2025 m. birželio 26 d. ketvirtadienis, 11:13:35
Reklama  |  facebook

KURŠASTA įrengė infrastruktūrą prie daugiau negu 100 vėjo jėgainių. Naujausia – Mažeikių rajone Fotogalerija

2023-05-17 08:04
Įmonė „Kuršasta“ dalyvavo „Ignitis grupės“ plėtojamo vėjo jėgainių parko Mažeikių rajone statyboje, vykdė kelių, kranų aikštelių statybos ir melioracijos rangos darbus. Nuo 2006 m. „Kuršasta“ įrengė infrastruktūrą prie daugiau negu 100 vėjo jėgainių.
nuotrauka
Vėjo jėgainių parko Mažeikių rajone statyba. KURŠASTA nuotr.


Minimos įmonės
Kuršasta, UAB
Ignitis grupė (buvusi Lietuvos energija), AB
Via Lietuva (iki 2024 m. Lietuvos automobilių kelių direkcija), AB
Vėjo jėgainių parke Mažeikių rajone „Kuršasta“ nutiesė apie 9 km naujų ir atnaujino apie 4 km esamų kelių. Prie 14 jėgainių buvo įrengtos kranų stovėjimo ir montavimo aikštelės, kurių 1 plotas vidutiniškai siekia apie 1,5 tūkst. kv. m. Statybai sunaudota apie 70 tūkst. t skaldos ir 150 tūkst. t žvyro. Vykdant melioracijos darbus, įmonė pastatė 115 požeminių ir paviršinių šulinių, nutiesė 13 km rinktuvų ir sausintuvų, kurių skersmuo – 63–315 mm.

Didžiausios darbų apimtys susijusios su kelių ir aikštelių prie jėgainių įrengimu

Kaip sakė „Kuršasta“ vadovas Daumantas Daukšys, visi vėjo jėgainių parkų projektai unikalūs; aplinkybės, vietovių gruntai, reljefai, kurie ir lemia darbų pobūdį, – skirtingi. Kadangi keliams, kuriais transportuojami vėjo jėgainių segmentai, keliami tam tikri reikalavimai – atitinkami nuolydžiai, posūkio kampai, dangos tvirtumas, – tenka nukasti kalvotas vietas, užpildyti įdubas, lyginti paviršių. Mažeikių rajono objekte reljefas buvo gana lygus.

KURŠASTAVėjo jėgainių parko
Mažeikių rajone statyba

Stiprinant esamus kelius, buvo storinamos dangos, įrengiant papildomą skaldos sluoksnį, dalis ruožų buvo platinami, koreguojami posūkių kampai. Įrengiant kelius, svarbūs yra melioracijos darbai – sutvarkomi pakelės grioveliai, sutvarkomos esamos melioracijos sistemos. Tai užtikrina, kad kelias bus pravažiuojamas bet kokiu oru, išlaikys maksimalų tvirtumą.

„Tiesiant ar atnaujinant kelius, įrengiant aikšteles, didžiausias iššūkis vis tik yra metų laikas, – tvirtina įmonės vadovas. – Dažnai šiuose projektuose keliai statomi nepalankiais lietų, potvynių, sniego sezonais, iššūkiu tampa tiek pats statybos procesas, tiek medžiagų transportavimas.“

Atliekant kelių ir aikštelių įrengimo darbus, naudojamos vietos medžiagos: žvyras ir dolomito skalda buvo vežami iš artimiausių Lietuvos karjerų.

Tokiu būdu, statant atsinaujinančios energetikos objektą, kuriame gaminama žalia energija, buvo mažinamas medžiagų transportavimo CO2 pėdsakas.

Keliams ir aikštelėms įrengti naudotos sertifikuotos, patikimos medžiagos.

 

Tvirtumo bandymus atlieka sertifikuotos laboratorijos

Prieš atvežant jėgainių segmentus, buvo testuojami keliai ir montavimo aikštelės. Pastarųjų stiprumas patikrintas naudojant statinio bandymo metodą, kuris leidžia išbandyti dangos, gruntų atsparumą apkrovai. Pagrindų stiprumo rodikliai yra nurodomi projekte ir tik juos pasiekus gali būti vežami sunkūs kroviniai, vykdomas montavimas.

„Kelias su dolomito skaldos danga skirtingais sezonais būna vis kitoks. Vasarą jis gali būti 2 kartus stipresnis nei žiemą, tad ir bandymai daromi prieš kiekvieną sunkaus krovinio transportavimą, – aiškina D.Daukšys ir akcentuoja objekte dirbančių rangovų ir užsakovo bendrą darbą. – Pirmiausia mes patys atliekame bandymus, t. y. savikontrolę, o tada – sertifikuota laboratorija, nes tik jos rezultatai yra laikomi patvirtinimu, kad pasiekti būtini rodikliai.“

Kiekvienas objektas turi savo iššūkių

Įrengiant kelio „pamatą“ – sankasą, svarbu identifikuoti apatinį grunto sluoksnį. Sudėtingiausia, kai tenka dirbti su durpingais sluoksniais. Mažeikių rajono objekte vyravo molio gruntas.

KURŠASTA

Vėjo jėgainių parko statyba Šilalės rajone

„Molis nėra didžiausias iššūkis. Iššūkiu tampa atvejai, kai vėjo jėgainių objektuose elektros kabeliai tiesiami po keliais, – pasakoja D.Daukšys. – Tuomet darbus pradedame nuo tranšėjų, į kurias klojami futliarai su kabeliais. Sunkumai prasideda, kai tokius kelių pagrindus, po kuriais pakloti kabeliai, reikia sutankinti iki privalomų rodiklių. Tenka atvežti tinkamo grunto, naudoti geotinklą, geotekstilę. Standartinio sprendimo nestandartinės situacijose nėra, reikia pasitelkti patirtį ir dažnai priimti sprendimus greitai, čia ir dabar.“

Objekte „Kuršasta“ rekonstravo esamą melioracijos sistemą. Melioracijos darbai vyksta ūkininkų sklypuose, tad rangovas turi derintis prie ūkio darbų ciklo, tad svarbus darbų organizavimas. Iš kitos pusės – reali melioracijos sistema ir projektiniai duomenys paprastai nesutampa – ir dėl netikslių, seniai įrengtos melioracijos sistemos brėžinių, ir dėl pasikeitusių aplinkybių.

Įmonės bazė ir patirtis skaičiuoja solidų amžių

Įmonės „Kuršasta“ ištakos siekia 1950-uosius, kai Skuode veiklą pradėjo valstybinė įmonė Skuodo rajono mašinų remonto stotis. Lietuvai atkūrus nepriklausomybę, įmonė tapo privati – 1993 m. įsteigta AB „Skuodo melioracija“, kuri 2002 m. tapo UAB „Kuršasta“. Tad įmonė per solidų amžių sukaupė daug patirties. Dabar joje dirba 100 darbuotojų, kurie, vadovo žodžiais, yra ir sėkmės faktorius, ir žmonės, kurių atsakingumas ir profesionalumas įmonei leidžia įgyvendinti sudėtingus projektus, planuoti darbus ir įgyvendinti užsakovų užduotis.

KURŠASTA

Vykdomi Kelių direkcijos projektai

Įmonė turi didelį statybinių mašinų parką, kuriame – įvairaus galingumo ekskavatoriai, buldozeriai, autogreideriai, savivarčiai ir t. t. Statybinė technika nuolat atnaujinama, tad mechanizmus, kurie buvo naudoti prieš 2 metus įrengiant Mažeikių rajono jėgainių parką, keičia modernesnė technika, kuri leidžia darbus atlikti našiau, mažiau naudoti rankų darbo. Esant poreikiui, įmonė nuomojasi būtiną techniką.

„Kuršasta“, vykdydama saulės ir vėjo energetikos infrastruktūros darbus, atlieka visus būtinus žemės darbus. Praktinio darbo patirtis leidžia suteikti naudingos informacijos projektuotojams, užsakovams.

Įmonė ne tik tiesia kelius, įrengia melioracijos sistemas, bet dalyvauja ir kasant jėgainių pamatų duobes, įrengdama drenažą. Didžiąją įmonės užsakymų dalį sudaro kelių statybos darbai, aikštelių įrengimas, melioracija, lauko inžineriniai statiniai ir tinklai, taip pat ir kelio elektros dalys. Dažnai užsakovais yra savivaldybės ir Kelių direkcija.KURŠASTA

Apie 20 proc. darbų „Kuršasta“ vykdo Latvijoje, kur darbuojasi apie 10 metų ir turi atstovybę: tiesia miško kelius, bendradarbiaudama su valstybine Latvijos miškų įmone. Kaip sako D.Daukšys, tokią strategiją lėmė geografija: Latvija yra vos už 2 km nuo Skuodo, kur įsikūrusi „Kuršasta“. Konkurenciniu atžvilgiu įmonei naudingiau dirbti Latvijoje, nei kitame Lietuvos pakraštyje – taip Lietuvos pakraščio „minusą“ įmonė pavertė dideliu „pliusu“, kuris leidžia optimizuoti verslą ir sėkmingai konkuruoti rinkoje.

KURŠASTA nuotr. 

Statybunaujienos.lt
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka




Infrastruktūra

nuotrauka
2025-06-26 10:07
AB „Via Lietuva“ praneša, kad modernizuojant „Via Baltica“ atkarpą nuo Marijampolės iki Lietuvos-Lenkijos sienos jau atlikta daugiau nei 50 proc. visų suplanuotų darbų. Visus paskutinio 12 km kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai ruožo (nuo 85 iki 97,06 km) darbus numatyta pabaigti iki metų pabaigos,...
nuotrauka
2025-06-25 09:31
Vykdant magistralinio kelio A14 Vilnius-Utena ruožo nuo 64,332 iki 93,726 km kapitalinį remontą, po gausesnių kritulių kelyje A14 Vilnius-Utena, ruože nuo Molėtų iki Utenos, šlaituose susidarė išplovos.
nuotrauka
2025-06-23 13:12
Atsinaujinančios energijos gamyba Lietuvoje sparčiai auga, tačiau kartu daugėja ir neišspręstų klausimų – kaip efektyviai paskirstyti elektros srautus, kaip išnaudoti energijos perteklių, kaip reaguoti į rinkos svyravimus be žmogaus įsikišimo. Šiuos iššūkius spręsti ėmėsi panevėžietis Paulius Leonav...
nuotrauka
2025-06-20 09:53
Generalinės prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo departamentas perdavė teismui baudžiamąją bylą su kaltinamuoju aktu, kuriame vienos Lenkijos Respublikos akcinės bendrovės atstovas kaltinamas davęs kyšį valstybės tarnautojui prilygintam asmeniui – UAB „Enefit Green“ projektų vad...
nuotrauka
2025-06-19 09:23
Lietuvoje vystant kelių infrastruktūrą vis daugiau dėmesio skiriama ne tik darbų mastui, bet ir jų kokybei bei iššūkiams, su kuriais susiduria rangovai ir projektuotojai. Kelių remontas, rekonstravimas, naujų tiesimas – tai sudėtingas inžinerinis procesas, kuriame kiekvienas etapas turi įtakos galut...
nuotrauka
2025-06-18 11:55
Vilniuje tęsiami gatvių atnaujinimo darbai, apimantys dešimtis skirtingų miesto gatvių bei kelių ruožų. Per šiuos metus planuojama ištisiniu būdu išasfaltuoti daugiau nei pusšimtį sostinės gatvių kilometrų. Dalį projektų įgyvendina tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“. Da...
nuotrauka
2025-06-18 09:50
Birželio 17 d. baigėsi juridinių asmenų paraiškų teikimas didelės galios elektros energijos kaupimo įrenginių, skirtų teikti balansavimo paslaugas elektros perdavimo sistemos operatoriui, įrengimui. Priemonei buvo skirta 102 mln. eurų.
nuotrauka
2025-06-18 09:37
AB „Via Lietuva“ toliau vykdo darnaus judumo infrastruktūros plėtrą šalyje. Dar šiais metais planuojama pradėti ir iki 2026 m. vidurio įrengti ar sutvarkyti apie 16 pėsčiųjų ir dviračių takų ruožų, kurių bendras ilgis – kiek daugiau nei 50 km.
nuotrauka
2025-06-17 09:11
Dalyje Lietuvos kariuomenės karinių vienetų, strategiškai svarbiausiose vietovėse, jau veikia neseniai įrengtos naujos degalinės. Kituose Lietuvos kariuomenės daliniuose vyksta arba netrukus prasidės degalinių ir kuro saugyklų statybos, kurios leis užtikrinti kuro atsargų tiekimą taikos, krizės ar k...
nuotrauka
2025-06-16 14:34
Viena svarbiausių uostamiesčio jungčių tarp Šilutės plento ir Taikos prospekto netrukus pasikeis neatpažįstamai – tvarkoma ne tik važiuojamoji dalis, bet ir pėsčiųjų bei dviračių takai. Šiandien, birželio 16 d., Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus lankėsi Paryžiaus Komunos gatvėje, kur intensyviai atlie...
nuotrauka
2025-06-13 10:58
Panevėžio apygardos teismas atmetė bendrovės „Proit“ prašymą taikyti laikinąsias apsaugos priemones, kuriomis buvo siekiama sustabdyti AB „Via Lietuva“ vykdomą elektroninės kelių rinkliavos (e-tolling) sistemos nuomos (EKRIS) konkursą. Tai jau antrasis „Proit“ inicijuotas teisminis bandymas per past...
nuotrauka
2025-06-13 10:54
Atvertas eismas rekonstruotu tiltu per Dubysą Ariogaloje, Raseinių rajono savivaldybėje. Tiltas eismo dalyviams atveriamas net keliais mėnesiais anksčiau nei planuota, o visi statybos darbai turėtų būti baigti liepos pabaigoje.
nuotrauka
2025-06-11 13:58
Šį mėnesį planuojama pradėti Kareivių gatvės atkarpos nuo Verkių g. iki Žirmūnų g. rekonstrukciją. Itin didelius eismo srautus patiriančioje sostinės gatvėje bus siekiama pagerinti situaciją visiems eismo dalyviams – automobilių vairuotojams, dviratininkams ir pėstiesiems, taip pat viešojo transport...
nuotrauka
2025-06-10 11:51
Kauno geležinkelio stotis ir jos prieigos – vartai į miestą, matomi atvykstantiems svečiams ir turistams. Siekiant šią teritoriją padaryti patrauklesnę keliaujantiems, teritorijoje tarp M. K. Čiurlionio gatvės ir stoties pastato pradedami rekonstrukcijos darbai. Čia bus įrengtos patogios „Kiss and R...
nuotrauka
2025-06-10 09:45
Maždaug pusės senesnės statybos Vilniaus daugiabučių namų vidaus vamzdynų būklė yra kritinė. Šių gyvenamųjų objektų inžinerinių tinklų nusidėvėjimas pasiekė tokią ribą, kad ignoruoti padėtį darosi pavojinga. Tai liudija ir kasmet tūkstančiais fiksuojamos avarijos. Specialistai atviri – be gyventojų ...
nuotrauka
2025-06-10 09:20
Elektromobilių įkrovimo tinklo operatorė „Inbalance grid“ pradėjo vasaros plėtros sezoną – startavo nuo Kryžkalnio „Orlen“ degalinių, kur įjungti 8 nauji greitojo įkrovimo taškai A1 kelyje į pajūrį ir iš jo. Iš viso šiais metais „Inbalance grid“ įrengs 54 didelės galios įkrovimo prieigas.
nuotrauka
2025-06-09 13:18
Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) finansuos įvairiose Lietuvos savivaldybėse esančių kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, tvarkymą: 7 projektams įgyvendinti skirta 5 mln. eurų.
nuotrauka
2025-06-09 09:37
Krašto apsaugos ministerija skelbia Kairių karinio miestelio infrastruktūros sukūrimo ir priežiūros paslaugų pirkimą viešojo ir privataus sektorių partnerystės (VPSP) būdu. Naujasis karinis miestelis Klaipėdos rajone užtikrins nuolatinę infrastruktūrą Lietuvos kariuomenės motorizuotosios pėstininkų ...
nuotrauka
2025-06-09 09:09
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) šiandien atnaujino Jūrinio vėjo parko plėtros konkursą. Tai antrasis konkursas, skirtas išrinkti 700 megavatų jūrinio vėjo parko vystytojus. Sprendimą dėl šio konkurso datos praėjusią savaitę priėmė Lietuvos Vyriausybė. Konkurso dalyvių paraiškų pri...
nuotrauka
2025-06-06 13:31
AB „Via Lietuva“ praneša, kad birželį planuojama pradėti valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 2505 Leipalingis-Kapčiamiestis-Kauknoris 10 km ilgio ruožo nuo Kapčiamiesčio iki Kauknorio fizinius remonto darbus, taip pat sutvarkyti jame esančius tiltus per Niedą ir Kalvį.

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra