln. eurų investicijos iš valstybės biudžeto. Tai numatyta Vyriausybės patikslintame valstybės investicijų 2022–2024 m. programos lėšų paskirstyme.
nuotrauka
2022-11-17 10:47
Netylant diskusijoms apie išaugusias energijos išteklių kainas bei miglotą jų perspektyvą, naujakuriams svarbiu būsto pasirinkimo kriterijumi tapo jo išlaikymasi. NT plėtros bendrovių grupės „Omberg group“ vadovės Dalios Andrulionienės teigimu, tai – vienas iš dažniausiai pirkėjų užduodamų klausimų....
nuotrauka
2022-11-16 10:33
Lietuvai rengiantis kitąmet skelbti aukcioną pirmojo jūrinio vėjo parko vystymui, planuojamas dar vienas jūros vėjo parkas. Vyriausybė pritarė Atsinaujinančių išteklių energetikos ir Elektros energetikos įstatymų pataisoms, kuriose apibrėžiamos konkurso sąlygos dar vieno iki 700 MW jūros vėjo parko ...
nuotrauka
2022-11-08 13:12
Įsigaliojo sutartis dėl viduriniojo tilto per Nerį (A. Meškinio) rekonstrukcijos ties Kaunu. Pagal su VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) pasirašytą sutartį, tiltas, esantis magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože nuo 99,03 iki 100,47 km, taip pat viaduka...
nuotrauka
2022-11-07 14:46
Gyventojai, ieškantys, kaip sumažinti elektros sąskaitas, skuba įsigyti nutolusias saulės elektrines – jos išperkamos per minutes, o tokias turinčių gyventojų skaičius Lietuvoje jau apie 9 tūkst. Į ką būtina atsižvelgti renkantis nutolusią saulės elektrinę, kokio dydžio elektrinę pasirinkti, kokie j...
nuotrauka
2022-11-07 10:15
Išskirtinio dydžio krovinys atplukdytas Nemunu į Klaipėdos uostą: stambiagabaritinį krovinį sudarė 4 metalinės talpyklos, kurių didžiausia – 22 metrų ilgio, 6 metro skersmens ir aukščio.
nuotrauka
2022-11-04 09:55
„Darnu Group“ ant sporto komplekso „SEB arena“ statys 400 kW galios saulės jėgainę. Bendra projekto įgyvendinimo vertė – 320 tūkst. eurų, iš kurių 70 tūkst. finansuoja Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA).
nuotrauka
2022-11-03 08:14
Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA) užbaigė įgyvendinti prieš penkerius metus startavusį Vilniaus kogeneracinės jėgainės (VKJ) projektą. Šio projekto įgyvendinimui buvo skirta 47,21 mln. eurų 2014 – 2020 m. ES fondų investicijų.
nuotrauka
2022-10-31 11:39
Įsigaliojo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos sutartis dėl magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai („Via Baltica“) ruožo nuo 72,50 iki 79 km rekonstravimo. Planuojama, kad šiame ruože statybos darbai prasidės dar šiais metais ir bus baigti kitų metų rudenį. Sutarties vertė – apie 55...
nuotrauka
2022-10-27 10:26
Sumanių energetikos sprendimų bendrovė „Ignitis“ pirmoji pasaulyje siūlo internetu išsinuomoti dalį vėjo elektrinės. Iki šiol gyventojai galėjo nuomotis arba įsigyti tik nutolusius saulės parkus.
nuotrauka
2022-10-25 10:37
Sutvarkytas magistralinio kelio A2 Vilnius–Panevėžys ruožas nuo viaduko ties Panevėžio aplinkkeliu, einantis per Šilagalio kaimą ir besibaigiąs ties Panevėžio miesto riba. Atlikus remonto darbus, užtikrintos sklandesnės ir saugesnės kelionės.
nuotrauka
2022-10-20 13:31
Per pastaruosius šešerius metus dviračių takų tinklui sostinėje išaugus nuo 40 iki 144 km, intensyviausio judėjimo dviračių ir pėsčiųjų takų susikirtimo vietose Vilnius išbandys dangos ženklinimą. Tikimasi ir atkreipti dviratininkų dėmesį, ir pėstiesiems nurodyti, kur dviračių takus kirsti yra saugi...
nuotrauka
2022-10-19 10:51
Kaunas įgyvendino naują, mūsų šalyje precedento neturinčią priemonę. Jungtinės Amerikos Valstijos, Kanada, Didžioji Britanija, Japonija ir Švedija – tik kelios valstybės, pėsčiųjų saugumui užtikrinti naudojančios įstrižines perėjas. Toks eismo organizavimo sprendimas įdiegtas ir Kaune – nuo šiol per...
nuotrauka
2022-10-18 11:54
Užbaigtas dar vienas „Rail Balticos“ geležinkelio teritorijų planavimo etapas – nustatytos konkrečios teritorijos, žemės sklypai ir jų dalys, per kuriuos eis „Rail Balticos“ geležinkelio linija ruože Kaunas–Vilnius. Visos suinteresuotos šalys turi galimybę per du mėnesius susipažinti su parengtu spe...
nuotrauka
2022-10-14 14:15
Oficialiai pradėjo veikti 13 vėjo jėgainių ir 69,3 megavatų (MW) instaliuotosios galios vėjo elektrinių parkas Tryškiuose, Telšių rajone. „E energija“ grupės parkas - didžiausias vėjo elektrinių parkas Baltijos šalyse, o jame tikimasi pagaminti 230 gigavatvalandžių (GWh) elektros energijos per metus...
nuotrauka
2022-10-13 11:38
Siekiant efektyviai investuoti Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) 2022 m. finansavimo lėšas, Susisiekimo ministerijos iniciatyva šių metų KPPP sąmatoje perskirstoma 15,77 mln. eurų. Didžioji šios sumos dalis – 15,37 mln. eurų skiriama valstybinės reikšmės kelius prižiūrinčiai AB „Kelių pri...
nuotrauka
2022-10-13 09:20
Pradedami magistralinio kelio nuo Molėtų iki Utenos projektavimo darbai. Įsigaliojo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos pasirašytos sutartys dėl magistralinio kelio A14 Vilnius–Utena dviejų ruožų (nuo 64,332 iki 79,510 km ir nuo 79,510 iki 93,726 km) kapitalinio remonto techninių darbo projektų...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra