Strateginės svarbos jungtis: prasidėjo Krunos tilto atnaujinimas

Ankstyvą pavasarį prasidėję blogiausio Lietuvoje titulą turėjusio tilto per Kruną rekonstravimo darbai sparčiai juda į priekį. Pastačius laikiną tiltą ir perorganizavus eismą, pradėtas griauti vienas iš esamų tiltų.
Vietoje vieno – du sujungti tiltai
Daugeliui važiuojančiųjų Krunos tiltas galėjo atrodyti kaip vienas, nors iš tiesų tai buvo du atskiri tiltai, sujungti asfalto danga. Dėl to demontavimas buvo pradėtas nuo tiltų atskyrimo išilgai pjaunant asfaltą. Toliau demontuojant tiltą, buvo sukarpyta arka ir pradėta karpyti danga. Baigus šiuos darbus ir demontavus šonines atramas, iškart pradėta naujo tilto statyba, kurią planuojama baigti iki 2027 metų pavasario.„Strateginę reikšmę turintis Krunos tiltas – vienas sudėtingiausių infrastruktūros atnaujinimo projektų šiuo metu. Džiaugiuosi, kad darbai čia vyksta laiku ir be trikdžių: kuo greitesnė darbų pabaiga svarbi tūkstančiams kasdien juo važiuojančių žmonių,“ – sakė pranešime cituojamas susisiekimo viceministras Roderikas Žiobakas.
„Krunos tilto rekonstravimas – unikalus projektas savo apimtimi ir darbų atlikimu. /.../ Tiltas intensyviausioje šalies automagistralėje, todėl sklandus, patogus ir saugus susisiekimas svarbus ir eismo dalyviams, ir šalies ekonomikai bei kariniam mobilumui“, – sakė pranešime pacituotas „Via Lietuva“ projektų komandos vadovas Vaidrius Andrikonis.
Tenka žongliruoti eismo juostomis
Vykdant I etapo darbus, eismas Kauno kryptimi vyksta pastatytu laikinu tiltu dviem juostomis, o eismas Vilniaus kryptimi esamu senu tiltu taip pat dviem juostomis. Važiuojant tiltais, greitis yra ribojamas iki 50 km / val.
Darbus atliekančios UAB „Tilsta“ generalinis direktorius Eduardas Grinaveckas pažymi, jog „ši tilto rekonstrukcija – reikšminga infrastruktūros investicija regione, kuri pagerins susisiekimą ir užtikrins ilgametį statinio patvarumą.“
Pabaigus vieno naujojo tilto statybas, keisis eismo organizavimo tvarka – eismas Kauno link vyks naujai pastatytu tiltu ir vienu laikinu tiltu, o likęs senas tiltas bus griaunamas ir statomas naujas.
„Via Lietuva“ nuotr.
Naujas tiltas – iš plieno ir gelžbetonio konstrukcijų
Tilto per Kruną rekonstravimo projektas apima tilto ir jo prieigų atstatymą, įrengiant naujas atramas, perdangą, pakloto elementus, vandens nuvedimo sistemą ir visus likusius tilto elementus. Naujas nuolatinis tiltas bus pastatytas iš plieno ir gelžbetonio konstrukcijų, jo perdangų ilgis sieks 125 metrus.Visas projektas – laikinojo tilto pastatymas ir esamo tilto rekonstravimas – bus baigtas 2027 m. pabaigoje. Darbus atliks UAB „Tilsta“. Sutarties vertė – kiek daugiau nei 24 mln. Eur su PVM. Tilto per Krunos upę rekonstravimo darbai iš dalies bus finansuojami Europos infrastruktūros tinklų priemonės (angl. Connecting Europe Facility, CEF) lėšomis – „Via Lietuva“ ir Europos klimato, infrastruktūros ir aplinkos vykdomoji įstaiga (CINEA) pasirašė sutartį dėl papildomo, daugiau kaip 9,4 mln. Eur vertės finansavimo Krunos tilto rekonstrukcijai.