2020 gruodžio 3 d. ketvirtadienis, 21:58
Reklama  |  facebook

KTU profesorės patarimas įmonėms: komunikuokite, komunikuokite, komunikuokite

2020-05-11 10:36
Tinkama komunikacija – ne tik raktas į asmeninę sėkmę, bet ir puiki priemonė vystyti įmonės veiklas. KTU profesorės Loretos Huber teigimu, tinkamai komunikuoti ypač svarbu kriziniu laikotarpiu, kai žmonės apimti baimės ir netikrumo dėl ateities. „Jei, bandydami suvaldyti šiandien pasaulį užklupusią pandemiją, Pasaulio sveikatos organizacijos vadovai valstybėms sako „tirkite, tirkite, tirkite“, mano patarimas įmonių vadovams – „komunikuokite, komunikuokite, komunikuokite“, – teigia L. Huber.
nuotrauka
KTU iliustr.


Minimos įmonės
Kauno technologijos universitetas (KTU),

Kauno technologijos universiteto (KTU) Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto (SHMMF) profesorė, cituojama pranešime, tikina, kad komunikacijos niekada nebus per daug. Todėl ji turėtų būti aiški ir vykdoma keliais lygmenis.

„Svarbiausi momentai, kuriuos išskirčiau komunikacijoje kriziniu laikotarpiu – aiškumas, skaidrumas ir darbuotojams suteiktas psichologinis saugumas“, – cituojama L. Huber, KTU SHMMF „Komunikacijos ir informacijos valdymo technologijų” studijų programos vadovė. 

Jos teigimu, vadovas privalo numatyti žingsnius, kaip komunikuoti ne tik įmonės viduje, bet ir su išore, kas tą darys, kokia informacija ir kokiais kanalais ji bus perduodama.

„Krizė parodo vadovų gebėjimą padėti savo darbuotojams ne tik ištverti šį sunkų laikotarpį ir išlikti sveikiems, bet ir išlaikyti jų motyvaciją bei įsitraukimą į procesus“, – tikina L. Huber.

Lyderis – tai nebūtinai superherojus

Vadovas turi gebėti priimti sprendimus, numatyti finansus, būti atviras savo komandai, nebijoti pokyčių, mokėti eksperimentuoti. Tačiau ypač svarbūs tampa vadovo komunikaciniai įgūdžiai. 

„Pastarosiomis dienomis peržvelgiau daug atliktų tyrimų apie komunikaciją bei lyderystės svarbą pandemijos akivaizdoje. Be to, nuotoliniu būdu teko dalyvauti pramonės sektorius apimančiuose tyrimuose, susijusiuose su organizacijų komunikacija ir lyderystės svarba COVID-19 pandemijos metu“, – sako L. Huber.

Vokietijoje atlikti tyrimai rodo penkias pagrindines tendencijas ir rekomendacijas vadovams. Visgi vieno teisingo atsakymo, kaip vadovai turėtų komunikuoti su savo darbuotojais – nėra.

KTU nuotraukoje – 
prof. Loreta Huber 

„Galima tik išskirti kelis svarbius momentus. Pirmasis – susijęs su komunikacijos skaidrumu: svarbu, kad vadovai atvirai, laiku, dažnai, lengvai suprantamai ir proaktyviai keistųsi su darbuotojais aktualia informacija. Vadovai turėtų pateikti tikslią informaciją apie tai, kas vyksta, koks to poveikis ir kaip įmonė į tai reaguoja, taip pat nubrėžti aiškias gaires, ką darbuotojai turėtų daryti“, – pažymi KTU SHMMF profesorė. 

Ji atkreipia dėmesį, kad nereikėtų padėties piešti šviesesnėmis spalvomis, nei ji yra, tačiau svarbu išlikti optimistiškiems.

„Nieko baisaus, jei vadovai patiria akimirkas, kai tiesiog nežino, kaip elgtis. Vadovas gali būti tikras, kad darbuotojams ir visai komandai nebūtinai reikalingas superherojus.

Darbuotojams daug svarbiau, kad vadovas komunikuotų nuoširdžiai, laikytųsi pažadų. Todėl nežadėkite to, ko negalėsite ištesėti“, – pataria L. Huber.

Krizių komunikacija apima ir bendravimą įmonės viduje

Verslo sėkmė priklauso nuo geros išorinės ir vidinės komunikacijos. Išorinė komunikacija apima perduodamą informaciją iš konkrečios organizacijos į išorinę aplinką – esamiems ir potencialiems organizacijos klientams, formuojant teigiamą organizacijos įvaizdį visuomenėje.

„Krizės laikotarpiu geriau leisti kalbėti tiems įmonės žmonėms, kurie geriausiai išmano problemos esmę“, – teigia KTU SHMMF profesorė. 

Tačiau krizių komunikacija – tai ne tik išorės, bet ir vidaus komunikacija. Deja, šiandien, profesorės teigimu, žvilgsnis vis dar krypsta tik į išorę: ką sakyti, kaip pateikti informaciją esamiems ir potencialiems klientams, bet pamirštami darbuotojai, kurie nuogąstavimais apie įmonę ištikusią krizę dalijasi su savo šeimos nariais ar bičiuliais.

„Kiekvienas, komunikuojantis savo aplinkai apie situaciją įmonės viduje, tampa išoriniu komunikatoriumi. Todėl krizinių atvejų laikotarpiu vidinė įmonės komunikacija – ypač svarbi. Išgyvenant pandemiją įmonių vadovai turėtų darbuotojams pateikti aiškią informaciją“, – pataria L. Huber.

Ji atkreipia dėmesį ir į tai, kad kai kurios vidinės komunikacijos problemos įmonės viduje, matomos ir įmonės klientams.

„Geras vadovas rodo pavyzdį, skatina žmones mąstyti, drąsiai reikšti savo nuomonę, bet kartu geba išsakyti savo pageidavimus, prisiima atsakomybę, įvertina ir skatina nusipelniusius, pažįsta savo darbuotojus. Jis žino, kas ką moka geriausiai, sukuria grįžtamąjį ryšį, tariasi ir klausia patarimo. Svarbiausia – problemas sprendžia, o ne vien tik apie jas galvoja“, – pastebi L. Huber.

Svarbiausia – darbuotojų psichologinis saugumas

KTU SHMMF profesorės nuomone, psichologinis saugumas ir gebėjimas jį sukurti tampa esmine lyderių savybe tuo metu, kai jaučiamas didelis stresas, o santykiai reikalauja dar daugiau pagarbos, jautrumo ir atvirumo. Šiandieninė komunikacija ne tik reikalauja technologinių ir informacijos valdymo įgūdžių, bet ir siekia užtikrinti ir įtvirtinti santykių kokybę, empatiją bei atvirumą dialogui.

Kadangi negalima nuspėti, kaip žmogus jausis krizės metu, anot L. Huber, vadovai turėtų kalbėti apie tai, kad jie dalinasi tais pačiais rūpesčiais, pergyvendami dėl savo šeimos narių, bičiulių ir kolegų saugumo.

„Tyrimai rodo, jog pokyčiai priimami lengviau, kai vadovai demonstruoja empatiją. COVID-19 pandemijos metu darbuotojai susiduria su didžiuliu netikrumu ir nemaloniomis emocijomis, tokiomis kaip baimė, liūdesys, nerimas ir nusivylimas. Vadovai gali padėti sumažinti darbuotojų nerimą ir užmegzti ryšį su jais, parodydami užuojautą ir įsijausdami į darbuotojų vaidmenis“, – tikina profesorė. 

Anot L. Huber, kai mikroklimatas yra psichologiškai saugus, komandos nariai nebijo kalbėti, jie užmezga produktyvų dialogą, kuris skatina efektyviai spręsti problemas.

„Pandemijos akivaizdoje visada pirmiausiai reikėtų galvoti apie darbuotojus ir jų saugumą, nes ši į žmones nukreipta mąstysena yra labai svarbi organizacijos išlikimui ir ilgalaikiam vystymuisi“, – teigia L. Huber.

Ji pažymi, kad darbuotojai – visos organizacijos pagrindas, todėl ilgainiui tokia elgsena sukurs organizacijos konkurencinį pranašumą.

„Amazon“, „Microsoft“, „Starbucks“ – emociškai intelektualios komunikacijos pavyzdžiai

„Kaip vieną geriausių efektyvios komunikacijos pavyzdžių jau anksčiau esu įvardijusi bendrovę „Apple“, bet, jei kalbėsime apie organizacinę komunikaciją pandemijos akivaizdoje, išskirčiau kompanijas „Amazon“, „Microsoft“, „Starbucks“, – teigia L. Huber. 

Štai „Amazon“ vadovas Jeffas Bezos pademonstravo nuoširdų bendravimą prisipažindamas darbuotojams, kad „nėra instrukcijų, kaip jaustis tokiu metu“, ir pridėdamas savo asmeninių rūpesčių, tokių kaip jo šeimos ir kolegų saugumas, sąrašą.

„Microsoft“ vadovė Satya Nadella parodė ir pabrėžė empatijos vertę savo pranešime darbuotojams, ragindama juos parodyti „supratimą apie vienas kito situaciją“ ir tai demonstruodama asmeniniu pavyzdžiu. „Starbucks“ vadovas Kevinas Johnsonas pandemijos akivaizdoje demonstruoja išskirtinius gebėjimus, kaip laiku ir teisingai komunikuoti.

„K. Johnsonas parašė laišką daugiau nei 200 tūkst. darbuotojų – tai tapo puikia emocinės intelektualiosios strategijos pamoka. Emocinis intelektas yra vienas iš svarbiausių bruožų, susijusių su gebėjimu atpažinti ir valdyti emocijas“, – tikina KTU SHMMF profesorė.

Anot jos, skirtingai nei daugelis kompanijų, „Starbucks“ rodo, kad nori įgalinti savo žmones priimti svarbius sprendimus, pavyzdžiui, kada ir kaip atidaryti parduotuvę, atsižvelgiant į vietos aplinkybes.

„Tačiau „Starbucks“ nepalieka šių vietinių lyderių be patarimų: bendrovės korporacijos būstinėje pateikiami pagrindiniai principai, gausus duomenų rinkinys ir nuolatinis dialogas su tais lyderiais, siekiant paremti jų sprendimų priėmimą“, – KTU pranešime cituojama L. Huber. 

Šie pavyzdžiai, L. Huber nuomone – puikios pamokos, pritaikomos ir kituose versluose: vadovai turi vengti vadovavimo kiekviename žingsnyje, darbuotojams suteikti įrankius, kad jie teisingus sprendimus priimtų patys, tapti mokytojais ir patarėjais.

„Darbuotojams svarbus dėmesys ir motyvacija, tad nepamirškite jų pagirti už pasiekimus ir už pastangas. O kai tai bus padaryta, suteikite darbuotojams laivę judėti pirmyn ir laisvę kartais klysti, net, jei suklydus teks viską pradėti nuo pradžių – tai ugdo asmenybę“, – sako ji.

Pandemija išjudino įmones

Remdamasi savo patirtimi, įgyta einant vykdančiosios direktorės pareigas Vokietijos įmonėje „Decura Akademie“, dirbant pagrindine tyrėja Izraelio mokslinių tyrimų ir finansavimo įmonėje „EuCRF“, L. Huber teigia, kad tuomet, kai vadovai turi puikius komunikavimo įgūdžius, kontroliuoti įmonės veiklas ir net suvaldyti krizes – ženkliai lengviau.

„COVID-19 įnešė sumaištį, sąstingį, netikrumą ir pateikė daug klausimų. Galima sakyti, kad Vokietija turi stiprausią Europoje ekonomiką, tad, žinodamos, jog vyriausybė teiks didžiulę paramą, organizacijos galėtų daug negalvoti. Tačiau, pavyzdžiui, Vokietijos automobilių pramonės milžinės BMW vadovai ėmėsi veiksmų ir jau gamina apsaugos priemones gydytojams ir gyventojams“, – pažymi L. Huber.

Kompanija skyrė neatlygintiną paramą dovanodama milijonus pirštinių ir respiratorių Bavarijos žemių gyventojams. Kompanija „Bosch“, sukūrusi greituosius testus COVID-19 nustatymui, planuoja imtis respiratorių gamybos, prie jų jungiasi ir „Audi“. „Tesla“ vadovas Elonas Muskas taip pat paskelbė, kad kompanija ketina gaminti plaučių ventiliatorius. „Volkswagen“ aukoja medžiagas bei 3D spausdintuvus apsaugos priemonių gamybai, dukterinė „VW“ įmonė „Skoda“ jau gamina medicininių priemonių dalis ir bendradarbiauja su vietos mokslininkais.

„Sąrašą galima būtų tęsti, tačiau suprantame, kad išgyvename ypatingą laikotarpį, tad ne viskas priklauso vien tik nuo įmonių vadovų“, – sako L. Huber.

Koronaviruso pandemija, kaip rašoma KTU pranešime, tikrina visų organizacijų atsparumą. Todėl kasdien ieškoma sprendimų, ką galima padaryti, siekiant išgelbėti įmonę nuo didelių nuostolių, bankroto, ar prikelti ją sėkmei. Klausimai, kuriuos organizacijų vadovai šiandien kelia – naujų paslaugų, produktų ar organizacinių modelių kūrimas.

„Kad ir kaip absurdiškai beskambėtų, tai – laikas eksperimentuoti ir diegti naujoves“, – tikina L. Huber. 

Vis tik KTU SHMMF profesorė įsitikinusi, kad šiame amžiuje komunikavimas tampa vis reikšmingesnis bendravimo reiškinys įvairios srityse. Geras komunikatorius, jos nuomone, yra ne vienos srities ekspertas, pasižymintis analitiniu mąstymu, gebėjimu užmegzti ryšį su auditorija ir atpažinti neverbalines užuominas.
Statybunaujienos.lt



Rašyti komentarą:
Vardas:

Tekstas:

Komentarai šalinami, jeigu juose naudojami necenzūriniai žodžiai, skatinamas smurtas, grasinama.


Aktualijos

nuotrauka
2020-12-03 15:39
Valstybinė darbo inspekcija specialios akcijos metu atliko per 550 patikrinimų rizikingiausiose šalies statybvietėse. Inspektavimų metu buvo vykdoma nelegalaus darbo kontrolė, taip pat tikrinta, kaip laikomasi kritimo iš aukščio prevencijos priemonių.
nuotrauka
2020-12-03 13:12
Seimas pritarė Paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymo pakeitimams, papildydamas šiuo metu galiojantį reglamentavimą nuostata, reglamentuojančia, kad parama asmenims ir šeimoms būstui įsigyti galėtų būti teikiama kartu su savivaldybės ir (ar) pelno siekiančio juridinio asmens finansine parama...
nuotrauka
2020-12-03 12:43
Aplinkos ministerija pateikė Vyriausybei svarstyti Savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymui, kuris įsigalios 2021 m. sausio 1 d., įgyvendinti skirto nutarimo projektą.
nuotrauka
2020-12-03 10:36
Lietuvos kelių infrastruktūrai skirtų investicijų panaudojimui trūksta efektyvumo, ne visada kelio darbai planuojami remiantis pakankamais duomenimis, suplanuotų darbų pakeitimai ne visada pagrįsti, o darbų kokybės kontrolės priežiūra dar nepakankamai užtikrina, kad kelio darbai bus atlikti kokybišk...
nuotrauka
2020-12-03 09:57
Naujausiame TOP 50 didžiausių Baltijos šalių įmonių reitinge bendrovių iš Lietuvos padaugėjo iki 30, o įmonių iš Latvijos ir Estijos pateko po 10. Tai atskleidė tarptautinė rizikos valdymo bendrovė „Coface“, ištyrusi 2019 m. finansinius rezultatus įmonių, kurių metinės pajamos siekia 300 mln. Eur ir...
nuotrauka
2020-12-02 11:48
Iki gruodžio 15 dienos, kai gyventojai Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI) turi pateikti nekilnojamojo turto (NT), viršijančio 150 tūkst. eurų, mokesčio deklaracijas ir sumokėti mokestį už 2020 metus, likus mažiau nei dviem savaitėms, Registrų centras dalinasi naudingais patarimais, kaip greitai ...
nuotrauka
2020-12-01 14:30
1 100 eurų administracinę baudą už Raudondvario dvaro sodybos vandens malūno langų ir durų neužsandarinimą bei pastato teritorijos nepriežiūrą turės sumokėti Radviliškio rajone gyvenanti verslininkė U. U. Nutarimas administracinio nusižengimo byloje priimtas Šiaulių apylinkės teismo Radviliškio rūmu...
nuotrauka
2020-12-01 11:41
Lietuvoje vykstanti energetikos reforma įsibėgėjo. Lapkričio 30 dienos duomenimis, nepriklausomą tiekėją pasirinko jau daugiau nei 113 tūkst. namų ūkių. Iš jų daugiau nei 46 tūkst. patenka į pirmąjį energetikos reformos etapą, kurio dalyviai sutartis su nepriklausomu tiekėju turi pasirašyti iki šių ...
nuotrauka
2020-12-01 08:43
Paskolos gavimo procesas neretai būna vienas esminių niuansų perkant NT. Didesnė dalis rinkos sandorių sudaroma su būsto paskolomis, tai ypač būdinga sostinei ir jaunesnio amžiaus pirkėjams. Žinoma, paskolų situacijai neabejotinai įtakos turi dabartinė padėtis – koronaviruso krizė ir karantinas.
nuotrauka
2020-11-30 11:26
Konkurencijos taryba nusprendė kreiptis į antstolį dėl bendrovei „Panevėžio melioracija“ už kartelinį susitarimą skirtos 209 800 Eur baudos ir palūkanų priverstinio išieškojimo į valstybės biudžetą.
nuotrauka
2020-11-30 10:11
Pasaulyje vis daugiau dėmesio skiriant aplinkosaugos problemoms, aktualesnis tampa ir poveikio aplinkai vertinimas (PAV). Lietuvoje kasmet parengiama po kelis šimtus išvadų įmonėms dėl tokio vertinimo būtinumo. Neretai įsivaizduojama, kad šis procesas svarbus tik atsakingoms institucijoms ir į jas b...
nuotrauka
2020-11-30 09:51
Ekonominių vertinimų rodiklis, t. y. bendras ekonomikos dalyvių – gamintojų, vartotojų ir investuotojų – pasitikėjimas Lietuvos ekonomika, 2020 m. lapkritį, palyginti su spaliu, sumažėjo 6 procentiniais punktais ir sudarė minus 8 proc.
nuotrauka
2020-11-30 08:23
Energetikos ministerija primena, kad gyventojai, šių metų sausio mėn. teikę paraiškas ir gavę finansavimą saulės elektrinėms įsirengti bei seniems šildymo katilams pasikeisti dar turi laiko užbaigti darbus ir gauti finansavimą. Dokumentus apie atliktus darbus jie turi pateikti iki 2020 m. gruodžio 3...
nuotrauka
2020-11-30 08:11
Viena ryškiausių Kauno erdvių – Rotušės aikštė – po kelerių metų pakeis savo senąjį rūbą, tačiau išsaugos jai būdingą istorinio laikmečio dvasią ir autentiškus architektūrinius elementus.
nuotrauka
2020-11-27 15:27
Aplinkos ministerija skyrė beveik 1 mln. eurų iš Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo (LAAIF) programos lėšų gyventojų būstams prijungti prie centralizuotų nuotekų surinkimo tinklų.
nuotrauka
2020-11-27 12:51
Nuo kitų metų sausio 1 d. visų naujai statomų pastatų, kuriems prašymas išduoti leidimą statyti pateiktas po 2020 m. sausio 1 d., energinio naudingumo klasė turės būti ne žemesnė kaip A++.
nuotrauka
2020-11-27 11:34
Nekilnojamojo turto (NT) paslaugų įmonių grupė „Resolution Holdings“, valdanti NT konsultacijų, vertinimo bei turto valdymo bendroves Baltijos šalyse, veikiančias po „Newsec“ prekės ženklu, atskiria veiklas ir praneša apie naujai steigiamą holdingą „Newsec PAM Baltics“. Šis holdingas apims turto val...
nuotrauka
2020-11-27 09:43
Didžiausią įtaką bendram kainų pokyčiui turėjo 0,4 proc. statybinių medžiagų ir gaminių kainų padidėjimas ir 0,1 proc. vidutinio valandos bruto darbo užmokesčio sumažėjimas, praneša Statistikos departamentas.
nuotrauka
2020-11-26 11:51
Vokietijos polimerų kompanija REHAU pasirašė sutartį su „YIT Lietuva“ dėl partnerystės finansuojant ir statant naują mikrokabelių vamzdžių sistemų gamyklą Klaipėdos laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ). Dar spalio pabaigoje šiam objektui buvo gautas statybos leidimas, o veiklą REHAU gamykla planuoja ...
nuotrauka
2020-11-26 10:50
Ketvirtadalis mirtinas traumas darbe šiais metais patyrusių darbuotojų – dirbantys pirmus metus naujoje darbo vietoje. Valstybinės darbo inspekcijos (VDI) duomenimis, iš gautų 24 pranešimų apie mirtinus įvykius darbe – 6 atvejai, kai žuvo ilgesnio darbo stažo darbovietėje neturintys darbuotojai.

Statybunaujienos.lt » Aktualijos

nuotrauka

Siūlo sprendimą, kaip paprastai atsikratyti statybinių atliekų ir kitų rakandų

Antrasis karantinas suteikė progą daugiau laiko skirti namams – išsivalyti juos nuo nereikalingų daiktų, susitvarkyti sandėliuką ar baigti užsitęsusius remonto darbus. „Ecoservice“ ekspertai...