2024 balandžio 19 d. penktadienis, 18:06
Reklama  |  facebook

Vilnius pirmasis Lietuvoje įdiegė automatizuotą dangų būklės vertinimo sistemą

2022-12-12 14:55
Geriausios būklės gatvėmis gali pasigirti sostinės Pilaitės, Pašilaičių ir Justiniškių mikrorajonai, o daugiausiai defektų yra Senamiesčio, Rasų ir Žvėryno gatvėse. Tokie duomenys gauti išanalizavus ir apibendrinus 2,4 tūkst. kilometrų Vilniaus gatvių važiuojamųjų dangų būklę. Analizę atlikusių specialistų teigimu, ši informacija leis objektyviai nustatyti ir patogiai planuoti važiuojamųjų dangų tvarkymo bei remonto darbus.
nuotrauka
VILNIAUS PLANO iliustr.


Minimos įmonės
ID Vilnius (iki 2023 m. lapkričio – Vilniaus planas), UAB
Pasak bendrovės „Vilniaus planas“ Analizės ir modeliavimo skyriaus vadovo Donato Gudelio, asfalto danga skirtingose miesto gatvėse nusidėvi skirtingai – tai priklauso nuo eismo intensyvumo, sunkiasvorių transporto priemonių gausos, dangos amžiaus, anksčiau jau vykdytų dangos remonto darbų.

„Laiku ir tiksliai identifikuoti defektai leidžia tikslingiau suplanuoti gatvių tvarkymo darbus ir efektyviau juos vykdyti. Būtent todėl įvairūs gatvių dangos duomenys, tokie kaip duobės, lopai, įtrūkimai, provėžos, nelygumai, konstrukcijos laikomoji geba, buvo užfiksuoti ir išanalizuoti naujoje Gatvių skaitmenizavimo modulio (GSM) duomenų bazėje. Joje Vilniaus gatvių infrastruktūros valdytojai matys realią gatvių važiuojamosios dangos būklę, parengtą preliminarų prioritetinį tvarkomų gatvių ruožų sąrašą, galės nuolat stebėti situaciją ir priimti duomenimis grįstus sprendimus dėl remonto darbų“, – pranešime cituojamas D. Gudelis.

Vilniaus planas Donatas

„Vilniaus plano“ nuotraukoje –
Analizės ir modeliavimo skyriaus 
vadovas Donatas Gudelis

Jo teigimu, surinkti sostinės gatvių dangos būklės duomenys ne tik supaprastins darbus už gatvių remontą ir jo planavimą atsakingiems subjektams, bet ir miesto gyventojams leis tikėtis kokybiškesnio gatvių remonto.

Iki šiol gatvių važiuojamosios dalies defektai buvo identifikuojami specialistams vykstant į vietą ir vertinant tik vizualiai matomus gatvių dangos trūkumus, bet tokie kriterijai kaip konstrukcijos laikomoji geba gali būti įvertinti tik atliekant detalius dangos tyrimus. Pasak pašnekovo, neįvertinus konstrukcijos laikomosios gebos gali būti parenkamas netinkamas remonto būdas – pavyzdžiui, tik viršutinio dangos sluoksnio pakeitimas.

Parinkus netinkamą remonto būdą, vizualiai matomos dangos būklės problemos gali atsinaujinti labai greitai ir jau kitais metais remontuotą dangą vėl gali tekti tvarkyti. Be to, tik vizualiai matomus gatvių dangos trūkumus vertinant skirtingiems specialistams galėdavo atsirasti subjektyvumo kriterijus. Taip pat gyventojams neretai kildavo neaiškumų, kaip sudaromi gatvių tvarkymo sąrašai.

2,4 tūkst. kilometrų Vilniaus A, B, C ir D kategorijų gatvių atskiromis eismo juostomis tyrimus, kurių metu buvo automatizuotai nustatyti dangos defektai, mobilia laboratorija atliko bendrovė „Grinda“ su išorės partneriais.

Pagal realiai išmatuotus rodiklius UAB „Vilniaus planas“ sukurta sistema automatizuotai ir kompleksiškai įvertina gatvių dangos būklę bei išskiria panašia būkle pasižyminčius gatvių ruožus. Šie ruožai, remiantis papildomais duomenimis, tokiais kaip automobilių ir viešojo transporto intensyvumas, gyventojų skaičius, šalia esančių pėsčiųjų takų būklė, pagal patvirtintą metodiką automatizuotai įtraukiami į prioritetinius gatvių tvarkymo ir priežiūros sąrašus, su kuriais toliau dirba už gatvių tvarkymą atsakingi specialistai, sistemoje parenkantys tinkamiausią remonto ar priežiūros būdą.

vilniaus planas

D. Gudelio teigimu, tai yra objektyviais duomenimis pagrįsti sprendimai, kurios gatvės dangos turėtų būti tvarkomos pirmiausia, taip užkertant kelią galimai subjektyviems vertinimams ir interpretacijoms.

Tikimasi, kad naujovė taip pat leis efektyviau naudoti miesto tvarkymo darbams skirtas lėšas. Sistemoje pateikiami duomenys apie kitus planuojamus miesto inžinerinės infrastruktūros ir komunikacijų tvarkymo darbus, su kuriais galės būti derinamas gatvių dangos tvarkymas, taip išvengiant neefektyvaus finansinių ir žmogiškųjų resursų panaudojimo.

Vilnius tapo pirmuoju Lietuvos miestu, įsidiegusiu tokią automatizuotą dangų būklės vertinimo sistemą. Panašiu principu gatvių dangos būklę vertina ir prižiūri Šiaurės Amerikos (JAV, Kanados), Skandinavijos, Beniliukso šalių miestai. 
Statybunaujienos.lt



Infrastruktūra

nuotrauka
2024-04-16 18:27
Žemės gelmėse slypi neišnaudotas potencialas, kurį galima paversti energijos šaltiniu. Bendradarbiaujant su tarptautinėmis įmonėmis, KTU „M-Lab“ įsikūręs „Geoenergy Lab“ paramos būdu gavo beveik 3 mln. eurų vertės programinę įrangą, leidžiančią efektyviai modeliuoti žemės gelmių reiškinius. Tai svar...
nuotrauka
2024-04-12 13:47
Tarptautinė žaliosios energetikos bendrovė „Ignitis renewables" veikla rodo ryžtą tausoti aplinką. Prisijungusi prie ekspedicijos „Išsaugokime Baltiją", įmonė savo aplinkosauginių iniciatyvų sąrašą papildė dar viena svarbia priemone. Pasak įmonės atstovų, šis žingsnis taps dar vienu būdu užtikrinti,...
nuotrauka
2024-04-12 10:00
Klaipėdoje atnaujinta dar viena viešoji infrastruktūra – baigti šaligatvio nuo Sausio 15-osios g. iki Tiltų g. remonto darbai. Suremontuoto šaligatvio ruožas yra reprezentacinėje miesto vietoje, kultūros paveldo teritorijoje, prie vienos pagrindinių uostamiesčio gatvių – Taikos prospekto rytinėje pu...
nuotrauka
2024-04-10 12:56
Kovo pradžioje „Via Lietuva“ inicijuoti blogiausios šalyje kokybės magistralinio kelio A14 Vilnius-Utena rekonstrukcijos darbai įgauna pagreitį. Per mėnesį netoli 30 km siekiančioje atnaujinamo kelio atkarpoje jau atlikta 70 proc. visų paruošiamųjų darbų, išardyta 10 km ilgio betoninio kelio atkarpa...
nuotrauka
2024-04-08 10:44
Nepastovių orų lydima pavasario pradžia vis dar sunkina kelių su žvyro danga būklę. Nepaisant to, AB „Kelių priežiūra“ mechanizmai vien per šių metų kovo mėnesį jau sugreideriavo daugiau kaip 7 tūkst. kilometrų žvyrkelių. Kai kuriuose ypač sudėtinguose ruožuose darbai buvo kartojami kelis kartus. Be...
nuotrauka
2024-04-05 09:39
Turto bankas atidarė saulės parkus, kurie elektra aprūpina įmonės valdomus visuomeninės paskirties pastatus. Skaičiuojama, kad 2,21 MW suminės galios saulės parkai per 25 metų eksploatacijos laikotarpį CO2 emisiją sumažins kone 7 tūkst. tonų ir padengs didžiąją dalį elektros energijos poreikio pasta...
nuotrauka
2024-04-04 17:04
Pavasarį uostamiestyje skelbia intensyvėjantys miesto gatvių ir šaligatvių dangų atnaujinimo darbai. Kai kurios dangos nebuvo remontuotos jau kelis dešimtmečius – nuo tada, kai buvo paklotos. Atnaujintos dangos ne tik saugesnės pėstiesiems bei kitiems eismo dalyviams, bet ir atrodo estetiškiau.
nuotrauka
2024-04-03 13:11
Panevėžyje iki rudens planuojama pabaigti su europine magistrale „Via Baltica“ besijungiančios Smėlynės gatvės kapitalinio remonto darbus. Šiems darbams, kaip valstybei svarbiam vietinės reikšmės kelių projektui, 2024 m. skirta 722 tūkst. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų.
nuotrauka
2024-04-03 09:39
Atlikus kasmetę A. Goštauto g. estakados virš Geležinio Vilko g. apžiūrą, specialistai nustatė, jog reikia atlikti tilto sujungimo siūlių ir lietaus nuvedimo tinklo remontą. Kol kas remonto apimtys ir trukmė nėra žinomi, tam būtina atlikti detalesnį konstrukcijų vertinimą.
nuotrauka
2024-03-29 15:29
Kauno oro uostui ilgalaikiame Lietuvos oro uostų tinklo plėtros plane (angl. master plan) iki 2052 m. numatytas svarbus vaidmuo. Oro uosto plėtra ir diegiamos inovacijos leis žengti svarbius žingsnius plėtojant konkurencingą Lietuvos oro uostų modelį ir gerinant efektyvumą. Kauno oro uosto plėtra tu...
nuotrauka
2024-03-29 10:05
„Ignitis", valdanti didžiausią greito elektromobilių įkrovimo tinklą Lietuvoje „Ignitis ON", neapleidžia lyderio pozicijų elektromobilių įkrovimo tinklo plėtros srityje – sudarė sutartį su „Baltic Shopping Centers", valdančia Kaune įsikūrusį prekybos ir laisvalaikio centrą „Mega", dėl iš viso 20 ele...
nuotrauka
2024-03-28 14:43
Šiauliuose po žiemos sezono startavo darbai tranzitinėse miesto gatvėse – kapitalinio remonto darbai prasidėjo intensyvioje Pramonės gatvėje, toliau rekonstruojama ir modernizuojama Aukštabalio gatvė. Abu šie valstybei svarbūs vietinės reikšmės kelių projektai iš dalies finansuojami Kelių priežiūro...
nuotrauka
2024-03-27 17:02
Penkios Armėnijoje įsikūrusios įstaigos, įskaitant vaikų darželius, kultūrinį centrą ir nacionalinį politechnikos universitetą, netrukus naudosis lietuvių įrengtos saulės jėgainės elektros energija. Elektrinę įrengs Lietuvos saulės energetikos bendrovė „Solet".
nuotrauka
2024-03-27 16:57
Nepatvirtinta Seimo nario abejonė, kad leistinos generuoti galios rezervavimo ribojimai hibridinėms elektrinėms, kurias sudaro saulės ir vėjo elektrinės, yra neteisėti.
nuotrauka
2024-03-27 13:32
2024 m. Vilniaus miesto savivaldybės planuose – net 120 kilometrų ištisiniu būdu išasfaltuotų gatvių, apie 40 km sutvarkytų šaligatvių ir 12,5 km įrengtų dviračių takų. Šiemet sostinės susisiekimo infrastruktūros tvarkymui bus skiriama 74 mln. Eur.
nuotrauka
2024-03-26 09:51
Lietuvoje žaliąją elektros energiją jau perka daugiau nei kas dešimtas Lietuvos gyventojas. Labiausiai tarp jų išsiskiria 26-25 m. gyventojai, bendrai jie sudaro daugiau nei trečdalį (35,5 proc.) perkančiųjų žalią elektros energiją.
nuotrauka
2024-03-25 16:03
„Via Lietuva“ (anksčiau – Lietuvos automobilių kelių direkcija), Susisiekimo ministerijos siūlymu, parengė atnaujintus reikalavimus asfalto sluoksnių įrengimo darbams valstybinės reikšmės keliuose. Nurodoma, kad atnaujintas taisyklių projektas padidins naujų asfalto dangų tarnavimo laiką, sumažins k...
nuotrauka
2024-03-25 15:47
Tarptautinė žaliosios energetikos bendrovė „Ignitis renewables" pasirašė 82 mln. eurų finansavimo sutartį su Europos investicijų banku (EIB) ir Šiaurės investicijų banku (NIB) dėl 94 megavatų (MW) Pomeranijos vėjo parko Lenkijoje.
nuotrauka
2024-03-25 13:46
Aplinkos ministerijos Vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos teikimo komisija patvirtino reikalavimus projektams, kuriais siekiama besivystančiose šalyse švelninti klimato kaitą ir diegti atsinaujinančius energijos išteklius perduodant Lietuvos patirtį.
nuotrauka
2024-03-22 12:53
Iki šiol viešojoje Lietuvos geležinkelių infrastruktūroje buvo naudojamos tokios garsą atspindinčios ir jį sugeriančios sienelės, kurios negeneruoja papildomos pridėtinės vertės, tik nuolatines sąnaudas. Tačiau tai pakeis šalyje vykdomas analogų neturintis pilotinis projektas – jo kūrėjai pasiūlė in...

Statybunaujienos.lt » Infrastruktūra