2022 sausio 19 d. trečiadienis, 15:26
Reklama  |  facebook

Daugėjant gaminančiais vartotojais siekiančių tapti klientų, ESO ieško sprendimo

2021-10-29 06:29
Dalis Lietuvos gyventojų jau įvertino atsinaujinančios energetikos ekonominę bei ekologinę naudą – pastaruosius metus savo elektrą gaminančių vartotojų skaičius padidėjo pustrečio karto. Tačiau susidaro situacijos, kai atskiruose elektros skirstomojo tinklo ruožuose didėjant gaminančių vartotojų skaičiui, atsiranda poreikis rekonstruoti tinklą.
nuotrauka
ESO nuotr.


Gaminančių vartotojų skaičiui ilguoju laikotarpiui reikšmingai augant – rekonstrukcijų poreikis gali atitinkamai dažnėti. Kaip bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) ieško būdų išvengti tokios situacijos?

„Lietuva žengė didelį žingsnį, sukurdama paprastą ir efektyvią gaminančių vartotojų sistemą. Per pastaruosius dvejus metus saulės jėgainių savininkų skaičius augo beveik tris kartus. Ir nors gyventojams tai leidžia būti efektyviais tuo pat metu tausojant gamtą, augant saulės jėgainių paklausai susiduriama su tinklo pralaidumo mažėjimo problema“, – ESO pranešime cituojamas įmonės Paslaugų plėtros tarnybos inovacijų ekspertas Karolis Gesevičius.

Pasak eksperto, gavęs paraišką saulės jėgainei prijungti, ESO turi įsivertinti, ar pajungimo taške esantis skirstomasis tinklas galės priimti jos pagamintą elektrą nesukuriant neigiamo efekto pačiam gaminančiam vartotojui ar jo kaimynams. Šiuo metu gyventojai dažniausiai yra linkę rinktis 10 kW galios elektrines, tačiau tokios galios jėgainę ne visada galima įrengti neatliekant tinklo rekonstrukcijos. Esant poreikiui rekonstrukcija gali pareikalauti didelių investicijų.

„Kol kas tokių atvejų nėra daug – nuo 2020 m. iš pateiktų paraiškų atsakymą dėl tinklo nepakankamumo gaudavo apie 3 proc. Tačiau prognozuojama, kad ilgainiui, augant gaminančių vartotojų kiekiui su tokia situacija gali susidurti daugiau klientų, siekiančių tapti gaminančiais vartotojais. Todėl iš savo pusės ieškome optimalaus sprendimo: mūsų specialistų komanda šiuo metu vykdo pilotinį projektą, kuriame siekiama išsiaiškinti ir įvertinti ar galima suderinti tinklo ir kliento reikmes technologiniu bei ekonominiu aspektu“, – pasakoja K. Gesevičius.

Baterija leidžia technologiškai išpildyti ir gaminančių vartotojų, ir tinklo reikmes

„Vykdomame projekte tiriame ar galima 10 kW elektrinės norinčiam gyventojui įgyvendinti savo sumanymą nepaisant tinklo ribojimų. Šiuo atveju, elektrinė turi neviršyti 7 kW atidavimo į tinklą galios pagal ESO parametrus, tačiau panaudojus baterijas papildomus 3 kW klientas gali talpinti į baterijas. Taigi, faktinis elektrinės galingumas išpildo kliento poreikius, todėl jis nepraranda saulės elektrinės sugeneruojamos elektros energijos. Kita vertus, dėl ribojamo galios atidavimo į tinklą elektrinė kartu su baterija išpildo visas sąlygas iš tinklo kokybės perspektyvos“, – tvirtina ESO inovacijų ekspertas.

Pasak pašnekovo, technologiniu požiūriu nauda abipusė. Klientas sugeneruotos perteklinės energijos nepraranda ir gali ją panaudoti pagal gaminančio vartotojo schemą, o ESO, nekeisdama savo tinklo struktūros, gali prijungti daugiau atsinaujinančios energijos šaltinių. Tokiu būdu išvengiama papildomų investicijų į skirstomąjį tinklą ir išlaikoma tinklo kokybė kaimynų atžvilgiu.

Papildomos galimybės – netolimoje ateityje


„Baterija kaip energijos kaupimo šaltinis – labai lankstus įrenginys. Žvelgiant ne tik iš gaminančio vartotojo perspektyvos, bet ir iš tradicinio vartotojo, kuris neturi savos generacijos, jos gali būti išnaudojamos vadinamam arbitražui – užkraunamos pigesniu naktiniu tarifu arba kai elektros biržoje mažos kainos ir iškraunamos saviems poreikiams dienos metu, kai kainos pasiekia piką. Taigi, technologiškai baterija neleistų klientui pajusti vartojimo įpročių pasikeitimo, o pati iš savęs galėtų tapti lanksčiu įrenginiu tinkle, leidžiančiu sumažinti išlaidas elektros energijai“, – pranešime cituojamas K. Gesevičius, pabrėždamas, jog taip pat mato galimybes ateityje aktyviems vartotojams turintiems lanksčius įrenginius, kaip baterijos, dalyvauti sisteminių paslaugų teikime bei papildomai gauti pajamų.

Pasak jo, šiandien generuoti ir atiduoti į tinklą elektros energiją yra pigiau negu tik kaupti baterijose. Energijos kaupimo sistema nepagerina visos saulės elektrinės atsipirkimo laiko ir kol kas nėra finansiškaipatrauklus sprendimas. Tačiau žvelgiant į ateitį, prasiplėtus baterijų funkcionalumams irmažėjant jų kainoms, baterijos gali tapti ne tik technologiškai aktualios, bet ir ekonomiškai naudingos tiek saulės elektrinių turėtojams tiek ir kitiems elektros vartotojams. 
Statybunaujienos.lt




Infrastruktūra

nuotrauka
2022-01-14 07:44
Pastaraisiais metais Aplinkos apsaugos agentūra (AAA) leido sausumoje statyti 328 vėjo elektrines, kurių bendra galia sudaro 1,81 GW – tai yra viršija dabartinės Vyriausybės programoje užsibrėžtą tikslą iki 2025 m. įrengti iki 1,2 GW galios vėjo elektrinių.
nuotrauka
2022-01-10 08:02
Valstybės ar savivaldybių institucijos ir įstaigos, tradicinės religinės bendruomenės, bendrijos ar centrai bei privatūs juridiniai asmenys aktyviai naudojosi galimybe gauti subsidiją atsinaujinantiems energijos ištekliams diegti. Gautos 48 paraiškos, prašoma paramos suma siekia beveik 2,5 mln. eurų...
nuotrauka
2022-01-07 12:51
Už „Rail Baltica” projekto Lietuvoje vykdymą atsakinga „LTG Infra” paskelbė dar vieną rangos darbų konkursą. Pastarojo nugalėtojas įrengs beveik 18 km ilgio naujo geležinkelio sankasą dvikeliui bei pastatys inžinerinius statinius Jonavos rajone, konkrečiai – atkarpoje tarp Žeimių ir Šėtos.
nuotrauka
2022-01-07 10:45
Dvejus metus, nuo 2020 m. sausio vykę tarptautinio dujotiekio, jungiančio Lietuvą ir Lenkiją GIPL statybos darbai užbaigti. Tai patvirtino 2021 m. gruodžio 31 d. gautas paskutinis GIPL projekto statybos užbaigimo aktas. Visas 165 km ilgio dujotiekis iki Lenkijos sienos užpildytas dujomis.
nuotrauka
2022-01-06 14:02
Energetikos ministerija praneša, kad jau pirmadienį, sausio 10 d., fiziniams asmenims vėl atveriama galimybė gauti finansavimą saulės elektrinių įsirengimui ar įsigijimui ir tapti gaminančiu vartotoju.
nuotrauka
2022-01-06 10:00
Bendrovė „Elektrum Lietuva“ šiemet pajūryje, netoli Gargždų statys didžiausią Lietuvoje saulės parką, kurio galingumas sieks 13 megavatų (MW). Bendrovė šio parko statybai jau turi preliminarius leidimus, pradeda projektavimo darbus ir planuoja investuoti apie 8 mln. eurų.
nuotrauka
2022-01-03 10:17
Švenčių išvakarėse bendrovė „Kauno vandenys“ paskelbė apie Kauno senamiesčio, Vilniaus gatvės, požeminių tinklų rekonstrukcija pabaigą. Per 5 mėnesius rekonstruota 800 metrų vandentiekio tinklų, 600 m – buitinių nuotekų ir paklota 1,7 km naujų paviršinių lietaus nuotekų surinkimo tinklų. Seniausioje...
nuotrauka
2022-01-03 10:07
Lietuvos viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklą valdanti įmonė „LTG Infra“ aktyviai įgyvendina triukšmo mažinimo programą. Joje numatyti 9 projektai – po dvi triukšmą sugeriančias sienutes Šiauliuose ir Klaipėdoje, po vieną – Kretingoje, Mažeikiuose, Lentvaryje, Kaišiadoryse ir Radviliškyje.
nuotrauka
2022-01-03 10:02
Ruošiantis sostinės Vokiečių gatvės rekonstrukcijai 2021 m. buvo atlikti archeologiniai, dendrologiniai ir gamtiniai ekologiniai jos tyrimai. Pagal visų atliktų tyrimų rezultatus architektai renkasi gatvės pertvarkymo sprendinius.
nuotrauka
2021-12-31 09:03
Susisiekimo ministerija patvirtino optimalią alternatyvą, kur turėtų būti tiesiama nauja „Rail Balticos“ geležinkelio linija nuo Kauno iki Vilniaus. Po intensyvių diskusijų su Vilniaus, Kauno ir aplinkinių regionų gyventojais bei bendruomenėmis, taip pat atsižvelgus į europinei greitojo traukinio ge...
nuotrauka
2021-12-30 15:22
Tarptautinė investicinė VMG grupė per mažiau nei metus Akmenės laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) įrengė 5000 saulės elektros modulių elektrinę, kuri sumontuota medienos drožlių plokštės gamykloje. Tai šiuo metu yra viena galingiausių šalyje saulės elektrinė, įrengta ant pastato stogo.
nuotrauka
2021-12-23 07:59
Medžio apdirbimo įmonėje „ASAJA“ įrengtos 2 saulės elektrinės po 100 kW galios. Viena iš EST LT įrengtų elektrinių turi saulės sekimo sistemą, kuri per metus papildomai sugeneruoja 36 tūkst. kilovatvalandžių.
nuotrauka
2021-12-21 09:16
Norėdami užtikrinti maksimalų saugumą keliuose, kelininkai kasmet atlieka daugybę infrastruktūros patikrinimų, padedančių nustatyti įvairius defektus. Siekiant paversti šį procesą efektyvesniu ir tvaresniu, lietuvių startuolis „Thrust“ ir šalies technologijų bendrovė „Agmis“, kartu su šalies kelius ...
nuotrauka
2021-12-16 14:56
Nors „Žaliasis kursas“ kai kam vis dar atrodo tolima perspektyva, inovacijas kuriantys bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) specialistai teigia, kad tai jau yra realybė. Pavyzdžiui, hibridinė generacija, kuomet saulės ir vėjo jėgainės dirba suderintu režimu, ir gali pakeisti viena kitą ...
nuotrauka
2021-12-16 09:46
Darnios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ pasirašė dvi sutartis su Vilniaus miesto savivaldybe. Bendrovei patikėti rytinės bei pietinės sostinės dalies gatvių remonto ir priežiūros darbai. Maksimali jų vertė sieks 20 mln. eurų be PVM.
nuotrauka
2021-12-15 06:58
Kitąmet Susisiekimo ministerija daugiausia dėmesio planuoja skirti strateginių geležinkelių ir kelių transporto jungčių plėtrai, žaliajai transporto transformacijai, skaitmenizacijai ir transporto inovacijoms skatinti. 2022 metais susisiekimo sektoriui numatoma apie 949 mln. eurų iš valstybės biudže...
nuotrauka
2021-12-08 13:51
„Eika“ įmonių grupė ir „Eternia Solar“ pasirašė susitarimą dėl 5 MW bendros galios saulės elektrinių parko statybos ir eksploatacinės priežiūros. Šiuo susitarimu „Eika“ užtikrintai kreipia veiklą tvarumo kryptimi – nuo 2023 m. ši elektrinė patenkins 85 proc. „Eika“ įmonių grupės dabartinio energijos...
nuotrauka
2021-12-08 12:10
Lietuvos ir Lenkijos elektros perdavimo sistemų operatorės „Litgrid“ ir PSE atliko išskirtinį bandymą, kurio metu dalis Lietuvos elektros energijos sistemos pirmą kartą istorijoje dirbo sinchroniškai su Lenkijos sistema, o kartu – ir su kontinentinės Europos sinchronine zona.
nuotrauka
2021-12-06 16:09
Nepatogūs ir nesaugūs dviračių takai, nutrūkstantys ties miestų ribomis, sunkiai dviračiais pasiekiami traukos centrai ar darbovietės – tik dalis dviratininkų problemų, kurios netrukus turėtų pasibaigti. Tą žada Susisiekimo ministerijos pristatytas Nacionalinis dviračių takų plėtros planas.
nuotrauka
2021-12-06 16:02
Greta kelio A1 Vilnius-Kaunas įrengta daugiau nei pusės kilometro Logistikos gatvės atkarpa leis sklandžiau ir saugiau privažiuoti prie krovimo sandėlių jūrinius konteinerius gabenančiam transportui.

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra