Ekspertas perspėja: sunkūs vilkikų gedimai kartais nutinka ir dėl noro sutaupyti2021-09-22 06:25 Kiekvienas Europos ir Lietuvos keliais riedantis vilkikas jo savininkui yra didžiulė investicija. Visgi kartais vadovaujamasi klaidinga prielaida, jog kol transporto priemonė važiuoja – viskas gerai, ir per mažai dėmesio skiriama reguliariai jos priežiūrai. „Scania Lietuva“ nuotr. Pastarasis aspektas itin reikšmingas, mat sunkūs gedimai keliuose gali tapti ne tik brangia, bet ir tragiška pamoka. Specialistas pataria, kokių klaidų nedaryti, kaip atpažinti gedimus ir išvengti net dešimtimis tūkstančių skaičiuojamų nuostolių.
Kelia pavojų ir aplinkiniams
Sunkvežimių gedimai visada yra kur kas rimtesni nei lengvųjų automobilių – vien nepatikrinus padangos slėgio gresia sprogimas, kuris gali apgadinti aplink ją esančias detales. Taip pat nestebint ratų guolių techninės būklės dar didesnę žalą gali sukelti sugadintos stebulės ir ašys. Visa tai lemia neplanuotas ir ilgas vežėjų prastovas. Blogiausia, kai gedimai nutinka reisų į užsienį metu. Pavyzdžiui, Prancūzijoje privačiame kelyje sugedus transporto priemonės turbokompresoriui, o vėliau iš jo išbėgusiai alyvai sugadinus DPF filtravimo elementą ir užteršus duslintuvą, kurį laiką nebenaudojamo sunkvežimio nutempimas ir remontas kainuos keleriopai daugiau nei kitose šalyse.

Nuotraukoje –
„Scania Lietuva“ servisų veiklos
vadovas Mindaugas Blužas
Kelyje nutikę gedimai turi įtakos ir eismo saugumui. Ne tam skirtose vietose sustoję vilkikai pablogina kitų eismo dalyvių galimybes vairuoti, vilkikų nuolaužos gali apgadinti kitas transporto priemones ar sukelti eismo įvykių grandinę kelyje. Be to, krovininių automobilių skaičius tik auga – valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, jie pernai sudarė jau 8,4 proc. viso transporto priemonių parko.
Taigi vis dažniau vilkikai patenka ir į eismo įvykius. 2017–2019 m. laikotarpiu, Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, krovininiai automobiliai pateko į 6,7 proc. visų eismo įvykių, o pernai šis skaičius padidėjo iki 7,9 procento. Dalis jų susiję su įvairiais kelyje įvykusiais gedimais, kurių daugelio galima išvengti taikant tikslingas priemones ir atliekant reguliarią ekspertinę apžiūrą.
Lemia prarastus pinigus ir prestižą
Kaip teigia „Scania Lietuva“ servisų veiklos vadovas Mindaugas Blužas, kiekvienas gedimas susijęs ne tik su brangiai kainuojančiu vilkiko nutempimu, galima grėsme eismo saugumui, bet ir nemažai atsieinančiomis prastovomis. Taip pat sumažėja įmonės prestižas. Didžiosios bendrovės turi statistiką, fiksuojančią gedimų įtaką verslui, o mažesnieji matuoja praktiškiau – sugedusi transporto priemonė reiškia neatliktą užsakymą. Po to eina ir sutartyse numatytos baudos bei reputacijos niuansai – įmonė, kuri negali laiku atlikti numatyto užsakymo, yra mažiau konkurencinga ir patikima. Norint išvengti visų minėtų problemų, sunkvežimius būtina reguliariai tikrinti ir remontuoti.
„Svarbu laiku patikrinti pakabos elementus: lankstines jungtis (šarnyrinius sujungimus), guolius, oro pagalves, taip pat padangų ir stabdžių sistemos būklę. Kelią neplanuotiems gedimams dažnai užkerta prevencinis sankabos, vandens siurblių, turbokompresorių ir kitų svarbių vilkiko elementų keitimas atsižvelgiant į jų eksploatavimo trukmę. Sunkvežimis turi būti nepriekaištingos būklės ir įmonei garantuoti nuolatines pajamas. Jos prarandamos, jei transporto priemonė tiesiog laikoma nenaudojamų sunkvežimių parke“, – tvirtina M. Blužas.
Transporto priemonės patikimumas dažnai susijęs ir su tuo, į kieno rankas atiduodama jos priežiūra. Jei sunkvežimis prižiūrimas neautorizuotame servise, klientas galbūt ir gali sutaupyti lėšų, tačiau nuolat susiduria su didesne rizika. Juk naudojant ne naujausias sistemas ir remonto įrangą labai sunku užtikrinti maksimalų patikimumą ir garantijas.
Kaip išvengti gedimų ir nekelti žalos gamtai?
Pasitaiko atvejų, kai neautorizuotame servise priežiūros metu pastebėta problema ne tik neišsprendžiama, bet ir atsiranda naujų bėdų. Būna, kad nesėkmingai bandoma taisyti pavarų dėžes, elektros, degalų sistemas. Gamintojų servisų patirtis rodo, kad kartais remontams naudojamos ir nekokybiškos dalys, kurios neretai alternatyviose dirbtuvėse sumontuojamos netinkamai.
„Problemų atsiranda tada, kai bandant suremontuoti vieną gedimą pažeidžiami kiti mazgai ar pridaroma kitų brangiai kainuojančių bėdų. Pavyzdžiui, elektronines variklio valdymo sistemas perprogramavus taikant neoriginalią programinę įrangą, gali tekti ateityje keisti ir valdymo bloką. Panašiai nutinka ir tada, kai taupymo sumetimais išprogramuojama už ekologiškesnį važiavimą atsakinga „AdBlue“ ar EGR sistema, pradedama riboti variklio galia. Tokiu atveju gali pradėti streikuoti visa sistema. Maža to, aplinkos tarša gali padidėti net iki 70 proc.
Modifikuojama transporto priemonė taip pat netenka garantijos, o atsakingoms institucijoms pradėjus tikrinti šių sistemų veikimą sulaukiama didžiulių baudų. Sistemas galiausiai reikia suremontuoti arba pakeisti“, – teigia „Scania Lietuva“ servisų veiklos vadovas.
Anot jo, vilkikų vairuotojai gali padėti išvengti gedimų. Patariama atkreipti dėmesį į visus nestandartinius garsus, tokius kaip cypimas, traškėjimas, ūžimas, ir identifikuoti, iš kurios vietos jie sklinda.
„Svarbu nustatyti, kada šis garsas atsiranda: kai sunkvežimis pakrautas ar kai tuščias, kokia kelio danga, koks važiavimo greitis ir kryptis. Visa ši informacija padės greičiau ir tiksliau nustatyti gedimą, o jų būna įvairių. Vos vienas skleidžiamas garsas gali išduoti tokių agregatų, kaip guoliai, diržinės pavaros, kardaniniai velenai, stabdymo sistemos elementai, pavarų dėžė ar reduktoriaus elementai, problemas. Visgi tai turėtų būti tik pirmas žingsnis. Bandant patiems ieškoti gedimo ar jį šalinti, kaip rodo daugybė istorijų, galima pridaryti papildomų problemų“, – pataria M. Blužas.
„Scania Lietuva“ nuotr. Statybinė ir kelių technika, įrankiai2023-03-27 07:53 Kompanija „Doosan Infracore“ (HDI) paskelbė, kad keičia statybinės technikos DOOSAN prekės ženklą ir pristato naująjį prekės ženklą – DEVELON. 2023-02-10 07:31 Vokietijos CEDIMA GmbH – jau šimtmetį pasaulyje gerai žinomas kaip deimantinių įrankių ir mašinų, skirtų betonui apdirbti, tiekėjas. Praėjusių metų pabaigoje Vokietijoje, Miunhene, įvykusioje tarptautinėje statybos parodoje „Bauma“ CEDIMA GmbH pristatė pagrindines technikos naujienas. 2022-12-15 07:24 Ancenis (Prancūzija), 2022 m. gruodžio 6 d. „MANITOU Group“, pasaulinė statybų, pramonės ir žemės ūkio sektoriams skirtos krovos technikos, kėlimo platformų gamintoja, pristatė vandenilinių mašinų tyrimų ir plėtros planą bei pirmąjį teleskopinio krautuvo prototipą, kuris veikia, naudodamas žaliąjį v... 2022-12-02 11:41 Atliekant skirtingus apdailos darbus, reikalingi specifiniai statybiniai įrankiai skirti šlifavimui, dažymui, pjovimui ar sienų matavimui. Nors dažnas skuba pirkti statybinius įrankius, tačiau tai nėra vienintelis sprendimo būdas. Būtent tokiais atvejais vertėtų apsvarstyti galimybę pasinaudoti įran... 2022-11-04 06:27 Parodoje „Bauma 2022“, kuri vyko Miunchene (Vokietija) spalio 24–30 dienomis, DOOSAN pristatė pramonėje pirmaujančią naujų pažangiausių mašinų ir skaitmeninių technologijų ekspoziciją. UAB „INTRAC Lietuva“ – DOOSAN statybinės technikos atstovas Lietuvoje. 2022-10-25 14:57 Miunchene (Vokietija) spalio 24 d. prasidėjusioje didžiausioje tarptautinėje statybos ir pramonės parodoje BAUMA (ekspozicijos stendas FS 908/1) kompanija MANITOU pristatė rekordinį naujų produktų skaičių. 2022-09-16 07:24 Terasa tapo neatskiriama būsto dalimi. Kad šis statinys leistų patirti visus malonumus ne tik šiltuoju metų laiku, reikia pasidomėti statybos ypatumais. 2022-08-30 12:26 Nesvarbu, turite nuosavą būstą ar nuomojatės butą, natūralu, kad kartais tenka atlikti remontą namuose. Yra labai lengva paskambinti santechnikui, elektrikui ar kitam meistrui, nors iš tikrųjų kai kuriuos dažniausiai pasitaikančius būsto remonto darbus galima nesunkiai atlikti patiems. Be to, sutaup... 2022-08-25 09:35 Įrankius, reikalingus būsto remontui, geriau pasiruošti dar prieš pradedant remontą, kad nesiblaškyti ieškant kokios nors smulkmenos, sujaukiančios visą suplanuotą darbo grafiką. Įrankių sąrašas sudaromas pagal suplanuotus darbų etapus, kuriuos reikės atlikti. 2022-06-20 06:30 Į krovos pajėgumų didinimą Malkų įlankos terminalas investavo 5 mln. Eur. Į terminalą pristatytas mobilus, elektra varomas hidraulins kranas „Mansinen 300 ER“, kuris šiuo metu yra didžiausias toks Baltijos šalių uostuose. Taip pat baigiamas statyti naujas 3200 kv. m dengtas sandėlis, o iki liepos pa... 2022-05-09 12:03 Pjovimo bei gręžimo mašinų ir instrumentų rinka Lietuvoje demonstruoja aiškias tendencijas: naudojimo laiką pratęsti restauruojant, susigrąžinti senus, bet pasiteisinusius modelius, benzininius vidaus degimo variklius keisti elektriniais ir ekonomiškais dyzeliniais. 2022-02-21 11:16 Net viena trečioji Europos Sąjungoje (ES) sunaudojamos energijos atitenka transporto sektoriui. Automobiliai, sunkvežimiai ir autobusai sukuria apie 70 proc. transporto sektoriaus šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio, likusią dalį – aviacija ir laivyba. 2021-12-09 07:32 STORCH kuria ir gamina aukštos kokybės dažymo įrankius, skirtus profesionaliam naudojimui, jau daugiau nei 120 metų. Ilgametė patirtis reiškia patikimus gaminius. 2021-09-29 07:16 Vokietijos CEDIMA GmbH jau šimtmetį deimantus „augina“ laboratorijose, kontroliuodama jų stiprumą, išmatavimus ir savybes, kokių reikia gaminant instrumentus ir specialias mašinas, paprastai naudojamas pjauti, gręžti ar atlikti panašius darbus. 2021-08-30 07:30 Naujieji „Cat“ mini ekskavatorių modeliai 302.7 CR, 303 CR ir 303.5 CR – tai išties unikalios 2,7–3,5 t klasės kasimo mašinos, žymiai našesnės už ankstesnės kartos modelius. Minėti modeliai kuria papildomą pridėtinę vertę verslui – tiesioginę ir netiesioginę. 2021-07-29 07:41 Statybos verslas sukasi kokybės ir terminų karuselėje, nes šie faktoriai lemia užsakymų portfelį ir pelną. Vienu iš itin svarbių faktorių, kurie gali garantuoti našumą arba lemti nemenkus nuostolius, tampa įrangos, technikos patikimumas. Ką daryti, kad technika taptų efektyvia pagalbininke, o ne gal... 2021-05-04 07:05 Kad statybinė technika atlieptų konkurencinės rinkos iššūkius, ji turi būti ne tik efektyvi, bet taip pat ir patraukli ja dirbantiems žmonėms, nes visuotinai žinomos problemos dėl darbuotojų trūkumo. Todėl 125 metų patirtis, kurią sukaupė „Doosan Infracore Europe“ – Pietų Korėjos konglomeratui „Doos... 2021-02-19 07:16 Vilniuje įsikūrusios įmonės „Trantera“ veikla yra susijusi su transporto priemonėmis. Todėl įmonės vadovas Aleksandr Lavrinovič įsitikinęs: verslo sėkmei ypač svarbu, kad mechanizmai ir transporto priemonės būtų ne tik patikimos, efektyvios, bet ir stiprintų įmonės įvaizdį. Neatsitiktinai jau beveik... 2021-02-15 07:49 Idealu, kad būsimam šaltukui galima būtų pasirengti iš anksto. Tai ypač svarbu vairuotojams, kurie slidžiais keliais išbandomi kiekvieną žiemą, ir kelius prižiūrinčioms tarnyboms, kurios vis kaltinamos, kad „vėl nespėjo pasirengti“. 2021-02-11 09:28 Esant stipriam snygiui, vis dažniau visuomenėje pasigirsta, kad keliai valomi prastai, labai retai. Tačiau ar žinojote, kad sniego valymo, barstymo eiga ir sparta priklauso nuo kelio ar gatvės reikšmės? Kuo kelias aukštesnės kategorijos, tuo priežiūros darbai vykdomi greičiau, reikalavimai atliekami...
|