2023 birželio 9 d. penktadienis, 23:58
Reklama  |  facebook

Jeigu sieki ilgalaikių tikslų, negali sau leisti būti chamu

Povilas SABALIAUSKAS      2016-04-21 06:30
Verslininko įvaizdis – tai ne tik jo ar jos batai ar apranga. Asmenybė, kalbėsena yra tokia pati svarbi įvaizdžio dalis. Konkuruoti dėl klientų, bendrauti su partneriais reikia išmokti. Tai ne visada lengva ir ne visiems pavyksta pasiekti. Gerą įvaizdį bei reputaciją susikurti labai sunku, o prarasti labai lengva. Ką reikėtų atsiminti, kokių taisyklių derėtų laikytis bendraujant tiek su savo klientais, tiek su esamais arba būsimais partneriais?
nuotrauka
Jeigu svajojate apie tai, kaip sukursite šimtametę kompaniją, privalote investuoti ne tik į gamybą ar infrastruktūrą, bet ir į savo asmenybę. Asociatyvi Pixabay.com nuotr.


Koks turėtų būti verslininkas? Susikoncentravęs tik į savo veiklą ar visgi gerokai platesnio akiračio žmogus? Darbdavių konfederacijos ir „Žinių radijo“ generalinis direktorius Danas Arlauskas (nuotraukoje kairėje) net neabejoja, kad teisingas antrasis variantas.

„Kaip pavyzdį aš pakankamai dažnai paminiu a. a. Bronislavą Lubį. Jis buvo žmogus, kuris, net ir valdydamas didžiulį verslą, labai aktyviai dalyvavo ir visuomeninėje veikloje. Jis dirbo su labdaros organizacijomis, spėjo gauti daktaro disertaciją, daug laiko skyrė neformaliems susitikimams su žmonėmis, rėmė knygų leidybą, meną. Visi šie dalykai jam labai padėjo kiekvienoje kompanijoje su skirtingais žmonėmis kalbėtis jų kalba“, – prisimena jis.

Pašnekovas prisimena, kaip jį stebindavo B. Lubio sugebėjimas bendrauti su pačiais įvairiausiais pašnekovais. Su smulkiais verslininkais jis kalbėdavo apie savo verslo pradžią, o kitą dieną jau su aukšto rango svečiais – apie meną, pasaulio politiką.

„Tiems žmonėms, kurių akiratis platesnis, šiame vis labiau besiintegruojančiame pasaulyje atsiveria visai kitos galimybės. Išsilavinę žmonės yra ir pakankamai jautrūs. Jie geba gerai perprasti žmonių nuojautas, kultūrinę aplinką. Tai labai svarbu. Juk ne vietoje ir ne laiku pasakytas anekdotas gali visai sugadinti nuomonę apie tave. Kaip įmanoma kartu vykdyti verslą, jeigu tavo apranga ir kalbėsena visai nesutampa su tikslais?“ – retoriškai klausė Darbdavių konfederacijos ir „Žinių radijo“ generalinis direktorius.

Jo manymu, visapusiškai išsilavinęs verslininkas turi visai kitokias galimybes. „Aišku, yra ir nemažai chamų, kurie vysto didelį verslą, tačiau tai labiau būdinga besivystančioms rinkoms. Mes juk irgi turime gausybę nemandagių verslininkų, kurie nežino, kas yra socialinė atsakomybė, niekada niekam nėra paaukoję. Jiems viskas apsiriboja kapitalo auginimu. Tačiau kai kalbame apie ilgametį verslą, pvz., Skandinavijoje, labai svarbiu dalyku tampa tai, kas tu esi. Ir jeigu neatitinki tam tikro įsivaizdavimo, kaip dera rengtis, kalbėti ir elgtis, tavimi tiesiog nepasitikės. Pagal tai bus nuspręsta, ar su tavimi dirbti yra perspektyvu“, – teigia D. Arlauskas.

Svarbu save adekvačiai įvertinti

Verslo ir verslininko tapatybę sudaro ne viena dedamoji, tačiau viena svarbiausių iš jų yra gebėjimas bendrauti ir su savo klientas, ir su kolegomis.

„Ten, kur yra stipri konkurencija, įmonės visada turėtų mokėti reaguoti, atsiprašyti, priimti kritiką ir stengtis kuo labiau tobulėti. Srityse, kuriose konkurencijos labai mažai, įmonės labai greitai pajunta, kad jos valdo situaciją. O tada tu gali elgtis iš esmės, kaip nori. Selas (Egidijus Dragūnas, red. past.) juk gali daryti, ką nori, siuntinėti visus, važinėti girtas. Žmonės vis tiek ateis į jo koncertus. Arūnas Valinskas irgi gali iš esmės elgtis kaip tinkamas. Jo gi niekas nepakeis“, – kalbėjo viešųjų ryšių konsultantas Mindaugas Lapinskas (nuotraukoje dešinėje).

Kitaip tariant, bet kuriam verslininkui tiesiog būtina save adekvačiai įvertinti. Tik tada jis ar ji galės suvokti, kiek sau galima leisti. Aišku, supratimas ateina tik darant klaidas ir iš jų mokantis, o Lietuvos verslininkams tai daryti ne visada pavyksta. Juk tam, kad savo klaidas suvoktum, reikia jas pripažinti. Tai padaryti ne visada patogu, ypač prieš savo kolegas, su kuriais santykiai pakankamai dažnai būna visai nekolegiški.

„Bendravimo stokos problemą siečiau su mūsų posovietine kultūra. Per dažnai galvojama, kad laimėsi, jeigu nukirsi kampą arba nusipirksi sau lengvesnį taką. Kitaip tariant, laimima ne žaidžiant pagal taisykles, o surandant sau kažkokią alternatyvą. Kol pergalės garantas bus gebėjimas kažkur prasmukti ne visai pagal taisykles, tol žmonės nebus suinteresuoti dirbti su kolegomis, siekti su jais bendrų tikslų“, – kalbėjo viešųjų ryšių specialistas. 

Anot jo, šalyse su ilgametėmis verslo tradicijomis yra kaip tik priešingai. Jeigu bandysi kažką apgauti, kaip tik būsi bendruomenės atstumtas. Tai puikiai matoma Skandinavijoje, kur daugelis sutarčių sudaromos žodžiu. Tačiau žodiniai susitarimai galioja tik ten, kur žmonės save projektuoja į ateitį. Jeigu tu nori būti toje rinkoje, tai natūraliai ateis supratimas: jeigu meluosi visiems, labai greitai su tavimi niekas nebenorės turėti reikalų. Skandinavijoje žmonės galvoja apie tai, kad jiems viskas jų bendruomenėje tinka, ir jie ten gyvens. Lietuvoje dar yra kitaip.

„Jeigu esi kažkur Ispanijoje ir nepalieki restorane arbatpinigių, tai gal dėl to ir nėra jokios problemos. Juk vis tiek ten nebegrįši. Jeigu esi Lietuvoje, arbatpinigių dažniausiai palieki. Visgi labai gali būti, kad į tą vietą tu dar ateisi. Čia lygiai taip pat. Jeigu tu nori likti bendruomenėje, tu laikysiesi žodžio. Tačiau jeigu galvoji, kad šiandien sudarysi sutartį, o rytoj išvažiuosi į Airiją, tai ir tas žodžio laikymasis nebetenka prasmės“, – aiškino M. Lapinskas. 

Kitaip tariant, bendravimo tiek su klientais, tiek su kolegomis maniera tiesiogiai priklauso nuo verslo tikslų. Jeigu svajojate apie tai, kaip sukursite šimtametę kompaniją, privalote investuoti ne tik į gamybą ar infrastruktūrą, bet ir į savo asmenybę.

Kaip tinkamai reprezentuoti įmonę? Apie asmens – verslininko, biuro darbuotojų – įvaizdžio svarbą kuriant sėkmingą įmonę, balandžio 29 d. 14.30 val. parodoje „Resta“ (5.3 salėje) diskutuos Arvydas Avulis, įmonės „Hanner“ valdybos pirmininkas, Arminas Lydeka, etiketo žinovas, Mindaugas Lapinskas, viešųjų ryšių konsultantas, Alvyda Jasilionytė, įvaizdžio konsultantė, Audronė Endriukaitytė, „Paroc“ rinkodaros vadovė Baltijos šalims, Danas Arlauskas, Darbdavių konfederacijos ir „Žinių radijo“ generalinis direktorius, Egidijus Sidaras, mados namų „Cantas“ dizaineris.

Statybunaujienos.lt



RESTA

nuotrauka
2023-05-30 13:31
Didžiausiai Baltijos šalyse tarptautinei statybų verslo parodai „Resta“ suteiktas Pasaulinės parodų industrijos asociacijos UFI sertifikatas. Lietuvos parodų ir kongresų centro LITEXPO teigimu, ši paroda yra vienintelė Baltijos šalyse, pelniusi tokį įvertinimą.
nuotrauka
2023-05-03 08:49
Jau penktą kartą Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO vykstančios tarptautinės statybų verslo parodos RESTA metu buvo įvardintos įspūdingiausios ekspozicijos. Konkurso „Įspūdingiausios RESTA ekspozicijos“ vertinimo komisija analizavo, kodėl vienoms įmonėms pavyksta būti matomoms, išskirtinėms,...
nuotrauka
2023-04-28 09:26
Jau penktą kartą įvyko konkursas „Įspūdingiausios parodos ekspozicijos“. Jungtinės RESTA ir BALDAI IR DIZAINO SPRENDIMAI 2023 parodos išrinktos įspūdingiausios ekspozicijos, įvardinti jų autoriai.
nuotrauka
2023-04-27 18:59
Ketvirtadienį, balandžio 27 d., LITEXPO atidaryta 3 dienas truksianti didžiausia Baltijos šalyse tarptautinė statybų verslo paroda „Resta 2023". Daugiausia dėmesio joje skiriama energiniam statinių tvarumui, skaitmeninei statybai, profesiniam orientavimui, darniam miestų vystymui ir Ukrainos atstaty...
nuotrauka
2023-04-18 10:43
Išmanių namų ekspertai šių metų tarptautinės statybų verslo parodos RESTA lankytojus balandžio 27–29 d. pasitiks pristatydami tvariam ir komfortiškam gyvenimui sukurtus gaminius. Estetiškų elektros instaliacijos prietaisų ir išmaniųjų sistemų gamintojo JUNG stende didžiausio dėmesio tikimasi naujos ...
nuotrauka
2023-02-03 07:30,      papildyta 2023-04-18 06:50, Komisijos nariai
Tarptautinės statybų verslo parodos RESTA metu jau penktą kartą įvyks konkursas „Įspūdingiausios RESTA ekspozicijos“ (ĮRE). Konkurso metu bus apdovanotos 5 įspūdingiausias ekspozicijas parengusios bendrovės bei architektai/projektuotojai, įrengę nugalėtojų ekspozicijas.
nuotrauka
2022-04-28 07:10
Paroda paprastai suvokiama kaip renginys, kurio metu lankytojams pristatomi eksponatai, sprendimai, veikla. Ir todėl svarbūs du klausimai: ką pristatyti ir kaip tai padaryti.
nuotrauka
2022-04-22 14:24
Medienos vilnos plokštės „Cewood“ Lietuvoje dar itin naujas produktas. Tuo tarpu Latvijoje, namų rinkoje, šis produktas naudojamas labai plačiai: nuo lubų apdailos privačiuose namuose iki daugelio mokyklų, verslo pastatų, kitų objektų atnaujinimo ir statybos projektų.
nuotrauka
2022-04-22 13:27
Mes gaminame priešgaisrinius produktus, kurie skirti pasyviai gaisrinei saugai. Rinkai pristatome įvairius sertifikuotus sprendimus: dūmų šalinimo kanalus, ugniai atsparius ortakius, plieninių ir medinių konstrukcijų apsaugą – tai labai platus spektras sprendimų, dalį kurių su partneriais (UAB FOGO)...
nuotrauka
2022-04-22 11:30
RESTOJE pristatome dvi temas, kurios būdingos mūsų įmonei: išmaniosios technologijos ir dizainas. Parodos lankytojams pristatome naujas išmaniųjų namų sistemas, naujus lietimui jautrius ekranus, šiek tiek pigesnes naujas sistemas valdyti išmanius namus ir kaip visada – naujo dizaino, spalvų jungikli...
nuotrauka
2022-04-20 18:06
Šiemet jau ketvirtą kartą įvyko konkursas „Įspūdingiausios parodos ekspozicijos“. Pamatykite nugalėtojų ekspozicijas.
nuotrauka
2022-04-20 16:54
Šiandien, balandžio 20 d. Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO prasidėjo 4 dienas truksianti tarptautinė statybos ir remonto paroda RESTA, kuri šiemet vyksta kartu su paroda „Baldai ir dizaino sprendimai“.
nuotrauka
2022-04-19 10:52
Jau balandžio 22 d. apie statybų sektoriaus skaitmenizaciją, statybos leidimų išdavimo spartinimą ir reikalingus pokyčius sektoriuje bus diskutuojama jau 11-us metus iš eilės vykstančiame didžiausiame skaitmeninės statybos tematikos renginyje Lietuvoje – tarptautinėje konferencijoje „Skaitmeninė sta...
nuotrauka
2022-04-19 09:22
Žmogus – itin gerai prisitaikanti būtybė. Statybos, energetikos ar susijusių sektorių atveju tai reiškia gebėjimą sukurti ir naudoti technologijas, kurios įveikia ribojimus arba kuria pridėtinių verčių
nuotrauka
2022-04-15 07:48
Po dviejų metų pertraukos „Layher Baltic“ ir Baltijos pastolininkų asociacija BSA rengia antrąjį pastolininkų čempionatą. Dalyvauti jame rengiasi komandos ne tik iš Lietuvos, bet ir iš Suomijos, Švedijos, Norvegijos.
nuotrauka
2022-04-14 07:37
Kaip susikurti, įsirengti ir apstatyti namus? Kaip tai padaryti meniškai? Kokius baldus rinktis? Kaip estetiką suderinti su patogumu? Tai kiekvieno naujakurio klausimai, kurie neapleidžia ir sugalvojusių atnaujinti būstą.
nuotrauka
2022-04-05 13:26
Gyvai grįžtančioje parodoje RESTA įmonės pristatys ne tik naują požiūrį į tradicinius, įprastus dalykus, bet ir suteiks galimybę gyvai pamatyti tai, ko pasaulyje yra vos kelios dešimtys.
nuotrauka
2022-03-17 15:37
Balandžio 20–23 d. Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO vyks didžiausia Baltijos šalyse statybų verslo paroda RESTA. Kartu vyks ir paroda „Baldai ir dizaino sprendimai 2022“.
nuotrauka
2022-03-02 13:45,      papildyta 2022-04-14 06:00, Patikslinta informacija
Tarptautinės statybos ir remonto parodos RESTA metu jau ketvirtą kartą įvyks konkursas „Įspūdingiausios RESTOS ekspozicijos“ (ĮRE). Konkurso metu bus apdovanotos 5 įspūdingiausias ekspozicijas parengusios bendrovės bei architektai/projektuotojai, įrengę nugalėtojų ekspozicijas.
nuotrauka
2020-06-02 10:01,      papildyta 2020-10-02 15:00, Papildyta pranešimų vaizdo įrašais
Kaip atsitiko, kad viena pagrindinių ekonomikos sričių – statybos, dažnai linksniuojama kaip efektyvumo stokojančių industrijos šakų?

Statybunaujienos.lt » RESTA