2025 m. balandžio 22 d. antradienis, 23:36:39
Reklama  |  facebook

A. Goštauto kvartalo konversija: ministerijų pastatuose – būstų galimybė, eismo pokyčiai išlieka galvosūkiu

2024-05-30 14:38
Sostinės A. Goštauto kvartalas, kur Turto bankas plėtoja didžiausią valstybės biurų projektą, šiuo metu atrodo nykiai, tačiau, pasak vyriausiosios Vilniaus architektės Lauros Kairienės, turi didžiulį potencialą sukurti reprezentatyvią valdžios institucijų būstinę, kokybiškai išplėsti vaikščiojamąją miesto dalį, o ilgesnėje perspektyvoje šis projektas atvers miestui galimybes įterpti gyvenamosios paskirties pastatų aplink Gedimino prospektą bei ištaisyti kai kurias sovietinės architektūros klaidas.
nuotrauka
Turto banko nuotr.


Minimos įmonės
Turto bankas, VĮ,
Vilniaus m. savivaldybė,

Pasak pranešime cituojamos vyriausiosios Vilniaus miesto architektės L. Kairienės, 2,7 ha teritorija tarp A. Goštauto, Lukiškių, Mečetės ir Geležinio vilko gatvių yra palyginti nedidelis kampelis miesto mastu, tačiau jos konversija duos labai reikšmingą postūmį permainoms gerokai platesnėje miesto dalyje – nuo Gedimino prospekto, buvusio Lukiškių kalėjimo iki Neries krantinės. Miestas rengia prioritetų rekomendacijas Į A. Goštauto kvartalą persikels 9-10 ministerijų, o dabartinės jų būstinės bus parduotos viešuose aukcionuose – tai bus esminis konversijos finansavimo šaltinis.

Dalis ministerijų galėtų virsti būstais

Planuojama, kad užbaigus pirmojo A. Goštauto kvartalo konversijos etapą, į naują būstinę persikels Sveikatos apsaugos, Susisiekimo, Žemės ūkio ministerijos. Antrasis biurų komplekso etapas dedikuotas Aplinkos ir Finansų ministerijai. „Jau šioje stadijoje bendradarbiaujame su Turto banku ir vertiname su A.Goštauto kvartalo konversija susijusį NT portfelį, numatydami, kokios funkcijos geriausiai derėtų kokioje vietoje, kiek įmanoma transformuoti senus objektus. Pavyzdžiui, pastatas, kur dabar įsikūrusi Finansų ministerija, mano požiūriu, yra išskirtinai žalingas visai aplinkinei teritorijai. Labai nesėkmingas sovietinių laikų projektas, kurį būsimi investuotojai galės iš esmės pertvarkyti. Žinoma, ne visuose privatizuojamuose objektuose bus tiek laisvės – jie visi skirtingi, vieni turės pastato vertingųjų savybių, kurias bus būtina išsaugoti, kituose bus galima rekonstrukcija“, – kalba vyriausioji sostinės architektė L. Kairienė.

Parduodami pastatai yra analizuojami Turto banko drauge su Vilniaus miesto architektūros skyriaus komanda, kad būsimi investuotojai turėtų išsamią informaciją, ką galima ir ko negalima daryti su kiekvienu konkrečiu objektu.

Turto bankas

Turto banko vizualizacija

„Negalime įpareigoti investuotojų, tačiau bendradarbiaujant galime rekomenduoti, kokios funkcijos miestui yra prioritetinės kiekvienoje konkrečioje vietoje. Manau, tai leis sklandžiau suderinti lūkesčius ir išvengti konfliktų, kurie dažnai ir kyla, kai privačių investuotojų įsivaizdavimas kertasi su miesto poreikiais bei vizija“, – apie savivaldybės atliekamus namų darbus pasakoja vyriausioji Vilniaus architektė.

Jeigu tik leis privatizuojamų pastatų bei jų sklypų specifika, pasak L. Kairienės, miestui itin aktualu aplink Gedimino prospektą turėti daugiau gyvenamosios paskirties objektų, tad labai tikėtina, kad dalis dabartinių ministerijų būstinių ateityje virs būstais.

„Mums reikia gyvenamųjų namų Senamiestyje, Naujamiestyje, centre. Jeigu ši zona paliekama tik darbui ir turistams – tai yra nykstančio miesto požymis. Urbanistine prasme, miestui sveika turėti kuo daugiau gyvenamosios paskirties pastatų ir tai itin aktualu Gedimino prospekto bei aplinkinių jo zonų atkarpoje už Lukiškių aikštės. Po darbo valandų ji apmirusi, o gyvybė ir atsiranda iš teisingos proporcijos tarp darbo, viešos paskirties ir gyvenamųjų objektų“, – miesto poziciją aiškina vyriausioji architektė ir pabrėžia, kad kokia bebūtų pastatų paskirtis, pirmieji jų aukštai turėtų būti atviri visuomenei.

Turto bankasTurto banko
nuotr.
 
Vizijos kūrėjai sprendė sudėtingą uždavinį

L.Kairienė pažymi, kad vertinant pokyčius platesnėje ir ilgesnėje perspektyvoje, jokiu būdu nederėtų sumenkinti paties A. Goštauto kvartalo transformacijos svarbos. „Numatytos 4 tūkst. darbo vietų yra reikšminga žmonių koncentracija ir gana rimtas pokytis miestui, integruojant teritoriją į transporto sistemą, pėsčiųjų sistemą. Juo labiau, jog visi kėlėme tikslą, kad biurų kompleksas nebūtų skirtas vien darbuotojams – siekiame, kad ši vieta atsirastų miestiečių žemėlapyje kaip vienas iš traukos taškų centrinėje dalyje, sukurtų sinergiją su buvusiu Lukiškių kalėjimu, kurį miestiečiai jau pradeda pripažinti kaip kultūros ir renginių vietą“, – kalba L.Kairienė.

Vyriausioji sostinės architektė pasakoja, kad tarptautinio urbanistinio-architektūrinio konkurso nugalėtojas geriausiai išsprendė komplekso atvėrimo visuomenei uždavinį – aikštės įrengimas nuo Lukiškių gatvės pusės atkreipia dėmesį, sudomina ir kviečia užeiti, veikia tarsi piltuvėlis.

„Projektą autoriai turės tobulinti pagal komisijos narių pastabas. Vizijos kūrėjams iškelta užduotis sukurti daugiau reprezentatyvumo, padirbėti su fasadų sprendiniais (medžiagomis). Tačiau tai yra detalės ir jų gludinimas yra normali proceso dalis. Konkurso laimėtojų stiprybė – puikūs tūrio sprendimai, gerai pasirinktas urbanistinis mastelis su teisingais urbanistiniais ženklais, atveriančiais ir uždarančiais teritoriją, kur reikia, paisoma objektų apžvelgiamumo iš reikšmingų taškų.O juk sklypas tikrai sudėtingas – dalį pastatų reikia išsaugoti, apgalvoti, kad kiekvienas užbaigtas etapas būtų pilnavertis, kol neįgyvendinti tolesni etapai, sklype reikia su pagarba naviguoti tarp istorinių elementų, kaip buvę totorių kapinės, brandžių medžių, kurių norime išsaugoti kuo daugiau“, – pasakoja L. Kairienė, buvusi ir viena iš tarptautinio urbanistinio-architektūrinio konkurso vertinimo komisijos narių.

Taisyklės visiems vienodos

A. Goštauto kvartalo konversijos projekto koncepcija numato ne tik pastatų transformaciją sklype. Dalis svarbių sprendinių yra už sklypo ribų – tai ir transporto srautų valdymo sprendimai, ir sklypo sąsajos su greta esančia Neries krantine pėstiesiems bei dviračiams.

„Mūsų, kaip miesto, uždavinys bus integruoti šį naują objektą į miesto urbanistinį audinį ir transporto infrastruktūrą, kartu valdant lūkesčius dėl parkavimo vietų. Šioje miesto dalyje Vilniaus miesto tarybos sprendimu gali būti mažinamas automobilių stovėjimo vietų skaičius taikant koeficientą 0,75. Taisyklės vienodos visiems miestiečiams ir čia plėtojamiems projektams, todėl valstybės tarnautojų biurai nebus išimtis. Kita vertus, didžioji dalis ministerijų dabar įsikūrusios aplink Gedimino prospektą, ir darbuotojai negali visi laikyti automobilių prie darbovietės durų, tad parkavimo sąlygos daugeliui iš esmės nepasikeis,“ – pastebi L. Kairienė.

Pasak Turto banko atstovų, siekta, kad valstybinės institucijos rodytų pavyzdį, kaip keičiama miesto infrastruktūra; esą, šis pokytis koja kojon eina su mąstymo pokyčiu. Laimėtojo darbo pavadinimas „Demokratijos uostas“ sprendiniais užkodavo ir erdvių atvirumą, rodant institucijų veikimo skaidrumą, visuomenės įtraukimą į demokratinius procesus. O visų ministerijų miestelio idėja vienoje vietoje, anot idėjos iniciatorių – tai tvarus ir šiuolaikiškas požiūris į planavimą. 
Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2025-04-22 09:46
Greito elektromobilių įkrovimo tinklas „Ignitis ON" atnaujino elektromobilių įkrovimo parką Palangoje. Šiuo metu parke veikia 10 itin greito įkrovimo stotelių, kurių galia po 200 kW. Vienu metu čia įsikrauti gali 20 elektromobilių, nes kiekviena stotelė turi po dvi įkrovimo prieigas. Išgirdęs poreik...
nuotrauka
2025-04-18 12:08
AB „Via Lietuva“ eismo dalyviams primena, jog valstybinės reikšmės keliuose intensyviai vykdomi kelių bei tiltų remontai. Dėl to, prieš leidžiantis į keliones per Velykas, vairuotojai raginami atsižvelgti, jog tam tikruose kelių ruožuose gali formuotis spūstys, ir atsakingai planuoti keliones, laik...
nuotrauka
2025-04-16 08:14
Naujo būsto pirkimas – jaudinanti ir džiugi patirtis, tačiau už jos slypi ir daugybė praktinių klausimų, į kuriuos reikia atsakyti, kad gyvenimas būtų kuo patogesnis. Vienas tokių – elektros tiekimas ir energijos valdymo sprendimai. Elektra – neatsiejama ir bene būtiniausia kiekvieno būsto dalis, yp...
nuotrauka
2025-04-15 18:23
Vilniaus miesto savivaldybėje balandžio 16 d. baigiamas 2024-2025 metų šildymo sezonas. Šilumos tiekimą Vilniaus gyvenamuosiuose daugiabučiuose namuose ir administraciniuose pastatuose namų administratoriai arba bendrijos išjungs nuo balandžio 16 d. Gyventojai, kurių daugiabučiuose namuose yra moder...
nuotrauka
2025-04-15 09:43
Nors automagistralėje „Via Baltica“ žaliasis tiltas gyvūnams pastatytas tik 2023-ųjų pabaigoje, jis jau prisideda prie biologinės įvairovės išsaugojimo – vos prieš mėnesį sumontuota vaizdo stebėjimo kamera spėjo užfiksuoti, kad tiltu aktyviai naudojasi gyvūnai – lapės, stirnos, pilkieji kiškiai bei ...
nuotrauka
2025-04-10 09:59
Ambicingi Kauno projektai netolimoje ateityje žymiai pagerins susisiekimą tarp mikrorajonų ir nukreips transporto srautus nuo centrinių miesto gatvių. Keturių eismo juostų tilto kontūrai ties Santaka jau ryškėja. Neatsilieka ir pirmosios pėsčiųjų ir dviratininkų jungties statybos iš Nemuno salos į Ž...
nuotrauka
2025-04-09 14:36
Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas balandžio 9 d. dalyvavo Kopenhagoje, Danijoje, vykusioje Europos vėjo energetikos asociacijos kasmetinėje konferencijoje (angl. Wind Europe 2025). Jos metu energetikos ministras Ž. Vaičiūnas susitiko su Latvijos klimato ir energetikos ministru Kaspars Melni...
nuotrauka
2025-04-08 13:08
AB „Via Lietuva“ tęsia darbus blogiausiu Lietuvos keliu tituluojamoje magistralėje Vilnius–Utena. Likusius beveik 43 km kelio planuojama baigti tvarkyti 2026 m. Rangovai jau pradėjo darbus – ardoma senoji betoninių plokščių danga, formuojama sankasa. Eismas rekonstruojamose atkarpose reguliuojamas š...
nuotrauka
2025-04-07 14:48
„Via Lietuva“ informuoja, kad šiandien, balandžio 7 d., pradedami fiziniai Tarandės tunelio statybos darbai – bus pradėta rengti apylanka, kurią planuojama pabaigti po dviejų savaičių. Įrengus apylanką, ties automagistralės Vilnius-Panevėžys 10-tu kilometru keisis eismo organizavimo tvarka.
nuotrauka
2025-04-07 09:29
Aplinkos ministerija skiria daugiau nei 4,6 mln. eurų paramos iš Klimato kaitos programos saulės elektrinėms su elektros energijos kaupikliais įrengti Ukrainos gydymo įstaigose. Ši parama bus skirta pagal vystomojo bendradarbiavimo priemonę, kurios tikslas – prisidėti prie šiltnamio efektą sukelianč...
nuotrauka
2025-04-04 15:27
„Via Lietuva" tęsia darbus blogiausiu Lietuvos keliu tituluojamoje magistralėje Vilnius-Utena. Likęs nerekonstruotas kelias su betoninių blokų danga greitai taps tik prisiminimu, tačiau tuomet, kai bus atliekami darbai, teks susidurti su nepatogumais. Visus eismo dalyvius raginame atkreipti dėmesį i...
nuotrauka
2025-04-04 13:41
Seimo Audito komitetas pakartotinai svarstė klausimą dėl Baltijos jūroje planuojamo statyti antrojo jūros vėjo elektrinių parko ekonominio pagrįstumo. Komitetas dar 2025 m. sausio 15 d. posėdyje rekomendavo Energetikos ministerijai laikinai sustabdyti paskelbto konkurso procedūras, iki kol bus paren...
nuotrauka
2025-04-04 09:20
Atsinaujinančios energetikos bendrovė „Green Genius" oficialiai pradėjo tiekti žaliąją elektros energiją alaus ir vaisvandenių gamintojui „Švyturys-Utenos alus" iš užbaigto 7,5 MW galios saulės elektrinių ir 6 MWh kaupiklių parko. Didžiausiai alaus daryklai tai leido dekarbonizuoti energijos vartoj...
nuotrauka
2025-04-03 07:02
Klaipėdos miesto savivaldybė sulaukė žinios – miestui bus skirta 7,440 mln. eurų iš Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų. Tai 1 mln. eurų daugiau nei pernai, kai buvo gauta 6,524 mln. eurų. Šis finansavimas leis įgyvendinti svarbius kelių infrastruktūros projektus ir dar labiau gerinti susisie...
nuotrauka
2025-04-02 13:35
Kilus diskusijai dėl Neries pritaikymo laivybai, Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) pabrėžia: šiuo metu nėra suplanuota jokia veikla Neryje tarp Vilniaus ir Kauno. Apie konkrečius sprendimus būtų galima kalbėti nebent ateityje. Tai būtų daroma išklausius suinteresuotas puses bei atlikus detalią a...
nuotrauka
2025-04-02 09:26
„Via Lietuva“ valstybinės reikšmės krašto kelyje Kaunas-Žeimiai-Šėta esančiame dviračių take atlieka bandymą: keli šimtai metrų šio tako bus paženklinti naktyje švytinčiais fluorescenciniais dažais. Šie dažai dieną nuo šviesos „pasikrauna“, o tamsiuoju paros metu šviečia be papildomų šviesos šaltini...
nuotrauka
2025-04-01 15:24
Lietuvos oro uostai (LTOU) skelbia visas gautas ir konkurso pateikimo reikalavimus atitikusias architektūrines idėjas būsimam Vilniaus oro uosto atvykimo terminalui. Pateikimo reikalavimus atitiko viso 11 idėjų, jos vėliau bus vertinamos specialios tarptautinės komisijos, kurioje dalyvaus tiek oro u...
nuotrauka
2025-04-01 09:35
Generalinė prokuratūra atkreipė dėmesį į AB „Ignitis grupė“ vystomo vėjo parko Baltijos jūroje plėtros projekto eigą.
nuotrauka
2025-04-01 09:28
Nuo balandžio mėnesio įsigalioja lankstesnės žvyrkelių asfaltavimo taisyklės, numatančios galimybę projektuoti ir įrengti supaprastintas konstrukcijas keliuose su žvyro danga. Šis sprendimas, tikimasi, atpigins žvyrkelių atnaujinimo kaštus ir paspartins procesus.
nuotrauka
2025-04-01 09:11
Už valstybinės reikšmės kelių plėtrą ir priežiūrą atsakinga bendrovė „Via Lietuva" informuoja, jog šiais metais šalyje bus tvarkoma daugiau nei 30 km krašto kelių. Taip pat kelininkų technika grįš ir į intensyviausius magistralinius kelius Vilnius-Kaunas-Klaipėda bei Vilnius-Panevėžys, iš viso planu...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra