2025 m. lapkričio 11 d. antradienis, 13:02:50
Reklama  |  facebook

Pandemijos įtampas „Požeminės linijos“ amortizavo tvariais sprendimais Fotogalerija

2021-05-28 07:15
Pandemija spartina verslo įmonių sprendimus – verčia ieškoti tvarių ir pačių racionaliausių. UAB „Požeminės linijos“ (POLI) pasirinko įveikti pandemijos iššūkius ir užsitikrinti stabilumą naujomis technologijomis, sprendimais, leidžiančiais efektyviau, kokybiškiau ir pigiau atlikti darbus.
nuotrauka
UAB „Požeminės linijos“ iliustr.


Minimos įmonės
Požeminės linijos (POLI), UAB
Pirmiausia, kaip pastebi UAB „Požeminės linijos“ (POLI) direktoriaus pavaduotojas Artūras Račkauskas, visiems reikėjo suvokti, kad COVID-19 sukelta pandemija yra rimta problema. Aprūpinti darbuotojus asmeninėmis apsaugos priemonėmis, kurių trūko, o dideli kiekiai pareikalavo neplanuotų išlaidų, pasirodė mažesnė problema, negu įtikinti jomis naudotis. Darbas lauke nedidelėmis grupėmis padėjo suvaldyti situaciją.

„Mes susitelkėme į tvarius sprendimus, kurie turi garantuoti normalų, be ypatingų įtampų darbą bent jau artimiausius 5 metus: didžiąją pelno dalį investavome į technologinį atsinaujinimą, įsigijome naujos kartos mechanizmų. Šį sprendimą lėmė siekis mažinti galimus nuostolius“, – sako 
 direktoriaus pavaduotojas
Artūras RAČKAUSKAS.

 

 

„Visi iššūkiai nublanko prieš pandemiją, o sėkmė tapo slidžiu dalyku: kas šiandien gali atrodyti sėkmingas sprendimas, ilguoju periodu gali lemti nuostolius, – atsargiai apie dabartinę verslo situaciją svarsto Artūras Račkauskas. – Sakykim, šiandien laimi konkursą, nes pasiūlai mažą kainą, o kitą dieną gauni žinią apie medžiagų pabrangimą. Todėl mes susitelkėme į tvarius sprendimus, kurie turi garantuoti normalų, be ypatingų įtampų darbą bent jau artimiausius 5 metus: didžiąją pelno dalį investavome į technologinį atsinaujinimą, įsigijome naujos kartos mechanizmų. Šį sprendimą lėmė siekis mažinti galimus nuostolius.“

2020–2021 m. POLI atnaujino apie 75 proc. horizontalaus kryptinio gręžimo aparatų, įgijo naujos kartos įrenginių, kurie yra mažiau taršūs, efektyvesni, greitesni, tikslesni. Inžinerinių tinklų statybos ir renovacijos įmonei, kokia yra POLI, naujos kartos technologijos reiškia retesnę remonto tikimybę, mažesnį neigiamą poveikį aplinkai, sumažintas rizikas laiku neįgyvendinti projektų ir didesnį našumą. Kiekvienas technikos gedimas reikštų darbų stabdymą, kuris sukeltų daugelį kitų problemų.

Užsakovai žvelgia plačiau: renkasi rizikas mažinančius baigiamuosius darbus

POLI – kaip rangovai, statantys ir renovuojantys tinklus, – stebi tendenciją, kai vis daugiau savivaldybių įmonių, eksploatuojančių tinklus, pradėjo skirti didesnį dėmesį tinklų būklei. Todėl jie ieško būdų, kaip užkirsti kelią galimoms problemoms. O tai lemia ir besikeičiantį požiūrį į modernias naujos kartos technologijas, kurioms teikia prioritetą.

„Užsakovai vis dažniau renkasi ne ardyti ar uždaryti gatves, taip sukuriant problemų visiems, o domisi moderniomis technologijomis, kurios iki minimumo sumažina nepatogumus dėl požeminių inžinerinių tinklų darbų“, – pastebi A. Račkauskas.

„Požeminės linijos“ nuo pat įmonės sukūrimo 2002 m. pradėjo dirbti naudodamos betranšėjes technologijas. Įmonės įkūrėjai Gediminas Račkauskas ir Arturas Masaitis buvo įžvalgūs: Lietuva išraizgyta požeminiais tinklais, kuriuos reikia taisyti, renovuoti. Ilgametė patirtis taikant betranšėjes technologijas tapo stipriąja įmonės puse.
 
Iliustracijoje – 
ertmių atvėrimo ir 
apdirbimo robotai (1 ir 2 nuo viršaus) 
bei  tiesioginiai pajungtų išvadų
aptaisymo robotas

Vienas iš betranšėjės technologijos metodų, naudojamų POLI, – vamzdynų renovacija polimerizuojamais vamzdžiais, kai į renovuojamą vamzdį įtraukiama ir išpučiama stiklo audinio „rankovė“, kuri po polimerizavimo UV spinduliais sukietėja ir toliau naudojama kaip naujas vamzdis. „Požeminės linijos“ yra pirmoji lietuviška įmonė, 2012 m. pradėjusi taikyti lanksčios polimerinės „rankovės“, CIPP (angl. cured in place pipe) vamzdynų renovacijos technologiją, naudojant polimerizavimo UV spinduliais metodą. Ši technologija laikoma pažangiausia.

Įprastai CIPP technologiją POLI naudoja renovuodama vamzdynus nuo šulinio iki šulinio. Kai nuotekų išvadai iš pastatų pajungiami į šulinius, vamzdyno renovacijos procesas baigiasi po CIPP rankovės polimerizacijos, o kai jie pajungiami tiesiai į pagrindinį vamzdyną, renovuojant naudojami robotai, kurie pragręžia ertmes jau įrengtoje CIPP rankovėje, kad nuotekos iš pastatų laisvai patektų į pagrindinį vamzdyną.

„Tačiau atveriant ertmes lieka rizika nuotekoms patekti į gruntą arba gruntui į vamzdyną, dėl susijusių procesų kyla rizika, kad įgrius, pavyzdžiui, kelio danga, – pasakoja A. Račkauskas. – Kaune, Kęstučio g., šiemet atlikome visą pagrindinio vamzdyno renovaciją su tiesioginiais išvadais. Trasą renovavome CIPP metodu: robotai atvėrė ertmes išvadų įjungimo į pagrindinę trasą vietose, tada injektuojant specialias dervas susijungimai buvo kokybiškai atnaujinti. Taigi ši technologija leidžia ne tik efektyviai renovuoti tinklus, bet ir tinkamai atlikti baigiamuosius darbus, kuriuos renkasi vis daugiau rūpestingų užsakovų.“

Robotai, naudojami vamzdynų renovacijoje, ne tik injektuojant aptaiso sandūras, bet ir šlifuoja, gręžia, atlieka įvairius kitus darbus vamzdynuose, kur negali patekti žmogus ar kita technika.

Medžiagų tiekimo sutrikimai privertė imtis netradicinių sprendimų

POLI, kaip ir kitos sektoriaus įmonės, per pandemiją susidūrė su trikdžiais: pradėjo vėluoti vamzdžių tiekimas, nes gamintojai pritrūko medžiagų. Deficitas didina kainas, tad ne tik pailgėjo tiekimo terminai, bet ir pabrango medžiagos. Inžinerinių tinklų sektoriuje kai kurios jų pabrango 10–30 proc. Kai kurių sutarčių sąlygose POLI pavyko susiderėti dėl saugiklių, jeigu pabrangtų medžiagos ar gaminiai, tačiau yra sutarčių, kur rangovai bejėgiai ką nors pakeisti.

Nuotraukoje – 
robotai rengiami darbui
požeminiuose tinkluose

Gamintojai metų pradžioje POLI informavo, kad augs medžiagų kainos, todėl įmonė, vos tik laimėjusi rangos konkursus, iš anksto įsigijo medžiagų – pirko už savo lėšas, derino su tiekėjais ilgesnius atsiskaitymo terminus.

Anksčiau POLI medžiagas atsiveždavo tiesiai į objektą – tiksliai tuo metu, kai jų reikėdavo, o dabar dalis Kaune įsikūrusios įmonės teritorijos paversta medžiagų sandėliu. Verslininkai suskaičiavo, kad išlaidos tokiam transportavimui bus mažesnės negu kainų augimas. Tai yra pandemijos padiktuotas priverstinis sprendimas, nes įprastomis sąlygomis tai būtų neracionalus apyvartinių lėšų įšaldymas.

Darbuotojai ir pandemijos paradoksas

Pandemijos apribojimai paveikė ir darbuotojus: jie tapo jautresni, įsitempę, tai padarė neigiamos įtakos ir nusiteikimui dirbti – atsirado dar viena paslėpta viso proceso dedamoji. „Stengiamės, tačiau suvaržymai dėl pandemijos nėra lengvai įveikiami – jie nepadeda pasiekti gerų rezultatų“, – tvirtina A. Račkauskas.

Betranšėjės technolgijos, kurias POLI naudoja nuo pat įsikūrimo dienos 2022 m., požeminių tinklų darbus leidžia atlikti nesukeliant problemų dėl ardomų gatvių, uždarinėjamo eismo. 

Vis tik pandemijos metu supaprastėjo galimybė dalyvauti įvairiuose mokymuose, nuotoliniai renginiai taupo laiką – jiems nebereikia skirti visos dienos.

„Susidūrėme ir su pandemijos paradoksais: ėmus užsiverti šalims, dalis kvalifikuotų darbuotojų išvyko dirbti į Vokietiją, – pasakoja A. Račkauskas. – Lietuvos įmonės „kraujuoja“ dėl atlyginimų skirtumo, mes esame bejėgiai prieš šį „Vakarų siurblį“. Net per didžiausius pandemijos suvaržymus žmonės rasdavo, kaip išvykti į Vokietiją. Mes taip praradome apie 5–8 proc. žmonių.“

Išbandomi pandemijos apribojimų, POLI pasirinko diegti naujausias technologijas, sprendimus ir taip darbus atlikti efektyviau, greičiau ir pigiau. Tam reikia aukštos kvalifikacijos mechanizatorių ir operatorių, kurių neruošia profesinės mokyklos – juos tenka ruošti pačiai įmonei. Nors tai imlu laiko ir kuria laikinus nepatogumus, įmonė užsiaugina gerų specialistų, nes jie puikiai žino, kaip vyksta procesai. Būna, kad iš žemiausios grandies darbuotojų išauga meistrai, statybos darbų vadovai su labai didele patirtimi. Tuo džiaugiasi ir patys darbuotojai: atėję su mažais lūkesčiais, pasiekia svajonių darbą, realizuoja savo sugebėjimus.

Prieš pandemiją nublanko visi iššūkiai. Bet tai yra ir naujos aplinkybės, kurios verčia ieškoti pačių efektyviausių sprendimų – paveikių dabar, teikiančių didesnių galimybių bei stabilumo ir ilguoju laikotarpiu.

Statybunaujienos.lt
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka
nuotrauka




Infrastruktūra

nuotrauka
2025-11-11 09:46
„Via Lietuva“ tęsia Islandijos plento ties Kaunu rekonstravimą – pasirašyta sutartis dėl viaduko per Jonavos gatvę (kryptimi Vilnius-Klaipėda, kairėje kelio pusėje) ir ketvirtojo, paskutinio, tilto per Nerį kapitalinio remonto darbų atlikimo. Taip pat jau pradėti rengti automagistralės Vilnius–Kauna...
nuotrauka
2025-11-05 11:44
Kopenhagos priemiestyje Glostrup užbaigtas didžiausias šalyje stoge integruotos saulės elektrinės (BIPV) projektas. Ant verslo centro „Stationsparken“ pastatų komplekso sumontuota 7,5 MW galios saulės elektrinė, kurios moduliai sukurti ir pagaminti Lietuvoje – Alytuje įsikūrusioje gamykloje „Metsola...
nuotrauka
2025-11-04 15:35
„Urban HUB“ tęsia tvarios plėtros kryptį – ant Vilniuje įsikūrusio prekybos ir verslo miestelio stogo įrengta moderni, beveik 500 kW galios saulės elektrinė, kurios pagaminta energija padės mažinti iš elektros tinklų perkamos elektros kiekį ir prisidės prie išmetamo anglies dvideginio kiekio mažinim...
nuotrauka
2025-11-03 13:40
Spalio 30 d. baigėsi Energetikos ministerijos inicijuota paramos priemonė juridiniams asmenims įsirengti didelės galios elektros energijos kaupimo įrenginius, kurie skirti teikti balansavimo paslaugas elektros perdavimo sistemos operatoriui. Priemonei buvo skirta 45 mln. eurų.
nuotrauka
2025-10-31 16:28
„Via Lietuva“ pasirašė sutartis dėl valstybinės reikšmės rajoninio kelio Klaipėda–Radailiai– Kretinga kapitalinio remonto – bus tvarkomas apie 6,7 km ilgio kelio ruožas Klaipėdos r., Sendvario seniūnijoje. Kapitaliai tvarkant ruožą, bus įrengta patogi ir saugi infrastruktūra – pėsčiųjų ir dviračių t...
nuotrauka
2025-10-31 10:37
Vilijampolę ir Šilainius jungianti vadinamoji Milikonių įkalnė jau spalio 31-ąją, vakare, pasitiks pirmuosius eismo srautus. Mažiau nei pusmečiui uždaryta Linkuvos gatvės atkarpa suremontuota iš pagrindų: sutvarkytos požeminės komunikacijos, paklota nauja asfalto danga, įrengta papildoma juosta, pat...
nuotrauka
2025-10-30 13:53
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ atlieka svarbų vaidmenį įgyvendinant strateginės reikšmės projektą „Lietuvos-Lenkijos pasienio jungtys“, kuris įgyvendinamas pagal Interreg VI-A Lietuvos-Lenkijos programą. Projektas, orientuotas į transporto infrastruktūros modernizavimą Lietuvos-Lenkijos pasienyje, yr...
nuotrauka
2025-10-30 10:00
Vienas svarbiausių Lietuvos kelių infrastruktūros projektų – magistralės A14 Vilnius-Utena rekonstravimas – įgauna vis didesnį pagreitį. „Via Lietuva“ praneša, kad nuo pavasario intensyviai vykstantys darbai jau davė apčiuopiamų rezultatų: remontuojamuose ruožuose baigtas senosios cementbetonio dang...
nuotrauka
2025-10-29 12:38
Statybų bendrovė „YIT Lietuva“ netrukus pradės svarbaus infrastruktūros projekto darbus Klaipėdoje – Danės gatvės nuo Laivų skersgatvio iki Artojo gatvės ir Artojo gatvės ruožo nuo Danės iki Liepų gatvės bei šių gatvių sankryžos rekonstrukciją. Kartu numatyta įrengti naują pėsčiųjų ir dviračių taką ...
nuotrauka
2025-10-28 09:07
Atliktas Biržos tilto pakėlimo patikrinimas, kurio tikslas – išsiaiškinti priežastis, dėl kurių sutrinka tilto dalies pakėlimas nuo Naujamiesčio pusės. Patikrinimo metu tiltą pavyko sėkmingai pakelti ir nuleisti. Nuodugniai apžiūrėjus konstrukciją, nustatyta pagrindinė problema – reduktoriaus gedima...
nuotrauka
2025-10-27 13:28
„Via Lietuva“, įgyvendindama žvyrkelių asfaltavimo programą, Prienų rajone pradeda valstybinės reikšmės rajoninio kelio Balbieriškis-Jiestrakis-Plutiškės (Nr. 3304) ruožo nuo 21,2 iki 24,6 km asfaltavimo darbus. Planuojama, kad šis beveik 3,4 km ilgio ruožas bus išasfaltuotas kitų metų rudenį.
nuotrauka
2025-10-24 17:10
Energetinės transformacijos projektas Vilniuje žengia į naują etapą – gautas statybų leidimas vienai pirmųjų Lietuvoje žaliojo vandenilio gamyklai. Statybos darbai prasidės artimiausiu metu, o gamyklos veiklos pradžia numatoma 2026 m. pirmą pusmetį.
nuotrauka
2025-10-22 09:16
Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) kartu su Susisiekimo ministerija, LTG grupės įmone „LTG Infra“, VĮ „Registrų centru“ ir paslaugų teikėjais aktyviai vykdo žemės paėmimą visuomenės poreikiams, reikalingą didžiausiam strateginiam Baltijos šalių geležinkelių infrastruktūros projektui „Rail Baltica“, užt...
nuotrauka
2025-10-21 08:15
Pirmadienį, spalio 20 d., simbolinio renginio metu oficialiai pažymėtas „Via Baltica“ kelio tarp Lietuvos ir Lenkijos sujungimas. Magistralinio kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai atkarpoje nuo Marijampolės iki Lietuvos-Lenkijos valstybių sienos 12 kilometrų ruože nuo 85 iki 97,06 kilometro atnauji...
nuotrauka
2025-10-20 15:41
„Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) kartu su viena didžiausių pasaulyje vėjo turbinų gamintojų, Danijos bendrove „Vestas“, nuo Klaipėdos iki Latvijos sienos sukūrė „koridorių“, kuriuo stambūs kroviniai galės būti gabenami neatjungiant elektros tiekimo.ESO kelius kertančias oro linijas, kurios st...
nuotrauka
2025-10-20 14:29
Šakių rajone pradedamas svarbus kelių infrastruktūros projektas – valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 3807 Kiduliai-Gelgaudiškis-Gerdžiūnai ruožo nuo 2,6 iki 14,2 kilometro kapitalinis remontas. Bendra tvarkomo kelio atkarpa siekia daugiau nei 11 kilometrų.
nuotrauka
2025-10-17 06:43
Valstybinės reikšmės kelių valdytoja „Via Lietuva“ kartu su projektavimo įmone „Tyrens“ Kauno miesto ir rajono savivaldybių atstovams pristatė magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai (nuo ruožo pradžios iki 16,45 km) rekonstrukcijos galimybių studiją ir priešprojektinius sprendinius. Paga...
nuotrauka
2025-10-16 10:01
Europos investicijų bankas (EIB) suteikė didžiausiai Lietuvoje vandentvarkos bendrovei „Vilniaus vandenys“ 50 mln. eurų vertės paskolą, kuri prisidės stiprinant infrastruktūrą šalies sostinėje ir regione. Suteiktas finansavimas bus panaudotas modernizuoti, skaitmenizuoti ir plėsti vandens tiekimo ir...
nuotrauka
2025-10-13 16:45
Gargžduose užbaigtas projektas „Paviršinių nuotekų valymo įrenginių – išlaikymo tvenkinio su pakartotiniu vandens naudojimu nauja statyba“. Tai – vienas pažangiausių ir pirmasis tokio tipo gamta grįstas sprendimas Klaipėdos rajone, įgyvendintas pagal tarptautinį Interreg Baltijos jūros regiono proje...
nuotrauka
2025-10-13 14:46
Vilniaus r. Zujūnų seniūnijoje „Via Lietuva“ įgyvendina bendruomenei svarbų kelio infrastruktūros projektą – pradedamas tvarkyti apie 2 km ilgio kelio, einančio per Buivydiškių ir Zujūnų gyvenvietes, ruožas. Iki kitų metų rudens kelio infrastruktūra šiose gyvenvietėse bus atnaujinta iš esmės – įreng...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra