2019 gruodžio 7 d. šeštadienis, 12:13
Reklama  |  El. paštas  |  facebook

Įdomiausi Vilniaus plėtros projektai 2020–aisiais: į kurią pusę plėsis sostinė?  1

2019-11-27 13:11
Nors Vilniaus bendrasis planas dar tik baigiamas rengti, jau dabar galima identifikuoti artimiausias sostinės plėtros kryptis, sako nekilnojamojo turto (NT) paslaugų bendrovės „Newsec“ Tyrimų ir analizės grupės vadovas Mindaugas Kulbokas. Pasak pranešime cituojamo specialisto, efektyvus šių krypčių įgyvendinimas ne tik pakeistų Vilniaus centro kaimynystėje esančių teritorijų veidą, išsaugotų Vilniaus, kaip žaliojo miesto vardą, didintų rekreacines erdves, bet ir padėtų sprendžiant transporto spūsčių problemą.
nuotrauka
Mindaugas KULBOKAS, „Newsec“ Tyrimų ir analizės grupės vadovas


Minimos įmonės
Newsec, UAB
Keisis Vilniaus centrinės dalies prieigos

Pasak M. Kulboko, Vilnius – labai inertiškas plėtrai miestas, galimybių plėstis – begalė. Viena svarbiausių Vilniaus plėtros krypčių, kuri turėtų būti pradėta įgyvendinti jau 2020 metais, yra miesto pietinės dalies prijungimas prie miesto centro: pradedant nuo oro uosto teritorijos rekonstrukcijos ir Naujininkų rajono plėtros, baigiant „Vilnius Connect“ projektu, apimančiu centrines geležinkelio ir autobusų stotis.

„Kita labai perspektyvi ir svarbi plėtros galimybė susijusi su miesto dalimi, taip pat esančia netoli centrinės sostinės dalies. Tai „Litexpo“ kaimyninių teritorijų plėtra su jau pradėtu projektu „Business Garden“, taip pat sklypų šalia Geležinio Vilko gatvės ir vakarinio aplinkkelio sankirta vystymas – „Lidl“ Giraitės projektas, „Ergo“ biuro projektas bei šalia Vingio parko numatomos konversijos projektas, kurio metu buvusioje gamyklinėje teritorijoje iškils naujas multifunkcinis kultūros, laisvalaikio, prekybos ir verslo centras „Akropolis“, naujas gyvenamųjų namų kvartalas“, – cituojamas M. Kulbokas.

Pasak „Newsec“ grupės vadovo, įvardytų projektų plėtra jau artimiausiais metais keis milžinišką šalia Vilniaus centrinės dalies esančią teritoriją, kuri šiuo metu nėra išnaudota miesto plėtros kontekste.

„Vystytojų numatyti drąsūs ir vizionieriški konversijos ir naujų statybų projektai keičia teritorijas, miesto rajonus, investuojama į gerovės kūrimą miestuose. Apskritai, investicijos į miesto infrastruktūrą pasitarnauja tiek vietinėms bendruomenėms, tiek vystytojams, kurie nori atliepti į gyventojų poreikius“, - sako M. Kulbokas.

Ar pavyks sumažinti spūstis?

Jo teigimu, miesto planuotojai puikiai mato miesto plėtros perspektyvas, kurios padės miestui išsivaduoti iš „kamščių“ problemos. Pasak NT eksperto, transporto spūsčių problemą iš dalies sukuria pastarųjų 10 metų koncentruota privačių NT projektų ir miesto infrastruktūros plėtra Konstitucijos prospekte, Šiaurės miestelyje, Ozo parko užbaigimo vėlavimas.

„Nenuostabu, kad dažnai piktinamasi Vilniaus spūstimis, kurios yra kasdieninė miesto problema. Tačiau reikia pripažinti, didele dalimi ji kilo todėl, kad miestas statėsi ir tankėjo keliose konkrečiose teritorijose, o galimos kitos plėtros kryptys buvo primirštos. Išeitis? Daugiau investuoti į infrastruktūrą ir daugiau plėtros nukreipti prie gyventojų judėjimui jau paruoštų infrastruktūros objektų, pavyzdžiui, Geležinio Vilko gatvės ir aplinkkelio sankirtos. Būtent šiomis kryptimis ir planuoja plėstis sostinė artimiausiais metais“, – sako M. Kulbokas.

Daugiau dėmesio – kaimynams

M. Kulboko teigimu, šiuo metu baigiamas rengti Vilniaus Bendrasis planas yra kertinis dokumentas, kuriame atsispindės su gyventojų mobilumu ir judumu susijusios iniciatyvos. Lygiagrečiai projektuojamuose nekilnojamojo turto projektuose daug dėmesio skiriama derinimuisi prie šalia esančių teritorijų.

„Nekilnojamojo turto projektai, kurie pradėti ir numatomi plėtoti Vilniuje artimiausiu metu, yra ne tik multifunkciniai, peržengiantys vienpusės paskirties ribą, bet ir su ryškiu dėmesiu gretimai esančioms teritorijoms – kuriami ryšiai ir galimybės gretimybių klestėjimui. Profesionalūs plėtotojai jau senokai suprato, kad derinimasis prie gretimai esančių teritorijų, papildomas investavimas ne tik į savo projektą, bet ir į kaimynines teritorijas kelia investicinę vertę bei gerina santykius su bendruomenėmis“, – teigia M. Kulbokas.

Savo ruožtu NT plėtotojams tenka į projektus įkalkuliuoti ir transporto spūsčių problemą bei įveikti iššūkį, kaip teisingai suprojektuoti automobilių kelių pralaidumą bei optimalų stovėjimo vietų skaičių ateičiai.

„Automobilių pramonė daug dirba su savavaldžiais automobiliais ir kitomis transporto priemonėmis, automobilių dalinimosi platformos vis plečia savo veiklą. Šiuo metu situacija tokia, kad automobilių daug, formuojasi spūstys, parkavimo vietų trūksta. O ateityje gali kilti rimti klausimai, kaip išnaudoti nenaudojamą parkavimo vietų plotą“, – prognozuoja pranešime cituojamas „Newsec“ Tyrimų ir analizės grupės vadovas.  
Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.

Arvydas Norkūnas
2019-12-06 08:54
Malonu kai išgirstama, jog į klausimus kuriuos nuolat keliu komentaruose ir plačiai pažvelgiu knygoje "Dvimiesčio keliai" pradedama reaguoti. Labai svarbu, kad pagaliau imama suvokti, jog dėl ankstesnių miesto vystymo planų jau beveik 40 metų gyvename milijoninio miesto gyvenimą ir būtina pagrindinę miesto plėtotę jau dabar pradėti vykdyti pietų bei rytų linkme. Prasidėję darbai manau yra labai pozityvūs. Reikia tik pastebėti, jog transporto ir architektūriniai sprendiniai turi būti planuojami ne pagal 0,25- 0,5 mln dydžio miesto kriterijus, bet pagal 0,7-1,0 mln. parametrus, t.y. su plačia perspektyva. Galiu pastebėti gerų planavimo tendencijų pavyzdžių Klaipėdoje. Čia 0,2 mln dydžio mieste drąsiai formuojami vertikalųs akcentai neretai tarp kurių susidaro netgi dykros. Gaunamas pakankamai stambaus, vos ne 0,5 mln dydžio miesto įvaizdis sudarant galimybes to siekti ateityje, t.y. pamažu vertikalius akcentus sujungti užstatant tarp jų esančias erdves mažesne gyvenamąja arba paslaugų sektoriaus architektūra, arba formuojant, esant reikalui, dar stambesnius architektūrinius akcentus. Paliestos Vilniaus planavimo naujienos turi būti laikomos tik pozityvaus kintančio mąstymo pradžia. Kalbant apie pilną pietinio miesto įvaizdį reikia matyti: 5-20 aukštų architektūrą tarp Gariūnų ir Grigiškių, A 1 kelio tąsą nuo A.Panerių link Nemėžio rytinių prieigų, Nemėžio seniūnijos formavimą, Dariaus ir Girėno gatvės tąsą iki Valčiūnų ir Eišiškių pl. plėtotę vystant gyvenamuosius ir pramoninius objektus; pagaliau visą Švitrigailos - Vytenio tarpgatvio bei kaimyninių erdvių laipsnišką eviliuciją natūralios centro plėtotės Kauno, Žemaitės gatvių kryptimi.

Komentaras

nuotrauka
2019-12-05 14:10
Aplinkos ministerijos parengtas Daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdymo įstatymo projektas, kuriuo siūloma pakeisti šiuo metu galiojantį Daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatymą, sukėlė daug diskusijų.
nuotrauka
2019-11-29 09:14
Apie tris bankrutuojančios įmonės kreditorių eiles yra girdėję net ir su teise nieko bendro neturintys žmonės. Pagal LR Įmonių bankroto įstatymo (toliau – ĮBĮ) 35 str. nuostatas, pirmąja eile tenkinami su darbo santykiais susiję darbuotojų reikalavimai, reikalavimai atlyginti žalą dėl suluošinimo ar...
nuotrauka
2019-11-25 10:59
Artėjantį kalėdinį periodą, kuomet per dvi savaites bus net aštuonios švenčių bei poilsio dienos, dalis įmonių bei organizacijų pasitiks ištuštėjusiais biurais – tokiu metu vis labiau įsigali „darbas iš namų“. Tačiau dažnai nesutariama, kaip tinkamai įforminti tokį nuotolinį darbą, kad nenukentėtų n...
nuotrauka
2019-11-21 10:56
Investicijai arba nuomai įsigyti antriniai butai sudaro maždaug penktadalį visų butų Lietuvoje, ir ši dalis, ypač didmiesčiuose, toliau didėja. Tai suteikia papildomą postūmį nekilnojamojo turto (NT) rinkai, pasiekusiai istorines aktyvumo aukštumas.
nuotrauka
2019-11-20 10:19
„Po pernai vykusios konferencijos Lietuvos banko istoriniuose rūmuose – Kaune – šiemet vėl grįžtame į Vilnių, kur pastatytų ir parduotų naujų butų skaičius jau ne pirmus metus siekia aukštumas. Nesunku suprasti, iš kur toks apetitas kyla: Vilnius šiuo metu yra vienas iš sparčiausiai ir pajamomis, ir...
nuotrauka
2019-11-14 10:47
Teigti, jog degant padangoms dioksinai nesusidaro, yra neatsakinga. Dioksinai susidaro esant nepilnam organinės medžiagos, savo sudėtyje turinčios halogenų, didžiąja dalimi chloro, degimui.
nuotrauka
2019-10-30 13:38
Galimybė realizuoti valstybei priklausantį nekilnojamąjį turtą jam pasiekus savo vertės piką pasitaiko itin retai. Tačiau būtent tokią progą šiandien suteikia Lukiškių kalėjimo iškeldinimas iš miesto centro. Kalėjimo kompleksas diskusijų objektas yra jau bene 15 metų. Ne kartą bandyta atrasti ekonom...
nuotrauka
2019-10-24 11:50
Seimas su kitų metų biudžetu gali patvirtinti ir LR Stambios prekybos mokesčio įstatymo projektą, pagal kurį būtų apmokestinami stambieji prekybininkai. Nors įstatymas savo dvasia sukurtas kasdienio vartojimo, mažmeninės prekybos prekėms apmokestinti, tačiau pagal savo formuluotę jis turės įtakos ir...
nuotrauka
2019-10-23 09:10
Pasitaiko atvejų, kai įsikūrus naujai įrengtame būste ima ryškėti įvairūs defektai. Deja, ne visi į tokias situacijas pakliuvę gyventojai žino, kaip reikėtų elgtis ir kokių priemonių imtis, susidūrus su nenumatytomis problemomis. Advokatų profesinės bendrijos (APB) „IUSTUM“ partneris, advokatas Neda...
nuotrauka
2019-10-14 10:11
Lietuvoje per teisėjų rankas pereina didžioji dauguma šalies įmonių bankroto bylų – tik labai nedidelė dalis bendrovių savo gyvavimą užbaigia ne teismo keliu. Statistika yra tokia: daugiau kaip 90 proc. bankrutuojančių įmonių atvejų nagrinėja teismai. Tai iškalbinga vien tuo aspektu, kad teismus pas...
nuotrauka
2019-10-10 11:05
Per metus pasitraukus iš verslo nuomonių lyderių topo keliems garsiems komentatoriams, jame šįkart itin daug naujų veidų – beveik pusė dvidešimtuko. Kone dukart atitrūkęs nuo kitų pagal komunikacijos aktyvumą pirmauja Lietuvos banko valdybos pirmininkas V. Vasiliauskas, o ryškiausią šuolį padarė LPS...
nuotrauka
2019-10-07 11:45
Lietuvoje atliktas išsamus „Lean“ metodų, skaitmeninių inovacijų ir skaitmeninių paslaugų tyrimas atskleidė, kad šalies įmonėms konkurencinį pranašumą gali sukurti tik vis dar retos skaitmeninės paslaugos. Tuo tarpu išteklių mažinimu ir efektyvumo didinimu paremta „Lean“ metodologija bei skaitmeninė...
nuotrauka
2019-10-03 13:17
Po ypač šiltos vasaros į Lietuvą sugrįžo vėsūs, rudeniški orai, tačiau tokius karščius veikiausiai galėsime pamiršti tik iki kito šiltojo sezono. Mokslininkai tikina, kad alinančios karščio bangos kasmet dažnės. Tad tikėtina, kad dėl besikeičiančio klimato vis daugiau žmonių namuose įsirengs vėsinim...
nuotrauka
2019-10-03 11:38
Lietuvos darbo rinką kamuoja dvi akivaizdžios problemos: dėl emigracijos valstybė nuolat praranda darbingo amžiaus piliečius bei vis labiau jaučiamas tam tikrų sričių kvalifikuotų specialistų trūkumas. KTU mokslininkių atliktas tyrimas rodo, kad egzistuoja galimas problemos sprendimo būdas – virtual...
nuotrauka
2019-09-26 09:19
Kaip įsivaizduojame savo gimtąjį miestą 2030-aisiais? Greičiausiai skraidančių mašinų dar neišvysime, bet, be abejonės, didieji miestai bus išmanieji – nuo infrastruktūros, saugumo, iki švietimo, sveikatos.
nuotrauka
2019-09-25 15:14
Šiuo klausimu pasisakau jau ne pirmą kartą, tačiau temos aktualumas ir ekonominė-visuomeninė svarba prie jo privers grįžti ir ateityje.
nuotrauka
2019-09-18 12:57
Naujas sezonas po vasarai būdingo štiliaus prasideda ne tik vėjo jėgainių parkuose, bet ir Seime bei kitose institucijose. Jų priimti sprendimai bus ypač svarbūs tolesniam Nacionalinės energetinės nepriklausomybės strategijos įgyvendinimui ir atsinaujinančios energetikos projektų vystymui.
nuotrauka
2019-09-17 12:50
Kai oficialioji statistika kalba apie šiek tiek per metus padidėjusias statybų sąnaudas, nekilnojamojo turto plėtros ir statybų bendrovės mato kitokią situaciją – kai kurios statybinės medžiagos ar darbai yra itin pabrangę. Labiausiai dėl darbuotojų trūkumo ir atlyginimų augimo išaugusios statybų ka...
nuotrauka
2019-09-02 09:56
Pirmiausia išskirčiau milžiniškus kokybės pokyčius, kuriuos lemia ir modernios technologijos, ir pasikeitusi darbo kultūra. Tai pastebime ne tik mes patys – tai mato ir užsienio svečiai. Mato ir įvertina, todėl nemažai mūsų įmonių darbuojasi užsienio rinkose.
nuotrauka
2019-08-27 14:51
Už mažiausią kainą įgyvendinti projektai paprastai yra ir blogos kokybės, panaudoti neracionalūs sprendiniai, aiškiai matomi projekto trūkumai. Už mažą kainą aukštos kokybės nenupirksi.

Statybunaujienos.lt » Komentaras