2024 balandžio 18 d. ketvirtadienis, 20:41
Reklama  |  facebook

Jūrų uosto infrastruktūra: BORTA įrengė sudėtingą koferdamų konstrukciją, silpną gruntą-dumblą stiprino cementacijos metodu Fotogalerija

2024-02-28 07:59
Malkų įlankoje esančios Vakarų laivų gamyklos (VLG) įmonių grupės krantinės yra visiškai pritaikytos, kad galėtų remontuoti didžiuosius laivus. Tai tapo įmanoma įmonei „Borta“ rekonstravus dvi krantines (taip vadinamą pirsą) ir sutvirtinus 135A krantinę. Tokiu būdu atsirado galimybė tinkamai išnaudoti anksčiau įgyvendintą dokų duobių kasimo projektą ir, rekonstravus krantinę bei pirsą, užtikrinti laivų remonto veiklos tęstinumą.
nuotrauka
Per pustrečių metų „Borta“ atliko 135A, 135-os ir 136-os krantinių rekonstravimo darbus. BORTA nuotr.


Minimos įmonės
Borta, UAB
Vakarų laivų gamykla, AB
Klaipėdos valstybinis jūrų uostas (iki 2023 m. VĮ), AB

BORTARangos darbų sutartį dėl 1969 m. statytų krantinių rekonstrukcijos „Borta“ su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pasirašė 2020 m. gruodį, o darbai buvo baigti praėjusių metų birželį.

Per pustrečių metų „Borta“ atliko rekonstravimo darbus, kurių metu buvo visiškai nuardytos 135A, 135-os ir 136-os krantinių dangos, pašalintas gelžbetoninis antstatas ir konstrukciniai elementai, demontuoti krantinių zonose buvę inžineriniai tinklai bei senieji atmušimo įrenginiai, trukdę įrengti įlaidines konstrukcijas. Atlikus ardymo darbus, buvo įrengiami kevalai iš plokščių įlaidų, gelžbetoninė pokraninio kelio sija, inžinerinių komunikacijų konstrukcijos ir pokraninis kelias, sumontuota paviršinių nuotekų surinkimo sistema. Taip pat saugiam laivų švartavimuisi sumontuoti laivų švartavimosi stulpai, atmušimo įrenginiai, gelbėjimosi kopėčios.

Nenumatyti darbai privertė koreguoti terminą ir sąmatą

Remiantis rangos sutartimi, „Borta“ per 488 dienas, t. y. iki 2022 m. birželio 20 d., turėjo atlikti darbus, kurių bendra vertė – 8 mln. 700 tūkst. eurų. Tačiau darbai buvo baigti beveik metais vėliau, o sąmata išaugo iki 10 mln. 110 tūkst. eurų.

„Laiko ir sąmatos korekcijas, pradėjus darbus, lėmė nenumatyti darbai dėl aptikto storo (iki 2,5 m) dumblo sluoksnio po konstrukcijomis, vietoje projekte, kuris buvo darytas dar 2017 m., nurodyto 0,4÷1,2 metro. Tad numatyta dumblo sutvarkymo technologija nebetiko – sprendimo paieškos užtruko apie metus“, – pasakojo įmonės „Borta“ vadovas Kęstutis Zubrickas.

BORTA

Jo pastebėjimu, tokių netikėtumų galima būtų išvengti, jeigu projekte būtų nurodyti aktualūs esamu momentu duomenys arba situacija būtų dar kartą tikslinama taip, kad rangovai spėtų pateikti pasiūlymus, kurie atitinka realią situaciją. Įtampų ir rangovams, ir užsakovams sumažėtų, jeigu standartizuotos rangos sutartys būtų ne rekomendacinio, bet privalomojo pobūdžio, kaip siekia asocijuotas statybos sektorius.

Sprendimo paieškos: ką daryti su storu dumblo sluoksniu?

Dumblo sluoksniui esant iki 1,2 m, koferdamai (kevalai, sukalti iš plokščių įlaidų ) užpilami atitinkamos frakcijos žvyru, sustiprinamas pagrindas ir sutankinama viršutinė dalis, taip paruošiant pagrindą dangoms įrengti. Nustačius ženkliai storesnį dumblo sluoksnį, teko ieškoti naujo sprendimo: ką daryti, kad perteklinio dumblo kiekio nereikėtų kasti ir vežti utilizuoti. Sprendimo paieškos užtruko, vyko konsultacijos su užsienio specialistais, įlaidų gamintojais, projektuotojais. Pagaliau buvo nutarta dumblą, esantį koferdamų zonoje, sustiprinti cemento mišiniu. Tokią technologiją „Borta“ panaudojo pirmą kartą įmonės veikloje bei Klaipėdos uosto istorijoje. Šiems darbams atlikti buvo panaudota daugiau kaip 400 t cemento, panaudota speciali injektavimo įranga bei pasitelktos specialios plaukiojančios priemonės.

250 m ilgio pirsui reikėjo suformuoti 13 koferdamų, vadinamųjų kevalų, kurių kiekvieno skersmuo – 20 metrų. Koferdamų zonose esantis dumblas buvo injektuotas daugiau kaip į 1 tūkst. vietų. Tai buvo nenumatyti darbai, kurie beveik metais prailgino projekto įgyvendinimo terminą ir išaugino sąmatą, kaip ir dėl geopolitinių rinkos įtampų pabrangusios statybinės medžiagos, – užsakovas sumokėjo papildomai.
Sutvirtinus dumblą, rangovo laukė dar vienas didelis iššūkis.

Krantinei sutvirtinti sumontavo išskirtinę konstrukciją

Tvirtinant krantą 135A krantinėje, buvo įrengti specialūs įlaidai, kurie, panaudojus plaukiojančią hidraulinę platformą ir vikšrinius kranus „Liebherr“ (keliamoji galia 130 t bei 280 t), hidraulinius plaktus ir vibrogramzdintuvus, buvo nugramzdinti į 20 m gylį. Krantinės dalyje taip pat buvo įrengta konstrukcija iš 1 m skersmens vamzdžių (46 vnt.), įgramzdintų į 22 m gylį, įlaidų ir tvirtinimo detalių bei injekcinių inkarų.

BORTA„Pirso dalyje įrengėme išskirtinę konstrukciją, kokios dar nebuvo Baltijos šalyse, Skandinavijoje“, – pasakoja K.Zubrickas. Tai buvo konstrukcija, dėl kurios įmonė nerimavo ir ruošdamasi dalyvauti rangos konkurse.

BORTAKonstrukciją sudaro 1232 vnt. arba 9,3 tūkst. kv. m specialios formos įlaidai AS 500, iš kurių sumontuoti koferdamai nugramzdinti į 13,4 m gylį.

Didžiausias iššūkis buvo pačios konstrukcijos virš vandens montavimas. Kiekvienas 20 m skersmens kevalas buvo montuojamas iš 95 įlaidų, kurie vienas su kitu buvo jungiami, laikantis tikslių išmatavimų.

Visi kevalo elementai turėjo būti vienas su kitu sujungti spynos principu taip, kad laisvumas tarp atskirų sujungtų elementų būtų minimalus. Suklydus, konstrukciją tektų ardyti ir vėl sujungimo darbus pradėti iš naujo. Šie sujungti elementai turėjo sudaryti tikslių išmatavimų – skersmens ir spindulio (atkarpa, jungianti apskritimo centrą su paviršiaus tašku) – kevalą. Koferdamui įrengti įmonės teritorijoje buvo sukurtas konstrukcijos ruošinys, t. y. 20 m skersmens metalinis žiedas. Tai nukreipiančioji konstrukcija, kuri buvo padalinta į kelias dalis ir transportuojama į objektą, kur vėl buvo sujungiama, pakeliama virš vandens, sutvirtinama, kad būtų galima pradėti įlaidų gramzdinimo darbus.

Nugramzdintų 13 kevalų užpylimas taip pat reikalavo didelio atsakingumo ir atidumo. Jie buvo pripilti atvežto smėlio – palaipsniui, trečdaliais, laikantis specialios technologijos, kuri užtikrina kevalų stabilumą.

Rekonstrukcijos metu prie 135A krantinės ir pirso buvo visiškai sustabdyta Vakarų laivų gamyklos veikla, kuri atnaujinta iš karto po projekto užbaigimo.

„Borta“ stiprybė – sukaupta ilgametė patirtis

Specialiai šiam jūrų uosto infrastruktūros rekonstrukcijos projektui „Borta“ įsigijo 280 t keliamosios galios vikšrinį kraną „Liebherr LR1280“, kuriuo sunkios konstrukcijos vandenyje buvo montuojamos tiesiai nuo kranto. Dar vienas 16 t keliamosios galios kranas (plaukiojantis), buvo naudojamas tam, kad koferdamus pripiltų smėlio, kuris buvo plukdomas 200 t baržomis. Šiuo kranu buvo imami dumblo mėginiai, nustatant jo sluoksnio storį, injektuojant cementą, vykdant įlaidų gramzdinimo darbus. Atliekant hidrotechninius darbus, neįmanoma apsieiti be narų. Šiame objekte jų paslaugų reikėjo ne itin daug, nes įlaidoms ir vamzdžiams gramzdinti ar gruntui užpilti iš vandens pusės reikalinga beveik vien speciali technika.

Borta„Borta“ yra specializuota įmonė, kurios veikla sukoncentruota į jūrų uosto infrastruktūros įrengimą, rekonstravimą, metalinių konstrukcijų gamybą ir montavimą. Nors „Borta“ skaičiuoja 14-tus veiklos metus, tačiau iš tiesų kaupiamoji įmonės patirtis yra kur kas įspūdingesnė. Įmonėje triūsia specifinės patirties turintys specialistai, kurie šioje srityje dirba 20–40 metų (dalį patirties įgiję ir užsienyje). Todėl įmonė, kuriai vadovauja ir pats 25-erių metų patirtį šioje srityje sukaupęs K.Zubrickas, gali įvykdyti ir tokius itin sudėtingus projektus, koks buvo praėjusį birželį užbaigtas projektas Malkų įlankoje Klaipėdoje. „Šiame projekte įgytą koferdamų įrengimo bei dumblo sutvirtinimo papildomą, bet labai reikalingą ir svarbią patirtį aktyviai taikysime ir būsimuose darbuose“, – teigia K.Zubrickas.

Malkų įlankos infrastruktūros išvystymas, kaip sakė žiniasklaidoje cituojamas VLG įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika, įmonės veiklą perkėlė į kitą lygį: „Jau galime džiaugtis rezultatais bei sukurta pridėtine verte ne tik mūsų įmonei, bet ir uostui, miestui, šaliai. Džiaugiuosi, kad šis projektas buvo įgyvendinamas nuosekliai ir kompleksiškai, įvertinant laivų remonto veiklos ypatumus. Tai leidžia užtikrinti dar efektyvesnį ir sklandesnį darbą, tai ypač svarbu pritraukiant naujus užsakymus, tačiau nuveikti dar yra ką.“

BORTA nuotr. 

Statybunaujienos.lt
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka




Objektai. Technologijos. Verslas

nuotrauka
2024-04-18 15:01
KTU mokslininkai ir verslo atstovai sako, kad ieškant konkurencinio pranašumo ekonominėje erdvėje, padėti gali verslo skaitmenizavimas – vienas prioritetinių Pramonės 4.0 tikslų. Tuo tarpu skaitmenizacijai diegti ir palaikyti jau reikalingi naujos kartos specialistai.
nuotrauka
2024-04-18 14:49
Lietuvos nekilnojamojo turto rinkos situacija – bene daugiausiai diskusijų pastaruoju metu viešojoje erdvėje kelianti tema. Laukiama jos atsigavimo požymių, netyla kalbos apie būstų kainas, aptariami nauji reikalavimai statytojams. Tačiau kaip mūsų šalį ir jos sąlygas statybų vystymui mato čia jau n...
nuotrauka
2024-04-17 16:32
Didelę infrastruktūros pastatų statybos ir kultūros paveldo objektų atnaujinimo patirtį Baltijos šalyse turinti Lietuvos statybos bendrovė „HSC Baltic" pasirašė ilgalaikės nuomos sutartį su „Baltic Horizon" valdomais „Meraki" verslo namais.
nuotrauka
2024-04-17 08:53
Tai, apie ką kažkada svajojo vien rašytojai fantastai, tampa realybe. Dirbtinis intelektas milžinišku greičiu keičia mūsų gyvenimus – ne vien laisvalaikį ir pramogas, bet ir darbinę veiklą. Bendrovės „Emplonet" IT atrankų padalinio vadovė, dirbtinio intelekto personalo sprendimuose ekspertė Ieva Kil...
nuotrauka
2024-04-17 07:28
Užsienio kapitalo įmonė LAYHER BALTIC, kuri tiekia į rinką pastolių sistemas, Ukrainoje įkūrė antrinę įmonę. Karo sąlygomis gyvenančioje šalyje jau antrus metus veikianti įmonė planuoja plėtrą: iki metų pabaigos atidarys dar 2 pastolių sandėlius ir planuoja 10 mln. eurų apyvartą.
nuotrauka
2024-04-11 15:29
Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Eika" pirmąjį 2024 m. ketvirtį naujų butų pardavimo rinkoje augo labiausiai ir užėmė rekordišką rinkos dalį – 12 proc. Sėkmingiausi visoje Vilniaus rinkoje pagal pardavimus buvo šios bendrovės vystomi projektai „Mėlyni vilkai" ir „Metų laikai".
nuotrauka
2024-04-10 08:42
Telekomunikacijų ir IT bendrovė „Telia“ šiemet nusprendė pakeisti įprastą komandų formavimo ir stiprinimo programą, į ją įtraukdama dronų gamybos mokymus. Bendrovės darbuotojų surinktas skraidykles ketina padovanoti Šaulių sąjungai. „Telia“ pirmame mokymų etape planuoja įsigyti apie 20 dronų komplek...
nuotrauka
2024-04-10 08:34
Ekonomikos ir inovacijų ministerija investuoja, kurdama naujas tvarias darbo vietas ir pritraukdama investuotojų į Akmenės, Jonavos ir Mažeikių rajonus. Tam bus paskirstytas 52,82 mln. eurų finansavimas 9 projektams. Taip pat planuojama skirti papildomą sumą kitiems teigiamai įvertintiems projektams...
nuotrauka
2024-04-10 08:27
2023 m. balandį bendro gyvenimo būsto („co-living“) projektą „WeLoft“ Vilniaus Viršuliškėse atidariusi NT vystytoja UAB „Business Plius“ per metus pasiekė 90-100 proc. užimtumą ir sostinėje planuoja naują šios koncepcijos objektą.
nuotrauka
2024-04-10 07:26
Ar galima pastatyti objektą be projekto valdytojo? Taip, galima. Tam reikia pakankamai kompetentingų, profesionalių užsakovų arba idealaus projekto bei rangovų, statančių be nuokrypių. Jeigu užsakovai neturi pakankamai statybinių kompetencijų, projekto valdytojų komanda yra būtina, nes nėra projektų...
nuotrauka
2024-04-09 11:16
Vilniaus neparduotų butų sandėlis pastaraisiais mėnesiais grįžo į priešpandeminę 5 tūkst. reikšmę, tad vystytojai lėtina naujų projektų plėtros tempus. Savo ruožtu investuotojus į NT sunkiau prognozuojama rinka glumina, tačiau pinigų masė rinkoje išlieka didelė, o patrauklūs objektai su ryškesne nuo...
nuotrauka
2024-04-09 07:44
Artėjant šiltajam metų sezonui, daugelis privačių ir daugiabučių namų įgauna naują išvaizdą. Dažnai būna keičiamos namų ar butų, lauko arba vidaus durys. Tačiau vienas iš pirmųjų žingsnių, renkantis duris, – apgalvoti ir nuspręsti, koks durų rakinimo sprendimas Jums bus tinkamiausias ir pateisins Jū...
nuotrauka
2024-04-08 11:02
Gegužės 15-17 d. Vilnius vėl taps inžinerijos ir technologijų inovacijų epicentru – čia vyks jau 32-oji LITEXPO tarptautinė specializuota technologijų, inovacijų ir inžinerinių sprendimų paroda „Balttechnika 2024“. Organizatoriai tvirtina – renginys ne tik suburs specialistus iš šalies ir užsienio, ...
nuotrauka
2024-04-08 10:32
Atėjęs pavasaris daugiau gyvybės į pastaruoju metu gerokai aprimusią šalies nekilnojamojo turto (NT) sandorių rinką neįpūtė. Nepaisant kovą fiksuoto kiek padidėjusio įregistruotų sandorių skaičiaus, vis dar atsiliekama nuo pastaruosius kelerius metus stebėto sandorių kiekio vidurkio, skelbia įregist...
nuotrauka
2024-04-07 19:30
OC PAROC pristato naują šilumos izoliacijos plokštę vėdinamų sienų šilumos izoliacijai ir apsaugai nuo vėjo.
nuotrauka
2024-04-04 10:33
Nekilnojamojo turto rinkoje – vis daugiau augimo ženklų. Tvarios miestų plėtros ir statybų bendrovė „YIT Lietuva“ 2024-uosius pradėjo parduodama daugiau nei pusę šimto butų – ketvirtadaliu daugiau nei per pirmąjį praėjusių metų ketvirtį ir beveik dvigubai daugiau nei per tris paskutinius 2023-ųjų mė...
nuotrauka
2024-04-03 07:43
Statant ar remontuojant klijai yra svarbus elementas, nes jie gali labai paveikti darbo kokybę ir patvarumą. Tinkamai parinkti klijai gali padėti užtikrinti, kad konstrukcija bus tvirta, patvari, estetiška ir atitiks visus reikalavimus. Klijų pasirinkimas yra svarbus ir gali turėti didelę įtaką meis...
nuotrauka
2024-04-02 13:52
Didžiausias Lietuvos šilumos ir karšto vandens tiekėjas AB Vilniaus šilumos tinklai (VŠT) užbaigė 100 proc. Klaipėdoje veikiančių bendrovių UAB „Miesto energija“ ir UAB „Pramonės energija“ bei 4,34 proc. uostamiesčio šilumos ūkį valdančios AB „Klaipėdos energija“ akcijų įsigijimo procesą. Sandoris, ...
nuotrauka
2024-04-02 10:16
Nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovės „Realco“ duomenimis, šių metų kovą Vilniaus pirminėje NT rinkoje parduoti 234 būstai ir fiksuota 20 sutarčių nutraukimų. Palyginti su vasariu, kai parduoti 195 būstai, pardavimai išaugo apie 20 proc., tačiau su praėjusių metų kovu, kuomet pirkėjai įsigijo 3...
nuotrauka
2024-03-29 14:59
Sostinės Naujamiestyje siuvimo fabriko vietoje įsikursiantis didžiausias Europoje technologijų ir kūrybinių industrijų miestelis „Tech Zity Vilnius" gavo Vilniaus miesto savivaldybės leidimą pradėti pirmojo etapo statybos darbus. Šis leidimas žymi svarbų žingsnį projekte, kuris keis Vilniaus Naujam...

Statybunaujienos.lt » Objektai. Technologijos. Verslas