2024 gegužės 30 d. ketvirtadienis, 6:16
Reklama  |  facebook

Jeigu sieki ilgalaikių tikslų, negali sau leisti būti chamu

Povilas SABALIAUSKAS      2016-04-21 06:30
Verslininko įvaizdis – tai ne tik jo ar jos batai ar apranga. Asmenybė, kalbėsena yra tokia pati svarbi įvaizdžio dalis. Konkuruoti dėl klientų, bendrauti su partneriais reikia išmokti. Tai ne visada lengva ir ne visiems pavyksta pasiekti. Gerą įvaizdį bei reputaciją susikurti labai sunku, o prarasti labai lengva. Ką reikėtų atsiminti, kokių taisyklių derėtų laikytis bendraujant tiek su savo klientais, tiek su esamais arba būsimais partneriais?
nuotrauka
Jeigu svajojate apie tai, kaip sukursite šimtametę kompaniją, privalote investuoti ne tik į gamybą ar infrastruktūrą, bet ir į savo asmenybę. Asociatyvi Pixabay.com nuotr.


Koks turėtų būti verslininkas? Susikoncentravęs tik į savo veiklą ar visgi gerokai platesnio akiračio žmogus? Darbdavių konfederacijos ir „Žinių radijo“ generalinis direktorius Danas Arlauskas (nuotraukoje kairėje) net neabejoja, kad teisingas antrasis variantas.

„Kaip pavyzdį aš pakankamai dažnai paminiu a. a. Bronislavą Lubį. Jis buvo žmogus, kuris, net ir valdydamas didžiulį verslą, labai aktyviai dalyvavo ir visuomeninėje veikloje. Jis dirbo su labdaros organizacijomis, spėjo gauti daktaro disertaciją, daug laiko skyrė neformaliems susitikimams su žmonėmis, rėmė knygų leidybą, meną. Visi šie dalykai jam labai padėjo kiekvienoje kompanijoje su skirtingais žmonėmis kalbėtis jų kalba“, – prisimena jis.

Pašnekovas prisimena, kaip jį stebindavo B. Lubio sugebėjimas bendrauti su pačiais įvairiausiais pašnekovais. Su smulkiais verslininkais jis kalbėdavo apie savo verslo pradžią, o kitą dieną jau su aukšto rango svečiais – apie meną, pasaulio politiką.

„Tiems žmonėms, kurių akiratis platesnis, šiame vis labiau besiintegruojančiame pasaulyje atsiveria visai kitos galimybės. Išsilavinę žmonės yra ir pakankamai jautrūs. Jie geba gerai perprasti žmonių nuojautas, kultūrinę aplinką. Tai labai svarbu. Juk ne vietoje ir ne laiku pasakytas anekdotas gali visai sugadinti nuomonę apie tave. Kaip įmanoma kartu vykdyti verslą, jeigu tavo apranga ir kalbėsena visai nesutampa su tikslais?“ – retoriškai klausė Darbdavių konfederacijos ir „Žinių radijo“ generalinis direktorius.

Jo manymu, visapusiškai išsilavinęs verslininkas turi visai kitokias galimybes. „Aišku, yra ir nemažai chamų, kurie vysto didelį verslą, tačiau tai labiau būdinga besivystančioms rinkoms. Mes juk irgi turime gausybę nemandagių verslininkų, kurie nežino, kas yra socialinė atsakomybė, niekada niekam nėra paaukoję. Jiems viskas apsiriboja kapitalo auginimu. Tačiau kai kalbame apie ilgametį verslą, pvz., Skandinavijoje, labai svarbiu dalyku tampa tai, kas tu esi. Ir jeigu neatitinki tam tikro įsivaizdavimo, kaip dera rengtis, kalbėti ir elgtis, tavimi tiesiog nepasitikės. Pagal tai bus nuspręsta, ar su tavimi dirbti yra perspektyvu“, – teigia D. Arlauskas.

Svarbu save adekvačiai įvertinti

Verslo ir verslininko tapatybę sudaro ne viena dedamoji, tačiau viena svarbiausių iš jų yra gebėjimas bendrauti ir su savo klientas, ir su kolegomis.

„Ten, kur yra stipri konkurencija, įmonės visada turėtų mokėti reaguoti, atsiprašyti, priimti kritiką ir stengtis kuo labiau tobulėti. Srityse, kuriose konkurencijos labai mažai, įmonės labai greitai pajunta, kad jos valdo situaciją. O tada tu gali elgtis iš esmės, kaip nori. Selas (Egidijus Dragūnas, red. past.) juk gali daryti, ką nori, siuntinėti visus, važinėti girtas. Žmonės vis tiek ateis į jo koncertus. Arūnas Valinskas irgi gali iš esmės elgtis kaip tinkamas. Jo gi niekas nepakeis“, – kalbėjo viešųjų ryšių konsultantas Mindaugas Lapinskas (nuotraukoje dešinėje).

Kitaip tariant, bet kuriam verslininkui tiesiog būtina save adekvačiai įvertinti. Tik tada jis ar ji galės suvokti, kiek sau galima leisti. Aišku, supratimas ateina tik darant klaidas ir iš jų mokantis, o Lietuvos verslininkams tai daryti ne visada pavyksta. Juk tam, kad savo klaidas suvoktum, reikia jas pripažinti. Tai padaryti ne visada patogu, ypač prieš savo kolegas, su kuriais santykiai pakankamai dažnai būna visai nekolegiški.

„Bendravimo stokos problemą siečiau su mūsų posovietine kultūra. Per dažnai galvojama, kad laimėsi, jeigu nukirsi kampą arba nusipirksi sau lengvesnį taką. Kitaip tariant, laimima ne žaidžiant pagal taisykles, o surandant sau kažkokią alternatyvą. Kol pergalės garantas bus gebėjimas kažkur prasmukti ne visai pagal taisykles, tol žmonės nebus suinteresuoti dirbti su kolegomis, siekti su jais bendrų tikslų“, – kalbėjo viešųjų ryšių specialistas. 

Anot jo, šalyse su ilgametėmis verslo tradicijomis yra kaip tik priešingai. Jeigu bandysi kažką apgauti, kaip tik būsi bendruomenės atstumtas. Tai puikiai matoma Skandinavijoje, kur daugelis sutarčių sudaromos žodžiu. Tačiau žodiniai susitarimai galioja tik ten, kur žmonės save projektuoja į ateitį. Jeigu tu nori būti toje rinkoje, tai natūraliai ateis supratimas: jeigu meluosi visiems, labai greitai su tavimi niekas nebenorės turėti reikalų. Skandinavijoje žmonės galvoja apie tai, kad jiems viskas jų bendruomenėje tinka, ir jie ten gyvens. Lietuvoje dar yra kitaip.

„Jeigu esi kažkur Ispanijoje ir nepalieki restorane arbatpinigių, tai gal dėl to ir nėra jokios problemos. Juk vis tiek ten nebegrįši. Jeigu esi Lietuvoje, arbatpinigių dažniausiai palieki. Visgi labai gali būti, kad į tą vietą tu dar ateisi. Čia lygiai taip pat. Jeigu tu nori likti bendruomenėje, tu laikysiesi žodžio. Tačiau jeigu galvoji, kad šiandien sudarysi sutartį, o rytoj išvažiuosi į Airiją, tai ir tas žodžio laikymasis nebetenka prasmės“, – aiškino M. Lapinskas. 

Kitaip tariant, bendravimo tiek su klientais, tiek su kolegomis maniera tiesiogiai priklauso nuo verslo tikslų. Jeigu svajojate apie tai, kaip sukursite šimtametę kompaniją, privalote investuoti ne tik į gamybą ar infrastruktūrą, bet ir į savo asmenybę.

Kaip tinkamai reprezentuoti įmonę? Apie asmens – verslininko, biuro darbuotojų – įvaizdžio svarbą kuriant sėkmingą įmonę, balandžio 29 d. 14.30 val. parodoje „Resta“ (5.3 salėje) diskutuos Arvydas Avulis, įmonės „Hanner“ valdybos pirmininkas, Arminas Lydeka, etiketo žinovas, Mindaugas Lapinskas, viešųjų ryšių konsultantas, Alvyda Jasilionytė, įvaizdžio konsultantė, Audronė Endriukaitytė, „Paroc“ rinkodaros vadovė Baltijos šalims, Danas Arlauskas, Darbdavių konfederacijos ir „Žinių radijo“ generalinis direktorius, Egidijus Sidaras, mados namų „Cantas“ dizaineris.

Statybunaujienos.lt



RESTA

nuotrauka
2024-05-06 13:00
Į parodą atvežėte gerą gaminį, norėjote pristatyti įdomią naujovę, bet prie ekspozicijos priėjo vos vienas kitas žmogus. Priešais įsikūrusioje ekspozicijoje nebuvo nieko naujo, bet žmonės nuolat prie jos būriavosi. Kaip įminti buvimo parodos dalyviu mįslę, kad išleisti pinigai sugrįžtų padidėjusiu ž...
nuotrauka
2024-04-30 12:15
„OmnispowerEurope“ drauge su partneriais sukūrė unikalią bateriją, galinčią dirbti ir aukštoje, ir žemoje temperatūroje bei užtikrinti didžiausią įrenginio našumą. Ji ne tik dirba 24x7 režimu, kad maksimaliai sumažintų sąnaudas ir generuotų didžiausias vertes, bet ir yra besimokanti baterija. Ji nuo...
nuotrauka
2024-04-29 16:39
Balandžio 26 d. didžiausiame skaitmeninės statybos forume Lietuvoje – tarptautinėje konferencijoje „Skaitmeninė statyba 2024. Vilnius" – paskelbti ir apdovanoti geriausi praėjusiais metais Lietuvos įmonių įgyvendinti skaitmeninės statybos projektai.
nuotrauka
2024-04-26 16:47
Tarptautinėje statybų verslo parodoje „RESTA 2024" buvo diskutuojama ir apie tai, ar duomenys apie pastato techninę eksploataciją yra svarbūs ir ar jie padidina pastato vertę.
nuotrauka
2024-04-26 10:20
Tarptautinės statybos verslo parodos RESTA metu jau šeštą kartą įvyko konkursas „Įspūdingiausios RESTA ekspozicijos“ (ĮRE). Konkurso metu apdovanotos 5 įspūdingiausias ekspozicijas parengusios bendrovės bei architektai/projektuotojai, įrengę nugalėtojų ekspozicijas.
nuotrauka
2024-04-26 10:08
Įsitikinti, kaip įvairiai interjerą mato ir kokias emocijas juo gali perteikti skirtingi žmonės, galima užsukus į LITEXPO parodos „Baldai ir dizaino sprendimai" garsių nuomonės formuotojų erdvę. Joje dizaineris Robertas Kalinkinas, menininkė Monika Dirsytė ir tinklaraščio susitvarkyk.lt autorė Toma ...
nuotrauka
2024-04-26 06:16
Protingų namų ekspertai iš „JUNG Vilnius" 2024 metų tarptautinės statybų verslo parodos „RESTA" lankytojams demonstruoja, jog namai gali tapti dinamiška aplinka, kuri su mumis sąveikauja, supranta mūsų poreikius ir padeda gyventi patogesnį gyvenimą. Šią naujos kartos namų evoliuciją, kartu su kitomi...
nuotrauka
2024-04-26 06:10
Daugiabučių atnaujinimo klausimas tampa vis aktualesnis – Vyriausybės programoje iškelto tikslo kasmet renovuoti po 1000 daugiabučių pasiekti kol kas nepavyksta. Aplinkos ministras Simonas Gentvilas mano, kad pastatų atnaujinimas skydais leistų pamatyti 3 kartus greitesnį renovacijos procesą ir suta...
nuotrauka
2024-04-25 07:10
Balandžio 25 d. „LITEXPO“ vyksiančioje parodoje „RESTA 2024“ Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA) organizuoja konferenciją „Pastatų renovacija skydais Lietuvoje: iššūkiai ir perspektyvos“. Konferencijoje išskirtinis dėmesys bus skiriamas efektyviems senų daugiabučių modernizavimo sprendimams. L...
nuotrauka
2024-04-23 07:10
Tarptautinės statybos verslo parodos RESTA metu jau šeštą kartą įvyks konkursas „Įspūdingiausios RESTA ekspozicijos“ (ĮRE). Konkurso metu bus apdovanotos 5 įspūdingiausias ekspozicijas parengusios bendrovės bei architektai/projektuotojai, įrengę nugalėtojų ekspozicijas.
nuotrauka
2024-04-10 14:13
Paskutinį balandžio savaitgalį, 25-27 d., LITEXPO parodų ir kongresų centras, kaip ir kasmet, vėl pakvies į svarbiausią šalyje statybų sektoriaus temoms dedikuotą parodą – „Resta 2024“. Pirmą kartą surengta dar 1994-aisiais, „Resta“ per 30 metų ženkliai išaugo, sustiprėjo ir dabar yra vienintelė spe...
nuotrauka
2024-02-07 15:06
Pandemija parodų verslui tapo tikrai egzistencine grėsme. Jos laikotarpiu LITEXPO pajamos smuko net penkis kartus. Panašią statistiką fiksavo ir parodų organizatoriai užsienyje. Pesimistiškesni analitikai netgi prognozavo, kad sektorius išgyvena negrįžtamus pokyčius ir patyrė neatitaisomą žalą. Vis ...
nuotrauka
2023-05-30 13:31
Didžiausiai Baltijos šalyse tarptautinei statybų verslo parodai „Resta“ suteiktas Pasaulinės parodų industrijos asociacijos UFI sertifikatas. Lietuvos parodų ir kongresų centro LITEXPO teigimu, ši paroda yra vienintelė Baltijos šalyse, pelniusi tokį įvertinimą.
nuotrauka
2023-05-03 08:49
Jau penktą kartą Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO vykstančios tarptautinės statybų verslo parodos RESTA metu buvo įvardintos įspūdingiausios ekspozicijos. Konkurso „Įspūdingiausios RESTA ekspozicijos“ vertinimo komisija analizavo, kodėl vienoms įmonėms pavyksta būti matomoms, išskirtinėms,...
nuotrauka
2023-04-28 09:26
Jau penktą kartą įvyko konkursas „Įspūdingiausios parodos ekspozicijos“. Jungtinės RESTA ir BALDAI IR DIZAINO SPRENDIMAI 2023 parodos išrinktos įspūdingiausios ekspozicijos, įvardinti jų autoriai.
nuotrauka
2023-04-27 18:59
Ketvirtadienį, balandžio 27 d., LITEXPO atidaryta 3 dienas truksianti didžiausia Baltijos šalyse tarptautinė statybų verslo paroda „Resta 2023". Daugiausia dėmesio joje skiriama energiniam statinių tvarumui, skaitmeninei statybai, profesiniam orientavimui, darniam miestų vystymui ir Ukrainos atstaty...
nuotrauka
2023-04-18 10:43
Išmanių namų ekspertai šių metų tarptautinės statybų verslo parodos RESTA lankytojus balandžio 27–29 d. pasitiks pristatydami tvariam ir komfortiškam gyvenimui sukurtus gaminius. Estetiškų elektros instaliacijos prietaisų ir išmaniųjų sistemų gamintojo JUNG stende didžiausio dėmesio tikimasi naujos ...
nuotrauka
2023-02-03 07:30,      papildyta 2023-04-18 06:50, Komisijos nariai
Tarptautinės statybų verslo parodos RESTA metu jau penktą kartą įvyks konkursas „Įspūdingiausios RESTA ekspozicijos“ (ĮRE). Konkurso metu bus apdovanotos 5 įspūdingiausias ekspozicijas parengusios bendrovės bei architektai/projektuotojai, įrengę nugalėtojų ekspozicijas.
nuotrauka
2022-04-28 07:10
Paroda paprastai suvokiama kaip renginys, kurio metu lankytojams pristatomi eksponatai, sprendimai, veikla. Ir todėl svarbūs du klausimai: ką pristatyti ir kaip tai padaryti.
nuotrauka
2022-04-22 14:24
Medienos vilnos plokštės „Cewood“ Lietuvoje dar itin naujas produktas. Tuo tarpu Latvijoje, namų rinkoje, šis produktas naudojamas labai plačiai: nuo lubų apdailos privačiuose namuose iki daugelio mokyklų, verslo pastatų, kitų objektų atnaujinimo ir statybos projektų.

Statybunaujienos.lt » RESTA