Profesinis mokymas. Ko reikia, kad mokiniai „padovanotų“ atnaujintą mokytojų kambarį, o mokytis ateitų ir 56-erių mokinys 

Kokių sąlygų reikia, norint išugdyti specialistą, gebantį dirbti su naujomis medžiagomis, technologijomis, įranga, besidomintį naujovėmis?
Pirmiausia – turi būti du lygiaverčiai partneriai: geras mokytojas ir norintis išmokti mokinys. O sąlygas jiems dirbti ir kurti įmanoma sudaryti.
Ir čia svarbūs mokytojai praktikai – be savo darbą mylinčių žmonių to padaryti neįmanoma. Skyriuje dirba mokytojai praktikai, kurie gerina savo įgūdžius įmonėse, mokosi ir tobulina savo kompetencijas. Greitai besikeičiančioje rinkoje atsiranda vis naujos technologijos, medžiagos, moderni įranga, visa tai verčia mus tobulėti, ieškoti efektyvių mokymo formų, kurios padėtų paruošti paklausų specialistą.
Mes lankomės įmonėse, dalyvaujame gamintojų atstovų „Caparol“, „Eternit Baltic“, „Tikkurila“, MIRA mokymuose, pristatymuose. Mūsų mokiniai atlieka praktiką, o pameistrystės programa padeda įgyti tinkamų gebėjimų.
„Mūsų tikslas – rengti specialistą, kuris gebėtų prisitaikyti prie aplinkos pokyčių, kuris nuolat tobulintų savo kompetencijas, mums svarbu ugdyti bendruosius jų gebėjimus, tenkinti visuomenės ir verslo poreikius. Todėl einame sykiu su pokyčiais“, – sako Šiaulių PRC Statybos skyriaus vedėja Jūratė Baltramaitytė
Bet labiausiai džiaugiamės, kai atsiranda realios galimybės padirbėti kaip lygiaverčiams partneriams statybos įmonėse, atlikti tam tikrus darbus, užduotis, tapti subrangovais. Teikiame paslaugas ir privačiuose objektuose. Idealu, kai sutampa užsakovo norai su mūsų galimybėmis.
Mokyklos patalpas taip pat remontuojame su mokiniais.Papasakokite apie šiuos bendruomenės projektus.
Turėjome keletą gražių projektų. Vienas tokių – visa mokyklos bendruomenė atnaujino valgyklą. Būsimieji apdailininkai paruošė visus paviršius: glaistė, šalino senus dažus, lupo medines dangas, montavo gipso pertvaras, mūrijo atsivėrusias angas, dažė. Mokytojai dirbo kartu su mokiniais – bendras darbas suartina.
Tuomet į darbą įsijungė būsimieji interjero apipavidalintojai: jie kūrė projektus, kuriuos pristatė visai bendruomenei. Po balsavimo išrinktas projektas buvo įgyvendintas.
Tokių gražių projektų turime įgyvendinę jau ne vieną. Mokytojų dienos proga mokiniai padovanojo pedagogams atnaujintą mokytojų kambarį. Aišku, procesas nėra greitas, nes derinamas su ugdymo procesu.
Į statybas žengia modernios technologijos, skaitmeninimas – kaip mokykla atliepia šias tendencijas?Skiriame dėmesį ir skaitmenizavimui, nes be jo šiuolaikinė statyba taps nebeįmanoma. Šiais metais atsinaujiname teorinio mokymo kabinetą, tad atsiras galimybės BIM arba skaitmeninį informacinį modelį įgyvendinti ir mokymo programose.
Mūsų tikslas – rengti specialistą, kuris gebėtų prisitaikyti prie aplinkos pokyčių, kuris nuolat tobulintų savo kompetencijas, mums svarbu ugdyti bendruosius jų gebėjimus, tenkinti visuomenės ir verslo poreikius. Todėl einame sykiu su pokyčiais: įmonėse procesai modernėja, nuo ranka braižomų brėžinių einama prie automatizacijos – keičiasi ir mūsų kompiuterinio projektavimo operatoriaus programa.
Ar žinote, kad per vienerius metus galima padaryti unikalią pažangą ir išmokti dirbti net su 8 programomis? Taip, kaip tik to pas mus ir mokoma. Šiaulių regiono darbdaviai žino, kad kompiuterinio projektavimo operatoriaus specialybės mokinius atiduodame į darbo rinką su „kokybės ženklu“.
Mokinys išmoksta dirbti su skaitmeninės grafikos programomis „Autodesk AutoCAD“, „Autodesk Revit“, „SolidWorks“, „Autodesk Inventor“, „Coreldraw“, „Photoshop“, „InDESIGN“, o nuo naujų mokslo metų mokysime dirbti ir su „Sketchup“ programa.
Didžiuojuosi mūsų mokytojų komanda. Ilgametis mokytojų įdirbis, pirmiausia sau keliami reikalavimai padėjo pasiekti tokio gero rezultato. Apie mus žino, mus lygina su kitomis mokymo įstaigomis ir renkasi mus.
Papasakokite apie savo mokinius, minėjote ir apie ne visai įprastą atvejį.
Šiais metais turime ne tik mokinių, baigusių mokyklą, grupę, bet ir visą grupę jau suaugusių mokinių, kurie turi įgiję išsilavinimą, dažnas iš jų dirba. Vieni jų renkasi šią profesiją, nes turi ambicijų siekti karjeros savo darbovietėje, kiti – ieško iššūkių, nebijo keisti profesijos. Ir amžius tam – ne riba. Smagu skaityti darbdavio atsiliepimą apie 56-erių metų mokinį: „Puikiai atliko praktiką mūsų kompanijoje. Savo žiniomis nustebino ir jam siūlysime darbo vietą“.
Džiaugiamės, kad bendradarbiavimas su gimnazijų ir progimnazijų technologijų mokytojais paskatino pokyčiams ir juos – jie įsidiegė ir naudoja „Autodesk AutoCAD“ programas. Pažangiausieji jau galvoja ir apie „SolidWorks“ programos įdiegimą savo mokyklose.
Lyg ir maži žingsneliai – bet būtent jie ir daro didžiausią pokytį. Nes jauną žmogų moko tikslingai naudoti technologijas.
Šiaulių profesinio rengimo centro nuotr.