2025 m. liepos 12 d. šeštadienis, 1:12:10
Reklama  |  facebook

Pastatyti automobilį sostinės gyvenamuosiuose rajonuose sudėtinga – ką siūlo savivaldybė ir NT vystytojai?

2023-05-24 15:46
Vilniuje tūkstančiui gyventojų tenka daugiau nei 400 automobilių, rodo Lietuvos statistikos departamento duomenys. Tai ketvirtadaliu daugiau nei Londone ar Berlyne. Nenuostabu, kad tokia situacija mieste kelia automobilių parkavimo keblumų. Savivaldybės atstovai ir nekilnojamojo turto plėtotojai pasakoja, kaip yra sprendžiama transporto priemonių stovėjimo vietų trūkumo Vilniuje problema.
nuotrauka
„Omberg group“ pardavimų ir klientų patirčių vadovė Edita Gudauskienė. „Omberg group“ nuotr.


Minimos įmonės
Omberg group, UAB
Vilniaus m. savivaldybė,
Susisiekimo paslaugos / JUDU, SĮ,
Vilniaus miesto savivaldybės susisiekimo paslaugas valdanti įmonė JUDU skaičiuoja, kad miesto centre gyvenanti vilniečių šeima vidutiniškai turi 1,25 automobilio šeimai, o toliau nuo miesto centro gyvenančių šeimų ūkiuose šis skaičius didėja iki 1,5 automobilio. Palyginimui, Londone ir Berlyne tik kas antra šeima iš viso turi automobilį.

Dėl to, spręsdama automobilio stovėjimo vietų problemą, savivaldybė nuolat ieško būdų, kaip pagerinti ne tik automobilių statymo, bet ir keliavimo kitu transportu galimybes.

„Efektyvus viešojo transporto tinklas, pėstiesiems ir dviratininkams pritaikytos aplinkos kūrimas, galimybė naudotis automobilių, dviračių, el. paspirtukų nuomos paslaugomis – visa tai palaipsniui sudaro galimybes atsisakyti jei ne vienintelio, tai bent jau antrojo automobilio šeimoje“, – cituojamas Marius Pakėnas, JUDU judumo ekspertas.

Svarbus NT plėtotojų vaidmuo

Jis prideda, kad naujus projektus vystantys NT plėtotojai taip pat galėtų dar daugiau kalbėti apie keliavimo alternatyvas, esančias aplink jų vystomą NT projektą. Pradedant viešuoju transportu, baigiant transporto priemonių dalijimosi paslaugomis.

„Tą aiškiai įvardinti būtų naudinga tam, kad gyventojas, besirinkdamas naują būstą, galėtų įsivertinti, ar jam iš esmės bus reikalingas automobilis kasdienėms kelionėms mieste. Taip pat reikėtų daugiau dėmesio skirti reikalingos infrastruktūros jų teritorijoje įrengimui, pavyzdžiui, rakinamų dviračiams skirtų stoginių. Tikėtina, kad šis sprendimas paskatintų dažniau rinktis dviratį, o ne automobilį. Visų šių priemonių rezultatas – mažėjantis automobilių skaičius gatvėse, o tai reiškia ir mažesnį parkavimo poreikį“, – pabrėžia specialistas.

NT plėtros bendrovės „Omberg group“ pardavimų ir klientų patirčių vadovė Edita Gudauskienė pritaria, kad NT plėtotojai turi skatinti darnų judumą.

„Atsakingai rinkdamiesi vietą vystomam projektui, NT plėtotojai jau reikšmingai prisideda prie mažesnio automobilių poreikio. Vystydami projektus mes nuolat siekiame, kad juose ne tik pakaktų automobilių stovėjimo vietų, bet ir būtų galima rinktis tvaresnes keliavimo alternatyvas – viešąjį transportą ar dvirates transporto priemones. Automobilio poreikį mažina ir tai, jeigu žmogus aplink savo būstą turi visas jam reikiamas paslaugas – mokymo ir gydymo įstaigas, parduotuves, maitinimo vietas, žaliąsias zonas“, – „Omberg group“ pranešime cituojama E. Gudauskienė.

Inicijuoti aikštelių sutvarkymą gali ir patys vilniečiai


Nors tikimasi, kad poreikis automobiliams Vilniuje palaipsniui mažės, savivaldybė supranta, kad visiškai jis nedings. Tad mieste vykdomos kelios programos, kurios padeda užtikrinti patogias ir prieinamas automobilių stovėjimo vietas.

Kaip pasakoja Vilniaus miesto savivaldybės vyriausiasis inžinierius Anton Nikitin, parkavimo poreikis Vilniaus rajonuose yra kintantis kartu su kintančiu gyventojų skaičiumi ir demografija, visgi mažiau automobilių stovėjimo vietų turi sovietmečiu statyti rajonai.

„Parkavimo klausimą miestas sprendžia keliomis kryptimis. Visų pirma, kur įmanoma numatome ir plečiame automobilių stovėjimą miesto gatvėse. Taip pat dalis esamų parkavimo aikštelių kiemuose tvarkomos įrengiant korines dangas“, – sako A. Nikitin.

Jis priduria, kad vilniečiai ir patys gali inicijuoti savo aplinkos, tuo pačiu ir automobilio stovėjimo aikštelių jų kiemuose sutvarkymą pagal Kaimynijų programą.

Apmokamų vietų prašo gyventojai

Pasak A. Nikitin, siekiant užtikrinti tvarką ir suvaldyti parkavimo vietų paklausą, pernai Vilniaus miesto savivaldybė taip pat išplėtė mokamų stovėjimo vietų erdves mieste, kai kur apmokestino stovėjimą ir gyvenamuosiuose rajonuose. Kaip aiškina specialistas, tokios priemonės pasiteisino siekiant sureguliuoti automobilių srautus. M. Pakėnas priduria, kad apmokestinti automobilių stovėjimo vietas gyvenamuosiuose rajonuose prašė ir patys gyventojai.

„Dalis gyvenamųjų rajonų apmokestinami būtent gyventojų prašymu – taip apribojamas pašalinio transporto statymas, o gyventojams suteikiama galimybė įsigyti metinius leidimus palankiomis kainomis. Dalis naujai apmokestintų vietų įgalintos neseniai – mažiau nei prieš pusę metų“, – sako judumo ekspertas.

Aikštelės naujuose projektuose


Kalbant apie stovėjimo aikšteles prie naujai statomų NT projektų, A. Nikitin nurodo, kad vietų skaičius yra nustatytas teisės aktuose – įprastai reikalaujama įrengti vieną stovėjimo vietą vienam būstui, o centrinėje miesto dalyje šie reikalavimai yra kiek mažesni.

E. Gudauskienė teigia, kad plėtojant NT projektus yra svarbu ne tik automobilio stovėjimo vietų kiekis, bet ir tai, kaip aikštelės yra statomos.

„Atsisakyti automobilių gali tikrai ne visi, tad pakankamas stovėjimo vietų skaičius plėtojant naujus NT projektus yra būtinas. Matome, kad sparčiai besiplečiančiuose toliau nuo miesto centro esančiuose rajonuose, NT plėtotojai dažnai renkasi standartinius parkavimo aikštelių įrengimo sprendimus, neinvestuodami į tai šiek tiek daugiau. O juk požeminis automobilių statymas ne tik patogesnis gyventojams, bet ir užtikrina gražesnę bei jaukesnę gyvenamąją aplinką", – sako E. Gudauskienė.
Statybunaujienos.lt



Aktualijos

nuotrauka
2025-07-11 15:34
Liepos 4 d. Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) priėmė nutartį civilinėje byloje, kurioje išaiškino, kad buitinių nuotekų tinklų skersmeniui padidėjus nuo 160 mm iki 250 mm, naujas statybos leidimas nereikalingas, nors toks pokytis ir lėmė statinio kategorijos pasikeitimą – iš nesudėtingojo į neyp...
nuotrauka
2025-07-11 15:06
Klaipėdos miesto centre esanti Atgimimo aikštė – viena svarbiausių viešųjų erdvių, kurioje jau keliolika metų planuojama didelė rekonstrukcija. Šiandien projektas pagaliau įgyvendinamas – aikštėje įrengta statybvietė, pradėti intensyvūs parengiamieji darbai, tarp jų ir teritorijos išminavimas bei ar...
nuotrauka
2025-07-11 14:52
Š. m. liepos 9 d. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) padėjo tašką ilgai trukusioje byloje dėl Visagine esančios Tarybų gatvės pavadinimo. Teismas atmetė Visagino savivaldybės tarybos apeliacinį skundą, kuriuo buvo ginčijamas Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centr...
nuotrauka
2025-07-10 13:06
Nuo šių metų pradžios Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) pradėjo aktyviai konsultuoti savivaldybių specialistus, siekdama užtikrinti sklandų valstybinės žemės valdymą. Šių pastangų rezultatai jau matomi – per mėnesį nustatomų pažeidimų skaičius žemės sandoriuose sumažėjo 7 proc.
nuotrauka
2025-07-10 12:58
Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija (VTPSI) primena: įvykdžius privalomąjį nurodymą, pranešti apie tai reikia ne tik teismui ar antstoliui – svarbiausia raštu informuoti pačią Statybps inspekciją. Priešingu atveju gali kilti nereikalingų teisinių pasekmių.
nuotrauka
2025-07-10 10:00
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) priėmė reikšmingą nutartį dėl nekilnojamojo turto agentūrų sutarčių – vienašališkai parengtos brokerių sutartys, kuriose numatytos pareigos mokėti komisinius ir už neįvykdytas paslaugas, laikytinos nesąžiningomis vartotojų atžvilgiu.
nuotrauka
2025-07-10 07:41
Langų ir durų gamintoja UAB „Ltintus“, priklausanti JAV įmonių grupei „INTUS Windows“, tęsia sparčią plėtrą Lietuvoje. 2025 m. pradžioje Šiauliuose buvo baigta statyti nauja gamykla ir sandėlio patalpos. Planuojama, kad čia dirbs 150-200 žmonių. Šis projektas – tai ne tik ženklus gamybos pajėgumų pa...
nuotrauka
2025-07-10 07:18
Vilniaus Markučių rajone esantis lopšelis-darželis sulauks pokyčių – Vilniaus vystymo kompanija skelbia atvirą jo rekonstrukcijos architektūrinio projekto konkursą. Konkursu siekiama išrinkti 1966 m. statyto darželio rekonstrukcijai geriausią architektūrinį pasiūlymą, pagal kurį būtų visiškai atnauj...
nuotrauka
2025-07-09 15:25
Lietuvoje žinoma architektė, dvi kadencijas Lietuvos architektų sąjungai vadovavusi Rūta Leitanaitė pavasarį sugrįžo į KTU Statybos ir architektūros fakultetą kaip Architektūros studijų programos vadovė.
nuotrauka
2025-07-09 10:30
Siekdama užtikrinti matininkų teikiamų paslaugų kokybę, Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) stiprina šių ūkio subjektų priežiūrą ir pažeidimų prevenciją. Per šių metų I pusmetį buvo atlikta 90 planinių matininkų veiklos patikrinimų, o per likusį metų pusmetį patikrinimų numatyta 4 kartus daugiau – 410.
nuotrauka
2025-07-09 09:33
Ekonomikos ir inovacijų ministerija parengė Viešųjų pirkimų įstatymų pakeitimus, kuriais siekiama supaprastinti pirkimų procesus. Pokyčiais numatoma mažinti perteklinius reikalavimus ir skatinti efektyvesnį viešųjų lėšų panaudojimą. Daug dėmesio skiriama verslo – ypač smulkiojo – įtraukimui į konkur...
nuotrauka
2025-07-08 15:28
Geros žinios gyventojams, planuojantiems su parama įsirengti saulės elektrines ar padidinti jau turimų elektrinių įrengtąją galią. Energetikos ministerija skiria papildomus 9,245 mln. Eur paramos saulės elektrinių įsirengimui namų ūkiuose bei papildomus 100 tūkst. Eur – esamų elektrinių galios didin...
nuotrauka
2025-07-08 13:32
Finansų ministerijos paskelbtą viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA) vadovo atranką laimėjo ir valdyba naująja CPVA vadove penkeriems metams paskyrė Indrę Šuolienę. Darbą agentūroje naujoji vadovė pradės nuo šių metų liepos 14 d.
nuotrauka
2025-07-08 11:35
Net 85 proc. Lietuvos gyventojų savo namuose jaučiasi saugūs – rodo saugos tarnybos „Ekskomisarų biuras“ užsakymu atliktas tyrimas. Nors tai ir nuteikia pozityviai, tyrimas taip pat atskleidė nevienodą saugumo namuose jausmo suvokimą. Vieni ramybę jaučia laikydami didelį šunį kieme, o kiti – galėdam...
nuotrauka
2025-07-08 09:17
Nuo rugpjūčio 1 d. paslaugas, susijusias su valstybinės žemės valdymu, bus galima gautiir internetu – per modernizuotą Žemės informacinę sistemą (ŽIS). Siekdama užtikrinti sklandžią naujosios sistemos veiklą, Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) surengė intensyvius mokymus 840 specialistų, kurie dirbs su...
nuotrauka
2025-07-08 09:08
Kompetentinga institucija pataria, perkančioji organizacija pasinaudoja rekomendacija ir vėliau pripažįstama pažeidusi Viešųjų pirkimų įstatymą (VPĮ) bei patiria finansinių nuostolių. Advokatų kontoros TEGOS (buv. „TGS Baltic“) vyresnioji teisininkė Vitalija Varnaitienė ieško atsakymo, kas tokiu atv...
nuotrauka
2025-07-08 09:02
Dar prieš porą metų Kauno tarpukario architektūrai patekus į UNESCO paveldo sąrašą daugelio kauniečių ir miesto svečių akys atsigręžė į jų kasdien praeinamus istorinius pastatus. Visgi, nors kultūrinio paveldo požiūriu tokie pastatai yra vertybė, energetiškai jie gali būti vieni nuostolingiausių.
nuotrauka
2025-07-08 07:32
Statinio paprastasis remontas – tai viena iš statybos rūšių, kurios esmė – esamo statinio atnaujinimas, tačiau nekeičiant jo paskirties, neatliekant rekonstrukcijos ar kapitalinio remonto darbų. Ką būtina žinoti imantis paprastojo remonto?
nuotrauka
2025-07-07 14:32
Lietuvos darbo rinkoje vis dar vyrauja stiprūs lyčių pasirinkimų stereotipai – moterys ir vyrai telkiasi į skirtingas profesines sritis. Užimtumo tarnybos duomenys rodo, kad statybos sektorius – viena ryškiausių vyrų dominuojamų sričių, kur pokyčiai vyksta labai lėtai.
nuotrauka
2025-07-07 13:47
Aplinkos ministerija skelbia konkursą Statybos sektoriaus vystymo agentūros (SSVA) direktoriaus (-ės) pareigoms užimti. Kandidatai prašymus ir dokumentus gali teikti iki liepos 21 d.

Statybunaujienos.lt » Aktualijos