2024 balandžio 14 d. sekmadienis, 23:06
Reklama  |  facebook

Daugėjant gaminančiais vartotojais siekiančių tapti klientų, ESO ieško sprendimo

2021-10-29 06:29
Dalis Lietuvos gyventojų jau įvertino atsinaujinančios energetikos ekonominę bei ekologinę naudą – pastaruosius metus savo elektrą gaminančių vartotojų skaičius padidėjo pustrečio karto. Tačiau susidaro situacijos, kai atskiruose elektros skirstomojo tinklo ruožuose didėjant gaminančių vartotojų skaičiui, atsiranda poreikis rekonstruoti tinklą.
nuotrauka
ESO nuotr.


Minimos įmonės
ESO (Energijos skirstymo operatorius), AB
Gaminančių vartotojų skaičiui ilguoju laikotarpiui reikšmingai augant – rekonstrukcijų poreikis gali atitinkamai dažnėti. Kaip bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) ieško būdų išvengti tokios situacijos?

„Lietuva žengė didelį žingsnį, sukurdama paprastą ir efektyvią gaminančių vartotojų sistemą. Per pastaruosius dvejus metus saulės jėgainių savininkų skaičius augo beveik tris kartus. Ir nors gyventojams tai leidžia būti efektyviais tuo pat metu tausojant gamtą, augant saulės jėgainių paklausai susiduriama su tinklo pralaidumo mažėjimo problema“, – ESO pranešime cituojamas įmonės Paslaugų plėtros tarnybos inovacijų ekspertas Karolis Gesevičius.

Pasak eksperto, gavęs paraišką saulės jėgainei prijungti, ESO turi įsivertinti, ar pajungimo taške esantis skirstomasis tinklas galės priimti jos pagamintą elektrą nesukuriant neigiamo efekto pačiam gaminančiam vartotojui ar jo kaimynams. Šiuo metu gyventojai dažniausiai yra linkę rinktis 10 kW galios elektrines, tačiau tokios galios jėgainę ne visada galima įrengti neatliekant tinklo rekonstrukcijos. Esant poreikiui rekonstrukcija gali pareikalauti didelių investicijų.

„Kol kas tokių atvejų nėra daug – nuo 2020 m. iš pateiktų paraiškų atsakymą dėl tinklo nepakankamumo gaudavo apie 3 proc. Tačiau prognozuojama, kad ilgainiui, augant gaminančių vartotojų kiekiui su tokia situacija gali susidurti daugiau klientų, siekiančių tapti gaminančiais vartotojais. Todėl iš savo pusės ieškome optimalaus sprendimo: mūsų specialistų komanda šiuo metu vykdo pilotinį projektą, kuriame siekiama išsiaiškinti ir įvertinti ar galima suderinti tinklo ir kliento reikmes technologiniu bei ekonominiu aspektu“, – pasakoja K. Gesevičius.

Baterija leidžia technologiškai išpildyti ir gaminančių vartotojų, ir tinklo reikmes

„Vykdomame projekte tiriame ar galima 10 kW elektrinės norinčiam gyventojui įgyvendinti savo sumanymą nepaisant tinklo ribojimų. Šiuo atveju, elektrinė turi neviršyti 7 kW atidavimo į tinklą galios pagal ESO parametrus, tačiau panaudojus baterijas papildomus 3 kW klientas gali talpinti į baterijas. Taigi, faktinis elektrinės galingumas išpildo kliento poreikius, todėl jis nepraranda saulės elektrinės sugeneruojamos elektros energijos. Kita vertus, dėl ribojamo galios atidavimo į tinklą elektrinė kartu su baterija išpildo visas sąlygas iš tinklo kokybės perspektyvos“, – tvirtina ESO inovacijų ekspertas.

Pasak pašnekovo, technologiniu požiūriu nauda abipusė. Klientas sugeneruotos perteklinės energijos nepraranda ir gali ją panaudoti pagal gaminančio vartotojo schemą, o ESO, nekeisdama savo tinklo struktūros, gali prijungti daugiau atsinaujinančios energijos šaltinių. Tokiu būdu išvengiama papildomų investicijų į skirstomąjį tinklą ir išlaikoma tinklo kokybė kaimynų atžvilgiu.

Papildomos galimybės – netolimoje ateityje


„Baterija kaip energijos kaupimo šaltinis – labai lankstus įrenginys. Žvelgiant ne tik iš gaminančio vartotojo perspektyvos, bet ir iš tradicinio vartotojo, kuris neturi savos generacijos, jos gali būti išnaudojamos vadinamam arbitražui – užkraunamos pigesniu naktiniu tarifu arba kai elektros biržoje mažos kainos ir iškraunamos saviems poreikiams dienos metu, kai kainos pasiekia piką. Taigi, technologiškai baterija neleistų klientui pajusti vartojimo įpročių pasikeitimo, o pati iš savęs galėtų tapti lanksčiu įrenginiu tinkle, leidžiančiu sumažinti išlaidas elektros energijai“, – pranešime cituojamas K. Gesevičius, pabrėždamas, jog taip pat mato galimybes ateityje aktyviems vartotojams turintiems lanksčius įrenginius, kaip baterijos, dalyvauti sisteminių paslaugų teikime bei papildomai gauti pajamų.

Pasak jo, šiandien generuoti ir atiduoti į tinklą elektros energiją yra pigiau negu tik kaupti baterijose. Energijos kaupimo sistema nepagerina visos saulės elektrinės atsipirkimo laiko ir kol kas nėra finansiškaipatrauklus sprendimas. Tačiau žvelgiant į ateitį, prasiplėtus baterijų funkcionalumams irmažėjant jų kainoms, baterijos gali tapti ne tik technologiškai aktualios, bet ir ekonomiškai naudingos tiek saulės elektrinių turėtojams tiek ir kitiems elektros vartotojams. 
Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2024-04-12 13:47
Tarptautinė žaliosios energetikos bendrovė „Ignitis renewables" veikla rodo ryžtą tausoti aplinką. Prisijungusi prie ekspedicijos „Išsaugokime Baltiją", įmonė savo aplinkosauginių iniciatyvų sąrašą papildė dar viena svarbia priemone. Pasak įmonės atstovų, šis žingsnis taps dar vienu būdu užtikrinti,...
nuotrauka
2024-04-12 10:00
Klaipėdoje atnaujinta dar viena viešoji infrastruktūra – baigti šaligatvio nuo Sausio 15-osios g. iki Tiltų g. remonto darbai. Suremontuoto šaligatvio ruožas yra reprezentacinėje miesto vietoje, kultūros paveldo teritorijoje, prie vienos pagrindinių uostamiesčio gatvių – Taikos prospekto rytinėje pu...
nuotrauka
2024-04-10 12:56
Kovo pradžioje „Via Lietuva“ inicijuoti blogiausios šalyje kokybės magistralinio kelio A14 Vilnius-Utena rekonstrukcijos darbai įgauna pagreitį. Per mėnesį netoli 30 km siekiančioje atnaujinamo kelio atkarpoje jau atlikta 70 proc. visų paruošiamųjų darbų, išardyta 10 km ilgio betoninio kelio atkarpa...
nuotrauka
2024-04-08 10:44
Nepastovių orų lydima pavasario pradžia vis dar sunkina kelių su žvyro danga būklę. Nepaisant to, AB „Kelių priežiūra“ mechanizmai vien per šių metų kovo mėnesį jau sugreideriavo daugiau kaip 7 tūkst. kilometrų žvyrkelių. Kai kuriuose ypač sudėtinguose ruožuose darbai buvo kartojami kelis kartus. Be...
nuotrauka
2024-04-05 09:39
Turto bankas atidarė saulės parkus, kurie elektra aprūpina įmonės valdomus visuomeninės paskirties pastatus. Skaičiuojama, kad 2,21 MW suminės galios saulės parkai per 25 metų eksploatacijos laikotarpį CO2 emisiją sumažins kone 7 tūkst. tonų ir padengs didžiąją dalį elektros energijos poreikio pasta...
nuotrauka
2024-04-04 17:04
Pavasarį uostamiestyje skelbia intensyvėjantys miesto gatvių ir šaligatvių dangų atnaujinimo darbai. Kai kurios dangos nebuvo remontuotos jau kelis dešimtmečius – nuo tada, kai buvo paklotos. Atnaujintos dangos ne tik saugesnės pėstiesiems bei kitiems eismo dalyviams, bet ir atrodo estetiškiau.
nuotrauka
2024-04-03 13:11
Panevėžyje iki rudens planuojama pabaigti su europine magistrale „Via Baltica“ besijungiančios Smėlynės gatvės kapitalinio remonto darbus. Šiems darbams, kaip valstybei svarbiam vietinės reikšmės kelių projektui, 2024 m. skirta 722 tūkst. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų.
nuotrauka
2024-04-03 09:39
Atlikus kasmetę A. Goštauto g. estakados virš Geležinio Vilko g. apžiūrą, specialistai nustatė, jog reikia atlikti tilto sujungimo siūlių ir lietaus nuvedimo tinklo remontą. Kol kas remonto apimtys ir trukmė nėra žinomi, tam būtina atlikti detalesnį konstrukcijų vertinimą.
nuotrauka
2024-03-29 15:29
Kauno oro uostui ilgalaikiame Lietuvos oro uostų tinklo plėtros plane (angl. master plan) iki 2052 m. numatytas svarbus vaidmuo. Oro uosto plėtra ir diegiamos inovacijos leis žengti svarbius žingsnius plėtojant konkurencingą Lietuvos oro uostų modelį ir gerinant efektyvumą. Kauno oro uosto plėtra tu...
nuotrauka
2024-03-29 10:05
„Ignitis", valdanti didžiausią greito elektromobilių įkrovimo tinklą Lietuvoje „Ignitis ON", neapleidžia lyderio pozicijų elektromobilių įkrovimo tinklo plėtros srityje – sudarė sutartį su „Baltic Shopping Centers", valdančia Kaune įsikūrusį prekybos ir laisvalaikio centrą „Mega", dėl iš viso 20 ele...
nuotrauka
2024-03-28 14:43
Šiauliuose po žiemos sezono startavo darbai tranzitinėse miesto gatvėse – kapitalinio remonto darbai prasidėjo intensyvioje Pramonės gatvėje, toliau rekonstruojama ir modernizuojama Aukštabalio gatvė. Abu šie valstybei svarbūs vietinės reikšmės kelių projektai iš dalies finansuojami Kelių priežiūro...
nuotrauka
2024-03-27 17:02
Penkios Armėnijoje įsikūrusios įstaigos, įskaitant vaikų darželius, kultūrinį centrą ir nacionalinį politechnikos universitetą, netrukus naudosis lietuvių įrengtos saulės jėgainės elektros energija. Elektrinę įrengs Lietuvos saulės energetikos bendrovė „Solet".
nuotrauka
2024-03-27 16:57
Nepatvirtinta Seimo nario abejonė, kad leistinos generuoti galios rezervavimo ribojimai hibridinėms elektrinėms, kurias sudaro saulės ir vėjo elektrinės, yra neteisėti.
nuotrauka
2024-03-27 13:32
2024 m. Vilniaus miesto savivaldybės planuose – net 120 kilometrų ištisiniu būdu išasfaltuotų gatvių, apie 40 km sutvarkytų šaligatvių ir 12,5 km įrengtų dviračių takų. Šiemet sostinės susisiekimo infrastruktūros tvarkymui bus skiriama 74 mln. Eur.
nuotrauka
2024-03-26 09:51
Lietuvoje žaliąją elektros energiją jau perka daugiau nei kas dešimtas Lietuvos gyventojas. Labiausiai tarp jų išsiskiria 26-25 m. gyventojai, bendrai jie sudaro daugiau nei trečdalį (35,5 proc.) perkančiųjų žalią elektros energiją.
nuotrauka
2024-03-25 16:03
„Via Lietuva“ (anksčiau – Lietuvos automobilių kelių direkcija), Susisiekimo ministerijos siūlymu, parengė atnaujintus reikalavimus asfalto sluoksnių įrengimo darbams valstybinės reikšmės keliuose. Nurodoma, kad atnaujintas taisyklių projektas padidins naujų asfalto dangų tarnavimo laiką, sumažins k...
nuotrauka
2024-03-25 15:47
Tarptautinė žaliosios energetikos bendrovė „Ignitis renewables" pasirašė 82 mln. eurų finansavimo sutartį su Europos investicijų banku (EIB) ir Šiaurės investicijų banku (NIB) dėl 94 megavatų (MW) Pomeranijos vėjo parko Lenkijoje.
nuotrauka
2024-03-25 13:46
Aplinkos ministerijos Vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos teikimo komisija patvirtino reikalavimus projektams, kuriais siekiama besivystančiose šalyse švelninti klimato kaitą ir diegti atsinaujinančius energijos išteklius perduodant Lietuvos patirtį.
nuotrauka
2024-03-22 12:53
Iki šiol viešojoje Lietuvos geležinkelių infrastruktūroje buvo naudojamos tokios garsą atspindinčios ir jį sugeriančios sienelės, kurios negeneruoja papildomos pridėtinės vertės, tik nuolatines sąnaudas. Tačiau tai pakeis šalyje vykdomas analogų neturintis pilotinis projektas – jo kūrėjai pasiūlė in...
nuotrauka
2024-03-21 13:42
Viena didžiausių susisiekimo infrastruktūros įmonių Lietuvoje „Fegda grupė“ konsoliduotas įmonių grupės pajamas 2023 metais padidino daugiau nei du kartus – nuo 99 mln. EUR iki 218 mln. EUR, tuo tarpu grupės grynasis pelnas padidėjo nuo 3,5 mln. EUR 2022 m. iki 23 mln. EUR pernai. Sėkmingus rezultat...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra