PANORAMOS atnaujinimas: patogesnis prekybos ir laisvalaikio centras lankytojams, naudinga patirtis rangovams
PANORAMOS atnaujinimui buvo paskelbtas tarptautinis konkursas, kuriame dalyvavo 5 stiprūs architektų biurai. Konkurso dalyviams buvo iškeltas tikslas visą prekybos ir laisvalaikio centrą pakeisti iš esmės.
„Nuo projekto pradžios siekėme tapti moderniu ateities prekybos ir laisvalaikio centru, kuriame sukurtos skirtingos funkcinės erdvės pritaikomos prie pasikeitusių kasdienių lankytojų įpročių, – sakė PANORAMOS vadovė Birutė Kalanovaitė. – PANORAMA yra atnaujinta pagal švedų architektų komandos „RStudio“ pasiūlytą projekto erdvių konceptą, kuris geriausiai atliepė šiuos mūsų tikslus. Projektas buvo sudėtingas, keliantis iššūkių, tačiau esame labai patenkinti pasiektais rezultatais. Per dvejus metus mums pavyko visiškai transformuoti prekybos centrą.“
Komandos prioritetai – dizaino idėja ir pirkėjų pritraukimas
PANORAMOS atnaujinimo projekto valdymas buvo patikėtas įmonei STATYBOS PROCESŲ VALDYMAS, kurios svarbiausias pirminis tikslas buvo įsigilinti į užsakovo lūkesčius, atlikti išsamų esamos pastato struktūros vertinimą, kad būtų nustatytos ir išanalizuotos galimos silpnos vietos ar defektai, be to, visus pagerinimų poreikius integruoti į planuojamų atnaujinimo darbų apimtis.
Visa komanda taip pat kėlė tikslą, kad iš tuo metu turėto BREEAM tvarumo sertifikato („Very good“) lygmens atnaujinimo pabaigoje būtų galima pasiekti aukščiausią („Excellent“) įvertinimą, kad tai liudytų užsakovo dėmesį lankytojų gaunamam komfortui, atidumą didėjantiems gamtosauginiams reikalavimams ir, jau miesto kontekste, siekį kuo labiau integruoti tvarias plėtros idėjas.
Šių pavienių reikalavimų visuma leido sukurti kompleksišką ilgalaikę pridedamąją vertę, lemiančią būsimo kapitalinio remonto užduoties formavimo strategiją.
Užsakovas, kaip pastebi STATYBOS PROCESŲ VALDYMAS projektų vadovas Marius Lazauskas, turi gerai žinoti, kokia architektūrinė dizaino kryptis formuos projekto vizualinę išraišką, kad konceptas ne tik užtikrintų dabartinių poreikių įgyvendinimą, bet ir formuotų perspektyvinę strategiją bent 10 metų į priekį. PANORAMOS komandos pasirinkta kompleksinė komercinio nekilnojamojo turto strategija apėmė ne tik mikrostrategiją prekybos ir laisvalaikio centro viduje, mat apgalvota ir kryptis į makrostrategiją, t. y. į kompleksišką supančios aplinkos darnią plėtrą – jau paskelbti dideli šalia prekybos centro esančios teritorijos transformacijos planai.
PANORAMA užsibrėžė turėti funkciškai patrauklų, svarbų traukos objektą Vilniaus regione, tad prioritetais visai komandai tapo modernus ir patrauklus interjero dizainas, kuris pritraukia lankytojus ir sukuria malonią apsipirkimo aplinką, bei tinkamą kontekstą jiems suteikiantys techniniai-inžineriniai sprendimai.
Projekto valdytojai išskirtinį dėmesį skyrė komandos branduolio formavimui. Jų nuostata, užsakovams ir projekto valdytojų komandai, kai dar nebuvo architektų ir statybininkų, buvo svarbu suformuoti branduolį, kuris gebėtų tinkamai parinkti visą komandą šiam sudėtingam projektui įgyvendinti. Šio projekto atveju, išskirtinis dėmesys buvo skiriamas žmogiškajam faktoriui, nes pirminės komandos, branduolio užduotis – atrinkti įmones ir žmones, kurie turi būtinų savybių, galinčių užtikrinti sinergiją, kuri neįmanoma be tarpusavio palaikymo, pasitikėjimo užduočių įgyvendinimu ir nuolatine atvira diskusija, ieškant geriausių strategijų bei sprendimų. Todėl, pasirenkant rangovus, buvo vertinamos ne tik įmonių kompetencijos, bet ir komandų sudėtis, konkretūs projektų vadovai.Biudžeto „temperatūra“ buvo matuojama viso proceso metu
Laiku, kokybiškai, numatytu biudžetu – tai yra rinkos formulė ir sėkmingo projekto tikslas.
PANORAMOS kapitalinio remonto biudžetas buvo formuojamas viso proceso laikotarpiu lego principu: sulig pirmaisiais projektiniais sprendiniais buvo atliekama rinkos analizė, kiek gali kainuoti kiekvienas iš jų, ieškant alternatyvių bei optimaliausių sprendinių. Projektas buvo įgyvendinamas 8-iais etapais, prieš kiekvieną iš jų biudžetas dar kartą buvo tikrinamas ir tikslinamas, buvo atskirai įvertinamas kiekvienas etapas bendrame projekto kontekste. Toks „gyvas“ biudžetas leido nuolatos jausti projekto pulsą ir, tokiu būdu nuolat „pasimatuojant“ biudžeto temperatūrą, pasiekti tikslus planuotomis sąnaudomis.
Įgyvendino patogiai besijaučiančio pirkėjo strategiją
Prekybos ir laisvalaikio centras – gyvas organizmas, kuriame po vienu stogu sutelpa daug skirtingos paskirties veiklų: kavinės ir parduotuvės, paslaugų zonos – kiekvieno veikla skirtingu ritmu ir laiku. Todėl statybos darbai buvo derinami su centro veikla, ne siekiant paslėpti statybos darbus nuo lankytojų, bet visais atvejant keliant sau tikslus, kad lankytojai bei prekybininkai, taip pat ir aplinkinių gyvenamųjų namų gyventojai jaustųsi komfortiškai ir patogiai: lankytojai matė atidengtas lubų konstrukcijas, atnaujinamas inžinerines sistemas, klojamas plyteles, dažomas metalines konstrukcijas, naujai gimstančius parduotuvių fasadų fragmentus bei bendroje erdvėje dirbančius statybininkus.
PANORAMA buvo atnaujinama įgyvendinant patenkinto, patogiai besijaučiančio prekybos ir laisvalaikio centre pirkėjo strategiją: atvažiuoji, patogiai pastatai automobilį, palieki įkrauti elektromobilį arba patenki pro platų atnaujintą įėjimą, pakyli eskalatoriumi, liftu ar laiptais į centro erdves, kur pasitinka skirtingos zonos. Zonavimas kurtas vertinant įtaką pirkėjui ir pačiam centrui, todėl, siekiant optimalaus rezultato, buvo pasitelkta ir Europos, ir Azijos šalių patirtis.
Projekto valdymui pasitelkė matricas
Dvejus metus trukę kapitalinio remonto darbai projekto valdytojams suteikė vertingos patirties. Projekto pradžioje, dalijasi įmonės STATYBOS PROCESŲ VALDYMAS projektų vadovas M.Lazauskas, buvo sukurta sprendimų priėmimo matrica, kurios tikslas – padėti sistemingai ir objektyviai įvertinti alternatyvas, priimti geriausią sprendimą pagal nustatytus kriterijus. Taip pat buvo aprašytos kiekvieno projekto dalyvio galios, aptarti vaidmenys ir atsakomybės, taip siekiant užtikrinti efektyvų darbų paskirstymą bei bendradarbiavimą įgyvendinat projektą.
„Valdant tokios apimties projektus, svarbūs ne tik kassavaitiniai komandos susitikimai, bet ir gebėjimas problemas spęsti čia ir dabar, – dalijasi mintimis M.Lazauskas. – Projektuose, ypač ilgos trukmės, reikalingas rizikos valdymo planas su visais įmanomais veiksniais ir galimais sprendimais, kaip užtikrinti rizikų sprendimo procesą.“
Kaip pastebi VILNIAUS ARCHITEKTŪROS STUDIJOS architektas ir projekto vadovas Vytautas Lukoševičius, PANORAMOS vadovybė ne tik pasamdė profesionalią projekto valdytojų komandą STATYBOS PROCESŲ VALDYMAS, atsakingą generalinį rangovą DOMASTA, bet ir subūrė stiprią vidinę komandą, kad sėkmingai dirbtų su šiuo projektu. „Teigiamas dalykiškas PANORAMOS vadovų požiūris stipriai skyrėsi nuo patirties, įgytos kituose projektuose. Atnaujinimas truko dvejus metus ir buvo ypač sudėtinga darbų organizavimo prasme, nes prekybos ir laisvalaikio centras dirbo pilnu pajėgumu“, – sakė V.Lukoševičius.
Švedų dizaino koncepciją adaptavo Lietuvos architektai
„Visos projektavimo šalys turėtų užtikrinti pakankamai išteklių projektavimo darbams, patirties ir „know how“. Mažos dizaino rinkos šalyje rasti architektus gali būti sunku, nes patirtis įgyjama tik turint tam sąlygų“, – pastebi įmonės STATYBOS PROCESŲ VALDYMAS projektų vadovas M.Lazauskas.
Jam pritaria ir V.Lukoševičius. PANORAMAI atnaujinti buvo pasirinkta švedų architektų koncepcija, tačiau reikėjo partnerio, kuris adaptuotų Švedijos dizaino konceptą pagal Lietuvos teisės aktus. Tuo partneriu tapo VILNIAUS ARCHITEKTŪROS STUDIJA. Lietuvos projektuotojai dėl rinkos dydžio negali specializuotis įgyvendindami vien prekybos ir laisvalaikio centrų projektus, todėl darbas su kolegomis iš Švedijos, kurie specializuojasi šioje srityje, suteikė galimybę ir pasimokyti.
„PANORAMOJE įdiegtos naujausios pasaulinės prekybos ir laisvalaikio centrų srautų organizavimo, ergonomikos, apšvietimo, reklamos tendencijos, – sakė V.Lukoševičius. – Švedų pasiūlyta koncepcija nėra atsitiktinė – link to einama visoje Europoje. Prekybos ir laisvalaikio centrų raidos kryptis aiški, o kiek ji įgyvendinama, priklauso ir nuo šalies ekonomikos, konkretaus prekybos ir laisvalaikio centro pajėgumo, į kokį pirkėjų segmentą orientuojamasi. Atnaujinant PANORAMOS inžineriją, sienų, lubų, grindų apdailai naudotos vien kokybiškos medžiagos ir įranga, todėl ir rezultatas labai geras.“
Generalinis rangovas įgyvendino 6 etapus iš 8
PANORAMOS atnaujinimo projekte dalyvavo daugiau nei 20 rangovų ir tiekėjų. Generalinis rangovas įmonė DOMASTA įgyvendino 6 iš 8 atnaujinimo darbų etapų, užtikrino efektyvų, kokybišką ir saugų projekto vykdymą, laikantis nustatytų terminų ir biudžeto. Komentuodamas būtinybę patenkinti visus suinteresuotų šalių poreikius ir lūkesčius, įmonės DOMASTA vadovas Mantas Žemaitis akcentavo, kad jie dirbo su aiškiai žinančiu, ko siekia, ir patikimu užsakovu – PANORAMA.
Kapitalinio remonto darbai, kuriems vadovavo DOMASTA projektų vadovas Vladas Kazlauskas, truko apie pusantrų metų. Per tą laiką buvo iš esmės pakeista centrinė PANORAMOS aikštė, kurioje įrengtas modernus amfiteatras, išplėsta maisto alėja, atnaujinti prekybos ir laisvalaikio centro įėjimai, įrengtas visiškai naujas, didesnis pagrindinis įėjimas, terasos. Tokiu būdu atsirado daugiau funkcinių erdvių poilsiui, darbui, atskira erdvė vaikų priežiūrai, naujos parduotuvės ir kt. PANORAMA yra vienintelis Lietuvoje prekybos ir laisvalaikio centras, kuriame įrengta viešojo transporto laukimo salė su maršrutų tvarkaraščio švieslente prie Narbuto g. įėjimo.
Be to, užtikrinant komfortą ir energijos efektyvumą, buvo atlikti ŠVOK, BMS (pastato valdymo sistema), elektros ir kitų vidaus inžinerinių sistemų atnaujinimo bei apdailos darbai. Įdiegtos modernios apšvietimo sistemos, kurios suteikia galimybę reguliuoti apšvietimo intensyvumą ir kurti skirtingas atmosferas skirtingoms erdvėms.
Anglies pluoštu, nors tai Lietuvoje yra retai sutinkama, buvo sustiprintos požeminės automobilių aikštelės perdangos. Tarp pirmojo ir antrojo aukšto atsisakyta kai kurių atvirų erdvių, jas uždarant ir įrengiant metalines konstrukcijas, išplečiant atskirų parduotuvių plotus.Metalinės konstrukcijos pateikė siurprizų
Sudėtingiausi darbai buvo su esamomis pastato konstrukcijomis, ypač su metalinėmis. Atidengus apdailą, neretai teko konstatuoti, kad projektas, atnaujinimui ruoštas pagal pirminius PANORAMOS statybos brėžinius, neatitinka situacijos – spręsti reikėjo čia ir dabar: perprojektuoti, perdaryti, ieškoti naujų sprendimų.
„Kadangi, aptikus faktinių aplinkybių ir projekto neatitikimų, atsirado būtinybė perprojektuoti kai kurias konstrukcijas, mūsų laukė nenumatyti darbai. Kai kurias metalines konstrukcijas reikėjo ne tik perprojektuoti, bet ir jau pagamintas vežti atgal į gamyklą perdaryti, nes ne visada buvo galimybių pakeisti vietoje“, – pasakojo V.Kazlauskas.
Sudėtinga buvo greitai surasti tam tikrų projekte numatytų medžiagų, jų kartais tekdavo ieškoti užsienyje. Vienos tokių buvo gabenamos iš Vokietijos tiesiog mikroautobusu – Lietuvą jos pasiekė per pusantros paros ir tai yra kur kas greičiau negu užsakant transportą.
Kadangi darbai vyko pagal griežtą kalendorinį grafiką, kai prisireikdavo ieškoti naujų sprendimų, generalinis rangovas turėjo darbuotis ne tik savaitgaliais, bet ir nakties metu. Į procesą įsijungė ir projekto komanda. Projekto vadovo V.Kazlausko žodžiais, su architektais iš VILNIAUS ARCHITEKTŪROS STUDIJOS tekdavo vaizdo skambučiais bendrauti bet kuriuo paros metu, nes visi buvo suinteresuoti greitais sprendimais. Tokia sklandi komandos komunikacija lėmė, kad projektas įgyvendintas laiku ir kokybiškai.
Atnaujinimas etapais leido išvengti situacijos, kai visas prekybos ir laisvalaikio centras paverčiamas statybos aikštele. Tačiau tuo pat metu generaliniam rangovui teko užduotis suvaldyti rizikas dėl dulkių ir triukšmo, kad kuo mažiau nepatogumų patirtų tiek prekybininkai, tiek ir lankytojai, kurių netrūko per visą darbų laiką. Kaip sakė PANORAMOS vadovė B.Kalanovaitė, atnaujinimo darbai iš esmės nesutrikdė jų ir nuomininkų veiklos: prekybos ir laisvalaikio centre lankytojų srautas ne mažėjo, kaip buvo tikimasi, bet priešingai – nuosekliai didėjo. 2023 m., lyginant su ankstesniais metais, lankytojų srautas augo 13 proc.
Požeminės automobilių aikštelės iššūkis – kaip sustiprinti konstrukcijas neprarandant aukščio
Vienas iš iššūkių, su kuriuo teko susidurti ir spręsti PANORAMOS atnaujinimo projekte – lokalus denginio, pagaminto iš „TT“ tipo armuoto gelžbetonio plokščių, stiprinimas. Požeminėse parkavimo aikštelėse paprastai yra mažas aukštis tarp grindų ir denginio konstrukcijų, todėl tradiciniai konstrukcijų stiprinimo metodai netiko, nes būtų labai pastorėjusios laikančiosios konstrukcijos ir zona po jomis būtų nebetinkama eismui. Dėl to laikančiosioms konstrukcijoms stiprinti pasirinktas variantas, naudojant anglies pluošto tekstiles ir laminatus.
Kompozitinės medžiagos, lyginant su tradicinėmis, tampa patrauklia alternatyva stiprinant visų tipų statinių konstrukcijas. Kompozitinių medžiagų naudojimas skirtingos paskirties, t. y. pramoninių, hidrotechninių, civilinių, infrastruktūros ir kt. pastatams bei inžineriniams statiniams statyti ar jiems remontuoti, nėra tradicinis, bet šis stiprinimo būdas atveria platesnes pasirinkimo galimybes projektuotojams ir rangovams, renkantis optimalų konkrečios konstrukcijos stiprinimo būdą. Palyginus su tradicinėmis medžiagomis, tokiomis kaip gelžbetonis, plienas, medis ir aliuminis, kompozitinės turi daugybę privalumų: tai ypač didelis tempiamasis stipris, atsparumas korozijai ir aplinkos poveikiams, aukšta šiluminė ir elektrinio laidumo varža, galimybė stiprinti konstrukcijas nedidinant jų svorio ir pan.
Vienas pasaulinių lyderių, siūlančių konstrukcijų stiprinimo sprendimus anglies (CFRP – Carbon Fiber Reinforced Polymer), stiklo (GFRP – Glass Fiber Reinforced Polymer) ir bazalto (BFRP – Basalt Fiber Reinforced Polymer) pluoštu, yra MAPEI koncernas. MAPEI tiekia ne tik kompozitines medžiagas (t. y., lameles CARBOPLATE ir laminatus (audinius) MAPEWRAP), bet ir visas reikiamas montažines medžiagas, tokias kaip epoksidiniai gruntai, konstrukcinio klijavimo ir glaistymo epoksidinės masės, kt. konstrukcijų remonto ir pagrindo paruošimo produktai.
Taigi, renkantis MAPEI produktus, siūlomi ne atskiri gaminiai, o visa sistema, pritaikyta kiekvienam konkrečiam projektavimo ar statybos atvejui. MAPEI konstrukcijų stiprinimo sistemos yra nuolat tobulinamos nuosavose MAPEI tyrimų laboratorijose. Taip pat nemažai dėmesio skiriama bendradarbiavimui su universitetų mokslininkais ir projektuotojais. Gamintojas turi specializuotą konstruktoriams skirtą programinę įrangą, kuri yra nemokama ir viešai prieinama.
PANORAMOS projekto atveju standžios anglies pluošto juostos CARBOPLATE panaudotos „TT“ perdangų laikomajai galiai padidinti, o MAPEWRAP vienkrypčio anglies pluošto audinio sistema – anglies pluošto lamelėms inkaruoti ties atramomis ir tarpatramio viduryje.
Šie konstrukcijų remonto bei stiprinimo darbai patikėti specializuotam rangovui ABTECH LT, sukaupusiam ilgametę patirtį atliekant tokio pobūdžio darbus. Rangovas ne tik atliko betono paviršių paruošimo bei anglies pluošto sistemų montavimo darbus, bet ir sumontavo kalcio silikato plokštes, apsaugančias naujai įrengtą stiprinimo sistemą nuo gaisro poveikio. Šis kompleksinis sprendinys leido sustiprinti konstrukcijas neprarandant po jomis esančių patalpų funkcionalumo.
„Diegiant kompozitines sistemas, būtinas artimas bendradarbiavimas tarp šių sistemų tiekėjų, projektuotojų ir rangovų. Kadangi Europoje vis dar nėra unifikuotų projektavimo normų, apimančių kompozitinių stiprinimo sistemų panaudojimą statyboje, tik operatyviai ir atsakingai komunikuojant visoms suinteresuotoms pusėms, galima parinkti optimalią stiprinimo sistemą kiekvienam konkrečiam atvejui. Čia svarbus vaidmuo tenka šių sistemų gamintojų atstovams. Būtent jie gali bet kuriame statinio projektavimo ir statybos etape kompetentingai konsultuoti šių sistemų panaudojimo galimybių klausimais, pradedant projektavimo etapu ir baigiant sistemos technologijos pateikimu, aprašymu ir praktinio diegimo apmokymais“, – teigia koncernui MAPEI Lietuvoje atstovaujančios įmonės Velve M.S.T. projektų vadovas inžinierius Artūras Ručinskas. Įmonės specialistai yra pasiruošę konsultuoti projektuotojus (dėl skaičiavimo metodikos ir normų) bei rangovus (dėl technologijos, praktinio įdiegimo ir praktinių mokymų) visais klausimais, susijusiais su MAPEI konstrukcijų stiprinimo ir betono apsaugos sistemų panaudojimo galimybėmis.
Antikoroziniai ir ugniaatsparinimo darbai vyko nakties metu
Kapitalinio remonto metu buvo atnaujinamos ne tik kai kurios konstrukcijos, grindų dangos, lubos ir keičiami šviestuvai, bet ir atnaujintos gaisro aptikimo sistemos bei atliktas metalinių konstrukcijų antikorozinis padengimas, jų ugniaatsparinimas. Pastarasis procesas yra būtinas, siekiant užtikrinti pastato saugumą gaisro atveju.
Priešgaisrinį ir antikorozinį metalinių atnaujininamo prekybos ir laisvalaikio centro konstrukcijų padengimą atliko UAB ŠVYKŲ PRIEŠGAISRINĖS SISTEMOS.
„Darbai buvo vykdomi naktimis, – ir siekiant minimaliai trikdyti prekybos ir laisvalaikio centro veiklą, ir dėl aitrų kvapą skleidžiančių naudotų medžiagų, ypač skiediklio pagrindu. Darbai vyko keliais etapais, kad būtų galima veiksmingai organizuoti ir atlikti užduotis, kruopščiai planuojant darbų laiką ir vietą“, – sakė įmonės ŠVYKŲ PRIEŠGAISRINĖS SISTEMOS projektų vadovas Mindaugas Jasaitis.
Požeminėje automobilių aikštelėje įmonė atliko minimalius apdailos darbus, didžiausia darbų apimtis buvo antžeminėje pastato dalyje, specialiomis priemonėmis dengiant metalines konstrukcijas.
Metalinių konstrukcijų ugniai atsparinimui generalinis rangovas DOMASTA į objektą jas tiekė jau paruoštas, nuvalytas iki Sa2,5 švarumo klasės bei nugruntuotas. Pagal projektą PANORAMOS metalinės konstrukcijos, didinat jų atsparumą ugniai, buvo padengtos specialiais dažais, kurie gaisro metu, esant aukštai temperatūrai plečiasi, pučiasi ir suformuoja izoliacinį sluoksnį, kuris apsaugo metalą nuo karščio ir taip užtikrina gebą išlaikyti apkrovas gaisro metu iki 60 minučių.
Antikorozinis padengimas atliekamas priklausomai nuo sąlygų, kuriose konstrukcijos bus eksploatuojamos. Centro viduje buvo naudojamos medžiagos, kurios tinkamos apsaugoti konstrukcijas nuo korozijos poveikio ir suteikė pageidaujamą pagal projektinius reikalavimus spalvą.Įprastai priešgaisrinių dangų ilgaamžiškumas siekia apie 25 metus. Po šio laiko, siekiant užtikrinti tinkamą pastato eksploataciją ir išvengti nelaimių, būtina tikrinti, ar medžiagos vis dar atlieka savo funkcijas.
Nors technologija yra sudėtinga ir reikalaujanti specialių žinių bei įgūdžių, tinkamas planavimas, kokybės kontrolė ir profesionalus įgyvendinimas leidžia pasiekti aukštą apsaugos lygį.
Darbai buvo prižiūrimi 24/7
Pasak kapitalinio remonto techninę priežiūrą atlikusios tarptautinės komercinių nekilnojamojo turto projektų vykdymo, techninio konsultavimo ir statybų techninės priežiūros įmonės PROJECTOR vadovo Lietuvoje Toomas Hein, PANORAMOS atnaujinimą galima laikyti išskirtiniu, dešimtmečio projektu Baltijos šalių mastu.
Skirtingai nuo įprastų statybos ir kapitalinio remonto projektų, vykdant šį atnaujinimą, reikėjo išlaikyti visus prekybos centro veiklos pajėgumus per visus dvejus metus. Tam prireikė kruopštaus koordinavimo ir planavimo, kad statybos darbai būtų suderinti su vykdoma komercine veikla, užtikrinant minimalų nuomininkų ir pirkėjų trikdymą. Be to, dėl statybos etapų buvo būtina dinamiškai valdyti biudžetą ir nuolat prisitaikyti prie nenumatytų struktūrinių problemų, aptiktų renovacijos metu, pavyzdžiui, neatitikimų tarp pirminių brėžinių ir faktinių vietos sąlygų. Projektas taip pat apėmė sudėtingus techninius patobulinimus, įskaitant pažangias priešgaisrinės apsaugos ir tvarumo (ang. sustainability) priemones, ir sklandų švediško dizaino koncepcijų suderinimą su vietos reguliavimo standartais. Šių veiksnių visuma sukūrė itin sudėtingą priežiūros aplinką, kurioje tikslumas, lankstumas ir veiksmingas bendravimas buvo svarbiausi, kad PANORAMA būtų sėkmingai transformuota į modernų prekybos centrą. Tarptautinė PROJECTOR patirtis buvo labai svarbi sprendžiant šiuos sudėtingus klausimus ir užtikrinant sėkmingą kapitalinio remonto įgyvendinimą.Projektas viršijo lūkesčius
Patys užsakovai taip pat aktyviai dalyvavo visame procese, skaičiuojama, kad buvo įtrauka apie 70 proc. darbuotojų. Kaip pažymi PANORAMOS vadovė B.Kalanovaitė, procesai buvo įgyvendinami disciplinuotai, atsakingai, reguliariai bendraujant su projektą padėjusiomis įgyvendinti įmonėmis.
„Šio projekto realizavimas pilnai atliepė tiek mūsų viziją, tiek klientų poreikius – iki šiol sulaukiame pozityvaus jų grįžtamojo ryšio. Todėl labiausiai ir džiaugiamės tuo, kad pavyko ne tik sėkmingai užbaigti prekybos ir laisvalaikio centro atnaujinimą, bet ir viršyti visus savo bei klientų lūkesčius, – sakė PANORAMOS vadovė B.Kalanovaitė. – Džiaugiamės, kad dirbome su motyvuotais ir į tikslus orientuotais partneriais. Stipri susitikimų ir atvirumo disciplina padėjo mūsų atnaujinimo projektą įgyvendinti sėkmingai, pasiekti geriausią kokybinį lygmenį ir tapti vienu moderniausių prekybos ir laisvalaikio centrų ne tik Vilniuje, bet ir visame regione. Esame dėkingi atnaujinimo projektą įgyvendinusiems partneriams: VILNIAUS ARCHITEKTŪROS STUDIJAI, generaliniam rangovui DOMASTA, statybos projekto valdytojui STATYBŲ PROCESŲ VALDYMAS ir techninės priežiūros įmonei PROJECTOR.“
Nuotraukos – tekste minimų įmonių