Kelios sekundės – tiek užtenka kandidatams nuspręsti, kaip vertinti darbdavių įmonę2024-12-31 09:40 Pastarųjų metų tyrimai rodo, kad socialinių tinklų era kardinaliai keičia žmonių dėmesio koncentraciją. 2023 m. LMU Miuncheno mokslininkai atliko tyrimą, kuris atskleidė, jog trumpų vaizdo įrašų platformos, tokios kaip „TikTok“, gerokai sumažina vartotojų gebėjimą išlaikyti dėmesį ir įgyvendinti planuotus veiksmus dėl nuolatinės konteksto kaitos. Ši tendencija keičia ne tik pramogų pasaulį, bet ir darbo rinką, kur laiko susidaryti įspūdžiui apie potencialų darbdavį lieka vis mažiau – ypač, kai į ją jau įžengė Z, o netrukus prisijungs ir Alfa karta. Unsplash nuotr. Minimos įmonės
Darbdavio ID (DID Moons), UAB Pirmas įspūdis gali paveikti visą įmonės įvaizdį
Anot darbdavio identiteto agentūros „DID Moons“ partnerės ir strategės Justinos Darulytės, vis daugiau įmonių supranta, kad nors reputacija yra esminis jų vertės pagrindas, pirminis įspūdis, susiformuojantis vos per kelias sekundes, gali stipriai paveikti tiek įvaizdį, tiek ilgalaikę reputaciją.
„Komunikacijos erdvė smarkiai keičiasi, o tai kelia naujų iššūkių darbdaviams. Rinka tampa labiau vizualinė, žinutės – trumpesnės… Viena ryškėjančių tendencijų šiuo metu yra ir darbuotojų ambasadorystė. Tai natūralus ir autentiškas būdas stiprinti įmonės reputaciją, tačiau net ir darbuotojų kuriamas turinys turi būti aiškus, glaustas ir patrauklus. Jei įmonės neseka šių pokyčių, rizikuoja prarasti tiek kandidatų susidomėjimą, tiek galimybę išsiskirti darbo rinkoje“, – pasakoja ekspertė.
Freepik nuotr.
Z ir Alfa: kokio darbdavio tikisi jaunoji karta?
Negana to, Z karta ypatingą dėmesį skiria įmonių socialinei atsakomybei, įvairovei ir prasmingo darbo galimybėms. Remiantis „Deloitte“ 2024 m. ataskaita, net 86 % Z kartos atstovų teigia, kad darbas su prasmingu tikslu yra esminis jų pasitenkinimui ir gerovei.
„Būtent dėl to įmonės komunikacijoje svarbu aiškiai parodyti savo misiją, vertybes ir darbuotojams siūlomas savęs įprasminimo galimybes. Komunikacija turi ne tik pritraukti, bet ir įtikinti, kad būtent šis darbdavys yra tinkamiausias jų karjerai, kad būtent čia jie ras prasmingą darbą, kad būtent jo dėka jausis svarbūs ir reikalingi“, – akcentuoja J. Darulytė.
Tuo tarpu Alfa karta, augusi skaitmeniniame pasaulyje, dar labiau sustiprins poreikį patraukliai ir strategiškai komunikuoti. Šie būsimi darbo rinkos dalyviai greitai perpranta informaciją, tačiau jiems svarbiausia – autentiškumas ir tikslumas. Kad būtų pastebėtos ir išsiskirtų, įmonės turi maksimaliai išnaudoti pirmą įspūdį: perteikti savo vertybes ir misiją aiškiai, išradingai ir vizualiai patrauklia forma.
„Kandidatams svarbu, ką mato pirmiausia. Ar tai įkvepia pasitikėjimą? Ar įmonė pristato save kaip patikimą, progresyvią ir atvirą bendruomenę? Jei atsakymas neigiamas, tikėtina, kad jūsų organizacija jų nesudomins ir jie pasirinks kitą darbdavį“, – įspėja J. Darulytė, pabrėždama, kad darbdaviams būtina prisitaikyti prie jaunųjų kartų poreikių ir būti ten, kur yra jų tikslinė auditorija – socialiniuose tinkluose. Vizualinė komunikacija, tokia kaip trumpi vaizdo įrašai, autentiškos nuotraukos ar užkulisių istorijos, tampa pagrindiniu sėkmės veiksniu.
Būtinas komunikacijos auditas
Tačiau vien tik kasdieniai socialinių tinklų įrašai negarantuoja rezultatų. Pasak specialistės, įmonės turi daugybę sričių, kuriose gali tobulinti komunikaciją – nuo darbo skelbimų turinio ir vidinės komunikacijos strategijų iki iniciatyvų organizavimo bei darbdavio vertybių integracijos į kasdienę įmonės kultūrą. Visgi J. Darulytė neslepia, kad vienas veiksmingiausių būdų tapti rinkos lyderiu arba išlaikyti šią poziciją – reguliariai audituoti visą savo strategiją. Bent kartą per metus įvertinus, ar darbdavio komunikacija veikia taip, kaip planuota, galima geriau suprasti įmonės reputaciją tiek potencialių kandidatų, tiek esamų darbuotojų akimis.
Pexels nuotr.
„Darbdavio įvaizdžio auditas, kurį, beje, rekomenduočiau atlikti bet kokiai įmonei, leidžia iš šalies pamatyti, kokį įspūdį palieka įmonės žinutės ir kaip jos veikia. Praktikoje pastebime, kad jis padeda darbdaviams ne tik aiškiau suvokti, kaip juos mato potencialūs talentai, bet ir suprasti, kaip efektyviau perteikti prasmingo darbo galimybes ar sustiprinti esamą reputaciją“, – dalijasi „DID Moons“ partnerė ir strategė. Ji priduria, kad toks išorinis vertinimas leidžia greičiau prisitaikyti prie jaunųjų darbuotojų, ypač Z kartos, lūkesčių – nuo skaidrios komunikacijos iki lygiavertiškos organizacinės kultūros.
Spartėjant rinkos pokyčiams ir augant dėmesio stokos iššūkiams, darbdaviams būtina atsigręžti į aiškesnę, tikslingesnę ir paveikesnę komunikaciją. Tik nuosekli ir gerai apgalvota strategija gali padėti įmonei išsiskirti konkurencinėje aplinkoje bei užtikrinti, kad būtent jūsų organizacija taps vieta, kurioje jaunosioms kartoms norisi dirbti ir tobulėti. Objektai. Technologijos. Verslas2025-01-15 14:21 Visuomenės nuostatos apie žmones su negalia Lietuvoje po truputį keičiasi. Vis tik išlieka akivaizdūs skirtumai tarp požiūrio į gyvenimą šalia jų ir bendrą darbą drauge, atskleidžia apklausa. Neigiamas nusiteikimas ypač ryškus žmonių su intelekto ar psichosocialine negalia atžvilgiu – vos kiek daugi... 2025-01-15 09:55 „Ober-Haus“ Lietuvos butų kainų indekso (OHBI), fiksuojančio butų kainų pokyčius penkiuose didžiausiuose Lietuvos miestuose (Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje), 2024 metų gruodžio mėnesio reikšmė paaugo 0,5%. Bendras butų kainų lygis Lietuvos didmiesčiuose per pastaruosius 12 mėn... 2025-01-14 17:56 Klaipėdos valstybinei kolegijai parduodant aukštosios mokyklos turtą tarpininkaus Turto bankas: per artimiausius kelerius metus ant jo viešųjų aukcionų prekystalio atsidurs net 25 objektai, kurių bendra vertė sieks ne mažiau kaip 10 mln. Eur. Iš aukcionų surinktos lėšos bus skirtos naujo kolegijos p... 2025-01-09 16:27 Pernai Lietuvos oro uostų (LTOU) pasiektas aptarnautų keleivių rekordas (6,6 mln.) – tarpinė stotelė puoselėjant lyderystę Baltijos regione ir toliau vykdant strateginę plėtrą. Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostus valdanti bendrovė šiemet numato įgyvendinti esminius projektus, kurie ateityje leis ... 2025-01-09 16:22 Vilniaus universitetui (VU) ir įmonei UAB „Veikmės statyba“ pasirašius 32,8 mln. eurų vertės statybos rangos sutartį, pradedami naujojo VU Chemijos ir geomokslų fakulteto statybos parengiamieji darbai. Saulėtekio al., daugiau kaip 12 tūkst. kv. m teritorijoje, naujajame pastate įsikurs fakultetas ir... 2025-01-09 16:14 Nacionalinis plėtros bankas ILTE pasirašė sutartį su viena didžiausių Lietuvos infrastruktūros įmonių HISK (anksčiau – „Panevėžio keliai“), kuriai skiriama 13 mln. EUR paskola. Šias lėšas bendrovė yra numačiusi skirti kelių statybų transportui, technikai, įrangai ir mechanizmams įsigyti pakeičiant j... 2025-01-08 12:01 Pernai Lietuvoje gerokai išaugusį būsto rinkos aktyvumą demonstruoja ir infrastruktūros plėtros bendrovės „YIT Lietuva“ būsto pardavimo duomenys. Per praėjusius metus bendrovė savo vystomuose projektuose iš viso pardavė 239 butus – beveik dvigubai daugiau nei 2023 metais – ir fiksavo itin sėkmingą p... 2025-01-07 12:39 Europos Centrinio Banko palūkanų normų kritimas paskatino lietuvius pernai skolintis aktyviau: dažniausiai, kreiptasi dėl vartojimo paskolų, o metams einant pabaigos link, buvo vis dažniau pateikiamos paraiškos būsto paskoloms. Nekilnojamo turto rinkos atsigavimą rodo ir Registrų centro statistika. 2025-01-07 09:50 Valstybės duomenų agentūros duomenimis, 2024 m. trijų ketvirčių Lietuvos eksportas sumažėjo 6%, lyginant su tuo pačiu 2023 m. laikotarpiu ir siekė 28,2 mlrd. Eur, o importas sumažėjo 7,5% iki 31,3 mlrd. Eur. Lietuvos užsienio prekybos deficitas sudarė 3,1 mlrd. Eur ir buvo penktadaliu mažesnis nei p... 2025-01-06 13:54 Per pastaruosius trejus metus pasaulinė sutelktinio finansavimo rinka išaugo 5 kartus. Skaičiuojama, kad vien tik Baltijos šalyse sutelktinio finansavimo indėlis į NT rinką 2024 m. pasieks beveik 1 mlrd. JAV dolerių ribą. 2025-01-06 13:37 Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „EIKA Development", apibendrindama praėjusių 2024-ųjų metų rezultatus, konstatuoja, kad jie rodo NT rinkos atsigavimą ir prognozuoja, kad optimistinės nuotaikos tęsis ir kitais metais. Teigiama, kad nors vis daugiau pirkėjų, prieš tai atidėlioję sprendimą įsigyti... 2025-01-03 09:29 Inžinerijos bei technologijų pramonė ir 2024-aisiais išliko Lietuvos ekonomikos ir progreso varikliu bei vienu pagrindinių visos mūsų šalies pramonės lokomotyvų. LINPRA prognozuoja, kad per visus 2024 m. Lietuvos inžinerinės pramonės produkcijos gamybos apimtys (to meto kainomis) sudarys 7,25 mlrd. ... 2025-01-02 12:56 Vilnius – sparčiausiai augantis Baltijos regiono miestas, kuriame pernai buvo išduota daugiausia, net 12 proc. visų statybos leidimų, kai tuo tarpu Kaune – 7 proc., Klaipėdoje – 2 proc. Visuomenėje vyksta diskusijos, kad Vilniuje plėtra galėtų būti dar spartesnė, o greitį lemia per didelė biurokrati... 2025-01-02 12:24 Sostinės nekilnojamojo turto rinka praėjusiais metais pademonstravo žvalesnį atsigavimą. Pirminėje rinkoje fiksuoti 39 proc. didesni pardavimai nei prieš metus – iš viso parduotas 3131 butas. Rezultatyviausias buvo paskutinysis metų ketvirtis, o itin išsiskyrė gruodžio mėnuo, kurio metu parduoti 384... 2025-01-02 09:33 Inovacijų agentūros duomenimis, verslo steigimas Lietuvoje išlieka itin spartus – 2024 m. pradžioje Lietuvoje veikė 120 tūkst. įmonių, o per 2023 metus jų skaičius padidėjo 19,9 tūkst., arba net 20 procentų. Inovacijų agentūra pastebi, kad sparčiausiai kuriasi itin mažos įmonės, o verslumas auga ne ... 2024-12-31 10:56 2024-uosius Vilniaus nekilnojamojo turto (NT) rinka užbaigė su trenksmu: per paskutinį metų mėnesį sostinėje parduoti 415 butų – daugiausiai nuo 2022 m. vasario. Palyginti su lapkričio mėnesiu, pardavimai ūgtelėjo daugiau kaip trečdaliu (34 proc.) – nuo 310 parduotų butų. 2024-12-27 09:39 Kelerius pastaruosius metus pristabdžiusi tempą Lietuvos nekilnojamojo turto (NT) rinka šių metų vasarą ėmė demonstruoti atsigavimo ženklus. Pokyčius paskatino gerėjančios bendros ekonominės sąlygos, Europos centrinio banko sprendimas mažinti bazinę palūkanų normą ir optimistiškesni gyventojų lūkesč... 2024-12-23 09:27 Įtempta darbo rinka, augantys kandidatų lūkesčiai ir nuolatinis darbo jėgos trūkumas verčia Lietuvos darbdavius ieškoti ilgalaikių sprendimų. Vienas svarbiausių – darbdavio įvaizdžio stiprinimas, kuris tampa esmine organizacijų strategijų dalimi. 2024-ieji pasižymėjo įvairia kampanijų gausa: kai kur... 2024-12-20 14:48 Sostinės Konstitucijos prospekte vystomas verslo centras unikaliu lietuvišku pavadinimu „Sąvaržėlė“ skelbia apie pirmojo statybų etapo pabaigą. Jau įgyvendinta apie 22 proc. projekto ir prasideda statybų darbai virš žemės. Pasaulinio garso architektų studijos RSHP projektą planuojama baigti 2025 m. ... 2024-12-20 09:36 Besibaigiantys 2024-ieji buvo dosnūs absoliučiai daugumai dirbančiųjų: kilo ir vidutinis, ir minimalus mėnesinis atlyginimas. Kiek šiemet augo įmonių vadovų atlyginimai, rodo „Figure Baltic Advisory" atlikto Baltijos šalių tyrimo duomenys.
|