Alytaus profesinio rengimo centrui svarbu, kad profesijos ateitų mokytis tie, kurie to siekia

Daugiausia rinkosi inžinerijos profesinio mokymo programas
Kaip pastebi LPMĮ asociacijos prezidentas V.Zubras, daugiausia sutarčių šiemet stojantieji sudarė pasirinkę Inžinerijos ir inžinerinių profesijų – 4110 (2022m. – 4007), Paslaugų asmenims – 3484 (2022 m. – 3379), Architektūros ir statybos – 2163 (2022 m. – 2133), Sveikatos priežiūros – 2012 (2022 m. – 1919), Socialinės gerovės – 1579 (2022 m. – 1572) švietimo sričių programas.
Reaguojant į rinkos poreikius, 54,5 mln. Eur ES lėšų bus skirta ir Užimtumo tarnybos klientų profesiniam mokymui, įdarbinimui pagal pameistrystės darbo sutartį ir kt. priemonėms.
„Mums svarbi mokinių motyvacija veikti, noras mokytis, kad asmuo pasirinktų profesinio mokymo programas, kurios jam labiausiai tinka, kad darbo rinkoje jis galėtų, realizuodamas save, uždirbti orų atlyginimą“, – sako Alytaus PRC direktorius ir LPMĮ asociacijos prezidentas Vytautas ZUBRAS.
„Besikeičianti situacija reikalauja ir naujų sprendimų. Apie tai prieš mokslo metų pradžią kalbėjome su Lietuvos profesinio mokymo įstaigų vadovais, švietimo, mokslo ir sporto viceministre A.Kudarauskiene, Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centro direktoriaus pavaduotoja R.Šavareikaite, – sakė V.Zubras. – Aptarėme profesinio mokymo srities planuojamus darbus, pokyčius, susijusius su naujų profesinį mokymą reglamentuojančių dokumentų rengimu, susipažinome su tyrimo „Mokymosi ir darbo aplinka Lietuvos pirminio profesinio mokymo įstaigose“ rezultatais, kurie svarbūs pasitikrinti, kur esame ir kaip judėti toliau. Tiek Asociacijos, tiek ir Alytaus PRC strateginė kryptis išlieka ta pati – kuo glaudesnis bendradarbiavimas su verslu, verslo asociacijomis, atnaujinat standartus, mokymo programas, keliant profesijos mokytojų kvalifikaciją, vertinant mokinių praktinius įgūdžius. Bet svarbus ir veikimas kita kryptimi – profesinio mokymo įstaigos teikia paslaugas verslui, apmokydamos, perkvalifikuodamos įmonių darbuotojus.“
Dėmesys – aukštesnę pridėtinę vertę kuriančioms mokymo programoms
Didelis dėmesys profesinio mokymo srityje skiriamas darbo rinkoje paklausioms ir aukštesnę pridėtinę vertę kuriančioms mokymo programoms, skaitmeninėms kompetencijoms, žaliajai ekonomikos transformacijai. Nuo šių mokslo metų numatoma realizuoti vieno langelio principą, pagal kurį suaugusieji galės mokytis, tobulinti kvalifikaciją naudodamiesi skaitmenine švietimo platforma – Individualių mokymosi paskyrų sistema. Joje ne tik besimokantieji, bet ir savo darbuotojų mokymu ir kvalifikacijos tobulinimu besirūpinančios įmonės galės turėti savo individualias paskyras, gauti nuotolines karjeros konsultavimo paslaugas ir finansavimą mokymuisi valstybės nustatytose prioritetinėse srityse.
Svarbi mokinių motyvacija veikti
Alytaus PRC į įvairias profesinio mokymo ir bendrojo ugdymo programas šiemet priimta 980 mokinių. Šis skaičius, pasak V.Zubro, yra optimalus ir centrui, ir regionui. Inžineriją pasirinko 22 proc. stojusiųjų, architektūrą, statybą – 12 proc. Tarp populiariausių pasirinkimų – suvirintojai, elektrikai, šaltkalviai, transporto priemonių remontininkai, apdailininkai, mūrininkai-betonuotojai.
Alytaus PRC šiemet koncentruojasi į šias sritis: ugdymo kokybės gerinimas, įtraukusis ugdymas, bendruomenės narių saugumas. Didelis dėmesys skiriamas ir siekiant nuolat telkti bei tobulinti organizaciją, kaupti kompetencijas ir sudaryti sąlygas lyderystei, kad gerėtų šiuolaikinė mokymo infrastruktūra.
„Mums svarbi mokinių motyvacija veikti, noras mokytis, kad asmuo pasirinktų profesinio mokymo programas, kurios jam labiausiai tinka, kad darbo rinkoje jis galėtų, realizuodamas save, uždirbti orų atlyginimą“, – reziumuoja Alytaus PRC direktorius ir LPMĮ asociacijos prezidentas Vytautas Zubras.
Alytaus PRC nuotr.