Vilnius pirmasis Lietuvoje įdiegė automatizuotą dangų būklės vertinimo sistemą2022-12-12 14:55 Geriausios būklės gatvėmis gali pasigirti sostinės Pilaitės, Pašilaičių ir Justiniškių mikrorajonai, o daugiausiai defektų yra Senamiesčio, Rasų ir Žvėryno gatvėse. Tokie duomenys gauti išanalizavus ir apibendrinus 2,4 tūkst. kilometrų Vilniaus gatvių važiuojamųjų dangų būklę. Analizę atlikusių specialistų teigimu, ši informacija leis objektyviai nustatyti ir patogiai planuoti važiuojamųjų dangų tvarkymo bei remonto darbus. VILNIAUS PLANO iliustr. Minimos įmonės
ID Vilnius (iki 2023 m. lapkričio – Vilniaus planas), UAB Pasak bendrovės „Vilniaus planas“ Analizės ir modeliavimo skyriaus vadovo Donato Gudelio, asfalto danga skirtingose miesto gatvėse nusidėvi skirtingai – tai priklauso nuo eismo intensyvumo, sunkiasvorių transporto priemonių gausos, dangos amžiaus, anksčiau jau vykdytų dangos remonto darbų.
„Laiku ir tiksliai identifikuoti defektai leidžia tikslingiau suplanuoti gatvių tvarkymo darbus ir efektyviau juos vykdyti. Būtent todėl įvairūs gatvių dangos duomenys, tokie kaip duobės, lopai, įtrūkimai, provėžos, nelygumai, konstrukcijos laikomoji geba, buvo užfiksuoti ir išanalizuoti naujoje Gatvių skaitmenizavimo modulio (GSM) duomenų bazėje. Joje Vilniaus gatvių infrastruktūros valdytojai matys realią gatvių važiuojamosios dangos būklę, parengtą preliminarų prioritetinį tvarkomų gatvių ruožų sąrašą, galės nuolat stebėti situaciją ir priimti duomenimis grįstus sprendimus dėl remonto darbų“, – pranešime cituojamas D. Gudelis.

„Vilniaus plano“ nuotraukoje –
Analizės ir modeliavimo skyriaus
vadovas Donatas Gudelis
Jo teigimu, surinkti sostinės gatvių dangos būklės duomenys ne tik supaprastins darbus už gatvių remontą ir jo planavimą atsakingiems subjektams, bet ir miesto gyventojams leis tikėtis kokybiškesnio gatvių remonto.
Iki šiol gatvių važiuojamosios dalies defektai buvo identifikuojami specialistams vykstant į vietą ir vertinant tik vizualiai matomus gatvių dangos trūkumus, bet tokie kriterijai kaip konstrukcijos laikomoji geba gali būti įvertinti tik atliekant detalius dangos tyrimus. Pasak pašnekovo, neįvertinus konstrukcijos laikomosios gebos gali būti parenkamas netinkamas remonto būdas – pavyzdžiui, tik viršutinio dangos sluoksnio pakeitimas.
Parinkus netinkamą remonto būdą, vizualiai matomos dangos būklės problemos gali atsinaujinti labai greitai ir jau kitais metais remontuotą dangą vėl gali tekti tvarkyti. Be to, tik vizualiai matomus gatvių dangos trūkumus vertinant skirtingiems specialistams galėdavo atsirasti subjektyvumo kriterijus. Taip pat gyventojams neretai kildavo neaiškumų, kaip sudaromi gatvių tvarkymo sąrašai.
2,4 tūkst. kilometrų Vilniaus A, B, C ir D kategorijų gatvių atskiromis eismo juostomis tyrimus, kurių metu buvo automatizuotai nustatyti dangos defektai, mobilia laboratorija atliko bendrovė „Grinda“ su išorės partneriais.
Pagal realiai išmatuotus rodiklius UAB „Vilniaus planas“ sukurta sistema automatizuotai ir kompleksiškai įvertina gatvių dangos būklę bei išskiria panašia būkle pasižyminčius gatvių ruožus. Šie ruožai, remiantis papildomais duomenimis, tokiais kaip automobilių ir viešojo transporto intensyvumas, gyventojų skaičius, šalia esančių pėsčiųjų takų būklė, pagal patvirtintą metodiką automatizuotai įtraukiami į prioritetinius gatvių tvarkymo ir priežiūros sąrašus, su kuriais toliau dirba už gatvių tvarkymą atsakingi specialistai, sistemoje parenkantys tinkamiausią remonto ar priežiūros būdą.
D. Gudelio teigimu, tai yra objektyviais duomenimis pagrįsti sprendimai, kurios gatvės dangos turėtų būti tvarkomos pirmiausia, taip užkertant kelią galimai subjektyviems vertinimams ir interpretacijoms.
Tikimasi, kad naujovė taip pat leis efektyviau naudoti miesto tvarkymo darbams skirtas lėšas. Sistemoje pateikiami duomenys apie kitus planuojamus miesto inžinerinės infrastruktūros ir komunikacijų tvarkymo darbus, su kuriais galės būti derinamas gatvių dangos tvarkymas, taip išvengiant neefektyvaus finansinių ir žmogiškųjų resursų panaudojimo.
Vilnius tapo pirmuoju Lietuvos miestu, įsidiegusiu tokią automatizuotą dangų būklės vertinimo sistemą. Panašiu principu gatvių dangos būklę vertina ir prižiūri Šiaurės Amerikos (JAV, Kanados), Skandinavijos, Beniliukso šalių miestai. Infrastruktūra2025-07-18 09:35 Klaipėdos miesto savivaldybė toliau aktyviai ieško sprendimų dėl automobilių parkavimo vietų didinimo daugiabučių kiemuose. Netrukus Minijos gatvėje prasidės parkavimo vietų bei pėsčiųjų takų rekonstravimo darbai. 2025-07-17 10:21 Plungės rajono savivaldybės administracijos skelbtą konkursą laimėjusi UAB „VVARFF“ vakar, liepos 16 d., pradėjo Kepyklos ir Pievų gatvių rekonstrukcijos darbus. 2025-07-17 09:28 Energetikos sprendimų bendrovė „Ignitis“, valdanti atsinaujinančios energetikos platformą eparkai.lt, primena, kad nutolusią saulės elektrinę įsigyti galima ne tik iš naujai vystomų saulės parkų projektų, bet ir antrinės rinkos. Stebint augantį susidomėjimą pastarąja, jau pasirūpinta, kad perleisti ... 2025-07-16 14:06 Siekdama užtikrinti efektyvesnį skirstomųjų tinklų panaudojimą ir reaguodama į sparčiai augantį gaminančių vartotojų skaičių, Vyriausybė pritarė laisvų pralaidumų paskirstymui prioritetinėms vartotojų grupėms. 2025-07-15 09:22 2025 m. liepos 14 d. strateginio objekto „LitPol Link“ Alytaus poste vyko vidaus reikalų ministro Vladislav Kondratovič, Viešojo saugumo tarnybos vado generolo Viktoro Grabausko ir kitų vidaus reikalų sistemos vadovų vizitas. Susitikimo metu buvo aptarti aktualūs infrastruktūros saugumo klausimai ir... 2025-07-14 14:18 „Rail Baltica“ įgyvendinanti LTG grupės infrastruktūros bendrovė „LTG Infra“ paskelbė konkurso laimėtoją – atrinktas naujas rangovas, nutiesiantis 12,1 km geležinkelio sankasos ruožą Šėta–Ramygala (II dalis). Šiuos darbus už 83,36 mln. Eur (be PVM) atliks Panevėžio bendrovė „HISK“. 2025-07-14 10:03 PS „MB.MS" – jungtinės veiklos įmonė, įsteigta UAB Merko statyba ir SIA Merko Būve (AS Merko Ehitus grupės dukterinių įmonių) bei SIA WPR 2, – pasirašė rangos sutartį dėl vėjo jėgainių parko statybos Latvijoje, Smiltenės rajone. Sutarties vertė – daugiau kaip 30 mln. eurų. 2025-07-14 09:49 Vykdant projektą „Valstybinės reikšmės magistralinio kelio A11 Šiauliai-Palanga ruožo nuo 137,092 iki 141,794 km kapitalinis remontas įrengiant pėsčiųjų ir dviračių taką“, viename iš tako ruožų (nuo 138,8 iki 139,03 km), pelkėtoje ir žemoje vietoje, buvo užfiksuotas visos tako konstrukcijos prasėdim... 2025-07-11 15:34 Liepos 4 d. Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) priėmė nutartį civilinėje byloje, kurioje išaiškino, kad buitinių nuotekų tinklų skersmeniui padidėjus nuo 160 mm iki 250 mm, naujas statybos leidimas nereikalingas, nors toks pokytis ir lėmė statinio kategorijos pasikeitimą – iš nesudėtingojo į neyp... 2025-07-11 06:44 Europos Komisijai pradėjus viešąsias konsultacijas dėl karinio mobilumo paketo, Lietuva aktyviai sieks daugiau Europos Sąjungos (ES) investicijų strateginiams projektams, gerinantiems Baltijos šalių regiono susisiekimą ir karinio mobilumo jungtis su Europa. 2025-07-10 12:36 Magistralė Vilnius–Utena (A14) keičiasi iš pagrindų – prasidėję rekonstrukcijos darbai sparčiai juda į priekį. Vykdant vieną didžiausių kelių infrastruktūros projektų Lietuvoje, modernizuojamas daugiau nei 42 kilometrų ruožas. Šiandien kelio atkarpose jau klojami pirmieji asfalto sluoksniai. 2025-07-08 13:04 AB „Kelių priežiūra“ atveria duomenis apie žvyrkelių nuolatinės priežiūros darbus. Nuo šiol gyventojai kviečiami naudotis interaktyviu vasaros darbų žemėlapiu, kuriame galima matyti, kokiuose keliuose su žvyro danga yra suplanuoti arba jau atlikti nuolatinės priežiūros darbai. 2025-07-07 13:35 Nuo š.m. liepos 1 d. įsigaliojo Energetikos ministerijos inicijuoti pokyčiai, kuriais siekiama skatinti gyventojus ir verslus efektyviau išnaudoti ESO technines sąlygas, skirtas saulės elektrinių įrengimui bei energijos kaupimo sprendimams. Nuo šiol gaminantys vartotojai, įsirengę elektrinę ar kitus... 2025-07-03 08:55 „Via Lietuva“, siekdama kokybiškai prižiūrėti valstybinės reikšmės kelių infrastruktūrą, diegia inovacijas, padėsiančias efektyviau valdyti procesus. Pasitelkiant inovatyvius sprendimus – specialiai dangos būklei vertinti sukurtą mobilią aplikaciją – planuojama per keletą metų įvertinti visą pėsčiųj... 2025-07-02 12:55 AB „Via Lietuva“ tęsia darnaus judumo infrastruktūros plėtrą prie valstybinės reikšmės kelių – pasirašytos dvi sutartys dėl pėsčiųjų ir dviračių takų, kurių bendras ilgis apie 4,3 km, įrengimo Palangoje. Planuojama, kad naujai įrengta infrastruktūra palangiškiai ir kurorto svečiai galės naudotis jau... 2025-07-01 15:27 Atsinaujinančios energetikos bendrovė „Ignitis grupė" pradeda elektros energijos kaupiklių sistemų (EEKS) parkų projektų įgyvendinimą Lietuvoje. Energijos kaupiklių parkai bus įrengti Kelmės, Mažeikių ir Kruonio apylinkėse. Projektų bendra galia sieks 291 megavatus (MW), o talpa – 582 megavatalandes... 2025-06-26 10:07 AB „Via Lietuva“ praneša, kad modernizuojant „Via Baltica“ atkarpą nuo Marijampolės iki Lietuvos-Lenkijos sienos jau atlikta daugiau nei 50 proc. visų suplanuotų darbų. Visus paskutinio 12 km kelio A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai ruožo (nuo 85 iki 97,06 km) darbus numatyta pabaigti iki metų pabaigos,... 2025-06-25 09:31 Vykdant magistralinio kelio A14 Vilnius-Utena ruožo nuo 64,332 iki 93,726 km kapitalinį remontą, po gausesnių kritulių kelyje A14 Vilnius-Utena, ruože nuo Molėtų iki Utenos, šlaituose susidarė išplovos. 2025-06-23 13:12 Atsinaujinančios energijos gamyba Lietuvoje sparčiai auga, tačiau kartu daugėja ir neišspręstų klausimų – kaip efektyviai paskirstyti elektros srautus, kaip išnaudoti energijos perteklių, kaip reaguoti į rinkos svyravimus be žmogaus įsikišimo. Šiuos iššūkius spręsti ėmėsi panevėžietis Paulius Leonav... 2025-06-20 09:53 Generalinės prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimo departamentas perdavė teismui baudžiamąją bylą su kaltinamuoju aktu, kuriame vienos Lenkijos Respublikos akcinės bendrovės atstovas kaltinamas davęs kyšį valstybės tarnautojui prilygintam asmeniui – UAB „Enefit Green“ projektų vad...
|