2025 m. liepos 19 d. šeštadienis, 11:24:03
Reklama  |  facebook

A. Goštauto kvartalo konversija: ministerijų pastatuose – būstų galimybė, eismo pokyčiai išlieka galvosūkiu

2024-05-30 14:38
Sostinės A. Goštauto kvartalas, kur Turto bankas plėtoja didžiausią valstybės biurų projektą, šiuo metu atrodo nykiai, tačiau, pasak vyriausiosios Vilniaus architektės Lauros Kairienės, turi didžiulį potencialą sukurti reprezentatyvią valdžios institucijų būstinę, kokybiškai išplėsti vaikščiojamąją miesto dalį, o ilgesnėje perspektyvoje šis projektas atvers miestui galimybes įterpti gyvenamosios paskirties pastatų aplink Gedimino prospektą bei ištaisyti kai kurias sovietinės architektūros klaidas.
nuotrauka
Turto banko nuotr.


Minimos įmonės
Turto bankas, VĮ,
Vilniaus m. savivaldybė,

Pasak pranešime cituojamos vyriausiosios Vilniaus miesto architektės L. Kairienės, 2,7 ha teritorija tarp A. Goštauto, Lukiškių, Mečetės ir Geležinio vilko gatvių yra palyginti nedidelis kampelis miesto mastu, tačiau jos konversija duos labai reikšmingą postūmį permainoms gerokai platesnėje miesto dalyje – nuo Gedimino prospekto, buvusio Lukiškių kalėjimo iki Neries krantinės. Miestas rengia prioritetų rekomendacijas Į A. Goštauto kvartalą persikels 9-10 ministerijų, o dabartinės jų būstinės bus parduotos viešuose aukcionuose – tai bus esminis konversijos finansavimo šaltinis.

Dalis ministerijų galėtų virsti būstais

Planuojama, kad užbaigus pirmojo A. Goštauto kvartalo konversijos etapą, į naują būstinę persikels Sveikatos apsaugos, Susisiekimo, Žemės ūkio ministerijos. Antrasis biurų komplekso etapas dedikuotas Aplinkos ir Finansų ministerijai. „Jau šioje stadijoje bendradarbiaujame su Turto banku ir vertiname su A.Goštauto kvartalo konversija susijusį NT portfelį, numatydami, kokios funkcijos geriausiai derėtų kokioje vietoje, kiek įmanoma transformuoti senus objektus. Pavyzdžiui, pastatas, kur dabar įsikūrusi Finansų ministerija, mano požiūriu, yra išskirtinai žalingas visai aplinkinei teritorijai. Labai nesėkmingas sovietinių laikų projektas, kurį būsimi investuotojai galės iš esmės pertvarkyti. Žinoma, ne visuose privatizuojamuose objektuose bus tiek laisvės – jie visi skirtingi, vieni turės pastato vertingųjų savybių, kurias bus būtina išsaugoti, kituose bus galima rekonstrukcija“, – kalba vyriausioji sostinės architektė L. Kairienė.

Parduodami pastatai yra analizuojami Turto banko drauge su Vilniaus miesto architektūros skyriaus komanda, kad būsimi investuotojai turėtų išsamią informaciją, ką galima ir ko negalima daryti su kiekvienu konkrečiu objektu.

Turto bankas

Turto banko vizualizacija

„Negalime įpareigoti investuotojų, tačiau bendradarbiaujant galime rekomenduoti, kokios funkcijos miestui yra prioritetinės kiekvienoje konkrečioje vietoje. Manau, tai leis sklandžiau suderinti lūkesčius ir išvengti konfliktų, kurie dažnai ir kyla, kai privačių investuotojų įsivaizdavimas kertasi su miesto poreikiais bei vizija“, – apie savivaldybės atliekamus namų darbus pasakoja vyriausioji Vilniaus architektė.

Jeigu tik leis privatizuojamų pastatų bei jų sklypų specifika, pasak L. Kairienės, miestui itin aktualu aplink Gedimino prospektą turėti daugiau gyvenamosios paskirties objektų, tad labai tikėtina, kad dalis dabartinių ministerijų būstinių ateityje virs būstais.

„Mums reikia gyvenamųjų namų Senamiestyje, Naujamiestyje, centre. Jeigu ši zona paliekama tik darbui ir turistams – tai yra nykstančio miesto požymis. Urbanistine prasme, miestui sveika turėti kuo daugiau gyvenamosios paskirties pastatų ir tai itin aktualu Gedimino prospekto bei aplinkinių jo zonų atkarpoje už Lukiškių aikštės. Po darbo valandų ji apmirusi, o gyvybė ir atsiranda iš teisingos proporcijos tarp darbo, viešos paskirties ir gyvenamųjų objektų“, – miesto poziciją aiškina vyriausioji architektė ir pabrėžia, kad kokia bebūtų pastatų paskirtis, pirmieji jų aukštai turėtų būti atviri visuomenei.

Turto bankasTurto banko
nuotr.
 
Vizijos kūrėjai sprendė sudėtingą uždavinį

L.Kairienė pažymi, kad vertinant pokyčius platesnėje ir ilgesnėje perspektyvoje, jokiu būdu nederėtų sumenkinti paties A. Goštauto kvartalo transformacijos svarbos. „Numatytos 4 tūkst. darbo vietų yra reikšminga žmonių koncentracija ir gana rimtas pokytis miestui, integruojant teritoriją į transporto sistemą, pėsčiųjų sistemą. Juo labiau, jog visi kėlėme tikslą, kad biurų kompleksas nebūtų skirtas vien darbuotojams – siekiame, kad ši vieta atsirastų miestiečių žemėlapyje kaip vienas iš traukos taškų centrinėje dalyje, sukurtų sinergiją su buvusiu Lukiškių kalėjimu, kurį miestiečiai jau pradeda pripažinti kaip kultūros ir renginių vietą“, – kalba L.Kairienė.

Vyriausioji sostinės architektė pasakoja, kad tarptautinio urbanistinio-architektūrinio konkurso nugalėtojas geriausiai išsprendė komplekso atvėrimo visuomenei uždavinį – aikštės įrengimas nuo Lukiškių gatvės pusės atkreipia dėmesį, sudomina ir kviečia užeiti, veikia tarsi piltuvėlis.

„Projektą autoriai turės tobulinti pagal komisijos narių pastabas. Vizijos kūrėjams iškelta užduotis sukurti daugiau reprezentatyvumo, padirbėti su fasadų sprendiniais (medžiagomis). Tačiau tai yra detalės ir jų gludinimas yra normali proceso dalis. Konkurso laimėtojų stiprybė – puikūs tūrio sprendimai, gerai pasirinktas urbanistinis mastelis su teisingais urbanistiniais ženklais, atveriančiais ir uždarančiais teritoriją, kur reikia, paisoma objektų apžvelgiamumo iš reikšmingų taškų.O juk sklypas tikrai sudėtingas – dalį pastatų reikia išsaugoti, apgalvoti, kad kiekvienas užbaigtas etapas būtų pilnavertis, kol neįgyvendinti tolesni etapai, sklype reikia su pagarba naviguoti tarp istorinių elementų, kaip buvę totorių kapinės, brandžių medžių, kurių norime išsaugoti kuo daugiau“, – pasakoja L. Kairienė, buvusi ir viena iš tarptautinio urbanistinio-architektūrinio konkurso vertinimo komisijos narių.

Taisyklės visiems vienodos

A. Goštauto kvartalo konversijos projekto koncepcija numato ne tik pastatų transformaciją sklype. Dalis svarbių sprendinių yra už sklypo ribų – tai ir transporto srautų valdymo sprendimai, ir sklypo sąsajos su greta esančia Neries krantine pėstiesiems bei dviračiams.

„Mūsų, kaip miesto, uždavinys bus integruoti šį naują objektą į miesto urbanistinį audinį ir transporto infrastruktūrą, kartu valdant lūkesčius dėl parkavimo vietų. Šioje miesto dalyje Vilniaus miesto tarybos sprendimu gali būti mažinamas automobilių stovėjimo vietų skaičius taikant koeficientą 0,75. Taisyklės vienodos visiems miestiečiams ir čia plėtojamiems projektams, todėl valstybės tarnautojų biurai nebus išimtis. Kita vertus, didžioji dalis ministerijų dabar įsikūrusios aplink Gedimino prospektą, ir darbuotojai negali visi laikyti automobilių prie darbovietės durų, tad parkavimo sąlygos daugeliui iš esmės nepasikeis,“ – pastebi L. Kairienė.

Pasak Turto banko atstovų, siekta, kad valstybinės institucijos rodytų pavyzdį, kaip keičiama miesto infrastruktūra; esą, šis pokytis koja kojon eina su mąstymo pokyčiu. Laimėtojo darbo pavadinimas „Demokratijos uostas“ sprendiniais užkodavo ir erdvių atvirumą, rodant institucijų veikimo skaidrumą, visuomenės įtraukimą į demokratinius procesus. O visų ministerijų miestelio idėja vienoje vietoje, anot idėjos iniciatorių – tai tvarus ir šiuolaikiškas požiūris į planavimą. 
Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2025-07-18 09:35
Klaipėdos miesto savivaldybė toliau aktyviai ieško sprendimų dėl automobilių parkavimo vietų didinimo daugiabučių kiemuose. Netrukus Minijos gatvėje prasidės parkavimo vietų bei pėsčiųjų takų rekonstravimo darbai.
nuotrauka
2025-07-17 10:21
Plungės rajono savivaldybės administracijos skelbtą konkursą laimėjusi UAB „VVARFF“ vakar, liepos 16 d., pradėjo Kepyklos ir Pievų gatvių rekonstrukcijos darbus.
nuotrauka
2025-07-17 09:28
Energetikos sprendimų bendrovė „Ignitis“, valdanti atsinaujinančios energetikos platformą eparkai.lt, primena, kad nutolusią saulės elektrinę įsigyti galima ne tik iš naujai vystomų saulės parkų projektų, bet ir antrinės rinkos. Stebint augantį susidomėjimą pastarąja, jau pasirūpinta, kad perleisti ...
nuotrauka
2025-07-16 14:06
Siekdama užtikrinti efektyvesnį skirstomųjų tinklų panaudojimą ir reaguodama į sparčiai augantį gaminančių vartotojų skaičių, Vyriausybė pritarė laisvų pralaidumų paskirstymui prioritetinėms vartotojų grupėms.
nuotrauka
2025-07-15 09:22
2025 m. liepos 14 d. strateginio objekto „LitPol Link“ Alytaus poste vyko vidaus reikalų ministro Vladislav Kondratovič, Viešojo saugumo tarnybos vado generolo Viktoro Grabausko ir kitų vidaus reikalų sistemos vadovų vizitas. Susitikimo metu buvo aptarti aktualūs infrastruktūros saugumo klausimai ir...
nuotrauka
2025-07-14 14:18
„Rail Baltica“ įgyvendinanti LTG grupės infrastruktūros bendrovė „LTG Infra“ paskelbė konkurso laimėtoją – atrinktas naujas rangovas, nutiesiantis 12,1 km geležinkelio sankasos ruožą Šėta–Ramygala (II dalis). Šiuos darbus už 83,36 mln. Eur (be PVM) atliks Panevėžio bendrovė „HISK“.
nuotrauka
2025-07-14 10:03
PS „MB.MS" – jungtinės veiklos įmonė, įsteigta UAB Merko statyba ir SIA Merko Būve (AS Merko Ehitus grupės dukterinių įmonių) bei SIA WPR 2, – pasirašė rangos sutartį dėl vėjo jėgainių parko statybos Latvijoje, Smiltenės rajone. Sutarties vertė – daugiau kaip 30 mln. eurų.
nuotrauka
2025-07-14 09:49
Vykdant projektą „Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A11 Šiauliai-Palanga ruožo nuo 137,092 iki 141,794 km kapitalinis remontas įrengiant pėsčiųjų ir dviračių taką“, viename iš tako ruožų (nuo 138,8 iki 139,03 km), pelkėtoje ir žemoje vietoje, buvo užfiksuotas visos tako konstrukcijos prasėdim...
nuotrauka
2025-07-11 15:34
Liepos 4 d. Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) priėmė nutartį civilinėje byloje, kurioje išaiškino, kad buitinių nuotekų tinklų skersmeniui padidėjus nuo 160 mm iki 250 mm, naujas statybos leidimas nereikalingas, nors toks pokytis ir lėmė statinio kategorijos pasikeitimą – iš nesudėtingojo į neyp...
nuotrauka
2025-07-11 06:44
Europos Komisijai pradėjus viešąsias konsultacijas dėl karinio mobilumo paketo, Lietuva aktyviai sieks daugiau Europos Sąjungos (ES) investicijų strateginiams projektams, gerinantiems Baltijos šalių regiono susisiekimą ir karinio mobilumo jungtis su Europa.
nuotrauka
2025-07-10 12:36
Magistralė Vilnius–Utena (A14) keičiasi iš pagrindų – prasidėję rekonstrukcijos darbai sparčiai juda į priekį. Vykdant vieną didžiausių kelių infrastruktūros projektų Lietuvoje, modernizuojamas daugiau nei 42 kilometrų ruožas. Šiandien kelio atkarpose jau klojami pirmieji asfalto sluoksniai.
nuotrauka
2025-07-08 13:04
AB „Kelių priežiūra“ atveria duomenis apie žvyrkelių nuolatinės priežiūros darbus. Nuo šiol gyventojai kviečiami naudotis interaktyviu vasaros darbų žemėlapiu, kuriame galima matyti, kokiuose keliuose su žvyro danga yra suplanuoti arba jau atlikti nuolatinės priežiūros darbai.
nuotrauka
2025-07-07 13:35
Nuo š.m. liepos 1 d. įsigaliojo Energetikos ministerijos inicijuoti pokyčiai, kuriais siekiama skatinti gyventojus ir verslus efektyviau išnaudoti ESO technines sąlygas, skirtas saulės elektrinių įrengimui bei energijos kaupimo sprendimams. Nuo šiol gaminantys vartotojai, įsirengę elektrinę ar kitus...
nuotrauka
2025-07-03 08:55
„Via Lietuva“, siekdama kokybiškai prižiūrėti valstybinės reikšmės kelių infrastruktūrą, diegia inovacijas, padėsiančias efektyviau valdyti procesus. Pasitelkiant inovatyvius sprendimus – specialiai dangos būklei vertinti sukurtą mobilią aplikaciją – planuojama per keletą metų įvertinti visą pėsčiųj...
nuotrauka
2025-07-02 12:55
AB „Via Lietuva“ tęsia darnaus judumo infrastruktūros plėtrą prie valstybinės reikšmės kelių – pasirašytos dvi sutartys dėl pėsčiųjų ir dviračių takų, kurių bendras ilgis apie 4,3 km, įrengimo Palangoje. Planuojama, kad naujai įrengta infrastruktūra palangiškiai ir kurorto svečiai galės naudotis jau...
nuotrauka
2025-07-01 15:27
Atsinaujinančios energetikos bendrovė „Ignitis grupė" pradeda elektros energijos kaupiklių sistemų (EEKS) parkų projektų įgyvendinimą Lietuvoje. Energijos kaupiklių parkai bus įrengti Kelmės, Mažeikių ir Kruonio apylinkėse. Projektų bendra galia sieks 291 megavatus (MW), o talpa – 582 megavatalandes...
nuotrauka
2025-06-26 10:07
AB „Via Lietuva“ praneša, kad modernizuojant „Via Baltica“ atkarpą nuo Marijampolės iki Lietuvos-Lenkijos sienos jau atlikta daugiau nei 50 proc. visų suplanuotų darbų. Visus paskutinio 12 km kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai ruožo (nuo 85 iki 97,06 km) darbus numatyta pabaigti iki metų pabaigos,...
nuotrauka
2025-06-25 09:31
Vykdant magistralinio kelio A14 Vilnius-Utena ruožo nuo 64,332 iki 93,726 km kapitalinį remontą, po gausesnių kritulių kelyje A14 Vilnius-Utena, ruože nuo Molėtų iki Utenos, šlaituose susidarė išplovos.
nuotrauka
2025-06-23 13:12
Atsinaujinančios energijos gamyba Lietuvoje sparčiai auga, tačiau kartu daugėja ir neišspręstų klausimų – kaip efektyviai paskirstyti elektros srautus, kaip išnaudoti energijos perteklių, kaip reaguoti į rinkos svyravimus be žmogaus įsikišimo. Šiuos iššūkius spręsti ėmėsi panevėžietis Paulius Leonav...
nuotrauka
2025-06-20 09:53
Generalinės prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo departamentas perdavė teismui baudžiamąją bylą su kaltinamuoju aktu, kuriame vienos Lenkijos Respublikos akcinės bendrovės atstovas kaltinamas davęs kyšį valstybės tarnautojui prilygintam asmeniui – UAB „Enefit Green“ projektų vad...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra