2023 gruodžio 2 d. šeštadienis, 20:01
Reklama  |  facebook

„Kelprojekto“ apdovanojimai rodo aukštą projektavimo kokybę

2019-01-17 07:35
Grigiškių transporto mazgo rekonstrukcija, III etapas; magistralinio kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai ruožo nuo 35,40 iki 45,15 km rekonstravimas; pėsčiųjų viadukas A14 kelyje – tai trys bendrovės „Kelprojektas“ projektai, pelnę įmonei aukštą pripažinimą. Pirmieji du projektai apdovanoti „Lietuvos metų gaminio 2018“ aukso medaliais, o trečiasis pripažintas geriausiu susisiekimo infrastruktūros BIM projektu.
nuotrauka
Pagal „Kelprojekto“ projektą valstybinės reikšmės magistralinis kelias A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai (35,4–45,15 km) rekonstruotas į AM kategoriją. „Kelprojektas“ iliustr.


Minimos įmonės
Kelprojektas, UAB
Alkesta, UAB
Panevėžio keliai, AB
Projektą įgyvendino pagal ekonominio naudingumo principą

Vienas iš aukso medalių pelnytas už Grigiškių transporto mazgo rekonstrukcijos III etapo projektą, pagal kurį objektą atnaujino „Panevėžio keliai“. Šis etapas apėmė valstybinės reikšmės magistralinio kelio A1 Vilnius-Kaunas-Klaipėda 16,26–17,94 km ruožą. Magistralinis kelias A1 yra Transeuropinio transporto koridoriaus IX-B dalis. Rekonstruotas ruožas, kertantis Grigiškių gyvenvietę, pasižymi intensyviais automobilių, pėsčiųjų ir dviračių eismo srautais.

„Projektuojama teritorija visiškai urbanizuota – tai lėmė itin sudėtingas projektavimo ir projekto įgyvendinimo sąlygas. Projekto sprendinius ribojo esami sklypai, dideli aukščių skirtumai, Vokės upės ir užtvankos gretimybė, kultūros paveldo teritorija, hidroelektrinės įrenginiai. Privalu buvo išsaugoti ir gamtinę aplinką“, – vardindamas iššūkius, su kuriais susidūrė projektuotojai, kalbėjo „Kelprojekto“ Kauno kelių skyriaus projektų vadovas Dovydas Banys.

Dar vienas iššūkis projektuotojams buvo trumpas terminas.

Šiame objekte buvo suprojektuotos šešios triukšmo užtvaros – tai buvo brangūs sprendiniai, kurie atlikti numatant galimybę ateityje atskirose zonose integruoti meninius ornamentus.

Vienas iš aukso medalių pelnytas už Grigiškių transporto mazgo rekonstrukcijos III etapo projektą

Projekte buvo naudojama projekto valdymo sistema VAULT, kuri leidžia keistis naujausia koreguota projekto sprendinių informacija.

„Pagrindinė projekto užduotis – saugiai atskirti tranzitinį transportą nuo vietinio, nes šioje zonoje transporto intensyvumas yra vienas iš didžiausių Lietuvoje, – pasakojo D. Banys. – Didžiausią projekto dalį sudarė statiniai (požeminės perėjos, krantinė, tiltas, viadukas, triukšmo užtvaros, atraminės sienos, požeminis vandens kanalas), kuriems buvo rengiamos atskiros konstrukcijų dalys. Reikėjo nemažai laiko sprendiniams parengti, detalizuoti, suderinti tarpusavyje, pakoreguoti pagal esamoje vietoje rangovo nustatytus neatitikimus. Kad rengiami projekto darbai būtų deramai atlikti vienu metu, reikėjo sutelkti dideles konstrukcijų projekto dalies specialistų pajėgas. Projektas buvo įgyvendinamas pagal ekonominio naudingumo principą, todėl vienu metu dirbančių specialistų skaičius ir ilgametė konstruktorių patirtis leido operatyviai išspręsti kilusias problemas.“

Tradicinis projektas ir reikalavimais „be jokių išlygų“

Pagal „Kelprojekto“ projektą valstybinės reikšmės magistralinis kelias A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai (35,4–45,15 km) rekonstruotas į AM kategoriją, išplatinant jį į dešinę bei įrengiant antrą dviejų eismo juostų važiuojamąją dalį, o važiuojamąsias dalis atskiriant 5,5 m pločio juosta. Įgyvendinus šį projektą, prisidėta prie saugaus tranzitinio bei šalies autotransporto judėjimo, pagerėjo susisiekimo sąlygos, jungiamieji keliai ir dviejų lygių kelių sankirtos užtikrina saugų vietinio transporto patekimą į sklypus greta kelio, pasirūpinta, kad būtų efektyviai stabdomas greitas dangos irimas.

Ruošiant kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai konkretų projektą, įmonė projektinius sprendinius rengė naudodama 3D erdvinius modelius ir dalį BIM sistemos. 

Šio kelio rekonstravimo projektą įmonės Kauno kelių skyriaus projektų vadovas Audrius Stonius laiko tradiciniu. Esminis išskirtinumas, jo žodžiais, kad projektas parengtas pagal KTR 1.01:2008 reikalavimus AM kategorijos keliams – be jokių išlygų. Tad visame kelio ruože reikėjo sukurti sąlygas, kurios leistų užtikrinti 130 km/val. greitį, visame 9,75 km ruože buvo panaikintos visos vieno lygio sankryžos ir nuovažos, susikirtimuose su rajoninės ir vietinės reikšmės keliais įrengtos sankirtos ir tuneliniai pravažiavimai, abiejose kelio pusėse įrengti apjungiamieji keliai vietinio transporto judėjimui, numatyta daugybė aplinkosauginių priemonių (triukšmo užtvaros, tvoros nuo gyvūnų, jiems skirtas požeminis praėjimas, nušokimo rampos).

„Rengiant rekonstrukcijos projektą, būtina derintis prie esamos infrastruktūros, kuo racionaliau išnaudoti esamus statinius: kelius, tiltus, pralaidas, įvertinti šalia kelio esančius ir numatomus rekonstruoti inžinerinius tinklus (elektros ir ryšių kabeliai), melioracijos statinius. Taip pat būtina kuo optimaliau įvertinti eismo organizavimo schemas, – sakė A. Stonius, kalbėdamas apie rekonstrukcijos projekto ypatybes. – Projekte buvo numatyta, kad kelio rekonstrukcija vyks neuždarius eismo, todėl statant viadukus ir tunelinius pravažiavimus, teko numatyti daugybę laikinų pervažiavimų per skiriamąją juostą, nukreipiant eismą iš vienos kelio pusės į kitą.“

Ruošiant kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai konkretų projektą, įmonė projektinius sprendinius rengė naudodama 3D erdvinius modelius ir dalį BIM sistemos. Tokiu būdu projektavimas tapo paprastesnis ir greitesnis, išvengta klaidų. Projektuotojas, naudodamasis šiais įrankiais, kaip pastebėjo A. Stonius, gana tiksliai gali parengti darbų kiekių sąnaudų žiniaraščius.

„Visi 3D projektinių paviršių duomenys statybos metu buvo pateikti rangovui – „Alkestai“ – ir įdiegti į buldozerių, greiderių, ekskavatorių, frezavimo mechanizmų, asfalto klotuvų ir kitų mechanizmų programinę įrangą. Taip buvo užtikrinta aukšta darbų kokybė ir optimalus tempas, tai leido išvengti atsitiktinių klaidų, iki minimumo sumažinti rankų darbą“, – sakė projektų vadovas A. Stonius. 

BIM teikia pranašumą rinkoje ir lengvina darbą

„Taikyti BIM, rengdamas infrastruktūros projektus, „Kelprojektas“ pradėjo 2016 metais. Ėjome žingsnis po žingsnio, pradėjome nuo atskirų fragmentų: konstrukcijų armavimo, detalizavimo“, – pasakojo įmonės Tiltų skyriaus BIM vystymo vadovas Mantas Tunaitis. Pirmąjį konkurso „BIM infrastruktūroje. Susisiekimo infrastruktūra“ apdovanojimą įmonė pelnė jau 2017 m., tai buvo „Tunelinio viaduko A2 kelyje projektas“. 2018 m. įmonei prizas atiteko už geriausią susisiekimo infrastruktūros BIM projektą „Pėsčiųjų viadukas A14 kelyje“.

„Mums tai yra patvirtinimas, kad einame teisingu keliu, – sako M. Tunaitis. – Reikia pastebėti, kad BIM taikymas infrastruktūros projektuose, ypač projektuojant tiltus, viadukus, nėra dažnas, tad mes didžiuojamės būdami vieni iš pirmųjų, o apdovanojimas mums reiškia ne tik įvertinimą, bet ir įpareigojimą, skatinantį ieškoti vis naujų ir inovatyvių projektavimo sprendimų.“

Pėsčiųjų viaduko projektas parengtas naudojant „Revit“ centrinio failo filosofiją, kuri leidžia keliems inžinieriams prie vieno failo dirbti vienu metu, taip efektyvinant darbą ir racionaliai naudojant laiką. Naudojant konstrukcijų BIM modelį, buvo sugeneruoti automatiniai medžiagų kiekių žiniaraščiai, automatiškai pateiktos polių koordinatės bei altitudės ir lengvai generuojami reikiami konstrukcijų pjūviai. M. Tunaitis pažymėjo, kad BIM sistema pagreitino ir palengvino projektavimo darbų procesą ir technologinių sprendimų parinkimą, derinimą su užsakovu.

Projekto dalių sprendiniams (susisiekimo, vandentiekio, elektroninių ryšių ir topografijos) analizuoti ir nesuderinamumų klausimams spręsti „Kelprojekto“ specialistai naudojo ne tik „Revit“, bet ir „NavisWorks“ programinę įrangą, o projekto dalių informacija buvo sujungta viename informaciniame modelyje.

2018 m. įmonei prizas atiteko už geriausią susisiekimo infrastruktūros BIM projektą „Pėsčiųjų viadukas A14 kelyje“

„Lietui nuvesti nuo viaduko perdangos prireikė plieninį vamzdį betonuoti į atramą. BIM modelis leido numatyti konstrukcijos armatūros bei vamzdžio susikirtimą, įvertinti galimas problemas statybos metu bei tinkamai ir laiku pakoreguoti projektą, – pasakojo M. Tunaitis, aiškindamas, kaip pavyko išspręsti vieną iš problemų, kurios paprastai tampa nemenku išbandymu. – Kad kontrolės ir kiekių skaičiavimo bei tikrinimo procesai taptų paprastesni, buvo sudaryta aiški parametrų sistema, kategorizuoti modelio elementai – tai leidžia tikslingai panaudoti BIM informaciją statybos procesams planuoti ir kontroliuoti. Tad iš to laimi ir statybos rangovas.“

Statybunaujienos.lt



Metų nominacijos

nuotrauka
2023-11-28 10:10
Šiandien vidaus reikalų viceministras Arnoldas Abramavičius įteikė apdovanojimus savivaldybių administracijų atstovams už sėkmingiausiai įgyvendintus VRM administruojamus 2014-2020 metų laikotarpiu ir Europos Sąjungos lėšomis finansuotus infrastruktūros projektus regionuose.
nuotrauka
2023-10-18 11:16
Jeigu jūs rūpinatės savo įmonės darbuotojų saugumu ir gerove, emocine būsena ir palankia atmosfera kolektyve, skatinate įvairovę, tausojate aplinką ar stiprinate bendruomenes – jūsų įmonę kviečiame dalyvauti Nacionalinių atsakingo verslo apdovanojimų 2023 konkurse ir iki lapkričio 21 d. teikti parai...
nuotrauka
2023-10-16 11:21
Ilgalaikė Lietuvos medinės statybos patirtis ir tradicija sėkmingai pasireiškia ir šiuolaikinėje architektūroje. Vienas tokių pavyzdžių – architektūros estetikos studijos „Arches“ projektuotas gyvenamasis namas vienai šeimai – „Kedro namai“. Slovėnijoje rengiamame BIG SEE Wood Design Award’23 šis pr...
nuotrauka
2023-10-16 09:47
ARCHzona parodos metu paskelbtas trumpasis sąrašas architektų, patekusių į prestižinį geriausios Europos apdovanojimų EUmies Awards sąrašas.
nuotrauka
2023-10-06 05:55
Europos Komisijos įsteigtų Žaliosios sostinės apdovanojimų finale Vilnius tituluotas žaliąja Europos sostine 2025. Konkurso finale Taline Vilnius nugalėjo du finalininkus – Portugalijos Gimarainsą bei Austrijos Gracą.
nuotrauka
2023-09-22 07:39
Įveikęs pirmąjį rimtą karjeros iššūkį, konstruktorius Andrius Gudelis jautėsi geriausiu. Po 10 metų geriausiu jį pripažino ir statybos inžinierių bendruomenė: Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) apdovanojimuose Andrius Gudelis šiemet buvo išrinktas Metų statybos inžinieriumi-projektuotoju.
nuotrauka
2023-09-15 07:19
Karolis Kauklys yra UAB LAYHER BALTIC Finansų skyriaus vadovas (CFO). Prieš šešerius metus atėjęs į įmonę, jis įnešė naujovių, kurios buvo svarbios ne tik vokiško kapitalo įmonei, bet lemtingai pakeitė ir kelių LAYHER BALTIC klientų įmones.
nuotrauka
2023-09-11 07:08
Statybininkų dienos proga, kuri šiemet buvo švenčiama Druskininkuose, tradiciškai įteikti apdovanojimai geriausiems sektoriaus darbuotojams. Taip pat šiemet Lietuvos statybininkų asociacija švenčia 30-metį. Ta proga įteikti specialūs proginiai ženklai.
nuotrauka
2023-09-09 07:45
Lietuvos statybininkų asociacijos 30-mečio proga išleistas specialus proginis ženklas. Išskirtinei progai sukurta ribota – 50 – ženklų serija. Vakar, Statybininkų dienos šventės metu, buvo įteikti pirmieji ženklai.
nuotrauka
2023-07-21 06:40
Lietuvos architektų „Trimonis architects“ suprojektuotas daugiafunkcis kompleksas „U40“, įsikūręs Užupio g. 40, atrinktas į vieno iš prestižiškiausių ir didžiausių pasaulio architektūros ir dizaino festivalių „World Architecture Festival“ (WAF) finalą.
nuotrauka
2023-07-17 07:58
Prikeliant naujam gyvenimui kultūros paveldo objektus, teisingiausia yra rasti būdą, kaip istorinę architektūrą tinkamai įveiklinti: tik įžvalgūs ir teisingi sprendimai lems, ar objektas bus išsaugotas ateities kartoms. Kad ir kokių iššūkių pasitaikytų šiame kelyje, UAB ARCHINOVA vadovo Aleksandro G...
nuotrauka
2023-07-01 07:51
Tarptautinės architektų dienos išvakarėse, birželio 30 d., įteikti Nacionaliniai architektūros apdovanojimai (NAA) – įvertinti geriausi per pastaruosius metus įgyvendinti architektūros kūriniai ir jų autoriai.
nuotrauka
2023-06-21 17:49
Paskelbti antrą kartą Lietuvoje vykusio nacionalinio konkurso „Metų pameistrys“, kurio globėja Lietuvos Pirmoji Ponia Diana Nausėdienė, nugalėtojai ir prizininkai.
nuotrauka
2023-06-20 08:10
Prasideda paraiškų teikimas Metų statybos inžinieriaus nominacijai.
nuotrauka
2023-06-13 14:10
Polocko gatvėje įsikūrusio Vilniaus Medinės miesto architektūros muziejaus rekonstrukcijai suteiktas tarptautinio kultūros paveldo išsaugojimo Europa Nostra apdovanojimas. Šį prestižinį apdovanojimą iki šiol yra gavę tik du Lietuvos objektai. Apdovanojimai sostinės muziejui bus įteikti šventinėje ce...
nuotrauka
2023-06-07 16:43
Likus kiek mažiau nei mėnesiui iki pirmųjų Nacionalinių architektūros apdovanojimų (NAA), paskelbtas trumpasis nominantų sąrašas, kurį išrinko speciali komisija. Devynių NAA kategorijų ir Didžiojo prizo laimėtojai bus apdovanoti birželio 30-ąją – Tarptautinės architektų dienos išvakarėse.
nuotrauka
2023-06-04 15:55
Lietuvoje plėtojami nekilnojamojo turto (NT) projektai varžysis dėl geriausiųjų titulo Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos (LNTPA) ir Darnios plėtros akademijos partnerių rengiamame konkurse „Už darnią plėtrą“.
nuotrauka
2023-05-30 13:31
Didžiausiai Baltijos šalyse tarptautinei statybų verslo parodai „Resta“ suteiktas Pasaulinės parodų industrijos asociacijos UFI sertifikatas. Lietuvos parodų ir kongresų centro LITEXPO teigimu, ši paroda yra vienintelė Baltijos šalyse, pelniusi tokį įvertinimą.
nuotrauka
2023-05-25 17:52
Aplinkos ministerijos organizuotame renginyje „Žaliųjų viešųjų pirkimų lyderių apdovanojimai“ įteiktos padėkos žaliausiai 2022-aisiais pirkusioms valstybės įstaigoms ir įmonėms bei daugiausiai žaliųjų pirkimų laimėjusiems verslo subjektams.
nuotrauka
2023-05-22 16:47
Netrukus bus paskelbti pirmųjų Nacionalinių architektūros apdovanojimų (NAA) devynių kategorijų trumpieji nominantų sąrašai. Šiuo metu komisijos nariai vertina pateiktas 127 paraiškas, kurių mažiausiai sulaukta kategorijoje „Tvarios inovacijos architektūroje“.

Statybunaujienos.lt » Metų nominacijos