2024 gruodžio 5 d. ketvirtadienis, 11:19
Reklama  |  facebook

Ruduo pasitinka transporto spūstimis – jas lemia ir infrastruktūra, ir gyventojų įpročiai

2023-09-20 11:51
Rugsėjį į Vilniaus gatves grįžusios transporto spūstys primena liūdną statistiką, kad vidutiniškai vilniečiai kamščiuose praleidžia maždaug 35 minutes per dieną arba 136 valandas per metus. Ekspertai įvardija dvi pagrindines to priežastis – infrastruktūros silpnybės ir gyventojų įpročiai.
nuotrauka
Kanco studija, „Darnu Group“ nuotr.


Minimos įmonės
Darnu Group (buvusi MG VALDA), UAB
Susisiekimo paslaugos / JUDU, SĮ,
Deja, tyrimai rodo, kad ligi šiol didžioji dalis miestiečių savo kelionėms renkasi asmeninį automobilį, užuot naudojęsi alternatyviais keliavimo būdais. Net 30 proc. vilniečių automobilį vairuoja kasdien, o 20 proc. – kelis kartus per savaitę. Palyginimui, viešąjį transportą savo kasdienėms kelionėms renkasi apie 19 proc., o dviratį – vos 3 proc. Vilniaus gyventojų, atskleidžia nekilnojamojo turto plėtros bendrovės „Darnu Group“ inicijuotas tyrimas „Gyvenimo kokybė“.

„Nuolat analizuodami judėjimą Vilniaus mieste, matome, kad transporto spūstys susidaro dėl vienu metu rytais ir vakarais konkrečiomis kryptimi pajudančių didelių automobilių srautų. Iš esmės svarbiausia kamščių priežastis yra ta, kad vilniečiai nepakankamai lanksčiai renkasi kelionės būdą ir daugiausiai juda nuosavu automobiliu“, – situaciją komentuoja pranešime cituojamas Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ (JUDU) judumo transformacijos vadovas Jonas Damidavičius.

Keliavimo įpročius formuoja infrastruktūra

„Darnu Group“ tyrimas parodė, kad kamščius sukelia ne tik prasidėję studentų ir moksleivių mokslo metai, bet ir miesto infrastruktūros silpnybės. Pavyzdžiui, miestiečiai gatvių kokybę vertina 6,1 balo iš 10, o gatvių pralaidumą – vos 5,7 balo. Taip pat itin žemai Vilniuje vertinama ir paslaugų pasiūla – 6,3 balo iš 10, o tai lemia, kad miestiečiai vis daugiau migruoja po miestą ir ieško jiems reikalingų komercinių ir socialinių paslaugų.

Ultradviratininkas Justinas Leveika

Tomo Gaubio nuotr.

„Keliavimo įpročiams, taigi, ir kamščių formavimuisi mieste esminę įtaką daro gyvenamoji vieta bei aplink ją esanti infrastruktūra. Kuo lengviau ir greičiau galima pasiekti darželius, mokyklas, parduotuves ar gydymo įstaigas, tuo labiau mažėja poreikis keliauti automobiliu. Praeities sprendimų užkoduotas problemas šiandien tenka spręsti aktyviai investuojant į alternatyvaus transporto paslaugas ir infrastruktūrą, o ateitis priklauso nuo atsakingo vystytojų ir miesto valdžios požiūrio – vykdant plėtrą atskirose teritorijose būtina užtikrinti kuo įvairesnes paslaugas ir patogias jungtis jas pasiekti ne automobiliu, o pėstute ar alternatyviomis transporto priemonėmis“, – sako pranešime cituojama „Darnu Group“ korporatyvinių reikalų ir rinkodaros direktorė Akvilė Liaudanskienė.

Įmonės atstovė teigia, kad alternatyvios transporto priemonės – dviratis ar paspirtukas – Vilniuje kol kas yra tik pramogos ir laisvalaikio, o ne kasdienio susisiekimo priemonės. Apie 17 proc. apklaustųjų jas naudoja kartą ar kelis kartus per savaitę, apie 20 proc. – kartą ar kelis kartus per mėnesį. Skaičiai nėra itin pozityvūs kalbant ir apie viešąjį transportą – autobusu ar troleibusu kartą per savaitę ir dažniau važinėja 30 proc. vilniečių, o 32 proc. viešuoju transportu teigia važiuojantys bent kartą per mėnesį ar dažniau.

Be to, maždaug 6 iš 10 vilniečių teigia apskritai nevažinėjantys dviračiu ar paspirtuku, o viešuoju transportu niekada nevažinėja apie 18 proc. apklaustųjų, rodo „Darnu Group“ tyrimo „Gyvenimo kokybė“ duomenys.

Infrastruktūra gerės, o kelionės keisis

Pasak judumo eksperto J. Damidavičiaus, kasdien į Vilniaus centrą atvyksta ir išvyksta apie 150 tūkst. automobilių. Siekiant mažinti jų srautą, priimami strateginiai automobilių eismo reguliavimo sprendimai, sparčiai plečiama alternatyvaus susisiekimo infrastruktūra, kurios plėtros apsukos artimiausiais metais tiktai didės. Todėl ir keliavimo mieste įpročiai, ypač centrinėje jo dalyje, neišvengiamai keisis.

Vilniaus Darnaus judumo plane yra numatyta, kad 2030 m. automobiliu būtų atliekama apie 30 proc. visų kelionių (šiuo metu – 45 proc.). Lygiai taip pat 30 proc. vilniečių kelionių turėtų vykyti viešuoju transportu, o apie 30 proc. – pėsčiomis. Siekiama, kad naudotojų dviračiais ar paspirtukais skaičius išaugtų bemaž 5 kartus, o šias transporto priemones savo kelionėms rinktųsi 7,5 proc. gyventojų.

„Siekiant įgyvendinti užsibrėžtus tikslus, pastaraisiais metais sparčiai kuriamas dviračių takų tinklas, įrengiamos ramaus eismo zonos, kuriose dėl eismo organizavimo subtilybių mažinamas transporto eismas, o tranzitinis automobilių srautas nukreipiamas į aplinkkelius. Lygiagrečiai gerinama ir viešojo transporto kokybė – buvo atnaujinami autobusų ir troleibusų parkai, koreguojami ir optimizuojami maršrutai“, – teigia J. Damidavičius.

Specialisto teigimu, šiuo metu mieste jau driekiasi apie 150 km kokybiškos dviračių infrastruktūros, įrengta 2,5 tūkst. dviračių stovų, planuojama, kad kasmet bus įrengiama dar po 1000 dviračių stovų. Infrastruktūrą pagerina įrengiamos dviračių gatvės, numatoma, kad iki 2030 metų Vilniuje jau bus įrengta apie 190 km dviračių trasų. Vaikščioti pėstute vilniečius skatina ir sparčiai vystoma pėsčiųjų takų infrastruktūra, skaičiuojama, kad Vilniuje jau yra nutiesta apie 1,5 tūkst. takų, o dar 9,2 km planuojama nutiesti šiemet.

Tyrimą „Gyvenimo kokybė“ atliko bendrovė „Spinter tyrimai“, kuri apklausė 1024 respondentus, reprezentuojančius visus Vilniaus gyvenamuosius rajonus. Tyrimas atliktas 2023 m. pirmąjį pusmetį. Šis tyrimas tęsia „Darnu Group“ 2020 m. atliktą „Laimingiausio rajono“ tyrimą, kuriame paaiškėjo vilniečiams svarbiausi kokybiško mieste kriterijai: susisiekimas, saugumas, švara ir tvarka, žaliosios ir laisvalaikio erdvės bei paslaugų pasiūla.
 
Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2024-12-05 06:47
Lapkričio pabaigoje Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA) kvietė kalbėtis strategiškai svarbiomis temomis – elektros energijos generacijos iš saulės bei elektrinio mobilumo plėtros mūsų šalyje. Dviejų dalių konferencijoje „Investicijos į saulės energiją ir elektromobilumą: perspektyvos ir valsty...
nuotrauka
2024-12-02 09:33
Susisiekimo ministras ir Aplinkos ministras patvirtino teisės aktų pakeitimus, kuriais vadovaujantis, inžinerinius tinklus kelio juostoje bus galima tiesti, įgyvendinant Valstybei svarbaus projekto statusą turinčius projektus. Kelių techninio reglamento (KTR) pakeitimai pritaikyti ir Valstybės valdo...
nuotrauka
2024-12-02 09:08
Dvejus metus trukusios grandiozinės statybos automagistralėje ties Kaunu jau baigiasi. „Via Lietuva" informuoja, jog baigus antrojo A. Meškinio (Kleboniškio) tilto statybas, gruodžio 3 d. atidaromas eismas abiem naujai pastatytais tiltais per Nerį Kaune. A. Meškinio tiltų statybos ir rekonstravimo d...
nuotrauka
2024-11-30 08:38
Susisiekimo ministras ir Aplinkos ministras lapkričio 29 d. patvirtino teisės aktų pakeitimus, kuriais vadovaujantis, inžinerinius tinklus kelio juostoje bus galima tiesti, įgyvendinant Valstybei svarbaus projekto statusą turinčius projektus. Kelių techninio reglamento (KTR) pakeitimai pritaikyti ir...
nuotrauka
2024-11-29 09:35
Klaipėdos savivaldybė planuoja pokyčius vienoje iš pagrindinių miesto eismo ašių – projektas apims ruožą nuo Smiltelės gatvės, tęsis Taikos prospektu, Herkaus Manto, Liepojos gatvėmis iki pat Vasaros estrados. Šį ruožą numatoma sutvarkyti kompleksiškai – modernizuoti eismo valdymo sistemą, rekonstru...
nuotrauka
2024-11-29 09:29
Eismui atidaryta atnaujinta blogiausios būklės kelio Vilnius-Utena atkarpa nuo Molėtų iki Utenos. 30 km ilgio ruože intensyvūs kelio tvarkymo darbai vyko nuo š. m. kovo vidurio: betono plokštės išardytos ir naujas kelias nutiestas vos per 9 mėn.
nuotrauka
2024-11-27 13:09
Panevėžio miesto savivaldybė, siekdama mažinti oro taršą ir gerinti aplinkos kokybę, tęsia ekologiško transporto infrastruktūros plėtrą. Lapkričio 22 d. pasirašyta finansavimo sutartis su VšĮ Centrine projektų valdymo agentūra atveria kelią pradėti projekto „Dviračių tako nuo Vakarinės g. link Berči...
nuotrauka
2024-11-25 09:24
„Energy cells" energijos kaupimo sistemos projektas pelnė pripažinimą ketvirtadienį Londone vykusiuose prestižiniuose Europos ir Jungtinės Karalystės „Energy Storage Awards" apdovanojimuose, laimėdamas vienoje svarbiausių – geriausio didesnio nei 100 MW galios Europos projekto kategorijoje. Taip pat...
nuotrauka
2024-11-22 14:54
Vilniaus miesto savivaldybė išdavė statybas leidžiantį dokumentą susisiekimo infrastruktūros gerinimo projektui Eigulių g., kuris bus įgyvendinamas šalia sostinės Vilkpėdės rajone planuojamo daugiafunkcio komplekso „Akropolis Vingis“. Projektas apima sprendinius, kurie bus įgyvendinti Eigulių g. atk...
nuotrauka
2024-11-22 09:01
Didelį dėmesį dviračių infrastruktūros plėtrai ir šios transporto rūšies skatinimui skirianti Susisiekimo ministerija, įvertinusi esamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ priemones, pateikė siūlymą Finansų ministerijai perskirstyti esamą sektoriaus dekarbonizac...
nuotrauka
2024-11-21 09:22
Už valstybinės reikšmės kelių plėtrą atsakinga įmonė „Via Lietuva" suorganizavo su „Teltonika" statomo TECH parko projektuotojais „Holo projects" susitikimą, kad aptartų tolesnius veiksmus dėl greitesnių projekto techninių sprendinių įgyvendinimo galimybių. Iškart, kai bendrovės veiksmus riboję teis...
nuotrauka
2024-11-21 09:15
„Via Lietuva" pasirašė sutartį dėl Tarandės tunelio, esančio magistraliniame kelyje Vilnius-Panevėžys, statybos darbų. Bendrovė inicijuoti šio projekto įgyvendinimą nusprendė tuomet, kai Susisiekimo ministerija, pritarus Finansų ministerijai, atsižvelgdama į eismo saugos ir patogaus susisiekimo šioj...
nuotrauka
2024-11-18 10:09
Spalio mėnesį „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) prie tinklo prijungė 2127 naujus gaminančius vartotojus, kurie saulės elektrines įsirengė tame pačiame arba gretimame sklype. Dar 346 gyventojai bei verslai tapo nutolusių saulės parkų klientais. Vidutiniškai šiemet prie tinklo per mėnesį buvo pr...
nuotrauka
2024-11-15 09:30
Klaipėdos uoste jau dirba Suomijos bendrovės „Terramare Oy“ žemkasė. Pradedami gilinimo iki 12 metrų darbai pietinėje uosto dalyje. Šis gilinimo projektas – infrastruktūros, būtinos vėjo jėgainių parkui jūroje, dalis.
nuotrauka
2024-11-11 11:04
Ekonomikos ir inovacijų ministerija Lietuvos regionų infrastruktūros projektams vystyti papildomai skyrė 2,1 mln. eurų finansavimą. Iš viso šiais metais skirtas 12,8 mln. eurų finansavimas atvers galimybes 14-ai savivaldybių įrengti ir tobulinti laisvosiose ekonominėse zonose (LEZ), pramonės parkuos...
nuotrauka
2024-11-08 09:38
Europos klimato, infrastruktūros ir aplinkos vykdomoji įstaiga (CINEA) ir trijų Baltijos šalių susisiekimo ministerijų įgaliota bendra įmonė „RB Rail AS“ pasirašė papildomą finansavimo sutartį dėl šią vasarą „Rail Baltica“ projektui paskirtos Europos infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) dotacijos.
nuotrauka
2024-11-07 14:28
Lietuvai planuojant Baltijos jūroje išvystyti vėjo elektrinių parkus, Energetikos ministerijos užsakymu atliktas papildomas beveik 6,5 km ilgio povandeninio objekto tyrimas. VšĮ Pajūrio tyrimų ir planavimo instituto ekspertai nustatė, kad objektas gali būti nukirsto kabelio ar troso dalis.
nuotrauka
2024-11-07 10:15
Ar galite įsivaizduoti, kaip triukšminga jūsų gyvenamojo rajono gatvė tampa žalesnė, tylesnė, o oras prie jos – švaresnis? Vilniaus Vėtrungių gatvės gyventojai galės pajusti šį pokytį – planuojama gatvę gausiai želdinti, o lapkričio 16-17 d. bus ribojamas eismas, kurio metu bus įvertinamas oro taršo...
nuotrauka
2024-11-05 10:55
Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių ilgis – daugiau nei 21 tūkstantis kilometrų. Už šių kelių atkūrimą, priežiūrą ir plėtrą atsakinga akcinė bendrovė „Via Lietuva“ (buvusi Lietuvos automobilių kelių direkcija). 2021-2023 m. iš valstybės ir savivaldybių biudžetų valstybinės reikšmės kelių atkūrimui,...
nuotrauka
2024-11-05 10:33
Atsinaujinančios energetikos UAB „Elektra man", dirbanti su prekių ženklu „GreenUp", baigė įrengti 480 kW galios saulės parką greitojo maisto restoranų tinklui „Jammi“. Tinklą valdanti UAB „Kulverstukai" parke pasigamins daugiau nei pusę restoranams reikalingos elektros energijos.

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra